פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פרידה מיורם המזרחי
המערכת (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 4:34)


מר יורם המזרחי הודיעני הלילה על פרישתו מצוות הכותבים של פורום ארץ הצבי. על פי בקשתו הוסר שמו מרשימת הכותבים הקבועים.

אנו מצטערים על פרישתו ומאחלים לו הצלחה בכל אשר ילך.

יובל רבינוביץ וצוות האתר.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה היתה סיבת הפרישה?
אורי מילשטיין (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 6:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חילוקי דעות עם המערכת, שלא צינזרה את אחד הכותבים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 15:36)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המדובר כנראה בגדעון ספירו, והנושא הזה היה סיבת
אורי מילשטיין (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 16:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרישה הקודמת. ראוי היה אז להסדיר את הנושא.
_new_ הוספת תגובה



נכון. חשבתי שהעניין הסתדר, אבל...
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 17:17)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיון הזה כבר התקיים, ולטעמי העניינים הסתדרו. מר המזרחי כתב בזמנו כך:

''בהזדמנות זו אני מבקש להתנצל בפני חברי בעבר גדעון ספירו. ימשיך בשלו ואני בשלי. לא הייתי צריך לרדת לקטטת-רחוב ולהרים כפפה אישית. דעותי אינן ניתנות לשנוי ומכוון שדעותיו מקובעות עמוק יותר, מוטב שנעבור זה ליד זה בלי להחליף יותר ממבט. לא ''צ'ילבא'' אלא כבוד הדדי.''

כעורך, הייתי מאושר שכך הסתדרו הדברים. זוהי נקודת השקפה בוגרת ומכובדת על המתח שהתגלע בין שני הכותבים. צר לי שמר המזרחי שינה את דעתו.

אני חייב לציין שמאז אותו דיון לא ראיתי השתלחויות אישיות חריגות בין המעורבים, ובכל זאת נמשכה המתיחות עד ההודעה הנוכחית של יורם המזרחי.

אינני מאמין שנגזר משמיים ששני הכותבים לא יוכלו להסתופף באותו פורום. חבל שמר המזרחי מרגיש כך. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו ויחזור. הוא, ללא ספק, אחד הכותבים המוערכים ביותר כאן.

עם זאת, אינני יודע מה היה הקש ששבר את גב הגמל. אינני מוכן להדיח כותב מהפורום כדי לרצות כותב אחר. יש מקרים שבהם אני מוחק קטעים מסויימים שבהם יש התייחסות לא מכובדת, לדעתי, לאדם אחר. כל הצדדים לסכסוך הזה הרגישו את נחת זרועי בהקשר זה, והיו גם האשמות על חוסר סימטריה בהתייחסותי לכותבים השונים.

כפי שציינתי מספר פעמים בעבר, מדיניות המערכת אינה נושא לדיון פומבי, אלא להתכתבות אישית. אני יודע שיש קשר אימיילים בין מר המזרחי לבין כותבים בפורום, המנסים לשכנעו לחזור.

עשיתי כל שלאל ידי לנסות לשכנעו לא לפרוש וכשלתי. יתכן שמישהו מהאחרים יצליח להחזירו.

קישורים:
תחילת הדיון בעימות הקודם: דיון 471
הפתרון שנמצא בעימות הקודם: תגובה 3774
_new_ הוספת תגובה



ליובל
יורם המזרחי (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 21:26)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום יובל
אינני מבין איך אתה יכול להתעלם מהודעתו האחרונה והבעייתית של ספירו, בה כרך אותי ואחרים,עם מעשים שלא יעשו וערך השוואות אישיות ישירות או עקיפות עם תא''ל מיל אפי פיין.
אמנם ,כשאתמול ''ביקרתי'' באותה הודעה משתלחת מצאתי להפתעתי שהפורום כן מצנזר!!!! הודעתו של גדעון שופצה.
הוא לא יפצה פה,שכן אין לו על מה להלין.הפורום הוא בידיו מאחז קש אחרון לסמרטוטו האדום.
יש חוסר אמת כאילו דרשתי שמישהוא יורחק מהפורום! זו הטעיה ואני מקווה שמדובר בהטעיה תמימה.
לא דרשתי לסלק את ספירו או כל כותב אחר.
דרשתי שהשתלחויות והתקפות אישיות יפסקו.אני את שלי עשיתי,לא כן גדעון.
נקוי לשון,חיוב משתתפים לא להתנפל איש על רעהו אינם צנזורה.כל עיתון או כתב עת מקוון או מודפס מבקר את מה שהוא מביא לאור.כן,אפילו המקומונים המנערים מעמודיהם מאמר או טור זה או אחר. הרי משום כך ולא מאהבת החירות העתונאית השתדך פ.א.צ עם ספירו והתכבד בסמרטוט האדום.אפילו עיתון בית-ספר מנקה את הבלתי ראוי.הרי אין לחשוד בך ''שבשם חופש הבטוי'' תתיר השתלחות נאצית במסגרת טור אנטישמי או ח''ו תתיר הכפשת שמם של רופאים מעמיתיך.הלא כן?
עוד מצאתי שהערות אחרים על גדעון נמחקות כבמטה קסם.שני משתתפים כתבו אלי בעניין זה. אחד שיגר הודעה ממסוף המחשב שלי וגם היא נמחקה! השבתי שזו זכות העורך.
בקיצור יובל היקר,אינך חייב להתנצל או להסביר וכיו''ב.הפורום הוא שלך.רכושך במלוא מובן המילה ובוודאי שאינו גוף דמוקרטי המתנהל לפי רצון חבריו....אתה התובע השופט והתליין ועל פיך ישק דבר.
אני חוזר ומדגיש שנהנתי לשתף פעולה,לכתוב ולגייס כותבים.תודתי לכל המשתתפים שסייעו לי במילים טובות.אך למען השם....פורום ארץ הצבי אינו תבל ומלואה,בסך הכל במה להבעת דעה (לצערי גם להתנפלות) הנסיון היה מצויין,הלקח טוב וככותב מקצועי,הרי לא אחסר במות.
אנא,תקן את הרושם כאילו דרשתי לסלק את ספירו,זה פשוט לא נכון! עוד חשוב לציין שהודעתי על פרישתי במכתב אישי אליך לא מעל עמודי הפורום.אתה החלטת ''להפרד'' ממני באופן ''רשמי''....אורי מילשטיין קלע למטרה וכך יצרת פתיל חדש.אינני רוצה שיתקבל רושם כאילו בקשתי חסד כל שהוא,או ירדתי על ברכי.

יורם
_new_ הוספת תגובה



טעות בעובדות אצל ספירו בעניין לורקה ותא''ל איתם
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 22:19)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו משווה את גישת תא''ל (מיל) אפי איתם לגישת הפשיסטים הספרדים שרצחו את לורקה, ומקשר זאת באורח כלשהו (לא ברור לי כל צורכו) לקציני צה''ל בכירים בכלל.

אבל יש טעות פשוטה בעובדות בהשוואת דברי אפי איתם לרוצחי לורקה הפשיסטים: בעוד תא''ל (מיל) דיבר לפי המסופר על ''לדפוק כדור בראש'', הרי שרוצחי לורקה לא ''דפקו'' כדור בראשו של המחזאי והמשורר, אלא, ככל שדיווחו הם עצמם, ''דפקו'' כדורים באיזור ישבנו.

שכן הפשיסטים הספרדים ניגחו במיוחד את לורקה על היותו הומוסקסואל, או ''סודומיסט'' (מלשון סדום) בלשונם.

האם ניתן להבין שעקב טעותו הבוטה בעובדות של מר ספירו, ניתקות חוליות הטעון כולו, והוא נופל, כולל החולייה המגנה קציני צבא ההגנה בכלל, שהיקדישו שנים רבות מחייהם בשרות מסור בצה''ל?
_new_ הוספת תגובה



הבהרות
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 1:32)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. יורם המזרחי לא ביקש מעולם שאסלק את גדעון ספירו מפא''צ. היו אלה אנשים אחרים שהמליצו לי להדיח את מר ספירו או, לפחות, לקצץ את כנפיו, כדי שמר המזרחי לא יפרוש.

2. ההודעה שפתחה את הפתיל הזה לא נועדה לפתוח מחדש את הדיון, אם כי הייתי סמוך ובטוח שכך יקרה. כשם שנוכחותו של מר המזרחי בפורום היתה בולטת, ניתן היה לצפות שהיעדרו ייצור וואקום וסימני שאלה. לכן הקדמתי תרופה למכה ופרסמתי שמר המזרחי החליט שלא לכתוב עוד אצלנו.

3. אינני רואה כלל בעין יפה בפורום טיעונים לגופו של אדם במקום לגופו של עניין. הייתי הרבה יותר מאושר אם שמות משתתפי הפורום לא יופיעו כחלק מהטיעונים לכאן או לכאן. המטרה היתה לדון בדעות ולא באנשים הכותבים אותן.
_new_ הוספת תגובה



ליובל: קירקגור הצביע במאה ה- 19 על העובדה
אורי מילשטיין (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 6:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבפילוסופיה לא רק השיטה חשובה אלא גם הפילוסוף. הוא יצר את הפילוסופיה הדיאלוגית (ולא רק אותה) ובלי דיאלוג אין פורום.
_new_ הוספת תגובה



לאורי מילשטיין - שאלה
שחור תלתלים (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 23:06)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני עוקב אחרי מאמריך, תגובותיך, וגם קראתי מספריך.
דבר אחד תמוה בעיני. מתי אתה קם בבוקר, אם בשעה שש עשרים וארבע אתה כבר כותב בפורום. נראה לך שגם קירקגור השכים קום כל כך?
_new_ הוספת תגובה



המזרחי - תודה על המאמרים שלך, למדתי הרבה ממך!
ראובן גרפיט (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 18:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו סמרטוט אדום
שמעון מנדס (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 0:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נמנעתי עד כה מלהתייחס אליך, פרט למשפט קצר שבו אמרתי: אינני רוצה להתכסח עם אנשים שרמתם האישית בגובה הדשא. אבל, כנראה שהתייחסותי הקווייקרית אליך לא השפיעה. אם כך, קנית לך ''מי שברך'' על כל אשר ייאמר כאן בהמשך, ויעידו לאחר מכן משתתפי הפורום, שזכית בכך בדין. יורם המזרחי, שמכה על חטא היום מרוב בושה, שהיית נוכח בחתונתו כשושבין לא רצה בכלל להתעמת אתך - כי לא נעים לו הדבר, אבל ההתבהמות שלך כלפי חבר לא עמדה לך והוא הביע על התבטאויותיך תרעומת. אני לשמחתי הרבה, פטור מעונש החברות המזוייפת שלך והפעם אביע דעה. עם כל הכעס שהצלחת לגרום אשתדל לא לרדת לרמה שלך.

אינני יודע מנין לקחת את החוצפה להביע דעה כה נחרצת על אנשים, שאף לא פעם אחת ראית, או הכרת ולו היכרות שטחית. אינני יודע מאיזה ביב שאבת את כל הזוהמה והארס, שאתה מטיח באנשים שאינך יודע על מעשיהם דבר. ועל מנת להמחיש את הדברים, אשתמש בתיזה שלך.

נאמר כאן שהיית צנחן בגדוד 890, וצנחת במיתלה. אז תאר לך שהייתי אומר עליך, שנכון שצנחת במיתלה, אבל לא כולם יודעים שכאשר הגעת לקרקע מכנסיך היו רטובים ומסריחים. שהרי הכל יודעים לא כל מי שהיה בגדוד 890 היה צנחן, ואם היה צנחן,לא כל הצנחנים הם פייטרים. מכאן אפשר לומר עליך: גדעון ספירו אתה היית ח'אריין גדול.

האמת, אינני יודע באם היית פייטר או לא; באם היית קל כנשר או לוחם כארי, או לחילופין היית פרדה אטית ששרכה דרכה אחרי האחרים, כדי להישמר על נפשה. ולכן, כאדם הגון לא הייתי מעז להדביק תווית כזאת או אחרת. אבל אתה, גדעון ספירו, מרשה לעצמך להדביק תוויות לאנשים, אך ורק בגלל שהביעו דעה שאינה תואמת את דעתך. אז מי כאן נוהג כגנרל פרנקו, אני או אתה ?

מן המפורסמות הוא שהגנרל פרנקו רדף ורצח את המשורר פרדריקו גרסייה לורקה, אך ורק בשל שהביע את דעותיו השמאלניות. המשורר הספרדי הביע דעותיו למען קידומה של מולדתו, והוא נרצח בשל כך. ואתה היום הולך בעקבותיו, בהבדל אחד גדול. פרנקו עשה את אשר עשה ביודעין ובגלוי, ואילו אתה עושה זאת כזאב בעור של כבש. הכתיבה שלך כלפי אלה שאינם מסכימים עם דעותיך, היא כתיבה מקארטיסטית.

נסתרות ומפליאות הן דרכי ההשגחה העליונה. בחרת לקרוא לטור שלך ''סמרטוט אדום'', ואתה מתנהג כפר זועם, כל אימת שמנופפים את הסמרטוט האדום לפני עיניו. לפי צורת ההתבטאות שלך, במקרים אלה, כנראה שגדלת בביב של שנאה ופחד, ומה שזורם בקולמוסך הוא נוזל ביבים, שריחו המגעיל נודף מכל מילה שהוא מאיית.

כיצד אתה יכול להשוות את ההרג והרצח שביצע פרנקו באנשי רוח ספרדים ע ל ה ב ע ת ד ע ה , עם מה שעושה צה''ל היום בשטחי האוטונומיה. חיילינו רודפים והורגים, א ם צ ר י ך, מרצחים ומפקדיהם. ברור לי שאינך מבין ערבית ואינך מבין בערבים דבר וחצי דבר, אחרת לא היית מתבטא כך.
במערב הנאור, שאתה משייך את עצמך אליו, שם טבעו את האימרה ''ברומא התנהג כרומאי''. לצערנו, שכנינו הם לא הולנדים, ולא שבדים, ולא נורבגים - וגם לא אטלקים. אינני צריך לחזור על משל העקרב בנהר, כדי להדגיש שאנחנו לא חיים באירופה. ועם כל זה איננו מאמצים לעצמנו את אמות המידה הלוחמניות של שכנינו הערבים. האמן לי אילו עשינו זאת היינו חוסכים לעצמנו הרבה דם.

אינני יודע באם ישבת פעם עם ערבי ואכלת אתו מאותה צלחת; אינני יודע באם ישנת פעם עם ערבי בחדר אחד; אינני יודע באם אויימת על ידי ערבי בזריקת אבן, או ביריה לעברך. יורם ואני התנסינו בכך. לפי מה שאמרת על עצמך בפ.א.צ.-בשנת 1968 כאשר ראית מה נדרש צה''ל לעשות מול הפלשתינאים, ה ס ק ת מ ס ק נ ו ת ויותר לא חזרת לשרת בשטחים. לפיכך אני משער שלא התנסית בכל אלה. אבל נשאלת השאלה, מדוע מה שמותר לך אסור לאחרים. הרי לא סוד הוא הדבר שיורם הינו בעל דעות שמאליות. אבל מה לעשות, החיים הביאו אותו להתחכך עם העולם הערבי, למען עם ישראל, והוא הסיק את המסקנות שלו. והמציאות כפי שהוא חי אותה,ברגעי חרדה הדורשים אומץ לב וקור רוח ש ל ך א י ן א ו ת ם - גרמה לו להזיז את דעותיו למרכז ההוויה הפוליטית שלנו, אז זה עושה אותו פושע מלחמה? ומדוע אני קובע שלך אין את האומץ שיש לו,כי אתה ברחת מן המערכה עקב חיכוכון קטן שהיה לך עם הפלשתינאים, ויורם נשאר.

שאני חושב על כך לעתים, שאבי שילם בחייו כסוכן חשאי של הש''י, במאורעות 1936/9 בטול כרם, כדי שאנשים כמוך יוכלו לחיות כאן בהשקט ובבטחה, המחשבה מעוררת בי חלחלה. אבל במחשבה שנייה, זה כורח המציאות. שכן בכל מקום שיש חיים יש גם מדמנה, ולמדמנה יש את שוכניה. ואנשי התרבות והמוסר צריכים ללמוד לחיות עם שוכני המדמנה.
_new_ הוספת תגובה



למשורר שמעון מנדס, הידד
גדעון ספירו (יום שישי, 12/07/2002 שעה 4:16)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חן חן למנדס על חיבורו המעולה, פובליציסטיקה שהיא כמעט שירה. ניכר בו שהוא חוטא מעת לעת בכתיבת שירים, והלוואי ומנגינות שיריו יהיו ערבות כפרטיטורה של מאמריו.

לכבוד הוא לי לענות לטענות המועלות בחיבורו, והנה הן אחת לאחת.

טרוניית מנדס: מנין לקחתי את החוצפה להביע דעה נחרצת על אנשים שמעולם לא ראיתי?

תשובתי: אם התנאי לויכוחים בפורום היה היכרות אישית, אזי אפשר לסגור את הבאסטה. כל האינטרנט בנוי על אי היכרות אישית, וחבל שמנדס טרם הבחין בכך. הרי גם הוא לא מכיר אותי, מה שלא מפריע לו להטיח בי דברים קשים.
אינני מביע את ''דעתי הנחרצת'' על מנדס או כל משתתף אחר, בנושאים הכרוכים בהיכרות אישית. איך הוא מתפקד כגבר, בעל, אב, או תכונות אופי אחרות , אינן מעניינות אותי ועליהן אינני מביע דעה. אולם בכל הקשור לדעותיו כפי שמובעות ברשימותיו, יש לי כמובן דעה מאד נחרצת, כולל אותם פרטים אישיים אותם הוא משלב ברשימותיו. במלים אחרות, כאשר מנדס כותב על הסכסוך הישראלי פלסטיני, והוא מזכיר את עובדת היותו קצין בכיר בכוחות הכיבוש הישראלים שלשיטתו תומכת בדעותיו, הרי שאני רשאי לעשות בדיוק את ההיפך: להשתמש בתפקידו הצבאי כדי לאשש את גישתי והשקפתי החולקות על אלו שלו.

טרוניית מנדס: מה הייתי אומר, אם מנדס היה אומר עליי, כי אמנם נכון שהייתי צנחן בגדוד 890 וצנחתי במיתלה, אבל לא כולם יודעים שכאשר הגעתי לקרקע מכנסיי היו רטובים ומסריחים. המסקנה: לא הייתי פייטר, והייתי על פי הטקסט השירי של מנדס ''ח'אריין גדול''.

תגובתי: מנדס רשאי בהחלט להגיד את הדברים. אפילו ייתכן שהם נכונים. כלומר, בהחלט יכול להיות שעשיתי במכנסיים בצניחה במיתלה, היו כנראה עוד כמה כאלה (צריך לשאול את רפול, מפקד הכוח המוצנח, אם גם הוא עשה במכנסיים). גם נכון שהיינו מסריחים כי לא התרחצנו מספר ימים.
וחוץ מזה מנדס צודק שהייתי ח'אריין גדול, (אני אוהב את המושג המנדסי הזה) כי הייתי פחדן עוד יותר גדול.

טרוניית מנדס: לא הייתי פייטר, קל כנשר ולוחם כארי, אלא פרדה איטית ששרכה דרכה אחרי האחרים כדי להישמר.

תשובתי: אני מלא הערצה למנדס שהוא מאתר נכון את כישוריי הצבאיים. השתתפתי לצערי ברבות מפעולות התגמול מסוף 1954 ועד למבצע סיני באוקטובר 1956. ואכן, בלא מעט פעולות, איפה שרק יכולתי, עשיתי תמיד מאמצים להיות פרדה איטית ולהשתרך אחרי האחרים. היום, כאשר אני יודע כי רבות מפעולות אלו היו מיותרות, פרובוקציה ישראלית, אני רק יכול להוריד בפני עצמי את הכובע שהיה לי האיסנטינקט הבריא להשתרך מאחור, ולא לרוץ קדימה כאידיוט אל מותי, כפי שעשו כמה מחבריי שנהרגו לשווא.
אני אמנם שרדתי, אבל בניגוד לתורת ההישרדות שרבים בפורום כאן מעלים לה קטורת. תורת ההישרדות כאן היא הפוך על הפוך: פירושה שאתה מוכן למות ולהילחם למען ''העם'' ''המדינה'' ''הדת'', או אז אתה תורם להישרדות. אינסטינקט ההישרדות שלי אמנם לא היה מפותח דיו, עובדה שעשיתי את השטות והתנדבתי לצנחנים, אבל משעה שהייתי בתוך גיא ההריגה, פעלתי אינסטינקטיבית על פי תורת הישרדות אנטי מילשטיינית, שאומרת: חייך שווים יותר מהמשימות שהמדינה שולחת אותך אליהן. במבט לאחור, אני ממש מרוצה מהפרדה האיטית.

טרוניית מנדס: העט שלי נוזל ביבים, גדלתי בביב של שנאה ופחד.

תשובתי: העט שלי מייצר טקסטים בעברית תקנית. נכון שאינני מגביה עוף לעברית של יום שבת, אבל זה נעשה רק בכדי שגם מנדס ודומיו יוכלו להבין את הכתוב. אני מקפיד לשמור על כללים שקבעה האקדמיה ללשון העברית. אני מוכן להעביר את כל הטקסטים שלי למבחן של מומחי האקדמיה ללשון, ואם הם יגלו, ולו צל צילו של ריח הביוב, אני מתחייב להעתיק את כל התנ''ך בכתיבה תמה.
לעניין השנאה והפחד. מנדס נישמע ממש מודאג, אבל אני מבקש להסיר חשש מליבו. גדלתי בבית יקי אוהב, בלי שנאה, לפעמים היה פחד, למשל במלחמת 1948, פילח כדור רובה את דירתנו בירושלים ששכנה סמוך לקטמון, וחרך את שערות אימי וניתקע בחלון. זה באמת היה רגע של פחד. אבל חוץ מזה, הכל היה בסדר. גם בקיבוץ בו חייתי, אי אפשר לומר ששררו פחד ושנאה. וגם הביוב היה בסדר. המחנך שלי היה האבא של מפקד חיל הים היום, והא חינך אותי לאהבת אדם. (עם הבן הוא פחות הצליח, כי אלוף בצבא כיבוש לא יכול להיות אוהב אדם).
יחד עם כל האהבה והחיזוקים שקיבלתי, למדתי בהחלט עם השנים לשנוא. שנאה בריאה, שורשית. למשל אני שונא אנטישמים, ואני שונא פשיסטים, ואני שונא גזענים, ואני שונא ניאו נאצים, ואני שונא מתנחלים, ואני שונא את הצבא, ואני שונא עריצים ורודנים, וכיוצא באלה דברים. בקיצור, אני דווקא שונא ביוב.

טרוניית מנדס: איך אני יכול להשוות את ההרג והרצח שביצע פרנקו, עם מה שצה''ל עושה היום בשטחים הפלסטינים. ''חיילינו'' (כך מנדס) רודפים והורגים , אם צריך, רק מרצחים ומפקדיהם.

תשובתי: כמו כל לאומן מצוי, חושב מנדס ''איך אפשר להשוות את הצבא שלי'' לצבא אחר? שהרי הצבא האחר הוא באמת רע מרושע, אבל שלי? נופת צופים. אי אפשר להשוות.
אבל איש זכויות אדם, בעל גישה אוניברסלית, יודע כי צבאות העוסקים בהפרת זכויות אדם, בשליטה על אוכלוסייה אזרחית, מבצעים גם מעשי זוועה דומים. לכן אפשר למצוא סימני היכר דומים רבים בין צבאו האכזרי של פרנקו, לבין צבא הכיבוש הישראלי.
למנדס תפישת מציאות עקומה. האם צה''ל הורג רק ''מרצחים ומפקדיהם''? מאתיים הילדים הפלסטינים שנהרגו באינתיפאדה הנוכחית בידי חיילי הכיבוש הישראלים, היו מרצחים? קרוב לאלפיים חללים יש לעם הפלסטיני בשנתיים האחרונות מידי חיילי הכיבוש הישראלים, ומרביתם אזרחים שלא חטאו. כך זה כשצבא כיבוש שולט ורודה באוכלוסייה אזרחית.
כאשר מדובר בשליטה הישראלית על העם הפלסטיני, אנו צריכים להסתכל על מכלול 35 שנות כיבוש ואז התמונה עוד יותר נוראה: העם הפלסטיני שילם ומשלם מחיר נורא, זמן רב לפני שהחלה תופעת המתאבדים: עשרות אלפי הרוגים ופצועים, מאות אלפי עצורים, מעונים, מטורטרים, מושפלים, מיליונים רעבים. מעם שלם נישללות זכויות אדם בסיסיות, ומנדס מדבר כסומא בארובה, על הרג מרצחים ומפקדיהם ''אם צריך''. והעם הישראלי מתבהם יחד עם הכיבוש. מנדס עבר תהליך של ניתוק מהמציאות. וזה כבר מקרה שאיני מסוגל להתמודד איתו.

טרוניית מנדס: לצערנו שכנינו אינם הולנדים, שבדים, נורבגים או איטלקים. אנחנו לא באירופה.

תשובתי: זו טענה גזענית מוכרת. יש האירופים המתורבתים, ויש הערבים הברברים, ואיתם צריך להתעסק אחרת. מנדס לא למד היסטוריה, אצלו הכל מתחיל בסכסוך הישראלי ערבי. אבל מי שכן למד, יודע שהאירופים האלה, כאשר ניהלו מלחמות, או כאשר היו כובשים, היו מאד אכזרים. מנדס הזכיר את האיטלקים, כדאי שילמד איך התנהגו האיטלקים ככוח כובש באתיופיה, מאד אכזרי, כמעט כמו הישראלים. הכיבוש הסורי בלבנון, למשל, הוא הרבה פחות אכזרי מהכיבוש הישראלי בשטחי פלסטין. גם כך, נותרה לסורים מידה גדולה של אכזריות ושחיתות. צא ולמד, מה קורה אצלנו.

טרוניית מנדס: האם ישבתי פעם עם ערבי ואכלתי איתו מאותה צלחת? האם ישנתי עם ערבי בחדר אחד?

תשובתי: ישנתי עם ערבי באותו חדר ואכלתי עם ערבי מאותה צלחת, ויש לי חברים ערבים. ונשארתי בחיים. דבר לא קרה לי. שאלות אלה מלמדות על עומק הגזענות השוכנת אצל מנדס. איזו משמעות יש לדברים אלה? אם ישנתי עם ערבי, זה הופך אותי למי שמכיר מאות מיליוני ערבים ולמומחה בסכסוך ובדרכי פתרונו? ישנתי גם עם סיני, נו אז מה, האם בגלל זה אני יכול להביע דעה על אופיים של מיליארד סינים?
מנדס יודע ערבית, וכל חוקר שב''כ שמענה פלסטינים בחדרי החקירות יודע ערבית, אבל פיתרון לסכסוך הם לא הביאו. ואילו אנוכי ורבים מחבריי, שלא יודעים ערבית, מחזיקים במתכון הנכון לסיום הסכסוך. דה גול לא ידע ערבית, אבל הוא ידע לסיים את המלחמה הנוראה באלג'יריה, מה שאלפי צרפתים שידעו ערבית, לא הצליחו לעשות.

טרוניית מנדס: אני הסקתי מסקנות ב- 1967, ולא חזרתי לשרת בשטחים, ולכן אני בבחינת מי שברח מהמערכה, ואילו מי שנישאר להילחם בערבים הוא בעל אומץ לב.

תשובתי: מנדס לא מסוגל לצאת מאתוס הקליפה הצבאית, לפיה מי שנלחם הוא אמיץ. לענין זה ארשה לעצמי לצטט את פרופסור ישעיהו ליבוביץ המנוח שאמר באחד המפגשים עם תנועת ''יש גבול'', כי אין שום גבורה בללכת למות במלחמה. מיליונים עשו זאת לאורך ההיסטוריה. הגבורה היא לעמוד מול הרוב השטוף בנכונות ללכת למלחמה, ולומר לממשלה, לעם: לא, אנחנו לא הולכים למלחמות שאיננו מאמינים בהן. אנחנו לא מקריבים את חיינו על מזבח מטרות נתעבות. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר וללכת לבית הסוהר על אמונתנו. זהו אומץ הרבה יותר משמעותי מהטימטום של הליכה למוות במלחמה.
על כן, המדמנה היא במלחמות שמנדס מוכן להשתתף בהן או לשלוח אחרים אליהן, ואילו המקום בו אני עומד, הוא בבחינת מור ולבונה, כבושם הזה טרם בא באפו. (של מנדס. מסכן).
_new_ הוספת תגובה



צר לי על פרישתו של המזרחי
אריה פרלמן (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 7:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי לפרוש - בעיקר בשיא - אבל לא מהסיבות הלא נכונות.

האם פרישתו של יורם המזרחי נובעת מהסיבות הנכונות?

אינני בטוח כלל וכלל.
_new_ הוספת תגובה



הספירומינה במיטבה, חווייה אישית
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 18:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מרגיש חובה לעצמי לשתף את כולם בחוויה שהיתה לי לאחרונה.
בדרך כלל אינני נוהג להיתייחס לספירומנים. דעתי היא שאדם שאיננו מסוגל לרסן את לשונו ולהתבטא בצורה תרבותית תוך היצמדות לעובדות, אינו ראוי לתגובה. בניגוד ליורם המזרחי, דעתי היא שההתעלמות היא הצורה היעילה ביותר לטיפול בתופעות הספירומניה, ןשהיא עדיפה על נטישת הזירה.
אבל פיתאום ראיתי את שמי מופיע בהודעה כזו, ועוד בהקשר עם השואה ונאצים. זה כבר גירה את סקרנותי והחלטתי לבדוק את הדברים לגופם. והינה זה פלא, ברגע שהיקלקתי (האם יש מונח עברי מתאים?) על המאמר, המחשב קרס.
אני כבר משתמש קרוב לשנתיים במערכת חלונות 2000 שהוכיחה עצמה כיציבה ביותר, ומעולם לא היתה לי קריסה.
אחרי שלושה ניסיונות התייאשתי, ועד עכשיו אינני יודע לאלו ספירות הספירומן שלח אותי.
אם הייתי דתי הייתי אולי רואה בזה רמז משמים.
_new_ הוספת תגובה



אנא הקלידו את צרוף המילים ''גדעון ספירו'' במנוע
סתם אחד (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 23:59)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החיפוש גוגל. התוצאות מעידות בעד עצמן.

קישורים:
פיטורי גדעון ספירו: http://www.indymedia.org.il/imc/israel/webcast/27454...
גדעון ספירו, עובד מדינה, הובא לפני בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה: http://oranimb37.oranim2.macam.ac.il/home/home.exe/6...
_new_ הוספת תגובה



באיזו שפה להקליד את השם?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 12/07/2002 שעה 5:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עברית או אנגלית?
_new_ הוספת תגובה



נא לא למחוק זאת [*]
סוריא סהארה (יום שישי, 12/07/2002 שעה 3:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] מתגובה זו הוסרה פניה למערכת שאינה רלוונטית לדיון זה. [המערכת]

כרגע חזרתי ושוב התחלתי להתענין בפורום ולהפתעתי שוב נוכחתי לדעת שהבריון המילולי שוב משתולל על מה ובעבור מה ?והפסדנו כתב וסופר וכל זאת בעבור מי? בושה וחרפה לדרגה זו שהפורום הגיע .
_new_ הוספת תגובה



שמע, יורם
אלכסנדר מאן (יום שישי, 12/07/2002 שעה 4:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי כל העניין בעצם מאחורינו.

גדעון בוודאי יושב וקורא את כל הדברים האלו, ומי יודע - אולי יתרצה ויפרסם דבר התנצלות, ולו מחמת הנימוס והטעם הטוב. אולי.

ואני הרי מאמין שתחזור לכתוב כאן. הרי זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה לנטוש כל כך הרבה קוראים קבועים ונאמנים. זה לא אופייני לך.

תחשוב בנחת על הכל, פעם או פעמיים. יובל החליט שבפורום יש מקום לכולם, והוא בנקודה הזו איתן בדעתו. זה העסק שלו. ובכלל, אם שמת לב, רוב הקוראים האחרים, ובמיוחד היותר ימניים מביניהם, כגון ה''ה שרון, פרלמן, בר-ניר ואחרים אינם מתרגשים מגדעון, ולא כל כך מבינים את העלבון. מי יודע, אולי הדבר נובע מאכזבת חברים וותיקים וישנים. גם שמעון מנדס לוקח את גדעון בפרופורציות הנכונות.

מכל מקום, אני מקווה לראות כבר מחר את הכריש השחור, ללא ברכות מיותרות לרגל חזרתך. זה הרי מובן מאליו.

שלך בידידות ובהערכה

אלכס
_new_ הוספת תגובה



הודעה
גדעון ספירו (יום שישי, 12/07/2002 שעה 23:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבקש להודיע כי כל חילוקי הדעות שיש לי עם יורם המזרחי אינם אישיים, ואין בשום פנים ואופן לפרש את רשימותי שחלקו עליו כהתקפות אישיות אלא כמחלוקת לשם שמיים בלבד.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי