|
על דת משה ועל דמוקרטיה | |||
|
|||
להלן תגובתי בקיצור: אני אישית סולד מנישואין בין-דתיים, כיוון שהם הביטוי המובהק ביותר להתבוללות, המכלה בעמנו ללא רחם. אבל רגש לחוד וזכויות לחוד: אין ברירה, אלא לאפשר נישואין אזרחיים למי שחפץ בכך. הבעיה נוצרה במידה רבה עקב קשיחותו ואטימותו של הממסד האורתודוכסי בישראל, וחבל מאוד. יש לאפשר מכירת בשר פיגולים יש לאפשר ליהודים למכור חמץ בפסח: הכפיה, במקרה זה, לא רק מרגיזה, לא רק משרתת מטרה הפוכה, אלא אף עקרונית איננה מוצדקת. צריך לאפשר להירשם כחסר דת, או ליתר דיוק: להשאיר את סעיף הדת ריק. תחבורה ציבורית צריכה להיות, אך לדעתי היא חייבת להיות מוגבלת, באופן שתהיה בכמות שונה במובהק מימי חול. במדינה יהודית, יש לשמור על פרהסיא של שבת, ולו גם אם מדובר בפרהסיא יהודית שאיננה במובן הדתי ההלכתי. כנ''ל גם לגבי מסחר: מסחר - כן. אבל לא כל המסחר ולא כל מסחר. אי שירות בצבא או בשירות לאומי שווה-ערך, צריך לגרור אי-קבלת זכויות אזרח. כך לגבי כל התושבים, נקודה. בנוגע לבתי עלמין, כאן שוב אנו מגיעים לאטימותו של הממסד הדתי: ''קוברין מתי ישראל עם מתי עכו''ם'', כך קובע הרמב''ם, אך רבנינו כיום הם קטני רוח. ישנם בתי עלמין חילוניים בישראל. | |||
_new_ |
אדון פרלמן: ומה קובע הרמב''ם על כל הנושאים האחרים? | |||
|
|||
אחרי מבוא השלום והברכה ובמחילה רבתי הרי אתה ,במחילה, מביא את הרמב''ם כסימוכין לקבורה של מתי ישראל עם מתי עכו''ם. מה אומרים על זה הראב''ד ונושאי הכלים האחרים? ועל שאר הבעיות הסבוכות ,מה אומר הרמב''ם. האם אני מסיק מכאן שאתה דוגל בפסיקה סלקטיבית? לא ירדתי לסוף דעתך,ועמך הסליחה . מוטקה | |||
_new_ |
על פסיקה סלקטיבית ועל גמישות הלכתית. | |||
|
|||
אני יודע שהרמב''ם קובע שכאשר ''תהיה יד ישראל חזקה'', לא יהיה צורך לקבור מתי ישראל עם מתי עכו''ם. אבל אילו היו רבנים אמיצים בימינו, הם היו מסוגלים לפסוק ש''יד ישראל'' לא חזקה, עדיין לא במובן שהרמב''ם דיבר עליו, ולהתיר קבורה של חייל בן לאב יהודי, שנהרג כתף אל כתף עם חברו החייל היהודי ה''מלא''. ואלו הן באמת דרכי שלום ואהבת אחים, לא רפורמה! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |