|
אליצור, משהו חסר בטיעון שלך | |||
|
|||
אנשים נטעו מטע לפני שנים - לפני שהתיישבת בין המטעים שלהם. כעת אתה מגביל את פרנסתם כי הם חשודים ברצון לפגוע בך. עם כל הכבוד, מדוע זכות הקיום שלך עדיפה על שלהם? | |||
_new_ |
הכיצד אתה קובע קביעה חדה כזאת | |||
|
|||
בלא שיש לך נתונים, מדידות ומפות? מרביתו של השטח הכבוש ביהודה ושומרון הוא ''שטח מדינה''. מן המפורסמות הוא שפלסטינים חרגו וחורגים (מזה 25 שנים) בכוונה בשדותיהם ונטיעותיהם כדי להשתלט על שטחי מדינה, או להיצמד להתנחלות ולהגביל את התרחבותה. זהו מעשה לא חוקי ע''פ דיני המקרקעין. אבל זה גם תקיעת יתד בחצרם האחורית של המתנחלים כדי לקצר את טווח וזמן הפיגועים. ויש דוגמאות בכל אותם פיגועים שבוצעו בהתנחלויות. | |||
_new_ |
התירוץ של אדמות מדינה | |||
|
|||
לפני שאתה משתמש בתירוץ הזה כדאי שתתייחס לעניין של זכות הקיום של תושבי הארץ הזאת. זה כלל לא משנה מי המדינה בהקשר הזה. אם יש כאן טענה חשובה היא לא קשורה בכלל במדידות ומפות. אם כבר עברת את השלב הקודם כדאי שתבדוק את הנתונים, המדידות והמפות עם לוחות הזמנים (של מה היה קודם) לפני שאתה משתמש בתירוץ הזה כדאי שתבדוק את הנתונים, עם לוחות זמנים. | |||
_new_ |
זכות הקיום של תושבי הארץ הזאת | |||
|
|||
קודמת לזכות קיומו של עץ הזית במקומו. אין אחד החפץ יותר ממני שכל השטחים יינטעו בעצי הזית. אבל מה לעשות שעצי הזית לא נתנו אישור לתנועת ''השחרור'' הפלסטינית מיהודים. מה לעשות שבעלות על קרקע היא עניין יורידי ולא ריגשי. כמו ששום קיבוץ לא יכול לחרוג מתחומו ונטוע מחוץ לגדר שלו, גם חקלאי פלסטיני לא יכול לעשות זאת. מה עוד שבמקרה החקלאי, הוכח בעבר שהוא לא חקלאי בכלל. אין טעם שנתחיל לדוש שוב במי היה קודם, כי העניין הזה ברור. ופרלמן רק נגע בקצהָ של אותה אמת. לא כל עם חדש הטוען לזכויות למודלת ומדינה מקבל בקלילות כזאת את מבוקשו. ראה את אירופה, שם יש יותר עמים ממדינות, ויש גם עמים הנאבקים למדינתם העצמאית מזה עשרות ומאות שנים. כך העולם מלא מאות עמים ועממים, אבל הקהילה הבינ''ל יודעת לשים להם מחסום לגיטימי. | |||
_new_ |
מה לעשות שהבעלות היא לא העניין | |||
|
|||
אתה מנסה להסיט את הדיון לרמה פוליטית קונקרטית - דיון שאיני רוצה להשתתף בו. תקרא את הדיון התמציתי שמפתח ביני לבין אריה פרלמן בפתיל על מוצא הערבים. אם תפנים תראה שאפשר לערוך דיון בונה וללמוד אחד מהשני - בלי פוליטיקה וטריקים. | |||
_new_ |
מה לעשות שהבעלות היא לא העניין (?) | |||
|
|||
ציטוטי דוד סיון באשכול זה: ''בדיחות מחממות את החיים אבל בבקשה לא על חשבוני.'' ''אנשים נטעו מטע לפני שנים - לפני שהתיישבת בין המטעים שלהם. כעת אתה מגביל את פרנסתם כי הם חשודים ברצון לפגוע בך.'' ''לפני שאתה משתמש בתירוץ הזה כדאי שתתייחס לעניין של זכות הקיום של תושבי הארץ הזאת.'' טיעון של מר סיון: ''אנשים נטעו מטע לפני שנים - לפני שהתיישבת בין המטעים שלהם.'' אל מול תשובה שלי: '' מן המפורסמות הוא שפלסטינים חרגו וחורגים (מזה 25 שנים) בכוונה בשדותיהם ונטיעותיהם כדי להשתלט על שטחי מדינה, או להיצמד להתנחלות ולהגביל את התרחבותה. זהו מעשה לא חוקי ע''פ דיני המקרקעין.'' ומה טועןמר דוד סיון? ''אתה מנסה להסיט את הדיון לרמה פוליטית קונקרטית - דיון שאיני רוצה להשתתף בו. תקרא את הדיון התמציתי שמפתח ביני לבין אריה פרלמן בפתיל על מוצא הערבים.'' (-: (-: | |||
_new_ |
הויכוח במקום דיון | |||
|
|||
טיעון של מר סיון: ''אנשים נטעו מטע לפני שנים - לפני שהתיישבת בין המטעים שלהם.'' אל מול תשובה שלי: '' מן המפורסמות הוא שפלסטינים חרגו וחורגים (מזה 25 שנים) בכוונה בשדותיהם ונטיעותיהם כדי להשתלט על שטחי מדינה, או להיצמד להתנחלות ולהגביל את התרחבותה. זהו מעשה לא חוקי ע''פ דיני המקרקעין.'' אתה מחפש ויכוח ולא דיון והציטוט מהקטע שלך הוא הוכחה ברורה לכך. למרות הציטוט של קטע שכתבתי ולצידו קטע שכתבת אתה אין התייחסות לקשר ביניהם. למרות הציטוט לא סתרת את הטיעון שלי וגם לא השבת עליו. זה תיאור אופייני לתקשורת איתך - אין דיון, אין שיחה....... אין לי עניין בתחרות ובדו-שיח חרשים....... בזאת סיימתי את ההתייחסות לטענות שלך.... | |||
_new_ |
הויכוח במקום דיון | |||
|
|||
התלפלפלולוגיה לשמה. ויכוח במקום דיון, כאילו דיון אינו גם ויכוח, בעיקר אם הוא בין כאלה שאינם מקבלים את דעתו של בר שיחם. אז אם לא הבנת את תשובתי ל''מטע שאנשים נטעו לפני שנים - לפני שהתיישבת בין המטעים שלהם.'' גם כשאני עושנה לך ישירות לעניין זה, אל מה לנו כי נלין? תמשיך לא להבין, גם כשעונים לך לעניין. אתה תמיד תמצא מפלט ע''י נסיון לסיכום חד צדדי של ה ד י ו ן . | |||
_new_ |
אין זכות הקיום לתושבי הארץ הזאת | |||
|
|||
מה לעשות שבעלות על קרקע היא עניין יורידי ולא ריגשי. כמו ששום מדינה לא יכולה לחרוג מתחומה ןלנטוע מחוץ לשטח שלה,כך גם שלטון הכבוש לא יכול להשתלט על אדמות ולחלק אותם לגזענים. | |||
_new_ |
למה אתה חושב שאין זכות קיום לערבים? | |||
|
|||
גם הם תושבים בארץ הזאת. אומנם פולשים וכובשים. אך הזמן עשה את ניזקו ועלינו לשאת במחדלינו על שהתרנו להם לשהות כאורחים רצויים בארצנו לפני הרבה שנים. עניין הבעלות וההכרעה על עתידה של ארץ ישראל הוא עניין יורידי. לכל יהודי יש רגש, וזה לגיטימי. זה סובייקטיבי. אבל הבעלות החוקית של היהודים על מולדתם היא דבר ברור שמעבר לכל הרגשה, אמונה, סימפטיה. זה הבסיס האובייקטיבי, המציאות והאמת ההסטורית. ושום מתנחל ערבי, חקלאי ליומיים או עץ זית לא יכולים לערער על העובדה הזאת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |