פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לפרקש, 27/04/05 11:47)
דוגמה לאמינות תחזית ארוכת טווח....
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 12:09)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבוקר בידיעות אחרונות, בדף הראשון:
''נתיבי איילון:
26 שנים,
36 מיליארד שקל ופקק
אחד גדול.

5 מיליארד שקל ''הלכו לפח''
בגלל תיכנון לקוי.
לא עובר יום בלי פקקים או
עבודות. כך נראה הכביש
המרכזי של גוש דן.''

=====================

האם פרוייקט ''נמתיבי איילון'' הוכנס לשקלולי ה''תחזיות הכלכליות'' לפני 26 שנים, 10 שנים?

אם כן איך הוא נמדד בתחזיות השונות כמשפיע על הכלכלה? כיצד נרשמו ההוצאות (36 מיליארד שקל, או 41 מיליארד שקל, ובאיזו פריסה?) עליו וההכנסות (חיסכון בזמן נסיעת המונים, פחות דלק, פחות זיהום אויר)?

וזה רק פרוייקט אחד, שאולי אנחנו לא יודעים לכמת אותו אפילו היום לעכשיו! מכאן שגם איננו יודעים לכמת אותו בתחזיות, על אף השפעתו הכלכלית הרבה על כלכלת ישראל.

וזה רק פרוייקט אחד!
_new_ הוספת תגובה



לשם השוואה, בכביש חוצה ישראל
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 12:31)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הושקעו עד היום 5 מיליארד שקל. גם לכביש זה יֵשְנָה השפעה כלשהי על כלכלת ישראל, שאיננה נלקחת בתחזית של ביבי. היא משפיע על מחזוריות הכסף בשוק (הכנסות, הוצאות לכל מי שמעורב ונוסע על הכביד, ובעקיפין על כל אזרחי המדינה - זה גלום בהכנסות חברות כלכליות).

סלילת נתיבי איילון החלה ב-‏1979, קטע ראשון נפתח לתנועה ב-‏1982, הוא תוכנן שיעברו בו מידי יום 350,000 כלי רכב ובפועל עוברים בו מידי יום 750,000 רכבים (תחזית?), תקציב החזקה שנתי 670,000 ש''ח, אירועים במהלך 2004: 1,963 תאונות, 1,187 מפגעים בטיחותיים, 878 תאונות, 197 עבודות בכביש, 19 פגעי טבע. אז כיצד ביססו את תחזית ההכנסות או החסכון והיעילות של נתיבי איילון?

גם כיום המשך התכנון מעורב בשלומיאליות. בקרוב ייצא לדרך פרוייקט נוסף במחלף הולץ בחולון, גשר חיל השריון יועתק במלואו למרחק 15 מטר כדי שאפשר יהיה להעביר מסילת ברזל מתחתיה. עלות משוערכת להעתקת הגשר: 5 מיליון שקל. בפועל זה יימרח ויעלה יותר, כרגיל. מבצע העתקה זה הוא מיותר בהחלט אילו רק חשבו ''אנשינו החכמים'' גם על הצורך למעבר מסילת הברזל מראש! ולקחו את זה בתכנון מראש. השיוני בכביש וההפסדים הנילווים לכך (כולל 5 מיליון הש''ח להעתקת הגשר) יגיעו ל-‏500 מיליון שקל (הערכה).

וזה רק קטע אחד מהשינויים-תיקונים הדרושים בניבי איילון. תאר לך שתכנית השינויים בכביש תמומש תוך 20 שנים, ואת המשמעויות הכלכליות הרחבות שיש לזה על הכלכלה (הוצאות/חסכונות). מישהו לקח זאת בחשבון ה''תחזית''?
_new_ הוספת תגובה



ההתעסקות עם העצים - מסתירה לך את היער
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 16:42)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שגיאה נוספת נופת בין העצים שלך (''...שאיננה נלקחת בתחזית של ביבי''.). אינך יודע.

אבל העיקר כאן זה שאתה ממשיך לעסוק בעצים כדי
להסתיר את היער (תגובה 58426).
לא חבל?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי