|
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
אני חוזר על מה שאינך יכול להפריך: א. שני ספרים של פרופסור פורת הם עדות מוחצת שהעם הפלשתינאי קיים מזמן מלחמת העולם הראשונה ואולי מקודם. ב. שני מאמרים של ז'בוטינסקי מהווים גם הם עדות לכך. ב''על קיר הברזל'' משנת 1923 הוא כתב: ''אומרים שלעיתים קרובות ניתן לשחד ערבים בודדים, אך מזה אין להסיק, שערביי ארץ-ישראל בכללותם מסוגלים למכור את רגש הפאטריוטיזם הקנאי שלהם, רגש שאפילו הפאפואסים לא מכרו אותו. כל עם נלחם נגד מיישבים על עוד יש לפחות זיק של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות. כך עושים וכך יעשו גם ערביי ארץ-ישראל... הרי בשביל ערביי ארץ-ישראל היתה ארץ-ישראל נשארת גם אז לא חבל-ספר, אלא מולדתם היחידה, מרכזו ומשענו של קיומם הלאומי העצמי... אין לראותם בחזקת אספסוף, אלא עם, אף אם עם מפגר, אבל עם חי. ג. ספר של פרופסור משה שמש מהווה עדות שהעם הזה קיים הרבה לפני שנות ה-60 של המאה הקודמת. ד. הטענה שהביטוי הלאומי היה שכאילו מדובר בביטוי לאומיות סורית שגויה. הנכון הוא שהיו בתנועה הלאומית הפשלתינאית חלקים ששאפו להיכלל בלאומיות יותר רחבה שהחלה להתארגן בסוריה. אבל הביטוי הזה נדחק מהבמה כבר בראשית הדרך. כמו שהיו משברים בתנועות לאומיות בכלל היו וישנם גם כאלה בתנועה הלאומית הפלשתינאית. ה. העם הזה, העם הפלשתינאי, החל את דרכו הלאומית בסוף המאה ה-19. ומתחילת הדרך נקשרו גורלו ושאיפותיו לארץ ישראל. ----- ו. מה שלפי דבריך אינך מבין הוא שאותם מלומדים שהזכרתי (ז'בוטינסקי, פורת, שמש ואחרים) קבעו את עמדתם על פי הכרת המציאות, הכרת העובדות ההיסטוריות מסמכים ותעודות על החלטות ופעילויות שונות של פלשתינאים. לכן אני כותב שהעם הזה קיים כ-100 שנה. אשמח לראות נסיון רציני שלך להתמודד עם העובדות היסטוריות המתועדות במאמרים ובספרים שהזכרתי ועם המסקנות המתחייבות. זה עדיף על טענות סזיפיות שכאילו מישהו הציג סתירה או סתירות. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
ואכן אה ממשיך להכחיש ומלהתחמק מטענתי כהרגלך. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
עד שלא תתמודד עם הדברים שאת סיכומם הצגתי בהודעה הקודמת אין סיכוי שאלך לחפש ביסוס לטענות מופרכות שלך. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
כבר התמודדתי עם ''הסיכומים'' האלה שלך וטענתי שהם אינם עומדים בקריטריונים אקדמאיים או בכלל לוגיים. * תביא בבקשה ציטוטים של פורת ושל שמש. * תתיחס עניינית לשלילת תרומת הציטוט של ז'בוטינסקי לתיזה שלך. * תביא ציטוטים של מנהיגים ערביים (ואם היו פלסטינים אז גם שלהם) ושל זרים שמדברים על עם פלסטיני, בא נומר עד קום המדינה. אחר כך תסביר ותנמק מדוע אתה חושב שהיה אז עם פלסטיני. בינתיים לא עשית דבר לכיוון הוכחת טענותיך. | |||
_new_ |
הוא בטח מחשיב את ז'בוטינסקי למנהיג פלסטיני | |||
|
|||
שהרי בעת ההיא רק היהודים באמת נחשבו לפלסטינים מקוריים. פלסטין היתה הכינוי של ארץ ישראל ואליה נקראו היהודים לברוח בפי האנטישמים. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
לא התמודדת עם כלום. אם חסרים לך ציטוטים, חפש אותם בעצמך. עדין לא שללת את הציטוטים מדברי ז'בוטינסקי. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
הציטוט היחידי שהבאת מז'בוטינסקי לא מחזק את טענתך. מדוע לא תביא ציטוטים מפורת ומשמש? והכי חשוב, תביא ציטוטים מערבים מהיכן שהם שיתמכו בדעתך. האלרגיה צודק, זה מיותר שתחזור ותדשדש בתוך ז'בוטינסקי שפתאום הפך לגיבור תרבות שלך לעניין הפלסטינים. כל הסיטואציה הזאת נראית מוזרה. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
הציטוט מז'בוטינסקי בהחלט מחזק את טענתי. הפורום מלא בציטוטים והבהרות נוספות שכתבתי כבסיס לטענתי שהעם הפלשתינאי קיים כבר כ-100 שנים. אתה חוזר כמו תוכי על טענות חסרות תועלת (שאינן מתמודדות עם טענתי). הרי במקורות פרי יצירתם של המלומדים אותם הזכרתי (פורת, שמש, שמעון שמיר), יש כל האסמכתאות הנדרשות כדי להסיק שיש עם פלשתינאי מראשית המאה ה-20. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
שום ציטוט לא תומך בטענתך. ז'בוטינסקי מדבר על ''עם הארץ הערבי'' זה ביטוי של עובד אדמה ערבי - במובן המצומצם והספרותי, וכבן העם הערבי - במובן הפוליטי החדש לעת ההיא בה החלו לצמוח ניצני הלאום הערבי כקונטרה להתעוררות הלאומים באירופה ולתחילת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. הציטוט היחידי שהבאת מסביר את טענתי זו. לגבי שלושת המזרחנים, אני מכיר את כתביהם וגם שם אפשר למצוא עובדות ופרשנויות רחבות יותר שמצביעות על התעוררות הלאומיות הערבית, שבאה גם לידי ביטוי בהתגודדויות של חברות פעילים בתוך ערביי ארץ ישראל. אבל גם התארגנויות אלה לא דיברו על עם ערבי חדש בפלסטיין, אלא כחלק מעם ערבי סורי. וגם המעטים שדיברו על צורך להתנתק מסוריה הגדולה לא טענו שזה משום שהם עם פלסטיני שונה מעם סורי, אלא רצו להינתק ממנו רק אדמיניסטרטיבית. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
אתה אולי מכיר אבל מכיר לא טוב. המסקנות שלהם הן שהעם הזה קיים כבר כ-100 שנה. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
תביא ציטוטים שלהם ונתמודד מולם. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
עוד לא התמודדת עם מעט הפרטים שהצגתי כבר. אם חסרים לך ציטוטים תחפש אותם בעצמך. | |||
_new_ |
למיטב זיכרוני כבר התמודדתי מול מעט הפרטים שהבאת | |||
|
|||
עם הרבה פרטים שאני הבאתי - פשוט ציטוטים של מנהיגים ערביים, בריטיים ויהודים לאורך 80 השנים הראשונות של המאה ה-20. הציטוטים האלה קיימים במרחבי האינטרנט ומבטאים את המצב שהיה נכון לזמן אמירתם. הינה 2 דוגמאות משתי תקופות שונות שמבטאות את תפיסת הערבים, ומולן את עמדת הציונות: • הודעת ''קונגרס האגודות המוסלמיות-נוצריות'' שהתכנס בירושלים ב-1919: '' אנו רואים בפלסטיין חלק מסוריה הערבית, שממנה מעולם לא היתה מנותקת. אנו מחוברים לסוריה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים, טבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים''. • הפרופסור פיליפ חתי העיד בפני הוועדה האנגלו-אמריקאית והכריז: ''אדוני, אין דבר כזה היסטוריה פלסטינית. בהחלט לא!''. בן גוריון בעדותו לועדה השיב בעקיפין גם לטענת פיליפ חתי ואמר: ''אני מסכים איתו בהחלט. אין דבר כזה ''פלסטיין'' בהיסטוריה. אבל... דר' חתי מתכוון להיסטוריה ערבית. היסטוריה ערבית לא נעשתה בפלסטיין. אולם.. יש היסטוריה עולמית ויהודית, ובהיסטוריה הזאת יש ארץ ושמה ארץ ישראל, הארץ של ישראל... הארץ הקטנה הזאת השאירה רישום עמוק בהיסטוריה.... הארץ הזאת עשתה אותנו לעם; עמנו עשה את הארץ הזאת. שום עם אחר בעולם לא עשה את הארץ הזאת; הארץ הזאת לא עשתה שום עם אחר בעולם... ''. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
הציטוט מז'בוטינסקי מדבר על עם חי, עם פטריוטי שארץ ישראל היא מולדתו ובסיס קיומו הלאומי... ועוד. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
בטח חי ולא מת. פטריוטי במובן שחקלאי מחובר לחלקת אדמתו ועירוני מחובר לביתו. עם חי, אבל עם ערבי ולא פלסטיני. הפלסטיניות באה רק הרבה אחר כך. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
לא!!! מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו, ארץ ישראל - מולדתו, שלא בקלות יוותר עליה לגורם המיישב (היהודים). | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
חדל סיסמאות! אתה נשמע כמו אבו מאזן. אצלך גרגיר הופך לארץ, עץ הופך לפרדס, אוהל קטן הופך לכפר עתיק, ערבי מסוריה הוא פלסטיני מסור לארץ ישראל. חביבי, אני לא הולך להזיל דמעה של קינתך מרטיטת נפש השקר הערבית. | |||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
אתה כושל בעניים פקוחות: פרשנות של עובדות היסטוריות מוצקות הופכת אצלך לסיסמאות פוליטיות של מי שמסרב ללמוד היסטוריה. ''... אני לא הולך להזיל דמעה על קינתך [עמוסת השקרים]''. | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
בסודטים חיו גרמנים למעלה מאלף שנה, בשלזיה 1500 שנים ובפרוסיה בערך ככה. הם היו פטריוטים נאמנים לארצם ומולדתם . וכשהגיע הזמן שיסתלקו כי הסודטים זה צ'כיה, שלזיה זה פולין ופרוסיה המזרחית רוסיה עזבו בטוב או ברע.- כי הם פלשו אליה בעבר. הם פלשו , הפלישתים פלשו והפלשתינאים פלשו. אם אתה מרגיש ''גורם מיישב'' יש לך בעיה רצינית ועוד ידרשו ממך לחזור למולדתך פולין שם לא תהיה כמובן ''גורם מיישב'' שם תהיה מן הסתם אזרח ופטריוטי נאמן ומסור לארצך ומולדתך. אתה מדבר כשופר תעמולה ערבי , ולא ברור לי למה, אולי ענין של חינוך שחונכת עוד בילדותך ונערותך. שוב -שופר ערבי ולא ''פלסטינאי'' הם עצמם לא מכנים את עצמם פלסטינאים אלא ע ר ב י ם. מי שמגלגל ומטרלל על לשונו את המלה פלסטינאים הם אנשי השמאל. כודאי זכור לך עזמי בישארה שברגע של אמת (ואבדן עשתונות )התפרץ על ירון לונדון שופר לא קטן בזכות עצמו, וצעק עליו'' אין עם פלסטינאי זו תעמולה של השמאל היהודי הציוני, יש רק אומה ערבית''. וכדאי שתסתכל,עד הסוף איך הוא משאיר את ירון לונדון ושלמה בן עמי המומים עם פני עגל אדומות כשטען ש''פלסטינה'' היא חלק מסוריה הגדולה.... | |||
_new_ |
עזמי בישארה בסרט ''- אין עם פלסטינאי'' | |||
|
|||
ומשאיר את ירון לונדון ושלמה בן עמי המומים ואדומי פרצוף.... | |||
_new_ |
עזמי בישארה לא איבד עשתונות | |||
|
|||
הוא אמר את זה בדיעה צלולה, קור רוח ואפילו קצת בזילזול למאזיניו היהודים שהופתעו עם גיכוחי מבוכה, לשמוע את האמת מפיו של ערבי. | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
אדם הטוען כי המלצתו של הרצל ליהודים שיתנצרו כדי להציל את עצמם היא לֶגֶטֶיֶמֶיֶתֶֶ אינך יכול להתווכח איתו על משהו שקשור ליהודים מאז ומעולם | |||
_new_ |
אתה כרגיל מסלף את הדברים | |||
|
|||
העובדה העיקרית היא שאתה חוזר על שגיאות וסילופים ביודעין ובזדון. האמת היא כמובן אחרות: א. הרצל לא המליץ ליהודים להתנצר. ב. בהכירו את הנעשה באירופה הרצל חי בתחושה קשה שהיהודים נמצאים בסכנה קיומית גדולה כ-50 שנה לפני שהיטלר הוכיח זאת. זו הרי היתה המחשבה שעברה במוחו של הרצל כשדיבר על כך עם ידידיו ויומנו. ג. בעיני זה לגיטימי היום והיה לגיטימי בזמנו של הרצל - פיקוח נפש דוחה שבת. | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
יש לך אסמכתא לדבריך או שאתה סתם ,כהרגלך, מעליל? | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
כן גיליתי שאי אפשר להתווכח אנשים המתביישים בהיותם יהודים לא קולטים | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
מה, כן? אתה מעליל? | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
אין לו אסמכתא! | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
חבל מאד שאינך קורא את ההקשר, למה מתייחסת הודעתי. מאחר שכך אחזור על הדברים: א. מדובר על המשמעות של ציטוט מהמאמר ''על קיר הברזל'' של ז'בוטינסקי. ב. הדברים הם חלק מההסבר שלו מדוע צריך לנקוט איתם את האסטרטגיה שהוא קרא לה ''קיר הברזל''. ג. זה אותו ז'בוטינסקי שאמר: ''שתי גדות לירדן, זו שלנו, זו גם כן''. בקיצור, העובדה ההיסטורית היא שכבר בשנת 1923 הם היו בעיני ז'בוטינסקי עם פטריוטי, עם חי, הקשור לארצו-מולדתו. ישנם גם ספרי היסטוריה שמרחיבים את היריעה במסמכים ותעודות שונות ולכן מבססים את העובדה ההיסטורית: העם הפלשתינאי קיים כבר כ-100 שנה. | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
זבוטינסקי לא דיבר על ''עם פלסטינאי'' אלא על בן ערב כפי שכינה במקומות שונים. העובדה שהזכירם , אינה חידוש ואינה תגלית, ידוע שהיו כאן ערבים. כל אדם היושב על אדמתו הוא במידה רבה פטריוט, בין יהודי פולין וגרמניה היו פטריוטים כנ''ל גם יהודי צרפת, אוסטריה ניקרגווה צ'ילי וטימבקטו. מכאן להקיש שיש עם פלסטיני כבר מאה שנה זו הקשה בעייתית מאד. ההתעקשות להקיש הופכת להיות גרוטסקית מפני שהערבים עצמם מתכחשים לעובדת היותם פלסטינאים. כמובן שלא התייחסת לד''ר עזמי בישארה שמקובל כמומחה הרבה יותר גדול ל''פלסטינאים'' מזאב ז'בוטינסקי. ערבי קורא לערבי ''ערבי'' ורק שמאלנינו מתעקשים לקרוא לערבי - ''פלסטינאי'' | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
הפרשנות שלך למאמר של ז'בוטינסקי פשוט לא נכונה. '' ''אומרים שלעיתים קרובות ניתן לשחד ערבים בודדים, אך מזה אין להסיק, שערביי ארץ-ישראל בכללותם מסוגלים למכור את רגש הפאטריוטיזם הקנאי שלהם, רגש שאפילו הפאפואסים לא מכרו אותו. כל עם נלחם נגד מיישבים על עוד יש לפחות זיק של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות. כך עושים וכך יעשו גם ערביי ארץ-ישראל... הרי בשביל ערביי ארץ-ישראל היתה ארץ-ישראל נשארת גם אז לא חבל-ספר, אלא מולדתם היחידה, מרכזו ומשענו של קיומם הלאומי העצמי... אין לראותם בחזקת אספסוף, אלא עם, אף אם עם מפגר, אבל עם חי''. הוא במפורש מדבר על עם ששיך לארץ, שקיומו הלאומי קשור לארץ, ומתייחס לארץ כאל מולדתו היחידה. זו בודאי לא ההגדרה שהתאימה ליהודי פולין (ביחס לפולין) או ליהודי הארצות האחרות בתקופה המקבילה. | |||
_new_ |
אבקשך להתייחס לטענתו של בישארה שאין עם פלסטינאי | |||
|
|||
ז'בוטינסקי ציין עובדה, ידועה ואין עליה ויכוח, שיש ערבים בא''י הארץ ששיכת ליהודים. הסמנטיקה שאתה דוגל בה משרתת את האינטרס הערבי להציג אותנו כפולשים. מה גם , שעדיין לא התייחסת לשאלתי אודות טענתו של עזמי בישארה כי אין עם פלסטינאי. בשאלה זו אני סומך על הד''ר להיסטוריה בישארה הוא מומחה יותר גדול מז'בוטינסקי לתולדות ערב. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
אתה עסוק בסמנטיקה ובהשמצות ולכן לא משרת אינטרס אתה מנסה לשרת. הסמנטיקה חשובה לך כי נדמה לך שאם תכחיש את קיומו של העם הפלשתינאי הוא יעלם. אני בהקשרים האלה מתעניין בלימוד ההיסטוריה - לא בפוליטיקה אקטואלית - ולכן אני מעדיף להסתמך על מקורות כתובים שמבוססים על הכרת הארץ, העובדות ההיסטוריות הקשורות בה והאנשים שחיו והחיים בה. אחד המקורות האלה הוא המאמר של ז'בוטינסקי כי משתמש בעובדת קיומו של העם שהארץ היא מולדתו היחידה, כדי לבסס את האסטרטגיה של קיר הברזל, אינטרס של היהודים. לכן אינך יכול לטעון בהגינות שההכרה בקיומו של עם פלשתינאי על פי ז'בוטינסקי משרתת אינטרסים אחרים. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
עזוב קצת את ז'בוטינסקי . נשאלת בייחס לעזמי בשארה . האם עזמי בשארה טועה ? | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
עניתי על השאלה הזאת. אותי מעניינת ראיה היסטורית. זה גם מעניין את פרופסור משה שמש (2004) שכתב בפרק הסיכום: ''בראייה היסטורית של תולדות המאבק בין התנועה הציונית ובין התנועה הלאומית הפלסטינית - שהחל עוד לפני המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ונמשך לכל אורכו...'' | |||
_new_ |
ומה דעתך על שאומר עאזמי בישארה? | |||
|
|||
תשובתך לא ברורה לא שקופה ולא כנה אלא סמנטית ומתחמקת . אבקש תשובה שקופה וכנה. מדוע לדעתך טען בישארה מה שטען? והוא הרי יותר היסטוריון ממני וממך. ====================================== | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
צר לי שאתה מנסה לסלף את משמעות דברי. | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
תשובתך לא מובנת לי. שמש מצין במפורש כי המאבק הנקרא הפלסטיני החל לפני מלחמת ששת הימים. הוא טוען במפורש כי הפלסטינים לא היו עם, או קבוצה אתנית אחידה לפני 48, אלא מורכבים מפלאחים או נוודים ערבים שרובם הגיעו לכאן בעקבות היהודים ככח עבודה. אתה מציג שברי משפטים כראיה היסטורית. או כעדות ממוסמכת. | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
1. תשובתך רחוקה מהאמת: א. פרופסור שמש לא טען את שאתה מייחס לו. ב. ''אתה מציג שברי משפטים...'' שמסלפים את עמדתו של פרופסור שמש בנסיון לשכתב את ההיסטוריה. 2. פרופסור שמש (תגובה 153453) כתב במפורש שהמאבק של התנועה הלאומית (משמע יש עם שהיא מייצגת) הפלשתינאית החל לפני המנדט (לפני 1922...). הוא כתב זאת בסיכומו של ספר עב כרס על הנושא. הוא גם אמר ואומר את הדברים בעל פה. 3. אתה מציג משפטים שאין קשר בינם ובין ראיות היסטוריות. | |||
_new_ |
אבקשך לענות על שאלות בצורה כנה ושקופה כדי שאבין . | |||
|
|||
פרופסור שמש לא טוען את מה שאתה מצהיר שטוען. יותר מזה, פרופסור יוחאי סלע טוען כי ה''פלסטיניות היא תולדה של קולוניאליזם ערבי בארץ ישראל. אשמח אם תקרא : | |||
_new_ |
השכתוב לא משכנע אותי | |||
|
|||
א. הנה מה שפרופסור שמש אומר בפרק הסיכום של הספר ''מהנַכְּבָּה לנַכְּסָה'' (2004, עמ 710): ''בראייה היסטורית של תולדות המאבק בין התנועה הציונית ובין התנועה הלאומית הפלסטינית - שהחל עוד לפני המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ונמשך לכל אורכו...'' ב. ד''ר יוחאי סלע איננו פרופסור. לפי הפרופיל שלו ב''אימגו'' (http://www.e-mago.co.il/writers/sela.htm) הוא לא פרופסור ומעיד על עצמו שהספיק להיות עוזר מחקר. ג. אני מכיר את המאמר של סלע והוא בודאי לא מתחרה עם ספרו של פרופסור שמש. במיוחד שלפחות חלק ממנו הוא נסיון להטעות את הקורא. כדי להבין זאת כדאי לך לקרוא את התגובות למאמר. הויכוח על חלק מדברי ההטעיה התנהל כבר בפורום שלנו כמה שנים קודם. | |||
_new_ |
השכתוב לא משכנע אותי- ללא כל בסיס | |||
|
|||
א. לא זה מה שהוא אומר , שוב אתה מתייחס לשברי משפטים. (מן הסתם שלא ראית גם את הכתוב עצמו, לא לינק ולא תצלום של לינק.) רסיס אצל ז'בוטינסקי פה, פליטה אצל שמש שם, ואתה מסיק מזה מציאות שלא היתה קיימת. פרופ' משה שמש עצמו נציין כי התנועה הפלסטינית החלה את דרכה לפני מלחמת ששת הימים ושוב כדי להמציא תיאוריה מופרכת אתה משמיץ את ד''ר סלע ''עוזר הוראה''.... (לא היה לי ספק שכך תנהג....) ספרו של שמש בשום פנים ואופן לא אומר שהיה עם פלסטינאי לפני המנדט, לפני מלחמת השחרור ולפני שהומצא ככלי קולונילי של הליגה הערבית. | |||
_new_ |
ההשמצות שלך, יענקלה, לא יעזרו! | |||
|
|||
א. פרופסור שמש אומר (בעל פה ובכתב) בדיוק את מה שכתבתי. הציטוט שהצגתי מסכם את עמדתו על קיומו של העם הפלשתינאי. ב. ספרו של שמש עוסק בתנועה הלאומית הפלשתינאית וכאשר יש תנועה לאומית יש גם עם. על פי הספר שלו (משנת 2004) העם הזה קיים לפני המנדט. ג. המאמר שכתב עבור ''ואללה'' לא סותר את הנאמר בשני הסעיפים הקודמים. ד. יוחאי סלע חותם על המאמרים שלו בתוספת ד''ר בלבד. אם היה פרופסור כפי שטענת הוא היה מציין זאת. ה. מה שכתבתי על המאמר של סלע נכון מאד. אין סיכוי שההשמצות המתרבות שלך לבדן ישנו את האמת הזאת. | |||
_new_ |
תיקון טעות! | |||
|
|||
המאמר של סלע שעליו כתבתי ביקורת נוקבת היה ''הפלישה הערבית לארץ-ישראל וההתיישבות היהודית'' (http://www.mideast.co.il/p-2_a-264/). זהו מאמר אחר מזה שיענקלה הציג. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
לפי הלהט שבו אתה נלחם נראה שאם הוא יכחיש את מציאות העם הפלסטיני- אתה תיעלם | |||
_new_ |
לדעתי עזמי בשארה מייצר את הפלסטינים טוב ממך | |||
|
|||
ולא אתה תקבע לו אם יש או אין עם פלסטיני. | |||
_new_ |
מדובר בעם חי פטריוטי נאמן ומסור לארצו | |||
|
|||
עד היום יש בישראל פטריוטים פולנים גדולים. אפילו בפורום זה. למשל מיודעינו מיכאל שרון. | |||
_new_ |
למה אתה מקשה על עצמך? | |||
|
|||
למה יהודים שחיו בפולין אלף שנה לא זכאים לאדמה להקים עליה את מדינתם פוליהוד? רק בהוליווד יכולים יהודים להקים מדינה? ולמה לחילופין אתה טוען שלערבי בארץ ישראל יש זכות להקים מדינה משלו? מדוע הערבי עליון על היהודי? | |||
_new_ |
תפנה את השאלות לבעל הטענות! | |||
|
|||
_new_ |
הכחשות ללא ביסוס לא יעזרו לך | |||
|
|||
תתייחס בבקשה לציטוטים מפי הערבים עצמם שלטעמי הם מייצגים את תודעתם טוב יותר ממך ואפילו טוב מז'בוטינסקי (גם לפי פרשנותך החריגה והמרחיבה). אם אתה רוצה גם אני יכול להביא לך ציטוטים נוספים מפי הסוס ששוללים את עמדתך הבסיסית ש''היה עם פלסטיני מלפני 100 שנים''. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |