פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 31/05/09 8:40)
הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 9:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוכחותו של צדיק - אזי הצדיק צריך לפשפש במעשיו ולגלות את נקודת החולשה שבתוכו כי יש לה שורש במעשה החילול.

יוסלה - מה זה אומר עלינו?

- מיד עם תום הקרבות של מלחמת ששת הימים - יצאה משלחת ישראלית לאמריקה להציע את החזרת כל השטחים לערבים
- דיין וחבריו בממשלה קראו לערבים בגדה לא לברוח.( 200 אלף כבר ברחו) אלא לחזור. כוונתם של סתומי העין היתה להראות לעולם כי ניתן לחיות בשיתוף עם הערבים וכי הישראלים הם נאורים...היה צורך להבריח את כולם עם תשלומים.
- דיין מסר לווקאף את המפתחות ואת הבית. עכשיו מוסרים את המכונית...
- אם לא היינו מהססים ומיישבים את הגדה בשני מליון יהודים. לא היתה בעיה של שטחים כבושים. עכשיו נוצרה בעיה דומה בגליל שלנו. גם אותו נחזיר?
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 9:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נתלה באילן גבוה, וכך יאה.
גם לדיין לא היה חסר בענין הגובה.

אך גם הבעל שם טוב, אם היה מאיר
עלינו בטובו כי רב, היה שואל אותך:

מה אתה מציע לעשות,
(לבד מכל מיני מעשי פשע
נגד הפלסטינים, הגר, הזר
ושאר מיני ירקות כבושים)?

תן הצעה מעשית כיצד להחזיק בגדה
בלי לגרש את האוכלוסיה המקומית
ובלי להחיל עליה ריבונות ישראלית?

אם תשובה עניינית אקבל ממך, גם הבעל שם טוב
מקברו יכיר בחכמתך.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 9:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעל שם טוב לא היה נגד העם הערבי - הוא היה בעד העם היהודי.
לשלם לערבי כסף (פינוי- פיצוי) זו המצאה של השמאל היהודי. למה היא לא טובה בשביל הערבים ביו''ש וכן טובה בשביל היהודים שם?
למה לא להחיל את הריבונות היהודית על הגדה? או על חלקים בה? זו ארץ ישראל והיא שייכת ליהודים.
הבעל שם טוב היה מראה גם לך היכן הם המקומות בכתבי הקודש המורים שיש הבטחה אלוקית ליהודים לדורותיהם.
למה אתה דווקא כן מוכן לקבל את הטענה של הערבים שיש להם הבטחה אלוהית משלהם על ירושלים על הר הבית ועל הארץ - אבל אטום לחלוטין ליהודי שבך על שלושת אלפים שנותיו.
הבעל שם טוב בעצמו ניסה, כידוע, להגיע לארץ ישראל (שם חי גיסו) ולא הצליח.
ממשיך דרכו של הבעל שם טוב - הרבי מלובאביץ - פרסם מאמרים רבים ושיחות לאינספור בנושאים האלה ואני ממליץ ללמוד את משנתו. לא מאוחר גם היום. יש הרבה מה ללמוד ולראות.
אבל מי שקו מחשבתו עובר בקו הירוק ולא מפנים כי ארץ ישראל היא גם מעבר לירדן - לא יוכל לראות ולא ללמוד.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 10:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל בעל שם טוב ויפה,
אך עדיין אינני מוצא בדבריך
אפילו שמץ של הצעה מעשית.

זה מדכא לראות יהודים אינטיליגנטים
מדברים מסביב לנושא כאילו שאין
ארבעה מליון תושבים פלסטינים המאכלסים
את יהודה שומרון ועזה, מגדלים משפחותיהם,
מוסקים את זיתיהם, ומחכים שהיהודים
יתבגרו סוף סוף ויפסיקו להתנהג כמו ילד
שמסרב לפנות את המושב בטיול השנתי
באוטובוס.

האם יש לך פתרון מעשי למצב הנוכחי,
שלא יכלול טרנספר כפוי של ארבעה מליון
תושבים פלסטינים? או לחילופין משטר
אפרטהייד מובהק במדינה דו-לאומית?
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 11:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- הסיכסוך עם הערבים הוא בן מאה שנים ויותר, מהותו היא הרס המדינה היהודית בארץ ישראל. לא תיחפתור אותו ברגע
- הסיכסוך עם היהודים (השמאל ההזוי) הוא בן 40 שנה ויש סיכוי לפתור אותו
- קודם כל צריך לסיים את הסכסוך עם היהודים ההזויים (שמאל).
- ההיסטוריה כבר הוכיחה באירופה כי היהודים בשמאל הוליכו את קהילותיהם להתנצרות. בתוך כך הגיע גם היטלר לעזור...
- כל זמן שמיעוט יהודים בארץ ירצה לתת לערבים עוד מדינה ועוד מדינה על חשבון יהודים לא יהיה פתרון לסכסוך בין יהודים ובודאי לא לסיכסוך עם העולם הערבי
- כלומר, הפתרון הוא ביכולת שלנו, בעזרת הבעל שם טוב, למנוע חילול שמים מהסוג של יוסלה...
כי הפתרון המעשי והעסיסי שאתה מציע - השמדת מדינת היהודים. נכון, זה פתרון ונכון, ישנם יהודים שממליצים עליו.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
אריה פרלמן (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 11:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַפִּתְרוֹן הָרָצוּי הוּא אָכֵן ''טְרַנְסְפֶר כָּפוּי'' כְּפִי שֶׁאַתָּה מְכַנֶּה זֹאת, אוֹ טְרַנְסְפֶר בְּהַסְכָּמָה כְּפִי שֶׁאֲנִי מְכַנֶּה זֹאת.

אֲבָל לְעֵת-עַתָּה אֵין פִּתְרוֹן הַמַּנִּיחַ אֶת דַּעַת כֻּלָּם.

סִפּוּחַ מִיָּדִי שֶׁל אֲזוֹרִי ''סִי'' לְשֶׁעָבַר וְחֵלֶק מֵאֲזוֹרֵי ''בִּי'' לְשֶׁעָבַר וְהֶמְשֵׁךְ קִיּוּם אוֹטוֹנוֹמְיָה דֶּה-פַקְטוֹ בִּשְׁאַר הַשְּׁטָחִים הוּא מֵעֵין ''מוֹדוּס-וִיוֶנְדִי-דֶּה-לָה-שְׁמַאטֶע'' שֶׁקִּיּוּמוֹ גָּרוּעַ מְאוֹד אָמְנָם - אוּלָם גָּרוּעַ פָּחוֹת מִכָּל הַ''פִּתְרוֹנוֹת'' הָאֲחֵרִים.

הַסִּבָּה לְהִתְמַשְּׁכוּת הַמַּצָּב הַנּוֹכְחִי הוּא הָאֱמוּנָה שֶׁיֵּשׁ סִכּוּי לְהַתִּישׁ, לְהַחְלִישׁ וּלְעַרְעֵר אֶת קִיּוּמָהּ שֶׁל יִשְׂרָאֵל עַד הַסּוֹף הַמַּר בְּאֶמְצָעוּת הַקָּזַת דָּם טֶרוֹרִיסְטִית וְתַעֲמוּלָתִית עַל-יְדֵי הַקְּלָף הַ''פָלַשְׂתִּינִי''. זֹאת גַּם הַסִּבָּה שֶׁמֵּאוֹת אַלְפֵי ''פְּלִיטִים'' עֲרָבִים בִּמְדִינוֹת עָרַב מֻחְזָקִים בְּאֹפֶן מְלָאכוּתִי בְּמַצָּבָם כְּבָר 60 שָׁנָה. וְכָאן, לְפָחוֹת, נִתַּן לִפְתֹּר אֶת הַבְּעָיָה לְלֹא קֶשֶׁר לְמַעֲשֶׂיהָ אוֹ מֶחְדָּלֶיהָ שֶׁל יִשְׂרָאֵל: פָּשׁוּט לְיַשְּׁבָם וּלְשַׁקְּמָם בִּמְקוֹמָם הַנּוֹכְחִי.

אֲנִי חוֹזֵר שׁוּב לַמְרוֹת הַמֵּמַד הַטַּרְחָנִי שֶׁבַּדָּבָר, עֵקֶב חֲשִׁיבוּתוֹ המכרעת שֶׁל הַמֶּסֶר: לֹא הַיֵּאוּשׁ הַ''פָלַשְׂתִּינִי'' מוֹבִיל לְהַתְמָדַת הַסִּכְסוּךְ - אֶלָּא הַתִּקְוָה הַ''פָלַשְׂתִּינִית'' לִמְחֹק אֶת יִשְׂרָאֵל מֵהַמַּפָּה.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 12:52)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טרנספר בהסכמה'' אינו אופציה מעשית
אלא המצאה של יהודים ישראליים אשר
מתייחסים לאוכלוסיה הפלסטינית כמו היו
בקר במרעה.

לקורא הפלסטיני הממוצע 'טרנספר בהסכמה'
משול לבגידה. ומשום מה איזכור הרעיון הנואל
הזה, נפוץ דווקא בקרב יהודים כשרים כמר פרלמן
שאינם נוקטים בלשון אלימה כמקובל אצל אריה
עירן למשל (''ואת פלסטין צריך לחסל''), אך אלימים
לא פחות כלפי הפלסטינים. לשוביניזם צורות רבות,
וכאן בארץ הצבי קיימות כל הווריאציות האפשריות,

החל מעירן המחסל את כל הישוב הפלסטיני,
דרך פרלמן המאיין 'רק' את היישות הלאומית הפלסטינית,
וכלה ברבינוביץ המעודן שמכחיש את הרצון הפלסטיני
במדינה.

האם באמת אינך תופש עד כמה תרומתך לדיון בנושא
הפלסטיני מגוכחת. הרי די לדבר עם פלסטיני תושב
הכפר או העיר, או לקרוא מאמרים בנושא הפלסטיני,
או לראות את נחישותם של תושבי עזה אשר לא נמלטו
מבתיהם גם תחת ההפגזות של צה''ל, - די בכך כדי
להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאין לאוכלוסיה
הפלסטינית כוונה להתפנות מרצון מיהודה שומרון ועזה.

ה''מימד הטרחני שבדבר'' אינו החזרה על המשוואה המוזרה
שלך בין ה'יאוש' הפלסטיני ו'התקווה' הפלסטינית, אלא
העובדה שהינך מסוגל לכתוב ברצינות שמי מהתושבים
הפלסטיניים מוכן להתפנות 'בהסכמה'. ואני שואל את עצמי
בכל פעם שאני קורא את ההנחות המופרכות האלה שאין
קשר כלל בינן לבין המציאות בשטח, האם הכותב אכן מאמין
שדבריו תוקף להם או שהוא פשוט מנסה לעבוד עלינו בעיניים.

השאלה עדיין נותרה ללא מענה:
האם יש לך פתרון מעשי למצב הקיים,
ללא טרנספר כפוי (אין אופציה של טרנספר בהסכמה)
וללא חיסול הפלסטינים כפי שעירן מציע.
וכיצד הינך מציע למנוע את הרוב הפלסטיני
במדינה דו-לאומית הנוצרת בשנים האחרונות
בשל הסיפוח הזוחל?

אם יש פתרון אחר מאשר שתי מדינות לפי גבולות '67,
אשמח לשמוע.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 13:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
מה תשמח לשמוע ואינו מביא לחיסול מדינת היהודים בשלב אחד או בכמה שלבים?
כמו שנאמר אינספור פעמים וגם הוחדר להזיה שלך -
הסיכסוך הוא בן יותר ממאה שנים ושום שתי מדינות לא יחסלו אותו אלא אם כן -
יביאו לחיסול הישות היהודית במזרח התיכון
אל תשכח שמאחורי שתי מדינות מחכה וממתין מעבר לשער, ממש - זכות השיבה המפורסמת.
ואם היא לא תכריע את מדינת ישראל -
לא יהיה שלום
כי שלום במזרח התיכון - אל אפך וחמתך בפתח-תיקווה
הוא שלום ללא מדינה של יהודים
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 14:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פראזות ריקות כרגיל.
מדוע איני מופתע.

והצעה מעשית לפתרון
אף לא אחת,
לא מה'סתם אחד'
וגם לא מפרלמן.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 14:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פתרון למה אתה מבקש - יוסלה?
פתרון סופי?
או משהו בין הזמנים?
פתרון שישאיר בידיך את הדירה בפתח-תיקווה
או שיטיס אותך לברלין?
משהו שיעזור לך לפתוח סידור
או שיסדר אותך במשרת קרדינאל
בואתיקן
או בהרי ירושלים.
קודם כל תחליט איפה אתה נמצא ואז ימצא הפתרון
למי שטס בשמים ומחלל
גם כינור לא יוריד אותו מאגג
אז תחליט איפה אתה נמצא
זה קשה, אני יודע
זה כמו לקחת את החיים בידים
אם תצא מזה יהודי -
תודיע גם לי
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 16:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך מה לומר
עדיף שתמנע.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
אריה פרלמן (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 17:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כְּמוֹ רַבִּים וְטוֹבִים - אַתָּה מְבַלְבֵּל בֵּין ''טְרַנְסְפֶר מֵרָצוֹן'' - שֶׁהוּא עִידוּד הֲגִירָה הַמִּסְתַּמֵּךְ עַל רְצוֹנוֹ שֶׁל כָּל פְּרָט וּפְרָט, לְבֵין ''טְרַנְסְפֶר בְּהַסְכָּמָה'', שֶׁהוּא הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין בְּהַסְכָּמָה בֵּין מְדִינוֹת, תּוֹךְ כְּדֵי יִשּׁוּב וְשִׁקּוּם בַּמָּקוֹם הֶחָדָשׁ.

הַדֻּגְמָאוֹת לִטְרַנְסְפֶר בְּהַסְכָּמָה - הֵן בְּפֹעַל וְהֵן כְּהַצָּעוֹת אוֹפֶּרָטִיבִיּוֹת - מוּבָאוֹת בְּמַאֲמָר שֶׁכָּתַבְתִּי בִּמְיֻחָד עַל נוֹשֵׂא זֶה,

דיון 1799
וְאֵין טַעַם לְצַטֵּט אֶת כֻּלָּן בְּהוֹדָעָה זוֹ.

מִשּׁוּם מַה לֹא הִתְיַחַסְתָּ לַהֶבֵּט הַשֵּׁנִי בְּהוֹדָעָתִי, כְּלוֹמַר הַפִּתְרוֹן''.

יֶשְׁנָן בְּעָיוֹת לְלֹא פִּתְרוֹן.

יֶשְׁנָן בְּעָיוֹת לְלֹא פִּתְרוֹן שֶׁל פְּשָׁרָה הַמַּנִּיחַ אֶת דַּעַת כָּל הַצְּדָדִים.

לֹא כָּל בְּעָיָה נִתַּן לְיַשֵּׁב.

הַסִּכְסוּךְ הַנּוֹכְחִי אֵינֶנּוּ נִתַּן לְיִשּׁוּב בְּדַרְכֵי פְּשָׁרָה. הַמְּעַט שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת הוּא לְהִסְתַּדֵּר עִם הַמַּצָּב הַקַּיָּם. הַתּוֹסֶפֶת שֶׁאֲנִי מַצִּיעַ הִיא סִפּוּחַ חֶלְקִי שֶׁל יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, כַּמּוּבָן תּוֹךְ כְּדֵי תַּהֲלִיךְ אָרֹךְ שֶׁל הִתְאַזְרְחוּת כְּפִי שֶׁמְּקֻבָּל בְּכָל מְדִינוֹת הַמַּעֲרָב (וּבְאִירְלַנְד וּבְּרִיטַנְיָה לְמָשָׁל, מְקֻבֶּלֶת גַּם הַצְהָרַת נֶאֱמָנוּת). אֲנִי מַעֲרִיךְ שֶׁהַסִּפּוּחַ יֵעָשֶׂה בַּמַּתְכֹּנֶת שֶׁל סִפּוּחַ מִזְרַח יְרוּשָׁלַיִם: נְדִיבוּת בָּרָמָה הַהַצְהָרָתִית - מִבְּלִי לְשַׁלֵּם אֶת הַמְּחִיר: נָא לִזְכֹּר שֶׁעַרְבִיֵּי מִזְרַח יְרוּשָׁלַיִם אֵינָם מַצְבִּיעִים לַכְּנֶסֶת, לַמְרוֹת שֶׁהֵם זַכָּאִים לְקַבֵּל אֶזְרָחוּת וּלְמַמֵּשׁ אוֹתָהּ, כְּפִי שֶׁעָשׂוּ כַּמָּה מֵאוֹת מֵהֶם.

אֲבָל מַה שֶׁכָּתַבְתִּי לְעֵיל אֵינוֹ אֶלָּא הֶסְדֵּר זְמַנִּי לִשְׁעַת הַדַּחַק. יֵשׁ לַחְתֹּר בְּעִקְבִיּוּת לְמִיטוּט נְקֻדַּת הָאַרְכִימֶדֶס שֶׁל הַסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי עֲרָבִי, כְּלוֹמַר: סֵרוּבָהּ שֶׁל הָאֻמָּה הָעֲרָבִית לְקַבֵּל אֶת קִיּוּמָהּ שֶׁל יֵשׁוּת יְהוּדִית עַצְמָאִית בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 2:53)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא משנה את העובדה
ש'טרנספר בהסכמה' אינו
אופציה מעשית.

אי אפשר כיום לתאר או לדמיין אפילו
נסיבות שבהן הפלסטינים יסכימו
לחילופי אוכלוסין בסדר גודל משמעותי,
ביחוד אם פירוש הדבר וויתור על שטחים
ביהודה ושומרון. זה לא ריאלי, והשימוש
במונח הזה מקומם, היות והוא משמש
כוו לתליית תעמולה יהודית עליו,
שאין בינה ולמציאות המדינית במזרח
התיכון כל קשר.

מר פרלמן אינו מודע לטון המתנשא
בו ספוגות טענותיו האלגנטיות למיניהן:
איון היישות הפלסטינית, 'טרנספר בהסכמה'
ועוד ירקות מבית המדרש של חובבי ארץ
ישראל השמנה. בסך הכל נופחי רוח גבית
של המתנחלים, או 'סומכי נופלים'.
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
אריה פרלמן (יום שני, 01/06/2009 שעה 23:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי חוֹזֵר בַּפַּעַם הַשְּׁלִישִׁית:

הָאוֹפְּצְיָה הַמַּעֲשִׂית בְּיוֹתֵר כָּרֶגַע הִיא סִפּוּחַ חֶלְקִי שֶׁל יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, עִם הֶמְשֵׁךְ הָאוֹטוֹנוֹמְיָה דֶּה-פַקְטוֹ בִּשְׁאַר הַחֲלָקִים.

אֲבָל כָּל זֶה יִשָּׁאֵר הֶסְדֵּר זְמַנִּי שֶׁיִּתְפּוֹצֵץ לְכֻלָּם בַּפַּרְצוּף אִם לֹא נְטַפֵּל בַּבְּעָיָה מֵהַשֹּׁרֶשׁ.
_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות (כולל הייננים מפסגות ועפרה) ננוחם
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 4:44)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך מובילה לניסוח המעורפל כרגיל של
''אִם לֹא נְטַפֵּל בַּבְּעָיָה מֵהַשֹּׁרֶשׁ.''

ואני חוזר לשאלתי המקורית
(עליה ענית במקום בן שיחי הקודם):
למה אתה מתכוון ב'טיפול בבעיה מהשורש'
ובמלים אחרות, מה אתה מציע
מעבר לפראזות (''אוטונומיה דה-פקטו'')
ומעבר לתזה הגזענית למעשה של
איון היישות הלאומית הפלסטינית.

מה תכניתך? צבאית או מדינית?
תכנית המבוססת על איון הלאומיות הפלסטינית
והמשך שלילת זכויות הפרט של הפלסטינים
בחסות השלטון הצבאי, או פתרון מדיני שיהיה
מוסכם על הצדדים (אם שכחת אז הפלסטינים
הם צד בענין)?

מה אתה רואה כפתרון שלא ''ישאר הסדר זמני
שיתפוצץ לכולם בפרצוף''?

נראה לי שלבד מ'פתרונות' המבוססים על שלילת
זכויות האדם (הזכויות הפוליטיות) של הפלסטינים
והמשך הכיבוש הצבאי, אין לך ולידידך חובבי ארץ
ישראל השמנה שום דבר להציע.

מלחמה, מלחמה, מלחמה, וכל דאלים גבר.
גזענות כעקרון חברתי, וכביכול-דמוקרטיה ליהודים
בלבד שקרובה במידה מפתיעה למשטר פאשיסטי
כוחני או למשטר אפרטהייד.
_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות )כולל הייננים מפסגות ועפרה( ננוחם
אריה פרלמן (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 7:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רֵאשִׁית כָּל - אֲנִי שָׂמַח שֶׁלְּאַחַר שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים (בִּלְבַד, יֵשׁ לְצַיֵּן לִזְכוּתְךָ) הִתְיַחַסְתָּ סוֹף סוֹף לַהֶבֵּט הַמַּעֲשִׂי שֶׁאוֹתוֹ כָּל כָּךְ חִפַּשְׂתָּ. ''אוֹטוֹנוֹמְיָה דֶּה-פַקְטוֹ'', בְּלָטִינִית, פֵּרוּשָׁהּ ,שִׁלְטוֹן עַצְמִי בְּפֹעַל'', כְּפִי שֶׁקּוֹרֶה הַיּוֹם בְּאֹפֶן מְאוֹד מַעֲשִׂי, אַרְצִי וּפְּרַקְטִי בִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן (כַּאֲשֶׁר בְּעַזָּה יֵשׁ מְדִינָה דֶּה-פַקְטוֹ).

שֵׁנִית - בְּתוֹר אָדָם ''מַעֲשִׂי'', שֶׁמְּחַפֵּשׂ פִּתְרוֹנוֹת ''מַעֲשִׂיִּים'', אַתָּה מַשְׁקִיעַ הָמוֹן אֶנֶרְגְּיָה בִּ''פְרָזוֹת'' בִּלְתִּי-מֵעֲשִׂיּוֹת כְּגוֹן מִדַּת הַגִּזְעָנוּת אוֹ גֹּבַהּ הַהִתְנַשְּׂאוּת שֶׁל הַכּוֹתֵב.

אֲנִי חַיָּב לְהָסִיר בְּפָנֶיךָ אֶת הַכּוֹבַע עַל אֱמוּנָתְךָ הַיּוֹקֶדֶת שֶׁנְּסִיגָה לִגְבוּלוֹת 67 תָּבִיא אֶת הַגְּאֻלָּה. גַּם אִם מְדֻבָּר בֶּאֱמוּנָה פָּתֶטִית וּבְקִבָּעוֹן קָטָטוֹנִי מַשֶּׁהוּ, בְּכָל זֹאת אִי אֶפְשָׁר שֶׁלֹּא לְהִתְרַשֵּׁם מִכּוֹחַ הַהַתְמָדָה.

אֲנִי, לְפָחוֹת, יוֹתֵר ''מַעֲשִׂי'' מִמְּךָ (וְעַכְשָׁו תָּבוֹא הוֹדָעָה אֲרֻכָּה הַמּוֹדֶדֶת בְּסַרְגֵּל אֶת מִדַּת הַהִתְנַשְּׂאוּת שֶׁלִּי כְּלַפֶּיךָ) וְיוֹתֵר עָנָו מִמְּךָ מִבְּחִינָה זוֹ שֶׁאֲנִי מוֹדֶה בְּהֶעְדֵּר פִּתְרוֹנוֹת קֶסֶם לַמַּצָּב.

אַתָּה מִסְתַּיֵּג - וּבָרָמָה הָאֱנוֹשִׁית נִתַּן לְהָבִין זֹאת - מֵהַתַּסְרִיט שֶׁל ''מִלְחָמָה וְעוֹד מִלְחָמָה'' כְּפִי שֶׁמִּצְטַיֵּר בְּעֵינֶיךָ הֶעָתִיד.

אֲבָל אִלּוּ הָיִיתָ מְדַבֵּר עִם אִינְטֶלֶקְטוּאָל אֵירוֹפִּי נְבוּאִי בִּשְׁנַת 1517 - וְהוּא הָיָה אוֹמֵר לְךָ שֶׁצְּפוּיוֹת עוֹד מִלְחָמוֹת ''וְעוֹד מִלְחָמוֹת וּמִלְחָמוֹת'' עַד שֶׁיַּגִּיעַ הַשָּׁלוֹם לְאֵירוֹפָּה - בְּוַדַּאי הָיִיתָ מְגַנֶּה אוֹתוֹ כִּמְחַרְחֵר מִלְחָמָה קַנַּאי וְצַר מֹחַ.

אֲבָל מַה לַעֲשׂוֹת? הַמְּצִיאוּת קָשָׁה יוֹתֵר מִמִּשְׁאֲלוֹת הַלֵּב לִפְעָמִים.

כֵּן. צְפוּיִים לָנוּ עוֹד כַּמָּה וְכַמָּה דּוֹרוֹת שֶׁל מַאֲבָקִים קָשִׁים - וְאוּלַי גַּם מִלְחָמוֹת - עַד שֶׁיְּוַתְּרוּ הָעֲרָבִים בְּאֹפֶן סוֹפִי עַל חֲלוֹמָם לְהַשְׁמִיד אֶת יִשְׂרָאֵל.
_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות (כולל הייננים מפסגות ועפרה) ננוחם
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 9:05)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אֲנִי שָׂמַח שֶׁלְּאַחַר שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים (בִּלְבַד, יֵשׁ לְצַיֵּן לִזְכוּתְךָ) הִתְיַחַסְתָּ סוֹף סוֹף לַהֶבֵּט הַמַּעֲשִׂי שֶׁאוֹתוֹ כָּל כָּךְ חִפַּשְׂתָּ''

,אַתָּה מַשְׁקִיעַ הָמוֹן אֶנֶרְגְּיָה בִּ''פְרָזוֹת'' בִּלְתִּי-מֵעֲשִׂיּוֹת...''

''...בֶּאֱמוּנָה פָּתֶטִית וּבְקִבָּעוֹן קָטָטוֹנִי מַשֶּׁהוּ...''

''כְּפִי שֶׁמִּצְטַיֵּר בְּעֵינֶיךָ הֶעָתִיד.''

''אֲבָל אִלּוּ הָיִיתָ מְדַבֵּר עִם אִינְטֶלֶקְטוּאָל אֵירוֹפִּי נְבוּאִי...''

כצפוי רוב נפח התגובה של
פרלמן אינו לעניין כלל, אלא עוסק
בהנחותיו לגבי היוסלה, מצב רוחו,
כוונותיו, מידת ההתלהבות שלו, וכו'.

ואז מגיעים למשפט החותם את
ה'ניתוח' של היוסלה, -המשפט הראשון
בהודעה בת שמונה משפטים שמתייחס
לענין הנדון,

''כֵּן. צְפוּיִים לָנוּ עוֹד כַּמָּה וְכַמָּה דּוֹרוֹת שֶׁל מַאֲבָקִים
קָשִׁים - וְאוּלַי גַּם מִלְחָמוֹת - עַד שֶׁיְּוַתְּרוּ הָעֲרָבִים
בְּאֹפֶן סוֹפִי עַל חֲלוֹמָם לְהַשְׁמִיד אֶת יִשְׂרָאֵל.''

90% מוץ רכילותי,
שבסופו זרבובית בצורת
קלישאה שנשמעה עייפה
כבר בסוף שנות החמשים.

לאחר צמצום כל המאמרים והתזות
השוללות את היישות הפלסטינית,
כל מה שנותר משלל הטקסטים שלך
זו ההצהרה שלא רק שאינה מחדשת
דבר, אלא גם הופכת סיבה ומסובב
בכל הנוגע למצב הנוכחי.

''עַד שֶׁיְּוַתְּרוּ הָעֲרָבִים בְּאֹפֶן סוֹפִי עַל חֲלוֹמָם לְהַשְׁמִיד אֶת יִשְׂרָאֵל.''

על מה אתה מדבר?
האם היית יכול להיות יותר מעורפל?
מי זה הערבים? הפלסטינים?
המצרים והירדנים? הסורים? החיזבאללה?

המצרים ויתרו ''על חלומם להשמיד את ישראל,'' כאשר עשו שלום עמנו.
הירדנים ויתרו ''על חלומם להשמיד את ישראל'', כאשר חתמו על הסכם השלום.
הסורים התחננו עוד בעת מלחמת לבנון השניה למשא ומתן מדיני עם ישראל.
ראש ממשלת לבנון באותה תקופה - סניורה - העלה הצעה למשא ומתן לשלום
עם ישראל בעיצומה של המתקפה הישראלית על התשתיות של המדינה הלבנונית.
איש בישראל כמובן לא התיחס לענין.
מדינות ערב (''הערבים'') הצטרפו כמעט פה אחד ליוזמה הסעודית שהציעה פתרון
מדיני סביר ביותר שמהווה המשך טבעי להסכמי אוסלו.
הפלסטינים עצמם ממשיכים לדבוק ברעיון של חזרה לשולחן הדיונים,
לא כדי לממש את ''חלומם להשמיד את ישראל'' אלא כדי להביא שלום לתושבים
העייפים של הארץ הזאת.
אנשי הרשות ישבו בשנים האחרונות יום-יום שבוע בשבוע עם נציגי ממשלת
אולמרט-לבני אשר עשתה צחוק מעניין המשא ומתן והמשיכה כמובן בהוצאות
להורג בדם קר של מנהיגי הפלסטינים בשטחים.
והחמאס - ה'שטן' הנורא של ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש הישראלי
הנמשך עדיין ביהודה ושומרון ולמצור ולהרעבה של עזה, שלא לדבר על ההרג
ללא הבחנה שצה''ל ערך באוכלוסיה הפלסטינית של עזה בדצמבר 2008 -
החמאס - השטן הנורא הזה - זכה בבחירות לראשות הפלסטינית באופן לגיטימי,
ומיד פתח במסע הצהרות שמטרתן לשכנע את ישראל שרצונו לזכות בלגיטימיות
מדינית ושפניהם למשא ומתן לשלום. תגובת ישראל - קריאה לחרם בינלאומי
על ממשלת החמאס, המשך ההוצאות להורג בידי יחידות החיסול של צה''ל,
התחלת המצור המתמשך עד היום על עזה, ושאר ירקות שהמוח הישראלי
היהיר ממציא חדשות לבקרים.

החלום הערבי להשמיד את ישראל קיים אפילו אצל אחמניג'אד יימח שמו
כמין מנטרה שנועדה לגייס את עמו העייף מדיקטטורים לתמוך במשטרו. האיש
אינו לוקח ברצינות את האפשרות שישראל אכן חלשה.

החלום הערבי להשמיד את ישראל קיים אצל הפרלמן בצורת הקלישאה שלמעלה
כמעט באותה המתכונת שבה הדימוי מופיע אצל אחמניג'אד - כאמצעי רטורי
מיושן ומשופשף שמזכיר לי יותר מכל את ימי 'קול הרעם מקהיר' והודעותיהם
בדבר החיסול העתידי של הצבא הישראלי. כבר אז, עם כל הדאגה האמיתית
ששררה ערב מלחמת ששת הימים צחקנו בהקלה מסוימת למשמע ההודעות
המוזרות והלא רלוונטיות כל כך של השדרן העילג משהו מקהיר. השתתפתי
בתוגה שקולו ביטא כבר אז.

צר לי על תועמלנים מסוגו של מר פרלמן. הרי עמדתם, בנושא הסכסוך הישראלי
פלסטיני, על כל מרכיביה, מצטמצמת לקלישאה שלמעלה:
עלינו להלחם עד שהערבים יוותרו על חלומם להשמיד את ישראל.
נלחמנו ונלחמנו, ועכשיו אנו נלחמים כבר ארבעים שנה באוכלוסיה
הפלסטינית, או יותר נכון בעם הפלסטיני השוכן ביהודה שומרון ועזה.
הרי כבשנו את השטחים, ניצחנו במלחמה. עכשיו מר פרלמן עושה כל
שביכולתו לשכנענו שאם באמץ באמת נרצה בכך, הפלסטינים ייעלמו
(והוא עוד קורא לי 'פתטי').

ההישגים הצבאיים החשובים של ישראל בשלושים השנה האחרונות
היו בגדר מין משחק מחבואים עם משתתף אחד - ישראל. נכנסנו ללבנון
במלחמת לבנון הראשונה, ויצאנו מלבנון. יצאנו מעזה כליל, וחזרנו לעזה
כדי להרוג את תושביה בהמוניהם, וכדי להרוס עד כמה שיותר בתים ושכונות.
ויצאנו מעזה. ונכנסנו שנית ללבנון כדי להרוס את כל מה שבנוי שם אבן על אבן
ויצאנו מלבנון. בשלוש המלחמות הללו לא הושגה אף לא מטרה אחת מוצהרת.

והטיפול השוטף של ישראל בתושבי השטחים המתנגדים כמובן לנוכחות
הישראלית העושקת והרוצחת את אנשיהם ממשיך להיות דוגמא מזוויעה
של משטר צבאי שכיום אף איננו מתיימר להיות 'נאור'.

המציאות שפרלמן מדבר עליה קיימת כבר הרבה שנים רק במוחו הקודח.
אפילו בגין, אילו היה חי כיום, היה משפשף את עיניו באי אימון לנוכח
הפנטזיה הטריטוריאליסטית שתפסה את מקומה של מדיניות חוץ שפויה.

הפרלמן, או מר פרלמן, או סתם פרלמן. נמאס מהשטויות שאתה ושאר
חובבי האדמות שאינן שלכם מפיצים בכל מקום כתחליף לא רק למדיניות
מעשית אלא לדיון ציבורי מקיף. הבומרנג של ההשתטות חוזר בסופו של דבר
אל המטיל אותו, וההישג היחיד שלך עד כה בדיון בנושא הזה הוא
שחיקה של האמון שמי מהקוראים את דבריך רוחש לך. ההצבה של הקלישאה
בדבר החלום הערבי להשמיד את ישראל בתור הבסיס לתזות השונות שהצגת
עד כה, מערערת לחלוטין כל שריד של אימון ביכולתך לאמר דברי טעם בנושא.
_new_ הוספת תגובה



הפלשתינאי אמר את דברו !
ע.צופיה (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 16:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות )כולל הייננים מפסגות ועפרה( ננוחם
אריה פרלמן (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 23:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הֶסְכֵּמִים נוֹעֲדוּ לְשָׁרֵת מַטָּרוֹת. לֹא רַק הַמִּלְחָמָה הִיא הֶמְשֵׁךְ הַמְּדִינִיּוּת בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים, לִפְעָמִים גַּם הֶסְכֵּם הוּא הֶמְשֵׁךְ הַמִּלְחָמָה בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים. הַמִּצְרִים הִגִּיעוּ לַמַּסְקָנָה שֶׁאֶת יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּלוֹת 1967־1973 לֹא נִתַּן לְהַכְרִיעַ בְּמַהֲלוּמָה צְבָאִית אַחַת, אָז הֵם הֶחְלִיטוּ לְקַדֵּם אֶת מַטְּרָתָם בְּאֶמְצָעוּת הֶסְכֵּמִים. מִכָּאן וְעַד לַמַּחְשָׁבָה הָאוּטוֹפִּית שֶׁהֵם וִתְּרוּ עַל חֲלוֹמָם הַמֶּרְחָק גָּדוֹל.

לְפִי אֵיךְ שֶׁאֲנִי מֵבִין אֶת הָעֶמְדָּה הָעֲרָבִית בִּכְלָלוּתָהּ (בְּשִׁקְלוּלָהּ, אִם תִּרְצֶה), קִיּוּמָהּ שֶׁל יֵשׁוּת לֹא-עֲרָבִית, לֹא-מֻסְלְמִית וְאַף לֹא-מִזְרָחִית בְּאָפְיָהּ בְּלֵב הַמִּזְרָח הַתִּיכוֹן הִיא בְּעָיָה שֶׁיֵּשׁ לִפְתֹּר. הַבְּעָיָה אֵינֶנָּה בְּמַה שֶׁיִּשְׂרָאֵל עוֹשָׂה אוֹ לֹא עוֹשָׂה, אֶלָּא בְּעֶצֶם קִיּוּמָהּ. לָכֵן מַמְשִׁיכִים הָעֲרָבִים לְנַסּוֹת וּלְעַרְעֵר אֶת עֶצֶם קִיּוּמָהּ שֶׁל יִשְׂרָאֵל בְּכָל הָאֶמְצָעִים הָעוֹמְדִים לִרְשׁוּתָם (כַּאֲשֶׁר מַהֲלוּמָה צְבָאִית אֵינֶנָּה אֶחָד מֵהֶם בִּשְׁלַב זֶה). זוֹהִי הַסִּבָּה לְכָךְ שֶׁהָעוֹלָם הָעֲרָבִי מַגְעִישׁ וּמַרְעִישׁ עוֹלָמוֹת לְמַעַן הֲקָמַת ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'', לֹא כְּדֵי לְהָבִיא ''צֶדֶק לְעַם מְדֻכָּא'' (שֶׁהֲרֵי אָז הָיוּ מְקִימִים עֶשֶׂר פְּעָמִים מְדִינָה כּוּרְדִּית וּמְדִינָה דְּרוֹם-סוּדָנִית) אֶלָּא כְּדֵי לְבַצֵּעַ עָוֶל מְשַׁוֵּעַ.

לְמַצָּב עִנְיָנִים זֶה אֵין ''פִּתְרוֹן'' מִיָּדִי וְגַם לֹא קַל. אֲבָל חָשׁוּב מְאוֹד - חָשׁוּב הַרְבֵּה יוֹתֵר מִ''פִּתְרוֹן'' תַּעְתּוּעִים - זֶה לָדַעַת בְּאֵיזֶה כִּוּוּן לָלֶכֶת וּמֵאֵיזֶה כִּוּוּן לְהִמָּנַע.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 7:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך אינה מוסיפה לדיון.

בעקרון (בשקלול תגובותיך השונות
אם תרצה) אתה רואה את ישראל
עם גבול על הירדן.

וזה מוביל לאחד משני פתרונות:
1. טרנספר של ארבעה מליון תושבים
פלסטינים מארץ ישראל לעבר הירדן
- כאשר ברור שזו לא אופציה (ראה
נזיפתו של ביבי בח''כ שהציע להחיל
אזרחות ירדנית על תושבי יהודה ושומרון
הפלסטינים) ולו גם בשל הסירוב הידוע
מראש של העם הפלסטיני היושב ביהודה
שומרון להתפנות.
2. משטר אפרטהייד בשטחים אשר יהווה
תרגום של החוקים לשעת חירום החלים כיום
על האוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון
למערכת חוקים אזרחיים. בקיצור המשך המציאות
של שתי מערכות משפטיות בישראל השמנה:
האחת עבור התושבים היהודיים והשניה עבור
התושבים הפלסטיניים.

בקיצור: או טרנספר כפוי בכוח צבאי - פשע נגד האנושות,
או ישראל כמדינת אפרטהייד.

מובן לי גם מדוע האופציה השניה יותר קוסמת לך
(אוטונומיה דה-פקטו ושאר מונחים מטעים) - כי הרי
כבר כיום ישראל היא 'דה-פקטו' מדינת אפרטהייד
לכל דבר, ומה קל יותר מאשר לעשות מספר שינויים
טכניים הקשורים להגדרת מערכת החוקים והממשל
- שינויים אשר יאפשרו להכריז על החלת הריבונות
הישראלית על יהודה ושומרון כדי להמשיך למעשה
בנוהלים הקיימים כיום בשטחים ללא כל שינוי אמיתי.

הטעות שלך היא גם טעות אופטית:
היות וכבר ארבעים שנה קיים מצב של כפל חוק
בשטחים, נוצר הרושם שזה המצב הנורמלי. ומה קל
יותר מאשר להציע פתרון אשר בונה על המצב הקיים
תוך שינויים כאלה ואחרים. אך ה'מצב הקיים' בשטחים
אינו נורמלי כלל ועיקר, וכל הסדר עם הפלסטינים יהיה
חייב להתחיל לבנות מקומת הקרקע האמיתית שהיא
כינון משטר עצמאי מדיני לפלסטינים (מדינה פלסטינית)
אשר ריבונותה תחול על כל שטח הגדה ועזה. זו קומת
הקרקע, לא הטירוף הלא-חוקי המתמשך בשטחים והמצור
על עזה, שלא להזכיר את הטבח באוכלוסיה הפלסטינית
בדצמבר 2008.

הכיוון שהנך מציע בדבריך אינו כלל כיוון. זה דישדוש
נרקיסיסטי מול הראי בעולם שבו אין פרטנר וגם האוייב
קיים רק כמין ענן שטני המרחף ברקע. איבדת קשר עם
המציאות המדינית, בערך באותה תקופה שבה נטבע
במוחך הרעיון,

''עַד שֶׁיְּוַתְּרוּ הָעֲרָבִים בְּאֹפֶן סוֹפִי עַל חֲלוֹמָם לְהַשְׁמִיד אֶת יִשְׂרָאֵל.''

אנכרוניזם מעייף שאינו מוסיף מאומה לדיון,
וכל שנותר מכל הבל הפה של עמדות ותזות כאילו
מלומדות, זה המצב הבלתי אפשרי של לא לבלוע ולא להקיא
(תרתי משמע).
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 8:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם תגובתך המעייפת , הארוכה וחסרת חדש אינה מוסיפה לדיון .
ההצעה להקים מדינה נוספת לפלסטינים היא דרך מצויינת למלחמה ולנאכבה חדשה .

אריה עירן .

NO LAND 4 PEACE .
_new_ הוספת תגובה



אז אמרת.
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 10:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך מה לתרום לעניין הנדון
עדיף שתמנע.

אפילו ביבי נתניהו אומר לאלדד שישב
בשקט בצד ולא יעשה רעש (קטע מידיעה
ב'הארץ' לפני יומיים):

''נתניהו לאלדד: אין לנו שום עניין לפגוע בירדן.
ראש הממשלה הגיב במהלך ישיבת החוץ והביטחון לדברי ח''כ אריה אלדד, לפיהם ירדן היא המדינה הפלסטינית. ''ירדן היא גורם מייצב באזור'', אמר נתניהו.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף היום (שני) בישיבת ועדת החוץ והביטחון את ח''כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), על דבריו כי ירדן היא המדינה הפלסטינית. נתניהו אמר לאלדד כי ''אין לנו עניין לפגוע בשום צורה בממלכה ההאשמית''. ''

השטויות הקולוסאליות שאתה ופרלמן ואחרים מעלים בעניין
הפלסטיני, לבד מהיותן בגדר אמירות גזעניות מתנשאות בכך שהן
מבוססות על שלילת הזכויות הפוליטיות של האוכלוסיה הפלסטינית,
אינן משרתות את הדיון הציבורי בנושא זה ובוודאי שאינן תורמות
לפתרון.
_new_ הוספת תגובה



שְׁאֵלָה תֵּאוֹרֶטִית מְעַנְיֶנֶת
אריה פרלמן (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 11:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַאִם יִתָּכֵן בְּעֵינֶיךָ - בְּאֹפֶן הִיפּוֹתֶטִי כַּמּוּבָן - קִיּוּמוֹ שֶׁל מַצָּב שֶׁבּוֹ הַצָּעוֹת גִּזְעָנִיּוֹת מִתְנַשְּׂאוֹת וּמְבֻסָּסוֹת עַל שְׁלִילַת זְכֻיּוֹת וְגוֹ' תִּתְגַּלֶּינָה גַּם כְּמַעֲשִׂיּוֹת וְתוֹרְמוֹת לְפִתְרוֹן?
_new_ הוספת תגובה



שְׁאֵלָה תֵּאוֹרֶטִית מְעַנְיֶנֶת
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 11:29)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על זה נאמר:
חמור כחול-לבן.
_new_ הוספת תגובה



אז אמרת.
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 14:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ''שטות קולוסאלית'' מצאת בדברי פרלמן ואחרים.
הם בסך הכל,די בצניעות, חוזרים על דברי דוברים בעולם הערבי כולו ( כולו) המדברים על השמדת מדינת היהודים והישות הציונית במונחים כאלה ואחרים
וגם במונחים המדברים אל הקהל הדבילי-נאור-פשיסטי-ארכי שמאלני באירופה.
כל נסיון להציג את מדינת היהודים כישות לא לגיטימית - הוא ההשמדה הזאת, כמו זכות השיבה של פליטים שנשמעת נורא נאורה ולגטימית, אבל מאחוריה השטן.
כל העמדה של העולם הערבי כלפי ישראל היא האם-אימא של ההגזענות.
אנחנו זרים פה,קוץ בתחת,נגיף סרטני, כלבים וחזירים
איפה הם מכניסים אותך?
_new_ הוספת תגובה



בפתרון ''שתי מדינות לשני עמים'' אין כל אפרטהייד
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתכוון לפתרון שבו ירדן היא פלסטין.
בתוכנית המצומצמת של השמאל ''שתי מדינות שני עמים'' מתקיים אפרטהייד מוכשר מטעם השמאל כנגד אלפי יהודים. כנראה שיש אנשים שעדיין רגילים לעשות נגד יהודים מה שהם לא מעיזים לעשות נגד יתר העמים וקבוצות האוכלוסין השונות.

החלת אזרחות ירדנית על ערביי השטחים אינה אפרטהייד, כי לרובם יש אזרחות ירדנית שהושעתה ע''י חוסיין באורח חד צדדי ב-‏1986. המהלך של חוסיין נוגד את החוק הבינ''ל. ראוי להחזיר את המצב לקדמותו ולהניח לערביי יו''ש להיות אזרחים ירדניים במעמד תושבים במדינת ישראל. לא צריך שום טרנספר, מלבד לאלה לא ינטשו את הטרור.

וחוץ מזה טרנספר אינה מילה רעה. מקבלים על טרנספר גם פרס אוסלו לשלום, אם שכחת. אבל טרנספר אינו נחוץ כדי להנמיך את להבות הסכסוך.

רק במידה וחלק או כל האוכלוסיה הערבית ביו''ש ימשיכו להתנגד בפועל ובאמצעות טרור לחייהם בתוך מדינת ישראל, ישראל תיאלץ לטרנספר את חלקם או את כולם למדינתם פלסטין בעבר הירדן. מהלך כזה יהיה דווקא מן המוסריים ביותר.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות (כולל הייננים מפסגות ועפרה) ננוחם
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 13:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
טוענים שאתה פלשתיני ולא מצרי
אז אןלי תוכל להיות קצת יותר מאוזן בענין זה
על סמך מה אתה קובע שהמצרים ויתרו על כוונתם להשמיד את ישראל באקט של השלום?
הרי סאדאת קרא לזה פתק ניר?
האם הצבא של מצרים כיום ניבנה במטרה להתערב בקטל של דרפור?
למה מצרים בונה צבא אדיר שכזה?
מתי ראית שאסרו על הפצת הפרוטוקולים במצרים רק מפני שיש שלום עם ישראל?
האם אינך רואה ומבחין בהתעבות האנטישמיות והשנאה ברחוב ובכל המערכות במצרים?
האם כל זה מצביע על כוונות של שלום?
האם אין הכוונה לאגור כוח ולצאת למתקפה על ישראל בבוא היום?
כמה תיירים ממצרים הגיעו לישראל?
מה מהות הקשרים התרבותיים והכלכליים עם מצרים, לדעתך?
_new_ הוספת תגובה



ובפינו ההתנחלויות (כולל הייננים מפסגות ועפרה) ננוחם
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 18:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה להיתנתק מיו''ש?
כל ההנחות שאתה מעלה אינן מבוססות כלל.
הערבים עדיין לא קיבלו את זכותה של ישראל להתקיים. אל תחליף בין ממשלה ערבית כלשהיא לבין העם שלה. ממשלת מצרים חתמה איתנו על שלום ולא העם המצרי. רוב רובם של המצרים מתנגד לשלום כי הוא מתנגד לקיומה של ישראל. וזה נכון גם ביתר מדינות ערב.

הצודק תמיד
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 16:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עצמך מבין שיש רק 2 אופציות .
האחת עם הסכמתנו למדינה פלסטינית והסדרים מדיניים , דבר שיביא לחיסול ישראל כמדינה יהודית . לזה אנחנו לא מסכימים .
השניה זה טרנספר מלא ומדינה יהודית בלי ערבים עד הירדן . לזה הם לא מסכימים .

לכן מצב פרמננטי של מלחמה הוא מה שקורה .

העובדה שזה גזעני או פשיסטי או מלפפון ירוק חסר חשיבות .

אריה עירן .

בטרנספר זה ייגמר .
_new_ הוספת תגובה



הבעל שם טוב אמר, אם נעשה חילול שמים
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 17:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טרנספר בהסכמה'' הוא טרנספר מקובל וראוי. הדבר פעל היטב במאה ה-‏20 ושחרר לחצים איומים באירופה, וראה עכשיו את אירופה כמה משגשגת היא וחיה בשלום (בינתיים) עם בעיותיה, למרות לחצים קלים מכל מיני עמים שוליים שעדיין לא שכחו את תקוותם.

* ''את פלסטין צריך לחסל'' זה ביטוי מטאפורי. הערך ''פלסטין'' בכלל אינו מחובר לערבים בתרבות העולם, אלא הפופוליטיקה, ברובה האנטי ישראלית, גזלה את הערך הזה מן היהודים ונתנה שלמונים לערבים. לכן צריך לבטל את הערך ''פלסטין'' כערך פוליטי ולהשאירו כערך גיאוגרפי - היסטורי, למי שירצה להתפלסטן בעתיד. היום אנחנו במצב שנכון יותר לדבר על שתי מדינות: ישראל שהיא מדינתו של העם היהודי וירדן שהיא מדינתם של ערביי ארץ ישראל - פלסטין. שימוש במילון מונחים לוגי ואמין יקל עלינו למצוא פתרונות מדיניים משופרים שיתגמלו את שני הצדדים.

* אלפי תושבי עזה נחושים ברחו לסיני ביולי 2007 בגלל מלחמונת טיפשית בין החמאס לפת''ח. האם זו נחישות?
אלפי עזתים ברחו מעזה לאחר תחילת הפעולה הצה''לית בדצמבר-ינואר האחרונים למרות שהחמאס איים עליהם ברצח ובהיטלי מס על חייהם. האם זו נחישות?

* הפתרון המעשי היחידי למצב הוא שתי מדינות משני צידי נהר הירדן.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי