פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למדריך ליונה עיוורת, 09/03/05 14:10)
שטויות
עמיש (יום רביעי, 09/03/2005 שעה 14:23)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קבוצת במאבק היתה קיבוץ של הנוער הציוני ליד הרצליה שהתפרקה ב 1949.
ספרו ''סודות צלב הקרס'' היה ספר הסטוריה על עליית היטלר והנאצים לשלטון.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 10:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שאתה קובע כי דברי הם שטויות הנה הציטוט המדוייק ממאמרו של אבנרי אותו פרסם בעיתון שם ב-‏1940, במאמרו התפעל אוסטרמן/אבנרי מאותן אומות אירופיות היוצרות לעצמן ''מיתוס חדש, מיתוס מדיני הדומה בכל המובנים לאמונתן המקורית. שוב עולה מוסר גיבורים גאה ושוב פורח פולחן הקרבנות העתיקים, המובאים עתה בשני מחנות לוחמים לאומה, לגזע וקודם כל למנהיג הלאומי המסמל את מושג הגבורה והאחדות הלאומית''. לדעת אוטרמן/אבנרי גם בקרב היהודים ''מתעוררת הקריאה הגדולה להתמרדות הדם העברי... היא דורשת את מחיקת פרק היהדות מלוחות הפלדה של הגזע העברי. היא דורשת את הרנסנס הנשגב את התחדשות הגזע העברי...''. (פורת, שלח ועט בידו, עמ' 182). לפני שאתה מדבר על שטויות תלמד ותקרא. דבריו אלה של אבנרי רוויים ברטוריקה הנאצית שתבע אלפרד רוזנברג האידיאולוג של המפלגה הנאצית. אבנרי פנה לרטוש באותם ימים והציע לו להיות אלפרד רוזנברג שלו כך שמובן שאבנרי ראה עצמו כהיטלר, כך לפחות העיד רטוש והדברים מובאים בספרו של פורת שם. באשר לספר צלב הקרס אותו אתה מכנה 'ספר הסטוריה', הרי שגם כאן ניכר בעליל שלא קראת ולא למדת, שכן ספר זה מראה את היסודות הנאציים של התנועה הלאומית היהודית, ובו בין היתר נאמר בתשובה לשאלה מה תהיה דמותה של מפלגה נאצי/פשיסטית בישראל או בעולם ושל היטלר חדש: ''מראש לא תיתכן שום תשובה על כך, זולת אחת: קרוב לוודאי, כי למראית עין לא יהיה לו שום דמיון להיטלר הראשון. לכן אין ללכת שולל אחרי דפוסים חיצוניים... אין לחפש את סימן ההיכר של הנאציזם במסגרת רעיונית מסויימת. הנאציזם הגרמני דגל בתורת הגזע, כפי שגובשה בגרמניה בדור הקודם. בתקופה אחרת, בארץ אחרת - ואפילו בגרמניה עצמה - על הנאציזם להופיע באדרת אידיאולוגית הפוכה, ואף לדגול באנטי גזענות קיצונית...''. (צלב הקרס). בהמשך קובע אבנרי כי היטלר הבא יכול להיות מנהיג תנועת שלום וכו', אז נא ללמוד לפני שמתקיפים. אחד מן העתונאים שעבדו עם אבנרי, בכר, כתב ספר בשם 'הנדון: אורי אבנרי' בעמ' 66 - 67 הוא כותב: אבנרי...שואב את השראתו ממקורות היניקה של התרבות הגרמנית, של ההווי הרוחני של גרמניה עם כל מה שקשור בכך. אין ספק כי עובדה זן ניכרת בכל מעשיו ומחדליו מאז עשה את צעדיו הראשונים ועד עצם היום הזה. הקצוות השמאליים של תנועתו טוענים לא פעם כי מנהיגם היה מטיב לעשות אילו חקר והתעניין יותר בלנין מאשר בהיטלר או ברייך השלישי. אחרים טוענים... כי אותן תופעות בהן התעניין ואותן חקר בצורה יסודית ושיטתית הותירו בו את רישומן...''.
_new_ הוספת תגובה



שטויות בריבוע
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 10:45)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי כל הריטוריקנים למיניהם מאותה תקופה דומים להפליא אלו לאלו וגם על ז'בוטינסקי ניתן להגיד כי הוא דומה לגבלס וכי שירי אצ''ג היו יכולים להופיע בשטירמר אילו היו כתובים בגרמנית.
אבנרי הוא יליד תחילת שנות העשרים והושפע רבות (כמו כולנו) מערש צמיחתו הלשונית והתרבותית. מאז שעמד על דעתו הוא פעיל בזירה הציבורית ועבר גלגולים רבים מאז גיל 16 בו התחיל את כתיבתו.
נכון כי עברו שנים רבות מאז שקראתי את ספרו ''סודות צלב הקרס'' אולם אני זוכר היטב כי לא היו אז בעברית ספרים אחרים שהביאו את תולדות עליית היטלר לשלטון בגרמניה וברור שאין בו שום אהדה מכל סוג שהוא להיטלר למרות שאבנרי לא הסתיר את התפעלותו מהצלחת שיטות התעמולה הנאצית המהוות עד היום נושא למחקר לגיטימי כמו שיטות התעמולה של משטרים אחרים שזכו לשכלול ניכר.

כאמור, מקורותיו התרבותיים של אבנרי היו קשורים למקום בו נולד ולשפת האם שלו אם כי אין רבים בתרבות היהודית שתרומתם לשפה העברית ותרבותה כה גדולים כמו של אבנרי. בכך הוא אינו שונה ממאות או אלפי אנשים שבאו לארץ מגרמניה, כולל משפחת שוקן, מרטין בובר, ועוד רבים שאת חלקם מנה עמוס אילון בספרו שהופיע לאחרונה (רקויאם גרמני).
יש מאות אלפי אנשים בארץ שמקורותיהם התרבותיים הם בארצות שאין לנו שום סימפטיה אליהן ואין בכך בכדי לפסול אותם לשום דבר ועניין.

דווקא לשבחו של אבנרי יש לציין את המאמץ האישי שעשה להשתלב בתרבות העברית ולמחות את זכר הגלות, לכן המיר את שמו לשם עברי(בדומה לדוד גרין, משה שרתוק, יצחק יזרניצקי, מוישה תהילימזוגר, גולדה מאירסון, לוי שקולניק, יצחק שימשילביץ' ובניגוד לבנג'מין ניתאי) ולכן התגייס להגנת מולדתו החדשה ולכן עשה כל מה שידע על מנת להשפיע על הזירה הציבורית בישראל. יתכן והשפעתו העצומה אינה מוצאת חן בעיניך וכי אתה מתנגד לדעותיו אבל הייחוס של נאציזם לאבנרי הוא דבר הבל ושטות מרושעת.

ואחרון אחרון - ''במאבק'' היה קיבוץ של הנוער הציוני ליד הרצליה/כפר שמריהו.
_new_ הוספת תגובה



שטויות בריבוע
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 12:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו טוב, אז לפחות עכשיו אתה לא שולל את האפשרות שמקורות השפעתו היו נאציים בטענה המוזרה לפיה ''דברי כל הרטוריקנים למיניהם מאותה תקופה היו דומים להפליא אלו לאלו וגם על זאבוטינסקי וכו' ניתן להגיד כי הוא דומה לגבלס וכי שירי אצ''ג היו יכולים להופיע בשטירמר...אבנרי הוא יליד תחילת שנות העשרים והושפע רבות (כמו כולנו) מערש צמיחתו הלשונית והתרבותית... כאמור מקורותיו התרבותיים של אבנרי היו קשורים למקום בו נולד ולשפת האם שלו...'' אני חותם על כל מילה, וסבורני כי אין כאן את אותה שלילה מוחלטת של דברי לעיל רק הרחבת חלותם גם להוגים נוספים - ז'אבוטינסקי, אצ''ג וכו'. אגב, אני בהחלט מתנגד לאבנרי, אבל לא כתבתי שום דבר כזה כנגד שריד או כנגד ביילין להם אני מתנגד לא פחות, פשוט משום שבכתביהם אין כלל ציטוטים כמו אלו שהבאתי והמהם אתה מעדיף להתעלם ואני חוזר על אפך וחמתך: ''שוב עולה מוסר גיבורים גאה ושוב פורח פולחן הקרבנות העתיקים המובאים עתה בשני מחנות לוחמים, לאומה, לגזע!!! וקודם כל למנהיג לאומי, המסמל את מושג הגבורה והאחדות הלאומי!!!''. גם בקרב היהודים ''מתעוררת הקריאה הגדולה להתמרדות הדם העברי (ביטוי של רוזנברג)... היא דורשת את מחיקת פרק היהדות מלוחות הפלדה של הגזע העברי!!! היא דורשת את הרנסנס הנשגב, את התחדשות הגזע העברי!!!...''. אם זה לא נאציזם אני קוגלגר. על מקורות ההשפעה האלו של הזרמים הכנעניים בארץ כתב ברוך קוצוויל: ''אפשר להוסיף בחינת רמז בלבד הטעון הרחבה בהזדמנות אחרת, שיש עוד להביא בחשבון מעגל יותר, עולמי, ובו כוחות שזרמו דרך צינורות שונים למערכת חיינו הצרים, וגם להם השפעה רבה על התפתחות תנועה זו. תורתו של ניצשה, התעוררות המיתוס, המציינת את דרך האדם המודרני, נצחון ההמוניות, ירידת התרבות האירופית ועליית כוחות ניאו בארבריים, כל אלו נתנו אותותיהם...''. (ספרותינו החדשה המשך או מהפכה, במאמר על הכנענים עמ' 295). הכוחות הניאו ברבריים עליהם מדבר קורצוויל הם אלו המאפיינים את כתבי שחרותו של אבנרי והם אלו שאתה טוען בין סוגריים כי השפיעו על כולנו. ובכן, עלי הן לא השפיעו ואני לא יודע אם תוכל למצוא שמץ מהן בדברי ברל או א.ד. גורדון, או בר בורוכוב וכו'. לגבי הוגי הימין הרי שז'אבוטינסקי היה בחיים בזמן שהחלו להתגבש הזרמים העבריים כנעניים שפרשו מן הרוויזיוניזם הציוני והוא התנגד להם באופן נחרץ. אבל למה להפריע עם האמת. אני קראתי את כל כתבי אבנרי, את הספר מלחמת היום השביעי קראתי בעברית ובאנגלית, ולטעמי מסקנותיו של בכר ושל שותפו של אבנרי להנהלת העולם הזה בספר אחר שכתב עליו נכונות והן זהות לשלי. שטויות בריבוע זה ביטוי של אדם שלא מסוגל להתמודד עניינית עם טיעונים ומבואות מפורשות המעלים תמונה ברורה למדי של האיש המוזר הזה על דעותיו... ואחרי שהסכמת איתי כפי שעולה מדבריך שהבאתי לעיל לפיהם 'מקורותיו של אבנרי היו קשורים למקום בו נולד ולשפת האם שלו' קרי לגרמניה שלאחרי רפובליקת ווימאר, היינו לגרמניה הנאצית, לטעון שזה הבל ושטות מרושעת זה עיוורון אופייני המלמד על פחד עצום מן האמתץ המשתקפת מדבריך שלך ולא בהכרח רק מן המקורות שהבאתי אליהם אתה מקפיד שלא להתייחס.
הספר של עמוס אייליון, אגב אנטי ציוני מוצהר שירד מן הארץ לאחרונה, מתפעל מגרמניה הנאורה של רפובליקת ווימאר ולא מגרמניה הנאצית של שנות השלושים עליה כותב אבנרי במאמרו לביטאון הפריסאי 'שם' בהערצה אין קץ כפי שהובא לעיל. לקרוא לעיתון 'קבוצת במאבק' סמוך לפרסום ספרו של היטלר 'מאבקי' זה יותר מחוסר רגישות, אבל כבר אבנרי טען בספרו צלב הקרס כי זרמים בציונות ינקו ממקורות נאציים מובהקים ואולי לזרם זה הוא התכוון.
_new_ הוספת תגובה



שטויות נוספות
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 13:40)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק מחמת נימוסי הטובים, לא טרחתי להתייחס לכל דבר שטות ורשעות שבדבריך, החל מהפתיחה שבה אתה מצהיר כי ''מעט ידוע על דעותיו של האיש'' וזאת לאחר שאבנרי כתב כתריסר ספרים, אלפי מאמרים, אלפי נאומים, אלפי הודעות ומודעות במשך כשישים שנים רצופות, וכלה בדבריך האחרונים על כך שמקורותיו הם בגרמניה שלאחר רפובליקת וימאר בעוד שעם עליית הנאצים לשלטון אבנרי כבר היה ילד בארץ ישראל.

כל יריעת דבריך, בין הפתיחה האוילית לסיום הטפשי מנומרת בעובדות שונות שאף אחת מהן לא קשורה לשניה וכולן יחד אין בהן ולא כלום עם אבנרי של עשרות השנים האחרונות ובייחוד עם מלחמתו הציבורית למען חופש לעם הפלשתינאי וחיים של דו קיום במזרח התיכון לכל העמים.

אני איני רואה טעם להכנס לכל פרט בדברים אבל בכל זאת אעיר כי החזרה על שם משפחתו הגלותי של אורי אבנרי (שנולד לשם הלמוט אוסטרמן) אינה מוסיפה ולא כלום לטיעוניך ומעמידה בסימן שאלה את מחויבותך לרעיון הציוני של עם ישראל בארצו תוך שלילת הגלות.

בדברי ציינתי כי אבנרי הושפע מסביבת גידולו (כמו שכל אחד מושפע מסביבת גידולו) אשר השפיעה ביותר על הרטוריקה שלו בבחרותו, התפעל משיטות התעמולה הנאציות והיה בין הראשונים שחקר את הנושא וניסה להפיק ממנו מסקנות. (ואגב כך – כל השואה בין השטירמר לבין העולם הזה מעידה רק על בורותך, המודל שהיה לנגד עיני אבנרי כשרכש את ''העולם הזה'' היה דווקא של הטיים האמריקני). יחוס אהדה לנאציזם הוא כאמור שטות מרושעת שאין לה כל סימוכין וכל הצדקה. אם יש דבר שאבנרי מתנגד אליו בעשורים האחרונים זו לאומנות צרה וגזענית.

בנוסף אמרתי כי הרטוריקה של אותן שנים (כולל של ז'בוטינסקי או שירת אצ''ג) דמו ביותר לסגנון המתלהם שהיה נהוג באירופה של אותה תקופה ואין בו שום ייחוד אך הוא שונה בתכלית מסגנונות מאוחרים יותר בהם משתמש יוסי שריד למשל.

הדבר המצער ביותר הוא כי לא השכלת לעסוק בטעויות ובשטויות של אבנרי שיש בהן איזו מידה של רלוונטיות להווית חיינו כאן ועכשיו, ובעיקר תמיכתו והתפעלותו מערפאת, אבל זה כבר עניין אחר לחלוטין.
_new_ הוספת תגובה



שטויות נוספות
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 14:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מותיר את הדברים כפי שהם לעיון הציבור שיתרשם, מי ממובאות מפורשות אותן הבאתי לפיהם אבנרי דגל בתורת גזע ואימץ את הרטוריקה של אלפרד רוזנברג, ומי מהתלהמותך הבלתי מבוססת. אני מצטער שאתה מסרב להגיב עניינית לציטוטים שהבאתי, מאבנרי, מקורצוויל, מפורת ועוד. נדמה לי כי בדבריך אתה מאשש את המשפט הראשון אותו בחרת לשלול מדברי לפיו 'מעט ידוע על האיש'. אכן אבנרי כתב לא מעט וזה אילץ אותי לקרוא לא מעט, אני בניגוד אליך בניתי את דעותי על סמך קריאה ואילו אתה על סמך הלך רוח. אינני מבין מדוע אתה מנסה להגן על אבנרי מפני עצמו ומפני כתביו המפורשים, אבל זה כבר עניין אחר. התפעלותו של אבנרי מערפאת קשורה בדיוק לעניין זה. ערפאת תמך בג'נוסייד של העם היהודי וכך גם הגורמים שהשפיעו על הגותו של אבנרי. ערפאת הוא ממשיך דרכם של המופתי של ירושלים ששיתף פעולה עם הרייך השלישי בניסיון ליישם את הפיתרון הסופי במזה''ת, ואבנרי משתף פעולה עם מגמה זו ובכך הוא ממשיך מסורת ארוכת שנים בה הוא מאמין. לאחרונה טען אבנרי בראיון לעיתונאים כי הוא משוכנע 'שאבו מאזן לא יגע לרעה בפטריוטים החמושים', בכוונו לנוער השאהידים אותו הזכרתי בדברי הראשונים. אני מקווה שהוויכוח הזה יעודד קוראים לגשת לכתבי אבנרי ולקרוא כדי ללמוד ולעמוד על דעותיו של האיש הזה ומדוע הוא תומך במאבק המזויין שנועד להשמיד יהודים בלי כל קשר לדעותיהם - שמאל או ימין.
_new_ הוספת תגובה



אל תשלה את עצמך, שום ציבור לא קורא כאן
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:08)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא גם לא ישפוט שום דבר.
אני קורא את אבנרי כבר עשרות שנים, קראתי את רוב ספריו,מאמריו, נאומיו וחלק גדול מהמאמרים שהוא מפרסם ברשת.
לרוב דבריו לא הסכמתי ואינני מסכים גם עתה.
עם זאת, הבאת ציטטות המנותקות מהקשרן מלפני 50-60 שנה על מנת לדבר על אבנרי של היום היא לא רק שטות אלא גם חסרת תועלת.
ועוד לא דיברנו על הטעויות העובדתיות שבדבריך.

הטענה כי אבנרי תומך בפגיעה במדינת ישראל או ביהודים היא הוצאת דיבה לשמה ומזלך שכתבת את הדברים בעילום שם, בפורום נידח ושאף אחד לא שם לב אליהם כי אחרת היית יכול לצפות לתביעה משפטית.

אני סבור כי עורך האתר מסתכן בהשארת הדברים הללו על מקומם אבל הוא ילד גדול שאחראי על מעשיו.
_new_ הוספת תגובה



אל תשלה את עצמך, שום ציבור לא קורא כאן
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כותרת דבראיך אני מסכים, הציבור אכן לא קורא ספרים ואם הוא קורא הוא לא פעם לא מבין מה שקרא, כפי שדבריך מעידים עליך. לגבי החשש מתביעת דיבה, נדמה לי כי אין דבר יותר תמוה מזה. אבנרי שהביע תמיכה בערפאת לאורך כל דרכו ידע שערפאת מממן רצח של יהודים, או שמא אתה סבור שהוא לא ידע זאת... טעויות עובדתיות שאתה מייחס לי בלי לנקוב באחת אשמח לתקן, משום שבניגוד אליך כאשר מוכיחים אותי על טעויותי אני בד''כ נוטה להודות על הטעות ולתקן את דברי משום שהאמת חשובה לי מדברי ההבל של משמיצי, המבססים את דבריהם על יסודות אויריים אמורפיים ומסרבים בעקשנות להתייחס למובאות שהבאתי. אכן ציטוטים אלו הם מלפני זמן רב, אבל כבר טען אבנרי בציטוטים שהבאתי מספרו צלב הקרס, כי לעתיד לבוא מפלגה נאצית תשנה לחלוטין את הרטוריקה שלה ותשתמש באידיאולוגיה אנטי גזענית שוחרת שלום כנ''ל. לגבי העורך, נדמה לי כי גם הוא לא מסכים לדברי וכמוך גם הוא מתקיף אותי ללא כל התייחסות עניינית לכתבים שהבאתי ואו לבסיס עובדתי אחר, אבל זה כבר עניין של הלך רוח שאני מסרב לקבל על עצמי. כשאני טוען טענה אני מבסס אותה, ואם אני טועה אני מתקן, אבל אם אני מותקף באופן אישי ולא ענייני על ידי אנשים אני לא רואה כל סיבה לחזרה בי. ואל תטעה, עדיין אני אומר שאם תוכיח אותי על הטעויות שאתה מייחס ללא כל בסיס, ע''י עובדות ולא ע''י התקפות אישיות, אחזור בי מדברי ואתנצל - אפילו בפני אבנרי. עד אז, תחזור לעיל, תקרא ותלמד אולי אתה והעורך צריכים להתנצל בפני...
_new_ הוספת תגובה



הציבור קורא ספרים אבל לא את הודעותיך
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:40)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפורום.
מה תגיד למשל על האמירה הזדונית שלך בדבר הדמיון בין העולם הזה לבין השטירמר? האם אתה יכול להוכיח את הדבר הזה?

האם לא ידוע לך שאבנרי בנה את העתון על פי המודל של הטיים האמריקאי (המוטו, שיטת הטורים והאנונימיות של הכותבים ועוד)
_new_ הוספת תגובה



הציבור קורא ספרים אבל לא את הודעותיך
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי בנה את העולם הזה עפ''י מתכונת 'דער שטירמער' הדבר עולה ממחקרו של מי שעבד אצל אבנרי מר בכר ומספרו של שותפו של אבנרי על אבנרי עצמו, ואין לי אלא להפנותך למקורות לעיל. שוב אתה מנסה להתקיף על סמך התרשמויות כלליות בעוד אני משתדל להיסמך על מקורות אימפיריים ועובדתיים, אבל כנראה שהדיון העובדתי קשה לך...
_new_ הוספת תגובה



הרכילות של בכר בעיניך זו עובדה
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 16:14)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה שרואות עיניך הוא כבר לא עובדה?
במה דומה העולם הזה לשטירמר?
תן לי אפיון אחד ברור ומובהק.
אחר כך טול בידך גליון אחד, קח בידך השניה גליון של הטיים מאותו הזמן ונסה לבדוק ולהשוות.
אנא שוב אלינו עם התוצאות.
_new_ הוספת תגובה



הרכילות של בכר בעיניך זו עובדה
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 20:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכרח להתוודות, כאשר קראתי את דברי בכר וירושלמי שכתבו על אבנרי ועל השפעות דער שטירמער על העולם הזה לא הלכתי לבדוק את הדמיון לשאר עיתוני העולם. אבל כעת אחר דבריך הלכתי לברר את העניין ונתחזקה דעתי. אמנם מבחינה צורנית ישנו דמיון מסויים, פחות בערך לטיים, אבל באשר לשאר המאפיינים, הרי שבטיים אז לא כתבו באופן אנונימי כפי שאתה מעיד. תמונות זימה לא כיסו את דפי השער ושערוריות בנוסח העיתונות הצהובה לא כיסו את דפי החדשות של העיתון. כל אלו היו מאפייני דער שטירמער וכעת, בין הבוקר לערב, אני בטוח שבכר צדק ואני הקטן שאינני מומחה בעתונות לא הולכתי שולל כשנסמכתי עליו, ואתה טועה ומטעה.
_new_ הוספת תגובה



אתה יודע מה, אתן לך רמז
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 22:46)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיין בספרו של עוז אלמוג ''פרידה משרוליק'', כרך א' עמודים 56-63.
שם תמצא מעט מידע וגם ביבליוגרפיה ענפה שתעזור לך בהמשך הדרך.
בהצלחה
_new_ הוספת תגובה



עמיש ומ. ל. עיוורת - שימו לב לכללי המערכת
המערכת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:47)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
התייחסות לעמדת המערכת או העורך רק בדוא''ל (דיון 1510).
_new_ הוספת תגובה



אין לי שום התיחסות לעמדת המערכת
עמיש (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 16:15)
בתשובה להמערכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתעשה מה שבא לה
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי