פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 29/10/03 22:18)
גם עריצות הרוב, היא עריצות
שמאלני (יום שני, 03/11/2003 שעה 13:37)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרת שאסור לביילין (שהוא אזרח במדינה, כמוני וכמוך) לנסות ולקדם את המדיניות בה הוא מאמין בהתאם לחוק, ושצריך להוציאו להורג בשל העובדה שהוא ניסה. תסלח לי אם אמשיך לראות בזה איום ישיר גם על חיי (בתור אזרח שקרוב בדעותיו לבילין).

1. מצטער, עדיין לא הבנתי מה עושה שם ה''ולכן'' הזה. נטפלתי לסעיף הראשון, משום שאתה בונה כאן מגדל קלפים שמבוסס על בסיס לוגי רעוע ביותר.

2. כן, אבל החלטת שהוא התחזה לפני שהוא התחזה, לפני שאתה יודע שהוא יתחזה, ולמרות שהוא הצהיר שהוא לא התחזה ולא יתחזה, ועל סמך זה רצית להאשימו בבית המשפט.

3. לחץ בינלאומי מסוג זה או אחר פועל לטובת שני הצדדים הפוליטיים. ביילין לא עושה יד אחת עם אוייבי ישראל, הוא עושה יד אחת עם הגורמים הזרים ששאיפותיהם תואמות את שאיפותיו. מטעמי, זה עדיף בהרבה על הברית שכרתו בכירי הימין עם ראשי הכנסיה האוונגליסטית, ששאיפותיהם כוללות מלחמת גוג ומגוג, ולאחריה התנצרותם של מי מאיתנו שיחיה. מבחינתי, הם אוייב.

את הטענות שלך כלפי שרון, תפנה עליו. אבל, אם מותר לי לשאול, במי כן בחרת, משום שאם זה היה אחת המפלגות החברות בקואליציה או המפלגות החרדיות, למעשה דווקא כן בחרת בו, ועשית זאת בידיעה מי האיש ומה הן עמדותיו.

לא ''הבעת סלידה אישית מביילין'', הבעת מיאוס מרצונו של ביילין (''רצונו המאוס'' אלא מילותך), ומשום שאני שותף לאותו רצון, הבעת למעשה מיאוס מרצונותי. זכותך להביע התנגדות לדעותיו של ביילין, זכותך להביע סלידה אישית מביילין, אבל, אין לך זכות, גם אם אתה בשלטון, גם אם אתה רוב, גם אם אתה רוב מוחלט, להוציא להורג את מתנגדיך הפוליטיים, גם אם נמאסנו עליך.
_new_ הוספת תגובה



ישנם דברים כשרים
אריה פרלמן (יום שני, 03/11/2003 שעה 22:01)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהם מסריחים עד לב השמיים.

אינני יודע אם זה חוקי לפעול על תקן של סוכן זר שמקדם אינטרסים של מעצמה זרה (צר לי - אבל האיחוד האירופי איננו בננה, וגם לא גזר מבושל - אלא מעצמה זרה) - שגם במקרה תואמים את האינטרסים שלו...

לא מרשים במיוחד.

היו מרגלים ובוגדים רבים בתולדות המאה העשרים - שהאינטרסים, או האידיאולוגיה שלהם היו תואמים לאלה של המדינות הזרות ו/או העויינות.

אבל גם אם זה חוקי - אני רואה את תפקידי להתריע מפני התערבות גסה של מעצמה זרה ועוינת (לעויינות דעתי...) בענייניה הפנימיים של ישראל, באופן שהופך את מדינת ישראל לרפובליקת בננות.

2) ביילים התחזה - ואחת היא כמה מכתבים הוא יכתוב. בטיוטת ההסכם שפורסמה ב''מעריב'' כתוב שאחד הצדדים הוא ''מדינת ישראל''. אז מה היה כתוב במכתבו של ביילין? ששמו הפרטי ''מדינת'' ושם משפחתו ''ישראל''? שלמדינת היהודים קוראים ''יוסי ביילין''? שאם הוא מטיל ספק - משמע הוא קיים?

מה איכפת לך על סמך מה אני רוצה להאשימו בבית המשפט? כאשר עורך ''נתיב'' אריה סתיו ציטט מתוך סעיף 97ב' לחוק העונשין - רצה מי שרצה (אינני זוכר אם היו אלה אנשי מרצ או מפלגת העבודה אבל מה זה משנה) לתבוע אותו אישית לדין ולהורות על סגירת כתב העת.

אני מזמין אותך לתבוע אותי בבית המשפט באשמת כתיבת שטויות באינטרנט וביזבוז זמנו של הציבור; אני אתבע אותך בבית המשפט על הטחת עלבונות במי שאינו עובד ציבור; ואני אתבע את ביילין בבית המשפט על סמך חשד לכאורה לעבירה על פי סעיף 97ב' לחוק העונשין.

מי שיקבע זה בית המשפט.

3) אתה רואה בראשי הכנסיה האוונגליסטית ''אוייב'' - בגלל שיש להם ''שאיפות'' בדבר ''מלחמת גוג ומגוג'', שבסופו של דבר הם רוצים שנתנצר ונמות. אבל אתה לא רואה ''אוייב'' במי שמחוייב על פי החוקה של אירגונו (''הפת''ח'') בהשמדה ועקירה מוחלטת ''מבחינה תרבותית, צבאית, כלכלית ומדינית'' של היישות הציונית - ובהחרבת מדינת ישראל'', ואינך רואה ''אוייב'' במי שכבר מימש את ''שאיפותיו'' לטבוח במאות יהודים - כאשר רק האמצעים הטכניים עומדים בדרכו.

אכן - אמור לי מי אינם אוייביך - ואומר לך מי אתה.

4) הרשה לי להמשיך ולהביע סלידה אישית מביילין, סלידה ומיאוס מרעיונותיו, התנהלותו ורצונותיו, וזאת מבלי לגרוע מזכותו להמשיך ולחתור אליהם על פי החוק ועל פי כללי הדמוקרטיה (למרות שאפשרי - כפי שהוכיח השמאל שוב ושוב - לפעול על פי החוק ובניגוד לכללי הדמוקרטיה).

רצונותיו והשקפותיו של עמרם מצנע - כפי שהביע אותם בחדות ובכנות ראויות להערכה ערב הבחירות - עוררו בי בחילה וקבס. אבל מעולם לא היה לי בדל טענה נגדו - ודאי לא במישור המשפטי.

צא ולמד.
_new_ הוספת תגובה



ישנם דברים כשרים
שמאלני (יום שלישי, 04/11/2003 שעה 11:38)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הריח הוא דבר סובייקטיבי, הכשרות אובייקטיבית.

אם יש לך בעיות עם מי שמקדם את האינטרסים של מעצמה זרה (שבמקרה תואמים את האינטרסים שלו) יש לך בעיות עם *כל* הפוליטיקאים הישראלים (משמאל ומימין). החל מאלה שניסו לקדם את האינטרסים של ברה''ם (אם כי, גם אותם, כנראה , היית ממהר לתלות) ועד לקידום האינטרסים של ארצות הברית (דמוקרטיה, וכאלה).

מה לא מרשים?

ההבדל בין בוגד, מי שאינו בוגד מוגדר היטב בסעיף 94 לחוק. הנסיון לשנות סדרי ממשל בחוק, הוא חוקי, הנסיון לעשות זאת בניגוד לחוק, הוא בנוסף לעבירה עצמה על החוק, גם בגידה.

ברוך הבא לעולם האמיתי, מדינות רבות מתערבות בענייניה של ישראל, ישראל מתערבת בענייניהן של מדינות רבות.

2. כל זמן שהוא לא חתם כנציג מדינת ישראל על ה''הסכם'' לא מדובר בהתחזות.

אבל, אתה רוצה לתבוע אותו בבית משפט על חוזה שהוא הולך לחתום, לפני שהוא יחתום. זה מעניין, אבל כלל לא דמוקרטי.

אתה רשאי, כמובן, להגיש תלונה במשטרה, הגשת תלונה שכזו, אמנם לגיטימית, אבל מעידה על הבנתך את החוק, ואת כללי המשחק הדמוקרטי. אם יבוא יום ותהיה ראש ממשלה, תוכל להוציא להורג את כל מתנגדך הפוליטיים, תוכל גם לשנות את החוק כך שזה יהיה חוקי, אבל זה ודאי לא יהיה דמוקרטי.

3. לא נתנצר *ו*נמות, נתנצר *או* נמות. אני לא רואה אוייב בכל פלשתינאי באשר הוא. פלשתינאי שפועל לשינוי החברה הפלשתינאית, על מנת להפסיק את ההרג, הוא לא רק לא אוייב, אלא אפילו שותף.

4. סלידה אישית, אתה רשאי (כמובן) להביע, אם כי זה מלמד עליך (כאדם לא ענייני) יותר מאשר על הנסלדים.
גם סלידה מרעיונות, אתה רשאי להביע, זה באמת סוג התגובות הראויות בדיון דמוקרטי.
מיאוס מאנשים ורצונותיהם מנוגד לכללי הדמוקרטיה, משום שאם נמאס לך מרעיון, אתה לא מקבל אותו כלגיטימי.

השמאל הישראלי, כלל, מעולם לא פעל מעולם בניגוד לכללי הדמוקרטיה (מה שאי אפשר לומר על מי שרוצה להוציא להורג את מתנגדיו הפוליטיים).

יש הבדל גדול בין מיאוס, לבין בחילה, קבס או סלידה. האחרונים לגיטימיים, הראשונים לא.
_new_ הוספת תגובה



הכשרות היא אכן אובייקטיבית
אריה פרלמן (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 20:53)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן - אם אתה שב ומתעקש (בקטנוניות ראויה לציון) שהבעת מיאוס מנוגדת לכללי הדמוקרטיה - תבע אותי בבית המשפט, או תגיש נגדי תלונה במשטרה.

כי אם זה חוקי - מה איכפת לך?

ואם זה לא חוקי - למה אתה מחכה?

צר לי שנוצר הרושם שכל מה שיש לי להגיד על ביילין ועל השקפותיו הוא שאני מביע מיאוס אישי ממנו. זה מה שקורה כשאני נאלץ להיאבק בעוז על זכותי הדמוקרטית לתעב מישהו ולהביע ממנו ומכל מה שקשור אליו מיאוס.

1) הניסיון להוציא שטח מתחום ריבונות מדינת ישראל הוא בלתי-חוקי - גם אם הכוונות טהורות. גם לשדוד בנק זה בלתי חוקי - אפילו אם הכוונות טהורות שבטהורות - כמו למשל לחלק כסף לעניים.

2) ביילין עדיין לא חתם בשם מדינת ישראל - אבל הוא כבר הציג את עצמו בתור מדינת ישראל. זוהי התחזות. די בכך שאתראיין בטלויזיה ואציג את עצמי בתור עוזר סגן שר השיכון לענייני בניין בית המקדש - תהיה בכך התחזות - גם אם לא אחתום על שום מסמך רשמי שמכריז על כך.

באמת מסובך כל כך להבין?

3) אני מאוד גאה בך שאתה לא רואה אויב בכל פלשתינאי שהוא. אבל אתה כן רואה אויב בכל נוצרי-פונדמנטליסט שהוא.
די בכך שתראה את כל הפלשתינאים שמחוייבים על פי חוקתם להשמיד ולהחריב כל זכר למדינת ישראל ולמפעל הציוני, על-מנת שאראה בך ובשכמותך שמאלנים סבירים - ולא סהרורים מבהילים.

תאמין לי - זה לא קשה. תקרא את חוקת הפת''ח, היא מצויה באנגלית באינטרנט.

4) השמאל הישראלי מעולם לא פעל בניגוד לכללי הדמוקרטיה?

מה אתה שח?

רק שאני אבין - אתה רציני?

ורק שאני גם אבין: היכן ראית שאני רוצה להוציא להורג את מתנגדיי הפוליטיים?
_new_ הוספת תגובה



הכשרות היא אכן אובייקטיבית
שמאלני (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 10:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להבדיל ממך, אני לא ממהר לשפוט את אויביי האידיאולוגיים, אם יבוא היום ותנסה לממש את המיאוס שלך, אפנה למישורים אחרים, בינתיים, אני מעדיף את המישור המילולי. גם דברים חוקיים יכולים להפריע לי, רק שזה לא אומר שצריך לתלות את מי שעושה אותם, או לשנות את החוק כך שיהיה אפשר לתלות את מי שעושה אותם.

1) הניסיון להוציא שטח ריבוני ממדינת ישראל הוא לא חוקי *רק אם* הוא נעשה כחלק מניסיון לשנות את אופי המשטר באופן חוקי. זה כתוב במפורש בסעיף 94. אגב, סעיף 98 אומר שניסיון להוביל את ישראל למלחמה הוא עבירת בגידה עם עונש מוות בצידה, האם לדעתך, צריך לשפוט את מנהיגי הימין?

2) אמרת ''ה''הסכם'' אמור להיחתם בארבעה בנובמבר. נחיה ונראה.'' חיינו, ראינו, לא נחתם. איפה בדיוק, מלבד ב''הסכם'' ש''נחתם'' לפני כביכול לפני יומיים, ובשאר הפנטזיות שלכם, הציג ביילין את עצמו כמדינת ישראל?

3) רק באלה שרוצים שאמות. פלשתינאי שפועל לקיים הסכם שישמור על חיי, ואף יעלה את איכותם אינו אוייב, בקש מהחברים שלך להחתים את האוונגליסטים שלהם על הסכם בו הם מוותרים על הזכות לקדם מלחמת גוג ומגוג.

4) רציני לחלוטין, הכל יחסי כמובן, בהתחשב ביריביו, אין לשמאל הישראלי מה להתבייש. אני לא רוצה להתחיל את רשימת חטאי הימין, אין לי מספיק מקום.
ראיתי שאתה רוצה להוציא להורג את יריבך הפוליטיים ב דיון 1759 סעיף 3 ובדיון ביננו כאשר ניסית שוב ושוב לטעון שסעיף 94 לחוק לא קיים.
_new_ הוספת תגובה



להבדיל ממך, אני לא ממהר
אריה פרלמן (יום חמישי, 06/11/2003 שעה 22:05)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגלוש לתחום הזואולוגיה בויכוח עם יריביי הפוליטיים. אני מנסה להתייחס אליהם כאל בני אדם.

שוב אתה מצחצח שיניים?
אם אלך לפי שיטת ההיקש שלך - הרי שעליי להתחיל לחפש מקום מסתור אם תנסה להשמיד את כל מי שלא מקפיד הקפדה יתירה על צחצוח שיניים.

1) הניסיון להוציא שטח מריבונות מדינת ישראל הוא בלתי חוקי. נקודה. אין לי בעיה שתצטט את סעיף 98. הסכם אוסלו הוביל את מדינת ישראל למלחמה.

2) ההסכם - למיטב ידיעתי - עדיין לא נחתם, ולכן אין להתחזותו של ביילין מימד משפטי מחייב. צפיתי פעמים רבות בעוונותיי ב''כלבוטק'' - וראיתי שורה ארוכה של רמאים ומתחזים שנחשפו על-ידי רפי גינת העשוי ללא חת. נער הייתי וגם בגרתי - אך מעולם - מעולם לא שמעתי מי מהם טוען שאין להאשים אותו בהתחזות - מכיוון שהוא לא חתם על הסכם בינלאומי שבו הוא מתחזה ל''יוסי הובלות''.

3) כל חברי הפת''ח רוצים שתמות, ושגם אני אמות - והם גם מחוייבים לכך על פי חוקתם ואמנתם. אפשר להסתייג מאמונתם של הנוצרים הפונדמנטליסטים - אבל להבדיל מאנשי אש''ף - הם דווקא לא רוצים שנמות. הם רוצים מדינת ישראל חזקה ובטוחה. נו טוף... אולי לשיטתך הם טועים בדרך שיש ללכת בה על-מנת לחזק ולהבטיח את מדינת ישראל - אבל זוהי כוונתם.
דרך אגב - כל מוסלמי מחוייב להאמין בחזון אחרית הימים המוסלמי - לפיו ''לא תגיעה השעה [=יום הדין] עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם, ואז יפתחו העץ והאבן את פיהם ויאמרו: 'הו, מוסלם! הו עבד אללה! הנה יהודי מסתתר מאחוריי - בוא והרוג אותו!'' (ציטוט כמעט מדוייק, מהזיכרון).

דרך אגב, פרופ' משה שרון מציין, ש''עץ היהודים'' - דהיינו - הסנה של משה רבנו - לא יפתח את פיו ביום ההוא - ולכן על כל מוסלמי מוטלת החובה לבדוק בעצמו האם יש או אין שם יהודי - על-מנת שיוכל להרוג אותו.

4) אז לא הבנתי. השמאל *מעולם* ו*בכלל לא* עבר על כללי הדמוקרטיה - או שכן - אבל חטאיו מלבינים כשלג אל מול 'פשעי הימין'? זה מה שרצית לומר?

5) סעיף 94 קיים. הטענה שכאילו ניסיתי לטעון שאיננו קיים - לא רק שיקרית, אלא גם אווילית. הוא קיים. גם סעיף 5 לחוק שעות עבודה ומנוחה קיים. גם סעיף 2 לחוק הרשות שניה קיים. הבעיה עם כל הסעיפים הללו שהם אינם רלבנטיים לעניין.
_new_ הוספת תגובה



להבדיל ממך, אני לא ממהר
שמאלני (יום ראשון, 09/11/2003 שעה 12:52)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא גלשתי לתחום הזאולוגיה, השתמשתי במשל ידוע. אם אתה קורא את הטענה שלי כ''אתה כלב'' אתה אמור גם לקרוא אותה כ''אני סוס'', וודאי שאני לא חושב שאתה כלב, או שאני סוס. בנוסף לזה, יחי ההבדל הקטן, פגעתי קלות ברגשותיך, ואתה מנסה לקטוע את פתיל חיי...

הפסקה השניה שלך לא מובנית, למה בדיוק אתה מתיחס?

1. הניסיון להוציא שטח מריבונות מדינת ישראל הוא בלתי חוקי, אלא אם כן הוא ''נעשה בתום לב מתוך כוונה להביא, בדרכים שאינן פסולות לפי דין, לידי שינוי בסדרי המדינה או בפעולות רשות מרשויותיה, או בסדרי מדינת חוץ או בפעולות רשות מרשויותיה'', זה לשון החוק המדוייקת ואתה מנסה להוציא את החוק מהקשרו הברור.

2. האם מישהו מהמתחזים מכלבוטק הבהיר שהוא לא חותם בשם אדם אחר, ושלחתימתו אין שום משמעות? האם מישהו מהמתחזים מכלבוטק התחזה בפני אדם שידע שהוא ''מתחזה''. האם מישהו מהמתחזים מכלבוטק נשפט לפני ההתחזות, משום שמר פלדמן *ידע* שהוא הולך להתחזות? לאלוהי הימין פתרונים. נער הייתי וגם זקנתי, מעולם לא שמעתי על אדם שהואשם משום שהוא ניסח נייר עמדה היפוטתי, וראיתי לא מעט ניירות שכאלה.

3. מדינת ישראל בה אין יהודים, אלא רק קברי יהודים ומוסלמים, היא לא מדינת ישראל, ובטח שלא מדינת ישראל חזקה ובטוחה. לא כל אנשי הפת''ח רוצים את אותו הדבר, נכון, אני מניח שזה נשמע מפתיע, אבל זו האמת.
דרך אגב, לא כל ערבי הוא ערבי דתי, ולא כל ערבי דתי הוא מוסלמי. את חזון אחרית הימים המוסלמי אפשר לפרש בדרכים שונות.

4. השמאל, ככלל, פעל בהתאם לכללי הדמוקרטיה המתגוננת.

5. קיים? אז איך אתה מסביר את הטענה שחזרת והעלת בסעיף 1.
_new_ הוספת תגובה



ההיסטריה שלך לא עושה עליי רושם
אריה פרלמן (יום ראשון, 09/11/2003 שעה 21:36)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמען האמת היא טרחנית למדי.
אם אתה מנסה להאפיל על הויכוח על-ידי איומים-עצמיים שאני שואף ''לקטוע את פתיל חייך'' - אני רק יכול לרחם עליך - ולשלוח אותך לסדנה טיפולית יחד עם דניל'ה בן הארבע - שפוחד מהזאבים שיש לו מתחת למיטה.

* ברור שכאשר השמאל מגדף - ואף משתמש בהשפלות זואולוגיות - זהו ''משל'', או 'אמנות מודרנית' או 'שירה' או השד יודע מה. אף פעם זה לא גידוף, לא עלבון ולא הסתה.

אבל לא על עלבוני האישי אני מוחה כאן - אלא על הסגנון [הידוע והמוכר בשמאל] של דה-הומניזציה של יריבים פוליטיים.

1) לנהל משא ומתן מדיני עם גורמי חוץ / גורמי אויב, במקביל / במקום ממשלת ישראל; ו/או לשמש כזרוע המבצעת של מדינת-חוץ; ו/או לדבר בשם ''מדינת ישראל'' ללא סמכות וללא רשות - אלו הן דרכים שספק גדול בעיניי אם הן ''לא פסולות על פי כל דין''.

2) ''נער היית וגם זקנת''. מעולם לא ראית אדם שנשפט על כך שניסח נייר עמדה היפוטיתי? אולי לא שמעת על ד''ר אריה סתיו, עורך ''נתיב'' - שגורמי שמאל תבעו לאסור אותו אישית ולסגור את עיתונו - אך ורק מפני שהעז לצטט חוק בישראל; אולי לא שמעת על זעקות השבר נגד רבנים שדנו באופן ''היפוטיתי'' בשאלה האם יש או אין לרבין דין רודף, ובשאלות ''היפוטיתיות'' האם יש או אין לגויים זכויות בארצנו. אני מניח שמעולם גם לא שמעת על המורה הדתי שפוטר ממשרתו - רק בגלל שהתנגד ללימוד ''מורשת'' רבין הנתונה במחלוקת - תוך כדי התנגדות חריפה למעשה הרצח עצמו. למזלו של אותו מורה עמדו לצידו כוחות חזקים (גם בפרץ הגינות מכמה אנשי שמאל) שאילצו את הקומיסארית של יוסי שריד להשיב אותו לעבודתו.

מבחינה 'טכנית' - אין בדוגמאות אלה אישומים - אבל רדיפה יש ויש.

3) אתה רואה בכל נוצרי פונדמנטליסט ''אויב'' - אך ורק מפני שהוא מחוייב לאמונתו הדתית בחזון אחרית הימים שלו. את חזון אחרית הימים הנוצרי אתה מסרב לפרש פירושים ''שונים'' או מקלים - אלא פוסק את פסוקך. לעומת זאת - אתה הרבה יותר מקל על המוסלמים - למרות חזון אחרית הימים הברור שלהם, ולמרות הציווי המפורש מהקוראן להילחם בבלתי-מוסלמים עד שיתאסלמו או ייכנעו.

אני מניח שישנם בהחלט נוצרים פונדמנטליסטים שלא באמת רוצים שהיהודים ייהרגו או יתנצרו (ואם תעמוד על כך שבסתר ליבם היו מעוניינים בחזון אוטופי שבו היהודים יתנצרו - אהיה מוכן להסכים לכך - בתנאי שתסכים מצידך שגם בחזונם האוטופי של המוסלמים אמורים היהודים להתנצר - ובחזונם האוטופי של הערבים אמורים היהודים להסתלק מפה לכל הרוחות).

כאמור - למרות שאולי ישנם נוצרים שאינם רוצים ברעת היהודים - אינך מוכן להכיר בקיומם. אך אתה כן מכיר בקיומם של אנשי פת''ח שאינם רוצים בהשמדת ישראל.

צר לי - אבל אין זה רלבנטי. כל חברי הפת''ח מחוייבים - במפורש - על-פי חוקתם ואמנתם - להשמיד כל זכר למדינה הציונית.

ושוב חוזר הניגון וביתר שאת: ''אמור לי מיהם אלה שאתה מסרב בכל תוקף לראות בהם אויבים - ואומר לך מי אתה''.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מנסה לעשות רושם
שמאלני (יום שני, 10/11/2003 שעה 10:35)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה זה שמנסה לשכנע בדיון שיש להוציא אותי ואת שותפי לדעה להורג, לא ברור למה זה היסטריה.

לכל אורך הדיון לא גידפתי אף אחד, ובטח לא אותך. לא אמרתי שאתה אדם מאוס, לא שלחתי אותך לסדנה טיפולית, ולא אימתי על חייך. אבל, אם טוב לך לשחק את הקוזאק הנגזל, אני לא אפריע לך עם העובדות.

כשאני משווה באותו משפט את עצמי לעץ, ואתך לכלב, או שאני עושה דה-הומניזציה לשנינו, או שאני משתמש במשל, תקרא את זה איך שאתה רוצה לקרוא את זה, בטח שאין כאן דה-הומניזציה רק לצד אחד.

1) ''לנהל דיונים מדיני עם גורמי חוץ במקביל לממשלת ישראל'' הוא חוקי, וכמו שהראתי, נעשה על ידי מנהיגי הימין פעמים רבות בעבר ובהווה, ללא שאתה, שאול יהלום, בר-ניר, או אף אחד מהצדיקים לא צייץ. אף אחד לא ניהל ''משא ומתן'' משום שלא היה להם סמכות לשאת ולתת, אף אחד לא התיימר להחליף את ממשלת ישראל, אף אחד לא שימש כזרוע המבצעת של מדינת-חוץ (מלבד מי שממשלת ישראל הסמיכה אותו לכך) ואף אחד לא דיבר בשם ממשלת ישראל. גם אם תכתוב את זה עוד חמש מאות פעמים, זה לא יהפוך לנכון, הנחת החפות היא כלל בסיסי בדמוקרטיה, וחובת ההוכחה ההאשמות המופרכות האלה חלה עליך, כתיבתם פעם אחרי פעם, משכנעת ככל שתראה, ממש לא מקרבת אותך.

2)
א. קריאה לביצוע מעשה פלילי היא לא ניסוח נייר עמדה היפוטתי, אלא הסטה לפשע, שהיא דבר לא חוקי במדינת ישראל. להבדיל, במסמך ז'נווה, היא קריאה לביצוע מעשה חוקי.

ב. אף אחד מהרשימה שנתת לא נישפט, ולכן הוא ממש לא רלוונטי למשפט שציתת.

ג. אני מציע לך לכתוב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, שיעמיד לדין את כל הילדים שהולכים להכריז מלחמה על איטליה בהצגת החנוכה הקרובה, בעודם מתחזים למתתיהו. אם זה נשמע לך הגיוני, יש לי בעיה עם ההגיון שלך, ואין טעם להמשיך להתדיין, אם לא, נסה לשים את האצבע על ההבדל.

3. לא כל נוצרי פונדמנטליסט, רק מי שמנסה לקדם בפועל את החזון המדובר. ז''א מי שתומך באופן פעיל בפעילי הימין הישראלי (תמיכה שבאה לקדם את אותו חזון).

כאמור, אני מכיר בקיומם, רק שלא עליהם דיברתי, והם לא רלוונטים לדיון ביננו.

בוודאי שזה רלוונטי, חוקים ואמנות אפשר לשנות, ומי שפועל על מנת לשנות חוק מסויים, הרי שברור שהמחויבות שלו לחוק היא לא מוחלטת. גם מרטין לוטר קינג היה מחוייב לחוקי ארה''ב, זה בודאי לא אומר שהוא תמך בהפרדה.

ושוב חוזר הניגון, ''אמור לי מה אני חושב, ואומר לך כמה אתה טועה''.
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שאתה מקפיד מאוד
אריה פרלמן (יום שני, 10/11/2003 שעה 21:57)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר מדובר במעללי ביילין - ומשתדל להיות נאמן ככל שניתן לעובדות.
אך פריביליגיה זו נתונה לשותפיך לדיעה.

כשאתה פוסק שאני רוצה להוציא אותך ואת שותפיך לדיעה להורג - ועוד טוען שלא מדובר בהיסטריה.
אז אולי מדובר באיזה הומור מיוחד, מהסיבה הפשוטה שאין שום יסוד לפנטזיה המבעיתה הזאת.

אבל הרי כאשר השמאלן פוצח במסע תעמולה נגד יריבו - מעולם לא היה ואין צורך בשום יסוד.

מבחינה זאת, לפחות - אין כל חדש תחת השמש.

1) אף אחד לא ניהל משא ומתן, מלבד ביילין וחבורתו שניהלו משא ומתן עם עבד רבו וחבורתו. למה הדבר דומה? לאדם שמכריז שהוא תמיד צודק - מלבד מבמקרים שבהם הוא טועה...

אף אחד - אכן - לא התיימר לדבר בשם ''ממשלת ישראל'' - אמת ויציב. הבעיה הקטנה היא שביילין ושות' התיימרו לדבר בשם ''מדינת ישראל''. אכן הבדל תהומי שמשנה את כל התמונה.

2) דיון תיאורטי בשאלה האם יש או אין לרבין או לכל ראש ממשלה אחר דין רודף - שונה אלף מונים מפסיקה פוזיטיבית שאכן חל דין רודף - אישית - על אדם זה או אחר.

3) מי שתומך בימין הישראלי - לשיטתך - מנסה לקדם בפועל את חזון מלחמת גוג ומגוג; התנצרותם של כל היהודים והריגתם של השאר. עד כאן הבנתי נכון?

4) מצא לי איש פת''ח שיתנער במפורש מחוקת הפת''ח ומן ה''אמנה הפלשתינאית'' - ויודיע שהוא מתנגד נחרצות להשמדת מדינת ישראל ולמאבק בציונות - ואשים את פסלו לצד פסל מרטין לותר קינג במוזיאון מדאם טוסו.

ושוב חוזר הניגון: אמור לי מה לא אמרתי לך - ואומר לך מה היית רוצה שאומר לך.
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שאתה מקפיד מאוד
שמאלני (יום שלישי, 11/11/2003 שעה 10:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקפיד גם כשמדובר בביילין, וגם שמדובר בליברמן, אם יש לי טעות עובדתית, תקן אותי. אני, להבדיל ממרבית הכותבים בפורום, לא גאה מדי מכדי להודות באנושיותי, טעיתי בעבר, וכנראה אטעה גם בעתיד.

אני פוסק שאתה רוצה להוציא אותנו להורג על סמך המאמר דיון 1759

מעולם לא פתחתי ב''מסע תעמולה'' נגד אדם כלשהו, ולא ברור לי על מה אתה מדבר. כנראה שבעולם בו זה דמוקרטי להוציא להורג את מנהיגי האופוזיציה, לא דמוקרטי לא להסכים עם הממשלה, ואפשר לשפוט על פשעים שטרם בוצעו, אפשר לקרוא כל ביקורת כתעמולה.

מאיזה בחינה?

1) ביילין וחבורתו לא ניהלו ''משא ומתן''. ביילין וחבורותו לא התימרו גם לדבר בשם מדינת ישראל. בתגובתך, אנא זכור את חובת ההוכחה, והנחת החפות.

2) ולכן אף אחד *לא* הועמד לדין.

3) לא, זה לא מה שאמרתי. הטענות הן ''מי שתומך בימין הישראלי על מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג מנסה לקדם מלחמת גוג ומגוג.'' ו ''הנוצרים האוונגליסטים תומכים בימין הישראלי במטרה לקדם מלחמת גוג ומגוג''. נכון, קצת מורכב, ואני מצטער, פעם הבאה אנסה לא להעלות טיעונים מורכבים שכאלה ואשאר עם טיעוני ''אנחנו צודקים אינהרנטית ואתם חרא לדורותיו'' האהובים עליך כל כך.

4) מצאתי, הצד הפלשתינאי באמנת ג'נווה.

ושוב חוזר הניגון: ''אמור לי מה אני חושב, למה צריך להוציא אותי להורג בשל כך, וכמה אתה הקורבן של כל זה''.
_new_ הוספת תגובה



האם כבוד הרב פוסק לי
אריה פרלמן (יום שלישי, 11/11/2003 שעה 22:04)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דין הורג''?

קראתי שוב את מה שכתבתי במו ידיי - ולא מצאתי שום בדל סימן לטענתך. אם לא הבנת את פירוש הביטוי ''ביילין וחבורתו'' - אז הריני להבהיר: אין הכוונה לביילין ולכל מיליוני הישראלים שתומכים בו או בהשקפותיו - אלא בו ובחבורה המצומצמת של האנשים השפויים והפטריוטיים שהיו מעורבים באופן ישיר ב''משא ומתן שלא היה''.

הנני סמוך ובטוח שהיית מודע היטב לאבחנה זו - ולכן אינני מאשים אותך ב''טעות עובדתית הנובעת מאנושיותך'' או משהו כזה - אלא בהיתממות.

אבל בסדר... אם זה עושה לך את היום...

אך גם ביחס לביילין ושות' - לא דיברתי על הוצאה להורג - אלא על עבירה לכאורה על סעיף 97 ב' לחוק העונשין. אם טרחת לקרוא את הסעיף - קפדן ודקדקן שכמותך - ודאי ראית שהעונש הוא ''מיתה או מאסר עולם'' (נתון לשיקול דעתו של בית המשפט) - ולא ''מוות נקודה''. עוד נאמר בחוק - שלא יבוצע עונש המוות אלא בעת ביצוע פעולות איבה של ישראל או נגדה. גם כאן יכול בית המשפט לחמוק (ביצירתיות האופיינית לו) מהטלת עונש מוות על-ידי טענה שכביכול מדינת ישראל לא נמצאת *אשכרה* במצב של ''פעולות איבה הדדיות'' - כי אם, למשל, ב*סתם* מצב חירום.

בוודאי גם שמת לב - שלא קראתי לאף אחד לקחת את החוק לידיו - ולא שידלתי אף אדם לגרום חלילה נזק גופני לביילין או למי מחבריו, אלא אם כן ''תפסוק'' אחרת.

* * *

1) בטיוטת ההסכם, שהוגשה על דעתם של ביילין ושות' - הצד הישראלי נקרא לא ''אזרחים ישראליים'' או דבר דומה - אלא ''מדינת ישראל''. טיוטת ההסכם היא חלק ממשא-ומתן. אם תרצה - ''דיונים''.

2) ברוך השם.

3) מכיוון שטיעוניך באמת מורכבים ביחס להבנתי המוגבלת - נקטתי לשון זהירות: ''האם הבנתי נכון?''.
אך אתה 'פסקת' שכך הבנתי ותו לא.
אז לא הבנתי נכון. רק מי שתומך בימין הישראלי ''על-מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג'' הוא אויב. וכל השאר לא. אין ספק שמדובר בהבהרה חשובה. וכעת - לך וחטט בנבכי נפשו של כל פונדמנטליסט נוצרי - כולל כמה מחברי הקונגרס החשובים ביותר - ומצא האם פעולה זו או אחרת נעשתה - במודע - לא מתוך אהדה בסיסית (פונדמנטלית כזאת) לעם התנ''ך היושב בארץ התנ''ך - אלא דווקא על-מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג.
אכן - קשים הם חייו של השמאלן פוסק ההלכות.

מעניין מהי עמדתך לגבי ה''הודנא'' האחרונה שהוכרזה - כאשר ברור לחלוטין שהיא נועדה לקדם את מטרתו של החמאס לשחרר את החלק הזה של ''דאר אל-חרב'' משליטתם של ה''כופרים היהודים''.

4) צר לי, אבל לא הבנתי מה הקשר בין המשפט שכתבת לבין מה ששאלתי. מהו שמו של אותו פלשתינאי - שהביע התנערות מפורשת מה''אמנה הפלשתינאית'' ומחוקת הפת''ח? (שהרי בוודאי תסכים איתי שאין רבותא באדם שידוע כי הוא מחוייב הן לתורת הרב מאיר כהנא המנוח והן לתורת רב גינצבורג יבל''א - ומביע התכחשות מפורשת רק למשנתו של הרב גינצבורג).
היכן הביע אותו פלשתינאי את ההתכחשות: עיתון; תאריך; עמוד.

ושוב חוזר הניגון: אמור לי מה שאתה רוצה - ופסוק לי פסוקך.
_new_ הוספת תגובה



לא רב אנוכי,
שמאלני (יום רביעי, 12/11/2003 שעה 10:42)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולהבדיל ממך, לא פסקתי לאף אחד שום דבר.

הבנתי את כוונתך, אך מכיוון שכל חטאו של ביילין היה הנסיון לקדם את תפיסת עולמו (המאוסה עליך) ומאחר ותפיסת עולמי קרובה לתפיסת עולמו באופן שממאיס גם את תפיסת עולמי עליך, ומאחר שגם אני ניסיתי, ואמשיך לנסות לקדם את תפיסת עולמי, ''פשעו'' של ביילין הוא גם ''פשעי'', ואחרי שתגמרו לחסל את ה''פושעים'' הכבדים, אין לי שום סיבה להניח שלא תעברו לדגי הרקק (ואגב, גם זה משל, ולא דה-הומניזציה עצמית, כמו שבוודאי חשבת), עד שבסוף כל מדינת ישראל תהיה נקיה מאנשים בעלי תפיסת עולם מאוסה על מר פרלמן, או לפחות מאנשים שפועלים על מנת לקדם תפיסת עולם שכזו.

טרחתי לקרוא את הסעיף, אך מאחר ואני ''קפדן ודקדקן'', קראתי גם את סעיף 94, אני לא רואה מה הבעיה שתעמוד בפני מי שמוציא סעיף שלם מספר החוקים, להתעלם משלוש מילים בסעיף אחר, מי שמתעקש לקרוא את החוק באופן סלקטיבי, הוא לא מי שאסמוך עליו את ידי בשיפוט הגון. בנוסף, אני אמור להתעודד מזה שבמקום לשלוח אותי לגרדום, תשלח אותי לגולאג? תודה, אכן דמוקרטי למופת.

שמתי לב, ברוב הדיקטטורות (אתה בטח קורא להן דמוקרטיות) שפטו את מנהיגי האופוזיציה ע''י בית משפט, והענישו אותם על ידי הרשויות המבצעות, תסלח לי אם גם זה לא ממש מעודד אותי.

1) בכל פרסום הצעה לחוקה במדינה נכתב ''מדינת ישראל'', אבל זה עדיין מסמך היפוטטי. בדיוק כמו שלא תשפוט (או שכן, לא ענית לי עדיין) את הילדים ש''מתחזים'' למתתיהו, אין טעם לשפוט על התחזות את ביילין. אם אתה לא מבין למה זה מטופש, הדיון ביננו חסר טעם. משא ומתן יכול להעשות רק על ידי מי שהוסמך לשאת ולתת, מאחר שמוסכם שביילין לא הוסמך לתת או לשאת, אי אפשר להאשים אותו בקיום של משא ומתן. אתה ממש לא מבין את המשמעות של דיונים היפוטטים? לא שמעת בחייך על דיונים שכאלה? בחייך לא קראת מסמכים היפוטטים? שאני אביא לך מסמכים שכאלה שנכתבו על ידי אנשי ימין (זה לא כל כך קשה)?

2) ולכן, המשפט ב תגובה 36316 ''נער הייתי וגם זקנתי, מעולם לא שמעתי על אדם שהואשם משום שהוא ניסח נייר עמדה היפוטתי, וראיתי לא מעט ניירות שכאלה.'', מדוייק, ולכן אפשר למחוק את סעיף ההתחזות, שמבטל לחלוטין את סעיף הבגידה, ומשאיר אותך אם חוסר שביעות רצון סובייקטיבית משום שאתה לא מסכים אם תפיסת עולמו של ביילין. מצטער, אם אתה רוצה לחיות בדמוקרטיה, תבלע את הרוק, ותלמד לחיות איתנו כאזרחים שווים, כמו שאנחנו חיים איתך.

3) נכון חיי קשים, ולכן, משום שאין לי הוכחות, ואין לי יכולת לקרוא מחשבות, אני לא הולך להאשים בבית משפט אף ימני. זה ההבדל המהותי ביננו. שאנחנו לא שבעי רצון מפעולותיהם האידיאולוגיות של ליברמן, נתניהו או שרון, אנחנו מפגינים, כותבים, מדברים, צועקים, מנסים לשכנע, לא שופטים, לא תובעים ולא מרימים יד, חבל שזה לא הדדי.

ברור לחלוטין? לגמרי לא לחלוטין. הביטחון העצמי שלך בניתוחך הפשטניים, לא מעודדת. ההודנא האחרונה נחתמה בין גורמים שונים שלכולם היו אינטרסים שונים. בכלל, לא כל הערבים רוצים את אותו הדבר.

4) מי שחותם על מסמך בו הוא מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה ריבונית, בשלום ובגבולות בטוחים, שמייצגת את העם היהודי, בהכרח מתחייב שלא לפעול על מנת ''להשמיד כל זכר למדינה הציונית''. עכשיו, נקרא ביחד מהעיתון ''הארץ'' בו פורסמה האמנה http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemN...
''Affirming that this agreement marks the recognition of the right of the Jewish people to statehood and the recognition of the right of the Palestinian people to statehood, without prejudice to the equal rights of the Parties' respective citizens;

Recognizing that after years of living in mutual fear and insecurity, both peoples need to enter an era of peace, security and stability, entailing all necessary actions by the parties to guarantee the realization of this era;

Recognizing each other's right to peaceful and secure existence within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

Determined to establish relations based on cooperation and the commitment to live side by side as good neighbors aiming both separately and jointly to contribute to the well-being of their peoples;

Reaffirming their obligation to conduct themselves in conformity with the norms of international law and the Charter of the United Nations; ''
יש מבין?
_new_ הוספת תגובה



אני מפחד להגיב להודעותיך.
אריה פרלמן (יום רביעי, 12/11/2003 שעה 22:45)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עיטוש שלי מתפרש אצלך כניסיון חיסול פיזי.

עדיף לשתוק, אם כן.
_new_ הוספת תגובה



חוב קטן לשמאלני
אריה פרלמן (יום שני, 03/11/2003 שעה 22:26)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצבעתי לאיחוד הלאומי - ובהחלט ציפיתי וקיוויתי שלא ייכנסו לממשלה הרעה הזאת.

לצערי הרב התבדיתי.

נו אז מה לעשות? החיים קשים ומלאי אכזבות.

ואתה צודק בכך שאת טענותיי כלפי שרון אני צריך להפנות כלפיו. רק ביקשתי להבהיר שאינני נמנה על מחנה תומכיו חלילה.
_new_ הוספת תגובה



תודה
שמאלני (יום שלישי, 04/11/2003 שעה 11:13)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי למה חשבת שהם לא יכנסו לממשלת שרון, הם הרי ישבו בממשלת שרון-בן אליעזר.
_new_ הוספת תגובה



ליתר דיוק,
אריה פרלמן (יום רביעי, 05/11/2003 שעה 20:41)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיוויתי שאם אכן ייכנסו לממשלת ימין צרה - תהיה זו ממשלה עם קווי יסוד סבירים יותר, או שלמצער יצליחו ללחוץ על שרון לשנות את קווי היסוד.

במקרה כזה - בוודאי שאין פסול בלשבת בממשלה.

הבעיה היא שהם השתפנו והתקפלו.

[אבל שוב - זאת בעיה שלי, לא שלך].
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי