פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 8:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן הצעה למערך שיעור שהיצעתי לתלמידת מכללה פלשתינאית, סביב כמה תאריכי ארועים שהוצגו להם. יש כאן אמנם פנייה לנאראטיב הציוני, והבנתו (וכי מה נידרש מפלשתינאי במכללה ציונית?)

מערך שיעור, מערך תכנון למידה

ארועים

4.11.05 - עשור לרצח רוה''מ יצחק רבין -

הרצח עצמו בוצע בעצרת שלום בככר רבין, 4 נובמבר 95 בידי מתנקש שטוף הסתה פרועה על רקע גזעני קשה, שביסודו היתה ההנחה, שאף שחוזי שלום רבים בוצעו בהיסטוריה, הרי ששלום עם הפלשתינאים אינו אפשרי (בניגוד לאין ספור חוזי השלום האחרים שבוצעו משחר ההיסטוריה) משום שהם, על פי הסתה גזענית קשה זאת: ''רצחנים'', ''פרימיטיבים ושוחרי טבח ביהודים'' וכיוצא באלה דברי נאצה גזעניים מהקשים אי פעם מסוגם. לכן, גם, על פי הסתה גזענית כזאת, כל מחיר טריטוריאלי המשולם תמורת השלום, הוא לא רק אובדן ללא תמורה, אלא גם חיזוק מושא ההסתה הגזענית. ולכן, על פי הסתה גזענית זאת, עושה השלום (יצחק רבין) אינו ראוי לתהילה כמאות עושי שלום אחרים בהיסטוריה, אלא ''בוגד'', והסתה זאת אף השוותה אותו למחרחרי המלחמה הנאצים, אף שהוא, בבניגוד קוטבי לנאצים, עשה שלום ולא חירחר מלחמה; וגם לא היטיף לרצח עם בעוד המסיתים כן היטיפו לרצח עם או לטהור אתני, בדומה לנאצים

כט' בנובמבר 1947 - החלטת עצרת האומות המאוחדות על כינון מדינה יהודית בצד מדינה ערבית בשטחי ארץ-ישראל -פלשתין. מכונה: תוכנית החלוקה

הלילה בין 9-10 בנובמבר 1938 - ליל הבדולח. פוגרום רחב היקף ברחבי אוסטריה וגרמניה (שכונו על ידי השילטון הנאצי: הרייך הגרמני) מצד רבבות בני אדם כלפי בתי עסק ובתי כנסת של יהודים תוך הרס והצתה

2 נובמבר 1917 הצהרת בלפור : מסמך שנחתם בידי שר החוץ הבריטי, ארתור ג'יימס בלפור, ב-‏2 בנובמבר 1917 ועיקרו הכרזה לפיה בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל.

26 אוקטובר 1994 - נחתם חוזה השלום בין ישראל וירדן , בהנהגת רוה''מ יצחק רבין ומלך ירדן חוסיין, ובהשתתפות נשיא ארה''ב ביל קלינטון.

אוקטובר 2000 - ארועי אוקטובר 2000 הם גל של מאורעות והפגנות שפרץ בתחילת אוקטובר 2000 על-ידי ערביי ישראל ביחד עם פרוץ אינתיפאדת אל-אקצא, בו נרצחו 13 ערבים (12 אזרחים ישראלים, ופלסטיני מהשטחים הכבושים ששהה באזור) מירי כוחות משטרת ישראל בגליל.

א. המשותף לארועים: אלו הם ארועים משמעותיים בתולדות הציונות המדינית, ובהיסטוריה של התפתחות מדינת ישראל.

ב. הצהרת בלפור, החלטת החלוקה 1947, והשלום עם ירדן, הם שלבים בהתעצמות הציונות וכינון והתחזקות מדינת היהודים. במובן מסויים אף ליל הבדולח הינו ארוע משמעותי לציונות ולהפניית הגירה של יהודי גרמנייה בפרט ואירופה בכלל לא''י, שכן ארוע זה הימחיש ליהודי גרמנייה כי מצבם מסוכן , ועליהם לחפש או את הפתרון הציוני, או לחילופין, הגירה לעולם החדש.

ג. הסכם השלום עם ירדן, כשקודם גובשו קווים להסדר שלום עם אש''ף והפלשתינאים (הסכמי אוסלו, 1993) וקודם לכן, הסכם שלום עם מצרים, היו שלב חשוב של פניית הציונות לעשיית שלום עם יריבי ישראל, למטרת התבססות ארוכת טווח, לאחר שהתחזקה והתפתחה. רצח רבין מבטא הסגה לאחור של הציונות, ניסיון להרוס את השלום של הציונות עם שכניה, ואמנם, מאז יש שפיכות דמים ועימותים אלימים איזוריים, שאינטיפאדת אל אקצה וארועי אוקטובר 2000 סימנו את העצמתם.

מבחינה זאת רצח רבין הינו אקט חתרני ראשוני במעלה ובגידה קשה במגמות הציונות, תוך סיכון שלום יהודי ישראל, חתירה תחת המפעל הציוני והשגיו וחשיפת יהודי התפוצה לגלי אנטישמיות כתגובה לארועי הדמים האיזוריים. בעשור לרצח רבין, יש לדון בין היתר בשאלה עד כמה דמוקרטייה מחוייבת להגן על עצמה מפני שואפי הריסתה מבית, תוך חשיפת אזרחיה לסכנות קשות, ופגיעה בהישגי מפעלים מדיניים רבי שנים מצד מסיתים גזענים קשים ומחרחרי מהומות ופרעות כדוגמת הימין המטורף בישראל.

ד. הפעולה: שימוש נירחב בחיפוש מידע באינטרנט. וניסיון ליצור אינטגרצייה בין נקודות וארועים שונים, גם על בסיס מאמרים וחומר באינטרנט סביב הארועים בתאריכים המצויינים כאן, המתכנסים לארוע הנידון - רצח רבין והפקת לקחים לאחר עשור מאז הרצח.
_new_ הוספת תגובה



מה הקשר לנושא השרשור?
צדק (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 10:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דוחף הודעות לכל חור ללא שום היגיון.
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
יערה (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 10:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האליל שהכזיב

אני בספק אם אותה תלמידה פלשתינית היתה רואה איתך עין בעין את ההצעה
לזמר בשבחו של אותו אליל,אם היתה שומעת
את היציאה המפורסמת של אותו
''אביר השלום'' :''נשבור להם את העצמות''

כנראה עוד היתה בחיתוליה...

הפסטיבל השנתי ,נועד לסמם את העם היושב בציון
בהטילו רגשי אשמה על אותו מחנה שמרגיש עד היום צורך להתנצל
באותה האשמה שקרית שכאילו הם שפכו את הדם הזה...

ושאילולא הרצח היינו חיים בשלום ובשלוה עם שכנינו

''המורשת של רבין'' -היא פיקציה של אותה מפלגה שיש לה מדינה
המנסה לשמר את המיתוס השקרי הזה ,של ''עושה השלום'' -שהוא מנציגיה המובהקים של אותה כת
המנסה בכל מחיר להיאחז בקרנות המזבח...
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
היהודי (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 12:05)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר סיון- מאמרך מעולה, תמציתי, איכותי מאוד, וראוי לציון גבוה. עשית עבודה טובה מאוד. יישר כוח ד''ר סיון.
אני לא מבין מה רוצים ממאמרך האדונים הזוהרים נמוך בדשא וחוכמולוגים אחרים, הם רוצים להלביש על מאמרך בכוח את ''אשמתם של בן גוריון והמנהיגות הציונית בתוצאות השואה'', ולהכריח אותך ל''הודות'' בזה...
איזה נבזות אינפנטילית...ואם זה לא די, אזי האדון שרון, כהרגלו, מושך את המתדיינים הצידה- לנושא שלא שייך לכאן.
אל תשים הרבה לב למתחכמים הנלוזים חסרי התבונה וההשכלה.
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
יערה (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 12:33)
בתשובה להיהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא שייך ועוד איך!

אין לי טענות לד''ר סיון
הוא מספר את הנראטיב הציוני מנקודת ראותו
זכותו!
וזכותינו גם לחלוק עליו

הנסיון שלך לסתימת פיות ,מעלה ימים אפלים אחרים
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
זוהר בדשא (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 12:54)
בתשובה להיהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה משהו נלוז עליו לעולם מר סיון לא יאמר דבר וחצי דבר..

ציטוט :

גאל בן דויד, איש הסוכנות היהודית לשעבר מדבר על הסלקציה שערכה תנועת מפא''י:

ההוראות היו רק להביא בחורים שמזוהים עם תנועת העבודה, מפא''י של אז. היינו בשליחות להציל יהודים, והם בחרו רק איזה יהודים כן ואיזה יהודים לא. סלקציה, קראנו לזה סלקציה. כמו שהגרמנים עשו סלקציה, מי הולך למחנות המוות, מי הולך לעבודה, מי הולך לזה, ככה המפקדים שלנו עשו סלקציה לפי מפלגות.

הם ראו שאנחנו רוצים להציל כל יהודי, אז הם שלחו את השליח הזה והוא ישב איתי לילה שלם, לא עצמנו עין, לשכנע אותי שהם פשפשים, שאם נכניס אותם לצמר גפן הם יתרבו.

זה ציטוט אחד מיני רבים , לא כתב אותו שום זוהר ולא דשא , איש מפא''י כתב אותו העיד ויש עוד ציטוטים נלוזים סדורים מוכנים לשילוח, הם באמת נלוזים ,ולא השמצה של איזה יהודי שמפחד לכתוב את ההשמצה בניק ה''רגיל'' שלו.
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
זוהר בדשא (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 12:59)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ציטוט מדברי היהודי בן גוריון :

''לארץ ישראל יש צורך בעליה מובחרת, הציונות אינה מפעל פילאנטרופי, אנו זקוקים פה לטיפוס המעולה של היהודים שיפתחו את הבית הלאומי (מ. וזלמן, ''אות קין'', 105).'' סוף ציטוט.

כנראה אתה אותו ''טיפוס מעולה'' בדיעבד כמובן אפשר להתווכח עד כמה ''מעולה'' אתה.
_new_ הוספת תגובה



עשור לרצח רבין - הצעת מערך שיעור לתלמידת מכללה פלשתינית
יערה (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 13:10)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה עם פרשת יואל בראנד...

והלורד מוין:מה אעשה עם מליון יהודים?
_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
דוד סיון (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 18:55)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
זוהר בדשא (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 19:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא עובד ככה מר סיוון, אתה יכול מצידי להפסיק כאן את הדיון, אבל אל תעשה עלי מניפולציות כאלה כאילו לא קראתי בעיון את המאמר, אתה יודע מצויין שאין במאמר שלך תשובות לדברים האלה.

תודה.
_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
דוד סיון (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 20:21)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה לטעון שאני לא אגיד כלום בנושא כלשהו (''הנה משהו נלוז עליו לעולם מר סיון לא יאמר דבר וחצי דבר''). אבל העובדות הן אחרות: הראיתי שכבר אמרתי באותו נושא במאמר ובעבר לא מעט בלא מעט הזדמנויות. אז מי עוסק במניפולציות?

אומר ושוב במאמר שלי יש תשובות לשאלות שהעליתי וביניהן גם נושא הסרטיפיקטים.
_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
זוהר בדשא (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 20:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש תשובות אבל לא התשובות המלאות, עם כל הצער הרי אינך סובר שהמאמר שלך הוא אורים ותומים.

ולכן אומר שאתה מגלה רק מה שנוח לך לגלות , אתה לא תחפור בור שיציג את מחנה בן גוריון במערומיו, את זה במילא יעשו אחרים.

אתה אומר גם שבן גוריון דאג ''לכל היהודים'' וזה מגוחך את זה אני הוכחתי כדבר לא נכון , אז אתה אומר, מה זה משנה, ואני אומר דבר אחר.

לגביי הסרטיפקטים הייתי מציע כי אם יש לך מראי מקום של נניח משרד ממשלתי או גוף נייטרלי שחקר את הנושא כי תביא אותם כהוכחה , איני חושב שבן גוריון אמר סתם דברים, גם איני מאמין שאיש מפא''י שאת דבריו הבאתי שיקר או בדה בדיות, אז יש לנו מצב של כמה גירסאות , זה לא אסון , לא חייבים להסכים .

ואני לא מקבל שבן גוריון ומשטרו נהגו בהגינות בנושא הזה כמו בנושאים אחרים.

עובדות שאתה מפרש בצורה אחת, אני מפרש בצורה שונה.
_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
דוד סיון (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 21:23)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התשובות שהצגתי מספקות אותי ואת מי שהן מספקות.
צר לי שאין בכך סיפוק השאיפות או הצרכים שלך.
צר לי שאיני יכול לטעון שדבריך הם אורים ותומים.

צר לי על האכזבות שלך.
_new_ הוספת תגובה



מר סיון כבר אמר לא מעט (ראה תגובה 106070)
זוהר בדשא (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום אכזבות.

אתה יכול להסתפק בכל מה שמספק אותך וזה באמת סיפוק גדול . אין לי אורים ותומים לך יש .
_new_ הוספת תגובה



חבל שאתה קורא בדברים מה שאין בהם
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 7:14)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חבל שאתה קורא בדברים מה שאין בהם
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 12:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוי לי אם הייתי קורא אותם כפי שאתה רוצה שאקרא אותם.

איני מבין למה יש לך נטיה לכיוון כזה דרסטי וחד-משמעי , אתה מבקש תמיד הסכמות גורפות,אם לא אז בטח משהו לא בסדר עם זה שלא מסכים עימך, יש לך הסבר אחד לכל דבר ועניין, אין אצלך ריבוי, ספקנות בעינייך היא חטא , הכל ברור ונהיר לך , כל מעשה שנעשה מהצד שאתה מזדהה איתו לא משנה כמה מחקר תשקיע בסופו של דבר תמצא הצדקות מוחלטות או הסכמות כאלה בשתיקה אבל לא תצא נגד המחנה שלך לא תטיל בו ספק לעולם הנאמנות שלך מוחלטת, אתה לעולם לא תשאל שאלות אפיקורסיות , אני בדיוק אבל בדיוק ההפך ממך.

וזה לא כזה אסון מבחנתי בטח שלא.
_new_ הוספת תגובה



חבל שאתה קורא בדברים מה שאין בהם
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 12:43)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עדין מפספס ובגדול ובעיקר בהצגת עצמך...
_new_ הוספת תגובה



[•] זוהר בדשא לא חייב להציג עצמו
denmore (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 13:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

כי הוא אינו הנושא.

הנושא שאתה מציג הוא הגירסא הרשמית מבית היוצר של סוכני ההשכלה של תנועת העבודה הציונית.
אין שום חידוש אין שום ריגוש ואין שום מחקר בעבודה שעשית- זוהי מלאכת עריכה של ילד טוב ירושליים, קבל טוב מאוד כעורך.

זוהר בדשא הטעים אותך על קצה המזלג באמיתות , שהולכות ומתבהרות בימים אלה.
החל מסירוב להנפקת סרטיפיקאטים של יהודים דתיים שהיוותה טריגר לבריטים להגביל את מספר הסרטיפיקאטים החל משנת 1923 וכלה בפרשת יואל בראנד.
_new_ הוספת תגובה



צר לי לציין שאתה טועה בגדול
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 14:03)
בתשובה לdenmore
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי שאין שום חידוש ואין שום מחקר בעבודה שעשית.
אתה לא יחידי שמציג טענות ללא ביסוס ומכנה זאת. ''... אמיתות, שהולכות ומתבהרות...''.

נכון זוהר בדשא לא צריך להציג את עצמו, אבל הוא הציג את עצמו: ''אתה לעולם לא תשאל שאלות אפיקורסיות , אני בדיוק אבל בדיוק ההפך ממך'' (תגובה 106094). השבתי לו: ''אתה עדין מפספס ובגדול ובעיקר בהצגת עצמך...'' כפי שלימדה אותי ההופעה שלו כאן.

כל מה, שאתה וזוהר בדשא שעשיתם עד עכשיו זה לטעון כל מיני טענות כלליות על המאמר שלי בלי נסיון קל שבקלים להתמודד עם הטיעונים הספציפיים שלי. זוהר בדשא גם הרחיק והציג ציטוטים מחוץ להקשרם (בלי הצגת מקורם...) כמו שעושים דמגוגים.
_new_ הוספת תגובה



[•] צר לי לציין שאתה טועה בגדול
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 14:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשים טוב לב לציטוטים שהבאתי שמתי שם מקורות , אני חושב שכולם מצויין בסוף המקור של הדברים, אם אני טורח ושם מקור, ואתה משקר בלי בושה ועוד מכנה אותי דמגוג מה עוד אתה רוצה ?

אתה ציוני נאמן למחנה שרצח יהודים וערבים, אנס נשים ואתה תמיד מצליח לשמור נאמנות, להתעלם מהפשעים החמורים ולהצדיק אותם כשצריך (ראה מקרה אלטלנה שהיה רצח פאשיסטי של משטר בן גוריון) , והנה אתה עכשיו משקר בגלוי כי כמעט בכל הציטוטים אולי למעט אחד ששכחתי להדביק מקור, שמתי מקור, ואתה משקר וטוען שלא שמתי מקור וגם כותב שאני דמגוג.

זה שקר עלוב.

אז תכתוב מאמר על זה שאסור לאיש למנוע ממך לכתוב מאמרי מופת על אנשים שבצעו כל מיני פעולות מפוקפקות , שאסור לבקר את אנשי המחנה שלך , אתה והם מעל לחוק , אתם מושלמים וככה גם נראית המדינה שיצרתם בדמותכם רקובה עד ליסוד השקר הוא הדרך היחידה לשרוד בה.

אני מתפלא שכתבת שקר כזה גלוי בחיי שזה נמוך.

הנה לך ציטוט אחד בסופו המקור אתה יכול להתנצל על שכתבת מה שכתבת, אבל לא נראה לי שציוני דגול כמוך מסוגל להתנצל בבקשה שים לב למקור בסוף הציטוט:

כששאלו אותי, הלא תוכלו לתת מכספי קרן היסוד להצלת היהודים בארצות הגולה אמרתי - לא!! ואני אומר עוד פעם לא!! צריך לעמוד בפני גל זה, הדוחה את הפעולות הציוניות לשורה השניה. כשבאים להציע 2 הצעות, הצלת המוני היהודים באירופה או הגאולה בארץ, אני בוחר בלי רגע של היסוס את הגאולה בארץ. ריבוי הדברים על הטבח גורם להפחתת התאמצותנו להגדיל את הכוח העברי בארץ.

אילו הייתה כיום אפשרות של קנית חבילות מזון בכספי קרן היסוד כדי לשלחם דרך ליסבון כלום לא היינו עושים זאת?? לא ולא, הציונות היא למעלה מהכל, דבר זה צריך להשמיע בכל פעם כאשר שואה גדולה מטעה אותנו מדרך מלחמתנו בציון, מלחמת הגאולה שלנו אינה נובעת באופן ישיר ואינה משתלבת באופן ישיר עם הפעולות לטובת הגאולה. (מ. וזלמן, ''אות קין'', 240). < המקור מה לא בסדר במקור הזה האם טענתך שגרינבאום לא אמר את הדברים תוכיח זאת , האם איזשהו ציטוט ששמתי הוא שיקרי ולו אחד?

תוכיח זאת, אתה משקר בלי בושה !

אגב לגבי בן גוריון פתח ויקפדיה בערך בן גוריון יש שם ציטטות שלו, מחרידות לאור היום בגלוי, בעברית , הכל נכון ואין ספק שמדובר באיש מרושע שעשה פעולות מרושעות נגד ירביו מבית ומחוץ.

אתה באמת חושב שהמאמרים שלך יצליחו לכסות את ערוות המעשים ואת התוצאות הגלויות לעין, נו באמת.
_new_ הוספת תגובה



[•] לא שקר ולא בטיח
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 16:23)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני יותר משנה בערך נתקלתי בציטוט שהוצג מחוץ להקשרו כאליו לבסס טענה שהרצל היה אנטישמי. בהמשך הראיתי שהטענה הזאת היא דמגוגית ומופרכת בעליל (דיון 3585).

על הבסיס הזה, דברי מההודעה הקודמת (תגובה 106102) נכונים. אתה העתקת משלומית ליר בלי לציין את המקור עצמו (רק את בעלת המקור). הסתבר שזה מאמר אינטרנטי המלא בציטוטים מחוץ להקשרם שמקובצים להצדיק את כותרת המאמר = דמגוגיה.

מי שמשתמש במאמר כזה חטאו לא הרבה יותר קטן משלה.

חשוב להדגיש שהציטוטים הללו לא בהכרח קשורים לנושא המאמר או מפריכים את הכתוב בו. בקיצור הצגת רק נסיון קל שבקלים, לא רציני, להתמודד עם הטיעונים הספציפיים שהצגתי במאמר (תגובה 106102).

לבסוף, את המקור העיקרי שלך, המאמר הדמגוגי, לא ממש הצגת בשלמותו. אבל הצלחת להעתיק ממנו שם של ספר שאותו הגב' ליר ציטטה מחוץ להקשר. אם לדייק העתקה אינה הצגת המקור אבל מאחר ובכל מקרה הצגת. מכאן שזה לא ממש שקר לטעון שלא הצגת את המקור שלך. מה גם שאין בציטוט הזה כל הפרכה לדבר שכתוב במאמר שלי.

זאת תמונת המציאות הנכונה גם אם תצעק מאה פעמים שזה ''שקר''.
_new_ הוספת תגובה



סיון ממשיך לשקר
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 16:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי ההשמצה הנלוזים שלך על שולמית ליר פמיניסטית שמאלנית מיזרחית גאה,רק ההוכחה לנלוזות של דבריך.

היא אינטרסנטית אבל אתה טאבולה ראסה מה? לך אין אינטרסים אתה הרי יצור מכוכב אחר איש הרי לא חזה במושלמות נוטפת כמוך מאז ומעולם.

אתה אוסר עלי לצטט מדבריה, אבל נניח שאני אצטט מדבריך , או מישהו יצטט אותך מצטט אנשים האם אז זה בסדר, האם ציטוט אחד שלה שיקרי, האם היא פיברקה ולו בדל ציטוט?

במאמר שלך אין ציטוטים מאנשים אחרים מספרים שלא אתה כתבת? הכל בהקשר שאתה מחליט שהוא הקשר נכון?

תתביש לך איש , אתה מתדרדר רק נמוך יותר ויותר.
_new_ הוספת תגובה



וי ועי ואי
רב ישראל נגראעזה (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 17:51)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל יום יוצא מלאך מלפני הקב''ה לחבל את העולם, וכיוון שהקב''ה מסתכל בתינוקות של בית רבן ובתלמידי חכמים מייד נהפך כעסו לרחמים''... (כלה רבתי ב')
_new_ הוספת תגובה



אתה מפגין חוסר הבנה
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 19:55)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגת אוסף הציטוטים מחוץ להקשרם הוא מעשה דמגוגי במיוחד כאשר הכוונה היא לשרת אך ורק תיזה אחת - הכותרת. כאשר מדובר בציטוטים של כמה עשרות מילים מכתבים של בן אדם שכתב הרבה אלפי מילים שמעידות אחרת

הצגת ציטוטים של כמה עשרות מילים מחוץ להקשר בצירוף טענה שהן מייצגות את השקפתו גישתו של אדם (הרצל או בן גוריון) כאשר ידוע שהוא כתב עשרות אפלי מילים לפחות, היא מעשה דמגוגי לעילא. זה מה שעושה שולמית ליר.

זו התייחסות לדברים הכתובים לא לאישיותה, לא למוצאה ולא להשקפתה של הגב' ליר. מכאן שהקישקוש שלך על השמצה חסר ביסוס לחלוטין.

לא הייתי מתייחס לדבריה שולמית ליר כלל אם לא היית מעתיק אותם לכאן (אפילו שלא ציינת מקור מדוייק...).

לצערי, גם שאר דבריך הם עדות לחוסר הבנה של דברי.
_new_ הוספת תגובה



תשמור על שפה נקיה
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 20:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא חוכמה שאתה מנאץ אותי ואני חייב לשמור על שפה נקיה, אתה חסר תרבות דיון, לכל אורך הזמן פה רוב הדיונים שאתה מקיים הם דיוני סרק , המון פנקסנות ושום יכולת לנהל ויכוח עם אנשים שלא רואים איתך עין בעין.

ההקשרים הם תמיד סובייקטיבים שום ציטוט שהבאת במאמר שלך לא משרת תיזה הפוכה לזו של המאמר שלך , אז אל תלמד אותי מה ההקשרים ומה הכללים כשאתה לא בא בידיים נקיות.

הנה עוד שקר שלך :''לא הייתי מתייחס לדבריה שולמית ליר כלל אם לא היית מעתיק אותם לכאן (אפילו שלא ציינת מקור מדוייק...).''

כתבתי בפירוש באדיבות הבלוג של שולמית ליר, אבל מה שלא אומר אתה תדביק לי כינויים , תנאץ ותקלל , ככה אצלך העסק מתנהל כבר הרבה זמן, אתה פשוט לא מסוגל לקבל שדרך ההבנה שלך אינה משהו מחייב , אין בה דבר חדש, היא בסה''כ מחניפה למימסד , היא מאשרת ש''הכל בסדר'' את התעמולה הזו אתה מגדיר כ''מחקר'' אתה מביא ציטוטים מחוץ להקשר ובלי חשבון ובתנאי שיועילו לטיעונים שלך..אבל למי שמנסה להביא ציטוטים שאינם מחניפים למימסד אותו אתה מיצג, שמורים לו אצלך קללות ונאצות והשמצות ושלל כינויים כמו שאתה מרגע מסויים איתי איבדת סבלנות והתחלת לקלל.

גם בן גוריון היה צווחן אלים , כנראה שזה חלק מדרישות המחנה השבטי שלך.
_new_ הוספת תגובה



אם וכאשר אתה תשמור...
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 22:21)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכתוב שזה באדיבות הבלוג זה ציון של מקור לא מדוייק. מי שטוען שזה שקר, כנראה לא יודע מהו שקר..

למרות תשוקתך, זוהר בדשא, כל מה שהצלחת לעשות עד עכשיו זה להגיד בכל מיני צורות שמשמעות המאמר שלי לא משקפת את המציאות. מצד שני, לא הצלחת להפריך שום טיעון ספציפי שהופיע במאמר. גם הנסיון לגייס דברי דמגוגיה לא קידם את תשוקתך בכלום.

אלו העובדות החשובות כל שאר האמירות שלך הן לכל היותר מסך עשן.
_new_ הוספת תגובה



דויד אתה לא חשוב
זוהר בדשא (יום שישי, 02/11/2007 שעה 12:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין שום סיבה שאני אנסה ל''ערער'' את הקביעות של המאמר שלך.

כי הן לא מחדשות כלום, לא אמרת שום דבר מהפכני או חדשני ואו מעניין, ליטפת כרגיל את האגו הבורגני שלך ושל קבוצת ההתיחסות שלך.

לגבי המקורות ציינתי את המקורות וציינתי את המקום לא היחידי אבל שממנו הבאתי את הציטוטים, זה כמו שאקח ציטטה מהמאמר שאתה כתבת נניח דברי איש שהוצאת מאיזה ספר ואעשה בהם שימוש, האם זה דמגוגי?

אני מבטיח לך שאתה לא תטען שזה דמגוגי כי אתה טהור והכוונות שלך טהורות כל היתר ובמיוחד בחורה מיזרחית ואיש כמוני, מפוקפקים.

אתה מנסה לטשטש את המשטמה שלך למיזרחית שמאבחנת את קבוצת היחוס הגזענית עליה גדלת , זה כמו שאני אנסה לדבר יידיש עם בחור מפולינזיה, הוא ייסתכל עלי בתימהון, אתה לא מבין בכלל על מה מדובר, זה גם איזשהו פער דורות , וגם דברים שבעיניך הם קודש, ובעיני לא , הם התחלת קו מחשבה חדש על המקום הזה.

מה שיפה בחיכוך איתך זה שאני כאילו מדבר עם סבתא שלי וזה נחמד אבל רק במימד האנתרפולוגי, מעבר לכך תלמד שלא רק המבט שלך מסכם את הדברים ויש לך הרבה מה ללמוד מאנשים שאתה בז להם.

ממילא הקבוצה שעליה אתה כותב היא היסטוריה, אבל וזה העתיד יעשה צריך לכתוב את ההיסטוריה הציונית בעיניים פחות מחמיאות , כי התוצאות כבר ידועות , וכשלון אולי אינו יתום, אבל לפאר כשלונות בהתרפקות קיטישית זה לא מהלך שאני מוכן לקבל, בפרספקטיבה הזו הציונות כשלה , גם בהבנת ההתהוות של האסון של השואה , ואתה לאורך כל המאמר ובהחלטות שאתה מקבל מראש מפאר את ההחלטות ובמיוחד את אלו של האנשים שאתה מנסה ליצג, אפילו אם אתה כבר מצליח להבין שמשהו לא בסדר אז אתה מגיע למסקנה שזה ככה , אי-אפשר אחרת , אולי הבעיה היא שאתה לא מסוגל להבין שאפשר אחרת , אולי זו הבעיה שלך , לא של ההיסטוריה והבנתה שלך אתה עצמך.

השואה היא כשלון מחפיר של העם היהודי ,טענת הציונות שהיא מסוגלת ליצר אלטרנטיבה למצב היהודי ולהבטיח שלא יהיה אסון הוכחה כאשליות מעבר לכך מסתבר שגם כיום הקיום היהודי דווקא במקומות ה''ציוניים'' אינו דבר מובן מאליו , אולי בהפוך למה שמובטח לחיים יהודיים מחוץ לישראל.

המסקנה שהייתה חייבת להופיע היא בחינה של הציונות עצמה , כסוג של הבטחה שהכזיבה, בזה אתה לא מסוגל ולא תהיה מסוגל לפקפק בדבר שבעינייך הוא קדוש ובעיני אחרים הוא סיבת הכשלון, אינך מסוגל להבין זאת.
_new_ הוספת תגובה



זוהר בדשא המשטמה שלך כבר לא חשובה
דוד סיון (יום שישי, 02/11/2007 שעה 13:19)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לחפש את הסיפור הדמיוני שלך מתחת לפנס ולא מצליח.

יש לכך סיבה טובה: המניע שלך הוא משטמה עיוורת, מבחירה.

לכן תוכן דבריך לא ממש חשוב מהרגע שהבהרת את המניע שלך.

מה שחשוב, כאן בדיון הזה, שלמרות תשוקתך לא הפרכת דבר מהטענות שלי.
גם לכך יש סיבה טובה, שמתועדת ברחבי הפורום.
_new_ הוספת תגובה



לא שקר ולא בטיח
דוד סיון (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 16:38)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני יותר משנה בערך נתקלתי בציטוט שהוצג מחוץ להקשרו כאליו לבסס טענה שהרצל היה אנטישמי. בהמשך הראיתי שהטענה הזאת היא דמגוגית ומופרכת בעליל (דיון 3585).

על הבסיס הזה, דברי מההודעה הקודמת (תגובה 106102) נכונים. אתה העתקת משלומית ליר בלי לציין את המקור עצמו (רק את בעלת המקור). הסתבר שזה מאמר אינטרנטי המלא בציטוטים מחוץ להקשרם שמקובצים להצדיק את כותרת המאמר = דמגוגיה.

מי שמשתמש במאמר כזה חטאו לא הרבה יותר קטן משלה.

חשוב להדגיש שהציטוטים הללו לא בהכרח קשורים לנושא המאמר או מפריכים את הכתוב בו. בקיצור הצגת רק נסיון קל שבקלים, לא רציני, להתמודד עם הטיעונים הספציפיים שהצגתי במאמר (תגובה 106102).

לבסוף, את המקור העיקרי שלך, המאמר הדמגוגי, לא ממש הצגת בשלמותו. אבל הצלחת להעתיק ממנו שם של ספר שאותו הגב' ליר ציטטה מחוץ להקשר. אם לדייק העתקה אינה הצגת המקור אבל מאחר ובכל מקרה הצגת. מכאן שזה לא ממש שקר לטעון שלא הצגת את המקור שלך. מה גם שאין בציטוט הזה כל הפרכה לדבר שכתוב במאמר שלי.

זאת תמונת המציאות הנכונה גם אם תצעק מאה פעמים שזה ''שקר''.
_new_ הוספת תגובה



הפנקסנות שלך מאד לא רצינית
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 14:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם אתה מתדרדר לשקרים אז באמת חבל על הזמן , עדיף לא להתדיין איתך.
_new_ הוספת תגובה



צר לי לציין שאתה טועה בגדול
זוהר בדשא (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 15:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקשה הנה השקר של סיוון:

''זוהר בדשא גם הרחיק והציג ציטוטים מחוץ להקשרם (בלי הצגת מקורם...) כמו שעושים דמגוגים. '' פשוט מדהים איך סיוון משקר בלי בושה.

אדרבא בכל הציטוטים שלי יש מקור, אם-כך וזו דוגמה לאיך האיש מסוגל לטעון דבר שיקרי ללא בושה כך לאור היום , מה זה אומר על ה''מאמרים'' של האיש?

מה חושב סיוון שאני ציטטתי את אנשי מפא''י ככה סתם מהראש שלי? זו טענתו ש''המצאתי'' את הדברים?

בושה!
_new_ הוספת תגובה



אני רואה בכתיבתך 2 חסרים.
אריה עירן (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 12:28)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- לא אתה ולא אני ולמעשה אף אחד יודע מה יהיה בעתיד . לך ולי יש תחזית הפוכה באשר לתוצאות האפשריות מחוזה מדיני שיביא להקמת מדינה פלסטינית בשטח ארץ ישראל המנדטורית .לרבין הייתה דעה ולמתנגדי מדיניותו הייתה דעה אחרת . נא לא לשכוח שעמדת רבין נתמכה ברוב דחוק או אפילו מושחת . לרבין עצמו הייתה תכונה לה אני קורא ''חרשות מרצון'' הוא אמר ''הכל דיבורים'' . ''פרופלורים'' . ''תתחלקו לי על הגב'' ועוד המעידים שלא הקשיב לדעת הזולת .
יש לזכור שהרוב שתמך בו בכנסת היה מיעוט בקרב יהודי ישראל . והטענה שלערבים יש זכויות פוליטיות שוות חסרת ערך כאן . זאת ועוד , מחלוקת מהסוג הזה עם חלוקה כזו באוכלוסיה הביא בעמים אחרים ובמדינות אחרות למלחמת אחים או מלחמת אזרחים .לעולם לא נדע אם רצח רבין לא מנע אירוע כזה .
2- אין לי מסמכים אבל יש ידע כללי . הפלסטינים ואחיהם ממדינות ערב התנגדו להחלטת החלוקה . אנחנו שמחנו לה והם ירו בה .פעולות הדמים נמשכו עד 14/5/48 ואז פלשו צבאות של מדינות ערב לסייע לפלסטינים .
כשוך הקרבות נחתמו הסכמי שביטת נשק עם מדינות ערביות אחדות .לא היה הסכם הפסקת אש עם הפלסטינים ולמעשה אין עד היום .אם יש נא לפרט .
העובדה שבקונפליקט אנחנו הצד בעל עצמה צבאית אינו סיבה לויתורים .
הקונפליקט עמו שורשו בהתנגדות להגירת יהודים . זה היה וזה קיים עד היום .
_new_ הוספת תגובה



אני רואה בכתיבתך 2 חסרים.
קגנוב (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 16:29)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 8:28)

להלן הצעה למערך שיעור שהיצעתי לתלמידת מכללה פלשתינאית, סביב כמה תאריכי ארועים שהוצגו להם. יש כאן אמנם פנייה לנאראטיב הציוני, והבנתו (וכי מה נידרש מפלשתינאי במכללה ציונית?)

מערך שיעור, מערך תכנון למידה

30/10/2007 יום שלישי
מיכאל למושון: פגשת?
פגשת אותם? אני פגשתי מוסלמים דתיים, המזדהים למשל עם התנועה האיסלאמית. אנשים יוצאים מהכלל, נעימים, חכמים, חמים, צנועים, משפחתיות מלבבת, חמה. הומור נעים. כמוך, רק שכנראה יותר טובים. בלי קומבינות, בלי רשע, סקרנים, עם תובנות אנושיות. כמו מסג' לנשמה לעיתים. התאור שאתה מביא, הוא ההפך הגמור מאלה.

משקרים לנו, ישראבלוף.
++++++++++++++++++++

לקוראים ולמתדיינים. תעשו ניסיון קטן ותחליפו רק כמה מילים בפסוק הראשון:
אני פגשתי גרמנים נחמדים המזדהים למשל עם התנועה הנאצית... ותמשיכו- אנשים יוצאים מהכלל וכו' וכו'

הגרמנים היו גם היו מאוד נחמדים, אוהבי ניקיון ומוזיקה מובחרת.., משפחתיות מלבבת..,

מי הכניס אותו למכללה ישראלית???
אוי ואווי לנו שאלה מלמדים ילדים...
_new_ הוספת תגובה



רון ומושון
עמישראפוץ (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 17:00)
בתשובה לקגנוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן שתי דמויות היסטו-סכיזופרניות ידועות
ויש איסור בחומרת האיסור ללמוד
את תורתם ביצתם

הדבר החמור ביותר הוא שכדי ללמוד את תורתם
צריך האדם קודם להתפרק מתבונתו
ולאפסן את השכל שלו אצל השוויש אשר בשער בית השימוש
_new_ הוספת תגובה



אני רואה בכתיבתך 2 חסרים.
אריה עירן (יום חמישי, 01/11/2007 שעה 22:26)
בתשובה לקגנוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקונפלירט היה ונישאר ''הגירת יהודים '' למרחב הערבי-מוסלמי .
השאלה אם היהודים או הערבים או הנצים הם נחמדים או לא נחלמדים איננה רלונטית . שאלה זו נועדה להצית רגשות . אני לא אוהב ולא שונא ערבים . הפלסטינם הם מתחרים איתי על הבעלות בארץ ישראל . כל השאר הוא תוצאה ולא גורם .
_new_ הוספת תגובה



קראו את השאר. זה קלאסיקה. אל תסכימו, אך גם לא תשכחו
מיכאל שרון (יום שישי, 02/11/2007 שעה 5:46)
בתשובה לקגנוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גוללו כלפי מעלה וכלפי מטה מהרשימה הזאת. יש לקרוא דברי כמכלול אחד בעל כמה הבטים, בנקודת זמן מסויימת ובהקשר אנושי-מדיני-כלכלי ספציפי שתוזמן באותה נקודת זמן עצמה..

דברי הם קלאסיקה, מה לעשות? נוצרת בישראל, פרט לשבלונות, גם קלאסיקה אמיתית. אלה הדברים שבזכותם, בפוסט מורטם כלשהו, ישראל ותרבותה תזכר אולי בעתיד. בעתיד אולי יאומרו על כל פיסת טקסט ששירבטתי, הי, יש לפניך כאן שרון אמיתי - בדומה למה שאומרים על רישומים קטנים של פול קלי או פיקסו.

איך אומר הכומר שלי, יש כאלה שאלוהים לפעמים מדבר דרכם. לא בלי ציניות, אלה היו בדיוק המילים בסרטו של מילוש פורמן ''אמדאוס'' אודות מוצרט וסאליירי, לפי מחזהו של פיטר שאפר.

שנוידרפר הציניקן יתפוצץ לו... ודוד הקנאי ינשוך את קצות הקסדה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי שרון,מתי התנצרת?
חזרזרת (שבת, 10/11/2007 שעה 16:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולאיזו כנסיה אתה שייך עכשיו?

ממש מעניין
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי