|
ובזכות אלוהית? | |||
|
|||
לק''י קודם כל האיש הזה אינו רב אלא רפורמי. הכינוי הנכון שלו הוא רב רפורמי. לעצם הענין הערבים משתלטים על אדמות מדינה בשיטתיות על יד נטעת עצים ועיבוד חקלאי אחר ובמקום להפסיק את הפרת החוק עוד מתחשבים בהם ומסייעים להם. אם כל הפולשים יסולקו מאדמותינו לא תויצר שום סתירה. מי שיצר את הסתירה הם הפולשים הבלתי חוקיים. אריק אשרמן היה בין הגורמים העקיפים לרציחתו של דוב דריבן הי''ד בחוותו שבדרום הר חברון. כאן הוא ממשיך באותה דרך. נקוה שהפעם מעשי הרצח הנגרמים בעקיפין ממעשיו יהיו מעטים כל האפשר. אליצור | |||
_new_ |
ובזכות אלוהית? | |||
|
|||
גם הרב שלך הם לא רב. אלא הכנוי הנכון הוא רב אורתודוקסי. | |||
_new_ |
ובזכות אלוהית? | |||
|
|||
לק''י דיברתי על איזה שהוא רב בהודעה שלי? אין לי שום התנגדות לכינוי רב אורטודוקסי. צריך רק להבין שיש הבדל. פרופ' מאוניברסיטת לטביה הוא פרופ' אבל בכל זאת יש הבדל בינו לבין פרופ' מייל. והוא הדבר כאן. אליצור | |||
_new_ |
ובזכות אלוהית? | |||
|
|||
יש הבדל בין פרופסור מלטביה במאה ה21. לבין פרופסור מאוקספורד במאה ה15. הרב האורתודוקסי שלך מקביל לשני. | |||
_new_ |
ובזכות אלוהית? | |||
|
|||
לק''י כבר אמרתי לך שמוטב שחזור לכינויך הקודם. בכל אופן לעצם הענין - רבנים נבחנים בתחומי ידע שונים ועל כך הם מקבלים את הסמכתם. הרבנות הראשית בישראל בוחנת בהלכות שבת ערובין - יחידה אחת, מליחה, בשר בחלב ותערובות, יחידה שניה. נידה יחידה שלישית, וכן יש צורך להבחן בעוד מספר יחידות בחירה. בדרך כלל אבלות פסח או מצות התלויות בארץ. בעולם היהודי נהוג לתת הסכמה לרבנות למי שלמד מליחה בשר בחלב ותערובות הקרויות בכינוי הכללי איסור והיתר. אני למשל תחומי ההתמחות שלי שונים לחלוטין - אני סופר סת''ם שוחט ומוהל. בלשון העם לפעמים קוראים לי רב למרות שההתמחות שלי אינה בתחומים הרגילים אלא בתחומים אחרים. לרבנים הרפורמים אין שום התמחות באף אחד מהתחומים הנ''ל. לפני זמן מה קראתי כתבה מלאת הערצה על רבנית רפורמית כל שהיא שהוסמכה על ידי ההיברו יוניון קולג שלהם. בסוף הכתבה נאמר שהרבנית החדשה למדה שתי מילים בעברית - מזל טוב. זה יבהיר במה ובמי המדובר למותר לציין שדבר כזה לא יכול לקרות בשום מוסד אורטודוקסי. אליצור | |||
_new_ |
ובזכות צרות אופקים אנושית | |||
|
|||
מה ענין נידה,לחיים מודרנים במאה העשרים ואחת. כל ההתמחויות האלה רלונטיות לכת שולית של יהודים. שרוב העם היהודי אינו מעונין בהם בארץ ובתפוצות. | |||
_new_ |
ובזכות צרות אופקים אנושית | |||
|
|||
לק''י לרב יש התמחות מקצועית טכנית מוגדרת. מי שסובר שנידה אינה ענין לחיים במאה העשרים ואחת יכול לרשום לזכותו כל התמחות מקצועית שהוא רוצה. החל מד''ר וכלה בפרופ' או מהנדס רופא או אדריכל, פילוסוף או הוגה דעות. אבל איננו רב. כי רב מוגדר על ידי ההתמחות שלו. זה לא אומר שום דבר על כך שאינו טוב במקצוע שבחר בו אבל המקצוע שלו אינו רב. הוא כל דבר שתרצה חוץ מרב. כשם שמהנדס בנין שאינו יודע לבנות בתים ואינו מורשה לכך אינו מהנדס ועליו לקרוא בשם אחר להתמחות שלו. כך רב שאינו מתמחה בהלכות נידה אינו רב. אליצור | |||
_new_ |
ובזכות צרות אופקים אנושית | |||
|
|||
מי שבמאה העשרים מגדיר רב על פי הלכות נידה. צריך לבדוק את ההגדרות שלו. מהנדס בנין שלא מסוגל לבנות בנינים במאה העשרים ואחת.משום שהוא בונה בשיטות של המאה החמש עשרה.מן הראוי שלא יקרא מהנדס בנין. | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
הרפורמים בכלל לא יהודים בשום קנה מידה אלא סתם כופרים במקרה ההרע או גויים גמורים במקרה הטוב. יש אנשים שנמאס להם מהיהדות אולם מתקשים מסיבות שונות להמיר את דתם ולכן המציאו עבורם את ''היהדות הרפורמית'' כתחנת ביניים או פעולת שיכוך אם תירצו. לראיה תראו כמה מילדי אותם רפורמים עושים ללא קושי את הצעד (הקטן ביותר) כלפי הנצרות בעיקר או דתות אחרות בכלל. | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
לפיכך רוב רובו של עם ישראל הוא אינו יהודי. חילונים מקימים פחות מצוות. למזלם הטוב. | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
לק''י הויכוח באמת עקר. רוב החילוניים מקימים הרבה יותר מצות מרפורמי ממוצע. אני מבין שסתם אחד אינו מרוצה מההכשרה שהרבנים מקבלים. שיהיה. אבל רב הוא מושג מדוייק. כדי להתקרב להנתו אומר שסיס הוא אדם המטפל בסוסים. מכונאי מטפל במכוניות. אם הרפורמים רוצים שהמנהיגים שלהם יטפלו בתחומים אחרים זו זכותם אבל שיחפשו מונח אחד כל שהוא ולא את המונח רב. אליצור | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
גם את הגדרותיך על חילונים אתה צריך לעדכן. הם לא שומרים על נידה לידיעתך. מכונאי שאינו מסוגל לתקן מכונית מודרנית.בגלל שהוא דבק בתורת המכוניות של ראשית המאה.אינו מכונאי.משום שהוא אינו מסוגל לבצע את מלאכתו. רב שמתעסק בנושאי נידה דומה לאותו מכונאי של גרוטאות. | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
לק''י לא טענתי שהם שומרים הלכות נידה - למרות שיש כאלו. אבל בהחלט חילוני ממוצע שומר על יותר מצות מרפורמי ממוצע. אני חושב שהמצב ברור אבל אחזור שוב - יהדות אינה נכללת כלל בחומר הלימודים הנדרש מרפורמים - זה הכול. אליצור | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
חילונים גם לא שומרים על כשרות כהלכתה.רק שלא תהיה מופתע. המאה העשרים לא נכללת בחומר של רבנים אורתודוקסים-אני רק טוען שמי שמתעלם מהמציאות לא יכול לקרוא לעצמו רב.זה הכול. | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
אליצור, מה אתה יודע על רבנים רפורמיים? מה שאתה זוכר בקושי מאיזו כתבה בעיתון? דע לך שרבנים רפורמים צריכים ללמוד ולדעת הרבה יותר מרב אורתודוקסי, גם בעניני העולם המודרני, גם ביהדות! וגם שולחן ערוך, ובטח שהם יודעים יותר מכל אורתודוקס על היסטוריה של העם היהודי.... | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
לק''י חביבי היקר - אפילו עצם השפה העברית אינה נכללת בחמור הלימודים של הרבנים הרפורמיים. אם אתה כזה אתה יודע זאת היטב. כל שכן דברים יותר מורכבים. וגם זאת אתה יודע היטב. המדע המודרני גם הוא אינו נכלל בחומר הלימודים כך שאני יודע היטב היטב במה ובמי המדובר. אליצור | |||
_new_ |
ויכוח עקר | |||
|
|||
אני מצטער שקראתי לעצמי ''רב אמיתי'' שכן תואר הרבנות שאני נושא באמתחתי הוא דווקא מהפקידות הראשית היושבת כבור בהיכל שלמה שבירושלים עיה''ק. תתקשר לבית דניאל בתל אביב, ותשאל מהו מסלול ההכשרה של רב רפורמי, דבר עם רב כזה ותופתע. ומה צריך כדי להיות רב חרדי? כלום!!!! לא יותר מאשר שינון כך וכך הלכות, מה שכל מחשב עושה היום הרבה יותר טוב... חלק גדול מהרבנים החרדיים, אולי יודעים עברית אבל לא את פירוש המילים בתפילה!!! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |