פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 20/07/03 0:54)
היכן בדיוק ראית שהישוו אותך לבלעם ?
יפעת ל. (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 12:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את הרשימה מס' פעמים ולא הצלחתי למצוא כל איזכור לשמך ברשימה על בלעם.

אולי על ראשו של הגנב בוער הכובע ?
_new_ הוספת תגובה



מה ענינו של בלעם לדיון? ההודעות הללו מוצמדות
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 16:59)
בתשובה ליפעת ל.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נידבקות ניטפלות בהתמדה לרשימותי כבר תקופת מה. האם אין כאן הסתה ולשון הרע עוקפת פלילים לכאורה? הסתה ולשון הרע על דרך הרמיזה הגסה?

מה ענינן של התכונות הרעות שמונה הכותב האלמוני, בצמידות אלי, לדיון כאן?
_new_ הוספת תגובה



הוא האתון שפערה את פיה
סתום אחד (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק מה קול אלילי מואב בוקע מגרונו
_new_ הוספת תגובה



במדה גבוהה אכן נראה כך..
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:53)
בתשובה לסתום אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חשיבות הדוגמא האישית בתחום החינוך
המחנך המופתי (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 17:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קדמוננו אמרו שמחנך מעולה משול לכוס המליאה על כל גדותיה. כל עוד ממשיכים להריק לתוכה משקה היא שופעת, עד שכל סביבותיה מתברכים ומושפעים ממנה. כך היא גם דמותו של מחנך אידיאלי. הוא עסוק תדיר בהשתלמות עצמית, ומן התכנים החיוביים הרבים שהוא יוצק לתוכו מושפעים תלמידיו וחניכיו.

אמנם אין בינינו אנשים רבים שניתן להצביע עליהם כמושלמים, אולם כאשר החניך רואה לפניו את מורו ורבו כשהוא שואף לשלימות, עובדה זו מקרינה על החניך אלפי מונים יותר מאשר אמרי פיו של המחנך ויהיו מלהיבים ככל שיהיו.
בשם ה''כתב סופר'' מפרשים את הפסוק (משלי יג, כד): ''חוסך שבטו שונא בנו'', שאם האב חוסך את שבט המוסר מעצמו, ואינו עושה מאומה למען חינוכו העצמי, הריהו שונא למעשה את בנו, שהרי בכך הוא מנחיל לבן חינוך שלילי. אין לך חינוך טוב יותר לילד, מאשר כשהוא רואה את אביו מתחנך בקביעות וצועד בדרכי השלימות. מאידך, אין לך חינוך שלילי יותר מאשר זה הנובע מאב שהתנהגותו נוגדת את הנשמע מפיו.

הגע בעצמך, אב מחנך את בנו השכם והערב למידות טובות, לויתורים וכיוצא בזה, והנה הבן רואה את אביו שכאשר יש לו סכסוך עם מאן דהוא הוא יודע היטב לעמוד על ''זכויותיו הצודקות''. מה יועילו במקרה זה הדיבורים החיוביים לעומת הלקח השלילי הנלמד מההנהגה המעשית? אדרבה, הנער ילמד כי ניתן וראוי לדבר גבוהה גבוהה, גם כאשר אין כל כוונה ליישם את הנאמר. הילד עלול גם לטעות ולסבור שרק נער חלש ורפה אונים הוא המצווה בכל המידות הטובות, אך לא כן מי שכוחו עימו. היש לך לחינוך שלילי מזה?!

אין לך אדם שאין לו השפעה על סביבתו, קל וחומר להורים ומורים שכל התנהגותם מהווה דוגמה אישית לילדיהם ולחניכיהם שבתת מודע הם מחקים אותם. לפיכך, גדולה היא חובתו של כל הורה ומורה להשתדל להקרין על סביבותיו ערכים חיוביים כשהם מיושמים בחיי המעשה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי