![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ישנם עוד מוסיקאים ברמה של בארנבוים אבל לא הרבה - אינני חושב שנדרשות יותר מהאצבעות של יד אחת כדי למנות אותם. אבל זה עדיין לא הופך אותו לפוסק הלכה בפוליטיקה. יש לא עמדה םוליטית חד משמעית והוא מנצל את מעמדו כמוסיקאי לקדם אותה בלא שתהיה לכך כל הצדקה עניינית. הוא מאמין בזה וזאת זכותו, אבל נתן לצפות מאדם ברמה שלו שיכיר בכך שלאנשים אחרים יש עמדות אחרות ויש להם הזכות המלאה לחלוק עליו. בסך הכל, התנהגותו מעידה שמחוץ לתחום המוסיקה אין לו שמץ של תרבות התנהגותית - הוא עשה זאת בעבר כשבאופן מופגן ניגן את המוסיקה של וואגנר בידיעה ברורה שהוא פוגע ברגשותיהם של ניצולי שואה, ועכשיו כשהראה גסות רוח ממדרגה ראשונה כלפי מארחיו, והתנהג בצורה אותה לא היה מרשה לעצמו בשום מקום אחר. לא שמעתי על הרבה מוסיקאים ברמה שלו שהתנהגו בצורה דומה אתה יכול ליהות סמוך ובטוח שלו דעותיו היו תואמות את אלו של אליצור, כל חבורת המגינים עליו כאן, ממוישל'ה ונטילטור ועד דויד סיון, היו שוכחים לו את כל גאונותו בתחום המוסיקה. . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תודה לכל המלמדים . חלק מהם לא הפנימו עדיין את החצי השני של המאמר ''ולא הקפדן מלמד'' . מספר שאלות ששאלתי לא נענו עדיין . יש לי סבלנות ולא מתפעל מהחרפות והגידופים . על כל פנים אם למאן דהוא תשובות מלאות או חלקיות אשמח להקשיב . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הבעיה עם בארנבוים היא לא שהוא ניגן יצירות של ואגנר. לדעתי יש להסיר את החרם מיצירות ואגנר. בארנבוים ניגן את ואגנר לאחר שהתחייב שלא לעשות זאת, באירוע ממלכתי. כלומר - מדובר בשקרן בוטה. אינני יודע מהם הקריטריונים לחלוקת פרס וולף, אבל מן הסתם מדובר בקריטריונים שאינם קשיחים. אדם שמעל באמון המדינה לא צריך לקבל ממנה פרס. זה הכל. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
גם אני אינני רואה מה ה''חוכמה'' בכך שהחליטו להחרים את וואגנר. הרי בסופו של דבר הוא מת הרבה לפני שמי שהוא אפילו חשב על השואה. זה שהנאצים אימצו את המוסיקה שלו, ושהוא היה אנטישמי שרוף עדיין איננו מבטל את העובדה שהוא היה מוסיקאי גדול. אם היו פוסלים כל יוצר אנטישמי אינני בטוח מה היה נשאר - כמו ששמעתי בהזדמנות אחרת ''מי שהוא בדק את הציציות של בטהובן''? אבל מצד שני אי אפשר להתעלם מהרגשות של ציבור שלם של ניצולי השואה. יש לקחת את זה בחשבון לפני שמחליטים לעשות שינוי כזה. למעשה בכל סרט בו מראים טכס חתונה מושמעת המוסיקה של וואגנר, כי רק בארץ מנגנים את מרש החתונה של מנדלסון, בעולם הרחב, לפחות ב 95% מהמקרים המוסיקה המלווה את צעידת החתן והכלה היא של וואגנר. החלטתו של בארנבוים לירוק בפנים לכל אותם ניצולי השואה, בייחוד לאור העובדה שהוא התחייב מקודם לא לנגן את המוסיקה הזאת מראה יותר מכל דבר אחר שלמרות היותו מוסיקאי גדול, הוא אדם קטן מאוד. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |