|
''דפקנו אותם על האוניה, ודפקנו אותם כשהם במים במים'' | |||
|
|||
דברי רבין. על איזו החלטת ממשלה אתה מדבר? מדובר על הוראה של בן גוריון שרבין שמח לבצע, אז. ואח''כ אמר שהוא מצטער על מעשיו. וכל אותם שנותרו חיים, לא נענשו על כלום, כי לא היה על מה. הם נשלחו למלחמה באיזור ירושלים. | |||
_new_ |
חיסולים פוליטיים פסולים. אבל אם אתה תומך באחד | |||
|
|||
אתה תומך בכולם. וזה מהלך לא מוסרי. | |||
_new_ |
מצטער אבל אלו הן שטויות | |||
|
|||
גם מבחינת התכן וגם מבחינת ההגיון. ממשלת ישראל ראתה סיכון חמור במעשי האצל עם אלטלנה, החליטה את אשר החליטה וצבא ההגנה לישראל ביצע את המוטל עליו. הממשלה ראתה בכך מרד, אני סבור כי היא צדקה, זכותך לחשוב אחרת. הנושא נבחן עד תום ומוצה, ואין לו כל קשר או דמיון למקרה של רצח ראש ממשלת ישראל. אבל אם אתה דווקא רוצה לדבר שטויות, לא אוכל לעצור בעדך. | |||
_new_ |
במקום להשתטות, תתייחס לעובדות | |||
|
|||
אם אתה בקיא בהן. קישורים: אירוע אלטלנה: http://www.etzel.org.il/english/ac20.htm | |||
_new_ |
אין שם שום עובדה שראויה להתיחסות | |||
|
|||
לעומת כל החומר שיצא בנושא בעברית | |||
_new_ |
מי שזוכר, אתה מייחס מידה מוגזמת | |||
|
|||
של תמימות והגינות לממשלה הזמנית של בן-גוריון. שמע, היו לו הרבה יתרונות ויש לו זכויות כחול אשר על שפת הים. אבל הבה לא נהפוך אותו ואת מקורביו למלאכי ה[משה] שרת. בן-גוריון ראה כאן הזדמנות יוצאת-דופן לחסל פיזית כמה יריבים פוליטיים מסוכנים ושנואים במיוחד. אז הוא ניצל צירוף עניינים מיוחד, והוסיף לסלט גם נימוקים ''אנטי-פאשיסטיים''. ממתי אתה בולע תערובות כאלה מבלי לפקפק? | |||
_new_ |
האניה היתה טעונה בדגי רקק ומסכנים אחרים | |||
|
|||
ב.ג. לא היה טורח אפילו להסתכל עליהם. | |||
_new_ |
מנחם ''בייגין'' היה דג רקק? | |||
|
|||
_new_ |
האיש שישב ליד ח''כ באדר היה על האלטלנה? | |||
|
|||
_new_ |
הגיע הזמן שתתחיל לזכור גם דברים לא נוחים | |||
|
|||
_new_ |
אני מציע לך לבדוק שנית את הטענה | |||
|
|||
שבגין היה על האניה | |||
_new_ |
הנה, שוב בדקנו | |||
|
|||
ביקשת שנבדוק, אז בדקנו. האם ניסית לעקוב אחר הקישור שנתנה איריס ארנסט בהודעתה? בעצם, שכחתי לרגע עם מי יש לנו עסק. לא סביר שתטרח לבדוק משהו, גם כשאתה מאיץ במישהו אחר לעשות זאת. | |||
_new_ |
דר רבינוביץ היקר מאד | |||
|
|||
איפה מצאת שמנחם בגין היה על הספינה? | |||
_new_ |
למי שזוכר את מה שהוא רוצה | |||
|
|||
איריס ארנסט צירפה להודעתה קישור. הקישור הוא מתוך אתר האצ''ל, ואני מצרף אותו שוב כאן למטה. אבל נראה שמגבלה מסויימת מונעת ממך לראות את מה שכתוב שם. לכן הנה שני ציטוטים: ...בינתיים, עלה בגין על סיפון האנייה, אשר הפליגה לכיוון תל-אביב. בגין קיווה כי בתל-אביב אפשר יהיה לקיים, באמצעות מנהיגי המפלגות האזרחיות, הידברות עם הממשלה הזמנית ולפרוק את יתרת הנשק בשלום. ...למרות שרב-החובל הניף דגל לבן לאות כניעה, לא פסקה האש האוטומטית שנורתה לעבר הניצולים שהיו בלתי-חמושים. בגין, שהיה על הסיפון, הסכים לרדת רק לאחר שהורד אחרון הפצועים. עכשיו ניתן לעשות משהו נוסף כדי שתראה את הכתוב? קישורים: אלטלנה, מתוך אתר האצ''ל: http://www.etzel.org.il/ac20.htm | |||
_new_ |
אכן הוא עלה על האניה | |||
|
|||
לי היה זכור שהיא באה מחול והוא היה בארץ | |||
_new_ |
מי שזוכר: אתה מצדד בהוצאת הימין מחוץ [*] | |||
|
|||
[* בהודעה זו הוחלף ביטוי לא ראוי. המערכת] לחוק ומתרפק על המשפט ''לא לימין''? האם הדבר קיים בדמוקרטיה אחרת במערב? רגע נראה: אתה מצדד בכוח פוליטי יחיד, והגוש השני, הליברלי-ימני מצטייר בעיניך, תוך גידוף, כפושעים, untermenschen, כפי שכינו זאת במשטר טוטליטרי מאד מסויים. פעם קראו לזה בולשביזם. במשטרים בולשביקיים אכן השתמשו בשפה המדברת על ''קרימינלים וחתרנים'' בהתיחסות לאוריינטציה ליברלית ולאומית. והיום, מה נגיד עליכם, מה נגיד? תאבי דיקטטורת בננות שטופת סמים דרום אמריקנית? אולי אתה תרוויח מזה, מי יודע? אך איזה משקיע ישקיע בתעשייה הישראלית ובגורמי יצור משמעותיים, מי ייזום כאן, אם יגיע לאזניהם מלל זימת הסמים והטרור הברברי של אדם כמוך? אתה איש מסוכן, מי שזוכר, הן לכלכלה מודרנית, הן להתקדמות בונה ויוצרת בעידן מהפכת המידע, והן לדמוקרטיה. אתה בוודאי שונא מתימטיקה ופיזיקה וסולד ממחשבה יסודית, לא כן? שטוף דעות קדומות, אסוסיאציות רופפות, ותמונת עולם של קלי קלוטו בעזרת מלל צדקתני כתחליף למאמץ בונה ואינטלקט מדוייק, לא כן? ואוסף של דימויים וקליפים מול העיניים כתחליף לראייה נכוחה ובניית תמונת עולם מורכבת, לא כן? ואמביציה עזה כשאול בתוספת לתשוקת כוח כפייה לא מרוסן להיות פקיד בכיר בשרות מדינתו הטוטליטרית, לא כן? איזה טיפוס אתה, ביל גייטס ירחם. | |||
_new_ |
איזו השקעה מר שרון, איזו השקעה.... | |||
|
|||
מזמן לא הייתי כזה אדם חשוב: איש מסוכן לכלכלה המודרנית... איש מסוכן לדמוקרטיה... אמביציה עזה כשאול להיות פקיד בכיר... איזה כושר אבחנה חד כתער | |||
_new_ |
אילו היית יחיד מסוגך, לא היתה כאן כל בעייה... | |||
|
|||
_new_ |
למיכאל שרון: לא חבל לך על הזמן? שלחתי לך קישור- | |||
|
|||
- בפרק אחר. אני ממש מעריץ את סבלנותך. הבעייה שלא ייצא מהמאמץ כלום . יש אנשים שלא מוכנים לשמוע ממישהו אחר מה שלא בדיוק מתאים לרובריקה שלהם. | |||
_new_ |
לרפי אשכנזי וצביאלי: יש כאן בעיה חינוכית לא קלה | |||
|
|||
הקשורה הן בכוח האדם הגרוע ברובו במערכת החינוך, הן בתוכניות לימודים מרושלות והן בבעיות מבניות קשות של המערכת. יוצא שהוכשר כאן דור של אספסוף ''משכיל'', שחשיבתו אינה מעוגנת בהנמקה, ולא בהבנת מנגנונים סיבתיים או טלאולוגיים (מוכווני תכלית), וכללית מתבססת על שימוש בהטלאת קטעי מידע של טריבייה כתחליף לדיון רציני. זאת בניגוד בוטה למערכת החינוך התיכוני הצרפתית, המבוססת על בניית טעון באופן שיטתי ורציף, או הסקנדינבית, הגרמנית (בה שגורים לימודי פילוסופיה ולוגיקה) האנגלית (בה מקובל מוסד הויכוח, לפיו עליך להגן על עמדה מסויימת, אך אם ספיקת כף של המנחה, עליך עבור כהרף עין להגנה על העמדה המנוגדת) הקוראנית, היפנית (המבוססות על הבנה לעומק של חומר הלימוד, מנגנונים ותהליכים) או האמריקנית (המבוססת הן על היסוד של אנלוגיות והמחשות מרחביות תוך שימוש רב בעזרים ויזואליים, והן על ההתנסות הקיומית/חוויתית ועל עמדה פעילה של התלמיד). מאז הרפורמות בחינוך באמצע שנות ה- 70 על ידי יגאל אלון, בהם, בשם ''ליברליות'' כביכול ירדו הדרישות במתימטיקה ובמדעים מדוייקים, הפכו הידע והחינוך לספקי עזרים המאפשרים כביכול השגת יתרונות ''בקלי קלוטו''. הצדקתנות, הקול הזועם, ונימת ההתרסה הפכו תחליף להבנת יסודות האתיקה והחשיבה המדינית, מנגנונים בפיזיקה ותהליכים ביולוגיים. כל אחד הפך כאן ''בעל דעה'' כשדעה הינה בפועל אקט הבעתי/אקספרסיבי (בדומה לנהימות עונג במשגל או לצריחות כעס של בבונים), כתחליף להבנה ואינטלקט, והבנת הרציונל לתופעה או לעמדה. מערכים של מעין ''סיפורי רכילות'' תוך הצגת פרורי מידע בתפזורת ''מפה ומשם'' מחליפים את בניית הטעון, כשגם כשהוא קיים, הרי שהוא לוקה בהבנת היסודות הסיבתיים העמוקים לתופעות, לזיקות הגומלין בין תופעות, וכד'. צעקנות אקסהיביציוניסטית וצדקתנית מצד מבוגרים דחקנים הפכה לכלי לסרוס המורה מצד וועד ההורים, במה שמכונה ''שיתוף דמוקרטי בחינוך של ההורים''. כתוצאה מכך התדרדרו הישגי התלמידים הישראלים במבחנים בינלאומיים למקום ה- 33 במטימטיקה בעולם ולמקום ה- 37 במדעים, מתחת לאיראן ואלבניה וקרוב לבני שבט הזולו, דומני. | |||
_new_ |
מיכאל שרון: מפחיד לחשוב על זה אבל אתה צודק | |||
|
|||
המיעוט הצעקני נותן את קולו וצועק ככרוכיא. התעשיה מאפשרת נשירה אם לא ''הגירה'' אליה בגלל ההטבות ו''בריחת המוחות'' נעשית באופן שיטתי. חבל חבל חבל! מאד! מכאן שרמת ההבנה עומדת בשאלה הניצחית:''מה היתה כוונת המשורר?'' והתשובה?...עוד חזון למועד. חזק ואמץ ועוד נדבר. מוטק'ה | |||
_new_ |
מיכאל: השם יצילנו...הנה פרי הבאושים של החינוך האלו | |||
|
|||
האלוני והשרידי. רק מה שהוא הגדיל לעשות ועלה על מוריו. מיכאל, הרי אתה יודע את פעולת המטוטלת של השעון. פעם רחוק לפה ופעם רחוק לשם. לפעמים כשיש טעינת יתר או מתיחת יתר של הקפיץ, התגובה תהיה שהמטוטלת תעוף לכוון מסויים. או לימין או לשמאל. כנראה שהמטוטלת הזאת שנקראת ''מי שזוכר'' עפה לה לאיזה חור בצד שמאל ונתקעה שם. הצילו! להביא את השען... מיד! או, להכניס לגריטה ליד האלטלנה... איך לא? | |||
_new_ |
אברהמי: מעניין שהתותחן אמר שאם יש יום שיימחק | |||
|
|||
מחייו הוא היום שבו הוא כיוון וירה את הפגזים (שלשה) שהציתו את ה''אלטלנה''. ומעניין שיש עוד כאלו שרוצים לברך את התותח ''הטמא'' הזה שקיפד את חייהם של כעשרים אנשים. מי שזוכר כנראה משתמש בזכרון מאד סלקטיבי. גם כאלו יש! לצערינו. | |||
_new_ |
מכאן שלוחה ברכתי הנאמנה לתותחן על המעשה | |||
|
|||
האמיץ ועל תרומתו להקמת מדינת ישראל. חזק ואמץ ואל תחת כי אני עמך | |||
_new_ |
מי שזוכר: כנראה שלא תהסס לירות פגזים על בתים יהודי | |||
|
|||
אבל תהיה לך בעיה מצפונית להפגיז בית של ערבי שממנו יורים על יהודים;ולא חשוב אם הם מתנחלים או תושבי שיינקין | |||
_new_ |
קשקוש | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |