פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 20/12/07 4:01)
תשובה ללוי וגם לכמה אחרים שנוטים לשכוח
אריה עירן (יום חמישי, 20/12/2007 שעה 5:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגה אמיתית של הדברים הייתה מראה מי הסיבה ומי התוצר .
גם הגודל המספרי חשוב . להציג עובדה אמית אך קטנה במרכז הטיעון היא דרך פגומה .
_new_ הוספת תגובה



תשובה לעירן וגם לכמה אחרים
דוד סיון (יום חמישי, 20/12/2007 שעה 7:57)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות שציינתי היו להדגיש את החד צדדיות של ההודעה.
לא היה בהם ניתוח היסטורי של משמעות העובדות. אם הצגה חד צדדית מציקה לך היית כותב הערה זאת גם על במקום רק להסכים לדבריו (תגובה 109260). אבל הנטייה החזקה שלך לנתח את ההיסטוריה לפי השיקולים הפוליטיים הקונקרטיים (בהתאם לתוצאות הרצויות) שוב גברה.
_new_ הוספת תגובה



תשובה לעירן וגם לכמה אחרים
אריה עירן (יום חמישי, 20/12/2007 שעה 20:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא די בעובדות היסטוריות סתם . גודלן היחסי ומידת השפעתן הן מרכיב לא פחות חשוב .
גודלן של סין והודו על העולם משמעותית יותר ממונקו . למרות שמונקו היא ישות הקיימת בעולם העובדות .
מאידך
ההפלגות של קולומבוס היו מעטות אך השפעתן עצומה .

העיסוק המתמשך סביב ניסור העצים הוא שביל צדדי קטנטן .

הקונפליקט בעזה הרבה יותר חשוב .
_new_ הוספת תגובה



תשובה לעירן וגם לכמה אחרים
דוד סיון (יום חמישי, 20/12/2007 שעה 23:50)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אתמול העלית טענה מופרכת שפסלו את עדותו של מארק טוויין וספר בלטינית (תגובה 109239) כי רצית להראות שהעובדות ההיסטוריות כן חשובות. כעת כאשר הצגת עובדות מההיסטוריה לא מתאימה לאג'נדה שלך אתה מנסה להמעיט בחשיבותן.

חבל שאינך מבין את החשיבות הדברים מהם התחיל תת הדיון הזה: השפעת תהליכים היסטוריים אלו על המציאות בארץ. אפילו מה שקורה בעזה כיום מושפע מהתהליכים הללו. מי שקורא את התהליכים הללו לא נכון מבין לא נכון את שקורה בעזה.

אתה אולי מבין את החשיבות של הפלגות קולומבוס אבל את החשיבות של מה שקורה סביבך את מפספס (בעיקר בגלל הזילזול...). זה במיוחד בולט בהתייחסות שלך לעובדות ההיסטוריות שעיצבו את הרכב האוכלוסיה בארץ. זה במיוחד בולט בהתייחסות שלך לכריתת עצי הזית שהיא חלק מתהליך רחב יותר שמתרחש בארץ הזאת כבר 40 שנה, כולל השפעה על מה שקורה כיום בעזה. על כן, כמו במקרים אחרים גם הפעם הטיעון שלך, שזהו תהליך צדדי קטנטן, מופרך מיסודו.
_new_ הוספת תגובה



תשובה לדוד וגם לכמה אחרים
סתם עוד אחד (יום שישי, 21/12/2007 שעה 0:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת מתקשה בהבנת הנקרא. הוא אומר שעובדות היסטוריות הן כן חשובות, אך לא די בעובדות היסטוריות סתם . אלא יש משמעות למשקלן היחסי. זה בערך מה שאמר איינשטיין שהכל יחסי.

מכאן שהצגת העובדות ההיסטוריות כן מתאימה לאג'נדה שלו. למרות המסור של מרשק והזיתים של מוחמד. זה שלמוחמד יש זיתים והוא גוזם את העצים לאחר המסיק לא אומר שאין ליהודים זכות להתיישב בבית אל או בקרית ארבע. אתה מנסה לגמד ולקלל את שיבת היהודים לארצם, בכל מיני זיתים וגפנים. לפי הלינקים שפיזרת אתה בוכה את כאב הפלסטינים יותר מאשר את זכותם של היהודים. הזית הוא כלי ביד הערבי לסגור ולהצר את התפשטות ההתיישבויות היהודיות ביו''ש. ערבי וזית לא הולכים ביחד, כמו שערבי וגפן לא הולכים ביחד. ערבי הולך טוב עם עיזה.

התהליכים ההיסטוריים שאתה רואה הם פרטיים שלך. האחרים רואים דברים ממשיים ואחרים. לדעתי כאן נטוע מקור הויכוח בינכם.
_new_ הוספת תגובה



לפי הדברים שאתם מפזר
דוד סיון (יום שישי, 21/12/2007 שעה 8:09)
בתשובה לסתם עוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה לגמד ולקלל את הדברים שאני חושב לחשובים.
זכותך לכך לא אומרת שדבריך הם בעלי משקל ערכי. הסיבה
היא פשוטה: אתה מפזר שקרים כדי להראות את כיוון שנאתך.
_new_ הוספת תגובה



תשובה לעירן וגם לכמה אחרים
אריה עירן (יום שישי, 21/12/2007 שעה 5:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירי מרגמות וקאסם מעזה משפיע יותר על ההתפתחויות מאשר ניסור זיתים . זו דעתי . זכותך לדעה הפוכה .
הירי נמשך זמן רב. ויש עליה וירידה בכמות הנורית . האם פתחת דיון בזה ? פרסמת מאמר ארוך של אבנרי שאמר מעט מאד .
האורך של הדיון על הזיתונים עבר כבר מזמן את האורך הראוי .
_new_ הוספת תגובה



AAD - Adult Attention Disorder
יוסלה (יום שישי, 21/12/2007 שעה 7:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן סובל מהיעדר יכולת לקשב רציף והגיוני.

סיוון כותב על עקירת עצי זית,
ועירן נוזף בו על שלא פתח דיון
בנושא ירי הקסאמים.

עירן גם סבור ש''הדיון על הזיתונים עבר כבר מזמן את האורך הראוי.''
אך עדיף שנדייק. עירן סבור ש-
''האורך של הדיון על הזיתונים עבר כבר מזמן את האורך הראוי.''

ז''א שאת עירן מטריד, לא האורך של הדיון על הזיתונים (שם הקטנה
המבטא כמובן את אהבתו של עירן לסיוון - 'כדוד ויהונתן'),
אלא מטריד אותו האורך של האורך של הדיון.
גם אותי מטריד האורך של האורך מאז גיל שמונה בערך,
אך מה זה קשור ל'זיתונים' או ל'התפתחויות'?

אולי אם עירן היה מבין שעבור האוכלוסיה הפלסטינית (כן, כן, אני
זוכר שעירן אמר שנמאסו עליו הפלסטינים) בשטחים עצי הזית הם
מקור פרנסה חשוב, אך העצים הם גם 'דמות' או 'נשמה' מעבר
לערך הכספי או הפרנסתי. הרוח הכפרית-פלסטינית כדמות עץ הזית
והקרקע שבו הוא נטוע.

כל זה אולי מעניין את התחת של איריה עירן (כי הוא כבר אמר
קודם שהפלסטינים נמאסו עליו), אך יש לכך חשיבות בבואנו להבין מדוע
אין דין דיון בירי הקסאמים כדין הדיון בעקירת עצי הזית.

הקסאמים נורים על מנת לשבש את החיים השוטפים בישראל, כתזכורת
לכך שהסכם הקבע עדיין לא נחתם, וכתזכורת לכך שישראל ממשיכה לבנות
התנחלויות על אדמה פלסטינית, להוציא להורג מנהיגים פלסטינים ללא
משפט (ה'חיסולים הממוקדים'), ובאופן כללי להתעלל באוכלוסיה ביהודה
שומרון ועזה.

ברור לכל שמטרת ירי הקסאמים אינה לכבוש ביום מן הימים את שדרות
או את המבואות הדרומיים של אשקלון. ומסיבה זו גם נרתעים במטכ''ל מלצאת
לפעולה צבאית נרחבת בעזה. הרי עזה כבר נכבשה ופונתה. מה הטעם - הרי
כל זה בשל היות המשא ומתן תקוע במקום שישראל תקעה אותו, ובשל אי-
המוכנות של ישראל לוותר על השליטה ביהודה ושומרון.

השחתת ועקירת עצי הזית לעומת זאת, מטרתה אינה שיבוש היומיום הפלסטיני
או אמצעי ליצירת לחץ פוליטי על ההנהגה הפלסטינית. הם לחוצים מספיק
גם ככה. עקירת עצי הזית על ידי המתנחלים מטרתה גניבה וסיפוח אדמות,
שהן קניין פלסטיני מובהק,להתנחלויות ובסופו של דבר, כפי
שמקווים המתנחלים, לישראל רבתי. זו אחת הפעולות הנרחבות ביותר
מאז 1948 לסיפוח שטחים לישראל הריבונית. הפעילות הזאת יוצאת
מההנחה השגוייה ששטח ההתנחלויות כולן יסופח בסופו של דבר לישראל.

מובן שיש גם היבט פסיכולוגי ותעסוקתי לעניין עקירת עצי הזית - מי שפרנסתו
בזיתים, באין זיתים עלול להיאלץ לעזוב את ביתו ואת אדמתו. וגם לכך מקווים
המתנחלים.

אך מה שמראה מהם בדיוק ה'פרמטרים' של העניין זו העובדה שמשני צידי
המתרס הזה עומדים, למשל במקרה של הכפר סאלם וחוות סקאלי היושבת על
אדמות ששייכות לתושבי הכפר, מצד אחד אנשי ההתיישבות המתנחלית,
ומצד שני אנשי ההתיישבות שרואים במתנחלים אסון ועושים כל שביכולתם
לעזור לתושבי הכפרים שאדמותיהם נגנבות ממש מתחת לרגליהם.

זה שמשני צידי המתרס הזה עומדים ישראלים אנשי ההתיישבות אומר הכל.
שאלת העקירות היא בנפשה של ישראל. המשמעות שיש להרס שיטתי ממושך
של מטעים של איכרים פלסטיניים בידי אנשי ההתיישבות הישראלים שהחליטו
להתנחל בשטחים, היא עצומה. הכוח הסימלי והמעשי של המעשים האלה
חורג מכל מה שהכרנו בהסטוריה הקצרה יחסית של המפעל הציוני.
כאן הגיע התהליך של התחדשות העם היהודי בארצו לסגירת מעגל, -
לא במומנט של התעלות רוחנית ומעשית, אלא סגירת המעגל ברגע של
רוע קיצוני - פשע כנגד רוח האדם, וזאת בשם ישראל ובשם בורא עולם.

הפשע ה'זניח', לפי אריה עירן, הוא המקרה הבולט ביותר של ירידת הרוח
היהודית לשפל המדרגה של צוררי ישראל של כל הזמנים - הקורבן הפך
לצורר, והקורבנות החדשים - הפלסטינים - בלחימתם את מלחמת השחרור
שלהם מזכירים לנו בבושתנו את הימים היותר טובים של ישראל.

איך הגיעה ישראל תוך ששים שנה ממצב של היות מדינת מקלט לעם שעבר
שואה נוראה, למדינת משטרה שיש בה שתי מערכות חוקים, לשני עמים,
ועושק ורצח של העם השולט את העם הנשלט. איך הפכו נערי גוש אמונים
לפורעי חוק, למפלסי הדרך לרוצחים יהודים וכהניסטים למיניהם.

ומדוע כל זה לא מזיז לאריה עירן.
_new_ הוספת תגובה



AAD - Adult Attention Disorder
אריה עירן (יום שישי, 21/12/2007 שעה 10:24)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבה נראה את הקשב שלך . בעצם לא נחוץ . כבר בעבר בחרת לא להבין ולא להצמד לשאלות לא נוחות .
נניח שאני רוצה להציל דגים X מהכחדה ולכן אני מכניס קבוצה מהם לבריכה .
בא השטן או נציגו ומעושה 2 פעולות :
1- מכניס לאותה בריכה דגים Y .
2- מכניס מחיצה עם חורים לתוך הבריכה . בצד אחד רק דגים Y . בצד שני דגים X רבים ודגים Y מעטים .

דגים בינתיים עוברים דרך החורים לשני הצדדים . הבריכה גם מתמלאת בדגים משני הסוגים . כעת אומר השטן או נציגו : תשאירו דגים X רק בצד אחד .
נציג אחר של השטן אומר: למה להוסיף דגים X הבריכה דחוסה בדגים . עיצרו את גידול דגי X .
_new_ הוספת תגובה



AAD - Adult Attention Disorder
סתם עוד אחד (יום שישי, 21/12/2007 שעה 11:00)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה ילד שלי נחמד, נחמד שאתה דואג לאורך הזית שלך כבר מגיל שמונה. אבל תאמין לי שזו בעיה שלך ושל הזית שלך, ואין לה קשר לזיתים של הפלסטוינים. לפחות כך אני מקווה. אני מקווה שאתה לא יודר לערבי לזית כשאתה פוגש בהם בשטחים. אבל באמת שזו הפרובלמה שלך בלבד.

אני שמח שאתה גם מודה שהזיתים הם מקור פרנסה חשוב בשטחים, וגם שלעצים יש 'דמות' או 'נשמה' מעבר
לערך הכספי או הפרנסתי. הרוח הכפרית-פלסטינית כדמות עץ הזית והקרקע שבו הוא נטוע. הכל נחמד ויפה. אבל מה לזה ולויכוח שלנו על כריתת הזיתים?

כי אם היית באמת רוצה לאזן בטיעונים ולהביאם בונה פידה לטיעוניך, הרי שהיית צריך לומר באותה מידה של דבקות ואנצוזיאזם שהזיתים יקרים גם ליהודים ויש למהם מעמד חשוב כ''דמות'' או ''נשמה'', ושאר ביטויים מקישקושיך. אבל אתה לא, כי אתה מוטה פוליטית.

אני אומר שאם לפלסטינים לא חשוב כל כך לשלוח את ילדיהם, בנותיהם להתאבד כדי להרוג עוד יהודי וא יהודים, אז למה שהזית יהיה קדוש להם יותר מילדיהם. טענתי, וטענת ימנמנים חכמים נוספים בפורום היא, שהערבים משתמשים בזיתים לצורכיהם המסחריים, הביתיים וכשאפשר גם התעמולתיים. הם מפיקים מהזית את הדברים האלה:
1. מסיק זיתים ומכירת הזיתים כזיתים או הפיכתם לשמן זית.
2. גיזום (בלשון שמאלנינו 'כריתה') ענפי עצי זית בגיל מסויים או שקרובים להתנחלויות, ומכירת העץ בספטמבר-אוקטובר כעץ להסקה למטבח ולחימום בבתי הפלסטינים. המנהג הזה מוכר וקדום. והוא היה נהוג עוד בטרם 1948 ו-‏1967. הגיזום הוא בערך אחת לשבע שנים ומטרתו לחזק את הצמיחה של העץ. והוא נעשה בקבוצות.העובדה שהעצים נגזמים ת מ י ד בדיוק לאחר תום במסיק היא הוכחה טיבעית לשימוש שעושים הפלסטינים והשמאלנים בדמגוגיה שלהם. כי אם היה זה ימני הוא היה עושה זאת כל השנה, כדי למנוע יבול וכדי להקטין חשש לתפיסה.
3. וכשכבר גוזמים את הזיתים אז למה לא לנצל את זה לתעמולה פלסטינית ושמאלנית? למה לא להלעיז ולהכפיש אנשים תמימים לשם רווח פוליטי? מנסים. זה עובד, אז ממשיכים. לא עובד? מאיטים. אני חייב לומר שמאז שתפסו את יואל מרשק עם המסור, הפרולטריון המפגין הנמיך את אש הלהבה. אנחנו פשוט צריכים לפקוח עליהם עין ולתפוס אותם בשעת מעשה.
4. הפלסטינים משתלטים על שיטחי מדינה מסביב לגדרות ההתנחלויות כדי לעצור את התרחבות ההתנחלויות. לשמחתי הזיתים לא יכולים לשקר את הרישום בטאבו, על אף שיש קצת ברדק ברישומי הטאבו הירדניים.
5. הממשלה צריכה להחליט על אילו שטחים ביו''ש היהודים ישימו את היד ויממשו את זכותם נכון להיום ולהביא לשם המוני יהודים להתיישבות מאסיבית. עלינו להשתלט בפועל עם ההתיישבות כמוציא לפועל ולדחוק את הערבים לחוריהם. שהרי בסופו של דבר הם ימצאו את עתידם במדינת פלסטין בירדן ולא בארץ ישראל המערבית.

הקסאמים נורים עם הסכם קבע ובלי הסכם קבע. אין שום משמעות להסכם בעיני הפלסטינים כי הם מעולם לא מילאו אחריהם, גם לא ב-‏1993 - 1995. ישראל תמיד מוותרת כדי להניע מחדש את התהליך (איזה תהליך? לא חשוב. סתם תהליך דימיוני לשלום דימיוני) והערבים שום נתקעים בחוסר יכולת וחוסר רצון לממש את חלקם. ירי הקסאמים הוא המשך המלחמה שלהם על כל ''פלסטין'' וראוי שתלמד על חבריך כדי שתדע מה הם חושבים באמת גם עליך.החמאס אומר את זה בגלוי מעת לעת. הפת''ח רק ברמזים. כי הפת''ח נוהג ה''מדיניות השלבים'' לחיסולה של ישראל.

בינתיים הערבים משלחים טרוריסטים ורקטות כדי להרוד יהודים ולשבור את נחישותם. השמאלנים מסייעים להם מתוך אמונה טיפשית ותמימה. ממשלת ישראל מחוייבת להגן על כל ישראלי, ומאחר שהיא עושה מעט מדי ומאוחר מדי כל פעם, הטרוריסטים הערבים מצליחים להמשיך ולפגע. ואז אנחנו מחזירים להם בחיסולים ובמבצעים. כמובן שאלה לגיטימיים ומוסריים. חובה להוציא להורג מפקד ג'יהאד איסלאמי או מנהיג מדיני שנותן לו הורה להמשיך ולשגר רקטות על אזרחים. זה מתחייב מעשית, מוסרית וחוקית. ואם צריך, אז עלינו לפרוס מחסומים בכל מקום שנראה לנו כדי להקשות על הטרוריסטים לבצע את זממם. המחיר? על יוזמי הטרור ולא על הנלחמים בו. הכל חוקי והכל מוסרי.

התיזה שלך לגבי ירי הקסאמים היא ילדותית ונדחית על הסף. הפלסטינים יורים קסאמים כי הם לא יכולים עכשיו לעשות משהוא אחר טוב יותר. אם היו להם טילים או תותחים הם היו משתמשים בהם. אם הם היו יכולים להוציא מתאבדים מעזה אז הארץ היתה מוצפת בהם. ברור שזה לא לשם כיבוש, כי למזלנו אין להם יכולת לכבוש בכוח. ולא מסיבה זו נרתעים במטכ''ל מלצאת לפעולה צבאית נרחבת. השיקולים הם צבאיים ומדיניים. הנזק שהפלסטינים מייצרים כנגדנו, הוא עדיין די נמוך וסביל. ''אנאפוליס'' עצרה אז, הביקור הצפוי של בוש עוצר היום ובעתיד יהיה משהו אחר שיעצור. יעצור - כל עוד מבחינה צבאית זה טוב. אבל מרגע שתהיה סיבה להוציא מתקפה קרקעית ואווירית גדולה, אז היא תצא לדרך. אבל אז אנחנו צריכים לירות שם על כל מה שזז ולהרוס בניינים לפני שאנחנו שואלים אם הטרוריסטים שבהם מוכנים להיכנע. אנחנו צריכים להפעיל אלימות מידתית מצידנו אל מול האלימות שלהם. ועלינו לא לרחם על הפלסטינים הרשעים, כדי שלא נתאכזר לחלשים.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שסתם אחד לא בלע מקש או שניים מרוב התלהבות
יוסלה (יום שישי, 21/12/2007 שעה 11:24)
בתשובה לסתם עוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצא לך פמפלט משובח שמוכיח
אחת ולתמיד שאם נתן האל בינה
לעם ישראל, לאוהדי הרב כהנא
מסר את איסוף האשפה.

כתבת
(או שיותר נכון לומר,
נפלט לך):

''ישראל תמיד מוותרת כדי להניע מחדש את התהליך (איזה תהליך? לא חשוב. סתם תהליך דימיוני לשלום דימיוני).''

טעות פרוידיינית, מה שנקרא.
כדי להציג את טיעונך נזקקת לביטוי 'תהליך השלום'.
אך תפסת את עצמך בזמן וביצעת נסיגה שלמה
ל''איזה תהליך? לא חשוב''

ומשם למחוזות הפנטזיה:
''סתם תהליך לשלום דמיוני.''

ובכך הוכחת באופן מדעי,
לשביעות רצונם של כל הנוגעים בדבר,
שגם אנשי 'חזון' מתנשאים כמוך
טועים לפעמים ומודים מבלי משים שיש
תהליך שלום אמיתי,
ומהר מתקנים את עצמם
ביישום מושלם של שיטת המשגל הנסוג
שחביבה על המתנחלים.

מקווה שנהנית.
_new_ הוספת תגובה



אני בטוח שנשמתו של יוסלה נעתקה
יוסי למה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 11:14)
בתשובה לסתם עוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא בטח יכתוב שיצא לך פמפלט משובח
שמוכיח אחת ולתמיד שאם נתן האל בינה
לעם ישראל, לאוהדי הרב כהנא
מסר את איסוף האשפה.

הוא בטח יכתוב שבטח נפלט פרוידיינית, מה שנקרא ,
''איזה תהליך?'' במקום 'תהליך השלום'.
כי יוסלה עדיין באמת מאמין
שאוסל זה שלום עכשיו,
בעוד שלמעשה זה שלום אך-שווא,
והך-לשווא.
אחלה שווא.

יוסלה מוכיח
באופן מדעי,
לשביעות רצונם של כל הנוגעים בדבר,
שגם אנשי 'חזון' מתנשאים כמוהו
טועים לפעמים ומודים מבלי משים שגם
תהליך שלום אמיתי הוא לא שלום ולא אמיתי
כמשדובר בתהליך בין שמאלנים לערבים.

הם רק מסווים את עצמם
ביישום מושלם של שיטת המשגל הנסוג
שחביבה עליהם - להיכנס לערבים בלילה
ולקרוא פיסקי שלום בבוקר.

מקווה שנהנית.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה פתחת דיון בזה?
דוד סיון (יום שישי, 21/12/2007 שעה 8:04)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העיקר שאתה כבר מבזבז לא מעט זמן כדי לשכנע ולטעון שהדיון
הזה אינו חשוב. בעיני הוא חשוב וישאר חשוב גם אם תטען אחרת עד
מחר. אבל השאלה היותר חשובה היא: אם הוא לא חשוב מדוע אתה עוסק
בדיון הזה?

אתה מנסח כל מיני תירוצים ודרישות מאחרים שאתה בעצמך
לא עומד בהן. האם אתה פתחת דיון בנושא של ההפגזות מעזה? לא.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה פתחת דיון בזה?
אריה עירן (יום שישי, 21/12/2007 שעה 10:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסיתי למתן ולהקטין את הדיון אבל לא הצלחתי .
דיון על הירי מרצועת עזה ? אני אכין משהו קצר ונראה מה יקרה .
_new_ הוספת תגובה



העיקר
דוד סיון (יום שישי, 21/12/2007 שעה 10:25)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אחד, גם אתה, מחליט על מה הוא כותב ומה הוא מדגיש.
רצוי גם להבין שאין בכך אמירה לגבי הדברים שאתה לא כותב
או הדיונים בהם אינך משתתף.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה פתחת דיון בזה?
יוסלה (יום שישי, 21/12/2007 שעה 10:40)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע ניסית ''למתן ולהקטין את הדיון''?

הרי בדיונים בנושא הקרוב לליבך - הגברת הילודה -
הרחבת וחזרת וציטטת את עצמך,
והוספת וגערת בכולנו.

ועכשיו בעניין ההרס השיטתי של הרכוש
והאדמה של הפלסטינים עניינך היחיד הוא
''למתן ולהקטין את הדיון''.

התשובה פשוטה: מניעה אותך מסקנה ידועה מראש -
ארץ ישראל ליהודים, הפלסטינים החוצה!

או בתרגום למונחים של הדיון באתר:
הגברת הילודה - עירן עם פטיש בראש,
השחתת עצי זית בשטחים - אולי נשחק קצת רמי?

יותר יהודים בשטחים על חשבון גירוש קטן של מאות אלפי פלסטינים,
פחות פלסטינים בשטחים עקב צמצום מקורות הפרנסה והטרור
המתמיד של המתנחלים.

אכן, עירן, סוף סוף יצאה לאור תכנית החומש שלך
לפתרון הסכסוך הפלסטיני ישראלי.

אני עדיין סקרן כיצד בדיוק תסביר לנכדיך את התכנית הזאת?
מה תאמר כשישאלו אותך על הגירוש הכפוי של 750,000
פלסטינים מיהודה ושומרון?

כיצד הינך מסביר כיום את הידיעות החוזרות על עקירת עצי זית
בשטחים? באיזה אופן זה משרת או מייצג את היהדות
הנאורה שאליה כה חשוב לך להשתייך?

כיצד תסביר לילדים את חבירתך לכוחות האפלים ביותר
בחברה הדתית-לאומית, וכל זה בשם השמירה על העם היהודי?
_new_ הוספת תגובה



האם אתה פתחת דיון בזה?
סתם עוד אחד (יום שישי, 21/12/2007 שעה 11:15)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפתרון הוא חלוקת ארץ ישראל לשניים ולא ליותר. ערבים ממזרח לירדן (בגדה המזרחית) ויהודים ממערב לירדן (הגדה המערבית). לא לחינם הפלסטינים מכנים את מקומם השטחים הכבושים כ-'גדה מערבית' שלהם. כי הגדה הזו היא הגדה המערבית של מדינתם ירדן. ערפאת הפגין זאת כשניסה לתפוס שם בכוח את השלטון באוגוסט -ספטמבר (השחור)-1970.

ילודה? דמוגרפיה? די לשקר השמאלני. אין איום דמוגרפי ממשי על יהודי 'הגדה המערבית' בחברון, תל אביב וחיפה. הכל קישקושים של השמאל ועושי דברם.בודאי שאם נעביר כמות נכבדה של ערבים מזרחה מן הירדן, כי אז המספרים יחייכו יותר ליהודים. http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... . הגברת הילודה אצל היהודים הוא דבר מכובד כשלעצמו. העם היהודי צריך לחדש את גידולו לאחר שמאז השואה הוא מדשדש בגלל עזיבת רבים במערב ובשמאל. אבל זה עניין יהודי ולא שמאלני.

כשאומרים גירוש כפוי הכוונה לומר שהפלסטינים כפו זאת ולא היהודים. אבל 10 שנים או 30 שנים אחרי הכל ייראה אחרת כי יהיו רק שתי מדינות בפלסטינה ההיסטורית ולא יותר. והמצב יהיה יציב ורגוע יותר.

ובקשר לזיתים אני חושב שהסברנו לך. אין סיבה שתדחוק את הקץ שוב ושוב.
_new_ הוספת תגובה



עוד יותר סתמי, אך מוכיח שימי ההתנחלויות ספורים
יוסלה (יום שישי, 21/12/2007 שעה 11:35)
בתשובה לסתם עוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כשאומרים גירוש כפוי הכוונה לומר שהפלסטינים כפו זאת ולא היהודים.''

קשה לקרוא את דבריך בלי לחייך במבוכה.
אתה כותב ככה בכוונה או שזה רפלקס
לא-רצוני?
_new_ הוספת תגובה



עוד יותר סתמי, אך מוכיח שימי ההתנחלויות ספורים
אריה עירן (יום שישי, 21/12/2007 שעה 21:29)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה כל כך שמח ?
אני בעד ריבוי יהודי כאסטרטגיה לאומית .
אם אתה נגד זה ברור לגמרי .
אני בעד טרנספר הפלסטינים עם פיצוי כספי .
אם אתה נגד ייתכן שייהיה בלי כסף , יתכן שלא .
הזייתים על הזיית שלי .
הנכדים שלי ? במדינה שאתה רוצה אין להם עתיד .
750.000 מגורשים ? מעט מדי !

יש לי חזון . אתה לצערי לא שותף .
אני לא נביא וגם אתה לא .
_new_ הוספת תגובה



גמני חושב שהפלסטינים כופים את הגירוש
ציחא ציחא (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 9:00)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עליהם. היהודים היו מעדיפים שלום ושהערבים ימשיכו לנקות להם את הרחובות, ולא האתיופים. אבל הערבים בהתנהגותם הדלטנטית והבזויה לא מותירים ספק בצורך שתהיה להם מדינה יפה ומשגשגת מסביב לעמאן. הם לא צריכים להתמהמה, היום ירדן פורחת הרבה יותר מחברון ועזה. יש להם שם את סיר הבשר, שילכו לשם ויאכלו בשר. למה להם לשרוף בשר של יהודים?
_new_ הוספת תגובה



זה מוכיח שימי מדינת ישראל ספורים
לוי (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 16:22)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה מה קורה בשדרות .
עשו לתושבים היהודיים טרנספר של בערך 50 אחוז מהתושבים .
כדי למנוע הפליה גם בערך חצי מיליון יהודים מהצפון זכו בטרספר .
עם הגדלת הטווח גם החברה מתל אביב יזכו בטרנספר .
וכן הלאה ...........
_new_ הוספת תגובה



[•] האם אינך מודע לחוצפתך המשובצת שוב ושוב בתגובותיך!?
y 7 0 0 0 (שבת, 22/12/2007 שעה 15:46)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה האם אינך מודע לחוצפתך המשובצת שוב ושוב בתגובותיך!?

--------------------------------------------------------------------------------

החוצפה עוברת גבולות טעם טוב.התקפות על עירן ודעותיו אינן במקום.ידיעותיו עולות לאין ערוך על ידיעותיהם של משתתפי פורום אחרים.אפשר ומותר לא להסכים ובהחלט בריא להתווכח אך לרמוז שכותבי מאמרים שאינם לרוחו של המגיב טועים מטעים אינם כותבי אמת וכו וכו הוא מעשה חצוף.כדאי שכולנו נלמד איך להבדיל בין ויכוח על דעה ורעיון לויכוח על נתון ועובדה.
_new_ הוספת תגובה



רמי נוי ויוסלה חברים מהגן
יוסלה (שבת, 22/12/2007 שעה 16:18)
בתשובה לy 7 0 0 0
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי נוי נשמע בחור כהלכה, אך יוסלה בא ממגזר אחר.

''כדאי שכולנו נלמד איך להבדיל בין ויכוח על דעה ורעיון לויכוח על נתון ועובדה.''

מדוע אם כן נחלקים אנשי הימין הלאומני באתר לשני מחנות עיקריים:

האחד טוען, בניגוד בוטה לעובדות בשטח, שאין עם פלסטיני,
והשני טוען, שוב בניגוד לכל אפשרות מעשית, שיש לגרש את כל הפלסטינים
לעבר הירדן.

מה שהכי מצחיק זה שאם אכן אין פלסטינים, מדוע יש צורך לגרשם?
אפשר לפזר אותם ברחבי הארץ, או להכריח אותם לחיות בערי רפאים של
משרד השיכון, כפי שעושים לאתיופים ולבדואים מזה שנים.

יד שמאל של הימין אינה יודעת מה שיד ימין עושה.

יוסלה חוצפני כפי שרק דמות ווירטואלית יכולה להיות,
אך זה מביא לתוצאות חיוביות באתר, כגון ווידויו, סוף-סוף, של
אריה עירן שהוא חפץ, לא בטרנספר קטן, אלא בטרנספר גדול.

יש מצב של קתרזיס. קח איש ימין כמו עירן,
החושב עצמו לאיש תרבות וערכים,
ותן לו לשוחח עם יוסלה מספר דקות
(מה שמביא לעירן את הסעיף תוך פרק זמן
סביר), ואז תקבל מעירן מצג ברור יותר של דיעותיו.

כוונותיו של עירן אולי טובות ליהודים בטווח הקצר,
אך לכל מי שאינו יהודי, הרצחנות של תוכניותיו של עירן
די ברורה. האם זה טוב ליהודים בטווח הארוך יותר?
יוסלה חושב שלא.
- הפיכתם של היהודים בארץ ישראל
למגרשים ומחסלים של האוכלוסיה הפלסטינית, איננה
מטרה חיובית איך שלא תסתכל על זה, 2007 x.

מה שאתה קורא 'חוצפה' זו תגובה בסך הכל עניינית
לסתירה חמורה ביותר ברעיונות של הכאילו-דמוקרטים
הנאורים באתר: מתלוננים על איכות החינוך ומערכת
השפיטה בארץ, ובאותה נשימה מדברים על ההשמדה
של עם שלם.
_new_ הוספת תגובה



החוצפה הגדולה של יוסלה היא עיוות ושינוי הנאמר .
אריה עירן (שבת, 22/12/2007 שעה 17:50)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- יש קבוצה מזוהה בארץ ישראל .הם קוראים לעצמם פלסטינאים . לא מפריע לי השם שלהם . אינני טוען שהם לא קיימים או שהם דמויות רפאים . להיפך הם בני אדם שמשפחתם גרה כאן 50 ואפילו 100 שנים . אנשים שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים . אם הם עם זה נושא לויכוח . חלק מהגדרת עם היא היסטוריה משותפת וזו משותפת להם רק 19 שנים .
2- צריך לגרשם כי הם טרוריסטים רצחניים . הם גם מונעים את פריסתנו בכל הבית הלאומי היהודי שהוא ארץ ישראל המערבית בלבד לצערי .
3- אין לי תכניות רצחניות כלפי הפלסטינים אך יש לי מעט מאד סובלנות לטרור שלהם .
4- לא שמעת ממני הצעות השמדה אלא הצעות לפיצוי בעד פינוי . כסף .
5-כדאי שתלמד מהיא דמוקרטיה מתגוננת ותפסיק ליילל .
במיוחד אודה לך אם תפסיק לסלף את דברי .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן יוצא מהארון
יוסלה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 9:54)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאט לאט, בתהליך הדומה ללידה,
אריה עירן מוצא את המילים לבטא את רחשי ליבו
הכמוסים ביותר.

משום מה עירן חושב שיוסלה מסלף את דבריו.
האמנם?

עירן סיפק את הסחורה לבד, כמעט ללא עזרה,
וברגעים של ה'גילוי' עצמו, בהתלהבות לא
מבוטלת:

''מי יהיה המדינאי שיבצע החרמה כללית ורה-פרצלציה אגררית ?''

האם זה יהיה 'סילוף' לשמוע במשפט שלעיל קריאה
למנהיג חזק, לא דמוקרטי, שיפעל לפי חוקים של הפרדה
לפי גזע ומוצא (יוסלה ילד טוב ולא מזכיר 'אפרטהייד') ולא רק יספח
את יהודה ושומרון לישראל, אלא יחרים את כל השטח מבעלי האדמה
הפלסטינים? האם זה יהיה בגדר סילוף?

עירן כמובן משתמש בביטוי 'נקי' - ''רה-פרצלציה אגררית'',
אך הנקיון של הביטוי הזה מזכיר לכולנו את ה'טיהורים' של סטאלין
ואת השפה שהגרמנים השתמשו בה כדי לגרש ולהשמיד מליונים.

עירן מציע הלכה למעשה שישראל (ישראל עתידית אולי ולא דמוקרטית
במובהק) תפעל לפי חוקי הגזע שלה.
אך עירן מקפיד שלא ייחסו לו 'הצעות השמדה':

''לא שמעת ממני הצעות השמדה אלא הצעות לפיצוי בעד פינוי.''

זה נחמד, אך אין לזה שיניים. ברור שעירן, ויהודים טובים אחרים
לא ילכו בעיניים פקוחות להציע השמדה של עם שלם - סליחה, לא עם, אלא
לפי עירן ''בני אדם שמשפחתם גרה כאן 50 ואפילו 100 שנים'' או אלה
''שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים.''

זה הרי מותר האדם היהודי בארץ ישראל מהגרמני הנציונאל סוציאליסט -
מגרשים מליון תושבים, מפקיעים את אדמתם ורכושם, (ממשיכים כמובן
לחסל באופן ממוקד את מנהיגיהם ובני משפחותיהם), אך עושים כל זאת
ברוח טובה ובאופן מסודר, שיטתי.

זה החלום הרטוב של אריה עירן. האם יוסלה מזייף כאן, מסלף?
היכן בדיוק עובר הגבול בין 'נמאס לי מהפלסטינים' ו''צריך לגרשם
כי הם טרוריסטים רצחניים'' ו''רה-פרצלציה אגררית'', לבין חיסול
'מסודר' ושיטתי של הפלסטינים?

הרי גם את היהודים ברחבי הרייך הגרמני לא שלחו מיד למחנות ריכוז.
תחילה הצרו את צעדיהם באמצעות חוקי גזע כאילו הגיוניים, שנועדו 'להגן'
על הרייך ועל גרמניה. וגם כשיהודים כבר ישבו במאות אלפים במחנות שונים
עדיין שמרו הגרמנים על חזות 'תרבותית' כביכול. גם אייכמן הרי ראה עצמו
כבורג קטן באימפריה מפוארת של רייך בן אלף שנים.

העובדה היא שזה כבר מנהג נפוץ במקומותינו - לגרש ולחסל בהבל פה
את האוכלוסיה הפלסטינית. ומתלווה לכך הדמוניזציה של הערבים, הפלסטינים,
ואחרונים אך לא חביבים, אנשי השמאל בישראל ובעולם שעוקבים בחרדה
אחר המצוקה המערכתית בישראל.

הפתרון של עירן הוא מנהיג חזק שיגרש את הפלסטינים כולם,
ויחרים את אדמתם. אך לא לפני שיבטל בהבל פה את שיוכם והגדרתם
העצמית של הפלסטינים כעם. קשה לגרש 'עם' שלם, 'קל' יותר לגרש
מליון 'אנשים שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים'.

זו המדינה שעירן יוכל בלב שקט להוריש לנכדיו (מעניין מה ילמדו בשיעורי
האזרחות וההסטוריה בבתי הספר של המדינה הטוטליטרית היהודית שעירן
חוזה?). סילוף?

זה שזה מזכיר להרבה יהודים את מה שעבר עליהם במלחמת העולם השניה
לא נראה לעירן רלוונטי לדיון כאן. אך העולם אינו סובב סביב עירן לבדו.
וטוב שכך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה נשאר בארון, גם דראקולה .
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 10:58)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום כמוסים ושום בטיח . אבל יוסלה לא מרוצה שאני לא מתלהם .
מנומס תבוני ותרבותי זה פגם אצל יוסלה .
עראפת , לא מגולח רוצח וטרוריסט זה דגם ראוי לשבחו של יוסלה . רק שאבאריה בין השיניים הייתה חסרה לערבי הזה שנולד בקהיר למשפחה שמוצאה מחצי האי ערב , אי שם ליד העיר מכה . ''כאילו- פלסטיני'' .
חיכמת-אל-מאסרי ממצרים .
מאסראווה מטייבה ? או מצרים ?
בגדדי ?
סמארה הסטודנט מהטכניון ?
באדאווי מאוניברסיטת חיפה ?
חיג'אזי הרוצח ?
טורקו המרגל ?
סואידן הסוחר?
כן הם באו להתפרנס מהפיתוח היהודי .
שחק אותה יוסלה הרי אנחנו מטומטמים לשיטתך .

כן זה סילוף .אין הכתוב אלא שאלה .מי ...?
כן . אין לי הצעות השמדה .
כן .אני מציע פיצוי (אפילו אם יש ימין שמתנגד)
לא .הם לא בעלי הקרקע . אנחנו בעלי הקרקע .
רה פרצלציה אגררית נעשתה כמה פעמים בכמה מדינות . אין על זה עירעור היום .
הטיהורים של סטאלין נעשו במולדתך המנטאלית .
באשר לזיכרונות , הם יכולים להיות סיבה לשיתוק תמידי או תמריץ להתאוששות לאומית . עלי עדיפה התאוששות לאומית .

קשה לך לסלף ? אתה צריך עזרה ?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה כבר יצא מהארון מזמן
יוסלה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 12:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מנומס תבוני ותרבותי''

כך מעיד אריה עירן על עצמו.
- וממשיך מיד ללהג הגזעני
הרגיל:

''עראפת , לא מגולח רוצח וטרוריסט...
רק שאבאריה בין השיניים הייתה חסרה לערבי הזה
שנולד בקהיר למשפחה שמוצאה מחצי האי ערב,
''כאילו- פלסטיני'' .
חיכמת-אל-מאסרי ממצרים .
מאסראווה מטייבה ? או מצרים ?
בגדדי ?
סמארה הסטודנט מהטכניון ?
באדאווי מאוניברסיטת חיפה ?
חיג'אזי הרוצח ?
טורקו המרגל ?
סואידן הסוחר?
כן הם באו להתפרנס מהפיתוח היהודי.''

כאן יוסלה אפילו לא צריך ל'סלף',
רק לצטט.
_new_ הוספת תגובה



גם מר פריהאוף עירן בא להתפרנס כאן
דוד סיון (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 17:43)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גם מר פריהאוף עירן בא להתפרנס כאן
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 18:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון . אבל שכחתי לשקר ולהגיד שמשפחתי כאן 1000 שנים . כמו השקרנים הפלסטינים . אלה באו לכאן כי יכלו להתפרנס ממני .
נדמה לטיפשים אלה ששחיטת התרנגולת תניב להם את כל ביצי הזהב מיד .
_new_ הוספת תגובה



בקיצור אין לך טענה ממשית
אליהו (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 18:45)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הפרשנות המבוססת על ענייני השמות היא מסך עשן.
_new_ הוספת תגובה



שמות הן עדות .
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 22:49)
בתשובה לאליהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוסטר הקדמון היה סנדלר.
עראפת זה שם הר ליד מכה . משם באה משפחת השקרן הרצחן .
גולדמן הקדמון היה צורף .
סמארה היא עיר בעירק .
שניידר הקדמון היה חייט .
באדאווי הוא באדאווי , מהסהרה .
ברגמן הקדמון גר על הר .
סואידן באו מסודן .
גרוסמן הקדמון היה גבוה .
חיג'אזי בא מהעיר חיג'ז בסעודיה .
פינסקר בא מפינסק .
מאסרווה באו ממצרים .
טורקו מטורקיה .

אין מסך עשן . יש רק שקרים ואמת .
_new_ הוספת תגובה



אצלך השמות הם מסך עשן
דוד סיון (יום שני, 24/12/2007 שעה 5:44)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניידר, גרוסמן, פריהאוף הם שמות שמעידים על מוצא רחוק מכאן.
אלא שאצלך רק שמות כמו חיג'אזי, מאצרוואה מעידים על מוצא
שהוא רחוק מכאן.

בכלל עניין השמות עולה בתחילה חד צדדי וההתייחסות ללא תאריך יש
לה כוונה של פיזור עשן ולא ניתוח היסטורי ''כנה''. ברמה מסויימת כמובן
מסך העשן הוא ראשית השקר. לכן עדיף להמנע מכך.
_new_ הוספת תגובה



אצלך השמות הם מסך עשן
צדק (יום שני, 24/12/2007 שעה 7:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלך השקר והסילוף הוא מסך עשן קבוע.

היהודי איננו טוען שלא הגיע מארצות שונות לישראל, ההיפך הגמור מכך.
הערבי השקרן, חברך לשקרים, טוען שהוא חי כאן כבר מאות שנים...........

וזהו ההבדל העיקרי בין יהודי דובר אמת לערבי ושמאלני שקרנים חולנים.
_new_ הוספת תגובה



אצלך השמות הם מסך עשן
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 7:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חסכת לי תשובה .
_new_ הוספת תגובה



אצלך השמות הם מסך עשן
דוד סיון (יום שני, 24/12/2007 שעה 9:16)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה הנכונה היא שהצגת את עניין השמות בצורה חד-צדדית.
היה לי חשש שיש לכך כוונה מאד ברורה ולכן השתמשתי בביטוי מסך עשן.

עצוב שאתה נזקק למחרחרי המדון, שכל עיסוקם כאן, מלא בשקרים.
_new_ הוספת תגובה



אצלך השמות הם מסך עשן
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 10:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא נזקק ''למחרחרי מדון'' אני מסתדר טוב מאד . כאשר לוי אומר דבר שמקובל עלי אני מאשר שדעתי כדעתו . כאשר אתה תומר דבר נכון אני אאשר שדעתי כדעתך .
נסה להבין , אני לא מכחיש שמשפחתי כאן רק 70 שנה . הפלסטינים מכחישים שהם כאן כמה עשרות שנים . זה הבדל מרכזי . מיעוט משפחות פלסטיניות מתוכם חיו כאן לפני התחלת שיבת ציון . אך אלה היו שוות בכמותן למשפחות היהודיות שחיו כאן .
גם קבוצה קטנה זו , כמאה אלף נפש מקורה במדינות השכנות כפי ששמם מעיד .
פעם יאסר עראפת אמר שהוא ''בנדיבותו'' מסכים שבמדינה הפלסטינית ''שלו'' יחיו צאצאי היהודים מהתקופה שקדמה להסכם סייקס-פיקו .
אם כלל זה יחול על הפלסטינים לא ישארו פלסטינים כמעט בכלל !
יאסר עראפת עצמו לא עומד בקריטריון זה . הוא נולד בקהיר . ומשפחתו מקורה במכה כפי שמעיד שמו .
_new_ הוספת תגובה



אני לא נזקק ''למחרחרי מדון'' אני מסתדר טוב מאד
יוסלה  (יום שני, 24/12/2007 שעה 11:10)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווקא נראה לי שאריה עירן לא מסתדר כל כך טוב.

לאחר שהתיאוריה הביולוגית שלו לא זכתה להקרה
שלה הוא חושב שהיא ראויה,
ולאחר שהפתרון שהוא מציע לגבי עזה גם נשאר
בתחתית המצעד,
לא נותר לעירן אלא לחבור ל'צדק', לוי, ועוד כמה ראשים
ערופים שמתגלגלים באתר, ומפזרים פצצות סירחון.

עכשיו, אחרי שעירן כבר הודה שהפתרון שלו תלוי ועומד
על גירוש מסיבי של הפלסטינים מארץ ישראל המערבית,
לא נותר לו אלא לחבור לטרנספריסטים האחרים.
ולחזור ולהיאחז במוצאו של עראפת כחבל הצלה.

אם זה לא יעבוד, אולי עירן ינסה להוכיח שאין הגבלות
תנועה לפלסטינים בשטחים, או שלא ראוי להשתמש
במילה כיבוש. העולם הווירטואלי מציע הרבה אפשרויות
למכחישי פשעים נגד האנושות.
_new_ הוספת תגובה



כמו מכחיש השואה אבו מאזן, הפרטנר שלך?
צדק (יום שני, 24/12/2007 שעה 11:33)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



במקרה הנדון הראית אחרת
דוד סיון (יום שני, 24/12/2007 שעה 12:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההקשר עושה את ההבדל בעניין הנזקקות. העובדה הראשונה שעושה את הקשר היא שבירכת את מחרחר המדון על זה שחסך לך תשובה. הברכה או התודה באה בעקבות שקר מובהק: ''אצלך השקר והסילוף הוא מסך עשן קבוע'' (תגובה 109441). זה ניסוח נבזי שאחר כך מנסה ליצור רושם שמדובר ביהדות. על מעשה הנבלה לא אמרת דבר אבל על החיסכון בירכת. המשמעות של הדברים האלה היא שנזקקת למחרחר מדון.

הביקורת שלי על דבריך שהיו חד צדדיים (מסך עשן...) היתה עניינית. החד צדדיות שלך אינה בעיה לכשעצמה. מצד שני כאשר החד צדדיות נכנסת לקטע של העובדות היא שווה ביקורת.

גם העובדות שאתה קושר להסכם סייקס פיקו הן לא נכונות. אבל לאור הנסיון שתיארתי כאן אני מעדיף ''לחסוך לך תשובה''...
_new_ הוספת תגובה



במקרה הנדון הראית אחרת
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 20:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא נכנס לחלק המעליב אלא לחלק העניני .

זה -''היהודי איננו טוען שלא הגיע מארצות שונות לישראל, ההיפך הגמור מכך.
הערבי השקרן, חברך לשקרים, טוען שהוא חי כאן כבר מאות שנים...........'' את המילים ''חברך לשקרים'' ראוי להוציא .

הערבים טוענים שהם חיים כאן מאות או אלפי שנים . ויש סימנים אחדים שזה לא כך . חלק מהסימנים מראה שמחצית האוכלוסיה בעבר הייתה יהודית . חלק אחר מראה שהייתה הגירה מהמדינות השכנות ככל שהארץ התפתחה על ידי היהודים שבעצמם היו מהגרים .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אתה מתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
דוד סיון (יום שני, 24/12/2007 שעה 20:25)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כרגיל אתה מתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתחמק . אני פשוט לא פותח את הקישור . אם אתה רוצה להגיד משהו תגיד .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
דוד סיון (יום שני, 24/12/2007 שעה 20:59)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסירוב לפתוח את הקישור הוא עוד הוכחה להתחמקות.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 23:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האפשרות שמישהו לא רוצה ללכת אחרי הקישורים האלה לא עולה בדעתך ?
אם תרצה תכתוב . אם אני ארצה אני אענה . אין לי כוונה לרוץ אחרי הרוח . אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך . תרצה תסביר , אם לא , לא .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
דוד סיון (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 6:02)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התמצית היא שנזקקת למחרחר מדון כדי להתחמק מלדון במסגרת
ההקשר המתאים. האמת היא שאתה עדין מתחמק. למי שכמוך טוען
''אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך'', אין דרך אלא
לבדוק את ההקשר באמצעות הקישורים.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
אריה עירן (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 20:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה לא רוצה שאקרא את דעתך תמשיך להביא קישורים .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
דוד סיון (יום רביעי, 26/12/2007 שעה 8:08)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקישור מוצגת ההגדרה שלי (בהקשר המתאים) לבעיה שיש בגישתך אל דברי.
משמעות ה''סירוב'' לגשת לקישור היא התחמקות מובהקות מלעסוק בעניין.

לכן לא ממש איכפת לי אם תיגש או לא לבדוק את הקישור.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469
יוסלה  (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 2:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעירן כל קישור מזכיר שהקשרים
זה לא הצד החזק שלו:

''האפשרות שמישהו לא רוצה ללכת אחרי הקישורים האלה לא עולה בדעתך ?
אם תרצה תכתוב . אם אני ארצה אני אענה . אין לי כוונה לרוץ אחרי הרוח . אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך . תרצה תסביר , אם לא , לא .''

''אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך''.

אילו עשיית הקשרים היתה מפותחת אצל עירן,
אז גם הביקורת העצמית שלו היתה מתפקדת יותר
טוב. עשיית הקשרים ואנלוגיות מאפשרת לייחס שני
מצבים שונים האחד לשני בהשוואה כוללת. היא גם
מאפשרת להגיע לתמונת מצב רחבה יותר המורכבת
ממספר מערכות שמתפקדות ביחד.

מכאן גם הקושי של עירן לראות את 'תכנית החומש' שלו
של גירוש פלסטינים ופרו ורבו יהודי, בהקשר המיידי של
'יהודים' ו'מוסר יהודי'. אפילו ההקשר המוסרי של השואה
חומק ממנו בעניין זה.

הכי בולט הקושי של עירן להבחין בהקשרים פשוטים
בהנחות היסוד ל'שיטתו' שלו:
הוא מעמיד כבמין יחס פרופורציונלי (מידתי) את הצורך
לגרש את הפלסטינים מהשטחים, ואת התכנית להגברת
הילודה אצל היהודים.
אך יחס מידתי שכזה כלל איננו מתקיים בין השניים:
יכולים היהודים להתרבות כמו שפנים,
מבלי לגרש אפילו פלסטיני אחד. מה הקשר בכלל?

עירן מאבד את ההקשר לא רק במצבים החיצוניים שנוצרים
כאשר סיוון מציע לו קישור, עירן מאבד את ההקשר בתוך
הטיעון שלו עצמו, לעיתים בתוך משפט אחד שיש בו שני מחוברים
שהקשר ביניהם כלל לא ברור.

חוץ מזה עירן כלל לא תופס שהוא לא עונה לעניין.
יוסלה כבר הרבה זמן מנסה לדבר עימו על הנושא המוסרי, בדיוק
בהקשר של מה שקורה בשטחים (עצי הזית שהם נושא המאמר
הנוכחי), ועירן עונה באופן סתמי משהו שהוא מעדיף לדבר
על עזה. אמרנו כבר 'חוסר יכולת לעשות הקשרים'?
אמרנו.
_new_ הוספת תגובה



משהו קורא את הגיבובים האלה?
y 7 0 0 0 (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 6:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין מי?
_new_ הוספת תגובה



מישהו קורא
יוסלה  (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 7:01)
בתשובה לy 7 0 0 0
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן,
מסתבר שאתה קורא.
_new_ הוספת תגובה



  טעות שלך  (y 7 0 0 0)
  לאפס אפס  (יוסלה )
  לא לעניין  (y 7 0 0 0)
  לא לעניין  (יוסלה )
  אם היית עונה על שאלות שנשאלת.  (y 7 0 0 0)
  שוב עלה הכורת  (יוסלה )
  לא לעניין  (סתם אחד)
  לאפס אפס  (אריה עירן)
  משהו קורא את הגיבובים האלה?  (דן נפתלי)
  אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469  (אריה עירן)
  ובפינוי ההתנחלויות ננוחם  (יוסלה )
  אמרת יהודה ושומרון?  (אבי גולדרייך)
  לא לעניין  (יוסלה )
  כן לעניין  (לוי)
  צדק החבר של השקרנים ממשיך לעסוק בשקר  (דוד סיון)
  אצלך השמות הם מסך עשן  (מישהמישמישפוץ)
  אצלך השמות הם מסך עשן  (אריה עירן)
  יוסלה הוא גיבור תרבות  (מישהמישמישפוץ)
  [•] יוסלה הוא גיבור תת-תרבות ברברית.  (צדק)
  יוסלה הוא סמולני דפוק  (לוי)
  יוסלה הוא גיבור תרבות  (אריה עירן)
  בית ספר לטרנספריסטים  (יוסלה )
  בית ספר לטרנספריסטים  (אריה עירן)
  טענה מופרכת  (דוד סיון)
  טענה מופרכת  (אריה עירן)
  מקורות שמעידים שטענתך מופרכת  (דוד סיון)
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (יוסלה )
  אתה מתעקש להיות קשה הבנה  (מי שזוכר)
  גם עין ימין של הימין פוזלת  (יוסלה )
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (אריה עירן)
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (יוסלה )
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (אריה עירן)
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (יוסלה )
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (אריה עירן)
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (יוסלה )
  בינתיים יוסלה הוא ראש החוג לתעמולה  (מושה)
  יוסלה כבר יצא מהארון מזמן  (יוסלה )
  שאלה  (דוד סיון)
  בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר  (אריה עירן)
  אכן יוסלה אחי  (מושה)
  ובפינוי ההתנחלויות ננוחם  (יוסלה )
  אז יוסלה פסיכולוג או פסיכיאטר ?  (אריה עירן)
  אז יוסלה פסיכולוג או פסיכיאטר ?  (מושה)
  ובחורבן ישראל ננוחם  (לוי)
  [•] ובפינוי ההתנחלויות ננוחם  (אריה עירן)
  ובפינוי ההתנחלויות ננוחם  (יוסי למה)
  יוסלה יוצא מהארון  (ציחא ציחא)
  [•] רמי נוי ויוסלה חברים מהגן  (יוסי למה)
  רמי נוי ויוסלה חברים מהגן  (יוסלה)
  רמי נוי ויוסלה חברים מהגן  (יוסי למה)
  רמי נוי ויוסלה חברים מהגן  (ציחא ציחא)
  בפינוי ההתנחלויות ננוחם  (יוסלה)
  בחורבן מדינת ישראל ינוחמו האנטישמים  (לוי)
  מישהו ראה את סתם אחד?  (עוד אחד סתם)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי