פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פִילִיטוֹן: הַמּוֹנוֹלוֹג שֶׁל שׁוֹמֵר זְכֻיּוֹת הָאָדָם
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 27/05/2010 שעה 15:00)


פִילִיטוֹן: הַמּוֹנוֹלוֹג שֶׁל שׁוֹמֵר זְכֻיּוֹת הָאָדָם

אַרְיֵה פֶּרֶלְמָן



''אַף פַּעַם לֹא אָהַבְתִּי אוֹתָם בִּמְיֻחָד, אֲנִי מוֹדֶה. אֲבָל הַעֲמָדוֹת שֶׁלִּי לְעוֹלָם אֵינָן מֻנְחוֹת עַל-יְדֵי הָרֶגֶשׁ. אֲנִי הֲרֵי רַצְיוֹנָלִיסְט מֻבְהָק, יוֹדֵעַ לַעֲשׂוֹת הַפְרָדָה מֻחְלֶטֶת בֵּין רְגָשׁוֹת (אַחֲרֵי הַכֹּל גַּם אֲנִי אֱנוֹשִׁי כְּמוֹ כֻּלָּם) לְבֵין דֵּעוֹת וְהַשְׁקָפוֹת עוֹלָם.

אָז אֵיךְ אָמַרְתִּי? אַף פַּעַם לֹא חִבַּבְתִּי אוֹתָם. אֲפִלּוּ הָיִיתִי אוֹמֵר שְׁדֵי תִּעַבְתִּי אוֹתָם עִם הַמַּרְאֶה הַמּוּזָר שֶׁלָּהֶם, הַלְּבוּשׁ הַמְּשֻׁנֶּה, חִתּוּךְ הַדִּבּוּר... אֲפִלּוּ הָעִבְרִית שֶׁבְּפִיהֶם לֹא נִשְׁמְעָה לִי אוֹתָהּ עִבְרִית. אֲבָל נִיחָא. הָבָה נִהְיֶה אוֹבְּיֶקְטִיבִיִּים וְנִתְמַקֵּד בְּעִנְיְנֵי חֹק וּמִשְׁפָּט; הָבָה נְדַבֵּר עַל צֶדֶק, עַל דֶּמוֹקְרַטְיָה, עַל דֶּמוֹגְרַפְיָה וְעַל זְכֻיּוֹת הָאָדָם, כְּפִי שֶׁהֵן בֶּאֱמֶת צְרִיכוֹת לִהְיוֹת:

הֵם הִסְתַּנְּנוּ לַמְּקוֹמוֹת שֶׁהֵם נִמְצָאִים שָׁם בְּנִגּוּד לַחֹק. אָמְנָם, נָכוֹן הוּא שֶׁבְּחֵלֶק מֵהַמִּקְרִים הֵם פָּעֲלוּ כִּבְיָכוֹל בְּאֹפֶן ''חֻקִּי'', אֲבָל הֲרֵי כֻּלָּנוּ יוֹדְעִים שֶׁמְּדֻבָּר בְּקוֹמְבִּינוֹת, בְּחֻקִּים 'תְּפוּרִים', בַּעֲצִימַת עֵינַיִם וְשִׁיטַת יָד-רוֹחֶצֶת-יָד... הַשַּׂר הַמְּמֻנֶּה עוֹצֵם עַיִן אַחַת וְקוֹרֵץ בַּשְּׁנִיָּה בִּתְמוּרָה לְסִיּוּעַ פּוֹלִיטִי זֶה אוֹ אַחֵר בֶּעָתִיד. 'שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל-פְּנֵי הַמָּיִם' מַמָּשׁ. בְּקִצּוּר כְּמוֹ שֶׁאוֹמְרִים: ''כָּשֵׁר - אֲבָל מַסְרִיחַ''.

פִּתְאוֹם אַתָּה לֹא מֵבִין מֵאֵיפֹה הֵם צָצוּ! כָּל כָּךְ הַרְבֵּה יֵשׁ מֵהֶם, וַאֲפִלּוּ בָּתֵּי תְּפִלָּה בָּנוּ לָהֶם, חוּגֵי תַּרְבּוּת וְחַיֵּי קְהִלָּה כְּאִלּוּ רַק הֵם קַיָּמִים בָּעוֹלָם. לֹא פֶּלֶא שֶׁבְּאֹפֶן פָּרָדוֹכְּסָלִי, דַּוְקָא כָּאן בְּאֶרֶץ הַקֹּדֶשׁ, שׁוּב אֲנַחְנוּ רוֹאִים תּוֹפָעוֹת שֶׁל הִסְתַּגְּרוּת בְּגֶטָאוֹת מֵרָצוֹן, כְּמוֹ בַּגּוֹלָה שֶׁמִּמֶּנָּה כָּל כָּךְ הִתְאַמַּצְנוּ לִבְרֹחַ. בְּחֵלֶק מִמְּקוֹמוֹת מוֹשְׁבוֹתֵיהֶם אֲפִלּוּ לַמִּשְׁטָרָה לֹא קַל לְהִכָּנֵס, וְצָרִיךְ לְפָחוֹת יָסַ''מ כְּדֵי לְטַפֵּל בָּהֶם.

יֵשׁ מִבֵּינֵיהֶם פּוֹשְׁעִים וַעֲבַרְיָנִים. טוֹב, לֹא כֻּלָּם, בְּוַדַּאי שֶׁלֹּא. רֻבָּם עוֹבְדִים לְפַרְנָסָתָם וְשׁוֹמְרֵי חֹק (כְּכָל שֶׁעֶצֶם נוֹכְחוּתָם בִּמְקוֹמוֹתֵיהֶם ''חֻקִּית''...) אֲבָל בְּהֶחְלֵט יֵשׁ בְּקִרְבָּם עֲבַרְיָנוּת. וְשִׂיא הַחֻצְפָּה זֶה אֵיךְ שֶׁהַמְּדִינָה עוֹדְדָה אֶת הַגָּעָתָם אוֹ לְפָחוֹת לֹא מָנְעָה אֶת הִסְתַּנְּנוּתָם, וְאַף הֶעֱלִימָה עַיִן מֵחֲטָאֵיהֶם הַקְּטַנִּים וְהַבֵּינוֹנִיִּים, וְהֵם עוֹד מְבַצְּעִים עֲבֵרוֹת! פָּשׁוּט חֻצְפָּה!

מֵילָא הָעֲבַרְיָנוּת. זֶה עוֹד אֶפְשָׁר לְהַגִּיד בַּשּׁוּלַיִם. אֲבָל תַּחְשְׁבוּ לְעַצְמְכֶם כַּמָּה כֶּסֶף הֵם עוֹלִים לָנוּ! כַּמָּה פַּרְנָסָה וְתַקְצִיבֵי רְוָחָה הָיָה אֶפְשָׁר לְהַעֲנִיק לַיִּשְׂרְאֵלִים הַטּוֹבִים הָאֲמִתִּיִּים אִלּוּלֵא הָיוּ הַפָּרָזִיטִים הָאֵלֶּה כְּאֶבֶן רֵחַיִם עַל צַוָּארֵנוּ! כֵּן, פָּרָזִיטִים אֲנִי אוֹמֵר! טוֹב, אִי אֶפְשָׁר לְהַגִּיד שֶׁהֵם גּוֹזְלִים מְקוֹמוֹת עֲבוֹדָה בְּאֹפֶן יָשִׁיר, כִּי לֹא תָּמִיד מְדֻבָּר בְּאוֹתָן הַמִּשְׂרוֹת, אֲבָל בְּאֹפֶן עָקִיף מַצָּבֵנוּ הַכַּלְכָּלִי הָיָה טוֹב לְאֵין עֲרֹךְ אִלּוּלֵא בָּאָה עָלֵינוּ צָרָתָם!

וְהַסַּכָּנָה הַדֶּמוֹגְרָפִית, זֶה עֵז?! בְּעֶצֶם נוֹכְחוּתָם הֵם מְאַיְּמִים עַל קִיּוּמָהּ שֶׁל יִשְׂרָאֵל כִּמְדִינָה יְהוּדִית דֶּמוֹקְרָטִית, וּבְכָל יוֹם שֶׁעוֹבֵר וְהֵם מַמְשִׁיכִים לִפְרֹחַ וּלְהִתְרַבּוֹת וּלְהִתְבַּסֵּס - כָּךְ הוֹלֵךְ וְנָגוֹז חֲלוֹם הַדּוֹרוֹת עַל מְדִינָה יְהוּדִית בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל עִם רֹב יְהוּדִי מוּצָק, שֶׁנּוּכַל סוֹף כָּל סוֹף לִשְׁקֹט לֹא אֵיזֶה אַרְבָּעִים שָׁנָה אֶלָּא אַרְבָּעִים דּוֹרוֹת לְפָחוֹת...

וּמַה שֶׁהֲכִי מַרְגִּיז, זֶה שֶׁתּוֹמְכֵיהֶם אוֹמְרִים שֶׁחֵלֶק מִבְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם כְּבָר נוֹלְדוּ בְּאוֹתָם הַמְּקוֹמוֹת שֶׁאֲלֵיהֶם הִסְתַּנְּנוּ, אוֹ בָּהֶם ''הִתְנַחֲלוּ'' הוֹרֵיהֶם, וְהֵם כִּבְיָכוֹל תְּמִימִים וּטְהוֹרִים שֶׁאֵינָם אֲשֵׁמִים בְּמַעֲשֵׂי אֲבוֹתֵיהֶם שֶׁהֲרֵי - כָּךְ הֵם מְגַלְגְּלִים עֵינֵיהֶם הַשָּׁמַיְמָה - ''אָבוֹת אָכְלוּ בֹּסֶר וְשִׁנֵּי בָּנִים תִּקְהֶינָה''? וְעוֹד טוֹעֲנִים שֶׁאֲבוֹתֵיהֶם בִּכְלָל לֹא אָכְלוּ בֹּסֶר וְהֵם תּוֹרְמִים לַחֶבְרָה הַיִּשְׂרְאֵלִית! אָזְנַיִם תְּצִלֶּינָה!

אוֹי... דִּמְעוֹת הַתַּנִּין הַלָּלוּ! יְלָדִים שֶׁנּוֹלְדוּ מִבְּלִי לְבַקֵּשׁ זֹאת, וְכָל מַה שֶׁהֵם רוֹאִים סְבִיבָם אֵינֶנּוּ תּוֹצָאָה שֶׁל רָצוֹן אוֹ מְדִינִיּוּת אוֹ אִידֵאוֹלוֹגְיָה אוֹ אַף שְׁאִיפָה לְשִׁפּוּר אֵיכוּת הַחַיִּים - אֶלָּא תַּבְנִית נוֹף מוֹלַדְתָּם!... מַמָּשׁ מְרַגֵּשׁ עַד דְּמָעוֹת... אָז מַה?! לְהוֹתִיר בִּמְקוֹמָם אֶת אוֹתָם ''יְלָדִים-יְלִידִים'', שֶׁחֶלְקָם כְּבָר בָּגְרוּ וְלֹא מַמָּשׁ יְלָדִים? לְהוֹתִיר נְטוּעִים בָּאֲדָמָה אֶת צִמְחֵיהֶם וּפֵרוֹתֵיהֶם שֶׁל זַרְעֵי הַחֵטְא וְהַמִּרְמָה שֶׁנִּטְּעוּ בִּידֵי פּוֹרְעֵי חֹק וַעֲבַרְיָנִים ''חֻקִּיִּים''?!

וַאֲנִי אוֹמֵר: לֹא! אֲנִי אוֹמֵר לְגָרֵשׁ. לֹא כְּמוֹ שֶׁנַּעֲשָׂה בְּגוּשׁ קָטִיף. אֲנִי בָּטוּחַ שֶׁאֶפְשָׁר יוֹתֵר בַּעֲדִינוּת. טוֹב, לֹא הָיִיתִי מְכַנֶּה זֹאת ''גֵּרוּשׁ'', כִּי אִם הַחְזָרָה הַבַּיְתָה. כִּי לַמְרוֹת שֶׁהֵם ''נוֹלְדוּ'' בְּ''בֵיתָם'', כֻּלָּנוּ יוֹדְעִים הֵיטֵב שֶׁאֵין זֶה בֶּאֱמֶת ''בֵּיתָם'', וְהַדָּבָר נָכוֹן שֶׁבַע מוֹנִים לְגַבֵּי הוֹרֵיהֶם.

לְהַחְזִיר הַבַּיְתָה, כֵּן.

מַה? מַה אָמַרְתָּ שָׁם?

לְהַחְזִיר הַבַּיְתָה אֶת הַמִּתְנַחֲלִים?

מִי דִּבֵּר עַל הַמִּתְנַחֲלִים בִּכְלָל?

דִּבַּרְתִּי עַל הָעוֹבְדִים הַזָּרִים. וְיַלְדֵיהֶם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הומורסקה אינפנטילית
עמיש (יום חמישי, 27/05/2010 שעה 15:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרה נפל לידי בשבוע שעבר העתון של ש''ס (יום ליום או משהו בדומה לזה), לך וקרא שם מה כותבים על העובדים הזרים כאשר עסקני ש''ס הם מגדולי היבואנים של הסחורה הזו.
_new_ הוספת תגובה



הומורסקה אינפנטילית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 27/05/2010 שעה 17:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עובדים זרים'' כמה שקר ורוע מסתתרים מאחורי מילים אלה .

הם כאן כי יצחק רבין פתח להם את הדלת .
הם כאן כי בואם מבטל את הצורך לשלם יותר לעובדי הכפיים הישראליים ולתת פנסיה הוגנת , וחופשה שנתית , וביגוד , והבראה , וימי מחלה וביטוח בריאות וקביעות בעבודה .
הם ממשיכים להיות כאן כי מי שבאמת יכול לסלק אותם אינו בסכנה .
שמעתם פעם על עובדים זרים בעיתונות ? ברדיו ? בטלוויזיה ? בבנקאות ? בשרות הממשלתי ? שמעתם על שופטים תאיילנדים בישראל ? או שוטרים סודאנים בישראל ?

העובדים הזרים מבצעים עבודות ''מ''
''מ''לוכלכות , ''מ''מעיפות , ''מ''מסריחות , ''מ''ועטות שכר , ואם יגורשו העובים הזרים ==> יידרשו הישראלים שייעשו אותן עבודות שכר רב יותר . שכר שהחברים של יצחק רבין והשדירה הפוליטית שלו ייאלצו לשלם . . . רחמנא ליצלן . . .

וכעת כבר נשמעת הייללה ''ילדי עובדים זרים'' שנולדו בישראל . . . מסכנים . . .
_new_ הוספת תגובה



אחרי שרצחתם אותו
עמיש (יום חמישי, 27/05/2010 שעה 17:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם גם יכולים להוסיף ולתלות בו כל מני בוקי סריקי
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 29/05/2010 שעה 17:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הומניזם – לראשונה הועמד האדם במרכז ההוויה ולא האל .
תומס מור כתב את ''אוטופיה'' על המבנה של מדינה דמיונית מדינה הגיונית לא-נוצרית .
מרד דתי – ז'אן קלווין ומרטין לותר מרדו נגד האפיפיור והביאו לניתור חלקים גדולים מהכנסיה הקתולית . תרגום הספר לשפות לאומיות . הנרי השמיני ניתק את הכנסיה האנגלית מרומא .
באומנות – התחילה תחיה של הביטוי נוסח יוון הקדומה בניגוד לצורות השטוחות של ימי הביניים .
הפריצה המדעית – חקרנות הובילה יותר ויותר להבנת העולם במציאות . כימיה , אסטרונומיה , טבע וגוף האדם .

לפני מאות שנים בודדות היה שינוי חברתי גדול הוא ההומניזם . המחשבה שהאדם וקיומו הוא התכלית ולא עבודת האל .
מיכלול התכונות הטובות נקרא אתוס . ההומניסטים החלו לעסוק מחדש בהבנת המוסר מהותו ותפקידו , החובות שבו והטוב שבהשגתו .
החברה שהייתה מלוכנית , עם פריבילגיות לאצולה ולכמורה , עם עבדים ואריסים הלכה והתפתחה לחברה בורגנית , עשירה ובעלת דרישות .
הפילוסופים השונים שבאו בזה אחר זה העמיקו את הרצון לחינוך , לחופש , לזכויות האדם ולשותפות בשלטון .
לדעת שפינוזה האלוהות היא כלל העולם הטבעי . כלומר אין אלוהים של ממש ואין משמעות לצווים הדתיים . הכל צריך לבוא מהנפש . טוב הוא מה שטוב לאדם .

לדעת תומס הובס מצבו הטבעי של האדם הוא מלחמת כל-בכל , והוא מתאר את התפתחות החברה האנושית כהתאגדויות שונות של בני אדם לצורך הגנה הדדית . ההיחלצות ממצב לחימה מתמדת היא בעזרת אמנה חברתית .

ג'ון לוק היה אבי הליברליזם והרעיון הדמוקרטי . הוא טען כי לכל אדם יש הזכות לחיים , הזכות לחירות והזכות לקניין . יעד השלטון להגן על זכויות אלו של הפרט .

דיוויד יום נחשב לאבי הספקנות המודרנית . לכל תוצאה יש סיבה . מה היא ? הוא גם העלה את בעית האינדוקציה . מה הבסיס הלוגי לכך שתהליך שקיים כעת או בעבר ימשיך להיות כזה בעתיד ?

לדעת רבים היה ז'ן-ז'ק רוסו והגותו נקודת מפנה גדולה בתפישה הפילוסופית את היחס לאדם ולזכויותיו . לדעתו האדם נולד כפרא אציל , תכונות שהחברה הורסת ומכאן לחינוך הילד ללא כבלים . בסיפרו ''אמיל'' הציג את השקפתו על חינוך האדם מהולדתו . את ספרו החשוב - האמנה החברתית התחיל במשפט '' האדם נולד חופשי ובכל מקום הוא כבול באזיקים'' . לדעתו המצב הטבעי גרוע , בלי חוק ומוסר . לכן נחוצה מדינה עם חוקים שתסדיר את היחסים בין בני האדם .

עמנואל קאנט ניסח בין השאר את הצו הקטגורי ''עשה מעשיך רק על פי אותו הכלל המעשי אשר, בקבלך אותו, תוכל לרצות גם כן כי יהיה לחוק כללי'' .
כאן חשוב להזכיר את הלל הזקן שאמר ''כל דעלך סני לחברך לא תעביד'' כלומר על תעשה לחברך מה ששנוא עליך .

לסיכום
לפי השקפות פילוסופיות יש לנהוג בזולת עלפי האופן שבו רצונך שינהגו בך . יש לתת לזולת אותן זכויות שאתה חפץ בהן לעצמך .

בשנת 1858 פירסם צ'רלס דרווין את סיפרו ''מוצא המינים'' ובשנת 1871 את סיפרו ''מוצא האדם'' . הוא הגיע למסקנה כי בקרב היצורים החיים קיימת תחרות בלתי מוכרזת . תחרות זו גורמת להיעלמם של היצורים הפחות מתאימים . לתהליך זה קרא דרווין ''הברירה הטבעית'' .

לדעתי , הבנתו את תהליך הברירה הטבעית המנפה יצורים חיים אל מחוץ לקיום מתמשך בשל אי התאמתם , הוא מהפך שהפילוסופים עדין לא איכלו .
לדעתי , התהליך הזה גורם לתוצאות , בין אם רוצה בהן האדם ובין אם לא . בין אם השקפת עולמו של היחיד או הרבים היא מכל סוג שהוא .

להבנת פעולתם ההדדית של יחידים וקבוצות פיתח ג'ון נוימן יחד עם אוסקר מורגנשטרן ענף מתמטי שנקרא ''תורת המשחקים'' אשר בו מדמים כל מפגש בין שני גורמים או יותר למשחק GAME ולא TOY .
על פי תורת המשיחקים כל מפגש בין יחידים או קבוצות מכיל אלמנט של ''משחק'' שבו כל צד מרויח או מפסיד משהו . לעיתים נדירות המשחק מסתיים ללא שינוי אצל המעורבים .

להדגמת ''המשחק'' נוצרה עלילה הנקראת ''דילמת האסיר'' , אך בידענו כי החיים מתנהלים עם כמות עצומה של ''משחקים'' הכין רוברט אקסלרוד הדמיה של דילמת האסיר אך לא כארוע חד-פעמי אלא כסידרה ארוכה מאד של ארועים כאלה ואשר בהם כל משתתף ''במשחק'' יודע את תוצאות ''המשחקים'' הקודמים .

להרצת ההדמיה באסטראטגיות שונות היו תוצאות בעלות חשיבות בתחומים אחדים .

אחד התחומים הוא הפילוסופיה של המוסר .

''המשחק'' של בני האדם מתנהל באופן דומה להדמיה המלאכותית שהכין אקסלרוד . תוצאות מוסיפות ותוצאות מפחיתות הן חלק מהתהליך האבולוציוני . השערות פילוסופיות על המוסר ובמיוחד על השפעתו ועל תוצאות הפעולה לפיו מתבררות כבלתי ''הישרדותיות'' בחלק מהמקרים .
במיוחד מקעקעת ההדמיה של אקסלרוד את הפסקנות הקטגורית , בדיוק כמו בברירה הטבעית .
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
אריק פורסטר (שבת, 29/05/2010 שעה 22:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שפגעת בזכויות הקופירייט של ויקיפדיה.
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
אריה פרלמן (יום ראשון, 30/05/2010 שעה 13:08)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בְּיַלְדוּתִי הַמּוֹרִים הָיוּ אוֹמְרִים: ''לֹא אִכְפַּת לִי שֶׁתַּעֲתִיקוּ מֵהָאֶנְצִיקְלוֹפֶּדְיָה - הָעִקָּר שֶׁתָּבִינוּ מַה אַתֶּם קוֹרְאִים''.
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
אריק פורסטר (יום ראשון, 30/05/2010 שעה 21:23)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והסיבה שאתה חושב שעירן מבין את מה שהוא מעתיק היא...?
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
אריה פרלמן (יום ראשון, 30/05/2010 שעה 22:32)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא בָּדַקְתִּי הַאִם הוּא מֵבִין אֶת מַה שֶׁהוּא מַעֲתִיק. רַק אָמַרְתִּי שֶׁמֻּתָּר לוֹ לְהַעֲתִיק כָּל עוֹד הוּא מֵבִין.
_new_ הוספת תגובה



והסיבה שאתה חושב שהוא מעתיק היא... ?
דוד סיון (יום שני, 31/05/2010 שעה 4:35)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים עירן מעתיק, לפעמים תוכל להראות שהוא אינו מבין
את הדברים או שהוא טועה במסקנותיו. אבל כרגע הבעיה היא שלך - תצטרך להראות שהוא העתיק.

למען ההגינות תצטרך לעשות זאת לפני שאתה ממשיך להתווכח... לא?
_new_ הוספת תגובה



זכויות אדם או זכויות לאדם ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/05/2010 שעה 5:56)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כל מה שיש לך להגיד בנושא ?

אני נעזר לנוחיותי בויקיפדיה . הנוחיות היא בהיעדר דיפדוף בספרים רבים ובמהירות הגישה . כמוכן הדיוק עולה על היעזרות בזיכרון .
יחד עם זה , אני יודע מה לחפש ומה לקשר למה . כמוכן אני מסנן את מה שנראה לי מיותר עלפי הצרכים שלי .

מאחר ולא עשית לי מעולם מבחן בידע אישי אין לך מושג על היקף ידיעותי . אחרים יודעים .

אני גם נמנע מלבקר את דלות ורדידות כתיבתך .
ולכן אתה מוזמן להגיב למה שכתבתי , או לשתוק באלגנטיות . תמיד תחשב לחכם אם תשתוק .
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 31/05/2010 שעה 7:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תדאג אריה אין סכנה שתחשב לחכם. לפחות לא לפי הדברים שפירסמת עד היום בפורום. ההערות בנוגע לשימוש התכוף שהינך עושה בוויקיפדיה נועדו לרמוז לך שאתה לא בכיוון הנכון. אך נראה שהבנת רמזים או ניואנסים היא לא הצד החזק שלך.
_new_ הוספת תגובה



שימותו השקרנים . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/05/2010 שעה 8:26)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נואנסים הם שיטה מתוחכמת לא להגיד אמת .

האמת היא תמיד פשוטה וברורה ואין בה נואנסים .

הויקיפדיה ברמת הדיוק שבה היא בכוון טוב מאד .
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 6:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסאטירה נועדה לחשוף אמת. אך בשל הפרשנות המוזרה שפרלמן מנסה
לתת לנושא השמירה על זכויות האדם - מנסה הוא להראות לנו שדווקא אלה
המחזיקים בדעות 'מתקדמות' הם גזענים ככל האדם - נופלת הסטירה לים התיכון,
וקופצת על סירה בדרך לעזה.

מעניין שיש פתאום זהות דעים לכאורה בין פרלמן ופסח רויטמן: הרי גם רויטמן
ניסה ל'הוכיח' לאחרונה שדווקא אלה שאמורים לשמור על זכויות האדם מפרים
אותן.

האם המגמה הזאת היא מקרית. כמובן שלא. בוער ליהודים בישראל להוכיח
בכל מחיר שהם בעלי ערכים ועמדה מוסרית. ואם המציאות של מעשיה של ישראל
טופחים על פניהם, הרי הדבר השני היעיל ביותר נראה להם המסע להפחתת
המשקל של נושא זכויות האדם בחיינו. הרי, ממאמרו של צופיה רויטמן ניתן
להבין שאם אלה הממונים על השמירה על זכויות האדם מועלים בתפקידם, הרי
אין לבוא ולדקדק באופן שבו אנו היהודים שומרים עליהן בבואנו לעשוק את
האוכלוסיה הפלסטינית ולהרוג בה. וככל שניתן להסיק מהפיליטון של פרלמן,
זו גם אחת המסקנות האפשריות אצלו.

מי שנוגעת בנקודה זו - של הפניה של היהודים בישראל להדחקה את
ערכי האדם עליהם גדלו כיהודים וכישראלים - היא מרגרט אטווד
שביקרה בישראל בפעם הראשונה וכתבה את רשמיה בכתבה קצרה ב'הארץ'.
הנה קטע קצר מדבריה:

''הצל איננו הפלסטינים. הצל הוא היחס של ישראל לפלסטינים, והקשר שלו לפחדים של ישראל. ככל שהיחס לפלסטינים מחמיר בשם הפחדים הללו, כך גדל הצל, והפחדים גדלים אתו; והצידוקים ליחס מתרבים. הניסיון להשתיק ביקורת מבשר רעות; כך גם השפה שבה משתמשים בניסיונות ההשתקה. ברגע שבו מתחילים לכנות אנשים בשמות מזיקים, כמו ''צפע'', רומזים שיש להשמיד אנשים אלה. אם לתת רק דוגמה אחת: לבני הטוטסי הדביקו תוויות כאלה שוב ושוב בחודשים שלפני תחילת הטבח ברואנדה. מחקרים כבר הראו שאנשים מהשורה מסוגלים לבצע מעשי זוועה אם נאמר להם שזו הגנה עצמית, או שהם פועלים למען ''הניצחון'' או לטובת האנושות.''
_new_ הוספת תגובה



תגיד,יוסוף, עדיין זורקים אנשי פת''ח מקומה שלישית אחרי ששברו להם א
ע.צופיה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 7:36)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שמרגרט אטווד אמרה להם שזה לא יפה והם הפסיקו.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 8:39)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֵין שׁוּם קֶשֶׁר בֵּין הַתְּגוּבָה לַמַּאֲמָר...
_new_ הוספת תגובה



כרגיל
ע.צופיה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 9:00)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם אני אנני אני אז מי אני בכלל
(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 9:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מעניין שלא לפסח רויטמן או לאריה פרלמן יש תגובה עניינית לדברי.
פרלמן כתב פיליטון המדגים כיצד ה'ליברל' הישראלי הטיפוסי (יכול להיות
איש שמאל) - זה המוחה על כל גילוי של גזענות כלפי הפלסטינים - משתמש
באותה שפה גזענית ביחס לאוכלוסית העובדים הזרים בישראל.

ובכך מראה פרלמן כביכול שבקרב הציבור הליברלי בישראל יש צביעות רבה
ויחס מפלה כלפי עובדים זרים המורה על כך שהמאבק של השמאל הישראלי
לשמירה על זכויות האדם בישראל מבוסס על מוסר כפול.

אך פרלמן טוען שאין קשר בין המאמר לתגובתי. וצופיה רויטמן מצטרף אליו בתגובה
לא עניינית כרגיל שסרחון גזעני קל נודף ממנה.

נראה לי שאבדה לאנשים בפורום היכולת להגיב בצורה עניינית ולנהל שיחה,
אלא אם כן הנושא אינו שנוי במחלוקת והדיון נסב על פרטים שוליים. מי שאינו
מסכים איתנו הוא אויב. ומכאן ל'עולם כולו נגדנו' המרחק לא גדול.

רק זיכרו, מי שאיבד עולם ומלואו - את היכולת לתקשר בצורה נורמלית -
אלה היהודים הישראליים ואתם בתוכם. אינכם מסוגלים להשתתף בצורה
עניינית בשיח ביקורתי שנושאו מעשיה ואופן התנהלותה של ישראל ביחס
לפלסטינים, ביחס לאזרחיה, וביחס לעולם. ההומור שלכם שרירותי ומוטה
- כבר אינו עונה לתואר 'הומור'. ההתבדחויות הסחבקיות שלכם רק חושפות
ביתר שאת את גסות הרוח השולטת ברמה במחשבותיכם.

העולם שאבד, היה פעם בהישג ידכם, ובמאמצים גדולים מסמסתם אותו
לכדי וואקום. ועכשיו חרדת החלל הריק עושה בכם שמות.
_new_ הוספת תגובה



דבר אחד הצלחת להוכיח!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 9:42)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

*** אינך בר-שיח. המשמעות היא שאינך ענייני.

זו סיבה מספקת להימנע מניהול שיחה איתך!
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 10:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך אינה לענין.
_new_ הוספת תגובה



מאד לעניין!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 10:55)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב ביקורת על חוסר נכונות לשוחח של משתתפים
כאשר אתה מוכיח שוב ושוב שאינך בר שיח, שאינך
מתמודד עם ביקורת מהותית על דבריך.

במילים כשלך: אינך מסוגל ''... להשתתף בצורה עניינית
בשיח ביקורתי שנושאו...'' מהות ההודעות שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 11:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא משכנע.
_new_ הוספת תגובה



עוד פעם הוכחת שאינך בר שיח!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 11:43)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במילים כשלך: אינך מסוגל או רוצה ''... להשתתף בצורה עניינית
בשיח ביקורתי שנושאו...'' מהות ההודעות שאתה כותב.

במקום להתמודד עם ביקורת אתה ממשיך להתחמק.
_new_ הוספת תגובה



תגובתך אינה לענין.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 17:01)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר רגיל אצלך , שאינך עונה לשאלות ישירות .
עוד רגיל אצלך לתקוף את הכותב במקום להתייחס לכתוב .
אבל העיקר אצלך , שאינך כותב למען היהודים אלא למען הפלסטינים .
_new_ הוספת תגובה



אם אני אנני אני אז מי אני בכלל
אריה פרלמן (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 10:43)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עַכְשָׁו יוֹתֵר בָּרוּר.

לֹא הֵבַנְתָּ כְּלָל אֶת הַמֶּסֶר. כַּוָּנַת הַפִילִיטוֹן הָיְתָה לְהַעֲמִיד תְּמוּנַת רְאִי הַמַּשְׁוָה בֵּין הָעוֹיְנוּת וְהַשִּׂנְאָה הַתְּהוֹמִית כְּלַפֵּי הַמִּתְנַחֲלִים לְעֻמַּת הָאַהֲדָה הָרַכָּה וְהַמְּלַטֶּפֶת כְּלַפֵּי הָעוֹבְדִים הַזָּרִים.

הַמֶּסֶר הוּא שֶׁהַהוּמָנִיּוּת וְהַתְּמִיכָה בִּזְכֻיּוֹת הָאָדָם עוֹצֶרֶת בְּשַׁעֲרֵי אֲרִיאֵל וּבְפַאֲתֵי מַעֲלֶה אֲדֻמִּים. יַלְדֵי הָעוֹבְדִים הַזָּרִים זַכָּאִים לְהַמְשִׁיךְ וּלְהִתְגּוֹרֵר בְּתֵל-אָבִיב גַּם אִם הוֹרֵיהֶם הִגִּיעוּ הֵנָּה בְּנִגּוּד לַחֹק וּשְׁהוּתָם הָיְתָה בִּלְתִּי-חֻקִּית מֵרֶגַע הִסְתַּנְּנוּתָם וְעַד לְדַקּוֹת אֵלּוּ. לְעֻמַּת זֹאת, כַּאֲשֶׁר תָּבְעוּ הַמִּתְנַחֲלִים אֶת זְכוּתָם שֶׁל יַלְדֵיהֶם לְהַמְשִׁיךְ וּלְהִתְגּוֹרֵר בְּגוּשׁ קָטִיף אוֹ בִּצְפוֹן הַשּׁוֹמְרוֹן בְּתֹקֶף הֱיוֹתָם יְלִידֵי הַמָּקוֹם (גַּם בַּהֲנָחָה שֶׁשְּׁהוּת הוֹרֵיהֶם אֵינָהּ חֻקִּית) - הֵם נַעֲנוּ לֹא בַּחֶמְלָה מְלַטֶּפֶת וּמוֹפְעֵי תְּמִיכָה עִם מֵיטָב הַזַּמָּרִים - אֶלָּא בְּנַחֲרוֹת בּוּז מְלֻוּוֹת בְּחִרְחוּרֵי שִׂנְאָה וְתִעוּב.

זוֹהִי הַצְּבִיעוּת הַלִּיבֶּרָלִית בְּהִתְגַּלְּמוּתָהּ.
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 11:21)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זו היתה כוונתך, אז עלי לומר שאני מאוכזב.

איני רואה מקום להשוואה בין חוקיות מעמדם של העובדים הזרים
לבין חוקיות מעמדם של המתנחלים.

והסיבה לכך היא בעיקר ששאלת מעמדם של העובדים הזרים
אינה שאלה פוליטית אלא שאלה הומניטרית (בנוסף להבט החוקי כמובן).

אך שאלת מעמדם של המתנחלים היא בעיקר שאלה פוליטית ובחלקה גם
מוסרית. ההסטוריה של ההתנחלויות היא מסכת של פעולות פרטיזניות
שנועדו לכפות עמדת מיעוט פוליטית על הרוב בישראל. ומכאן אי-חוקיותן
של ההתנחלויות - זו אי-חוקיות פוליטית, לא מנהלית.

ושהשאלה המוסרית הקשורה במסע ההתנכלויות המתמשך של המתנחלים
נגד תושבי השטחים הפלסטינים חמורה עוד יותר,כי התנכלויות אלה פוגעות
בזכויות האדם בשטחים ללא הרף - הבט שני של אי-חוקיות.

התזה המשווה את חוקיות מעמדם של העובדים הזרים לחוקיות מעמדן
של ההתנחלויות והמתנחלים דומה במבנה שלה לטענה אחרת הרבה יותר
מוכרת: כאשר מדברים עם אנשי המחנה הלאומני על נושא הפרת זכויות
האדם בשטחים בידי ישראל התגובה המוכנית היא בדרך כלל: ומה עשית בנוגע
להפרות זכויות האדם במוזמביק או בניגריה? כאן יש אותו הדפוס - אותה הגברת
רק עם אדרת אחרת: ידוע ומוכר שמעמדם של המתנחלים אינו מעוגן היטב לא
בחוק הישראלי ובוודאי שלא בחוק הבינלאומי. מדוע אם כן שלא נסיט את הדיון
למעמדם החוקי של העובדים הזרים. זה אפילו לא ראוי לתואר 'נסיון מוצלח'.

זה לא ש''ההומניות עוצרת בשערי אריאל'',
זה שהשכל הישר, והמוסר היהודי אבדו
לקהילה שלמה של יהודים ששכחו מה זה
להיות אדם. עובדי אלילים.

כל השאר תירוצים.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 11:59)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שְׁאֵלַת מַעֲמָדוֹ שֶׁל עוֹבֵד זָר אֶחָד, שֶׁהוּכַח כִּי הוּא פָּלִיט פּוֹלִיטִי אוֹ הוּמָנִיטָרִי - הִיא אָכֵן שְׁאֵלָה הוּמָנִיטָרִית.

אֲבָל נוֹכְחוּתָם שֶׁל מֵאוֹת אַלְפֵי עוֹבְדִים זָרִים, שֶׁחֶלְקָם הַגָּדוֹל שׁוֹהִים בָּאָרֶץ בְּנִגּוּד לַחֹק - הִיא שְׁאֵלָה חֻקִּית, חֶבְרָתִית וְדֶמוֹגְרָפִית, הַרְבֵּה מֵעֵבֶר לְהוּמָנִיטָרִית.

הַמֻּנָּח ''אִי-חֻקִּיּוּת פּוֹלִיטִית'' טָעוּן הַבְהָרָה, מֵאַחַר שֶׁהוּא חֲסַר בָּסִיס וַחֲסַר תֹּקֶף.

פְּעֻלָּה חֻקִּית הִיא חֻקִּית - גַּם אִם הִיא שְׁנוּיָה מְאוֹד בַּמַּחֲלֹקֶת מִבְּחִינָה פּוֹלִיטִית, וּפְעֻלָּה בִּלְתִּי-חֻקִּית הִיא בִּלְתִּי-חֻקִּית - גַּם אִם הִיא זוֹכָה לְהַסְכָּמָה פּוֹלִיטִית רְחָבָה בְּיוֹתֵר.

יִתָּכֵן שֶׁשְּׁאֵלַת הַמִּתְנַחֲלִים הִיא ''פּוֹלִיטִית'' מֵעֵבֶר לִהְיוֹתָהּ חֻקִּית-מִשְׁפָּטִית.

אֲבָל מַה חָטְאוּ יְלָדִים רַכִּים שֶׁנּוֹלְדוּ בִּצְפוֹן הַשּׁוֹמְרוֹן אוֹ בְּגוּשׁ קָטִיף?

גַּם יַלְדֵי הָעוֹבְדִים הַזָּרִים לֹא חָטְאוּ, וְגַם הֵם רַכִּים וְנוֹלְדוּ בָּאָרֶץ. אֲבָל לְמַעֲנָם הִתְגַּיְּסָה כָּל הַתִּקְשֹׁרֶת וְכָל מִי שֶׁרוֹאֶה עַצְמוֹ לִיבֶּרָל וְאוֹהֵב אָדָם.

מַדּוּעַ דָּמָם שֶׁל יַלְדֵי עוֹבְדִים זָרִים סָמוּק יוֹתֵר מִדָּמָם שֶׁל יַלְדֵי מִתְנַחֲלִים?

מַדּוּעַ הַפִּתְרוֹן לְתוֹפָעוֹת שֶׁל אֹנֶס וְשֹׁד בְּקֶרֶב עוֹבְדִים זָרִים מִסּוּדָן אֵינֶנּוּ גֵּרוּשׁ לְסוּדָן אֶלָּא הַעֲמָדָתָם לְדִין, וְאִלּוּ הַפִּתְרוֹן לְתוֹפָעוֹת שֶׁל 'הִתְנַכְּלוּת לַפָלַסְטִינִים' מִצַּד מִתְנַחֲלִים אֵינֶנּוּ הַעֲמָדָתָם לְדִין, אֶלָּא גֵּרוּשׁ לַנֶּגֶב?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
ע.צופיה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 13:04)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסלף דברים ומשפטים של אחרים, דובר דברי שקר ורמייה ללא בושה, בכלל לא עונה לעניין ולבסוף אתה גם מתנשא עלינו כאילו שאנחנו חיים בעולם דמיוני.
אין ספק הרשות הפלשתינאית כאשר בחרה אותך לשקר לעולם עבורה עשתה עיסקה מצויינת.
יש לך רק בעיה אחת. אף אחד פה בפורום אינו מאמין אפילו לסימן פיסוק שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
אריק פורסטר (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 18:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסח, אני מצפה בכליון עיניים ליום בו אתה (ועירן, ספינר ואחרים) תתעלה מעל לרמת ההתנצחות הרגילה שלך ותפסיק לרדת לנושא האישי.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
ע.צופיה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 19:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צפייה נעימה.
עם תעמולנים איני מתווכח. האמת אינה חשובה להם רק התעמולה שנשכרו להפיץ.
זהו יוסוף הפלשתינאי שלנו.
מי שיורד באופן קבוע לרמה האישית הנמוכה ביותר הוא יוסופנו.
גם אתה אינך מתעלה למשהו שניתן להגדירו כרמה של משהו.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
אריק פורסטר (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 20:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''גם אתה אינך מתעלה למשהו שניתן להגדירו כרמה של משהו.''

להוותי, זה מה שקורה כשאני מנסה להתאים את עצמי לרמת המשכל של זה שאני מתווכח איתו.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 2:26)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה יותר מדי ולכן בסופו של דבר אתה מגיע לרמה נמוכה יותר.
נסה פחות להיות חכמולוג, אולי תגיע לרמה הנכונה.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
אריק פורסטר (יום שישי, 04/06/2010 שעה 7:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מנסה יותר מדי? פסח, על כל מילה שאני כותב באתר זה, אתה מוסיף מאה. אם מישהו מנסה יותר מדי, נראה לי שזה אתה.
_new_ הוספת תגובה



שאלת בונוס: מה השעה כעת בחוף המערבי?
דוד סיון (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:12)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק כותב תעמולה טהורה
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:30)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשמ'ע , לי מספיק אחת לך אפילו מאה זה מעט מדי.
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה שיש להפנות לצופיה רויטמן בימים אלה היא אחת ויחידה:

הרי בעת הטבח שצה''ל ערך באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008-
ינואר 2009 טענת שוב ושוב שהטבח מוצדק כי הוא הביא להפסקת ירי
הקסאמים מעזה.

והנה בשבועות האחרונים חזר הירי הרצוף של קסאמים מעזה לעשות
טרור בישובי עוטף עזה:

''ארבע רקטות קסאם נורו הערב (חמישי) מרצועת עזה למערב הנגב. שלוש התפוצצו בשטחים פתוחים בישראל, ואחת בשטח רצועת עזה. הרקטות לא גרמו לפגיעות בנפש או לנזק. מבין שלוש הרקטות שנפלו בשטח ישראל, אחת התפוצצה בקרבת העיר שדרות ושתיים במועצה האזורית חוף אשקלון.''
והשאלה המתבקשת היא, האם לא הגיע הזמן לאכול את הכובע,
פסח, והאם אכן 'כדאי' היה לטבוח בביתן משפחות שלמות?
שלא לדבר על ההתלהבות שלך בעת הטבח למראה הדם.
_new_ הוספת תגובה



אותה תגובה פעם שלישית?
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:32)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה יוסוף, התחרפנת?
לאחר ארועי המשט, לא פלא!
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הנמען קשה הבנה
יש לחזור על כל מילה שלוש
פעמים.

המשט, דרך אגב, היה נצחון גדול
למאבק להסרת המצור על עזה
ועוד מסמר בארון הקבורה של
הכיבוש הישראלי בשטחים.

לא עשו אותי אתמול, וברור שמה שקרה
על הספינה מרמרה היה המפגש המסחרר
של הפשלה של הנטיה הישראלית להתחכם
ולתכמן כל דבר פשוט, עם הפשלה של הרצון
התורכי ליצור פרובוקציה.

אך אפשר לראות את המעורבות התורכית
בתכנון האמבוש על החיילים הישראליים, כחלק
מהמאמץ הבינלאומי להפעיל לחץ מאורגן על ישראל
כדי להביאה לשולחן המשא ומתן ללא תנאים
מוקדמים. אירועי המשט, במידה ותוכננו כפרובוקציה
בידי כוחות הבטחון התורכיים, זכו לפי דעתי לאישור
לא רשמי כמובן של הביון האמריקני, העוסק בימים
אלה ביצירת אירועי לחץ על ישראל בכל דרך אפשרית.
התורכים לא היו חושפים עצמם בדרג המדיני בצורה
כזאת אם לא היו בטוחים שזה משרת את האינטרס
האמריקני בנושא הישראלי-פלסטיני.

ובאשר לקסאמים: העובדה היא שיש קסאמים,
- לא שזה משמח אותי - אלא שזה מבליט עד כמה
התירוצים שלך לתמיכה בטבח שצה''ל ערך באוכלוסיה
של עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009 היו קלושים כבר
אז, ועד כמה תגובתך לטבח היתה מחרידה לפי כל
קנה מידה (וכך גם עמדתם של רוב תושבי ישראל
המסרבים עד היום לקחת אחריות על הפשע).
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 10:48)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.הסגר על עזה נמשך
2. הבריונים חטפו זפטה שלא תשכח במהרה
3. התברר לכל מי שהעדיף להתעלם כי ארדואן הוא ידו הארוכה של אחדינג'ד בארצות אירופה ואמריקה.
מבחינה זו המשט הוא הצלחה.
שלא תשלה את עצמך, המשט הבא אם בכל יהיה כזה יצא אולי מסודן.
ארדואן לא יסתכן פעם נוספת עבור הבוס שלו מטהרן.
ובכל איפוא אבו מאזן בתמונה. דממה כהודאה?
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה ידידי ,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 16:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי , עוד לא שמענו מארדואן את המילה האחרונה .
התורכי הזה בונה את עצמו על חשבונינו . כך גם ח''כ זועבי או ראעד סאלח .
על שני האחרונים יש לנו מעט שליטה . מול ארדואן אנחנו בבעיה .
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה ידידי ,
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 18:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשירגעו הרוחות והפופוליזציה תשקע יבינו כולם שתורכיה תומכת בארגוני טירור. וכמו סוריה, גם לה הסיכוי להיכנס להגדרה של מדינת טירור.
אגב, עכשיו ראיתי באינטרנט שארדואן טוען שהחמאס אינו ארגון טירור. אך כך הוא מוגדר בארה''ב ובאירופה.
פירושו של דבר שחוץ מבלה בלה בלה הוא בפועל יזהר מאוד מלתת חסות למשט נוסף בסגנון שהיה.
רעעד סאלח לא ישאר בארץ עוד הרבה שנים. וזועבי הקטנה ,שיש איום על שלילת אזרחותה כנראה תוריד הילוך.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה ידידי ,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 18:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל כך מהר ידיחו את טורקיה מנאט''ו .
ארהב תנהג בארדואן אחרת מאשר בנתניהו .
_new_ הוספת תגובה



ירחם השם איזה שטויות,
עמיש (שבת, 05/06/2010 שעה 18:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא נבהל, כבר היום הגיעה ספינה תוך צפצוף ארוך על ישראל.
ארדואן הוא מתחרה של אחמדיניג'אד ולא משרת שלו, ההתיחסות שלך בעניין היא כה אוילית עד כי ממש מביך לקרא אותה.
המשט הבא יצא מתורכיה, ואם לא הבא הרי זה שאחריו
מאידך ברור כי המטומטמים בממשלת ישאל נשענים על רוב מוצק באוכלוסיה שמחשבתו הרדודה והמטופשת מיוצגת כאן במאמריו של עין.
_new_ הוספת תגובה



ירחם השם איזה שטויות,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 05/06/2010 שעה 18:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הספינה המצפצפת נמצאת בנמל אשדוד .
ארדואן שהוא בן של המיעוט הגרוזיני בטורקיה יגיע מהר למבוי סתום עם מדיניותו .
_new_ הוספת תגובה



ירחם השם איזה שטויות,
ע.צופיה (שבת, 05/06/2010 שעה 19:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמור על התגובה ונדבר עליה עוד חצי שנה.
אל תזלזל ברוב המוצק. זה אותו רוב שהעלה עשרות פעמים את מפא''י ומפלגת העבודה לשלטון.
זה אותו רוב ששולח לאשפתות מפלגות כמו מר''צ ודומים לה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי