פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 01/12/04 8:42)
הרבה מילים בלי בסיס
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 10:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין השנים 1881 עד 2012 לא נהרגו יהודים כתוצאה מפעילות

לאומנית.
_new_ הוספת תגובה



מר סיוון אתה שבוי במיתוסים
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 10:27)
בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון.

היו הרוגים, בקדחת,היו שנרצחו ע''י שודדים או הותקפו ע''י שכנים כתוצאה מסכסוך מקרקעין.

אולם מקרים אלה היו ספורים ונפתרו בדרך כלל בסולחות.

ראה רשימת ההרוגים החל משנת 1860.

www.izkor.gov.il

_new_ הוספת תגובה



מעט מילים בלי היגיון
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:03)
בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שטוען שבין 1881 עד 2012 לא נהרגו יהודים
כתוצאה מפעילות לאומנית, כנראה לא מבין כמה
דברים פשוטים:
1. על עתיד (2012) לא מדברים בשפת עבר.
2. איך קוראים עובדות היסטוריות.

לכן לא פלא שגם בחרת להתחבא תחת כינוי.....
_new_ הוספת תגובה



מעט מילים בלי היגיון
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה צודק זה 1881 1912

נא להסתכל באתר :www.izkor.gov.il
_new_ הוספת תגובה



אפילו לא הייתי צריך לחפש
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:35)
בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעהנבוים (עץ-הדר), ישראל חיים (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=0&am...):

''בליל שבת, ביום ג' בניסן תרמ''א (2.4.1881) פרץ פורע ערבי לתוך השכונה, גבר תחילה על שומר השכונה והגיע לבית האופה גדליהו בקר. האופה הופתע מבואו ..... , ביום י' בניסן תרמ''א (9.4.1881) הוציא את נשמתו''.

ישנו גם המקרה של הרשלר אהרון משנת 1873 (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=1&am...).

גם את המקרה של חדד הלוי, רחל משנת 1886 אפשר להזכיר

וכמובן שודאי ישנם כאלו שאין עליהם דיווח באתר.

הערה נוספת. היום אפשר, אם רק חשקה נפשך, להציג את כל הסיכסוך כסיכסוך על מקרקעין שמידי פעם מצאו לו פתרון על ידי סולחות..... אבל זה יהיה סילוף.
_new_ הוספת תגובה



מרתק
מגי (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 12:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך מאמר הבא לנפץ מיתוסים גורם לפתיל המצביע על קיום מיתוסים ועד כמה רבה האחיזה בהם.
לתגובתו של בנימין- דומה שאין עליה שלא האשימה את זו שאחריה על היותה פחותת ערכים מקודמתה והטלת האשם בה על גרימת נזק לקיים.
עתה משגדול חלקם של ילידי הארץ במי נתלה את האשם על ה''קילקולים''?
_new_ הוספת תגובה



אולי מרתק אבל בשביל לנפץ מיתוס צריך יותר
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 13:51)
בתשובה למגי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שהמאמר שלי בסך הכל הפנה את תשומת הלב לכך שהמיתוס מלוכלך - זה לא ניפוץ. כדי להתחבר למציאות כדאי להבין שבמיתוסים החשובים שלנו יש חורים....

אלו שמחפשים על מי להפיל האשמות, והם רבים מספור, ימצאו קורבן. בדרך כלל להם זה קל כי גם העובדות לא ממש מעניינות אותם.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשקר סיוון!!!
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 14:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנים המדוברות נרצחו פחות מ10 אנשים וגם זאת על ידי סכסוכים שכמותם קורים בכל מקום בעולם.

תתבייש מסלף עובדות שכמותך
_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצות ישירות
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 14:53)
בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה מחזק לך את האגו, אז מותר לך להאמין בשקרים שאתה מייצר.

סכסוכים כמו זה שיש לנו עם הערבים, אכן קיימים (והיו קיימים) בהרבה מקומות בעולם. זה שלנו החל מזמן (לפני 1881).

יש לא מעט אנשים, מלומדים מאד, שיגידו לך שכל הסיכסוך הוא סיכסוך על מקרקעין. אני דוקא חושב שזה סיכסוך בין
שני עמים על אותו חבל ארץ - פיסת מקרקעין. משום כך, אני חושב שאפשר להגדירו כסיכסוך לאומי.

בשביל לשכנע לא מספיק לקרוא שקרן למי שמביע דעה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את התיזה שלך
פראנץ אפלפרוינד (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 18:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משל הכסאות
מוטי דיסקין (יום שני, 06/06/2005 שעה 13:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כסא אחד לשני ישבנים

האחד יושב השני

זה עתה הגיעה ועומד האם יש מקום פה לנימוסים

במיוחד שהמושב

הוא ממש צורך חיים

לשני הישבנים

הצורך גַאָה

הרג העומד

את היושב וכי מה ההייתה לו בררה?

אין מקום פה לנימוסים! משל לקורה פה בין שני עמים

האחד ישב ולבסוף נבהל עזב ישב עומד בכסא הנטוש ולי בראש מכרסם יתוש אני נותרתי עם חידה ומי שפיתרון ימצא יחסוך כאן גם צער וחיים ובכל זאת נראה לי שהבעיה יותר סבוכה מזאת הדוגמא אולי נלך אל השכנה ומשם נשאל כסא
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי