|
רוב הזמן יהודי | |||
|
|||
תודה לרבקה ולדוד על שהם מספקים לי שעשוע מה ביום סגריר. אנסה לפשט: בכותרת המאמר גלומה הטענה ש- ''''טבריה הייתה עיר יהודית רוב הזמן לאורך ההיסטוריה שלה'' אך מה שניתן להסיק מהעובדות המובאות במאמר היא המסקנה ש- בטבריה חיו יהודים, לעתים בודדים, לעתים רבים, רוב הזמן לאורך ההסטוריה שלה. וזה לא אותו הדבר. אנו לא נאמר על סלוניקי שהיא היתה עיר יהודית רוב הזמן לאורך ההסטוריה שלה למרות שחיו בה יהודים רבים לאורך ההסטוריה שלה. גם ברלין והמבורג אשר בהן חיו עד למלחמת העולם השניה עשרות אלפי יהודים אשר מעמדם במסחר ובתרבות היה בולט מעבר למספרם, - גם על ערים אלה איננו אומרים שהן היו 'ערים יהודיות רוב הזמן...'' המחברת אונסת את השפה ואת ההגיון הפשוט כדי למנף מסקנה מסוג, ''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן'' ממידע המצביע על כך שאכן חיו יהודים בטבריה במשך תקופות רבות, ואף היתה שם קהילה מפותחת חלק מהזמן. מה שעולה מהמאמר הזה ושאר המאמרים בנושא הישוב היהודי בארץ ישראל, הוא שאכן חיו יהודים בארץ ישראל במשך תקופות שונות, לא ברציפות ולא במספרים גדולים, ביחוד בתקופות בהן אמצעי המחייה והמסחר התדלדלו בארץ והתושבים נאלצו לעזוב. הרמב''ן הרי מתלונן במכתב מירושלים על כך שאין למצוא יהודים למניין בירושלים. אם נחפש בנרות, כפי שהגברת עושה, כל יהודי שחי בארץ מאז תקופת המקרא, אכן נמצא יהודים כאלה. אך מה הטעם? האם אין ההסטוריונית שלנו יכולה להסתפק בערגה שחשו יהודי התפוצות כלפי ארץ ישראל, ערגה אשר הביאה את סבי למשל לעזוב את ביתו בווינה ב-1920 ולעבור לתל-אביב. האם לא די במימוש הטהור הזה של רגש לאומי יהודי על דרך העלייה החלוצית? מדוע, כיום, ששים שנה לאחר הקמת המדינה, עם כל מה שאנו יודעים על טבעו של הסכסוך בין יהודים לפלסטינים, מדוע ממשיכים פבסדו אינטלקטואלים מעצבנים לחפור כל עובדה וחצי עובדה על מנת 'להוכיח' שיש לנו הזכות על ארץ ישראל כולה בשל היותנו כאן כבר מימים ימימה כביכול. הרי הבחירה בטיעון של זכות ראשונים היא בחירה מטומטמת להפליא. היא זו הגורמת להקצנה הגדולה בדיון הפוליטי-מדיני. לא האנרכיסטים המפגינים נגד עוולות כה ברורים של ישראל כלפי הפלסטינים בבילעין ונעלין הם הגורמים להקצנת הסכסוך. לא השתקתם של אנשי 'בצלם' הנאבקים מאבק של יושרה לשמירה על זכויות האדם בישראל היא שתביא לשקט. מה שיכול לעזור זה להגיע לקצת מודעות עצמית אצל הפמפלטיסטית וידידיה הדואגים כה לשלמותה של הארץ עד שהפכו את ישראל למדינת אפרטהייד במזרח התיכון. אני דווקא רוב הזמן יהודי (לאורך ההסטוריה שלי, זאת אומרת). מה איתכם? | |||
_new_ |
שוב אתה מקשקש דברים לא רלוונטיים! | |||
|
|||
העיקר שאינך מתמודד עניינית עם המסקנות של רבקה. במקום זאת את כותב הודעה שמשמעותה ורמתה משתווה לטענה הילדותית ''לא נכון'' (הרי לא טרחת להציג נתונים כלשהם), ועוד הרבה טענות לא רלוונטיות - כהרגלך. כדי להדריך אותך טיפה אטען שלא מספר היהודים האבסולוטי שהיו לאורך השנים בטבריה הוא העניין אלא המספר היחסי (בהשוואה לסך האוכלוסיה). לכן הטענה שלך ''בטבריה חיו יהודים, לעתים בודדים, לעתים רבים, רוב הזמן לאורך ההסטוריה שלה...'' לא סותרת את מה שכתבה רבקה. כל שאר הדברים שכתבת הם סתם תעמולה לא רלוונטית. | |||
_new_ |
רק פסיכיאטר יבין לנשמתך המעונה | |||
|
|||
אתה אדם אובססיבי, צר אופק ובעל ראייה חד- צדדית בצורה חולנית. | |||
_new_ |
למה ריבקה לא מביאה את אחוז היהודים בעיר | |||
|
|||
בתקופות שונות? למה אין טבלה (אחוז היהודים X תקופה) ? למה רק משפטים חסרי משמעות מבחינה סטטיסטית, כמו ''קהילה יהודית מפותחת'' או ''כמה משפחות יהודיות''? ניתן לתת אומדנים על סמך פרמטרים קיימים שונים. הדבר מצטייר כתכסיס למטרות הפצת שקרים. | |||
_new_ |
למה ריבקה לא מביאה את אחוז היהודים בעיר | |||
|
|||
אתה חושב שעשו מפקדי עם בכל מקום ובכל זמן בהיסטוריה? תשכח מזה. כשתעשה דוקטוראט פעם אז תחצוב לתוך ההיסטוריה ותפיק ממנה יותר פרטים. בינתיים כאן אנחנו מתווכחים על העיקר והבסיסי. | |||
_new_ |
הטריק השקרני כאן: רק ב-2 נקודות בזמן | |||
|
|||
מובא שיעור היהודים ביחס לאוכלוסיה הכללית. 2 הנקודות הללו ניבחרו, משום שאז היו (למשך זמן קצר, של כמה שנים, כפי שעולה מחומר נוסף כאן) יותר מ-50% יהודים. זאת מתוך תקופה בת אלפיים שנה, מאז חורבן בית שני. | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
הנתונים האלה הובאו מפני שרק אלה מצאתי בחומר שעברתי עליו. אתה חושב שכולם דומים לך והמטרה מקדשת את האמצעים?. יש עדין כמה אנשים הגונים. ואתה כנראה אינךנימנה עליהם אם אתה חושב במונחים כאלה. | |||
_new_ |
הנושא אינו אני ואישיותי, אלא השקרנות התועמלנית | |||
|
|||
כפי שעולה כאן. אדם יכול לכאורה להיות הגון, ועדיין לשקר, באמרו לעצמו שהמטרה מקדשת את האמצעים. לכן לא דיברתי על אישיותך, אלא על מעשייך. העליתי נקודה מהותית: למה אין טבלה? למה אין אחוזים X תקופות? הטכניקה שאת משתמשת בה מכונה בפסיכולוגיה חברתית Impression formation - שיטות כמו להביא נתון בודד, והשאר מלל חסר חשיבות סטטיסטית, היוצר את הרושם שהנתון הבודד הזה מייצג את כל התקופה. אכן, גישתך כוללנית, והכותרת בה בחרת מדברת על ''כל התקופה''. הפסול אינו בהכרח באישיותך, אלא בעמדתך כתועמלן שקר, הסבור ככל העולה מכאן, ש''למען המטרה החשובה, מותר לשקר''. הרי בינך לבין עצמך את מודעת היטב לכך שאת נוקטת בדרך של ''ערור רושם כוזב''. היכרתי ''מסבירים'' ודברי כאן אינן מכוונים אישית נגדך דווקא, אלא כלפי הדרך בה בחרת. | |||
_new_ |
הנושא הוא קישקוש דמגוגי | |||
|
|||
הפסול אינו בהכרח באישיותך אלא בהנחות מופרכות שאתה כרגיל הופך למסקנות ללא בדל הוכחה. אתה כרגיל מנסה להציג את עצמך הגון, באומרך המטרה מקדשת את האמצעים, אלא שאתה נכשל בעיקר מקשקש על שקר כאילו הראית שמישהו שיקר, אבל לא בראית כלום. הטכניקה שאתה משתמש בה מכונה בפסיכולוגיה חברתית Impression formation - בלי להציג נתון אחד אתה קובע מסקנות. לא פלא שהן מופרכות. | |||
_new_ |
חסר מידע על הימים ההם | |||
|
|||
היסטוריה איננה מתימטיקה. חסר מידע וחסרים מסמכים מהתקופה. זאת אחת הבעיות של היסטוריון. כאשר אינני מוצאת נתונים אני הולכת לאתר הנכבה- כך שלהאשים אותי במגמתיות בעניין הנתונים - זה חוסר יושר איטלקטואלי. אבל, אצלך המטרה מקדשת את האמצעים ואתה תתקוף אותי רק מפני שהנתונים או דעותי אינם מוצאים חן בעיניך. | |||
_new_ |
|
|||
ר. מציעה למפגינים בבילעין ללכת להפגין בתימן. אך לאחר שמסבירים לה שיש בהצעה זו משום פגיעה במפגינים, ר. טוענת שלא הציעה למפגינים ללכת להפגין בתימן, ושמי שכך טוען משקר, ושבכלל הציעה למפגינים ללכת להפגין בירושלים. לאור השתלשלות דברים מסוג זה, לא נותר אלא להסיק שר. אינה יודעת על מה היא מדברת. וברור שתגובתה לניתוח התוספתן הקטן הזה תהיה שוב האשמת הכותב בהמצאת הדברים ובכתיבת השמצות אישיות. נראה לי שרמת הקשב של ר. נמוכה ואינה מאפשרת לה להעמיק בקריאת הדברים ובכתיבתם, ומכאן גם רגישותה הרבה לביקורת עניינית של הדברים שכתבה. וגם הערה אחרונה זו אין צורך שתובן כנוגעת לאישיותה של ר., היות והיא נובעת כמסקנה מניתוח דבריה שלה. הדבר היחידי שר. יכולה לעשות כדי למנוע הסקת מסקנות מסוג זה (הנתפשות על ידה כ'נוגעות לאישיותה') הוא למצוא עקביות רבה יותר במתודולוגיה של כתיבתה ולשפר את הבנתה באלמנטים הרטוריים הקשורים לניהול שיחה עם מי שמוצא פגמים בכתיבתה. עד כה, מנסיוני הקצר בדיון עם ר. על עבודתה ומאמריה, עולה רק דבר אחד עיקרי, והוא רגישותה היתרה לביקורת, -עד כדי הכחשה גמורה של דברים שאכן כתבה, ועד כדי האשמת המבקר בשקר. תגובות ענייניות כמעט ולא היו. למשל: כתבה ר. שהמפגינים בבילעין אינם מעוניינים כלל בנושא הגדר, ושכל עניינם הוא בגרימת נזק לישראל (''דה-לגיטימציה''). את הדברים כתבה ר., ככל הנראה משארית תגובתה בנושא זה, ללא בדיקת העובדות הקשורות לבילעין ולהפגנות שם, וללא ידיעה אפילו שאכן קיים פסק דין של בית המשפט הגבוה לצדק - פסק דין שלא בוצע עד היום. כאשר הערתי לר. על בורותה בנושא ועל כך שהעובדה היחידה הברורה בתגובתה היתה שבחרה להשמיץ ציבור שלם של בני הכפר והמפגינים הישראלים ללא הבנה או ידיעה בנושא, כמובן לא קיבלתי תגובה עניינית. מה שר. כן שלחה כתגובה היה ממש לא לעניין, ודווקא לגופו של הכותב: ''אתה כותב ב-1000 מלים מה שכל אדם כותב ב- 100 . אין בדעתי לקרוא ולהגיב. אינני קוראת את דבריך. לדעתי, אתה מכביר במלים ריקות וחסרות בסיס. איזה מאמץ בלתי נלאה כדי להוכיח שאינני מרכז- שמאל. זה ממש מגוחך. אתה לא תקבע מה אני חושבת.'' נראה שר. נאה דורשת רק לא נאה מקיימת. ושוב עלי להעיר שאין בדברים התייחסות לגופה של ר. אלא רק לעקביות המבנית של דברים שכתבה: | |||
_new_ |
סע, סע, המפתחות בפנים. | |||
|
|||
ומר שרון דווקא קלע לאופי הרדוד של המחקר של ההסטוריונית, בהצביעו על מתודולוגיה שאינה מחזיקה מים, לא כל שכן טיעון רציני, כטיעון בדבר רצף הישוב היהודי בארץ ישראל. הפגם ברור מהשוואת הכותרת והטענה המגולמת בה לתוכן המידע המובא בגוף המאמר - מידע שנועד להוות הוכחה לטענה המגולמת בכותרת המאמר. ההסטוריונית טוענת ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן...'' אך העובדות מצביעות על כך שהיו יהודים בטבריה, יהודים רבים לעתים, מעטים לעתים, רוב הזמן... ההבדל בין הטענה המופיעה כבר בכותרת המאמר, לבין המסקנה המתבקשת מהמאמר גופו, הוא הבדל עצום מבחינת המשמעות המדינית. ירושלים למשל היתה עיר יהודית בתקופת המקרא, ללא ספק. ויהודים רבים חיו בעיר במהלך אלפיים השנים האחרונות ללא ספק. אך אם היינו באים כיום לטעון (כהסטוריונים וכארכיאולוגים) ש'ירושלים היתה עיר יהודית רוב הזמן', המאזינים של כל פורום אקדמאי שהוא היו פורצים בצחוק, כי הטענה, ככל שהיא קוסמת ומפתה, מוחקת בעליל כל שריד לקיומן של עדות ובני-לאומים אחרים בעיר במהלך אלפיים השנים האחרונות, ומעמידה את כל המחקר בנושא על ראשו - לא עוד נועד המחקר בנושא ירושלים להראות את המציאות בשטח בתקופות שונות, אלא מגייסים אנו את העובדות כדי להוכיח שתמיד (או רוב הזמן) שלטו בעיר יהודים, או היוו בה רוב. כן, כן, העיר שחוברה לה יחדיו. גם אני בכיתי כאשר הצנחנים הגיעו לכותל. אך התברר די מהר לכולם שירושלים המזרחית היא פלסטינית בעיקר. הבעיה היא שרוב הציבור הישראלי מאמין בעיקשות שאפשר להפוך את מזרח ירושלים בכוח השררה היהודית-ישראלית ובחסות הצבא ל'עיר-יהודית'. המאמץ בשטח כביר. והיה כך כבר בארבעים השנים האחרונות (המון זמן במונחים של טרור אדמיניסטרטיבי ומדיני מתמשך כלפי האוכלוסיה הפלסטינית של ירושלים). ועדיין משום מה, ברור כיום יותר מתמיד שמזרח ירושלים היא פלסטינית. אם נפעיל את ההגיון הזה גם לגבי טבריה, נוכל להודות לאלוהים על כך שהמציא את טבריה כדי לאפשר לגשש החיוור לכתוב מערכון מבריק על העיר, ונפסיק לחפש את הצדקה לפשעים שישראל מבצעת מדי יום כדבר של שגרה כלפי האוכלוסיה הפלסטינית של ארץ ישראל. אפולוגטיקנים פסבדו-אינטלקטואליים לא נולדים בין יום. זה תהליך ארוך ומייגע, והוא מייצג יותר מכל את ההיווצרות של קונצנזוס אנטי-דמוקרטי, אנטי-ליברלי בקרב אוכלוסיה שאיבדה את המצפן ואת המצפון. הסיבות להיווצרות מצב מסוג זה הן רבות: במקרה הישראלי, הסמיכות של הטראומה של השואה להקמת המדינה ולתכיפות של מלחמות כל מספר שנים הביאה כנראה למצב שבו האוכלוסיה היהודית בישראל אינה מסוגלת להבחין יותר בין המצב האקוטי של הישרדות בעת מלחמה לבין מצב הקיום האזרחי השוטף הנוגע לחיי החברה והמדינה בעת שלום (או בעת הפסקת אש ממושכת כפי שהיתה לפני מלחמת ששת הימים). ההנחות שכותבי כתבי האפולוגטיקה עושים במישור המוסרי-ערכי מביאות להיווצרות שיח גזעני התופס לאט לאט את מקומו של הדיון הציבורי בשאלות ערכיות מובהקות. השנאה הבאה לידי ביטוי כלפי מי שמעז להצביע על הביטויים הגזעניים הנלווים לשיח זה בדבריהם של משתתפים בפורום רק מוכיחה את רגישות הנושא ואת הנטייה הגוברת והולכת להדחיק ולהכחיש את עצם התרחשותו של התהליך ההרסני הזה. | |||
_new_ |
אתה ממשיך לנסוע בכיוון שגוי! | |||
|
|||
הדיון התחיל במאמר על טבריה ולכן הטענות שלך לגבי ירושלים כלל לא רלוונטיות - ששת הפיסקאות האחרונות לא רלוונטיות. אבל גם הפיסקאות הקודמות הן ביטוי לפיספוס גדול. אלה גם אלה הן המשך להודעות קודמות שלך בהן אתה חולק על הכתוב מבלי להציג עובדה או נתון כלשהו שיתמוך בעמדתך. למרות המלל הרב וביטויים של ביקורת אינך מצליח להפריך את עמדת הכותבת. שרון דוקא קלע לאופי הרדוד של טענותיך: הוא משתמש בשפה יותר בוטה ותיאוריות עוד יותר מופרכות (אדם הגון משקר). | |||
_new_ |
דוד הוא המטעה כאן, אפילו בדברים קטנים | |||
|
|||
כתבתי ''אדם הגון לכאורה'' ולא ''אדם הגון''. אך תרבות השקר לא הישאירה מתום בדוד. דוד שוב מטעה כאשר הוא אומר שמציאת פגמים מתודולוגיים (למשל בהבאת טעון כוללני הנימצא כוזב), חייבת להציג נתונים. דוד התבלבל לכאורה בין הסקת מסקנות מנתונים ובין הבאת נתונים. למה לכאורה? קשה להניח שהאיש עד כדי כך אינו מבחין בין ימינו לשמאלו במתודולגיה של מחקר. | |||
_new_ |
חזרת לדמגוגיה ולשקרים | |||
|
|||
מה שכתבת היה (תגובה 142812): ''כפי שעולה כאן. אדם יכול לכאורה להיות הגון, ועדיין לשקר''. מה שאני כתבתי על זה היה (תגובה 142824): ''הוא משתמש בשפה יותר בוטה ותיאוריות עוד יותר מופרכות (אדם הגון משקר). המשמעות של דברי שהתיאוריה שמשתמעת מהקטע הזה, שכיניתי 'אדם הגון משקר', היא מופרכת. התחלת בתיאוריה מופרכת אבל המשכת הלאה ולמעשה טענת שרבקה משקרת בהסתמכות על תיאוריה מופרכת קבעת ''... בעמדתך כתועמלן שקר'' ועוד כהנה האשמות שקר.. אם היית טורח להציג בעזרת נתונים או מובאות מהמאמר אפשר היה לחשוב שיש משהו בדבריך. אבל אתה כרגיל מעדיף לארגן לנפח בלונים והשמצות על אוויר, על כלום. בגישה שלך יש: א. תיאוריה מופרכת שהיא בעצמה פגם מתוגולוגי חמור, ב. לא הצגת עובדות או נתונים רלוונטיים. לכן הטענה שמישהו משקר על סמך תיאוריה מופרכת ללא שום נתון רלוונטי היא פגם מתודולוגי כפול. מי שכמוך נוהג בצורה פגומה ודאי שלא מבחין בין אמת ושקר או מבין במתודולוגיה של מחקר. מצד שני צריך לציין שהמתודולוגיה הפגומה הזאת נקראת גם דמגוגיה. | |||
_new_ |
אין קשר בין דבריך המעורפלים לבין המציאות | |||
|
|||
אתה למשל כותב: ''בגישה שלך יש: א. תיאוריה מופרכת שהיא בעצמה פגם מתוגולוגי חמור''... אם אינך סתם מקשקש במקלדתך להנאתך, אז אמור בבהירות: 1) מהי התאורייה שלי 2) במה בדיוק היא מופרכת. | |||
_new_ |
הפוסל, מיכאל מ. שרון, במומו פוסל | |||
|
|||
''אם אינך סתם מקשקש במקלדתך להנאתך,...'' רצוי שתקרא את הדברים עליהם אתה מגיב. | |||
_new_ |
הרבה מלל לא רלבנטי כדי לתקוף. | |||
|
|||
שוב מגילות ארוכות מלאות בדיבורים חסרי כל רלבנטיות אתה בן אדם רע וצר אופק. אתה טיפוס רודני שאינו מסוגל לקבל דעות שונות משלך. אתה חסר סובלנות ואנטי דמוקרטי. מנין יש לך היומרה לקבוע איזו היסטוריונית אני. מי אתהשתקבע? גועל נפש | |||
_new_ |
יוסלה הדמגוג מכה שנית | |||
|
|||
אתה בעל מוח חד צדדי שמסוגל לראות רק מה שמתאים לדעות שלך ואינך מהסס לסלף את דברי- כרגיל אני לא הצעתי ללכת לתימן במקום נעלין א בילעין. אני שאלתי מדוע רק כאן הם מפגינים ולא רק שם. זהו הפירוש המדוייק של דברי שהרי הצעתי להםלהפגין בירושלים. אתה בן אדם לא ישר ורע לב שניטפל אלי בצורה אובססיבית ומטורפת נמאסת עם השטויות שלך. | |||
_new_ |
הדמגוגיה כולה שלך | |||
|
|||
את כתבת, ''למשל, האנרכיסטים המשתפים פעולה עם פלסטינים ושמאלנים מאירופה במאבקים על הגדר בנעלין ובבילעין.הגדר נועדה להגן על אזרחי ישראל מפני טרור. אבל,בכל מחלוקת על תוואי הגדר יש לפנות למערכת המשפט ולבג''ץ.בג''ץ כבר הביא בעבר לשינוי תוואי הגדר. אבל,המפגינים ליד הגדר אינם מעוניינים לפתור את הבעיה. הם מעוניינים להשאיר אותה ולהפגין במטרה ליזום התנגשויות עם חיילים שאינם אחראים לתוואי הגדר על מנת להביא להשמצת ישראל, לדמוניזציה שלה ולדה לגיטימציה. מדוע יפי הנפש הללו אינם מפגינים , למשל, בגבול תימן, שם סעודיה הקימה גדר , שחדרה לתוך שטח תימן, גם וחודרת עם צבאה תדיר לתוך גבול תימן.'' אם אינני טועה, בשורה האחרונה בפיסקה שכתבת מופיע המשפט, ''מדוע יפי הנפש הללו אינם מפגינים , למשל, בגבול תימן, שם סעודיה הקימה גדר , שחדרה לתוך שטח תימן, גם וחודרת עם צבאה תדיר לתוך גבול תימן.'' לבד מההשמצות האחרות המופיעות בתגובה ממנה לקוח הציטוט שלמעלה (''השמאל הקיצוני- אף הוא מיעוט המנסה לכפות דעתו על הרוב ע''י הקמת ארגונים הנתמכים ע''י מדינות זרות ותורמים תרומתם לדמוניציה ודה לגיטימציה של ישראל.זוהי גישה אנטי דמוקרטית של מיעוט הנעזר בגורמי חוץ כדי לכפות את הפתרון הרצוי לו על אזרחי ישראל. כיצד? למשל, ארגון ''בצלם'', במימון מדינות זרות כמו נורבגיה, הולנד, דנמרק ועוד..למשל, מפרסם דוחו''ת על פעילות צה''ל בשטחים. הדוחו''ת מבוססים על מידע המושג מפלסטינים,'') ברור שהכותבת מציעה למפגינים להפגין בתימן. אך רבקה מותחת גם כאן את השפה ואת ההגיון כמו גומי, וכותבת בנסיון לשנות את המשמעות של הכתוב, ''אני לא הצעתי ללכת לתימן במקום נעלין א בילעין. אני שאלתי מדוע רק כאן הם מפגינים ולא רק שם.'' אני מודה לרבקה על שלא התכוונה לשלוח את המפגינים ובכללם תושבי הכפרים בילעין ונעלין לתימן. ואני מודה לגברת על שהיא מרשה לנו ולמפגינים (ולתושבי בילעין') שלא לקחת כל שטות שהיא כותבת באופן מילולי. אך יקשה עליה לטעון שלא הציעה להם להפגין בתימן. ולראיה, כתבתי: ''ר. מציעה למפגינים בבילעין ללכת להפגין בתימן.'' אך רבקה טוענת שאני טענתי שהיא הציעה למפגינים 'ללכת לתימן'. ברור לגמרי מהציטוט מדברי שטענתי שרבקה ''מציעה למפגינים ללכת להפגין בתימן'', ושבכך ראיתי עלבון, ביחוד היות ועשתה שימוש בביטוי 'יפי נפש' באותו המשפט. כך שברור לכל שרבקה הציעה למפגינים ללכת להפגין בתימן, וברור שזו הטענה שייחסתי לה בתגובתי. בדקתי, כפי הנדרש במקרה כזה את תגובותי האחרות בהן אני מזכיר את הצעתה של ר. למפגינים ללכת להפגין בתימן, ובכל מקום שהזכרתי את הצעתה לא חרגתי מתיאור ההצעה כפי שנכתבה על ידה. ולכן טענתה של ר. שאני בן אדם לא ישר ורע לב, ''בעל מוח חד-צדדי'' שאינו מהסס לסלף את דבריה מתבררת כמופרכת. ר. תוקפת את ארגון 'בצלם' ואת המפגינים בבילעין ובנעלין כמוצאת שלל רב, ומשתמשת בביטויים שהם לא רק עולבים ופוגעים אלא שייכים בחלקם לתחום לשון הרע, היות והיא מאשימה אותם למעשה בהתנכלות זידונית לאינטרסים של ישראל (''דה לגיטימציה'', ''דמוניזציה''). יודעת הכותבת, כפי שיודעים הפמפלטיסטים האחרים, שאירגון 'בצלם' והמפגינים בבילעין, שהם חוד החנית של המאבק לשמירה על זכויות האדם בישראל, עומדים חסרי הגנה אל מול מסע ההסתה כלפיהם שהפך לשיגרה במקומותינו. ההתנפלות הזאת שלה ושל אחרים על אירגוני זכויות האדם בישראל, היא המשך טבעי של האווירה האלימה הקיימת כיום בישראל כלפי בני מיעוטים, פלסטינים, פועלים זרים, וכל מי שאינו יהודי או אינו מוכן להיות שותף לפשעים שמדינת ישראל וצה''ל מבצעים כלפי האוכלוסיה הפלסטינית. רבקה טוענת שאני מסלף את דבריה. פשוט לא נכון. אני בוחר לצטט ולנתח דברים שכתבה ואולי מתחרטת שכתבה, אך הכל שחור על לבן כמו שאומרים. | |||
_new_ |
הדמגוגיה כולה שלך | |||
|
|||
כל עיסוקך זה חיפוש פגמים בדברי הזולת ובאישיותו . לך אין הצעות ואין פיתרונות ואין תוכנית עשיה . שם אין לך וגם אישיות אין לך . רק רעל כתוב . נמאסת ודבריך לא מעניינים . לצערנו אתה נצמד כל פעם למישהו אחר וכעת זו ריבקה . עלוקות מוצצות דם מסירים עם סיגריה בוערת , איך ניפטר ממך ? | |||
_new_ |
הדמגוגיה כולה שלך-נמאסת | |||
|
|||
כבר הגבתי על [•]... שלך. יש בקטע 2 עובדות: הצעה להפגין בתימן הצעה לפגין בירושלים כל בן אדם עם הגיון בריא מבין שמדובר בהצעה להפגנה ב- 2 המקומות ולא בתימן במקום. ואם לא תפסיקר בהשמצות- אתבע אותך למשפט. נמאס לי מהדמגוגיה שלך | |||
_new_ |
רבקה, עזבי את התימנים בשקט. | |||
|
|||
_new_ |
עניי עירך קודמים | |||
|
|||
תימן זה שם ובילעין כאן. | |||
_new_ |
הפסק עם שקרים:תימן +ירושלים | |||
|
|||
אני הצעתי במקום בילעין להפגין בתימן ובירושלים. אתה פשוט משקר. אתה מסלף את דברי. וזה נמאס עלי אם תמשיך עם העלילות שלך - יש דרכים להשתיק אותך. זכותך להביע דעתך- אך לא לייחס לי דברים שלא אמריתי ולהעליל עלי שקרים. | |||
_new_ |
לטבריה- רק עובדות, לא דמגוגיה | |||
|
|||
אתה ויוסלה תוקפים את הכישורים שלי כהיסטוריונית, אך מלבד האשמות איכם מביאים עובדות הסותרות את מה שכתבתי. לזה קוראים עלילות, שקרים ודמגוגיה וניסיון להכפיש אותי על בסיס אישי מפנישאין לכם נימוקים עובדתיים אני מזהירה אתכם:סוף להשמצות ולהכפשות- אם אין לכם עובדות הסותרות את העובדות שלי- ההגינות האלמנטרים והיושר האישי והאינטלקטואלי מחייבים אתכם לחדול. לא יתכן להעביר דברים לפסים אישיים כשאין תשובה עניינית | |||
_new_ |
איני ממש מבין את עוצמתה הריגשית של תגובתך | |||
|
|||
אולי העניין הוא כזה: הימרת על קו מסויים, שאת יודעת שהוא מפוקפק. יש לך ביקורת פנימית למה שאת עושה. זעמך כלפי או כלפינו, זו הנחתך שאם תשתיקי אותי/אותנו - מצפונך או המצפן שלך ישתוק אף הוא. אגב, אומר לך באופן אישי, דברייך מרגיזים, הרי אני יודע שהדברים אינם נכונים, שאת מהמרת על קו די ניבלותי, ששם המשחק הוא עושק עם שלם, שאת שוללת ממאבקו את הדבר העיקרי: הזכויות השדודות. את אומרת: אני מעניקה לו רבע מדינונת בחסדי, ולא מכוח זכויות לגיטימיות, שהרי אין לו זכויות כאלה, הארץ היתה מלאה ביהודים כעם ילידי כל 2000 שנות הגלות. לומר זאת זה מעשה נבלה. הנישלת, רצחת וגם היכחשת? | |||
_new_ |
ההבדל בינך לבין telavivsanur הוא | |||
|
|||
שאתה כותב את השטויות בקצר. | |||
_new_ |
איני ממש מבין את עוצמתה הריגשית של תגובתך | |||
|
|||
אני לא מבין את ההתנגדות השיקרית שלך . מדבריך השיקריים עולה שהעם הפלסטיני הוא שחי כאן מאז השלטון הרומי ולא כך הדבר . לארץ ישראל היגרו מעמים שונים עוד בזמן שלטון רומא . אחר כך חיו כאן צאצאי הצבא הרומאי . אליהם נוספו יוונים מהשלטון הביזאנטי . אחר כך ערבים מחצי האי ערב. אחר כך פרסים , מונגולים , מצרים , סודאנים , כורדים , טורקים , ואסור לשכוח את הצלבנים . מכל אלה התווספו לאט לאט במשך עשרות דורות צאצאי הפולשים השונים . לא במקרה מתאים להם הכינוי ''פולשטינאים'' . כך שאם ניתן להראות שהיו קבוצות של יהודים שחיו כאן במהלך הדורות הרי זה לטובה . אתה אינך יכול להראות רצף לאומי של עם אחר כאן . לכן כל הטיעון שלך הוא שקר אחד גדול וגס . הייתי מכניס לך אצבע בעין , אבל מאחר ואיננו נפגשים , בבקשה עשה זאת במקומי . ואל תספר לי שאתה חולה לב . | |||
_new_ |
החלק הקובע באוכלוסיית הישות הפיקטיבית ''ישראל'' הם יודו-שטניסטים | |||
|
|||
שאין להם כל קשר ליהודי בית שני - אלא הם צאצאי כת שטניסטית איטלקית מהמאה החמישית. הם מפיצים רוע בעולם, כפי שהבין לפני מספר שנים הקומפוזיטור היווני הגדול מיקוס תאודוראקיס ''היהודים מלאי חשיבות עצמית ועקשנות שטנית''. הוא ציין עוד, כי ''האומה הקטנה הזו היא שורש הרע''. מה פשר המחקר הגינטי http://www.faz.co.il/reply?id=5797&rep=143003&am... שמצא ש-40% מיהודי אשכנז, מוצאם מ-4 אמהות אירופיות לפני 1500 שנה? | |||
_new_ |
[•] לטבריה- רק עובדות, לא דמגוגיה | |||
|
|||
איך אפשר לומר בתקינות פוליטית באופן שיתקבל על דעת הנאורים בארצנו שאינם רואים כיצד הארץ הזו נשמדת בשם עקרונות ''דמוקרטיים'' שסולפו רק כדי לדכא שמץ של יהדות כי את מתעסקת עם מה שנקרא באירופה - לא פה כמובן וגם באפריקה לא פה בארץ כמובן [•]...י | |||
_new_ |
גם אנשים מאד אחראים אומרים לעם את האמת | |||
|
|||
לא כולם ''שמאלנים עלובים ואנרכיסטים קלי משקל''. גם האנשים ה''כבדים'' ביותר מבחינת אחריות, יכולת אירגון גבוהה, כישורי ניהול ומחקר גבוהים, כאלה שבכל מקום נורמלי היו בפסגת החברה, כמוני למשל, וישראל לדעתי אינה שפוייה במגזרי הכוח שלה - גם כאלה יגידו לעם את האמת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |