פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאלכסנדר מאן, 23/07/02 23:48)
הוא שאמרתי- האי רציונליות שולטת בכיפה -תרתי משמע
רפי גטניו (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:21)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיוחדות ישראלית (רשימה חלקית)
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:45)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדמוקרטיה הישראלית

-- שני אזרחים ישראלים בני דת שונה לא יכולים להתחתן באופן ריבוני וממלכתי.

-- לא ניתן להגדיר את הלאום כ''ישראלי'' למי שחפץ בהגדרה זו.

-- לא ניתן למכור בשר פיגולים למי שחפץ לאכול זאת.

-- לא ניתן לישראלי ממוצא יהודי למכור חמץ בפסח למי שחפץ לקנות זאת.

-- לא ניתן להיות מחוסר דת למי שחפץ בזאת.

-- אין תחבורה ציבורית מסודרת בימי חג ומנוחה למי שזקוק לכך.

-- חרדים שלא שירתו צבא זוכים לסטטוס דומה של 'יוצאי צבא'.

אינני בטוח לגבי המצב בבתי עלמין, היות ואינני בטוח אם כבר קיימים בתי קברות ציבוריים מעורבים לבני דתות שונות ולמחוסרי דת.
_new_ הוספת תגובה



רשימת עזר
דינה ביכל-שונרא (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 1:32)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניין הדתות כולו משמעותי:

בדמוקרטיה הישראלית מתקיים רישום של דתו ומוצאו האתני של כל אזרח. רישום זה אינו ניתן לשינוי באופן מעשי. הרישום שולט בחיי האישות של האזרח, כולל גירושיו וכללי הדין הנהוגים בגירושים. לרישום אין כל קשר לאמונתו של האדם ואף לא למנהגיו לאורח חייו אלא רק למשפחה שבה הוא נולד. (קאסטות, כמו הודו?)

בדמוקרטיה הישראלית קיימת חקיקה *מרתקת* למניעת כלבת. חוק הכלבת (1934) מאפשר לשר הממונה על כך להכריז על איזור כלשהו כאיזור מוכה כלבת, מה שמקנה לפקחים שממנה השר לירות בכל כלב, בכל מקום שהוא, להרוג אותו ולשאול שאלות אחר כך. הפקח יכול לפרוץ לתוך כל חצר או בית למטרה זו. באיזור מוכה כלבת חל איסור הפגשת כלבים -- הפגשת כלבים מחייבת אישור מיוחד מרופא וטרינרי.
בשנת 1970, לערך, הוכרזה כל מדינת ישראל כאיזור מוכה כלבת. היקשים לוגיים יתקבלו בברכה (כל עוד הם אינם חמושים ואינם נכנסים לחצרי ללא רשות).

לנושא אחר: דיברנו על ''נוכחים נפקדים''? דיברנו על הפקעת קרקעות המונית?

דיברנו על כבישים למתנחלים בלבד ותעודות זיהות מסומנות קאסטה?

הו, הדמוקרטיה הישראלית, שבה אסור לח''כ ערבי שנבחר כחוק לממש את זכותו כח''כ לנוע בחופשיות ברחבי הדמוקרטיה ושטחי הצבאיים.

הו, הדמוקרטיה הישראלית, שבה מגיע אדם לישראל והופך מייד לאזרח בעל זכות בחירה.

הו, הדמוקרטיה הישראלית, המממנת שליחים לרחבי העולם כדי לגייס חיילים ממדינות אחרות.

הו, הדמוקרטיה הישראלית, שרוכשת חיילים אלה בכסף ממדינות שונות (רומניה, רוסיה).

הו, הדמוקרטיה הישראלית, שבשחר ימיה פעלה ביודעין לבניית מיליציות של בני-דת מסוימת במדינות שונות, מתוך המטרה המוצהרת לגרום לכך שהממשלות המקומיות יסלקו את בני אותה דת מתוך ארצם.

וכל זה בלי להזכיר את 400+ היישובים שנהרסו ושמותיהם הושכחו בכוונה תחילה, את שפת המדינה הרשמית, ואת שועי הארץ המבקשים ''טרנספר'' בלי לשמוע את זעקת קרוביהם שטרונספרו בהיסטוריה.

הו, הדמוקרטיה הישראלית. למות מצחוק, אם זה לא היה כל כך עצוב.
_new_ הוספת תגובה



על דת משה ועל דמוקרטיה
אריה פרלמן (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 1:39)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן תגובתי בקיצור:

אני אישית סולד מנישואין בין-דתיים, כיוון שהם הביטוי המובהק ביותר להתבוללות, המכלה בעמנו ללא רחם.
אבל רגש לחוד וזכויות לחוד: אין ברירה, אלא לאפשר נישואין אזרחיים למי שחפץ בכך.

הבעיה נוצרה במידה רבה עקב קשיחותו ואטימותו של הממסד האורתודוכסי בישראל, וחבל מאוד.

יש לאפשר מכירת בשר פיגולים

יש לאפשר ליהודים למכור חמץ בפסח: הכפיה, במקרה זה, לא רק מרגיזה, לא רק משרתת מטרה הפוכה, אלא אף עקרונית איננה מוצדקת.

צריך לאפשר להירשם כחסר דת, או ליתר דיוק: להשאיר את סעיף הדת ריק.

תחבורה ציבורית צריכה להיות, אך לדעתי היא חייבת להיות מוגבלת, באופן שתהיה בכמות שונה במובהק מימי חול. במדינה יהודית, יש לשמור על פרהסיא של שבת, ולו גם אם מדובר בפרהסיא יהודית שאיננה במובן הדתי ההלכתי.
כנ''ל גם לגבי מסחר: מסחר - כן. אבל לא כל המסחר ולא כל מסחר.

אי שירות בצבא או בשירות לאומי שווה-ערך, צריך לגרור אי-קבלת זכויות אזרח. כך לגבי כל התושבים, נקודה.

בנוגע לבתי עלמין, כאן שוב אנו מגיעים לאטימותו של הממסד הדתי: ''קוברין מתי ישראל עם מתי עכו''ם'', כך קובע הרמב''ם, אך רבנינו כיום הם קטני רוח.
ישנם בתי עלמין חילוניים בישראל.
_new_ הוספת תגובה



אדון פרלמן: ומה קובע הרמב''ם על כל הנושאים האחרים?
מוטקה צביאלי (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 7:04)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי מבוא השלום והברכה ובמחילה רבתי הרי אתה ,במחילה, מביא את הרמב''ם כסימוכין לקבורה של מתי ישראל עם מתי עכו''ם. מה אומרים על זה הראב''ד ונושאי הכלים האחרים? ועל שאר הבעיות הסבוכות ,מה אומר הרמב''ם. האם אני מסיק מכאן שאתה דוגל בפסיקה סלקטיבית?
לא ירדתי לסוף דעתך,ועמך הסליחה .
מוטקה
_new_ הוספת תגובה



על פסיקה סלקטיבית ועל גמישות הלכתית.
אריה פרלמן (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 2:17)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע שהרמב''ם קובע שכאשר ''תהיה יד ישראל חזקה'', לא יהיה צורך לקבור מתי ישראל עם מתי עכו''ם.

אבל אילו היו רבנים אמיצים בימינו, הם היו מסוגלים לפסוק ש''יד ישראל'' לא חזקה, עדיין לא במובן שהרמב''ם דיבר עליו, ולהתיר קבורה של חייל בן לאב יהודי, שנהרג כתף אל כתף עם חברו החייל היהודי ה''מלא''.

ואלו הן באמת דרכי שלום ואהבת אחים, לא רפורמה!
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי