פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחנה אייזנמן, 29/11/06 6:52)
הדרך האמיתית וברת הקיימא היחידה לפתרון הסכסוך ולקיום ראוי כאן
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:06)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבים מכם יודעים היטב, ממש כמו המחנה הרדיקלי, כי חלוקת הארץ לא תצלח. קל וחומר, לא תצלח כל קומבינת התנתקות כלשהי. שהרי ''ההתנתקות'' (או ההתכנסות) אינה אלא תוכנית חלוקת הארץ שהפכה לקומבינה של ''זריקת כמה פרורים לצד השני'' בחסות אשלייה אודות מחוייבות אמריקנית.

אם תמשיכו במרייכם, תפלו לפח שאתם כורים לישוביכם בגדה ולעצמכם במו ידיכם - יחריבו את רובם (ותוך זמן קצר לאחר מכן -את כולם עד האחרון) תוך הסתה נגדכם ותוך קירבון שלכם, כאילו אתם הם המכשול לשלום.

יש לפניכם רק דרך אחת להותיר את ישוביכם משגשגים: מדינת כל אזרחיה (או מדינה דו לאומית) בכל שטחי פלשתין-א''י. וזכות השיבה, ופיצוי הפליטים תוך מבצע בינ''ל ענק לישובם. ראש עריית חיפה יונה יהב כבר היצהיר שהוא מקדם בברכה את הפלשתינאים שישובו לחיפה.

יונה יהב: לאפשר שיבת הפליטים לחיפה
תוכנית הקנטונים שלי - ראי גם 2 רשימותי למעלה: 1) מה רע בשוויץ? 2) הונאת תוכנית הסגרגציה של אולמרט

____________

מה רע בשוויץ?

אין איטלקים בציריך? וגרמנים באיזור ז'נבה?
ולוז'אן היא ''טהורה'' מבחינה אתנית?
הקנטונים הללו ''טהורים'' מבחינה אתנית? לא יתכנו שני פרלמנטים באותה מסגרת פדרלית של מדינה דו לאומית? לא יתכן קנטון גוש דן שבו הרוב יהודי למשל? או מסגרת של קנטון שאין בו רצף טריטוריאלי עם מוסדות פדרליים המצב בבלגיה כה רע?

ריבונות טריטוריאלית דו לאומית בכל ארץ ישראל-פלשתין. אולי במסגרת פדרלית או קנטונים או בכל צורה אחרת.

בינתיים, התפיסה הנוכחית היא גזענית, ומדברת על רוב יהודי וסגרגציה. ובשם אידאולוגיה גזענית זאת, נעשים פשעי מלחמה, תוך גילגול העיניים של אולמרט, ש''הפלשתינאים בעזה יורים על מדינה ריבונית'', לאחר שזרקו להם את הפרור של גוש קטיף. ומה עם הנישול הגדול? אינך מבין מה כאן, כולל המלל הפורמליסטי על גבולות 67?
______________

והצעתי מרחיקת הלכת בעניין ירושלים

מיכאל (יום שני, 03/09/2001 שעה 3:25)
ההדברות הישראלית - פלשתינית נפלה בשאלת ירושלים ובשאלת זכות השיבה. בשאלת ירושלים השים עצמו עראפת כ''מגן האיסלם'' תוך נסיון לשוות לסכסוך אספקט פאן מוסלמי (''אין לי זכות בשם האיסלאם לוותר על ירושלים''). בכך הסתכן בהאשמתו בבביטול מזלזל הן של זכויות היהודים העתיקות והלגיטימיות (''עיר דוד'', כפי שהיא מוזכרת בתנ''ך המקובל על כמליארד וחצי איש) והן של סנטימנטים חזקים נוצריים בני אלפיים שנה. נראה שפתרון אינטגרטיבי
הינו יותר בכוון מעמד על-ריבוני של איזורים בירושלים ובית לחם נוסח מעמד קריית הוותיקן, תוך כינון מועצה מנהלת של אנשי דת גבוהים ובעלי סמכות רוחנית מוכרת ונאורה מאל-אזהר, מכה, בישופים קתוליים וכמרים לותרנים ואחרים. עיקר הדברים לא לתת לסמכות חילונית כלשהי, כגון עבדאללה, מוברק, או נשיא צרפת וכד' מעמד קובע נוסח ''מגן ירושלים'' או מגן האיסלם'', אלא שהקרייה הקדושה ההיא תבטא סולידריות כוללת בין בני אדם וסנטימנטים נשגבים כלל אנושיים. איזורים כגון הכותל וירושלים היהודית המובהקת, שהינם בעלי סנטימנט ליהודים בלבד, יהיו חלק מריבונות ישראל, אך עדיין תוך אפשרות שילוב מה או המשכיות/רצף של איזורים כאלה ואחרים ב''קרייה הקדושה'' (Urbis Sancta).
מכיוון שאחוז גבוה מהפלשתינאים יושבים כיום בירדן, ניתן לחשוב על מסגרת פדרטיבית כלשהי,
או על שילובם של קנטון ''עזה'' וקנטון ''צפון מזרח'' תוך כינון מנדט מפקח בינלאומי בניהול המעצמות הגדולות לתקופת מעבר. בתקופה זאת יתבצע מפעל בינלאומי ענק לפיצוי הפליטים וישובם המסודר באיזורים אלה (ישראל אינה יכולה לקחת על עצמה אחריות לבעייה שמקורה באי סובלנות גזעית או דתית של מנהיגים פלשתינים כגון חאג' אמין אל חוסייני, שבבריתו עם הנאצים שאף להשליט על החוזרים היהודים פתרון סופי). יש להבין שחלק מההיסטוריה של אי הסובלנות באיזור הוזנה על ידי תעמולה נרחבת איזורית ובינלאומית הממומנת בנדיבות, כתחליף לחשיבה קונסטרוקטיבית מצד הנהגה פלשתינית עריצה ואכולת שחיתות (כגון תעמולת ''פלשתין הצפופה'' בתחילת המאה והצגת הציונות -חזרתם של היהודים לארצם, ולא לאוגנדה, בירוביג'אן או ארץ האש בארגנטינה, ברוח הצעות שונות -הצגת העניין כמעשה מפלץ קולוניאלי, תוך טשטוש קווים יחודיים ופברוק מידע). ברור שמפעל ענק וקונסטרוקטיבי כמפעל זה העתידי, שמטרתו סיום הסבל הכולל, לא יוכל לבוא על חשבון סבל נוסף כגון טהור אתני של מתיישבים ביו''ש ב- 35 השנה האחרונות. זאת כשם שאין לעשות טהור אתני של מאות אלפי מתיישבים סורים או עיראקים ואחרים בפלשתין מאז 1917.

הקרייה הקדושה, URBIS SANCTA
מיכאל (יום שני, 03/09/2001 שעה 4:11)
כמובן, יהיה זה הינף אינטגרטיבי ומפעל משמעותי ואיתן יותר - אם במועצה המנהלת/רוחנית של הקרייה הזו ישולבו גם אנשי דת יהודים בעלי סמכות רוחנית נעלה, במסגרת רצף כולל של שלושת הדתות המונוטאיסטיות הגדולות, תוך הקמת מרכזי שיג ושיח (דיאלוג) והרחבת משרעת והבנות המונוטואיזם. מה שניתן היה גם לניצול, מעשה-שטן, להקצנת שפיכות הדמים, הטבח, העינוי והרשע עלי אדמות, יהפוך במאמץ משותף כלל אנושי לגורם מניע בונה של האנושות ורוח האדם החופשי, ולישוב סכסוך מר וחסר מוצא לכאורה, על סף המילניום החדש.
_new_ הוספת תגובה



תוכנית הקאנטונים ביתר הרחבה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:11)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפתרון הפונקציונלי והמימוש הספציפי
למה לטרפד כוון טוב על ידי פילפול ריק?

אתה כותב: ''בציריך אין ''גרמנים'' כשם שבז'נוה אין ''צרפתים'' ובלוגאנו אין ''איטלקים'': כל אזרחי הקונפדרציה, ללא יוצא מן הכלל, הם שויצרים''.

כשקראתי את תגובתך, נאנחתי ואמרתי לעצמי, הופה, שלב הפילפול הניפתל והפרמליסטי היגיע.

והרי אתה יודע בדיוק כמו כל קורא אחר כאן, ששלושת הקנטונים הללו מזוהים כל אחד עם לאום ספציפי - איטלקים, גרמנים וצרפתים. ואף על פי כן מגיע לו, שובב כזה, השלב הבלתי נימנע, בו העניין כולו מפורר לדיקדוקי פורמליסטיקה ופורח לאן שפורח כלא היה.

אז עכשו שים לב: קודם בא העניין הפונקציונלי - שלוש יחידות ממשל לשלושה לאומים (המזוהים עם שלוש שפות) וזאת במסגרת על פדרטיבית. רק בשלב השני, לאחר האירגון הפונקציונאלי, בא המימוש הרגולטיבי של האירגון הפונקציונאלי הזה, על הגדרותיו הפורמליות: חוקה אחידה, האופן הספציפי של בתי המחוקקים ועוד.

ובכן, הסכת ושמע. פתחתי בעניין הפונקציונלי. מערך פונקציונאלי כזה שהתוויתי, נועד בראש וראשונה לענות על מצב בעייה מסויים. אין אנו יוצרים מוסדות וקובעים רגולציות סתם כך, אלא במסגרת מתן מענה לבעיות. אין אנו חייבים לחקות כאן בדקדקנות את המודל השוויצארי, או האנגלי של שני בתי מחוקקים. ניתן לקבל, כפי שרמזתי, את הרעיון הפדראלי, של בית מחוקקים ניפרד לכל קנטון, עם מוסד-על פדרלי, כשלכל לאום יש בו זכות וטו בענייני יסוד. אפשר גם לשלב במוסד העל הזה, ''בית נוסף'' -בעל דגש בענייני יסוד חוקתיים, בדומה ל-house of lords הקשורים בכך שלאום אחד לא יפגע חוקתית בזכויות משנהו (כולל עניין הווטו). למשל, זכותו של הלאום הערבי להגביל הגירה של אוקראינים אתניים או דוברי אמהרית או זולו, או ניב סיני קנטוני, לשיטחי ההשפעה של הלאום היהודי, תוך מתן מענקים נדיבים בדיור ובקיום.

ניתן אפילו לדבר על חלוקות משנה, כמו 1) קנטון קרתא - יהודים חרדים בבני ברק, ירושלים והגדה - חסידי סטמר, נטורי קרתא, והרבי מגור - הפרלמנט ואיזור ההשפעה הערבי. 2) קנטון נצרת בית-לחם - דת נוצרית, איזור השפעה ערבי (או היהודי). קנטון עוספייה-דליית - דרוזים. קנטון יהודה - איזור השפעה יהודי קנטון גוש דן - תחום תרבות ליברלית חילונית - הפרלמנט היהודי. קנטון ליברמן - איזור רוסי-יהודי. וכך הלאה. וכן הקרייה הקדושה בדומה לקריית הותיקן - איזור א-ריבוני בו קיימת סמכות עליונה המורכבת מנציגי שלושת הדתות- בחלקים מירושלים (ראה מאמרי Urbis sancta).
Urbis Sancta - a frame for peace in the Middle East

_new_ הוספת תגובה



למה לא במכה? למה לא בותיקן? נמאסתם!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה להיכנע לשודדים?

הפיתרון הוא להכריז קבל עולם, שאם הערבים לא יירגעו, נצא לאלתר לשחרר את ארצנו מידיהם. הם מחזיקים ב-‏77% ממנה. ובלי השמאל הם לא יוכלו לנצח!

כל השנים התבכיינו שאי אפשר לנצח את הטרור בכח, אז מה עושים? נותנים לרוצחים רובים, נותנים להם בסיסי תקיפה וערי מקלט, חותמים להם על אישור ללגיטימיות של הנאציזם שלהם (מלחמת שחרור), כובלים את ידי צה''ל ואוסרים על אזרחים את ההגנה העצמית, והנה לכם - אי אפשר לנצח את הטרור.
וגם זה מונח שקרי במנגנון התעמולה של השמאל והערבים - זה איננו טרור! זהו הג'יהאד האיסלאמי, כשערביי יש''ע והגליל הם חוד הסייף שלו!

ואיפה בדיוק, במיניאטורה שלנו אתה רוצה ליישם את התכנית הגראנדיוזית שלך? כל הזמן מדברים על ''שטחים'' ואפילו על מגלומאניה, בלי בושה. הערבים מחזיקים ב-‏99.9% של אדמות המזרח התיכון, אנו יושבים על עשירית האחוז בלוע הארי, ואנו, שכל המלחמות נכבו עלינו, מגלומאנים המיישמים ''כיבוש משחית''.

הערבים זו חלאת אדם, אך בטרם מצאו להם את הסניגור השמאלני, הם היו קמעא פחות נאציים!
_new_ הוספת תגובה



לא צריך להיות נביא כדי לראות את המובן מאליו!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:34)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כווית, 15.1.1951

''ארוחת ערב עם ג'ורדן ואשתו, היה שם גם קבלן לבנוני אחד עם אשתו, עודה ארבע שורות יהלומים.... הוא סבר שהחרם הכלכלי שמטילות המדינות הערביות, סופו שיקטול את ישראל בתוך כחמישים שנה, ועד אז תהיינה המדינות הערביות מוצקות באחדותן, חמושות כהלכה ויעילות. אז ייזרקו היהודים לים, אבל יניחו להם מובלעת יהודית קטנה בחופי ארץ ישראל, אך בלי ממשלה יהודית. הוא לא סמך כלל על עיראק, תימן או ערב הסעודית, אך לבו סמוך ובטוח שירדן, סוריה לבנון ומצרים תוכלנה להכות את היהודים בעוד חמישים שנה. חיויתי את דעתי שבעוד חמישים שנה יהיו גם היהודים חזקים הרבה יותר מעכשו, והא אמר שהם יהיו פושטי רגל, נגועים בקומוניזם ונטולי יציבות כלכלית ומדינית. העירותי: 'אתם הערבים, על כל אוצרות הנפט שלכם, מדוע אינכם עושים משהו למען הפליטים העלובים הללו מארץ ישראל', 'אלוהים אדירים' אמר, 'אתה חושב באמת שאנחנו נהרוס את התעמולה הטובה ביותר הנמצאת ברשותנו; הרי זה מכרה זהב'. אמרתי שדעה כזאת היא קשת לב ובלתי מוסרית כאחת. 'הבלים' אמר, 'הם סתם אשפת אדם אבל הם מכרה זהב מדיני'''
מסיים מיינרצהאגן את הדף הזה ביומנו – ''בלשון שונה כלשהו שמעתי דעות זהות מפי ערבים אחרים..''
_new_ הוספת תגובה



את צריכה מגרש שדים שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא''
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:39)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השדים שבתוכך אינם נותנים לך מנוח, ואת בוראת יצירים דמיוניים, משליכה את השדים שבתוכך החוצה כלפי כולנו.

האל הטוב ברא את העולם וניפלאותיו לפי המסופר בששה ימים, ואילו את, ממש כלילית, ממלאת אותו ביצורים דמוניים.

תגדפי את מליארד ושלוש מאות מליון המוסלמים בנהמת נפשך, תוך עלילות ושקרים, תספרי על הערבים שהם נאצים, אף שכלל אינם אשמים בשואה שעם אירופי בסיוע אירופים אחרים ביצעו בנו, תספרי שהערבים גזלו את ארצנו, אף שבמשך 1800 שנה לא עשינו דבר לחזור אליה, פרט למילמולי תפילות. ובסוף, ישובייך יהרסו, תמצאי עצמך מסוכסכת עם העולם כולו, ואף תביאי את האנטישמיות למימדי שיא, כך שיהדות העולם כולו ולא רק הקיבוץ הרב לאומי היושב בישראל - יהיו בסכנות שטרם נודע כמותם.

אחרים היו אומרים לך שאת וכמותך מהווים איום אסטרטגי ענק על כל מה שנבנה כאן, ועל יותר מזאת.
_new_ הוספת תגובה



את צריכה מגרש שדים שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא''
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 10:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון המודל שלך שגוי .
שאיפת הערבים היא להשמיד את היהודים כשם שהיטלר רצה להשמיד את היהודים .
אילו מטרתם היתה שלום והשלמה הם היו עושים צעדים בכוון . זה 100 שנה אינם עושים כל צעד בכיוון זה .
בעצם אליבא דהחילוניים מה להם ולפלשתין ? מה הם מחפשים כאן ? שימצאו להם מקום אחר !!!!
_new_ הוספת תגובה



גם ''האל הטוב'' הוא יציר הדמיון
רמי נוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 11:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומי שמאמין בייצר דמיון אחד, יקל עליו למלאו ביצירים נוספים
_new_ הוספת תגובה



אבל לפחות יש כאלה שמייחסים לו לעיתים דברים סימפטיים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:35)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעומת אל הדמים הקנא של יהושע בן נון, או עבודות אלילות אחרות המקובלות כיום במחוזותינו. יש להבין שהמונותאיזם התפתח, וניפטר מהרבה יסודות קנאות אטאויסטיים.
_new_ הוספת תגובה



התחושה של קיום אלוהות קיימת בהרבה אנשים מפותחים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:49)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולם סביר שעל בסיס תחושות דתיות טבעיות אלה, פתחו אנשים מוכשרים, חלקם גאונים בעלי תחושת שליחות שחפצו להדריך, וחלקם האחר שרלטנים שרצו הרבה טובין לעצמם, מקורביהם ושיבטיהם - פיתחו מסכתות וסיפורים מובנים ומפורטים מאד על האל, דרכו בהיסטוריה וכמובן הדרכתו. ביהדות הפכה חלק מהדתיות עם פחות העוצמה והשליטה של בני יהודה, במידה לא מועטה, לאוסף של טקסים אובסיסיביים-קומפולסיביים, כגון נישק מזוזות או הנחת תפילין, או מילמולי תפילות חסרי כל משמעות פנימית. הפילפול, בו מצאו אנשים מוכשרים עניין להתעסק בו, הפך לתורה שבע''פ, מסכתות כמו משפטיות, על דקויתיהם והסתעפויותיהם, המקנים גם כוח רב לכוהני קודש, שכן רק הם הישקיעו מספיק מזמנם, לתת ''הדרכה'' תקינה תוך הכרת סבך הפילפולים הזה.

הנצרות מאידך, מדגישה את יסוד האוטונומייה האישית, האהבה האין סופית והאמונה שבלב ברוח הנביאים המאוחרים (''מה חפץ לה' בתפילות וזבחים''), כתחליף לפורמליסטיקה מאובנת. ואילו מוחמד, הנביא האחרון הוא למעשה רפורמטור שבא לתקן לכאורה את מה שלא צלח ביהדות ובנצרות, תוך דגש רב על לוחמה בחמס ובשחיתות, וניסיון ממוקד ''לייצר'' אנשים ישרי דרך והגונים.
_new_ הוספת תגובה



עוד אודות האסלאם והנצרות
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:58)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רשימותי באתר קתולי על האיסלאם

האיסלאם ושיכלול קונספטים

כאמור, 5 עמודי האסלאם, הדברים הראשונים והחשובים שבו הם: הייחוד או העדות - ''שהדה'': ההצהרה של המוסלמי באמונה באל אחד ובנביא מוחמד - ''אין אלוהים מבלעדי אללה ומוחמד הוא נביאו''.

צום, צדקה ותפילה. זאת בדומה ליהדות - בתפילת יום הכיפורים נאמר: צדקה, תשובה (צום) ותפילה, מעבירים את רוע הגזירה. המוסלמי צם, רוב היום, ובמשך חודש ברמאדן. ברמאדן במשך חודש שלם הוא חושב על צדקה ומפריש לצדקה אחוז מסויים מכספו. והוא מתפלל תוך פנייה למכה חמש פעמים ביום.

שאלתי את עצמי, אין זה סוד שמוחמד הושפע מהיהודים במדינה (הגם שהושפע רבות בצעירותו מנזיר נוצרי (קראו את המאמר היפה: מוחמד – אחרון הנביאים

, אך מדוע הקונספט של צום שהוא משאיל מהיהדות, מאורגן באסלאם באופן שונה? והתשובה: אנשים הם יצורים הפותרים, בראש וראשונה, בעיות, הן כאלה שמציב הטבע, הן הסביבה והן החברה האנושית.

אולי, אם ננסה לשחזר לרגע את חשיבתו פותרת הבעיות של הנביא מוחמד, אדם חכם מאד ויוצא דופן (לא כל אדם יוצר דת אדירה) אולי הוא חושב כך: היהודים סביבי חכמים, ויש להם קונספטים נהדרים, קונספט הצום למשל. אבל רגע, למה בכ''ז, עם רעיונות ניפלאים כאלה, לתפיסתי הם אנשים לא תמיד ממש הגונים (דומה שמוחמד ביטא כמה מחשבות ברוח זאת על היהודים...)? מה הבעייה, למה הקונספט הנהדר הזה של צום וחרטה לא עובדים אצלם (כפי שהוא, מוחמד חשב? ואף בטא זאת במפורש). אולי יש כאן משהו לקוי בישום ''הפטנט'' הרוחני-דתי הזה. ''צום של יום אחד''. עשית ושכחת. יום אחד של צום, שמכפר על העוונות כולם, ואחרי זה אפשר לחזור לסורך בשאר 364 הימים בשנה? האם יום אחד של צום ותפילות וחרטה ובקשת מחילה, מספיקים, אף אם נניח שהם נעשים בכוונה מלאה ובלב שלם - דבר שלא תמיד קיים, לעיתים זה אקט פורמאלי של מלמול תפילות וצום, והופה, יצאנו ידי חובתנו וקדימה לסעודת שבירת הצום הנהדרת...

ובכן, האם יום יחיד מספיק, מבחינת הטבע האנושי, לשפר אותך עבור השנה כולה עד יום הכיפורים הבא? במאמר מוסגר, גם בתחום ההמצאות והפטנטים והרעיונות זה כך, לעיתים יש קונספט ראשוני טוב, אך לא ממשיכים לפתח ולשכלל אותו, וכך הוא לא ממש עובד, עד שבא זה שמשקיע בפיתוח נוסף של הרעיון הראשוני הזה. זה אולי, במידה רבה של סבירות, מדוע מוחמד לקח את הקונספט הזה, אך במקום יום בחר בחודש שלם. צריך חודש למען הדבר יקנה לו נוכחות בנשמתנו. אך רגע, איך אפשר לצום חודש שלם? מוחמד, כמו כל ממציא טוב, מוצא גם כאן פיתרון: מספיק צום חלקי, הפרוש על פני חודש. אותה מהות של צום, אך תוך אפקט מתמשך ומתייצב גדול יותר. פשוט, לא?

תאמרו, מאין אני יודע זאת? איני יודע, אני מנסה לשחזר. מוחמד הוא אדם כמונו לכל דבר, עם אותו מוח כמונו, רק שמפותח יותר, בדומה לממציאים והוגים. אמנם לבוש באופן אחר, ובסביבה אנושית ומינהגים שונים. אלא שיש האומרים, דומני שאמר זאת גיתה, כי אנשים בעלי שעור קומה מבינים זה את זה מעבר לדורות, ובאנגלית אומרים great minds think alike. לא כל כך אליטיסטי, פשוט יש הבדלים אינדיבידואלים בין אנשים, ויש קטגוריות אוניברסליות של טיפוסי אישיות או סגנונות קוגניטיביים, הנגזרים מהפיזיולוגיה של המוח וכלל אינם תלויים בתרבות, בשפה וברקע.

העמוד הרביעי של האסלאם הוא החאג', ההג'רה - העליה לרגל למכה. שוב בדומה ליהדות, קונספט דומה לחלוטין, שכן היהודים בשלושת הרגלים, היו עולים לרגל לירושלים, גרים שם באהלים וסוכות, חשים את העוצמה וההתעלות שבקהל רב של אנשים המאוחדים על ידי אמונה אחת. זה מחזק, ממש כמו שספר לי חאג' אחד שהיה במכה כמה פעמים, וזה נפלא כל כך לדבריו, ראשית, המלוכה הסעודית מסבסדת מלונות טובים בזיל הזול.

ובעקר, הלבוש הלבן החגיגי והטהור, ההתעלות המיוחדת שבהקפת הכעבה הענקית והשחורה (שלפי המסופר, נפלה משמים. והיתה פעם לבנה כשלג, אלא שהיא סופגת את כל החטאים, ועל כן השחירה במרוצת הזמן) כשאתה מוקף במיליוני אנשים בלבן, אותו עוצמה שבאמונה המוחשת בעליל, כשכול המליונים מאוחדים על ידי אמונה אחת, התפילות הנאמרות סימולטנית על ידי מליוני פיות, זוהי חוויה רוחנית ודתית עצומה.

ושוב אני חושב לעצמי, מוחמד משכלל כאן קונספט:

הלבוש הלבן: טוהר, הממומש במליוני אנשים סביבך. 2) התנועה המשותפת, ההקפות של מאות אלפים בלבן - סביב הכעבה השחורה, הענקית והמסתורית. אתה כמעט שואל את עצמך, כשאתה רואה שכלול של קונספט, וואו, איך משה לא חשב על זה קודם?

חשוב לציין כי מוחמד, אינו מאמין באלוהותו של ישוע, ורואה בו נביא בלבד, כנביאים אחרים. אין הוא גם מאמין בשילוש הקדוש. דבר זה הוא בעל השלכה חשובה. לפי הנצרות, מאז הופעת האל שהתגלם באהבתו אותנו בבשר, מאז הבשורה, מלכות שמים היא איתנו, וישוע יהיה איתנו תמיד. אלא שבאיסלאם קיימת השניות בין העולם הזה לגן עדן. זהו במובן מה קונספט דואלי חד למדי של ההוייה. חשוב גם לאמר כי במקרא, האל מופיע מגולם באדם לפני יעקב ונאבק איתו בתאור מסתורי (בראשית פרק לב' 25-32). ראו אודות תפיסה זאת ביתר הרחבה, בויכוח תאולוגי עם עדי יהווה, שאף הם דוחים את השילוש הקדוש, ואינם מאמינים באלוהותו של ישוע http://www.global-report.com/a.php?c=msharon&a=1...
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל, יש לציין שרמת הכתיבה הרעיונית שלך, ירוד בהרבה מן העברית המשובשת לעילא ולעילא.

אל תשליך מיום ה''כיפורים'' שלך ליום הכיפורים של היהודים.

על בגדי לבן, הדם שלובשיהם שופכים, מרשים יותר. נזכרתי בספר שכתבה קרובת משפחה שלי, בוגרת אושוויץ - טיפות דם בשלג -

כל המוסר האנושי נובע ממקור אחד - תורת ישראל. אבל כל הגויים לעולם לא ישיגו את רמת המוסר הזו. גם לא השמאל.

נזכרתי גם בבדיחה על הפיל והעכבר שרצים יחדיו, והעכבר אומר לפיל - תראה כמה אבק אנחנו עושים....

הגלמים דנים בטיבו של יוצרם.... מדהים!

ברל כצנלסון – 1936
היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות ?...

וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח. כל עוד ילד יהודי... יכול לבוא לארץ ישראל ולהידבק כאו בחיידק השנאה העצמית... אל דומי למצפוננו.

ברל כצנלסון – דבר 01-05-1936
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
סתם אחד (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:36)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדת היהודית-עובדות
מתוך סקפטיק-פדיה, אנציקלופדיה וכתב עת לסקפטיזם.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מסביב לתורה שבכתב התפתחה עם השנים ספרות משפטית-דתית עניפה. ספרות זאת התפתחה משום שהתורה אינה מספקת את כל המידע הנדרש לתיפקוד הדתי היום-יומי של מאמיניה. ספרות זאת היא התורה שבע''פ. היא כוללת את ספרות המשנה, הגמרא והמדרשים, ואת כתביהם של חכמי הדת היהודית במשך הדורות.

אחד מעיקרי האמונה החשובים והמרכזיים של החרדים והדתיים הוא שהתורה שבע''פ ''ניתנה גם היא למשה בהר סיני'', כלומר: תוקפה של התורה שבע''פ הוא אלוהי, בדיוק כתוקף התורה שבכתב.

גדולי החכמים של התורה שבע''פ הם התנאים והאמוראים. הם חיו ופעלו לפני כאלפיים שנה (בין המאה הראשונה לפני הספירה והמאה החמישית לספירה, בערך). חכמים אלה, מנסחי המשנה והתלמוד נקראים 'חז''ל' ('חכמינו זכרונם לברכה') ונחשבים לקדושים, אשר אלוהים מדבר מפיהם ממש! היחס אליהם בדת היהודית הוא כמעט כמו אל מלאכי האלוהים (עליהם נאמר 'הם כמלאכים ואנחנו כבני אדם').

כאמור, חז''ל הרחיבו את התורה שבכתב בעזרת ''חכמתם האלוהית'' וקבעו את המצוות ואת פרטי ההלכה היהודית. על פי מצוות אלה חיים ומתנהגים החרדים והדתיים עד היום. בתורה שבע''פ יש התייחסות רבה מאד לבעיות של חיי יום יום (מה מותר ומה אסור לאכול, מתי ואיפה מותר להתפלל, ענייני המחזור החודשי של האשה וכו') ומעט מאד תיאולוגיה. המצוות וההלכות כמעט ואינן עוסקות באמונה, אלא בעיקר בהתנהגות השוטפת. בכל תחומי החיים של היהודי הדתי מוכתבת התנהגותו על-ידי ההלכה. כל דקה מחיי החרדים והדתיים נשלטת על-ידי מצוות ההלכה (למשל קובעת ההלכה, שחייבים לקשור את השרוכים של נעל שמאל לפני נעל ימין...). את המצוות, הדינים וההלכות אירגנו וקבעו, כאמור, חז''ל.

חז''ל הם החוליה המקשרת והמפרשת שבין התורה שבכתב לתורה שבע''פ.

ועכשיו, חזרה אל העולם החופשי: אנחנו יודעים היום בוודאות מוחלטת שחז''ל אמרו דברים רבים שאינם נכונים עובדתית.

''שיטת העבודה'' של חז''ל היתה להסביר את ההוראות הכתובות בפסוקים בתורה שבכתב, בין היתר על-ידי שבחנו והסבירו אותן אל מול המציאות, כפי שהכירו אותה. כך ''פסקו הלכה'', כלומר קבעו צורת התנהגות מחייבת לדורות. והנה, כאשר קוראים את קביעותיהם היום, רואים שבמקרים רבים, חז''ל (אלה 'שאלוהים מדבר מגרונם') ביססו את פסיקותיהם על עובדות לא נכונות. ההלכות שנקבעו בצורה כזו תקיפות עד עצם היום הזה, והחרדים והדתיים ממשיכים לשמור ולקיים אותן באדיקות מוחלטת.

כך, למשל, מבוסס אחד מדיני השבת על ''העובדה'' שכינים אינן מתרבות ברבייה מינית, אלא נוצרות מזיעת אדם... דיני טריפה (בשר אסור באכילה) נקבעו בין היתר על סמך ''העובדה'' שהחתול מתיז רעל מציפורניו... ויש דוגמאות רבות נוספות. ככל שהלכו והתפתחו המדע והחשיבה המסודרים, התברר יותר ויותר היקף השגיאות הללו.

תלמידי ישיבה, רבנים ופוסקים הלומדים טקסטים הלכתיים, מתעלמים במודע ושלא במודע מדברים אלה בזמן הלימוד. הסיבה ברורה: אם חכמי החרדים אומרים דברים שאינם נכונים עובדתית, הרי לא ייתכן שאלוהים מדבר מגרונם (ההנחה היא שאלוהים יודע תמיד את העובדות הנכונות), ואם אלוהים אינו מדבר מגרונם אז אין גם תוקף אלוהי לקביעות ההלכתיות שלהם. ואם אין להלכות שלהם תוקף אלוהי, אז אין שום סיבה לציית להן. לפיכך, אם החכמים המציאו מצוות והלכות מדמיונם האנושי הפורה, המסקנה המתחייבת היא כי אין למצוות הללו ולמילויין שום חשיבות! מובן כי רק המחשבה על אפשרות כזאת גורמת ליהודי החרדי והדתי פחד קשה וזעם רב. היא מערערת את כל עולם אמונותיו.

מתוך דעת אמת

מקור: http://www.skeptic-pedia.com/wiki/index.php?title=%D...
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעת אמת מפרסמת מסמכים אשר מטרתם לקעקע את היהדות . הדברים המופצים על ידם הינם מגמתיים ואינם אמת .
_new_ הוספת תגובה



פראזולוגיה נבובה, דיבור נשגב וריק
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:16)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיטה של להקפיץ לדום שתיקה באמצעות ביטויים הנישמעים כשגב מרהיב ''טיפה של דם יהודי'' וכיוצא באלה. כל מה שמתבקש זה לאמר כאן, רגע, רגע, מה מוכרים לי? נשמע כאילו יש בזה תוכן אפוף שגב, אך בחינה קצרה תראה שעובדים עליך עם הפה עבודה עברית.

''טיפות של דם יהודי'' - רגע, רגע, גם אצל רופא השיניים שלי זולגות טיפות של דם יהודי, אם עשיתי סקי בחרמון ונשרטתי, אז יש ''טיפות של דם יהודי בשלג''...

השגב הריק הזה, זה אותה הסתמכות על מילות שגב, המשתקת את החשיבה היעילה והפותרת בעיות, ומביאה כאן לפשלות בכל תחום ותחום. זה אחד מרכיבי השחיתות האינטלקטואלית הקשים בישראל - גישה המביאה לאי חשיבה יעילה, שלומיאליות וחוסר אירגון.

ביזיון השגב הריק.
_new_ הוספת תגובה



קריקטורה בעתון צרפתי אודות ביקור האפיפיור בטורקיה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 15:19)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



... שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא'' - ואז אתה באמת תצא?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלמד היסטוריה בטרם אתה רוצה להביא אותה לעדותך.
_new_ הוספת תגובה



פלפול מטופש נוסח מיכאל שרון
בנג'ו (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 10:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזיות הזויות
מ
_new_ הוספת תגובה



אז למה שלא נבנה שני הקאנטונים ביתר הרחבה ב''פלסטין''
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד ליהודים ממערב לירדן והשני לערבים ממזרח לירדן?

למה לחלק, לחלק ולחלק וכל הזמן לדחוק את היהודים לים?

צריך שיהיו שתי מדינות - פלסטינית בירדן ויהודית בארץ ישראל המערבית ולהתפשר על זה (68% מהמנדאט הבריטי על ארץ ישראל לערבים, מה הם רוצים עוד?).
_new_ הוספת תגובה



קח משרי אריסון 200 מליון, וספר שיש לה עוד 4 מליארד
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 4:36)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה דברים בסיסיים שאינכם מבינים. ועל אי הבנה משלמים לעיתים ביוקר.

1) אין ארוחות חינם. אין קומבינות. עם קומבינות תוכל לעבוד רק על בני עמך - דבר שאמנם נעשה בהרחבה בישראל. אך לא על בני עמים אחרים. וכך, התיישבת באיזור ענק של מוסלמים - שלם את המחיר. אחרת, במוקדם או במאוחר יטבחו בכולנו כמו כבשים, אולי לא בכולנו, ספרה לי פעם שבכ''ניכית אחת בחיוך ממזרי, שאז כבר היא וחבריה דאגו היטב לשמן בריחה שלהם לחו''ל. כנראה קצת גם התכוונה לכך. גם המיליונרים כאן שימנו את נתיבי הבריחה, אנחנו הם שניטבח. הצבא כולו היא מערכת אדירה שמגינה על שילטון מושחת ואליטה מושחתת. לכן גם משמנים אתכם בכספים בהתאם. המשכורות גבוהות, כמו כל צבא חונטה בדרום אמריקה, שמגן על אליטה מסויימת. אבל גם הביצועים ירודים בהתאם. אין ארוחות חינם - התיישבת באיזור מוסלמי ענק - לך לקראת שכניך, אחרת תגרום לכך שיטבחו בנו. נכון, מנהיגים יהודים כמו קסטנר היצילו את עצמם ובני ביתם לאחר שדאגו לעניינם והיפקירו את עמם לטבח. לא עוד. לא תעשו זאת לנו.

2) אז אתה הולך לספר לערבים שיש להם ארצות רבות? ספר לשרי אריסון שיש לה 4 מליארד, ונראה אם תתן לך לחמוס ממנה 200 מיליון, בלי שתגרום בעזרת כוחה והשפעתה להענשתך האישית, ולהענשת בני ביתך, ביתר הסתר, אולי. תספר להם שהם חמסו ממך את הארץ? זאת אתה יכול למכור אולי ליהודים חסרי דעת ומנופחי אשליות, אבל לא לאלה שרואים שמזה 1800 שנה לא עשה העם היהודי דבר וחצי דבר לחזור הנה. אתה הולך נגד ההיסטוריה. לאחר השואה מדינות העולם קצת הלכו לקראתך ואיפשרו לך להקים מדינה ברוב פלשתין. כרגע, במעשי הפשע נגד האנושות שלך אתה שוחק את כל הקרדיט שניתן לך. האנטישמיות עולה בעשרות מונים בעולם. מטורפים מושחתים, קסטנרים וקאפואים, עופו מחיינו.
_new_ הוספת תגובה



קח משרי אריסון 200 מליון, וספר שיש לה עוד 4 מליארד
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 10:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אינני מאמין לדבריך. אתה נשמע כאחד שמדבר במנותק ממה שקורה מסביבו (כולל השב''כניקית שלך).

2. מה עניין הערבים לשרי אריסון? מי חומס לערבים קרקעות? בינתיים זה בדיוק להיפך.
חוץ מזה מן הראוי שתלמד היסטוריה בטרם אתה מתיימר לדבר בשמה.

אתה צודק רק לגבי אמירתך האחרונה ''מטורפים מושחתים, קסטנרים וקאפואים, עופו מחיינו'' הם באמת מכניסים מקלות לגלגלי הציונות.
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 11:19)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חמסו קרקעות? לא היה נישול ב-‏48 שנמשך בתקופת ''האחד בדורו'' (שנחשב ככזה בגלל שליטתו האדירה על התקשורת) בן גוריון? לא מפקיעים כיום קרקעות הן כאן (בילעין) והן בגדה? על מה כבודו מדבר?
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 17:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים לא חמסו קרקעות .
אדמת ארץ ישראל שייכת לעם ישראל . הערבים הם אשר חמסו ושדדו את היהודים .
בעקבות מלחמת השחרור חלק מזערי מהאדמות הגזולות הוחזר ליהודים .
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 21:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, לא שמעתי שיהודים חמסו קרקעות של ערבים. תספר לנו על כך.

הפקעת קרקעות אינה חמיסתן. הפקעה זה הליך חוקי למהדרין. המאבק שלך נגד הגדר הוא פוליטי כמו המאבק של החרדים על המשך בניית כביש 6 בסמוך לבית קברות עתיק (שאפילו לא בטוח שהוא של יהודים) או התנגדות דומה ומסיבות שונות של הירוקים.
_new_ הוספת תגובה



הצבא מושחת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 12:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמי ששירת 6 שנים בצבא, ועשה רק לבטחון המדינה, אני מוחה על האמירה המכוערת שלך.
והמשכורות בצבא בתפקידים מסויימים היו קטנות משמעותית מאלה שבשוק האזרחי.
_new_ הוספת תגובה



עזוב ססמאות. שנינו יודעים שאתה דובר הבלים
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 13:02)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנכ''ל התעשייה האוירית – שוחד, מרמה, הפרת אמונים.

משרד הביטחון מתנגד לאיסור מתן שוחד בעסקאות נשק..

הרופא הבכיר ביותר במשרד הביטחון – שוחד

מערכת שמוזרם לה כסף ציבורי, למעלה מ-‏45 מליארד שקל?...

אנשים בתוך המערכת, אף בוגרי סיירת מטכ''ל - מספרים על שחיתויות גדולות וקטנות יותר. ויש שחיתויות ענק.

אגב, ממה שמתפרסם, רק לפני שבוע דווח בגל''צ על עשרות קצינים ששכרו דירות בשדרות, בקבוצות של 2 או 3 , ודווחו על שכ''ד גבוה פי 2 או 3 (בקומבינה עם בעל הבית) ואת היתר, שלשלו לכיסם. זה ''בקטנה'' - קומבינות מסוג זה נפוצות מאד. ו''בגדולה''? משכורות הקבע, ההטבות, הגניבות הקומבינות, פנסיות הגימלאים - כל אלה גורמים ל''אי ספיקה'' במטלות קצה, בהוצאה לפועל של מבצעים. שם, ברמה החשובה ביותר - שם אין כסף. בחטיבה של גל הירש נאמר לחיילים כל הזמן ''אין כסף'' ולחסוך. אף על פי שהצבא בעל תקציב אדיר.

ברור שיוצרים אתוסים של יושר בשביל להצדיק את הזרמת הכספים הענקית. וגם מפארים את הפשלות, לטובת מבצעיהם, שיגיעו אחר כך למשרות רמות בשוק האזרחי ובכל דרגי האדמיניסטרציה והממשל.
_new_ הוספת תגובה



הבלים
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 13:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל ארגון יש שחיתות, גם בחברה פרטית של 5 אנשים, והיא גדלה ככל הארגון גדל, ובמערכת ציבורית (בה אין יכולת למדוד עלות תועלות) פי כמה וכמה.
חלק מהשיקולים בצבא אינם ענייניים (למשל כנראה החלטה האחונה שלא לרכוש את הנאוטילוס) אלא נובעים מטיב קשרי חוץ ומסחר עם מדינות אחרות לעומת אינטרסים כלכליים ישראלים ומקורבים של תעשייה צבאית לממשל.
זה לא מוכיח את תאורית הקונספירציה שלך שראשי הצבא מהווים צבא פרטי של פוליטיקאים מושחתים.
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 13:33)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה מאלו הזורקים מילים בעלמא?

''מהווים צבא פרטי של פוליטיקאים מושחתים''. אין לזה כל קשר למה שכתבתי. אתה שם בפי מילים מנהמת נפשך, או בתנופת פרובוקצייה ניבזית.

ונושא השחיתות נועד רק להוכיח שמערכת הביטחון לא מספקת את הסחורה, כפי שראינו במלחמת לבנון ובכשלים רבים בעבר.
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 18:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צהל לא מספק את הסחורה כי בית המשפט העליון האנטישמי כובל את ידיו ורגליו .
כי המערב כולל ארה''ב לא מאפשר לישראל להכריע את האויב הערבי במטרה לשמר את תלות מדינת ישראל בהם .
כי האנטישמים הסמלנים הישראליים חברו לשונאי ישראל ומשמשים גייס חמישי וארגוני חבלה בתוכה .
אירגונים סמלניים אלו ממומנים ע''י גופים אנטישמיים בסכומי עתק .
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 18:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כתבת ''הצבא כולו היא מערכת אדירה שמגינה על שילטון מושחת ואליטה מושחתת'' ואתה לא מתבייש לקרוא לי פרובוקטור?

להזכירך, כל המטרות הצבאיות של המלחמה הושגו:
כל התשתית הלוגיסטית הצבאית הסטאטית של חזבאללה (מרכזי קשר, מחסני תחמושת וכד') אויידה לגמרי.
כל השטח שסומן להשתלטות נתפס.
אי אפשר לטהר לגמרי כיסי התנגדות אזרחית בשטח בלי לכבוש אותו ולהקים גסטפו, שזה לא ממש תפקיד הצבא (אפילו האמריקאים בעיראק עם צבא שהוא יותר גדול, מאומן ומצוייד בסדרי גודל).
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 19:45)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כל המטרות הצבאיות של המלחמה הושגו:
כל התשתית הלוגיסטית הצבאית הסטאטית של חזבאללה (מרכזי קשר, מחסני תחמושת וכד') אויידה לגמרי.
כל השטח שסומן להשתלטות נתפס.''

אפילו מאולמרט כבר לא שומעים את השטות הזאת.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 20:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ביליתי בצבא מעט מאוד זמן בזמן המלחמה.
אלה הדברים שאני יודע ממה שראו עיני בנוסף למה שקראתי בתקשורת.
אם אתה יודע דברים אחרים (לגבי שתי הנקודות האלה) אתה מוזמן לחדש לי.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר היקר - מדובר בטרול שהתחזה ונתן הודעות גיבריש
סתם אחד (שבת, 02/12/2006 שעה 20:57)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע מכנה עצמו יובב, עגממנון. כותב לעיתים באופן פחות מבולבל (תחת השם יובב), אך שטויות. מנסה להכניס כאן בלגן.
_new_ הוספת תגובה



???
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 21:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא כתבתי בשם אגממנון, ואני לא מודע להודעות שכתבו אחרים בשמי.
ובתור מי שלא מזדהה, אנא שמור את דעותיך ה'מלומדות' לגבי איכות דברי לעצמך...
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 21:34)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מתמודד עם המציאות. אפילו הרמטכ''ל מודה שהרבה דברים לא עבדו בצה''ל (בלשון המעטה). אינני יודע היכן היית במלחמה, אבל גם אני עשיתי כמה שעות טובות בקריה בת''א. והרושם הוא שהיו פערים גדולים בין התכנון והתקווה לבין מה שבוצע והושג בשטח. משבר מסוג זה לעולם לא היה קודם לכן בצה''ל. עכשיו עלינו לשקם אותו. בסך הכל הצבא יושב על בסיס טוב של אנשים, מבנה, הוראות, פקודות וציוד. צריכים לחבר את הכל מחדש כדי שיפעל ביחד ללא ניצוצות. וצה''ל כבר החל בשיקום, עוד בטרם הופקו כל הלקחים מהמלחמה. וכך צריך להיות.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 22:10)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד יש איפה להשתפר.
המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה, אבל גם שם הוסקו מסקנות.
הנקודה שציינתי היא רק כי המטרות הצבאיות הושגו.
_new_ הוספת תגובה



''המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה''
סתם אחד (שבת, 02/12/2006 שעה 23:28)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם תואיל בטובך לפרט אילו מכלולים ולו אחד או שניים, ובמה הם ''עבדו יפה''. העליתי ל-‏10 על 1 את ההימור שכבודו טרול המתמחה באמירת כלום וכלום בריבוע, באמצעות משפטים מנופחים, וזאת במטרה להתל בבני אדם טובים שלא עשו לך שום רע, ולהרבות שחוק בחוג מיודעיך, הריקים, אך כנראה הנהנים מהכנסה לא רעה של אוכלי חינם שאינם מביאים תועלת לאיש.
_new_ הוספת תגובה



''המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה''
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בכוונתי להסגיר לא פרטים מזהים ובטח לא נתונים צבאיים.
ולגבי היותי טרול - כל הפוסל במומו פוסל
_new_ הוספת תגובה



הפרכה: טרול - מאפיינו שהוא כמעט ריק ממידע
מיכאל שרון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 13:53)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואילו אני בקצה השני לטרול - היפוכו הגמור - מביא הרבה מידע, חלקו חדשני.

טרול - גם כשהוא מביא מידע - הוא בנאלי. ואילו אמירותי הם ההפך מבנליות.

ועכשו ברור לי שאתה טרול לחלוטין - שכן הטרול כה בנאלי, עד שהוא יכול לגשר בין דבר ובין היפוכו הגמור של אותו דבר. דהיינו הטרול ''חושב'' במילים, ולא במושגים. ובמילים ניתן לתת כל מילים צרוף שהוא, ובלבד שהוא עומד בכללי התחביר והסמנטיקה. מה שאין כך לגבי מושגים.
_new_ הוספת תגובה



הפרכה: טרול - מאפיינו שהוא כמעט ריק ממידע
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 14:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן לעיין קצת בתרומותי לדיונים השונים ולשפוט אם אמירותי הן בנליות, לפני שאתה יוצא בהצהרות ריקות.
_new_ הוספת תגובה



אם טעיתי (וזה קורה) קבל נא התנצלותי.
מיכאל שרון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 17:55)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר לא קרה. כולנו חוטפים קצת לפעמים שלא בדין.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
א. פרקש (יום שני, 04/12/2006 שעה 23:08)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא שמת לב אני מדבר על צה''ל. המפקדות - מטכ''ל ופצ''ן חרקו. ח''א עבד יפה, אבל גם שם היו תקלות מעל לסטנדרטיים שחה''א עובד. ביחידות השטח היתה מהולה ומבולקה של ממש. המודיעין אסף יפה אבל חילק לשיעורין.

בקיצור, כל הצבא הזה צריך לעבור בדיקה מכף רגל ועד קודקוד.
_new_ הוספת תגובה



''קראתי בתקשורת''
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 23:04)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צריך גם שיעור בהבנת נקרא?
_new_ הוספת תגובה



''קראתי בתקשורת''
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 23:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא הבא מובאות רלוונטיות לטענותיך
_new_ הוספת תגובה



אולי זה רק נדמה לי
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 23:57)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל מטר בלתי פוסק של טילים וקאטיושות על יישובי הצפון במלוא העוצמה עד הרגע האחרון לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה נראה לי מאוד רלוונטי.
אתה ''קראת בתקשורת'' וגם אני ''קראתי בתקשורת'', אתה היית בתל אביב (או באיזה מקום אחר בחצי הדרומי של מדינת ישראל), ואני נמצא בטקסס בארה''ב וכנראה ש''מה שרואים מכאן, לא רואים משם'' . . . .
_new_ הוספת תגובה



אולי זה רק נדמה לי
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר במשגרים ניידים, לא בתשתית סטאטית.
בחרתי את מילותי בקפידה ולא בכדי
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 18:54)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כשצה''ל נהג להפגיז בתים ריקים ברצועת עזה כתגובה לפיגועים הוא פגע ב''תשתית סטאטית''.

ארגון לוחמים כמו החיזבאללה איננו זקוק לתשתית סטאטית, ויכולתו לתפקד איננה תלויה בתשתית סטאטית.

לגבי ארגון גרילה כמו החיזבאללה חיסול התשתית הסטאטית יכול להתממש רק אם מוחקים לחלוטין את כל מה שחי ו/או נע באזור. השמדה של חצי תריסר או יותר משגרי טילים נייחים בקושי מדגדגת אותו.
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 19:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צהל אזוק בידים וברגלים . אוסרים עליו לפעול . כאשר הייתי חיל בצהל (לפני שנים רבות מאוד) אמרו לנו:
המטרה להשמיד את האויב .
היום המטרה היא לברוח ולא להסתבך . לא צהל אשם בכשלון אלא הפוליטיקאים המטרטרים אותו .
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 20:19)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.
סתם לדוגמא - את האמל''ח יש לאחסן איפשהו.
אנשים צריכים מקום להתאמן.
לחזבאללה יש מפקדות.
מטרות מסוג זה הושמדו.

אלה מסוג הדברים שצבא יכול לעשות, ועשה.
השמדה טוטאלית של חזבאללה היא באמת אינה אפשרית בלי אניהילציה כוללת או כיבוש והפעלת גסטפו, ולכן אינני מבין את דבריך מקודם לגבי אי עמידה של צהל ביעדים.
_new_ הוספת תגובה



''יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.''
ישראל בר-ניר (יום שני, 04/12/2006 שעה 2:37)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תספר את זה לוויטקונג בוויטנאם או ללוחמי הטליבאן באפגניסטאן, או ל''מורדים (insurgents) בעיראק.
_new_ הוספת תגובה



''יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.''
יובב (יום שני, 04/12/2006 שעה 9:44)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בויטנאם וגם באפגניסטן ללוחמים היו מטות במנהרות או בונקרים, לא?

בנוסף, פגיעה ביכולת הארגון אין משמעה שיתוק מוחלט (כפי שאכן ראינו בלבנון).

עם זאת, זה הדבר היחיד שניתן להשיגו ללא כיבוש קרקעי
_new_ הוספת תגובה



  מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''  (אלי)
  מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''  (יובב)
  חלפתי על פני הדברים וראיתי משהו בלאטינית  (חנה אייזנמן)
  הכנסתי חידושים לשוניים לשפה העברית:  (מיכאל שרון)
  למה שלא תנסי חזיר? עמעחאייע  (מיכאל שרון)
  תודה. עכשו ברור לי שלא טעיתי בשיפוטי אותך!  (חנה אייזנמן)
  אוי ביי. אבל אני השופט החמור ביותר של עצמי  (מיכאל שרון)
  אוי ביי. אבל אני השופט החמור ביותר של עצמי  (לוי)
  נושא הזיהום שייך למדעי הטבע כשם שבדיקת שיעור הכוליפורמים  (מיכאל שרון)
  ההסבר שלך לוקה בחסר  (עמיש)
  ההסבר שלך לוקה בחסר. אכן. גמביט השרלטן  (מיכאל שרון)
  ההסבר שלך לוקה בחסר. אכן. גמביט השרלטן  (לוי)
  יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?  (מיכאל שרון)
  יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?  (לוי)
  הבאתי כמה טעמים למה נוצרו החוקים הללו  (מיכאל שרון)
  הבאתי כמה טעמים למה נוצרו החוקים הללו  (לוי)
  אינך מבדיל בין היסקים בסבירות גבוהה על פי השכל הישר ובין  (מיכאל שרון)
  אינך מבדיל בין היסקים בסבירות גבוהה על פי השכל הישר ובין  (לוי)
  עד כמה אוכלים בני אדם בסביבה מסויימת בע''ח המאוסים לאכילה על פי  (מיכאל שרון)
  עד כמה אוכלים בני אדם בסביבה מסויימת בע''ח המאוסים לאכילה על פי  (לוי)
  כאן דרוש ידע ספציפי ולא רק לוגיקה ושכל ישר  (מיכאל שרון)
  כאן דרוש ידע ספציפי ולא רק לוגיקה ושכל ישר  (לוי)
  אתה רציני? מתי אתה הצגת ראיה או הוכחה לסברות והצהרות שלך?  (דוד סיון)
  אתה רציני? מתי אתה הצגת ראיה או הוכחה לסברות והצהרות שלך?  (לוי)
  מי שדורש צריך לדעת לקיים  (דוד סיון)
  בורותך לא יכולה להיות טעון נגד ולא הפרכה  (מיכאל שרון)
  בורותך לא יכולה להיות טעון נגד ולא הפרכה  (לוי)
  יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?  (מהנדס אזרחי)
  יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?  (א. פרקש)
  הצגתי לראשונה את קונספט ''גמביט השרלטן'': מדוע אנו מאמינים בהבלים  (מיכאל שרון)
  עמיש, לא מתאים לך  (נסים ישעיהו)
  אני מצטער אם טעיתי  (עמיש)
  החזיר חיה יחודית  (צדק)
  החזיר חיה יחודית  (עמיש)
  אני מצטער אם טעיתי  (מהנדס אזרחי)
  חברים לא נמדדים במספרם  (עמיש)
  אני מצטער אם טעיתי  (נסים ישעיהו)
  הדרך האמיתית וברת הקיימא היחידה לפתרון הסכסוך ולקיום ראוי כאן  (לוי)
  אמרתי שרע? קרא את רשימתי - יאללה לבירוביג'אן  (מיכאל שרון)
  יאללה לבירוביג'אן - הקישור התקין  (מיכאל שרון)
  אמרתי שרע? קרא את רשימתי - יאללה לבירוביג'אן  (לוי)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי