|
הכל פוליטיקה. היום אני קוראת | |||
|
|||
במקומון רענן אחד על אשה שהתחתנה בשנית לאחר שביקשה לחזור לבעלה הראשון. הרב עובדיה יוסף אישר לה את בקשתה לאחר שפסל רטרואקטיבית את העדים לנישואיה השניים ובכך הפך את הנישואין לחסרי תוקף. מן מניפולציה גאונית המותרת על פי דין תורה. האם הרב עובדיה יוסף לא יכול למצוא מניפולציות סיסטמטיות דומות למצב שגבר נעלם לאישתו ותוקע אותה עגונה לשארית חייה? כיצד רבממו היקרים יכולים לחיות עם זה? אז אני מבינה שיש רבנים שעושים על זה קצת כסף, ונשלחים לטיולי אין סוף בעולם הגדול וגם יכולים לאכול שיקוצים באין רואה. אבל למה כל זה על חשבון חייהן של מאות עגונות? הינה הסיפור כפי שמובא במקומון: ''בית הדין בנתניה ביטל תקפות נישואיה השניים של תושבת העיר בשל חילול שבת של עדי הכלה. ראשיתו של המקרה לפני למעלה מעשר שנים, אז החליטה האשה כי ברצונה להתגרש מבעלה. לאחר הגירושין התחתנה בשנית. עשר שנים לאחר מכן התחרטה פעם נוספת, וביקשה לשוב ולהתחתן לבעלה הראשון. היא התגרשה מבעלה השני, אך לפי ההלכה, אשת איש לא יכולה לשוב לחיקו לאחר שקיימה יחסי אישות עם גבר אחר. בצר לה פנתה האשה לבית הדין הרבני בנתניה, בבקשה לקבל היתר מיוחד לחזור לבעלה הראשון. לאחר התחבטות קשה החליט הדיין שדן בתיק לפסול את נישואיה השניים בשל אי כשירות שני העדים אותם הציגה. העד הראשון נפסל מכיוון שהוא נראה מחלל שבת בפרהסיה, והתקיים נגדו חשד כי הוא מקיים יחסי אישות עם נשים רבות בלא קידושין. העד השני נפסל היות והוא נראה נוסע ומדליק חשמל בשבת. הדיין סייג את הפסילה בכך שהרב עובדיה יוסף יאשר את הפסיקה. בשבוע שעבר אישר הרב עובדיה יוסף את הספיקה, והתיר בכך לאשה להינשא בשנית לבעלה הראשון.'' אז תגידו לי, במקרה דנן אפשר לעשות ספקולציות, לבנות קייס השולל את העדים גם רטרואקטיבית וגם להחזיר אשה לבעלה הראשון, דבר המנוגד להלךכה? אבל במקרה שגבר נוטש את אשתו ובורח, אז אי אפשר למצוא את אותם סעיפים עצמם כדי לשחררה מנישואיה (איזה נישואין בכלל יש פה?) באופן מסודר ומיידי? | |||
_new_ |
הכל פוליטיקה. היום אני קוראת | |||
|
|||
אפשר לעשות הכל. אם תלכי לאתר של ארגון ''קולך'' הפמיניסטי-אורתודוקסי תראי בצד ימין קישור להצעה שלהם להסכם קדם-נישואין שאמור להתמודד עם הבעיה בדרך אחרת. אבל אני חושב שאי אפשר לבטל את כל כוחו של הגבר בנישואין ולתת לאשה שליטה מוחלטת על העניין, וזה מה שהפמיניסטיות הרי רוצות. אחרי שהשתלטו על בתי המשפט לענייני משפחה, על הפרקליטות, על המשטרה והעתונות, חוקקו מיני חוקים ויצרו מצב שבו אשה יכולה לזרוק את בעלה לכלא בהבל פיה, לנשל אותו מזכויותיו הבסיסיות ביותר וליטול ממנו בפועל את עצם אבהותו על ילדיו, הן רוצות לבטל גם את הקלף האחרון שיש לבעלים במדינה הזו. ואת זה לא ניתן להן, גם אם יקפצו עד השמיים. רפורמה, כן. אבל לא רפורמה פמיניסטית. | |||
_new_ |
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
בס''ד. כבר לפני שנים שמעתי על רב עיר אשר במקרים מסויימים מקפיד ''לטמון מוקשים'' בהליך הנישואין כך שאפשר יהיה להפקיעם מלכתחילה, משהו מעין מה שסופר אודות המקרה הנתנייתי. רע מאד שהגענו לכך אבל יתכן שאותו רב נהג (ואולי עודו נוהג) נכון מאד כי אם אין בעיות - הנישואין נמשכים והכל בסדר, אם מתעוררות בעיות - מלכתחילה לא היו נישואין כשרים אז אין בעיה להתיר אותם. | |||
_new_ |
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
לק''י בעבר כתבתי על הנושא בפא''צ ואולי אחזור אליו מזוית אחרת לאור הדברים שנאמרו כאן. אלא שכעת אני מוטרד במשהו אחר. חג שמח אליצור | |||
_new_ |
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
האם נישואין אזרחיים אינם פתרון זהה? הם לא כשרים ולכן ניתן להתירם (אפילו על ידי בית דין אזרחי). ממילא אין ממזרות משום ששני ההורים רווקים. | |||
_new_ |
טכניקה ומהות | |||
|
|||
בס''ד. נישואין הם נישואין. גם אם חיים יחד לשם נישואין בלי שום טקס פורמלי - זה נישואין אם לכך התכוונו. הדוגמא שהבאתי ככל שהיא חריגה, מתייחסת לפגם טכני מובנה בתהליך הנישואין כך שמלכתחילה לא יהיה להם תוקף משפטי. כלומר, שניהם יכולים להתכוון לנישואין ולחיות כנשואים זה לזו. אם מתברר שהיה פגם בתהליך הנישואין, כגון עדים לא כשרים, מתברר בדיעבד כי מעולם לא היו נשואים. אם בחרו בדרך אחרת לנישואין, הם נשואים כל עוד אין פגם טכני בתהליך אותו עברו כדי להתחתן. כך הבנתי את הדברים ואני מקווה שלא טעיתי. | |||
_new_ |
טכניקה ומהות | |||
|
|||
אני מבטיחך נאמנה שהעדים שהבאתי לצורך נישואי אינם שומרים שבת. אני נשוי מזה 14 שנים ויש לי שלושה ילדים. האם הנישואין בטלים? | |||
_new_ |
מה פתאום בטלים | |||
|
|||
אלא אם האשה תרצה לחזור לבעלה הראשון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |