|
לא ממש לא הפתרון היחיד שהם לא יהיו פה להם יש | |||
|
|||
21 מדינות ללכת לשם לנו בקושי יש פיסת ארץ קטנה אנחנו ולא מותרים עליה כל כך בקלות | |||
_new_ |
אין להם אפילו מדינה אחת נוספת. | |||
|
|||
הם ערבים פלסטינאים. לא ערבים עירקים, סורים או כל דבר אחר. בנוסף, טרנספר הוא פשע ואנחנו כיהודים בוודאי שאסור לנו לבצע אותו אחרי מה שעברנו. | |||
_new_ |
טרנספר הוא לא פשע | |||
|
|||
אם לנו היו עושים טרנספר לפה ולא טובחים בנו לא היו נהרגים 6 מליון יהודים טרנספר זה לא רצח זה העברה | |||
_new_ |
טרנספר הוא בהחלט פשע. | |||
|
|||
כך הוכרז באמנת ז'נווה ו''העברת'' אנשים מביתם למקום אחר הוא פשע לא מוסרי. (''העברה'' = גירוש) | |||
_new_ |
העברת אנשים ממקום למקום מותרת | |||
|
|||
וישראל מסתמכת על זה כשהיא מעבירה תומכי טרור לעזה. העברת אוכלוסיות שלמות אסורה. אבל כמובן ששום סעיף לא מיושם מאמנת ג'נבה, אלא רק אם הוא נגד ישראל. תראה לדוגמה את הגירוש הגדול שעשו המרוקאים לשבטים הברברים מסהרה המערבית שבדרום מרוקו אל מאוריטניה ולאזור הגבול הסמוך אליה. שום פעילות או''ם לא תמכה בשבטים הברבריים, שום גינוי במועצת הביטחון ושום איום על סנקציות כלכליות מול מרוקו. | |||
_new_ |
אבנר, ישראל אינה נמדדת | |||
|
|||
במושגי וערכי מרוקו, ובצדק: ישראל מבקשת להמדד על פי נורמה מערבית מקובלת פוסט-מלחה''ע השנייה, וזוהי זכותה המלאה; אין זהו דבר של מה בכך, ולצד זכויות אדם והתחייבות לערכים דמוקרטיים מקבלת ישראל מעצם בקשה זו משנה תוקף בבואה לדון ברצח יהודי אירופה. מדינת ישראל המבצעת טראנספר - שפירושו גירוש עם אלפי הרוגים - תהווה דוגמא למדינה שאיבדה כל זכות להטפות מוסר עצם מעשה זה, היות ותישפט לפי אמות המוסר שמציבה היא לעולם האירופאי בכללותו בעבר ובהווה. | |||
_new_ |
''פוסט מלחמת העולם השניה'' | |||
|
|||
לאחר מלחמת העולם השניה, גורשו (באכזריות לא מעטה) למעלה מ- 12 מיליון גרמנים חזרה לגרמניה ואוסטריה. הדבר נעשה בהחלטה משותפת של שלושת בעלות-הברית המנצחות, שתיים מהן דמוקרטיות לעילא ולעילא. זהו אכן סטנדרט ראוי להסתמך עליו. אני ממליץ לך, בתור מי שיש לו גישה קלה יותר למקורות גרמניים, כמה גרמנים גורשו מבולגריה בסוף שנות השמונים, ומה היתה תגובתה של גרמניה לכך. | |||
_new_ |
הארץ חולקה כבר פעם. למה לחלק פעם נוספת? | |||
|
|||
יש שתי מדינות פלסטיניות, ירדן (1947) וישראל (1948). היתר סתם משחקי נדמה לי. | |||
_new_ |
כי המצב הדמוגרפי | |||
|
|||
מחייב חלוקה נוספת של הארץ. | |||
_new_ |
ובעוד 10 שנים נבצע חלוקה נוספת, המשולש, הגליל | |||
|
|||
והנגב בצפוני יימסרו לסוריה, לרש''פ ולמצרים בהתאמה? ובעוד 20 שנה נמסור גם את חיפה, עכו ויפו, למי שירצה לקבל אותן. ובעוד 30 שנה נבקש אזרחות באירופה, אמריקה או אוסטרליה. אתה חושב שהם ירצו לקבל אזרחים דפוקים כמונו? | |||
_new_ |
ישנם ערבים בגליל הדורשים ''אוטונומיה תרבותית''... | |||
|
|||
יהיו שיאמרו כי ''ככה זה מתחיל''. | |||
_new_ |
ככה זה מתחיל. עזמי בשארה כבר עבר שלב אחד קדימה | |||
|
|||
_new_ |
איזו דמגוגיה. | |||
|
|||
בקו הירוק אין ישוב ערבי צפוף כמו בגדה וברצועה. ערביי ישראל הם אזרחים ישראלים שמופלים לרעה ואת המצב הזה צריך לתקן. | |||
_new_ |
מה הקשר לצפיפות. אתה דיברת על ריכוזי אוכלוסיה | |||
|
|||
גדולים. אז היום יש ריכוזי אוכלוסיה יהודית גדולים בשטחים וריכוזי אוכלוסיה ערבית בישראל. לפי שיטתך, אנחנו צריכים לטרנספר את היהודים (כי הם לא זכאים לאדמה) ולטרנספר את האדמה שעליה יושבים ערבים בישראל ע''פ עקרון הכמות. ממש לוגיקה מעניינת. | |||
_new_ |
ריכוז האוכלוסיה הערבית בגליל | |||
|
|||
אינו גדול כמו ריכוזם בגדה וברצועה. (לא במקרה נמנעה הציונות מהקמת ישובים במקומות אלה) החזרת המתנחלים למדינתם נחוצה למען פתרון המצב. | |||
_new_ |
אני לא מדבר על המצב היום, אלא על הצפי לעוד 10 שנים | |||
|
|||
שהרי אם אתה מקבל את עקרון הרוביות (כעת הערבית בשטחים) אז אתה צריך לקבל את אותו עקרון בכל מקום. כבר היום הערבים הם הרוב בגליל העליון והגליל המערבי. העקרו שלך יהיה תקף גם לאזורים אלה. ויש כבר היום גורמים מערביי פלסטין וערביי ישראל שמדברים על זה, ומעוניינים להרחיב את תהליך שינויי הגבולות. כי גבולות 48' היו גבולות זמניים שלא מקובלים על אף צד. לא עלינו, לא על הירדנים ולא על הסורים. ומאז שיש עם פלסטיני (מסוף שנות ה- 60) גם לא עליהם. לכן מה שאני רוצה לומר לך, שנושא ריכוז אוכלוסיה אינו פקטור בקביעת האינטרס הלאומי ושאלת הבעלות הלאומית והמשפטית על שטחים כאלה ואחרים. | |||
_new_ |
אכן, איזו דמגוגיה נוסטלגית נפלאה... | |||
|
|||
הרי מבחר מזעקות ה''הצילו-דמגוגיה'' ששמענו ושבענו מהשמאל במהלך השנים. לצורך הנוחות תיקרא הדמגוגיה מעתה בשם ד': (כל הציטוטים אינם מדוייקים, אלא ברוח הדברים בלבד) ''ראו מי רק יודע לדבר, והביטו מה באמת עשו והקימו אירגוני ההתיישבות השורשיים מעבר לקו הירוק''. אנחנו מזניחים את יהודה ושומרון? ד'! ''אנחנו נחלק את ירושלים?! חוצפה! ד'! אנחנו שיחררנו את ירושלים, עם רבין הגיבור בראש. לא הימין ילמד אותנו מה זאת אחדות ירושלים''. ''אנחנו לעולם לא ניסוג לגבולות 67! בקעת הירדן, ירושלים המאוחדת וסביבותיה, מערב השומרון, הגולן... מי שמדבר אחרת הוא חצוף ודמגוג! ראו מי החזיר אותנו לגבולות 67 בגזרה המצרית...'' ד'! ''מי זה מאיים עם מדינה פלשתינאית! אנחנו?! דווקא בגין כמעט הקים מדינה פלשתינאית עם תכנית האוטונומיה המסוכנת שלו... לעולם! לעולם לא תקום מדינה שלישית בינינו לבין ירדן. בוודאי לא עם הביטחוניזם המהולל שלנו...'' חדל ד'! ''מי שיעלה בדעתו לרדת מרמת הגולן... גם לעת שלום... יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל!!!!!'' בההההה! חדל ד'! ''מה אתם אומרים? שהוויתורים ביש''ע יובילו לויתורים בתוך הקו הירוק, ולהסכמה לזכות השיבה? הנטרפה עליכם דעתכם?! הרי הקו הירוק הוא גבול מוכר על-ידי המשפט הבינלאומי, ולאף אחד אין תביעה עליו. מה אתם מקשקשים? ד'!!'' ''אנחנו נדבר עם אש''ף?! אנחנו? השמצות! רצח אופי! הצילו! ד' ד' ד'!'' ועוד דוהרת הרכבת... | |||
_new_ |
המצב הדמוגרפי אינו מחייב חלוקה נוספת | |||
|
|||
המצב הדמוגרפי האקטואלי הוא כזה: אלה המחייבים חלוקה נוספת של הארץ הולכים ועוזבים אותנו דמוגרפית (אם משום שהם יורדים מהארץ ואם משום שרמת הילודה אצלם הולכת ופוחתת). על כן, בעוד כמה שנים יוותרו כאן בעיקר יהודים שאינם מחייבים חלוקה נוספת של הארץ וערבים שאינם מעוניינים בחלוקה כלשהי (אלא בכיבוש איסלמי של היהודים). עם הערבים האלה - יש לקוות - יידעו היהודים האלה להסתדר. | |||
_new_ |
שרית - את רואה מהרהורי ליבך | |||
|
|||
בקרב העוזבים את הארץ היהודים, תמצאי מכל הסוגים והמינים. כולל הרבה כאלה שטווענים שצריך לכבוש את כל המזרח התיכון, רק שהם משאירים את העבודה לאחרים. ובעניין הילודה, כאשר למיעוט המשלם יימאס לשלם כל כך הרבה, ותשלומי העברה בגין ילודה מוגברת יפחתו, גם במשפחות בהן הילודה מוגברת, ישקלו את הגורם הכלכלי לפני הבאת ילד נוסף לעולם. | |||
_new_ |
רפי, קרא נא את המפה הדמוגרפית | |||
|
|||
היהודים המחייבים את חלוקת הארץ הם מיעוט בקרב כלל היהודים. שיעור היהודים המחייבים את חלוקת הארץ ועוזבים את הארץ גבוה משיעורם באוכלוסייה היהודית (כי יש להם מקצועות נדרשים יותר במדינות המערב ובהרבה מקרים יש להם שם גם משפחות שתומכות בהם בראשית ההגירה). כל זה - עובדות. ובאשר להרהורי הלב: אמנם, נכון הוא שיש המאמינים כי בכוחם למנוע את סבסוד המשפחות ברוכות הילדים ולהביא להקטנתן, אבל כמו שהתאוריות של שמעון פרס בדבר רווחה כלכלית כתרופה נגד טרור אינן מונעות מסעודיה העשירה לתמוך ולטפח טרור - כך התאוריה בדבר הקטנת קצבאות הילדים לא תפריע למי שרוצה ואוהב ילדים להוליד אותם. | |||
_new_ |
לעובדות צריך סימוכין. לא מספיק לכתוב שהן עובדות | |||
|
|||
אני מכיר עובדות קצת אחרות. | |||
_new_ |
רפי, אם כך, נסתפק בזה | |||
|
|||
שתספק לי נתונים ברורים המפריכים את הקביעה שרוב יהודי ישראל שוללים את חלוקת הארץ (כלומר, שוללים הקמת מדינה פלשתינית בשטחי יו''ש), ונתונים לא פחות ברורים המוכיחים כי העובדה שלאזרחים מסוימים נמאס לממן פעילות כלשהי של אזרחים אחרים הביאה להפסקת הפעילות הנזכרת מצד האזרחים ה''אחרים''. | |||
_new_ |
אם טרנספר הוא פשע | |||
|
|||
אז למה אתה רוצה לטרנספר את יהודי שומרון ויהודה? | |||
_new_ |
כי החזרת אנשים למדינתם | |||
|
|||
אינה טרנספר. לעומת זאת, גירוש אנשים מאדמתם הוא בהחלט טרנספר. | |||
_new_ |
אם אתה מקבל טענה מסוג זה, אז כמה זמן צריך | |||
|
|||
לשבת אדם על אדמתו כדי שלא ייחשב לכובש וכעבור כמה זמן גרושו לא ייחשב לטרנספר? והאם המתנחלים עומדים בקריטריונים אלה? | |||
_new_ |
מי שבא מלכתחילה | |||
|
|||
לאדמה לא לו, תמיד יהיה מתנחל וכובש. כך ה''אירים'' הפרוטסטנטים, הסרבים בבוסניה ובקוסובו, הגרמנים שהיו בחבל הסודטים ומתנחלינו בגדה וברצועה. | |||
_new_ |
כלומר - אתה תומך בגירוש ערבים? | |||
|
|||
הרי היהודים ישבו במקומות אלה עד לפני כאלפיים שנה, והוגלו משם בכוח. הערבים באו, לדבריך, לאדמה לא להם. | |||
_new_ |
לא. | |||
|
|||
ערביי הארץ הם צאצאים של תושבי הארץ במהלך כל הדורות שבכיבוש המוסלמי המירו את דתם וקיבלו את התרבות הערבית. לראייה, רצף הישובים כמו סילוואן=כפר השילוח. | |||
_new_ |
כן. | |||
|
|||
גם אם אתה מוצא פה ושם יישובים רצופים, לא תשנה את העובדה שערבים רבים היגרו לכאן לאחר תחילת המהפכה הציונית, בשל האפשרויות הכלכליות שהשתפרו באיזור. המקומות הקדושים ליהדות שמרו על קדושתם באורח רצוף במשך כל שנות הגולה, כך שאם רציפות היא הנימוק שלך, אתה עדיין אמור להיות בעד נישול הערבים מהאדמות היהודיות שאליהן הן פלשו באלפיים השנים האחרונות, פרט לאותם ערבים שהם צאצאי יהודים. | |||
_new_ |
ערבים לא פלשו לישראל באלפיים השנים האחרונות | |||
|
|||
מעולם לא היתה תנועה דינמית של ערבים לא''י, כמו בשנים הבודדות של הכיבוש, כשהכח הערבי (סעודי) וספיחיו שטף את א''י והמשיך צפונה ומערבה, ואח''כ מ- 1890 ועד שנות ה- 30 של המאה ו- 20. מעט ערבים (סעודים ומדבריות ירדן) הצטרפו לישוב הקטן והלא-ערבי שהיה קיים כבר. בין לבין נדדו מעט מאוד ערבים, הלוך ושוב. מרבית הארץ לא טופחה ולא טופלה. עיקר הגידול היה בעל. לא פותחו קרקעות חקלאיות, בודאי לא במישורים. הישוב הערבי היה די קטן וסטטי. מבקרים אירופאים במאה ה- 19 מציינים ומתעדים זאת. תנופת הישוב הערבי פרחה עם העליות הציוניות. עליות אלה עודדו את הגעת ערביי האזור, בשל הצורך במציאת משאבי קיום. הגיעו אוכלוסיות אפילו מלוב ומסודאן. ככה נוצר ריכוז מגוון של אוכלוסיה בעלת מכנה משותף די רחב. הם לא ראו עצמם כעם אותנטי, ואפילו היו יריבויות בים שבטים ומשפחות. ריבים ומחלוקות חילקו אותם. הם בטח לא חלמו על להיות עם פלסטיני, כי הם ראו ורואים עצמם ערבים. | |||
_new_ |
ארז לנדוור, הבה נעשה עיסקה: | |||
|
|||
הבה נגרש מארץ-ישראל את כל היהודים והערבים שהגיעו הנה במאתיים השנים האחרונות. כולל צאצאיהם. מה דעתך? ישנם, בספירה זהירה, לפחות שני מיליון ערבים כאלה, ויהודים כאלה יש אף יותר. או, לחילופין, הבה נתיר לכל מי שלפחות הורה אחד שלו נולד כאן, להישאר. ישנם לא מעט מתנחלים כאלה. עשינו עסק? | |||
_new_ |
אני פלשתינאי גם לפי הפלשתינאים | |||
|
|||
לק''י אריה - הצעת העסקה שלך טובה בשבילי - כבר כתבתי ששני ההורים שלי נולדו בארץ וכן ארבעת ההורים של ההורים שלי, כך שאפילו לפי הפירוש המחמיר ביותר של האמנה הפלשתינאית אני פלשתינאי - וכך גם הילדים שלי. אני כמעט בטוח שארז דוקא אינו עונה על ההגדרה הזו, ולכן אם הוא מאמין במה שהוא אומר עליו להסתלק חיש קל חזרה לאן שבא משם. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
יותר מזה. מרבית ערביי ארץ ישראל, המתקראים | |||
|
|||
משום מה פלסטינים, באו לכאן רק במאתיים השנים האחרונות מהרבה מדינות ערביות באזור הקרוב והרחוק. עיקרו של הגרעין הערבי עתיק השנים הוא מזמן הכיבוש הערבי במאה ה- 7. אז התמזגו הערבים עם תושבי הארץ הותיקים - צאצאי יוונים, קצת רומאים ומה לעשות גם קצת יהודים שנותרו (בעיקר בגליל ובדרום יהודה). בכל מקרה אם הכובש אינו רשאי להחזיק באדמה שכבש, הרי לערבים אין זכות כזו. והם הכירו בדבר, ואכן לא הוקמה שום מדינה פלסטינית במשך כל השנים, על אף שלכאורה אם הם היו פועלים הם היו משיגים אותה. אבל הם לא עשו זאת. למה? כי אין עם פלסטיני. לפחות לא עד אמצע שנות ה- 60 של המאה ה- 20. וגם הקוראן מכיר בהיותה של ארץ ישראל מדינתו של העם היהודי. ותשאל את השיחח' פלאצ'י. | |||
_new_ |
התנועה הלאומית הפלסטינאית | |||
|
|||
קמה עוד בסוף המאה ה19 ותפסה תאוצה בגלל הציונות. תשאל את יהושע פורת. | |||
_new_ |
שאלתי אותו. אלה היו תנועות שדגלו בסוריה הגדולה | |||
|
|||
כלומר ביטוי מדיני לתושבים הפלסטינים הערביים (להבדיל מהפלסטינים היהודים) במסגרת מדינית לא רלוונטית לביטויים כעם אותנטי, כי הם לא דיברו במונחים של עם אותנטי. גם בשנות ה- 50 וה-60 הם עדיין היו כלי משחק בידי מצרים בעיקר, אך גם ירדן וסוריה להמשך המלחמה בדרכים אחרות (טרור), והם לא ראו את עצמם אותנטיים. יאסר ערפאת עצמו היה בשנות ה- 50 פעיל ''האחים המוסלמים'' במצרים. הוא לא חלם על פלסטין, אלא כשהיה במפרציות ושם גוייס ללפדאין. רק כיבוש 67' עורר אותם, כי היה להם גב של ארצות העימות לדרוש את השטחים שנלקחו מהן. זה רק אינטרס טריטוריאלי-כלכלי. לפחות בתחילת הדרך. | |||
_new_ |
ארז: מה עם ה''טרנספר'' שעשו הרומאים [*] | |||
|
|||
[*] בהודעה זו נוסחה שאלה בצורה קצת אחרת. [המערכת] ליהודים ? אחרי ישיבה בארץ של כמעט 1000 שנה? וזה עד חרבן הבית השני. מה עם הטרנספר של יהודי חברון? הגולן? או אפילו יותר אחורה, הטרגדיות של מעלה גמלה והמצדה? לא, זה לא פשע כי הרי מדובר ביהודים ''הנאורים''. אבל הערבים ה''מסכנים'' שבהם משתמשים כקלפי מיקוח על כל ענין-זה עובר את אמנת ג'נבה!זה מוסרי! כנראה שהסוגיה פה היא משהו אחר לגמרי ממה שמנסים להציג. לימניים יש תשובות, לשמלאניים יש נושרים, ועוד כמה מאנטרות שחוקות המושרות בגרון ניחר בעוד היד האחת מניפה את הדגל הפרום שעליו חרתו ''שוויון לאזרחים'' ''מתנחלים החוצה''!''יורדו ההתנחלויות!'' ''חרדים לצבא!'' ועוד כמה ססמאות ואמרי שפר... לדוגמא,''ברכת'' השנה טובה של גדעון ספירו. מישהו יודע מה גילו של גדעון ספירו ? | |||
_new_ |
מוטק'ה, ספירו ''בסביבה'' הרבה שנים. נדמה לי שהוא... | |||
|
|||
איש צנחנים ותיק. משום מה מסתובב לי בראש שהוא אפילו צנח במיתלה ב- 56. אם נכון הדבר, כי אז ברור שהוא כבר לא ינוקא. אם נכון הדבר, סביר שאורי מילשטיין יודע משהו. אולי ספירו עצמו יכול לשפוך אור על העניין. | |||
_new_ |
לארז לנדוור: שים לב - גם אתה פולש! | |||
|
|||
לארז היקר, נראה לי שאתה לא עקבי: לאחר שאני עוקב כבר זמן מה אחרי מסריך אני חייב לשאלך: על פי איזה הגדרה או מתי בדיוק יהודי כמוני וכמוך הוא פולש לארץ זרה ומתי הוא מתיישב חוקי? אתה בדיוק מדקלם את המנטרות שהפלשתינאים טוענים לגבי כל היהודים שהגיעו לכאן מאז 1917 . מבחינתם של הערבים כל הישוב היהודי המהצהרת בלפור והלאה הוא פלישה לאדמה ערבית פלשתינאית שהיא הקדש מוסלמי. גם הכרזת מדינת ישראל נכללת בפלישה זאת, באם יש לך אומץ אנטלקטואלי להביט במציאות הלא נלבבת. התנועה הלאומית הפלשתינאית שוללת מכל וכל את הישוב היהודי, וההפרדה בין יהודי הקוו הירוק ליהודי המיזרחה לו { ''האוסט יודה החדשים''}, היא מלאכותית ונעשית מטעמים טאקטיים בלבד. לא לחינם דורשים הפלשתינאים , ובהם גם ערביי 1948, המכונים ערביי ישראל, את זכות השיבה, זו אינה דרישה טאקטית , זוהי תמצית התנועה הלאומית שלהם. אתה חייב לקחת אחריות על דבריך עד הסוף: אם היהודי הוא פולש לכאןלאדמה זרה {והכוונה לארץ ישראל המערבית}, אז אסור לך בתור אדם נקי כפיים לחיות כאן ולו יום אחד! יש בעיה בפתרון וישנה בעיה דמוגראפית וישנן עוד בעיות רבות, אך בהכריזך על היהודי כלא לגטימי בארץ ישראל שללת גם מימך עצמך את הזכות לשבת כאן. את הזכויות שלנו כיהודים לשבת בארץ ישראל קובעים רק אנחנו, ובאופן דמוקראטי. כן באופן דמוקראטי. כל עוד שהכנסת לא החליטה שהישוב בשיטחי יש''ע הוא בלתי חוקי אין לאיש זכות לעשות זאת במקומה. השמוש בדמוקראטיה אינו שמור לבעליו רק כשזה נוח לך, הוא שימוש מוחלט וביחוד בנושא כה חשוב בדבר חוקיות הישוב בשיטחי יש''ע. שנה טובה רפי אשכנזי | |||
_new_ |
השמאל המסכן | |||
|
|||
רחמנות על השמאל,כאותו ילד אומלל שלקחו לו את הצעצוע האהוב עליו ונתנו אותו לאחיו הוא מתחיל להשתולל,נשכב על הריצפה ובועט לכל עבר תוך שהוא מנסה לשבור את הצעצוע כדי שאף אחד לא יהנה ממנו. השמאל בארץ איבד את עשתונותיו,הוא מרגיש ש''לקחו'' לו את המדינה והוא מנסה בשארית כוחותיו לחסל אותה. לכל המודאגים,אל תדאגו,התרגיל המסריח שהשמאל עושה עם אויבי ישראל בעוזרו להם ל''נצח'' את אחיו ש''לקחו'' לו את המדינה,לא יצלח ויצא שכרו בהפסדו. היהודים בארץ ישראל יצאו מחוזקים ומחושלים מהבוגדנות של הערב רב וכשתהיה הפרדה ברורה ומוחלטת בינם לבינו יבוא הניקיון הגדול שאחריו ישארו כאן רק נאמני ארץ ישראל השלמה. | |||
_new_ |
אודי - מזמן לא הסברת איך תעשה את ההפרדה | |||
|
|||
מהשמאל, ואיך תגשים את חלומך הרטוב בעניין ה''נקיון'', הרי זה לא יקרה לבד. | |||
_new_ |
לרפי - אין צורך... | |||
|
|||
''לעשות'' הפרדה,היא נעשית מאליה, החילונים מקצינים לכיוון הכפירה והדתיים נעשים יותר יראי שמיים וההפרדה הולכת ומתחדדת עד לפירוד המוחלט ואז יהיה קל וברור יותר ''לנקות'' את הפסולת מהעם. יום טוב. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מלענות על שיטות הניקוי של | |||
|
|||
ה''פסולת'' וזאת אחרי שהגדרת אותה כל כך יפה לשיטתך. | |||
_new_ |
לרפי - אתה מחפש חיים קלים... | |||
|
|||
....הפניתי אותך מס' פעמים לספר נביאי ישראל,שם תקבל פירוט מלא ומפורט על ה''ניקוי'' והחומרים שישמשו לצורך כך. יום טוב. | |||
_new_ |
הייתי מעדיף לשמוע זאת בשפתך, כדי שלא תגיד אח''כ | |||
|
|||
שלא הבינו אותך. לי ברורה דרכך, אתה מסתיר אותה בחשיכה, כי כנראה שיש לך סיבת לכך. לכן צריך להוציא אותך לאור | |||
_new_ |
נכון, איריס, יש לכם מדינה אחת - שובו הביתה! | |||
|
|||
איזה מחשבה מעוותת - לפלסטינים החיים מאות שנים באותו חבל ארץ, יש ארץ אחרת (בעצם 21 ארצות). אם כולם מוסלמים ברור שהם יכולים לחיות בכל מדינה ערבית. נכון? למה לא נרחיב את המעגל ונשלח אותם לפקיסטן? גם הם מוסלמים, לא? לאיריס וחבריה, לעומת זאת, אין בית אחר. לעקור אותם מהשטחים (בו הם חיים 20-30 שנה) זה ממש טראנספר... | |||
_new_ |
מחשבה מעוותת, אכן | |||
|
|||
במפקד האוכלוסין של 1931, התברר שישנן לפחות 21 שפות שהן ''בשימוש רגיל'' אצל המוסלמים בארץ-ישראל, וזאת כמובן מלבד ערבית ועברית. תמהני... כיצד קרה ש21 ניבים, מכל חור על-פני כדור הארץ (אך בעיקר מהמזרח התיכון) שימשו כשפות חיות בשימוש רגיל, אצל ''עם'' שישב ''מאות שנים'' ''על אדמתו''? אולי הגברת שקד תוכל ליישב את 21 הסתירות הללו...? | |||
_new_ |
גם בסין ובהודו | |||
|
|||
יש מספר רב של של ניבים. האם הסינים הם פחות סינים בשל כך? | |||
_new_ |
לא דובים ולא סינים | |||
|
|||
בסין, וגם בליברפול-רבתי, ישנם ניבים שונים של סינית ושל אנגלית. כך קורה בקרב עמים שיושבים מאות שנים על אדמתם. המשנה והתלמוד מספרים לנו על הבדלי מבטאים בין הגליל ליהודה, וכן הבדלי מבטאים בין שבטים שונים ובין יהודה לישראל בתקופת המקרא. השאלה שלי היא פשוטה: לפי מפקד 1931, התברר כי המוסלמים במחוז ירושלים, כוללים, מלבד את ילידי הארץ (שגם אז חלקם נולדו להורים שהיגרו הנה בסוף המאה ה- 19), את ילידי הארצות הללו: סוריה; עבר-הירדן (דהיינו: ארץ-ישראל המזרחית); קפריסין; מצרים; חיג'אז; עיראק; תימן; שאר שטחים ערביים; פרס; תורכיה; אסיה התיכונה; תת-יבשת הודו; המזרח הרחוק; אלג'יריה; מארוקו; טריפולי; תוניסיה; שאר אפריקה; אלבניה; צרפת; יוון; ספרד; בריטניה; ברית-המועצות; ארצות-הברית; מרכז ודרום אמריקה; אוסטרליה. הלשונות שהיו ''בשימוש רגיל'' בקרב מוסלמים בארץ-ישראל , מלבד עברית וערבית, הן: אפגאנית; אלבנית; בוסנית (שמא הכוונה לסרבו-קרואטית?); סינית; צ'רקסית; אנגלית; צרפתית; גרמנית; יוונית; צוענית; הינדוסתאנית; ניבים הודיים; יאוואנית; כורדית; פרסית; פורטוגזית; רוסית; ספרדית; סודאנית; תכרורית; תורכית. (מתוך: מפקד ארץ-ישראל - 1931, מתוך ''מאז ומקדם'', ג'ואן פיטרס, פרק 11). השאלה היא פשוטה: מהיכן כל המגוון הזה של מקומות לידה מכל פינה על-פני כדור הארץ, ולשונות שונות ונבדלות מתרבויות רחוקות שהתקבצו הנה, אם בסך הכל מדובר ב.... ''עם'' שישב ''מאות שנים'' על ''אדמתו''? | |||
_new_ |
ומה עם דובי פנדה? | |||
|
|||
1.מה אומרים נתוני אותו מפקד באחוזים - כמה אחוזים מתוך כלל המוסלמים מדברים באותן שפות, עבור כמה מהן זוהי שפת אם, כמה רכשו את השפות בנדודים מעבר לים? 2.האם המפקד מקיף את כל ערביי פלסטין של אותה תקופה או רק את תושבי ירושלים וסביבתה? הנתונים שאתה מעביר לוקים בחסר. אפשר קצת מפרט עובדתי לפני שנשלח את הפלסטינים הביתה - לבוסניה, הודו ואפגניסטן? | |||
_new_ |
פנדה? פנדה זה גם סוג של צבע... | |||
|
|||
מקומות הלידה (כשלושים אזורים על-פני עולמנו הקטן) מתייחסים למוסלמים תושבי מחוז ירושלים, ואילו הלשונות הן של מוסלמים תושבי ארץ-ישראל (המערבית) כולה. כיצד אירע שבאותה אוכלוסיה ישנם דוברי ''תכרורית'', ''אפגאנית'' ושאר לשונות אקזוטיות? אולי מדובר באוכלוסיה שאוהבת לטייל ברחבי העולם. אבל אם נהיה רציניים לרגע, אין ולא היתה מעולם ספירה מדוייקת ומוסמכת של המהגרים הערביים לארץ-ישראל המערבית, וזאת מסיבות פוליטיות. אני מפנה אותך לספרה של ג'ואן פיטרס, ''מאז ומקדם'', שבו היא עושה ככל שביכולתה על-מנת לבנות הערכה מקורבת למציאות. הספר יצא לאחרונה בהדפסה מחודשת בהוצאת הקיבוץ המאוחד, ב- 500 עותקים, כמדומני. שם ישנו דיון מפורט בעשרות מסמכים, תזכירים, מחקרים ונתונים. אם בכל זאת לא יעלה בידך להשיג את הספר, אם בספריה אם בחנות - אנסה להביא נתונים מסכמים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |