פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 18/10/02 1:44)
איזו השקעה מר שרון, איזו השקעה....
מי שזוכר (יום שישי, 18/10/2002 שעה 9:03)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזמן לא הייתי כזה אדם חשוב:
איש מסוכן לכלכלה המודרנית...
איש מסוכן לדמוקרטיה...
אמביציה עזה כשאול להיות פקיד בכיר...

איזה כושר אבחנה חד כתער
_new_ הוספת תגובה



אילו היית יחיד מסוגך, לא היתה כאן כל בעייה...
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 18/10/2002 שעה 9:27)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למיכאל שרון: לא חבל לך על הזמן? שלחתי לך קישור-
רפי אשכנזי (יום שישי, 18/10/2002 שעה 16:00)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- בפרק אחר. אני ממש מעריץ את סבלנותך.
הבעייה שלא ייצא מהמאמץ כלום . יש אנשים שלא מוכנים לשמוע ממישהו אחר מה שלא בדיוק מתאים לרובריקה שלהם.
_new_ הוספת תגובה



לרפי אשכנזי וצביאלי: יש כאן בעיה חינוכית לא קלה
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 18/10/2002 שעה 21:29)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקשורה הן בכוח האדם הגרוע ברובו במערכת החינוך, הן בתוכניות לימודים מרושלות והן בבעיות מבניות קשות של המערכת.

יוצא שהוכשר כאן דור של אספסוף ''משכיל'', שחשיבתו אינה מעוגנת בהנמקה, ולא בהבנת מנגנונים סיבתיים או טלאולוגיים (מוכווני תכלית), וכללית מתבססת על שימוש בהטלאת קטעי מידע של טריבייה כתחליף לדיון רציני.

זאת בניגוד בוטה למערכת החינוך התיכוני הצרפתית, המבוססת על בניית טעון באופן שיטתי ורציף, או הסקנדינבית, הגרמנית (בה שגורים לימודי פילוסופיה ולוגיקה) האנגלית (בה מקובל מוסד הויכוח, לפיו עליך להגן על עמדה מסויימת, אך אם ספיקת כף של המנחה, עליך עבור כהרף עין להגנה על העמדה המנוגדת) הקוראנית, היפנית (המבוססות על הבנה לעומק של חומר הלימוד, מנגנונים ותהליכים) או האמריקנית (המבוססת הן על היסוד של אנלוגיות והמחשות מרחביות תוך שימוש רב בעזרים ויזואליים, והן על ההתנסות הקיומית/חוויתית ועל עמדה פעילה של התלמיד).

מאז הרפורמות בחינוך באמצע שנות ה- 70 על ידי יגאל אלון, בהם, בשם ''ליברליות'' כביכול ירדו הדרישות במתימטיקה ובמדעים מדוייקים, הפכו הידע והחינוך לספקי עזרים המאפשרים כביכול השגת יתרונות ''בקלי קלוטו''. הצדקתנות, הקול הזועם, ונימת ההתרסה הפכו תחליף להבנת יסודות האתיקה והחשיבה המדינית, מנגנונים בפיזיקה ותהליכים ביולוגיים.

כל אחד הפך כאן ''בעל דעה'' כשדעה הינה בפועל אקט הבעתי/אקספרסיבי (בדומה לנהימות עונג במשגל או לצריחות כעס של בבונים), כתחליף להבנה ואינטלקט, והבנת הרציונל לתופעה או לעמדה.

מערכים של מעין ''סיפורי רכילות'' תוך הצגת פרורי מידע בתפזורת ''מפה ומשם'' מחליפים את בניית הטעון, כשגם כשהוא קיים, הרי שהוא לוקה בהבנת היסודות הסיבתיים העמוקים לתופעות, לזיקות הגומלין בין תופעות, וכד'.

צעקנות אקסהיביציוניסטית וצדקתנית מצד מבוגרים דחקנים הפכה לכלי לסרוס המורה מצד וועד ההורים, במה שמכונה ''שיתוף דמוקרטי בחינוך של ההורים''.

כתוצאה מכך התדרדרו הישגי התלמידים הישראלים במבחנים בינלאומיים למקום ה- 33 במטימטיקה בעולם ולמקום ה- 37 במדעים, מתחת לאיראן ואלבניה וקרוב לבני שבט הזולו, דומני.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: מפחיד לחשוב על זה אבל אתה צודק
מוטקה צביאלי (יום שישי, 18/10/2002 שעה 22:44)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המיעוט הצעקני נותן את קולו וצועק ככרוכיא. התעשיה מאפשרת נשירה אם לא ''הגירה'' אליה בגלל ההטבות ו''בריחת המוחות'' נעשית באופן שיטתי.
חבל חבל חבל! מאד!
מכאן שרמת ההבנה עומדת בשאלה הניצחית:''מה היתה כוונת המשורר?''
והתשובה?...עוד חזון למועד.
חזק ואמץ ועוד נדבר.
מוטק'ה
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי