פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לפרקש, 27/04/05 12:09)

http://www.faz.co.il/thread?rep=58408
לשם השוואה, בכביש חוצה ישראל
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 12:31)
בתשובה לפרקש

הושקעו עד היום 5 מיליארד שקל. גם לכביש זה יֵשְנָה השפעה כלשהי על כלכלת ישראל, שאיננה נלקחת בתחזית של ביבי. היא משפיע על מחזוריות הכסף בשוק (הכנסות, הוצאות לכל מי שמעורב ונוסע על הכביד, ובעקיפין על כל אזרחי המדינה - זה גלום בהכנסות חברות כלכליות).

סלילת נתיבי איילון החלה ב-‏1979, קטע ראשון נפתח לתנועה ב-‏1982, הוא תוכנן שיעברו בו מידי יום 350,000 כלי רכב ובפועל עוברים בו מידי יום 750,000 רכבים (תחזית?), תקציב החזקה שנתי 670,000 ש''ח, אירועים במהלך 2004: 1,963 תאונות, 1,187 מפגעים בטיחותיים, 878 תאונות, 197 עבודות בכביש, 19 פגעי טבע. אז כיצד ביססו את תחזית ההכנסות או החסכון והיעילות של נתיבי איילון?

גם כיום המשך התכנון מעורב בשלומיאליות. בקרוב ייצא לדרך פרוייקט נוסף במחלף הולץ בחולון, גשר חיל השריון יועתק במלואו למרחק 15 מטר כדי שאפשר יהיה להעביר מסילת ברזל מתחתיה. עלות משוערכת להעתקת הגשר: 5 מיליון שקל. בפועל זה יימרח ויעלה יותר, כרגיל. מבצע העתקה זה הוא מיותר בהחלט אילו רק חשבו ''אנשינו החכמים'' גם על הצורך למעבר מסילת הברזל מראש! ולקחו את זה בתכנון מראש. השיוני בכביש וההפסדים הנילווים לכך (כולל 5 מיליון הש''ח להעתקת הגשר) יגיעו ל-‏500 מיליון שקל (הערכה).

וזה רק קטע אחד מהשינויים-תיקונים הדרושים בניבי איילון. תאר לך שתכנית השינויים בכביש תמומש תוך 20 שנים, ואת המשמעויות הכלכליות הרחבות שיש לזה על הכלכלה (הוצאות/חסכונות). מישהו לקח זאת בחשבון ה''תחזית''?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58428
ההתעסקות עם העצים - מסתירה לך את היער
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 16:42)
בתשובה לפרקש

שגיאה נוספת נופת בין העצים שלך (''...שאיננה נלקחת בתחזית של ביבי''.). אינך יודע.

אבל העיקר כאן זה שאתה ממשיך לעסוק בעצים כדי
להסתיר את היער (http://www.faz.co.il/thread?rep=58426).
לא חבל?

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.