|
גזענות אינה ישות אלא עמדה. | |||
|
|||
הַגְדָּרָה עַצְמִית הִיא עֶמְדָּה. ''הַגְדָּרָתוֹ הָעַצְמִית'' שֶׁל נַעַר יְהוּדִי בְּגֶרְמַנְיָה שׁוֹנָה מַהוּתִית מֵהַגְדָּרָתוֹ הָעַצְמִית שֶׁל מַזְכִּיר הַמְּדִינָה הָאָמֶרִיקָנִי (הַכַּוָּנָה הִיא לְהֵנְרִי קִיסִינְגֵ'ר). גַּם הַהַגְדָּרָה הָעַצְמִית הַקּוֹלֶקְטִיבִית שֶׁל הַקּוֹלֶקְטִיב הַצָּרְפָתִי בְּחֶבֶל קֵבֶּק שֶׁבְּקָנָדָה הִשְׁתַּנְּתָה לְאֹרֶךְ הַמֵּאָה הָעֶשְׂרִים, שֶׁלֹּא לְדַבֵּר עַל הַגְדָּרָתָהּ הָעַצְמִית שֶׁל מִי שֶׁהַיּוֹם מְהַוָּה אֶת הַגְּבֶרֶת הָרִאשׁוֹנָה שֶׁל צָרְפַת, אוֹ שֶׁל זָ'אן בָּאטִיסְט לוּלִי, קוֹמִיסָר הַתַּרְבּוּת הָרָאשִׁי מִטַּעַם מֶלֶךְ צָרְפַת, שֶׁנּוֹלַד בִּכְלָל כְּגִ'יוֹבָאנִי בָּאטִיסְטָה לולי... בְּמוֹ עֵינַי רָאִיתִי כֵּיצַד שׁוֹאֵל כַּתָּב טֶלֶוִיזְיָה אֶת תּוֹשָׁב יַרְדֵּן: ''הַאִם אַתָּה פָלַשְׂתִּינִי''? ''וְהוּא חָשַׁב קְצָת וְעָנָה... ''חֶלְקִית''. ''חֶלְקִית''?! ''עֶצֶם הַקִּיּוּם'' שֶׁלּוֹ הוּא ''חֶלְקֵי''? מִכָּאן נוֹבֵעַ שֶׁכְּשֵׁם שֶׁאֶפְשָׁר לְשַׁנּוֹת ''עֶמְדָּה'', מִגִּזְעָנוּת לְלִיבֶּרָלִיזְם לְקוֹמוּנִיזְם וְקָפִּיטָלִיזְם - כָּךְ אֶפְשָׁר לְשַׁנּוֹת (יוֹתֵר מִפַּעַם בַּחַיִּים) גַּם הַגְדָּרָה עַצְמִית ''אוֹנְטוֹלוֹגִית'', הַמִּתְיַחֶסֶת לְ''עֶצֶם הַקִּיּוּם''. | |||
_new_ |
גזענות אינה ישות אלא עמדה. | |||
|
|||
זו בדיוק הסיבה שקיים עם פלשתינאי. התושבים הלא-יהודיים בין הים לנהר הגדירו את עצמם כעם. מי אני או אתה שנקבע עבורם אחרת? לפני מאה ועשרים שנה הם, לנוכח הנסיבות באותו זמן, חשבו אחרת. | |||
_new_ |
גזענות אינה ישות אלא עמדה. | |||
|
|||
על זה הויכוח אצל אלה שאתה מגדיר אותם כפלסטינים אבל הם לא נכנעים להגדרותיך..... לכן עמדתך יכולה להיות נכונה או לא, היא פשוט לא רלוונטית, עד שאלה עצמם שאתה חושב שמגדירים עצמם כפלסטינים גם יגדירו עצמם כך! (כמו שחזרתי וכתבתי עם מראי מקום מהמקורות הערביים, ישנה אי בהירות רבה בכל העניין, כאשר בתוך אותה אי בהירות צצה כל פעם מחדש האמירה של עצמם שהם לא עם נפרד מהעם הערבי, שיעודם הוא להרוס את הנוכחות ה''צלבנית'' במזרח התיכון המוסלמי בכל דרך וכו' וכו'. הינה הדוגמית האחרונה: תגובה 129251 . חכם ציון | |||
_new_ |
מ.ש. הזכאות להגדרה עצמית היא רק של היש המתקיים | |||
|
|||
והגדרה עצמית כזאת מכוונת את תנועתו ומכוננת את משקלו (המסה שלו) במרחב הישים, ממש כמו כדור בליארד הנע על לוח, כשמשקלו, דהיינו המסה שלו, קובע את התנגדותו לשינוי מסלול ואת מידת השפעתו על כדורים (ישים) אחרים. המסה של כדור הבליארד היא אנלוגית לאופן בו ישות כלשהי מגדירה עצמה - כלומר תאם היא ישות קולקטיבית ולכידה המכילה נניח 4 מליון איש, או ישות קטנטונת, פרטנית, חסרת שייכות מכוננת לקבוצה לכידה גדולה ומגלה זיקה רופפת לקבוצה ערטילאית כגון ''האומה הערבית''. רק כדור הבליארד שלפנינו זכאי לכונן את זהותו ככזה, דהיינו ''להחליט'' על כוון-מסה - כשההחלטה בנוגע למסה היא האם יתפורר לאטומים או לחלקיקי כדור, אם לאו. זוהי החלטה אונטולוגית - מכוננת קיום, והזכאות עליה נתונה רק לישות עצמה. החלטה כזאת אמנם דומה לעמדה (כפי שזיהה פרלמן), שכן גם עמדה מגדירה כוון ולעיתים מסה (לכידות על בסיס גזענות עם קבוצה גדולה, נניח), אך כאן זיהוייה של העמדה המסויימת אינה בעלת מעמד מכונן, והזכאות לזיהויים נתונה לכל יצור תבוני. שלא בדומה לזיהוי עמדה, הזכאות לכינון אונטולוגי עצמי (הגדרה עצמית) נתונה רק ליש המסויים, וזוהי זכות מוכרת במשפט העמים ובמשפט הבינלאומי, על פי תחושות הצדק הטיבעי והשכל הישר האנושי. נטילת אחר את הזכאות לכאורה לכונן הגדרה אונטולוגית עבור ישות כלשהי, כאשר הגדרה זאת היא הגדרה מאיינת, נושאת באופקיה השמדה למעשה - פירור כדור הביליארד לחלקיקיו, עצירת תנועתו במרחב הישים; במציאות האנושות - מדובר בנישול ממשאבים (שלילת זכויות) נישול מקרקע (עקירת כדור הביליארד מהלוח או האדמה), זריקתו מפורר לאי שם, לשממה, ללא אמצעי השרדות (טרנספר), וגם מעשי השמדה ממשיים (כגון עזה) ועמדות לאטנטיות המעוגנות בכמיהה להשמדה טוטלית. מיכאל שרון | |||
_new_ |
תיקון: האם הוא ישות קולקטיבית (ולא: ''תאם'') | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. הזכאות להגדרה עצמית היא רק של היש המתקיים | |||
|
|||
מי מפריע להם להגדיר עצמם? שיגדירו ויגדרו את עצמם במקום שראוי להם אבל לא על חשבון ניכסי ההיסטוריה, התרבות והדת היהודיים. שום עם הקם לפתע בבוקר מעולם לא הגדיר עצמו על חשבון עם אחר ובניכסי עם אחר, מה עוד שלאותו עם, במידה וכבר יחליטו להגדיר עצמם לפי תהליך מסודר ומקובל, יש כבר מדינה פורמלית מ-1947 (שיסודותיה ניזרעו ע''י האיפרחאל הבריטי ב-1920 (סן רמו שהחליטה שהמנדאט על 'פלסתיין' ימסר פורמלית לבריטים) ו-1922 (קריעת 'עבר הירדן' ומסירתה על תושביה הערבים לשליטת הערבים הסעודים). חכם ציון | |||
_new_ |
מ.ש. הזכאות להגדרה עצמית היא רק של היש המתקיים | |||
|
|||
צריך להזכיר ולהדגיש שירדן היא פלסטין גם בראיית הפלסטינים, בראיית המוסלמים ובראיית כל המדינות הערביות. זו רק שאלה של זמן שירדן תהיה פלסטין. פרנץ הזקן | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |