פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 26/09/09 10:11)
חבל דשהגמל אינו מסוגל לראות את דבשתו שלו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 13:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש (ר''ת של [..]) מקליד ארס [..] (שוב האותיות מ.ש מופיעות במילה זו) כלפי מדינת ישראל, תופעה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות. על פניו נראה כי לאיש אין כל גבולות ומבחינתו הכל כשר, גם הסתה שפלה ביותר המלווה בתעמולה שיקרית [..]. לא זו אף זו, מ.ש הגדיל לעשות כאשר אימץ לחיקו את הנארטיב הפרו-פלסטיני השקרי אודות גזל האדמות, הגירוש, פליטים וכד'. מ.ש אפילו לא טורח לבדוק את דבריו והמקורות עליהן הוא מסתמך הם מקורות אינטרסנטים מפוקפקים ביותר. לו היה עושה את הדבר הפשוט ביותר וניגש לספריה כלשהי בקרבת מקום מגוריו היה מגלה את האמת לאמיתה.
ברקע כל זה מגייס מ.ש תעמולה דתית ומנסה להפוך את הסיכסוך הקשה מפוליטי לדתי תוך ערבוב הכנסיה הנוצרית (ע''ע בתגובתו החזקה של הכומר נ.בגלין להסתה של מ.ש).

הסיפור השחוק עד דק של הפקרת ''עבודה מדעית ע''י האקדמיה'' הוכח כבובע מייסעס וכקישקוש מוחלט שהרקיב ממזמן. מ.ש לא טרח לעשות את הדבר הפשוט ביותר המתבקש וזה להביא תימוכין ואסמכתאות לדבריו הקשים על אנשי אקדמיה בכירים עם קריירה מוצלחת. על זה נאמר שהגמל אינו רואה את דבשתו הוא.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: מדובר בהפך למציאות
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 14:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל כל דבריך שקרים. הרי מיכאל שרון עוסק בנושא צרכנות, שחיתות, משכורות העובדים, בעיית הסמים, כותב על תרבות ואמנות, כותב שירה, חותר לשיפור החברה בישראל ונילחם באטימות החברתית והפקידותית.

מיכאל שרון הוא הפטריוט האמיתי, באשר הוא חותר לשיפור חברתו ושלום עם הערבים. פשעי מלחמה הם בעייה לשלום, באשר פושעי מלחמה מחרחרים מלחמות ופוגעים ובוזזים גם את חברתם שלהם.

מיכאל שרון כלל לא מנסה להפוך את הסיכסוך מפוליטי לדתי, אלא ההפך הנכון - הוא היציע פיצוי לפליטים כמפתח מרכזי לפתרון, דיבר על סכסוך טריטוריאלי, קרא גם להידברות בין הדתות.

מישהוא ליצן כנראה היטעה את בגלין שאינו כומר, אבל הוא איש ימין, וזאת כנראה נקמנות של אנשים רעים שרוצים שמיכאל - לא יהיה לו רגע של שקט, ולא נחמה דתית. מדובר בהסתה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: מדובר בהפך למציאות
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 16:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שזה הומני לבעוט בענים חלשים ומסכנים . אבל זה מה שקורה . כמו הקומפראציקוס בספרו של ויקטור הוגו הלעג והפגיעה היא בנכים והחלשים .
כמו הקומפראציקוס מציג כאן מ.ש. את טענותיו הבכיניות על הנזקים שעשו לו , על העבודות שגזלו לו , על ליבו החולה ושאר צרותיו בניסיון לזכות באהדה שהיא הצימאון של חייו .

זה כשל ברור הנקרא ''אד מיסריקורדיאם - בשם המסכנות'' העובדה שהכותב מיסכן או מציג עצמו מיסכן אינה עושה את כתיבתו אמת . היא רק מציגה אותו עלוב . ובכאלה צריך לבעוט !
_new_ הוספת תגובה



קצת הסבר לציבור הגולשים בפורום
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 16:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אד מיסריקורדיאם (מלטינית: argumentum ad misericordiam, מילולית: בשם המסכנות) או פנייה לרחמים הוא כשל לוגי של אי-רלוונטיות מקבוצת כשלי פנייה אל הרגש, שבו מישהו מנסה לגרוף אהדה לטיעונו באמצעות ניצול רגשות האשמה או הרחמים של הצד השני.

דוגמאות:

''אני מקווה שתוכל להוציא את הספר שלי. השקעתי בו את כל חיי ואני לא יודע מה אעשה אם הוא לא יפורסם אצלך''.

''לא נורא, תצאו לבלות, תהנו, אל תחשבו עלי. אני אשב לי כאן. לבד. בחושך''.

''אם לא אקבל השלמת הכנסה, לא יהיה לי לחם לילדים''.
_new_ הוספת תגובה



קצת הסבר לציבור הגולשים בפורום
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד הסבר לקוראים .

הקומפראצ'יקוס (Les Comprachicos)
מתואר כאן פרק מהמזעזע שבספרים. אפשר לקרוא לספר ''חקלאות האומללים'' בידי המאושרים.
ילד שנועד לצעצועם של בוגרים. דבר שהיה, דבר שהווה. בזמנים פשוטים ופראיים מתקיים סחר ייחודי. המאה ה-‏17 באירופה הייתה כזמנים האלה. אוחדו אז פשטות מושחתת ורשעות מעודנת. גוון מעניין של תרבותיות, נמר עם חיוך משיי של שביעות רצון.
כדי שיצלח צעצוע אנושי, עליו להילקח מוקדם. הגמד יעוצב בצעירותו, אך ילד מעוצב אינו שעשוע דיו. גיבן מהנה יותר. מכאן צמחה אומנות. מומחים לקחו אדם ועשוהו נפל. לקחו פנים, אף ופה ועשום חרטום ולוע. תמרנו קצב גידול. לשו קווי מראה. מעיניים רואות יצרו פזילה. במקום בו אלוהים יצר שלמות, הם עיוותו. במקום בו יצר הקב''ה מקור, הם זייפו. ליצן החצר היה אדם שהוסב לקוף. קידמה במהופך.
שיספו את לחיי הקורבן מפה ועד אוזן, למען יראה צוחק תמיד. האדם הצוחק-מה טרגיים היו חייו.

זה קטע מתוך האדם הצוחק של ויקטור הוגו .
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה שקרן מתוחכם. אין רצוני לזכות באהדה - אילו רציתי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מחנף לקהל ומתקרנף. למה אתה משקר מול מה שברור כל כך לעין? כתיבתי חיובית, היא בונה, היא חותרת לחברה משופרת - אבל דבר אחד ויחיד היא לא עושה: היא לא פונה לאהדת הקהל ולא מתחנפת אליו. החנופה לקהל, בפרט כיום וכאן, היא דרך קלה ופשוטה מאד לזכות בכיבודים.

המקורנפים המחניפים לקהל, גם נישמעים לפעמים קצת נון קונפורמיסטים - בשביל להשמע מעניינים - רק שאין בדבריהם שום אמת ושום זיהוי אמיתי של מגמות סביבנו. כתיבתי הפובליציסטית היא בעיקר עיתונאות במיטבה - בוגרת, מנתחת, ומפוקחת - כשביסודה יש מגמה ערכית בונה. זה הכל.

אני מנסה להתנער מההשמצות הפליליות כלפי ולהצביע על מקורן השיקרי. אין זאת פנייה לאהדה כלל, אלא הבעת סלידה מניוול אנושי שקרני וחסר כל מצפון.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה שקרן מתוחכם. אין רצוני לזכות באהדה - אילו רציתי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פחות שקרן ממה שנדמה לך .
אתה עסוק כל כך באישיותך שאין מסר אחד שלך ללא תאור של עוולות כלפיך או של הערצת עצמך .
ההטיות השונות של המילה ''אני'' הם עמוד המרכזי של כתיבתך . או שאתה כותב על היותך נהדר או שאתה כותב על הפגיעה בך .

אתה פטטי וכבר מזמן מושא כללי ללעג . את זה מזהה כל מי שבא במגע איתך . כתיבתך היא בברור ''ad misericordiam'' , מן המיסכנות .
_new_ הוספת תגובה



פשוט מדהים איך כל מאמר ודיון בהשתתפות מ.ש נגרר לצד האישי שלו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בליווי היללות הקבועות. רק בפתיל הזה מעל 50% מהתגובות קשורות במ.ש. יש גבול לכל דבר.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה [•] זול ושקוף
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 22:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''...כתיבתי חיובית, היא בונה, היא חותרת לחברה משופרת...''

אתה, מ. שרון, עשרות שנים משמיץ, משפיל, ורודף יהודים [..], ועכשיו אתה [..] על מדינת ישראל ומאשים אותה ב''פשעים'' מצוצים מארס אויבינו הגרועים ביותר.
[..] אתה קורא ''כתיבה חיובית ובונה'' ???????????
אין גבול לשנאתך נגד העם היהודי ומדינתו...
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 9:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום ירושלמי ראיין את פרופ. שלמה אבינרי במעריב של שבת.

אני חותמת על כל מילה בראיון.

אלה הם דבריו של איש שמאל ציוני, כמוני.
אין להשוות עם האש והגופרית של כמה אנטי-ציונים מהשמאל הקיצוני שאנו מכירים.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 10:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה את לא מביאה קישור בכדי שכולנו נוכל להנות מהמאמר?
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
דוד סיון (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 11:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקשה http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/946/530.html
_new_ הוספת תגובה



קיראו ביקורת של פרופ' דרשוביץ
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בג'רוזלם פוסט פורסמו מספר מאמרים של פרופ.אלן דרשוביץ נגד גולדסטון והוועדה שלו.
דרשוביץ הוא משפטן בעל שם עולמי. יהודי- אמריקני וקראתי בעיון שאהוד ברק נפגש אתו בארה''ב ועומדים להקים צוות תגובות של משפטנים עם דרשוביץ ואהרון ברק ועוד.. כדי לסתור את מימצאי הוועדה.
לצערי, אינני יודעת לעשות קישור, אבל בטוחני שדוד סיון יעשה זאת
רבקה
_new_ הוספת תגובה



משרד החוץ הוציא מסמך די מקיף שבו הם מפריכים את מרבית האשמות
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 0:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גולדסטון.

מסתבר שפרטי המבצע, נתוני פגיעות, פעולות של צה''ל בצורה מפורטת הועברו לועדת גולדסטון בצורה לא פורמלית ע''י גורם שלישי לא ישראלי. הועדה החליטה להתעלם מהמסמך, למרות שרוב האירועים שהועדה מתייחסת אליהם ומתארת אותם, היא מקפידה לא להיצמד לאמת. מסתבר שהועדה היתה מחוברת לדו''ח של החמאס שמטבעו היה תעמולתי ומלא שקרים.
מכאן ברור שהועדה היתה צריכה ורצת לשקר כדי לעמוד במטרות שמולידיה ייעדו לה.
_new_ הוספת תגובה



מתי יתחילו אנשי רוח יהודים להתגייס למען מטרות מוסריות?
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 1:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבקה יקרה,

הדו''ח והמדווחים למיניהם אינם רלוונטיים
לנושא העיקרי.

הנושא העיקרי הוא ההחלטה שממשלת ישראל
קיבלה לצאת למבצע צבאי הכולל הפגזות ריכוך
של מרכזי האוכלוסיה הצפופים ברצועת עזה,
והריסה שיטתית של שכונות ופרברים שלמים.

העובדה שהחלטה זו התקבלה בקבינט הישראלי
היא עניין של public record ואין צורך להביא לה
הוכחות נוספות.

כן ידועה ההתנגדות של המחלקה המשפטית של צה''ל
למבצע הצבאי במתכונת בה הוצא לבסוף לפועל, - התנגדות
אשר הוסרה רק בעקבות לחץ הדרג המדיני.

אלה עובדות ידועות שיש בהן משום הטלת האחריות
למעשה ההרג ההמוני הידוע מראש של עשרות משפחות
בבתיהן, ובהן מאות ילדים ונשים, על ממשלת ישראל, על
הצבא הישראלי ועל כלל אזרחי ישראל.

לא צריך עבור זה וועדה. הכל ידוע.

מה שגם ידוע ומעורר חלחלה אלה שתי עובדות
משיקות: 1. העובדה שהתוצאות של המבצע היו ידועות
מראש. ו-‏2. שאיש בישראל, בין בציבור הרחב או בממשלה
או בצבא, לא לקח אחריות על ההחלטה על המבצע ועל
התוצאות הרצחניות.

העיסוק בהרכב הוועדה ובנוהליה, בהקשר הזה, וביחוד כאשר
התעסקות זו נעשית על ידי מי שרואים עצמם כ'אנשי רוח' או לפחות
'אנשי מדעי הרוח', -התעסקות זו היא הסימן הבולט ביותר
אם תרצו להתדרדרות המוסרית של הציבור הישראלי ככלל.

ומה שהכי מקפיא דם בכל זה זו ההתעסקות בצדדים הפורמליים
והמתודיים, כאשר כתוצאה מההתקפה של הצבא הישראלי על עזה
נהרגו מאות נשים וילדים ו'סתם' אזרחים.

אי אפשר להמנע מהאנלוגיה לשיח הגבורה של הלוחמים בנאצים
אשר רצוף אנקדוטות מסמרות שיער גם הן של קציני ס.ס. מתעסקים
באירגון ההשמדה של יהודים תוך הקפדה 'ייקית' על הפרטים הפורמליים
הכי קטנים. בדיוק אותו סוג של פדנטיות של התוקפן בכל הנוגע ל'שיטה'
- סדר צריך להיות, בגירסה הנאצית, ו- האובייקטיביות של חברי הוועדה
חשובה יותר מכל בגירסה הישראלית - פדנטיות אשר ניתן לראותה
כלא אנושית בהתייחס לעובדה שקני המידה המתודולוגיים האלה או הפורמליים
מופעלים על ידי אנשים הבאים מתוך אותו הציבור האחראי למעשים
אשר לצרוך בדיקתם הוקמה הוועדה, וכאשר הגוויות המרוטשות בעזה
עדיין מעלות צחנה, והפרברים של רפיח עדיין עומדים בהריסותיהם.

אני עוד שומע את קולו של אדולף אייכמן במשפטו בבנייני האומה בירושלים
מונה אחד לאחד את היתרונות של שיטת האירגון שפיתח על מנת לאפשר
חיסול יותר מסודר של יהודים.

הטענה שלך רבקה שעמדתך כ'שמאל ציוני' ממקמת אותך במקום
אשר בדומה למיקום של פרופסור אבינרי מאפשר לך פרספקטיבה
'הסטורית' או 'מדעית' על מעשיה של ישראל ועל המבקרים מעשים אלה
מבחוץ, - טענה זו מופרכת מלכתחילה, לא רק בשל היותך ישראלית
הנושאת באחריות הקולקטיבית למעשי נציגיך בכנסת ובממשלה - נבחריך,
אלא בשל המאפיינים הרטוריים של כתיבתך.

מאמריך לכאורה חפים מנקיטת עמדה מפלגתית מגזרית בנושא הפלסטיני,
אך בשל ההקשר שבו נכתבים המאמרים ובשל השימוש החד צדדי שנעשה
במאמריך על ידי אנשי ארץ ישראל השלמה, אין מנוס מלראות בכתיבתך
חלק מהתעמולה שמטרתה שלילת הזכויות של האוכלוסיה הפלסטינית
בארץ ישראל.

נוספים לכך המאפיינים הרטוריים הברורים יותר שיש להם מימד תוכני
ולא רק הקשרי-פורמלי: הנסיון המתמשך לטעון להדדיות או לסימטריה
במאבק הנוכחי בין הפלסטינים לישראל, כאשר ישראל היא בבירור הכוח
השולט צבאית בשטח מזה כארבעים שנה - כוח שבחסותו התמסד
'מפעל' גניבת הקרקעות מהגדולים בעולם - כחלק מהסיפוח הזוחל שישראל
מנהלת בשטחים.

אין כאן סימטריה, וההעמדה של המאבק כמאבק בין שתי יישויות שוות
כוח משרת כמובן את הכוח השולט בשטח באמצעות הצבא והמשטרה.

לכן בעצם ההעמדה הסימטרית כביכול כתיבתך, כמו הפדנטיות של הטענות
שפרופסור אבינרי מעלה נגד הסכמות ג'נבה למשל, - בעצם העמדה זו
את נכשלת ומכשילה גם את קוראיך הנאמנים ביותר.

אם אכן שאיפתך לעסוק בכתיבה הסטורית באופן מקצועי,
הייתי מציע לך להפסיק את ההתחכמויות וההתחסדויות
(ההתעלמות המכוונת שלך מההקשר בו הדברים נכתבים
ומהשימוש הנעשה בהם בידי אחרים). הנסיבות של הכתיבה
ההסטורית האמיתית אמורות להפוך לחלק מכתיבה זו בכל
מקרה. ההסטוריונים הגדולים הבינו זאת והשתמשו במאפיין
זה של הכתיבה ההסטורית כאמצעי נוסף או כמנוף להבהרת
עמדתם (הם כללו את המימד המוסרי והמתודולוגי בכתיבתם). 
_new_ הוספת תגובה



מתי יתחילו אנשי רוח יהודים להתגייס למען מטרות מוסריות?
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 5:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
אם הכל ברור וידוע
אז למה צריך ועדה שתבדוק?
למה צריך עדים שיעידו?
הרי זה מה שטוענים
אנשי המוסר בעולם
שהכל היה כתוב מראש...

כי הרי יכול להיות דבר כזה

מישהו, שדומה מאוד לך
מתהלך בעולם כמו בן אדם
ממש בבגדים
נראה מאוד יהודי
נראה למעשה נורמלי לכל דבר
אוכל שלוש ארוחות ביום
משתין לפעמים
אבל בכל זאת

זה אתה
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 11:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם את חושבת שפרופ. אבינרי אינו חושב שהפלשתינאים הם ''עם ילידי'', אלא ערב רב שבמקרה נקלע לפינה זו של המזרח התיכון?
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שלא תשאל אותו אישית?
אבל, אני משערת שהוא יודע היסטוריה, כמוני.שנינו למדנו היסטוריה בירושלים.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקום טוב ללמוד היסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 16:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקום מצויין ללמוד הסטוריה מגמתית. לא ידוע לי על הסטוריונים אובייקטיבים שיצאו מהחממה הזו.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית כל, אבינרי איננו היסטוריון אלא מומחה למדע המדינה ובעל שם עולמי.נא לא לזלזל.
שנית, מהחוגים להיסטוריה כללית ושל עם ישראל בירושלים יצאו חוקרים בעלי שם עולמי.
מה הזלזול הזה?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה [•] זול ושקוף
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

. . .אאחל לידידי קטני האמונה, מכחישי הכיבוש, הטרנספריסטים העליזים
שבארון, שנה של ייסורים ונדודי שינה, . . . עדיף שנה של ידיים
רועדות ומצח מכוסה זיעה קרה. לא תהיה לישראל תקומה מתחייתה של
הגזענות היהודית במימדים ללא תקדים. מהערב רב של גזענים יהודים, נחמדים פחות.
גם שנה טובה לא יכולה לצמוח מזה. לא עושים מרק מירקות רקובים
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי