|
עוד הודעת תעמולה | |||
|
|||
1. מי שקורא את הצהרת באלפור משנת 1917 יודע שהארץ נקראה פלשתין (http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration_of_...): ''His Majesty's government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavors to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country. 2. מי שקורא את ''על קיר הברזל'' של ז'בוטינסקי יודע שכל שאר דבריך הם לא יותר מדברי תעמולה חסרי כל איכות. | |||
_new_ |
עוד הודעת תעמולה | |||
|
|||
אתה מנסה בכוח לעוות את ההסטוריה. עד שנות 60 אף אחד לא דיבר על ''עם פלסטיני''. | |||
_new_ |
אין צורך אלא להסתמך על ההיסטוריה | |||
|
|||
א. על פי העובדות ההיסטוריות 1. יש עם פלשתינאי, 2. העם הפלשתינאי קיים כבר הרבה שנים לפני 1960, 3. עדות אחת לכך הוא המאמר של ז'בוטינסקי. ב. מי שכמוך מנסה להכחיש עובדות אלה הוא זה שמנסה לעוות את ההיסטוריה. | |||
_new_ |
אין צורך אלא להסתמך על ההיסטוריה | |||
|
|||
שוב אתה מתעקש הארץ נקראה פלסטינה. בפלסטיני היו חלקים מהעם הערבי... ז'בוטינסקי מעולם לא הזכיר עם פלסטיני. כמה פעמים אתה יכול לחזור על השקר הזה ? | |||
_new_ |
לא צריך לנסות לשכתב את ההיסטוריה! | |||
|
|||
דברי מבוססים על עובדות היסטוריות ועל מאמרים וספרים שנכתבו על ההיסטוריה של הארץ. 1. ההודעה עליה הגבתי כללה טענה שהארץ לא נקראה פלשתינה. לכן היה מקום להבהיר שהיא מופרכת. 2. בשנת 1923 ז'בוטינסקי הזכיר גם הזכיר את העם הלא יהודי שישב בארץ וכתב עליהם: ''שערביי ארץ-ישראל בכללותם מסוגלים למכור את רגש הפאטריוטיזם הקנאי שלהם'' (http://www.jabotinsky.org/Jaboworldh/docs/ironwall_h...). דבר דומה הוא אמר עליהם בשנת 1931. אחרים, כולל הם עצמם, השתמשו בשם שז'בוטינסקי כנראה לא השתמש. ----- אתה, כמו אחרים יכול להמשיך ולטעון כל מיני טענות מופרכות בהקשרים האלה. זה למעשה נסיון שלכם לשכתב את ההיסטוריה. | |||
_new_ |
עוד הודעת תעמולה | |||
|
|||
מִי שֶׁקּוֹרֵא אֶת הַצְהָרַת בַּלְפוּר יוֹדֵעַ שֶׁהָאָרֶץ נִקְרְאָה בְּאַנְגְּלִית ''פָּלֶשְׂתַיִן'', כְּפִי שֶׁנִּקְרְאָה בְּאַנְגְּלִית 500 שָׁנִים לִפְנֵי בַּלְפוּר. בְּכָךְ אֵין כָּל חִדּוּשׁ. בַּלְפוּר, כְּמוֹ כָּל הַנּוֹצְרִים הַצִּיּוֹנִים שֶׁלְּפָנָיו, הֵבִין אֶת הַשֵּׁם ''פָּלֶשְׂתַיִן'' כִּשְׁמָהּ שֶׁל אֶרֶץ הַיְּהוּדִים. לְפִיכָךְ לֹא בָּרוּר לִי לְשֵׁם מַה הֵבֵאת אֶת הַהַצְהָרָה וּמַה הִיא אֲמוּרָה לְהוֹכִיחַ. | |||
_new_ |
שהתועמלן פיברק גם את הפרט הזה! | |||
|
|||
העובדות ההיסטוריות הן שיש והיה עם פלשתינאי אשר שורשיו נעוצים בארץ הזאת. | |||
_new_ |
ההודעה למעלה היא שלי | |||
|
|||
_new_ |
עיניים לו ולא יראה, מוח לו ולא יחשוב | |||
|
|||
נכון, אריה. היתה פלשתינה לפני 500 שנים, ובפלשתינה חי עם מסויים. זה לא היה העם היהודי, כי יהודים מעטים מאוד הסכימו לחיות אז בארץ. זה גם לא היה העם הסיני, הנורווגי או הבריטי - גם הם העדיפו לחיות בארצות אחרות. אז מי זה היה, אריה? האם יתכן שלעם שחי בפלשתינה קראו העם ה...פלשתינאי? | |||
_new_ |
עיניים לו ולא יראה, מוח לו ולא יחשוב | |||
|
|||
אריק פוסטר, לא חי כל עם בארץ הזאת לפני 500 שנה. היו תושבים מעמים שונים, וגם מהעם היהודי... מספיק לשפוך כאן זבל... | |||
_new_ |
אתה סותר את עצמך | |||
|
|||
מצד אחד אתה טוען כי לא כאן כל עם ומצד שני היו תושבים מעמים שונים. מספיק לשפוך שטויות! | |||
_new_ |
עיניים לו ולא יראה, מוח לו ולא יחשוב | |||
|
|||
עם פלשתיני? אתה יכול לנקוב במאפין אחד של העם הזה? ספרות שפה דת משהו. יש בעצם מאפין אחד - זה העם היחיד שהומצא כדי לרצוח עם אחר. פורסטר הוא כנראה תוצר קלוקל של מערכת החנוך הישראלית כי אין לו מושג בהיסטוריה ורק בור כזה יכול לכתוב על העם הפלשתיני שהיה כאן לפני 500 שנה. כדאי שתתחיל לקרוא קצת ספרי היסטוריה. לא של ציונים או אנטישמים אלא של סתם נוצרים שונאי ישראל שעברו כאן לפני מאות שנים. תגלה שהיתה פה מעט מאד אוכלוסיה ושרובה היתה יהודית. | |||
_new_ |
טענות מופרכות בעליל | |||
|
|||
1. במהלך קרוב אלף השנים מאז שנת 1000 לא היו היהודים רוב בין תושבי הארץ. זה השתנה רק לאחר מלחמת העולם השניה, לקראת קום המדינה. 2. בשנת 1923 כתב ז'בוטינסקי על העם הזה: ''...אל ארץ-ישראל הם מתייחסים, לכל הפחות, באותם אהבה אינסטינקטיבית ובאותה קנאות אורגאנית, שבה התייחסו האצטקים אל מכסיקו שלהם, או הסיאוקסים אל הערבה שלהם''. אם תקרא את ספריו של פרופסור יהושע פורת תמצא עוד מאפיינים של עם. ----- מסקנה: כדאי שתתחיל לקרוא ספרי היסטוריה. | |||
_new_ |
עיניים לו ולא יראה, מוח לו ולא יחשוב | |||
|
|||
דִּבַּרְתִּי רַק עַל הַשְׁקָפָתוֹ שֶׁל בַּלְפוּר. דָּוִד סִיוָן הֵבִיא אֶת הַצְהָרָתוֹ שֶׁל בַּלְפוּר כִּרְאָיָה לְכָךְ שֶׁהוּא כִּנָּה אֶת הָאָרֶץ ''פָּלֶשְׂתַיִן'', וּמִכָּאן אָנוּ אֲמוּרִים לְהָבִין כִּבְיָכוֹל שֶׁהוּא דִּבֵּר עַל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'', וְלֹא הִיא. בַּלְפוּר פָּשׁוּט כִּנָּה אֶת אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, אַרְצָם שֶׁל הַיְּהוּדִים, בַּשֵּׁם שֶׁהָיָה מְקֻבָּל בְּלוֹעֲזִית כְּאַלְפַּיִם שָׁנָה לְפָנָיו. אֲבָל עֶמְדָּתוֹ שֶׁל בַּלְפוּר הִיא רַק רְסִיס שׁוּלִי מֵהַוִּכּוּחַ הָאֲמִתִּי. לִפְנֵי 500 שָׁנָה לֹא חַי בְּסוּרְיָה ''עַם אַשּׁוּרִי'' לִפְנֵי 500 שָׁנָה לֹא חַי בְּ(וַ)אַנְדָּלוּסְיָה ''עם וַאנְדָּאלִי'' לִפְנֵי 500 שָׁנָה לֹא חַי בְּרַבַּת-עַמּוֹן ''עַם עַמּוֹנִי'' וְלִפְנֵי 500 שָׁנָה לֹא חַי בְּפָּלֶשְׂתִּינָה ''עַם פָלַשְׁתִּינִי'' בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל חַיוּ מְעַט מְאוֹד תּוֹשָׁבֵי-קֶבַע, מֵהֶם עֲרָבִים, יְהוּדִים, נוֹצְרִים, דְּרוּזִים, מֻסְלְמִים שֶׁאֵינָם עֲרָבִים וְנַוָּדִים בֶּדוּאִים שִׁעְרְכוּ גִּיחוֹת-שֹׁד עוֹנָתִיּוֹת. לְאַף אֶחָד מִתּוֹשָׁבֵי הָאָרֶץ בְּאוֹתָהּ הַתְּקוּפָה לֹא הָיְתָה תּוֹדָעָה לְאֻמִּית, לֹא הָיְתָה כָּל יְדִיעָה אוֹ מוּדָעוּת לִהְיוֹתָהּ שֶׁל אֶרֶץ זוֹ נִפְרֶדֶת בְּמַשֶּׁהוּ מִשְּׁאָר מְחוֹזוֹתֶיהָ שֶׁל הָאִימְפֶּרְיָה הָעוֹתוֹמַנִיתִ. לְאַף אֶחָד, מִלְּבַד לַיְּהוּדִים. | |||
_new_ |
אני מתפלא שאתה מפספס | |||
|
|||
כתבתי כבר כי (תגובה 131877) ''שהתועמלן פיברק גם את הפרט הזה!'' לא יחסתי לבאלפור דבר חוץ מאת העובדה שהוא כינה כך את הארץ. ------ אני מניח שאתה יכול להציג מקור שיתמוך בטענתך כי למעט היהודים שחיו כאן לפני 500 שנה היתה תודעה לאומית. | |||
_new_ |
אני מתפלא שאתה מפספס | |||
|
|||
המקור הוא התנ''ך יש שמועות שגם השמאל שמע עליו אולי מצד שלישי הרי בטח שמעת גם אתה שהערבים מכחישים שהיה בית מקדש. הם יודעים שיש תנ''ך. גם הנוצרים. אבל אתה בגילך,בארץ ישראל, עדין מחפש מקורות זה לא חברת המים שאיבדה את כל המים. | |||
_new_ |
אני מתפלא שגם אתה מפספס | |||
|
|||
עדיף שתקרא בעיון וגם את ההקשר לפני שאתה כותב דברים לא רלוונטיים. מדובר על התודעה של מעט היהודים שהיו כאן לפני 500 שנה. התנ''ך לידיעתך לא נכתב על התקופה הזאת ולא יכול לשמש עדות על התודעה של אנשים בתקופה שלפני 500 שנה. | |||
_new_ |
אני מתפלא שגם אתה מפספס | |||
|
|||
התודעה של מעט היהודים שהיו כאן והתודעה של מעט היהודים שהיו בעולם גרמו לכך שאף אתה נולדת כאן וחי כאן. אם אינך מקבל את התזה שהארץ הזו שייכת ליהודים הרי מן הצדק ומן הדין עליך לצאת מכאן לאלתר כדי לא להרגיש גנב. אף פלסטיני לא יכול להצביע על תודעה פלסטינית לפני חמש מאות שנה. לא ברור לי מדוע אתה מתעקש לנקר ולחטט ולאלתר לו תודעה כזו? | |||
_new_ |
נכון, לא ברור לך! | |||
|
|||
אם אינך מקבל את התיזה הזאת תוכיח שכן ברור לך! אחרת אתה סתם ''... מתעקש לנקר ולחטט ולאלתר...'' | |||
_new_ |
נכון, לא ברור לך! | |||
|
|||
בענין דויד סיוון אין לו שום תיזה חוץ מביטול האוטנטיות של התנ''ך. זו האמונה שלו ושל השמאל החילוני אצלנו. וזאת למרות שמאה וחמישים דורות של אבותיו חיו על התורה. הנצרות והאיסלם קבלו את כתבי הקודש כלשונם וללא עוררין. משה ואברהם הם נביאים גם באיסלם. אבל כל זה לא מקובל על השמאל החילוני שחלק גדול ממנו חסר אמונה לחלוטין בבריאה ובבורא. אבל הם לא חשים את עצמם גנבים בארץ ישראל - ראה מקרה קלאסי של יוסלה, בנוסף - הצבועים האלה מטיפים מוסר ל''מתנחבלים'' שבאו לארצם כדי לישבה. הם יעשו הכל כדי להרוס את ההתישבות הזאת כי זה לא מוצא חן בעיני האירופאים ובעיני אדוניהם הערבים שליטי הנפט. כמה לא עקרונית וכמה לא מוסרית הגישה הזאת - כל אחד יכול להעריך אם רק ישאל את עצמו ואת חבריו בקול רם את שתי השאלות הבהירות והפשוטות למדי: האם אירופה הסהרורית, כולל אמריקה ואנשי השמאל שלנו היו תומכים בערבים אם לא היה להם נפט, אלא רק לנו? אם במקום מדינות ערב - כמה שהן לא יהיו - היו מדינות של יהודים - האם היהודים היו מבעירים את העולם כמו שהערבים עושים זאת? ברגע שנותנים תשובות אמת לשתי השאלות - מבינים שכל הפוזה הזאת של השמאל החילוני וחלקו האתאיסטי (עם כל העולם המערבי) לא מתעסק עם מוסר, אלא עם חרא. | |||
_new_ |
התיזה היא שלא ברור לך מה כתבתי! | |||
|
|||
עדין במקום לברר אתה מפיץ שטויות מופרכות. אז תמשיך להמציא תיזות מטופשות כדי שיהיה לך מה לנסות להפריך. גם הפשלת את מכנסיך וגם השווצת במערומיך. מציע לך להמשיך ולשעשע אותנו בשטויותיך. | |||
_new_ |
נכון, לא ברור לך! | |||
|
|||
האיסלם לא קיבל את כתבי הקודש כלשונם וללא עוררין. להפך. הוא טוען שגם היהודים וגם הנוצרים עיוותו את תוכנו של התנ''ך ללא הכר (כך למשל בקוראן לוקח אברהם את ישמעאל לעקדה, ולא את יצחק). | |||
_new_ |
נכון, לא ברור לך! | |||
|
|||
המעבר המהיר כל כך אצל הישראלי הממוצע מדהירה בכביש הפתוח של החילוניות הנוחה כל כך לסמטה הצרה של 'אלוהים הבטיח את ארץ ישראל ליהודים', יכול לגרום גם לרכב הבטוח ביותר להתהפך. קשה להאשים אדם המבטא עצמו בדרך זו במודעות ובאחריות להתנהגות הפרועה בכבישים. מעיון במקראות שהיו נפוצות בבתי הספר של החינוך הממלכתי בישראל בשנות הארבעים החמישים והששים, אפשר ללמוד על המעבר הבלתי אפשרי בתוך מקראה (אנתולוגיה) אחת מהטקסט המקראי לטקסט החילוני, למאמר של א.ד. גורדון, ולשיר של ביאליק. המטרה אז היתה ליצור גשר בין המסורת היהודית לאתוס הישראלי בהיווצרותו - כיבוש העבודה והאדמה, וכינון המדינה החדשה ומוסדותיה. הרטוריקה של הפוליטקאים אז היתה מלאה בשיבוצי פסוקים וביטויים תנכיים, וסיפורי הגבורה של המכבים התחרו רק בעלילות הגבורה של טרזן. אך שיטה זו של עריכת טקסטים, והמערך החינוכי שהיא איפשרה יצרו מצב בלתי אפשרי - בלבול מערכות אם תרצו. והתוצר של החינוך לפי שיטה זו, דור ראשון ושני למדינה, עד היום אינם יודעים בבירור האם נועדו להשרף על קידוש השם, להרוג באוייבי ישראל ברומח ובקשת, או לממש את החזון הרדיקלי של טולסטוי. העיקר שכולנו 'ציפורה נחמדת מארצות הקור אל חלוני' - שבנו את שבות ישראל - למרות שרובנו ככולנו נולדנו בארץ. את הבלבול העצום הזה רק השנים החולפות יסדרו. הדור הזה, או הדורות האלה, נידונו, כפי שהיה דור המדבר, להמשיך ולהסתובב כמו פורפרה בעולם חצי מיתי חצי אזרחי עד יום מותם. | |||
_new_ |
אני מתפלא שאתה מפספס | |||
|
|||
הָאֱמֶת הִיא שֶׁתּוֹדַעְתָּם הַלְּאֻמִּית שֶׁל הַיְּהוּדִים הִיא מִן הַמְּפֻרְסָמוֹת שֶׁאֵינָהּ צְרִיכָה רְאָיָה. דַּי בִּקְרִיאַת הַתּוֹרָה, הַנְּבִיאִים, תְּהִלִּים וְסִדּוּר הַתְּפִלָּה דֶּרֶךְ קֶבַע כְּדֵי לְהוֹכִיחַ זֹאת. טֶקְסְטִים אֵלֶּה גְּדוּשִׁים וּמְלֵאִים בְּתוֹדָעָה לְאֻמִּית-הִיסְטוֹרִית-גֵּאוֹגְרָפִית וּשְׁאִיפוֹת לִגְאֻלָּה. וְאִם לֹא דַּי בְּכָךְ הֲרֵי שֶׁהָאִזְכּוּר הַשְּׁנָתִי הַקָּבוּעַ שֶׁל הַשִּׁחְרוּר הַלְּאֻמִּי מֵעֹל הַמִּצְרִים בְּפֶסַח וְהַשִּׁחְרוּר הַלְּאֻמִּי-דָּתִי מֵעֹל הַיְּוָנִים בַּחֲנֻכָּה דַּי בָּהֶם וְהוֹתֵר. אֲבָל אִם בִּרְאָיָה קוֹנְקְרֶטִית חָפַצְתָּ - הֲרֵי לְךָ. בִּשְׁנַת 1521 כָּתְבוּ 15 מֵרָאשֵׁי יְשִׁיבַת יְרוּשָׁלַיִם אִגֶּרֶת בְּשֵׁם הַנָּגִיד ר' יִצְחַק הַכֹּהֵן שׁוּלָאל, שֶׁהָיָה מַנְהִיג הַיִּשּׁוּב הַיְּהוּדִי דְּאָז. נִתֵּן לָאִגֶּרֶת לְדַבֵּר ]בְּתִקּוּנֵי כְּתִיב קַלִּים לְלֹא שִׁנּוּי הַמַּשְׁמָעוּת[: וַהֲלֹא אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה כִּי בִּשְׁלוֹשָׁה דְּבָרִים מָאֲסוּ יִשְׂרָאֵל בִּימֵי רְחָבְעַם: בְּמַלְכוּת שָׁמַיִם וּבְמַלְכוּת דָּוִד וּבְבֵית הַמִּקְדָּשׁ, וְשֶׁאֵין מַרְאִין סִימָן גְּאֻלָּה לְיִשְׂרָאֵל עַד שֶׁיְּבַקְּשׁוּ שְׁלָשְׁתָּם]...[ וְהִנֵּה סִימָן הַגְּאֻלָּה בָּא: ]...[וְהֶרְאָה לָנוּ סִימָן גְּאֻלָּה וַיָּרְעַם בַּשָּׁמַיִם ה' וְעֶלְיוֹן יִתֵּן קוֹלוֹ וַיְהִי גֶּשֶׁם שׁוֹטֵף וְרוּחַ גְּדוֹלָה מְפָרֵק הָרִים וּמְשַׁבֵּר סְלָעִים וְזֶה הָיָה בְּיוֹם י''א לָעֹמֶר, אֲשֶׁר בְּאוֹתוֹ הַזְּמַן פֶּלֶא לְהַמְטִיר]...[ וְהַבֹּקֶר בִּהְיוֹתֵנוּ בְּבֵית הַכְּנֶסֶת בְּאמְרֵנוּ ''וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל'', בְּאוֹתָהּ הַנְּקֻדָּה עַצְמָהּ, הָיָה רַעַשׁ גָּדוֹל אֲשֶׁר כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ נֶחְרְדוּ]...[ וְאֵין זֶה אֶלָּא סִימָן גְּאֻלָּה]...[ וּמַמְשִׁיכִים בְּצִטּוּט מִסֵּפֶר דְּבָרִים, ל' ג': וְשָׁב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל-הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה. אַבְרָהָם יַעֲרִי, אִגְּרוֹת אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, עמ' 164־165 אָמְנָם לֹא תָּכְנִית מְדִינִית ''רַצְיוֹנָלִית'' מְנֻסַּחַת כִּדְבָעֵי עַל-יְדֵי דּוֹקְטוֹר יֶקִי לְמִשְׁפָּטִים - אֲבָל תּוֹדָעָה לְאֻמִּית לְעֵלָּא וּלְעֵלָּא. | |||
_new_ |
תודה רבה, רבה לך! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |