|
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
''לא מאד חשוב מי הוא יוסלה , אם הוא אינו דמות ציבורית .'' כך כותב אריה עירן. אך דווקא אריה עירן, מדמי-ימיו באתר נידנד ליוסלה בדבר זהותו, יום יום, שעה-שעה, כאילו שמשמעות הדברים הכתובים תלויה בזהות המחבר של יוסלה. לאריה עירן, כמו לאנשים רבים שאינם מעריכים את הרב-מימדיות של חלל השיח הציבורי, בו נוטלים חלק לא רק 'אומרי דבר' כדוגמת 'אריה עירן אומר', אלא גם הדוברים הפיקטיביים והאמיתיים המאכלסים את השירה, הספרות והפילוסופיה, - ובצידם תמיד דמות המחבר, נסתר נגלה, אך תמיד מובחן מהדמויות שיצר - לאריה עירן אין כלל היכרות עם התהליכים שמביאים ליצירת 'פוליטיקה' או 'חברה' או 'תרבות' ו'מדע'. הכל אצלו עם פטיש בראש, כיאה לחסיד נלהב של תיאוריות ביולוגיות אשר בהן היחסים בין יצורים חיים, תבוניים או לא, נמדדים ביכולתו של כל יצור להיות הטורף או הטרף. גם השומע הוא רב-גוני ורב-מימדי, כי השומע או הקורא אינו רק עוד תרח מזדקן היושב מול מוניטור ומתיז רוק יבש על המקלדת במקום לזיין את בת-שבע, - הקורא הוא בתחילה הכותב עצמו, ובסוף פסוק הקורא הוא היישות המושלמת שאנו קוראים לה לעתים אלוהים. וכאשר הכותב מתעלם מתפקידו שלו כקורא הראשון, ומקולו של בורא עולם כקול האחרון והפוסק אז כתיבתו יוצאת שטוחה כקרש, ותהודתה דומה לקול החבטה שהתחת של חובב ארץ ישראל השמנה משמיע בצניחתו על הטרשים של השומרון. עירן את כל זה מבטל בהבל פה, של מי שבתחום ביקורת התרבות גם מעמד של הבל פה עדיין לא רכש. ובמקום לעסוק בעניין ובדברים שנאמרו אחד לאחד גולש עירן מעניין לעניין ורודף אחר רוחות רפאים כדוגמת ה'זהות' של יוסלה, כאשר אין דבר כזה בנמצא. כנראה שהמתכונת של היות רדוף רוחות מוכרת לעירן ממקומות אחרים. והכותרת של תגובה זו היא כמובן חלק ממסע התעמולה של יוסלה לפינוי ההתנחלויות כולן והדייטה של ישראל לגבולות '67. | |||
_new_ |
ובטרנספר ננוחם . | |||
|
|||
יוסלה הפסבדונים של התועמלן מייצג אותו , גם אם שמו גולדברג או בוסקליה או מוסטאפא . מי מסתיר עצמו בכתיבה חשוב רק אם הכותב הוא דמות מוכרת . כאשר הכותב הוא יתוש בן יבחוש כמוני , הזהות של הכותב בלתי חשובה . מי שכותב על מוסר צריך שיהיה מוסרי בעצמו . זה למרות שברטראנד ראסל אמר על זה פעם ''לימדתי גיאומטריה , האם עלי להיות סרגל ?'' בקריטריון הזה יוסלה אינו עומד הוא לא מוסרי מנקודת ההתחלה . גם השאלה של איכות הכתיבה ויבשושיותה אינה לנושא . חצי שעה של זימרה באופרה , של הזמרת השמנה יכולה לגרום הנאה למי שנהנה מזה , אבל להגיד ''היא מתה'' זה מדויק מהיר וחסר אי הבנות , גם אם זה ללא ערך אמנותי . ייתכן שיוסלה רואה את הפורום כבמה להצגת התפייטות , נוי וחן אמנותי . אני רואה את הפורום כמקום להביע את דעתי על מה שנחוץ לעשות . תכניות פעולה , ציוני כוון ושרטוט מפות אינם המקום לכתיבת פואמות . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות (ואריה עירן) ננוחם | |||
|
|||
מדוע מי ש''מסתיר את עצמו בכתיבה חשוב רק אם הכותב הוא דמות מוכרת?'' הרי העניין בהסתרה הוא שאין יודעים אם הדמות מוכרת או לא. כאשר אריה עירן מציג את ה'נוסחה' שלמעלה הוא חוזר בפעם המי יודע מה על הכשל הקלסי של הנחת המבוקש, או רתימת הכרכרה לפני הסוסים: אם היינו יודעים שהכותב ידוע או לא ידוע הרי השאלה בדבר זהותו כלל לא היתה עולה. מכאן, שרק הנחת 'ידוענותו' של הכותב מאפשרת לשאלה להיות בעלת משמעות, ומכאן ברור שקיימת הנחת המבוקש אך לאריה עירן אין זה מפריע כלל, כי רוב החומר שהוא מביא לאתר מאורגן לפי אותה השיטה: קודם המסקנה, והדיון שבא בעקבות המסקנה רק משרת אותה, וגם זה כמובן שרות דב. נשאלת לכן השאלה, מה רוצה עירן להשיג מהשתתפותו באתר? תשומת לב חיובית או שלילית? כדי לקבל תשומת לב חיובית, יהיה עליו להציג פעם אחת לפחות טקסט שאינו מושתת כולו על הנחת המבוקש, - פעם אחת שנראה עגלה שהסוסים רתומים לפניה. ואז אולי יגיע עירן למחוז חפצו - ערך משלו בוויקפדיה והרבה אהבה ותשומת לב. | |||
_new_ |
ובבינוי ההתנחלויות (ואריה עירן) ננוחם | |||
|
|||
אילו אהב אותי יוסלה הייתי מודאג . כמה מעניין לגלות שמר ברק הוא שמאלן . איזו השפעה הייתה חשיפה כזו גורמת לו היה נחשף כשמאלן לפני בחירתו לעליון או במהלך פסיקותיו השנויות במחלוקת . לכן אם היה מתברר שיוסלה הוא דמות שמייצגת איש ציבור שנחשב ''מרכזי'' לדבר הייתה השפעה על אותו אחד . לכן עומדות 2 אפשרויות - שיוסלה הוא אפס אפסים ונהנה מתשומת ליבנו בפרובוקציות שלו , או שהוא אדם שמחביא את דיעותיו והפורום משמש לו שסתום פריקה . אריה עירן . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אריה עירן, כמו שעון מקולקל, שמראה את השעה הנכונה פעמיים ביממה, מעלה שלא במתכוון שאלה מענינת: האם על משרד המשפטים לסנן את השופטים העתידיים של בית המשפט העליון לפי מפתח מפלגתי? לפי עירן, הטוען כאן שיש פגם בכך שמתברר לאחר מעשה שהשופט ברק הוא משומרי זכויות האדם בישראל, ובכך משתייך לפי עירן למחנה השמאל, - לפי עירן יש בכך משום פגם חמור, מה שמביא כמובן למסקנה שלפי עירן יש לאסור על מינוי שופט זה או אחר אם אינם אנשי ימין. נראה לי שעירן, שכהרגלו חושב על מה שכתב רק לאחר מעשה וגם אז לא בהעמקה, כרה לעצמו כאן עוד שוחה בה יפול. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |