|
העליה השניה, עליה אסונית. | |||
|
|||
העליה השניה, הסוציאליסטית היתה מורכבת מסטודנטים סוציאליסטים וקומוניסטים . הם הגיעו כבר לקרקע החרושה שחרשו אנשי העליה הראשונה והקימו את הישובים פתח תקווה חדרה, גדרה, רחובות,זכרון יעקב, ראשון לציון, תל אביב, בינימינה, גבעת עדה, ראש פינה, כנרת צמח, בני יהודה, מטולה, ירושליים החדשה והיציאה מהחומות הינה המשך ישיר לעליה זו. אנשי העליה הראשונה היו אנשי עמל, בילויי''ים, ישרי דרך אנשים יראי שמיים ושומרי מצוות. אנשי העליה הראשונה הקימו את התשתית האמיתית והרצינית לייסוד המדינה וליחסים טובים ונורמליים עם השכנים הערביים. הערבים קידמו בברכה את היזמות היהודית והתברכו בכל יישוב יהודי שהוקם כמקום בו ניתן להתפרנס ולחיות לא היו מעשי איבה בין אנשי העליה הראשונה לבין הערבים מסיבות לאומניות או דתיות היה כבוד הדדי, אנשי העליה הראשונה השתלבו בעולם הערבי דאז באופן מושלם רובם דברו ערבית שוטפת בנוסף לאידיש ועברית . היו אמנם מעשי גניבה של תוצרת חקלאית אולם הענין נפטר ע''י שמירה של אנשי השומר במקומות מסויימיםואנשי שבטים בדואים במקומות אחרים. אנשי העליה השניה היו נטע זר. הם רצו ''לכבוש'' את העבודה אבל היו פועלים עלובים . הם רצו ''לכבוש'' את השמירה אבל היו שומרים גרועים. הם היו סטודנטים,אידיאולוגים שחצנים, שלא היו מוכשרים פיסית ומנטלית למעשה ההתיישבות האמיתי ולעבודה הקשה אליה היו מורגלים בני המושבות שאובם היו איכרים בני איכרים מרומניה ומבסרביה שם עסקו יהודים בחקלאות מדורי דורות. מאחר ולא היו טובים בחיי מעשה ועבודה השתלטו על המוסדות ופנו לעסקנות, היו שטלתנים, תאבי שלטון.. הם השתלטו על מוסדות היישוב, הם יזמו סכסוכים עם הערבים כדי לנשלם מעבודתם ולארגן את העבודה לאנשיהם הם היו תאבי שלטון. אנשי העליה השניה הסוציאליסטים יצרו את המתח עם הערבים. מהרגע שהגיעו התחילו סכסוכים עם הפועלים הערביים. עסקני העליה השניה השתלטו על המקורות הכספיים של היישוב ובהמשך על השלטון. משהשתלטו, התחילו הסכסוכים והמלחמות עם הערבים. תחילה על מה שהם כינו ''כיבוש העבודה'' ואחר כך ''כיבוש השמירה'' במקום השומרים החכמים, אנשי השומר, שידעו את מנהגי הערבים וזכו אצלם לכבוד ולתהילה באצילותם ובכוחם הם הקימו ארגון אלים ורוצחני שנקרא הגנה. הם ריסקו את ארגון השומר, העמידו פוליטרוקים קומוניסטים כמו גולומב ודומיו הם קבעו את הקודים המלחמתיים ביננו וביו העולם הערבי ששרירין וקימים עד היום הזה. השתלטות אנשי העליה השני העל מוסדות היישוב ובהמשך על מוסדות המדינה היא גם האסון של מדינת ישראל עסקני העליה השניה עסקו בבנית מיתוסים לא בבניה ממש. הקיבוצים היו והנם עד היום חממה לבנית בסיס כח. גוף פרזיטי, שמחנך ועסוק בשליטה ומציצת לשד וכספי האומה. אבדן הערכים היהודיים, ביזיון המורשת היהודית, בעיטה בדת ובמסורת היהודית והקמת דורות של אנשים ששונאים את מורשתם הלאומית והדתית. הם שיצרו את סכסוך הדמים עם העולם הערבי, האנשים שהחינוך שייסדו אנשי העליה הראשונה הם הם שיזמו את אוסלו והאסונות שבעקבותיהם. סביר שאם אנשי העליה השני ההיו נשארים במקומות מושביהם בפולין ורוסיה, היו נבלעים במנגנונים הסובייטים מטוהרים אח''כ ע''י סטאלין וכך היתה קמה לה מדית יהודה תוך שיתוף פעולה של שלום עם בני דודינו והערביים, ללא המיתוסים הלוחמניים של הסוציאליסטים שהביאו את תרבותם הלוחמנית והרצחנית ממזרח אירופה . ברוחו חזונו הפציפיסטי של הרצל וחכמתו המדינית של זבוטינסקי. ''ושם יגורו בנחת ובאושר, בן ערב, בן נצרת ובני.'' | |||
_new_ |
צודק לחלוטין | |||
|
|||
_new_ |
מה צודק לחלוטין, חיים שטייו? | |||
|
|||
הוא לא כתב שגם בן גוריון היה סוכן רדום של ה-נ.ק.וו.ד.? וברצינות - הוא כרגיל מקצין את פרשנותו לאירועים ההסטוריים. זה נכון שמצד אחד העליה השניה, שהיתה העליה הציונית הראשונה, ניתקה את עצמה מהעבר היהודי של ההתיישבות בארץ ישראל והפחיתה מתרומת העליה הראשונה והישוב הישן לבניין הציוני- אבל אין ספק שתרומתה של העליה השניה היתה מכרעת בבניית כוח יהודי שהיווה בסיס למדינה יהודית בארץ ישראל. בתוך העליה השניה (וכל העליות אחריה) אני כולל אנשי שמאל וימין, דתיים וחילונים, שעלו ארצה, אם מתוך אמונה ואם מתוך כורח. אתה גם מקצין את פרשנותך למשבר שחל בין היהודים לבין הערבים על ארץ ישראל. הוא היה קורה גם אם ההנהגה היהודית היתה מהישוב הישן וגם אם היתה ז'בוטינסקאית. היישוב הישן לא היווה איום על הערבים, כי הם נהגו כפי שנהגו היהודים לכל אורכה של הסטורית הגלות. הם ישבו בערים ועסקו בתורה ובמסחר, אבל לא כבשו קרקע ולא ביקשו להקים מדינה עצמאית. גם מספרם הקטן יחסית לא היווה איום על גורמים אחרים בארץ ישראל. הגדלת הישוב היהודי בהגירה גדולה יחסית מחו''ל, השתלטות על קרקעות, בניית מערכת כלכלית עצמאית (אפילו שהיתה היולית וקטנה) ומנגד הצהרת בלפור, העירו התמרמרות ערבית כנגד בניית עצמאות יהודית בארץ ישראל, והביאה מאוחר יותר לבניית מנגנוני טרור (1929, 1936-1939 ועד ימינו). את זה גם ז'בוטינסקי לא היה יכול למנוע. ועובדה היא התנהלותו של ז'בוטינסקי מאוחר יותר כנגד פעילות הטרור הערבי. | |||
_new_ |
הרבה מילים בלי בסיס | |||
|
|||
נבחר היבט אחד מאוסף המילים שלך: ''אנשי העליה השניה הסוציאליסטים יצרו את המתח עם הערבים. מהרגע שהגיעו התחילו סכסוכים עם הפועלים הערביים''. הסיכסוך החל עוד בימי העליה הראשונה: המושבות היו נתונות להתקפות של שבטים בדואים, איכרים ערבים וכנופיות שודדים על רקע של סכסוכי קרקע, מים, מרעה ונקמת דם'' (http://www.jafi.org.il/education/100/hebrew/action/1...). | |||
_new_ |
הרבה מילים בלי בסיס | |||
|
|||
בין השנים 1881 עד 2012 לא נהרגו יהודים כתוצאה מפעילות לאומנית. | |||
_new_ |
מר סיוון אתה שבוי במיתוסים | |||
|
|||
נכון. היו הרוגים, בקדחת,היו שנרצחו ע''י שודדים או הותקפו ע''י שכנים כתוצאה מסכסוך מקרקעין. אולם מקרים אלה היו ספורים ונפתרו בדרך כלל בסולחות. ראה רשימת ההרוגים החל משנת 1860. www.izkor.gov.il | |||
_new_ |
מעט מילים בלי היגיון | |||
|
|||
מי שטוען שבין 1881 עד 2012 לא נהרגו יהודים כתוצאה מפעילות לאומנית, כנראה לא מבין כמה דברים פשוטים: 1. על עתיד (2012) לא מדברים בשפת עבר. 2. איך קוראים עובדות היסטוריות. לכן לא פלא שגם בחרת להתחבא תחת כינוי..... | |||
_new_ |
מעט מילים בלי היגיון | |||
|
|||
אם אתה צודק זה 1881 1912 נא להסתכל באתר :www.izkor.gov.il | |||
_new_ |
אפילו לא הייתי צריך לחפש | |||
|
|||
שעהנבוים (עץ-הדר), ישראל חיים (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=0&am...): ''בליל שבת, ביום ג' בניסן תרמ''א (2.4.1881) פרץ פורע ערבי לתוך השכונה, גבר תחילה על שומר השכונה והגיע לבית האופה גדליהו בקר. האופה הופתע מבואו ..... , ביום י' בניסן תרמ''א (9.4.1881) הוציא את נשמתו''. ישנו גם המקרה של הרשלר אהרון משנת 1873 (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=1&am...). גם את המקרה של חדד הלוי, רחל משנת 1886 אפשר להזכיר וכמובן שודאי ישנם כאלו שאין עליהם דיווח באתר. הערה נוספת. היום אפשר, אם רק חשקה נפשך, להציג את כל הסיכסוך כסיכסוך על מקרקעין שמידי פעם מצאו לו פתרון על ידי סולחות..... אבל זה יהיה סילוף. | |||
_new_ |
מרתק | |||
|
|||
איך מאמר הבא לנפץ מיתוסים גורם לפתיל המצביע על קיום מיתוסים ועד כמה רבה האחיזה בהם. לתגובתו של בנימין- דומה שאין עליה שלא האשימה את זו שאחריה על היותה פחותת ערכים מקודמתה והטלת האשם בה על גרימת נזק לקיים. עתה משגדול חלקם של ילידי הארץ במי נתלה את האשם על ה''קילקולים''? | |||
_new_ |
אולי מרתק אבל בשביל לנפץ מיתוס צריך יותר | |||
|
|||
אני חושב שהמאמר שלי בסך הכל הפנה את תשומת הלב לכך שהמיתוס מלוכלך - זה לא ניפוץ. כדי להתחבר למציאות כדאי להבין שבמיתוסים החשובים שלנו יש חורים.... אלו שמחפשים על מי להפיל האשמות, והם רבים מספור, ימצאו קורבן. בדרך כלל להם זה קל כי גם העובדות לא ממש מעניינות אותם. | |||
_new_ |
אתה ממשיך לשקר סיוון!!! | |||
|
|||
בשנים המדוברות נרצחו פחות מ10 אנשים וגם זאת על ידי סכסוכים שכמותם קורים בכל מקום בעולם. תתבייש מסלף עובדות שכמותך | |||
_new_ |
עברת להשמצות ישירות | |||
|
|||
אם זה מחזק לך את האגו, אז מותר לך להאמין בשקרים שאתה מייצר. סכסוכים כמו זה שיש לנו עם הערבים, אכן קיימים (והיו קיימים) בהרבה מקומות בעולם. זה שלנו החל מזמן (לפני 1881). יש לא מעט אנשים, מלומדים מאד, שיגידו לך שכל הסיכסוך הוא סיכסוך על מקרקעין. אני דוקא חושב שזה סיכסוך בין שני עמים על אותו חבל ארץ - פיסת מקרקעין. משום כך, אני חושב שאפשר להגדירו כסיכסוך לאומי. בשביל לשכנע לא מספיק לקרוא שקרן למי שמביע דעה אחרת. | |||
_new_ |
אני לא מקבל את התיזה שלך | |||
|
|||
_new_ |
משל הכסאות | |||
|
|||
כסא אחד לשני ישבנים האחד יושב השני זה עתה הגיעה ועומד האם יש מקום פה לנימוסים במיוחד שהמושב הוא ממש צורך חיים לשני הישבנים הצורך גַאָה הרג העומד את היושב וכי מה ההייתה לו בררה? אין מקום פה לנימוסים! משל לקורה פה בין שני עמים האחד ישב ולבסוף נבהל עזב ישב עומד בכסא הנטוש ולי בראש מכרסם יתוש אני נותרתי עם חידה ומי שפיתרון ימצא יחסוך כאן גם צער וחיים ובכל זאת נראה לי שהבעיה יותר סבוכה מזאת הדוגמא אולי נלך אל השכנה ומשם נשאל כסא | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |