|
מעט מילים בלי היגיון | |||
|
|||
אם אתה צודק זה 1881 1912 נא להסתכל באתר :www.izkor.gov.il | |||
_new_ |
אפילו לא הייתי צריך לחפש | |||
|
|||
שעהנבוים (עץ-הדר), ישראל חיים (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=0&am...): ''בליל שבת, ביום ג' בניסן תרמ''א (2.4.1881) פרץ פורע ערבי לתוך השכונה, גבר תחילה על שומר השכונה והגיע לבית האופה גדליהו בקר. האופה הופתע מבואו ..... , ביום י' בניסן תרמ''א (9.4.1881) הוציא את נשמתו''. ישנו גם המקרה של הרשלר אהרון משנת 1873 (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=1&am...). גם את המקרה של חדד הלוי, רחל משנת 1886 אפשר להזכיר וכמובן שודאי ישנם כאלו שאין עליהם דיווח באתר. הערה נוספת. היום אפשר, אם רק חשקה נפשך, להציג את כל הסיכסוך כסיכסוך על מקרקעין שמידי פעם מצאו לו פתרון על ידי סולחות..... אבל זה יהיה סילוף. | |||
_new_ |
מרתק | |||
|
|||
איך מאמר הבא לנפץ מיתוסים גורם לפתיל המצביע על קיום מיתוסים ועד כמה רבה האחיזה בהם. לתגובתו של בנימין- דומה שאין עליה שלא האשימה את זו שאחריה על היותה פחותת ערכים מקודמתה והטלת האשם בה על גרימת נזק לקיים. עתה משגדול חלקם של ילידי הארץ במי נתלה את האשם על ה''קילקולים''? | |||
_new_ |
אולי מרתק אבל בשביל לנפץ מיתוס צריך יותר | |||
|
|||
אני חושב שהמאמר שלי בסך הכל הפנה את תשומת הלב לכך שהמיתוס מלוכלך - זה לא ניפוץ. כדי להתחבר למציאות כדאי להבין שבמיתוסים החשובים שלנו יש חורים.... אלו שמחפשים על מי להפיל האשמות, והם רבים מספור, ימצאו קורבן. בדרך כלל להם זה קל כי גם העובדות לא ממש מעניינות אותם. | |||
_new_ |
אתה ממשיך לשקר סיוון!!! | |||
|
|||
בשנים המדוברות נרצחו פחות מ10 אנשים וגם זאת על ידי סכסוכים שכמותם קורים בכל מקום בעולם. תתבייש מסלף עובדות שכמותך | |||
_new_ |
עברת להשמצות ישירות | |||
|
|||
אם זה מחזק לך את האגו, אז מותר לך להאמין בשקרים שאתה מייצר. סכסוכים כמו זה שיש לנו עם הערבים, אכן קיימים (והיו קיימים) בהרבה מקומות בעולם. זה שלנו החל מזמן (לפני 1881). יש לא מעט אנשים, מלומדים מאד, שיגידו לך שכל הסיכסוך הוא סיכסוך על מקרקעין. אני דוקא חושב שזה סיכסוך בין שני עמים על אותו חבל ארץ - פיסת מקרקעין. משום כך, אני חושב שאפשר להגדירו כסיכסוך לאומי. בשביל לשכנע לא מספיק לקרוא שקרן למי שמביע דעה אחרת. | |||
_new_ |
אני לא מקבל את התיזה שלך | |||
|
|||
_new_ |
משל הכסאות | |||
|
|||
כסא אחד לשני ישבנים האחד יושב השני זה עתה הגיעה ועומד האם יש מקום פה לנימוסים במיוחד שהמושב הוא ממש צורך חיים לשני הישבנים הצורך גַאָה הרג העומד את היושב וכי מה ההייתה לו בררה? אין מקום פה לנימוסים! משל לקורה פה בין שני עמים האחד ישב ולבסוף נבהל עזב ישב עומד בכסא הנטוש ולי בראש מכרסם יתוש אני נותרתי עם חידה ומי שפיתרון ימצא יחסוך כאן גם צער וחיים ובכל זאת נראה לי שהבעיה יותר סבוכה מזאת הדוגמא אולי נלך אל השכנה ומשם נשאל כסא | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |