|
אילו היית יחיד מסוגך, לא היתה כאן כל בעייה... | |||
|
|||
_new_ |
למיכאל שרון: לא חבל לך על הזמן? שלחתי לך קישור- | |||
|
|||
- בפרק אחר. אני ממש מעריץ את סבלנותך. הבעייה שלא ייצא מהמאמץ כלום . יש אנשים שלא מוכנים לשמוע ממישהו אחר מה שלא בדיוק מתאים לרובריקה שלהם. | |||
_new_ |
לרפי אשכנזי וצביאלי: יש כאן בעיה חינוכית לא קלה | |||
|
|||
הקשורה הן בכוח האדם הגרוע ברובו במערכת החינוך, הן בתוכניות לימודים מרושלות והן בבעיות מבניות קשות של המערכת. יוצא שהוכשר כאן דור של אספסוף ''משכיל'', שחשיבתו אינה מעוגנת בהנמקה, ולא בהבנת מנגנונים סיבתיים או טלאולוגיים (מוכווני תכלית), וכללית מתבססת על שימוש בהטלאת קטעי מידע של טריבייה כתחליף לדיון רציני. זאת בניגוד בוטה למערכת החינוך התיכוני הצרפתית, המבוססת על בניית טעון באופן שיטתי ורציף, או הסקנדינבית, הגרמנית (בה שגורים לימודי פילוסופיה ולוגיקה) האנגלית (בה מקובל מוסד הויכוח, לפיו עליך להגן על עמדה מסויימת, אך אם ספיקת כף של המנחה, עליך עבור כהרף עין להגנה על העמדה המנוגדת) הקוראנית, היפנית (המבוססות על הבנה לעומק של חומר הלימוד, מנגנונים ותהליכים) או האמריקנית (המבוססת הן על היסוד של אנלוגיות והמחשות מרחביות תוך שימוש רב בעזרים ויזואליים, והן על ההתנסות הקיומית/חוויתית ועל עמדה פעילה של התלמיד). מאז הרפורמות בחינוך באמצע שנות ה- 70 על ידי יגאל אלון, בהם, בשם ''ליברליות'' כביכול ירדו הדרישות במתימטיקה ובמדעים מדוייקים, הפכו הידע והחינוך לספקי עזרים המאפשרים כביכול השגת יתרונות ''בקלי קלוטו''. הצדקתנות, הקול הזועם, ונימת ההתרסה הפכו תחליף להבנת יסודות האתיקה והחשיבה המדינית, מנגנונים בפיזיקה ותהליכים ביולוגיים. כל אחד הפך כאן ''בעל דעה'' כשדעה הינה בפועל אקט הבעתי/אקספרסיבי (בדומה לנהימות עונג במשגל או לצריחות כעס של בבונים), כתחליף להבנה ואינטלקט, והבנת הרציונל לתופעה או לעמדה. מערכים של מעין ''סיפורי רכילות'' תוך הצגת פרורי מידע בתפזורת ''מפה ומשם'' מחליפים את בניית הטעון, כשגם כשהוא קיים, הרי שהוא לוקה בהבנת היסודות הסיבתיים העמוקים לתופעות, לזיקות הגומלין בין תופעות, וכד'. צעקנות אקסהיביציוניסטית וצדקתנית מצד מבוגרים דחקנים הפכה לכלי לסרוס המורה מצד וועד ההורים, במה שמכונה ''שיתוף דמוקרטי בחינוך של ההורים''. כתוצאה מכך התדרדרו הישגי התלמידים הישראלים במבחנים בינלאומיים למקום ה- 33 במטימטיקה בעולם ולמקום ה- 37 במדעים, מתחת לאיראן ואלבניה וקרוב לבני שבט הזולו, דומני. | |||
_new_ |
מיכאל שרון: מפחיד לחשוב על זה אבל אתה צודק | |||
|
|||
המיעוט הצעקני נותן את קולו וצועק ככרוכיא. התעשיה מאפשרת נשירה אם לא ''הגירה'' אליה בגלל ההטבות ו''בריחת המוחות'' נעשית באופן שיטתי. חבל חבל חבל! מאד! מכאן שרמת ההבנה עומדת בשאלה הניצחית:''מה היתה כוונת המשורר?'' והתשובה?...עוד חזון למועד. חזק ואמץ ועוד נדבר. מוטק'ה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |