|
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אתה הולך סחור סחור, ולכן תרשה לי להוביל אותך צעד צעד: האם נכון, לדעתך, להתחשב ולקחת בחשבון את המניעים, המטרות והכוונות של מבצע מעשה - כל מעשה, אפילו פשע חמור - לצורך התייחסות למעשהו, למשל לצורך קביעת עונשו? | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אז בעצם מה שאתה אומר זה שאם אני רוצח מישהו מאהבה אז אני צריך לקבל פנטהאוז, מרצדס ומנוי חינם ל''הקמרי''? | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
תסביר לי תחילה, פוץ, בטובתך, שלושה אלה: א. מה היה המניע שלך? ב. מה הייתה המטרה שלשמה רצחת? ג. מה התכוונת להשיג באמצעות הרצח? ותהיה אשר תהיה תשובתך, מנוי חינם ל''הקמרי'' - זה, חס ושלום! | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אני מוכן לרצוח ר ק בשביל מנוי חינם ל''הקמרי''. כל סיבה אחרת לא שווה..... | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
הַשּׁ.... הַשּׁ.... הַשּׁ..... הַכֵּיצָד אַתֶּם מְדַבְּרִים? | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
איך שנרצה ככה נדבר. יש פה איזו פרובלמה? | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
בִּכְלָל לֹא פְּרוֹבְּלֶמָה אֶלָּא פָּרָבּוּלָה פָּרָנוֹאִידִית בְּיוֹתֵר. יֵשׁ כִּיווּן? | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
כן. יש לקחת בחשבון את המניעים והכוונות, וזה הולך לשני הכיוונים. אם יגאל עמיר לא היה מצליח לרצוח את יצחק רבין, עדיין היה חבל התליה יאה לו. הכוונה והמניעים הם הקובעים ולא התוצאות. כנ''ל עמי פופר, סמיר קונטאר ושאר הצדיקים. | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
יפה, התקדמנו צעד אחד. עכשיו בוא נתקדם עוד צעד. תסכים איתי, אני משער, שכל מה שאני ואתה יודעים על מניעיהם, כוונותיהם ומטרותיהם של יגאל עמיר ושל כל אלה שפגעו בערבים (הפוגעים בערבים) ושל קונטאר ושל כל אלה שפגעו היהודים (הפוגעים ביהודים) מקורו אך ורק מפרסומים בכלי התקשורת. ועוד הסכמה אחת שלך נחוצה לי כדי שאוכל להתקדם - על כך שאני ואתה איננו יודעים בוודאות מספקת על מניעיהם ומטרותיהם של הפוגעים בערבים ושל אלה הפוגעים ביהודים - אך מותר לטעון, בהכללה, שהפוגעים בערבים מעונינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים, בעוד שהפוגעים ביהודים אינם מעוניינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים. | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
קודם כל, איננו יודעים זאת. בהחלט סביר שיגאל עמיר, יונה אברושמי ועמי פופר אינם מעוניינים במדינה שבה אני מעוניין. יתכן בהחלט שאנשים כמוני מיועדים לחיסול במדינת החלומות שלהם. שנית, גם אם נניח שמאן דהוא אינו מעוניין בקיומה של מדינת ישראל, זו אינה עבירה כשלעצמה. אני אינני מעוניין בקיומה של איראן, אבל סבור שנסיון להרוס את איראן אינו מוסרי (וגם לא אפשרי). | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אני מנסה להראות לך, שהכללת יהודים המפגעים בערבים עם ערבים המפגעים ביהודים בסל אחד, כפי שעשית - שגויה ואינה צודקת.זהו נושא הדיון, כמדומני. לשם כך אני מנסה להוביל אותך צעד צעד, אלא שלצערי - ואני מקווה שאינך עושה זאת במכוון - אינך מתייחס לטענותיי. גם אם במאמץ אראה בתשובותיך משום התייחסות לטענותיי - אתה עושה זאת בצורה מעורפלת מאד, שאינה מאפשרת לי לדעת בוודאות מהי עמדתך. כך, למשל, בהודעתי האחרונה ביקשתי ממך להתייחס לשתי טענות, ובתשובתך לא מצאתי להן תשובה ברורה. אם אתה מעוניין באמת להגיע לחקר האמת, קרא נא בשנית את הודעתי הקודמת והשב נא בטובך *בצורה ברורה* על שתי הטענות הכלולות בה. | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אני לא בטוח למה אתה מתכוון. בתגובה 107828 זיהיתי 4 היגדים: 1. כל מה שאני ואתה יודעים על מניעיהם, כוונותיהם ומטרותיהם של יגאל עמיר ושל כל אלה שפגעו בערבים (הפוגעים בערבים) ושל קונטאר ושל כל אלה שפגעו היהודים (הפוגעים ביהודים) מקורו אך ורק מפרסומים בכלי התקשורת. מסכים. 2. אני ואתה איננו יודעים בוודאות מספקת על מניעיהם ומטרותיהם של הפוגעים בערבים ושל אלה הפוגעים ביהודים. מסכים. 3. הפוגעים בערבים מעונינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים. לא מסכים. אם אני מבין נכון את מה שחולף בראשם, הם רוצים כאן מדינה ''יהודית'' ולא מדינה יהודית. הם אינם מבינים יהדות מהי וכנראה אינם רוצים מדינה הכוללת אותי. 4. בעוד שהפוגעים ביהודים אינם מעוניינים בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית או לפחות כמדינת היהודים. מסכים. אני מקווה שעניתי לכל הסוגיות שהעלית. | |||
_new_ |
לעניין חופש הביטוי והאלימות | |||
|
|||
אני חושב שהמבדיל היחידי בין הרוצחים היהודים לרוצחים הערבים הוא שהערבים עשו זאת מתוך חברה תומכת בדרכם ועל ידי ארגוני טרור המוכרים והשולטים בחברה המוסלמית, ואילו הרוצחים היהודים עשו זאת מגחמת עצמם (ואולי עוד שניים שלושה שידעו ועזרו) ובניגוד לרוב המוחלט בחברה היהודית. ההבדלים האלה הם משמעותיים בבואנו לבחון את המסר של הטרור של החברה הפלסטינית מול הטרור של בודדים בחברה היהודית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |