|
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
העיוות והסילוף של השמאל האלים נמשך, כמובן. --- לכנות כשלום עם ערבים את אוסלו - זה יותר מטימטום --- להציג את מסירת ירושלים לערבים כשלום -זו כניעה אווילית על חשבון יהודים ומורשת של יותר משלושת אלפים שנה. --- לומר שישראל היא אשה מוכה - זה אי יכולת של הבנה כלשהיא בנקרא. הרי בפירוש מדובר על השמאל האווילי והאלים והאנטי ציוני גם יחד. לא על מדינת ישראל. אלא אם כן יוסלה סבור שהוא-הוא מדינת ישראל. גם זה אפשרי אצל אנשי שמאל אוהדי רעיון פלסתינין ופלסתרין מה זה, צביעות, טיפשות, התחסדות? אולי סתם התמסרות מלאה לרעיון הפלסתיני ותו לא. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
יוסוף אינו איש שמאל. יוסוף הוא פלשתינאי מקצועי. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
יוסוף הוא שמאלני יהודי שקורא לעצמו יוסלה. שלויימל'ה | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אתה חי בטעות. תתעורר. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
לא מאד חשוב מי הוא יוסלה , אם הוא אינו דמות ציבורית . על פי סיגנונו יש לו שליטה טובה בשפעה העברית ועל פי דבריו מיקומו הפוליטי הוא אי-שם שמאל המאד רדיקלי . אולי יהודי במפלגה ערבית . אולי אפילו יותר שמאל מזה . הגישה שלו כמטיף בשער , כאילו הוא מצפון יהודי , חסרת ערך כאשר ניקיון כפיו אינו חלק מעמדתו . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
חשוב מאוד ל''מקם'' את המתקרא ''יוסלה''. השתתפותו התכופה והעמדה הנחרצת שהוא מציג נראית בעיני משתתפים רבים כיצוגה של קבוצה רעיונית בציבור הישראלי.ולכן דבריו הם כאילו ''נושאי הדגל'' של קבוצה זו. אני מתוך מעקב צמוד ורב שנים אחרי כתבי הדמות הזו הגעתי למסקנה על פי משפטים מסוימים ודברים מסוימים שהוא כתב שאין כל אפשרות שהוא יהודי בכלל וישראלי בפרט. זה לא הסגנון וזו לא המנטליות. לכן אני משוכנע שהוא מתחזה. מתוך המעקב אני גם משוכנע שאינו חי בארץ. המסקנה שלי: איש תעמולה מקצועי של גוף פלשתינאי שמחפש להפיץ סוג של רעיונות בציבור הישראלי על ידי התחזות לאחד מ''החברה''. שים-לב שדבריו לעיתים הם פשוט תעמולה פלשתינאית טהורה ללא נסיון להסתיר ולהסוות. זה אינו דרך מחשבה זה פשוט כתב-שיטנה. | |||
_new_ |
אריה עירן אומר | |||
|
|||
אני מסכים איתך שהוא תועמלן . יתכן שהוא בישראל ויתכן שבחול . זה לא חשוב . גם פורסטר בחול . יש משהו בסיגנונו שמזכיר לי את אבנרי , אבל אי אפשר לדעת . כאשר הוא לא מזוהה כאיש ציבור דמותו האמיתית לא חשובה . מה שנשאר , זה שהוא תועמלן , שמנגנן על ''חוש הצדק והמוסר'' של הקוראים . דבר שאין לו . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
''לא מאד חשוב מי הוא יוסלה , אם הוא אינו דמות ציבורית .'' כך כותב אריה עירן. אך דווקא אריה עירן, מדמי-ימיו באתר נידנד ליוסלה בדבר זהותו, יום יום, שעה-שעה, כאילו שמשמעות הדברים הכתובים תלויה בזהות המחבר של יוסלה. לאריה עירן, כמו לאנשים רבים שאינם מעריכים את הרב-מימדיות של חלל השיח הציבורי, בו נוטלים חלק לא רק 'אומרי דבר' כדוגמת 'אריה עירן אומר', אלא גם הדוברים הפיקטיביים והאמיתיים המאכלסים את השירה, הספרות והפילוסופיה, - ובצידם תמיד דמות המחבר, נסתר נגלה, אך תמיד מובחן מהדמויות שיצר - לאריה עירן אין כלל היכרות עם התהליכים שמביאים ליצירת 'פוליטיקה' או 'חברה' או 'תרבות' ו'מדע'. הכל אצלו עם פטיש בראש, כיאה לחסיד נלהב של תיאוריות ביולוגיות אשר בהן היחסים בין יצורים חיים, תבוניים או לא, נמדדים ביכולתו של כל יצור להיות הטורף או הטרף. גם השומע הוא רב-גוני ורב-מימדי, כי השומע או הקורא אינו רק עוד תרח מזדקן היושב מול מוניטור ומתיז רוק יבש על המקלדת במקום לזיין את בת-שבע, - הקורא הוא בתחילה הכותב עצמו, ובסוף פסוק הקורא הוא היישות המושלמת שאנו קוראים לה לעתים אלוהים. וכאשר הכותב מתעלם מתפקידו שלו כקורא הראשון, ומקולו של בורא עולם כקול האחרון והפוסק אז כתיבתו יוצאת שטוחה כקרש, ותהודתה דומה לקול החבטה שהתחת של חובב ארץ ישראל השמנה משמיע בצניחתו על הטרשים של השומרון. עירן את כל זה מבטל בהבל פה, של מי שבתחום ביקורת התרבות גם מעמד של הבל פה עדיין לא רכש. ובמקום לעסוק בעניין ובדברים שנאמרו אחד לאחד גולש עירן מעניין לעניין ורודף אחר רוחות רפאים כדוגמת ה'זהות' של יוסלה, כאשר אין דבר כזה בנמצא. כנראה שהמתכונת של היות רדוף רוחות מוכרת לעירן ממקומות אחרים. והכותרת של תגובה זו היא כמובן חלק ממסע התעמולה של יוסלה לפינוי ההתנחלויות כולן והדייטה של ישראל לגבולות '67. | |||
_new_ |
ובטרנספר ננוחם . | |||
|
|||
יוסלה הפסבדונים של התועמלן מייצג אותו , גם אם שמו גולדברג או בוסקליה או מוסטאפא . מי מסתיר עצמו בכתיבה חשוב רק אם הכותב הוא דמות מוכרת . כאשר הכותב הוא יתוש בן יבחוש כמוני , הזהות של הכותב בלתי חשובה . מי שכותב על מוסר צריך שיהיה מוסרי בעצמו . זה למרות שברטראנד ראסל אמר על זה פעם ''לימדתי גיאומטריה , האם עלי להיות סרגל ?'' בקריטריון הזה יוסלה אינו עומד הוא לא מוסרי מנקודת ההתחלה . גם השאלה של איכות הכתיבה ויבשושיותה אינה לנושא . חצי שעה של זימרה באופרה , של הזמרת השמנה יכולה לגרום הנאה למי שנהנה מזה , אבל להגיד ''היא מתה'' זה מדויק מהיר וחסר אי הבנות , גם אם זה ללא ערך אמנותי . ייתכן שיוסלה רואה את הפורום כבמה להצגת התפייטות , נוי וחן אמנותי . אני רואה את הפורום כמקום להביע את דעתי על מה שנחוץ לעשות . תכניות פעולה , ציוני כוון ושרטוט מפות אינם המקום לכתיבת פואמות . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות (ואריה עירן) ננוחם | |||
|
|||
מדוע מי ש''מסתיר את עצמו בכתיבה חשוב רק אם הכותב הוא דמות מוכרת?'' הרי העניין בהסתרה הוא שאין יודעים אם הדמות מוכרת או לא. כאשר אריה עירן מציג את ה'נוסחה' שלמעלה הוא חוזר בפעם המי יודע מה על הכשל הקלסי של הנחת המבוקש, או רתימת הכרכרה לפני הסוסים: אם היינו יודעים שהכותב ידוע או לא ידוע הרי השאלה בדבר זהותו כלל לא היתה עולה. מכאן, שרק הנחת 'ידוענותו' של הכותב מאפשרת לשאלה להיות בעלת משמעות, ומכאן ברור שקיימת הנחת המבוקש אך לאריה עירן אין זה מפריע כלל, כי רוב החומר שהוא מביא לאתר מאורגן לפי אותה השיטה: קודם המסקנה, והדיון שבא בעקבות המסקנה רק משרת אותה, וגם זה כמובן שרות דב. נשאלת לכן השאלה, מה רוצה עירן להשיג מהשתתפותו באתר? תשומת לב חיובית או שלילית? כדי לקבל תשומת לב חיובית, יהיה עליו להציג פעם אחת לפחות טקסט שאינו מושתת כולו על הנחת המבוקש, - פעם אחת שנראה עגלה שהסוסים רתומים לפניה. ואז אולי יגיע עירן למחוז חפצו - ערך משלו בוויקפדיה והרבה אהבה ותשומת לב. | |||
_new_ |
ובבינוי ההתנחלויות (ואריה עירן) ננוחם | |||
|
|||
אילו אהב אותי יוסלה הייתי מודאג . כמה מעניין לגלות שמר ברק הוא שמאלן . איזו השפעה הייתה חשיפה כזו גורמת לו היה נחשף כשמאלן לפני בחירתו לעליון או במהלך פסיקותיו השנויות במחלוקת . לכן אם היה מתברר שיוסלה הוא דמות שמייצגת איש ציבור שנחשב ''מרכזי'' לדבר הייתה השפעה על אותו אחד . לכן עומדות 2 אפשרויות - שיוסלה הוא אפס אפסים ונהנה מתשומת ליבנו בפרובוקציות שלו , או שהוא אדם שמחביא את דיעותיו והפורום משמש לו שסתום פריקה . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אריה עירן, כמו שעון מקולקל, שמראה את השעה הנכונה פעמיים ביממה, מעלה שלא במתכוון שאלה מענינת: האם על משרד המשפטים לסנן את השופטים העתידיים של בית המשפט העליון לפי מפתח מפלגתי? לפי עירן, הטוען כאן שיש פגם בכך שמתברר לאחר מעשה שהשופט ברק הוא משומרי זכויות האדם בישראל, ובכך משתייך לפי עירן למחנה השמאל, - לפי עירן יש בכך משום פגם חמור, מה שמביא כמובן למסקנה שלפי עירן יש לאסור על מינוי שופט זה או אחר אם אינם אנשי ימין. נראה לי שעירן, שכהרגלו חושב על מה שכתב רק לאחר מעשה וגם אז לא בהעמקה, כרה לעצמו כאן עוד שוחה בה יפול. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
לצערי חושבני שיוסלה בכל זאת ממוצא יהודי.ממה שהספקתי לקרוא נראה שהוא משתמש בטכסטים שרק יהודים שגדלו בעברית משתמשים בהם ולעומת זאת ערבים שלמדו גם עברית-לא. חוץ מזה אין לו ראיה מורכבת רחבה ומבוססת והוא נוהג לחזור שוב ושוב על אותם דברים בביטויי לשון של אחד שלמד בעברית כשפת אם.אם הייתי צריך לנתח את אופיו של הבחור, הייתי מזהה אותו כשמאלני קיצוני ודוגמטי,רקע של כמה שנים בקיבוץ (סביר להניח של השומר הצעיר),חלק מנעוריו במרכז הארץ (אולי יפו), עשה שירות צבאי קרבי עם קצת התחלויות, וכיום בבחרותו הוא נשמע כאחר שבילה קצת בת''א וקצת בירושלים והיום גר במרכז הארץ.אני מאמין שהוא חבר לפחות בתנועת שלום אחת: גוש שלום או שלום עכשיו,עם נטיה קלה לשלום עכשיו,לפחות בראשיתה.אהדתו נתונה לכל הארגונים ולעמותות האנטי מלחמתיות (''השמיניסטים'',''נשים בשחור'',''תעאיוש'',''קואליציית נשים לשלום'', ''המרכז לאינפורמציה אלטנרטיבית'',''יש גבול'',''הוועד נגד הריסת בתים'',''אנרכיסטים נגד הגדר'') שצומחות כל הזמן בגינת הציונות ומעת לעת הוא משתתף בכל מיני פעילויות שלהן.אני משער שהוא גם בעל יכולת נאום סבירה בעברית והוא משדי פעם נואם בכנסים של חלקיקי תנועות סהרוריות.האנגלית שלו מעט צברית,בנק מילים קטן שמספיק ללכלך על ישראל בכנסים בחו''ל אחת לכמה שנים כשלא שוכחים להזמין אותו לטיקסי השמצת הציוות.מבחינת גילו,אני מריח בחור לפחות בעשור השביעי לחייו (כלומר, בין שישים לשבעים, אולי קרוב יותר לשבעים). הייתי שמח אם היית צודק בהבחנותיך,כי יש לי רצון עז להתעמת עם פלסטינים ובודאי עם נציג של המוחבראת שלהם.לי יש ניסיון במודיעין,ויצא לי לתחקר בעבר ערבים בכלל וגם פלסטינים (וגם לנהל איתם שיחות מלב אל לב), שעות וימים ואני בקיא בשפתם ובדיאלקטים המיוחדים שמשתרבבים אליה,גם אם הם יעשו כל מאמץ להסתיר עצמם ולא להיחשף. הייתי אומר שאותו יהודי במוצאו אולי מנסה להסוות את אופיו מתוך רצון לשחק אותה קצת יותר קיצוני ממה שהוא באמת,ע''י התחזות ל'יוסלה'.לא הייתי שולל שהוא נכנס גם כדמות אחרת ובה הוא מפיץ מדי פעם מסרים מתונים ושפויים יותר.למיטב ידיעתי הבחור האמיתי נמצא בין שני הקטבים שהוא נע בינהם,וקרוב קצת יותר ל'יוסלה' שלו. הייתי לוקח סיכון נמוך וטוען שה'יוסלה' מתגורר במרכז הארץ,בין כפר סבא לחולון,עם נטיה קלה לכיוון כפר סבא. לכן אני תמיד מופתע לראות שעירן חושד בו שהוא בכלל פתח תקוואי. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אני לא חושד בו שהוא פתח תקואי . זה כנראה ספינר . נא לשים לב שאני חותם על רוב החומר שלי . חותם על רוב החומר . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אני לא חושד בו ביוסלה חוץ מהיותו מבלבל מוח מקצועי יש גם יהודים כאלה המיקום פתח-תיקווה הוא מיקום רעיוני ועקרוני למעשה הוא מתגורר מחוץ לכל מציאות גם היה יוסלה אחד שנגנב ע''י סבו יתכן שזה אחיו הבכור ספינר | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
''הייתי לוקח סיכון נמוך'' וטוען שלכותב האחרון, שאיפה להגיע לאמת, גם אם היא כואבת, ללא סינון אידאולוגי מכל צד. והוא חושב שאת המטבע צריך לחפש איפה שאבד ולא איפה שיש אור (אידאולוגיה, אמונה דתית). והוא מאמין שיש להשתמש תמיד בתבונה עצמית למרות כל מגבלותיה. כי בסופו של דבר, אף אחד לא יודע יותר טוב ממנו מה טוב בשבילו. תמיד מטיל הוא ספק, כי הנסיון מראה שברוב המקרים החשדנות מצדיקה את עצמה. הוא רואה עצמו כסיוט של תועמלני בחירות, ומלבד פעם אחת מעולם לא הצביע פעמיים עבור אותה מפלגה. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אם היית מזדהה היה לי האפשרות בעתיד להוכיח לך כי אינך צודק. ככה סתם לא אוכל לחזור אליך בעתיד. אני משוכנע שאתה טועה. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
יוסלה אינו מקצועי כלל וכלל הוא משתמש בטכניקות של תועמלנים חד קטביים (חוזרים על חומר לעוס) שלכל היותר משכנע את המשוכנעים, ומרגיז את המתנגדים. אנשים בעלי עניין מועט בפוליטיקה של שמאל ימין לא מסוגלים להבין את התפלספויותיו חסרות ההגיון והפשר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |