![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עכשיו, משסיימנו להתפעל מהשירה והחריזה, בואו נקשיב לדברי המשורר. האומנם, אחיותי הנרגשות, הערכה? או שמא שוביניזם במעטה נופת צופים? השוביניסט הוולגרי צועק ''האישה מקומה במטבח''. לא כך הוא מנדס, השוביניסט הנאור והמעודן - הוא שומר על אישתו בבית, רק מהערכתו הרבה אליה. הוא בנה חממה כדי להגן על הפרח הענוג שפורח בגנו. הוא דואג לאישה לבל תלכלך ידיה ברפש הפוליטיקה, לבל תשחית מידותיה הנאות ותידמה לגבר. זהו השוביניזם בו נופפו הגברים לפני פחות ממאה שנה, בניסיון להסביר מדוע אין לאפשר לנשים זכות הצבעה. עובדות ופואטיקה לא תמיד חד הן, ובכל זאת, קצת פחות בורות עוד לא הזיקה גם למשוררים: הפמיניזם אינו מדבר על שיוויון גנטי (וקצת כבוד גם לאינטליגנציה שלנו). מעטות הנשים שהפכו לגבריות בעקבות הזכות להצביע (כפי שמעטים השחורים בארה''ב שעורם הלבין בעיקבות אותה זכות). הפמיניזם דורש שיוויון זכויות והזדמנויות, שיוויון בפני החוק, השוואת תנאי שכר ועוד. אני מתקשה להבין, מר מנדס, מה בדיוק מפסידה האישה מזכויות אלו. ולכן, נשים נרגשות, אולי כדאי לשוב ולקרוא את דבריה של חנה בית הלחמי ונשים נוספות, על מהות הפמיניזם. מצורף קישור. קישורים: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מנשלים, גוזלים וחומסים רכוש פלשתיני בחברון. מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כואבים על כל בית שנהרס ועל עץ שנעקר ולא על היהודים שנרצחים מהם, מאחוריהם או בחסותם. עולם הפוך כבר אמרנו? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
[* בהודעה זו הוסרו ביטויים לא ראויים. המערכת]. מדובר בהרס בתים כאתנן למתנחלי חברון. ואתה יודע את זאת היטב | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אריה, האם שוב צריך להזכיר את טבח חברון של אבות אבותי היורים והקוטלים דהיום? אם כן, הרי קישור אחד מני רבים (שהפעם יוקדש לכבודו של רפי גטניו ולתפארת תוצאות הבחירות): קישורים: מי ששונא את יהודי חברון החיים אולי יאהב את יהודי חברון המתים: http://www.gamla.org.il/article/1999/aug/e1.htm | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
פשוט בא מעולם אחר. יש בדבריו איזה תום לב ולא הרגשתי בכוונה רעה וסרסנית. הוא מדבר על מיתולוגיות שגדל עליהן (הן לכשעצמן דכאניות אולי אבל הוא עצמו לא. התרשמות שלי.) איך שמתחלפות המשמרות. אני זוכרת ימים שבהם אני היתי המיליטנטית מבין שתינו... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ברור כאן שזה בא ממקום נקי בלי רוע. עם רוע מתמודדים אחרת. מה נעשה עם כל הטהורים והנקיים שבתום לב מקלקלים? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בתוך השאלה ''הקטנה'' ששאלת חבויה שאלה גדולה והיא מהו רוע. בגדול שקד צודקת. אבל כל עניין לעצמו ולגבי המאמר של מנדס אני מוצאת שצריך להיות ''סלחניים''. בפעם אחרת, אם זכור לך, זו שבה הייתי יותר מיליטנטית, היה ברור שהדברים נאמרו לא מתוך תום לב אלא להיפך. החיים הם קצת כמו מקצה שיפורים, מתמיד ובלתי פוסק, ואחד מן המקצים החשובים הוא להצליח להבחין בין חשוב ללא חשוב, לברור היטב ולהבדיל עיקר מתפל. אז הנה, זו לדעתי ''הדיאגנוזה'' על מאמרו של מנדס. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ואם היה מסתפק בם, ומוותר על הפרשנות הנלווית, לא הייתי כותבת דבר. תגובתי כוּונה לנשות הפורום, יותר מאשר למנדס,ואם תסתכלי קצת למטה, על תגובתה המזלזלת של כחולבן, בוודאי תראי שהדרך עוד ארוכה, וכי הבעיה הגדולה היא עדיין בתפיסת האישה את עצמה ומקומה בחברה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
והנשים שלא מבינות את הנזק שבשוביניזם עושות את הדרך עוד יותר ארוכה לכולנו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בשירו של שמעון יש תמימות ,רוך וטוהר, שאינם קיימים בעולמנו העכשוי תעשיתי, המהיר,והאגרסיבי, לכן טוב שעדיין קימים משוררים כשמעון, ולו גם עם ניחוח שוביניסטי | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אבל הפעם נראה לי שצלחת את התהום בהצלחה: יש משהו בדברייך. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
להציג באתר אינטרנט שכולו על נשים ועבור נשים תמונות של בחורות יפיפיות? פחחחחח...... עובדים עליך... זה הכל ''כאילו''. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עובדים עלייך כחול לבן. תבדקי תבדקי, חבל על הבורות הזאת. עדיף ללמוד לפעמים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שקד שמתלוננת על ניחוח שוביניסטי בשיריו היפים של מנדס, שולחת אותנו ללמוד על פמיניזם באתרה של הלחמי. נכנסתי לאתר הנ''ל והפלא ופלא, כולו מעוטר בתמונות של נשים יפות. הזהו הפמיניזם? מה עם כל 90% הנשים המכוערות/השמנות/אנורקטיות/חולות/זקנות בעולם? הפמיניסטיות זועקות שהעולם הגברי מתנהג בפטרונות כנגד האישה, בין היתר בפרסומות ובתחרויות היופי, ובאות הפמיניסטיות ונוהגות בצורה זהה... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
1. לא טענתי כנגד שירתו של מנדס, אלא כנגד ההערות וההסברים שבין השירים. 2. בדף הפתיחה של ''הדרך למעלה'' אכן יש גם תמונות - לאו דווקא של נשים, ולאו דווקא נשים יפות - אבל מאחורי כל דף פתיחה מסתתר התוכן שרצוי לקרוא. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ככה בשניה בנושא דנן: אני אישה בכל רמ''ח אברי, נהנית לחוש נשית ומטופחת מחד גיסא והישגית ומוצלחת מאידך גיסא, ואני אפרק את הצורה למי שינסה לקחת ממני איזו זכות שהיא. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |