פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ובזכות אלוהית?
נמרוד פינסקי (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 0:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי קשר לידיעה, האם אתה מאמין במשולש: דת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל?

אני למשל הייתי מחחליף את ''דת'' ב''היסטוריה'' או משהו בסגנון.

אם אתה מאמין בזה אז למען מה אתה פועל בדיוק? נגד הדת שלך, נגד הברית בין הבתרים שנרקמה בין האלוהים לעם...
_new_ הוספת תגובה



ובזכות אלוהית?
אליצור סגל (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 9:51)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קודם כל האיש הזה אינו רב אלא רפורמי. הכינוי הנכון שלו הוא רב רפורמי.
לעצם הענין הערבים משתלטים על אדמות מדינה בשיטתיות על יד נטעת עצים ועיבוד חקלאי אחר ובמקום להפסיק את הפרת החוק עוד מתחשבים בהם ומסייעים להם.
אם כל הפולשים יסולקו מאדמותינו לא תויצר שום סתירה. מי שיצר את הסתירה הם הפולשים הבלתי חוקיים.
אריק אשרמן היה בין הגורמים העקיפים לרציחתו של דוב דריבן הי''ד בחוותו שבדרום הר חברון. כאן הוא ממשיך באותה דרך.
נקוה שהפעם מעשי הרצח הנגרמים בעקיפין ממעשיו יהיו מעטים כל האפשר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ובזכות אלוהית?
סתם אחד (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 9:59)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הרב שלך הם לא רב.
אלא הכנוי הנכון הוא רב אורתודוקסי.
_new_ הוספת תגובה



ובזכות אלוהית?
אליצור סגל (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 10:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דיברתי על איזה שהוא רב בהודעה שלי?
אין לי שום התנגדות לכינוי רב אורטודוקסי.
צריך רק להבין שיש הבדל.
פרופ' מאוניברסיטת לטביה הוא פרופ' אבל בכל זאת יש הבדל בינו לבין פרופ' מייל. והוא הדבר כאן.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ובזכות אלוהית?
סתם אחד (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 12:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין פרופסור מלטביה במאה ה21.
לבין פרופסור מאוקספורד במאה ה15.
הרב האורתודוקסי שלך מקביל לשני.
_new_ הוספת תגובה



ובזכות אלוהית?
אליצור סגל (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 15:15)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כבר אמרתי לך שמוטב שחזור לכינויך הקודם.
בכל אופן לעצם הענין -
רבנים נבחנים בתחומי ידע שונים ועל כך הם מקבלים את הסמכתם.
הרבנות הראשית בישראל בוחנת בהלכות שבת ערובין - יחידה אחת, מליחה, בשר בחלב ותערובות, יחידה שניה. נידה יחידה שלישית, וכן יש צורך להבחן בעוד מספר יחידות בחירה. בדרך כלל אבלות פסח או מצות התלויות בארץ.
בעולם היהודי נהוג לתת הסכמה לרבנות למי שלמד מליחה בשר בחלב ותערובות הקרויות בכינוי הכללי איסור והיתר.
אני למשל תחומי ההתמחות שלי שונים לחלוטין - אני סופר סת''ם שוחט ומוהל. בלשון העם לפעמים קוראים לי רב למרות שההתמחות שלי אינה בתחומים הרגילים אלא בתחומים אחרים.
לרבנים הרפורמים אין שום התמחות באף אחד מהתחומים הנ''ל.
לפני זמן מה קראתי כתבה מלאת הערצה על רבנית רפורמית כל שהיא שהוסמכה על ידי ההיברו יוניון קולג שלהם. בסוף הכתבה נאמר שהרבנית החדשה למדה שתי מילים בעברית - מזל טוב.
זה יבהיר במה ובמי המדובר
למותר לציין שדבר כזה לא יכול לקרות בשום מוסד אורטודוקסי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ובזכות צרות אופקים אנושית
סתם אחד (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 16:56)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ענין נידה,לחיים מודרנים במאה העשרים ואחת.
כל ההתמחויות האלה רלונטיות לכת שולית של יהודים.
שרוב העם היהודי אינו מעונין בהם בארץ ובתפוצות.
_new_ הוספת תגובה



ובזכות צרות אופקים אנושית
אליצור סגל (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 20:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לרב יש התמחות מקצועית טכנית מוגדרת. מי שסובר שנידה אינה ענין לחיים במאה העשרים ואחת יכול לרשום לזכותו כל התמחות מקצועית שהוא רוצה. החל מד''ר וכלה בפרופ' או מהנדס רופא או אדריכל, פילוסוף או הוגה דעות. אבל איננו רב. כי רב מוגדר על ידי ההתמחות שלו.
זה לא אומר שום דבר על כך שאינו טוב במקצוע שבחר בו אבל המקצוע שלו אינו רב. הוא כל דבר שתרצה חוץ מרב.
כשם שמהנדס בנין שאינו יודע לבנות בתים ואינו מורשה לכך אינו מהנדס ועליו לקרוא בשם אחר להתמחות שלו. כך רב שאינו מתמחה בהלכות נידה אינו רב.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ובזכות צרות אופקים אנושית
סתם אחד (שבת, 25/10/2003 שעה 11:49)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שבמאה העשרים מגדיר רב על פי הלכות נידה.
צריך לבדוק את ההגדרות שלו.
מהנדס בנין שלא מסוגל לבנות בנינים במאה העשרים ואחת.משום שהוא בונה בשיטות של המאה החמש עשרה.מן הראוי שלא יקרא מהנדס בנין.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
ישראלי פזיז (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 16:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרפורמים בכלל לא יהודים בשום קנה מידה אלא סתם כופרים במקרה ההרע או גויים גמורים במקרה הטוב.

יש אנשים שנמאס להם מהיהדות אולם מתקשים מסיבות שונות להמיר את דתם ולכן המציאו עבורם את ''היהדות הרפורמית'' כתחנת ביניים או פעולת שיכוך אם תירצו. לראיה תראו כמה מילדי אותם רפורמים עושים ללא קושי את הצעד (הקטן ביותר) כלפי הנצרות בעיקר או דתות אחרות בכלל.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
סתם אחד (יום ראשון, 26/10/2003 שעה 16:37)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפיכך
רוב רובו של עם ישראל הוא אינו יהודי.
חילונים מקימים פחות מצוות.

למזלם הטוב.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
אליצור סגל (יום שני, 27/10/2003 שעה 13:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הויכוח באמת עקר.
רוב החילוניים מקימים הרבה יותר מצות מרפורמי ממוצע.
אני מבין שסתם אחד אינו מרוצה מההכשרה שהרבנים מקבלים. שיהיה. אבל רב הוא מושג מדוייק. כדי להתקרב להנתו אומר שסיס הוא אדם המטפל בסוסים. מכונאי מטפל במכוניות. אם הרפורמים רוצים שהמנהיגים שלהם יטפלו בתחומים אחרים זו זכותם אבל שיחפשו מונח אחד כל שהוא ולא את המונח רב.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
סתם אחד (יום שני, 27/10/2003 שעה 15:10)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם את הגדרותיך על חילונים אתה צריך לעדכן.
הם לא שומרים על נידה לידיעתך.
מכונאי שאינו מסוגל לתקן מכונית מודרנית.בגלל שהוא דבק בתורת המכוניות של ראשית המאה.אינו מכונאי.משום שהוא אינו מסוגל לבצע את מלאכתו.
רב שמתעסק בנושאי נידה דומה לאותו מכונאי של גרוטאות.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
אליצור סגל (יום שני, 27/10/2003 שעה 16:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לא טענתי שהם שומרים הלכות נידה - למרות שיש כאלו. אבל בהחלט חילוני ממוצע שומר על יותר מצות מרפורמי ממוצע.
אני חושב שהמצב ברור אבל אחזור שוב - יהדות אינה נכללת כלל בחומר הלימודים הנדרש מרפורמים - זה הכול.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
שלמה גזר (יום שני, 27/10/2003 שעה 17:05)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חילונים גם לא שומרים על כשרות כהלכתה.רק שלא תהיה מופתע.
המאה העשרים לא נכללת בחומר של רבנים אורתודוקסים-אני רק טוען שמי שמתעלם מהמציאות לא יכול לקרוא לעצמו רב.זה הכול.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
רב אמיתי (יום שני, 27/10/2003 שעה 15:35)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליצור, מה אתה יודע על רבנים רפורמיים? מה שאתה זוכר בקושי מאיזו כתבה בעיתון?
דע לך שרבנים רפורמים צריכים ללמוד ולדעת הרבה יותר מרב אורתודוקסי, גם בעניני העולם המודרני, גם ביהדות! וגם שולחן ערוך, ובטח שהם יודעים יותר מכל אורתודוקס על היסטוריה של העם היהודי....
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
אליצור סגל (יום שני, 27/10/2003 שעה 16:18)
בתשובה לרב אמיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
חביבי היקר - אפילו עצם השפה העברית אינה נכללת בחמור הלימודים של הרבנים הרפורמיים. אם אתה כזה אתה יודע זאת היטב. כל שכן דברים יותר מורכבים. וגם זאת אתה יודע היטב.
המדע המודרני גם הוא אינו נכלל בחומר הלימודים כך שאני יודע היטב היטב במה ובמי המדובר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עקר
רב אמיתי (יום רביעי, 29/10/2003 שעה 18:52)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער שקראתי לעצמי ''רב אמיתי'' שכן תואר הרבנות שאני נושא באמתחתי הוא דווקא מהפקידות הראשית היושבת כבור בהיכל שלמה שבירושלים עיה''ק.

תתקשר לבית דניאל בתל אביב, ותשאל מהו מסלול ההכשרה של רב רפורמי, דבר עם רב כזה ותופתע.

ומה צריך כדי להיות רב חרדי? כלום!!!! לא יותר מאשר שינון כך וכך הלכות, מה שכל מחשב עושה היום הרבה יותר טוב...

חלק גדול מהרבנים החרדיים, אולי יודעים עברית אבל לא את פירוש המילים בתפילה!!!
_new_ הוספת תגובה



פינסקי, אנחנו מדברים על אמונה
סוחר נדל''ן (יום חמישי, 23/10/2003 שעה 13:23)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין 'אמונה' קשורה כלל להסטוריה. את ההסטוריה אנחנו ''יודעים''. וזה הבדל גדול. מכאן שהצעתך היא לא פרקטית.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי