|
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
בס''ד. כבר לפני שנים שמעתי על רב עיר אשר במקרים מסויימים מקפיד ''לטמון מוקשים'' בהליך הנישואין כך שאפשר יהיה להפקיעם מלכתחילה, משהו מעין מה שסופר אודות המקרה הנתנייתי. רע מאד שהגענו לכך אבל יתכן שאותו רב נהג (ואולי עודו נוהג) נכון מאד כי אם אין בעיות - הנישואין נמשכים והכל בסדר, אם מתעוררות בעיות - מלכתחילה לא היו נישואין כשרים אז אין בעיה להתיר אותם. | |||
_new_ |
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
לק''י בעבר כתבתי על הנושא בפא''צ ואולי אחזור אליו מזוית אחרת לאור הדברים שנאמרו כאן. אלא שכעת אני מוטרד במשהו אחר. חג שמח אליצור | |||
_new_ |
לא הכל פוליטיקה | |||
|
|||
האם נישואין אזרחיים אינם פתרון זהה? הם לא כשרים ולכן ניתן להתירם (אפילו על ידי בית דין אזרחי). ממילא אין ממזרות משום ששני ההורים רווקים. | |||
_new_ |
טכניקה ומהות | |||
|
|||
בס''ד. נישואין הם נישואין. גם אם חיים יחד לשם נישואין בלי שום טקס פורמלי - זה נישואין אם לכך התכוונו. הדוגמא שהבאתי ככל שהיא חריגה, מתייחסת לפגם טכני מובנה בתהליך הנישואין כך שמלכתחילה לא יהיה להם תוקף משפטי. כלומר, שניהם יכולים להתכוון לנישואין ולחיות כנשואים זה לזו. אם מתברר שהיה פגם בתהליך הנישואין, כגון עדים לא כשרים, מתברר בדיעבד כי מעולם לא היו נשואים. אם בחרו בדרך אחרת לנישואין, הם נשואים כל עוד אין פגם טכני בתהליך אותו עברו כדי להתחתן. כך הבנתי את הדברים ואני מקווה שלא טעיתי. | |||
_new_ |
טכניקה ומהות | |||
|
|||
אני מבטיחך נאמנה שהעדים שהבאתי לצורך נישואי אינם שומרים שבת. אני נשוי מזה 14 שנים ויש לי שלושה ילדים. האם הנישואין בטלים? | |||
_new_ |
מה פתאום בטלים | |||
|
|||
אלא אם האשה תרצה לחזור לבעלה הראשון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |