פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לש. דהרי, 21/11/07 12:05)
לעניין חופש הביטוי והאלימות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 21/11/2007 שעה 23:28)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שיגאל עמיר נמצא בקטגוריה אחרת, היות שהוא רצח בדיוק את מי שהתכוון לרצוח.

אבל עמי פופר הוא טרוריסט לכל דבר. הוא רצח שבעה אנשים בלתי חמושים שכלל לא הכיר רק בשל השתייכותם האתנית. בדיוק כמו ברגותי וקונטאר, עד הפסיק האחרון. פשע שנאה, שאני מניח שמבצעיו יאמרו שהם חשבו רק על טובת עמם.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
ש. דהרי (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 14:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מתייחס ללב דבריי.
אני סבור, שבהתייחסות לכל מעשה, לרבות מעשה פסול, יש חשיבות רבה למניעיו, למטרותיו ולכוונוותיו של מבצע המעשה.
כך, למשל, אם במסגרת ניסיון להציל את חייך אכרות בשוגג -ואפילו ברשלנות חמורה - את ידך, תקבל את המעשה שלי בסלחנות גדולה יותר מזו שתגלה, אם אכרות את ידך במסגרת ניסיון להרוג אותך, למשל.
כך נוהגים בכל העולם ובכל הזמנים, ואפשר להמחיש זו בדרכים רבות.
מה שמתסכל אותי הוא, שאנחנו, היהודים, מתעלמים לגמרי ממניעיהם, מכוונותיהם וממטרותיהם של ''מחבלים'' יהודים, ומסווגים אותם באותה קטגוריה של אויבינו, המבקשים להשמידנו.
זה לא צודק וזה גם מעיד, לדעתי, על ליקוי חמור בחושינו הטבעיים והבריאים, בניגוד לערבים, שלא יעלה על דעתם להשוות את ברגותי וקונטאר לעמי פופר, למשל.
לכך כדאי שתתייחס.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
יובל רבינוביץ (שבת, 24/11/2007 שעה 4:36)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמי פופר רצח ערבים כי הוא שונא ערבים. האם הוא חשב שבכך שירצח שבעה ערבים יבוא הקץ לסכסוך במזרח התיכון?
כנראה שלא.

סמיר קונטאר רצח את משפחת הרן כי הוא שונא יהודים. האם הוא חשב שבכך שירצח משפחה יהודית תיעלם מדינת ישראל?
כנראה שלא.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
ש. דהרי (שבת, 24/11/2007 שעה 8:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הולך סחור סחור, ולכן תרשה לי להוביל אותך צעד צעד: האם נכון, לדעתך, להתחשב ולקחת בחשבון את המניעים, המטרות והכוונות של מבצע מעשה - כל מעשה, אפילו פשע חמור - לצורך התייחסות למעשהו, למשל לצורך קביעת עונשו?
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
עמישרעפוץ (שבת, 24/11/2007 שעה 13:33)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בעצם מה שאתה אומר זה שאם אני רוצח מישהו מאהבה אז אני צריך לקבל פנטהאוז, מרצדס ומנוי חינם ל''הקמרי''?
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
ש. דהרי (שבת, 24/11/2007 שעה 14:00)
בתשובה לעמישרעפוץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסביר לי תחילה, פוץ, בטובתך, שלושה אלה:
א. מה היה המניע שלך?
ב. מה הייתה המטרה שלשמה רצחת?
ג. מה התכוונת להשיג באמצעות הרצח?
ותהיה אשר תהיה תשובתך, מנוי חינם ל''הקמרי'' - זה, חס ושלום!
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
האח של יוסלה (שבת, 24/11/2007 שעה 14:32)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן לרצוח ר ק בשביל מנוי חינם ל''הקמרי''. כל סיבה אחרת לא שווה.....
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
שוֹקוֹלָטֶה (שבת, 24/11/2007 שעה 14:35)
בתשובה להאח של יוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַשּׁ.... הַשּׁ.... הַשּׁ..... הַכֵּיצָד אַתֶּם מְדַבְּרִים?
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
האח של יוסלה (שבת, 24/11/2007 שעה 14:36)
בתשובה לשוֹקוֹלָטֶה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך שנרצה ככה נדבר.
יש פה איזו פרובלמה?
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
שוֹקוֹלָטֶה (שבת, 24/11/2007 שעה 14:39)
בתשובה להאח של יוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בִּכְלָל לֹא פְּרוֹבְּלֶמָה אֶלָּא פָּרָבּוּלָה פָּרָנוֹאִידִית בְּיוֹתֵר. יֵשׁ כִּיווּן?
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 5:36)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן. יש לקחת בחשבון את המניעים והכוונות,

וזה הולך לשני הכיוונים. אם יגאל עמיר לא היה מצליח לרצוח את יצחק רבין, עדיין היה חבל התליה יאה לו. הכוונה והמניעים הם הקובעים ולא התוצאות.
כנ''ל עמי פופר, סמיר קונטאר ושאר הצדיקים.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
ש. דהרי (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 8:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה, התקדמנו צעד אחד. עכשיו בוא נתקדם עוד צעד.
תסכים איתי, אני משער, שכל מה שאני ואתה יודעים על מניעיהם, כוונותיהם ומטרותיהם של יגאל עמיר ושל כל אלה שפגעו בערבים (הפוגעים בערבים) ושל קונטאר ושל כל אלה שפגעו היהודים (הפוגעים ביהודים) מקורו אך ורק מפרסומים בכלי התקשורת.
ועוד הסכמה אחת שלך נחוצה לי כדי שאוכל להתקדם - על כך שאני ואתה איננו יודעים בוודאות מספקת על מניעיהם ומטרותיהם של הפוגעים בערבים ושל אלה הפוגעים ביהודים - אך מותר לטעון, בהכללה, שהפוגעים בערבים מעונינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים, בעוד שהפוגעים ביהודים אינם מעוניינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 15:57)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, איננו יודעים זאת. בהחלט סביר שיגאל עמיר, יונה אברושמי ועמי פופר אינם מעוניינים במדינה שבה אני מעוניין. יתכן בהחלט שאנשים כמוני מיועדים לחיסול במדינת החלומות שלהם.

שנית, גם אם נניח שמאן דהוא אינו מעוניין בקיומה של מדינת ישראל, זו אינה עבירה כשלעצמה. אני אינני מעוניין בקיומה של איראן, אבל סבור שנסיון להרוס את איראן אינו מוסרי (וגם לא אפשרי).
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
ש. דהרי (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 17:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מנסה להראות לך, שהכללת יהודים המפגעים בערבים עם ערבים המפגעים ביהודים בסל אחד, כפי שעשית - שגויה ואינה צודקת.זהו נושא הדיון, כמדומני.
לשם כך אני מנסה להוביל אותך צעד צעד, אלא שלצערי - ואני מקווה שאינך עושה זאת במכוון - אינך מתייחס לטענותיי.
גם אם במאמץ אראה בתשובותיך משום התייחסות לטענותיי - אתה עושה זאת בצורה מעורפלת מאד, שאינה מאפשרת לי לדעת בוודאות מהי עמדתך.
כך, למשל, בהודעתי האחרונה ביקשתי ממך להתייחס לשתי טענות, ובתשובתך לא מצאתי להן תשובה ברורה.
אם אתה מעוניין באמת להגיע לחקר האמת, קרא נא בשנית את הודעתי הקודמת והשב נא בטובך *בצורה ברורה* על שתי הטענות הכלולות בה.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 20:13)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח למה אתה מתכוון. בתגובה 107828 זיהיתי 4 היגדים:

1. כל מה שאני ואתה יודעים על מניעיהם, כוונותיהם ומטרותיהם של יגאל עמיר ושל כל אלה שפגעו בערבים (הפוגעים בערבים) ושל קונטאר ושל כל אלה שפגעו היהודים (הפוגעים ביהודים) מקורו אך ורק מפרסומים בכלי התקשורת.

מסכים.

2. אני ואתה איננו יודעים בוודאות מספקת על מניעיהם ומטרותיהם של הפוגעים בערבים ושל אלה הפוגעים ביהודים.

מסכים.

3. הפוגעים בערבים מעונינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים.

לא מסכים. אם אני מבין נכון את מה שחולף בראשם, הם רוצים כאן מדינה ''יהודית'' ולא מדינה יהודית. הם אינם מבינים יהדות מהי וכנראה אינם רוצים מדינה הכוללת אותי.

4. בעוד שהפוגעים ביהודים אינם מעוניינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים.

מסכים.

אני מקווה שעניתי לכל הסוגיות שהעלית.
_new_ הוספת תגובה



לעניין חופש הביטוי והאלימות
מי שזוכר (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 0:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שהמבדיל היחידי בין הרוצחים היהודים לרוצחים הערבים הוא שהערבים עשו זאת מתוך חברה תומכת בדרכם ועל ידי ארגוני טרור המוכרים והשולטים בחברה המוסלמית,
ואילו הרוצחים היהודים עשו זאת מגחמת עצמם (ואולי עוד שניים שלושה שידעו ועזרו) ובניגוד לרוב המוחלט בחברה היהודית.

ההבדלים האלה הם משמעותיים בבואנו לבחון את המסר של הטרור של החברה
הפלסטינית מול הטרור של בודדים בחברה היהודית.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי