|
השמאלן הממוצע תמיד הצטייר בעיני כמי שמוכן | |||
|
|||
לקחת את חייו של זה העוקף אותו בטור (והרי כולם תמיד עוקפים דוקא אותו) אבל בנושאים הלאומיים הוא לפתע פתאם פשרן ואוהב אדם. כך לדוגמא את הבחורה שאת מכתבה אנו שומעים מכל תחנה ציבורית חזור ושדר. האם מדובר בפתולוגיה של שנאה עצמית או משהו הרבה יותר מורכב? האם היא לא מבינה שמה שהביא למותה של אחותה ורבים אחרים הוא דוקא הפשרנות המדינית ולא פעולות החיסול שמופז עשה? אכן כדבריו של אריה סתיו ''גם אם תכתוש את השמאלן במכתש לא תוכל להוציא את השמאלנות ממנו''. | |||
_new_ |
כל אחד והפתלוגיות שלו | |||
|
|||
הבעיה מתחילה כשמדברים על ה-שמאל או ה- ימין במקום לדבר על שמאל ספציפי ולתאר את המיגרעות שלו הפרטיקולריות. לא חסרות בימין פתלוגיות ,אם נלך דווקא לצד המאד פגני שיש בימין המשיחי שמשום מה מאדיר את הטריטוריה על פני האידאל או הקיום היהודי כאידאה. כך גם עם צדק ,אף שצדק נסמך על הגדרות אונברסליות לידי מימוש הוא יכול לבוא רק במיקרה פרטי , גם צדק קולקטיבי הוא סוג של מיקרה פרטי. | |||
_new_ |
לנוע..אלברט חומסקי - פולחן משיחי | |||
|
|||
הבעיה מתחילה כשמתחילים לדבר על ''ימין משיחי'' במקום לדבר על ימין ספציפי, ולתאר את המגרעות הפרטיקולריות. האידיאל ו/או הקיום היהודי כאידאה וירטואלית קרסו בשואה. אפשר היה לקיים אותה בעידן של שחיטות מקומיות ומבודדות, לא ניתן לקיים אותה בעידן של קטל המונים תעשייתי. השמאל לאגפיו ןספיחיו הוכיח שהוא לא פחות משיחי מאותו ''ימין משיחי'' (שעדיין לא הגדרת מה הוא אז בוא נאמר שזה תנועת השבתאים) ואין מה לדבר לגבי פגניותו של השמאל החילוני בעיקר עד כמה שזה נוגע לפולחן החומר והתענוגות (למרות שיש גם אי אלו גילויי ''רוחניות'' כגון פולחן השטן והמלכה האל וכו). | |||
_new_ |
בהחלט עדיף להיות ''פשרן'' במקום ''צודק'' | |||
|
|||
אבל בכל זאת עדיף שהצד השני יראה דוגמא ויאמץ את הגישה הזאת קודם. | |||
_new_ |
בסדר | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |