|
הליגה הערבית של מצרים | |||||
שמעון מנדס (יום שישי, 21/03/2008 שעה 7:58) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כל הכבוד שמעון, מאמר מושקע ויפה. | |||
|
|||
מי שביקר במצרים, ובמיוחד אם הוא דובר ערבית מצרית, נוכח לדעת כי המצרים שונים בצורה בולטת מהערבים שאנחנו מכירים כאן, ובעצם מהערבים בכל מקום אחר. זה עם בעל ''לב חם'', בעל סבלנות אין קץ, וגם בעל לב טוב. מצד שני, מי שמשווה את תרבות הפרעונים (המשתקפת שם בכל פינה) עם המצרי הנוכחי, יווכח מייד כי העבר הינו הרבה הרבה יותר מפואר מההוה. מסיבה זו, המצרים התגאו תמיד במורשת שלהם. לא היו שם תופעות של ניתוץ פסלים (האסורים לפי האיסלאם) כפי שקרה רק לאחרונה באפגניסטאן. לעניין הליגה הערבית: הבעיה הבסיסית שמנטרלת כל פעולה ממשית של הליגה, היא הסעיף אשר מחייב החלטה ''פה אחד'' של כל חברות הליגה. משמעות סעיף זה שמספיק שמדינה אחת תתנגד, היא מטילה ווטו על כל החלטה. כל הנסיונות לשנות סעיף מגביל זה, נכשלו עד עכשו. | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
סעיף ההצבעה קובע, שהחלטות פה-אחד תחייבנה את כל חברות הליגה הערבית. החלטות ברוב דעות, תחייבנה רק את המדינות שהצביעו בעד ההחלטה. בכל מקרה, בתוע ההחלטה יעשה בכל מדינה בהתאם לחוקיה ובהתאם למסורות שלה. הנסיון המצטבר עד כה הראה שהליגה כמוסד תמיד התאחדה נגד מדינת ישראל. וגם זה... בהתאם למסורת ולאינטרסים של כל מדינה. | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
מאמר חשוב מרתק ומחכים. ראוי להפצה נרחבת למעו ידעו יושבי ארץ הצבי עוד על ' מי מתי למה ומדוע' מאנמרים מסוג זה מוסיפים לערכו הכולל של פאצ. בואו לבקר באתר G2ANALYST.COM (באנגלית,אודיו רדיו נט) של הח.מ ובאתר מודיעין טרור וצבא בישראל בלוג. ג.כ G2 TPAR ' להקליק' דרך אתר אינדכס לעניין או הידען ועוד. ברם, העיקר חזרה למאמרו של שמעון מנדס, 'שיומלץ' מכל הלב. יורם המזרחי ' ג'עפר ' | |||
_new_ |
למה אתה לא נותן לינקים | |||
|
|||
בגוף ההודעה שלך? אני מתכוון לבלוג שלך. | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
נכון שזה לא נקרא ''ווטו'' אבל למעשה מספיק שמדינה אחת מתנגדת, וההחלטה לא תתקבל... האם זה אינו ''ווטו'' ? | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
לחזי, הצבעת ווטו מבטלת לחלוטין את הנושא. בעוד שבליגה הערבית, אם 20 מדינות מצביעות נגד הצעת החלטה כלשהי ו-2 מדינות מצביעות בעד. עשרים המדינות לא יבצעו אותה, ואילו שתי המדינות שהצביעו בעדה, תבצענה את ההחלטה. | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
שמעון כל הכבוד על העבודה וההשקעה. שאפו | |||
_new_ |
חזי, בליגה הערבית אין ''ווטו'' | |||
|
|||
חן חן לך מיקי. | |||
_new_ |
איסלם מודרני | |||
|
|||
באפגניסטן הולך מוסלמי ולפניו... אישתו. רואה אותו השייך של הכפר ואומר: מחמוד אתה מבזה את האיסלם, מה זה שאשתך הולכת לפניך ולא מאחוריך, כפי שציווה מוחמד? עונה מחמוד: בתקופתו של מוחמד לא היו שדות מוקשים!!! יאללה, קדימה פאטמה!!!! | |||
_new_ |
בעייה כרונולוגית | |||
|
|||
איך היה יכול עזאם פאשה לשוחח עם סעד זגלול על עניין הליגה - לפי העולה מן התיאור במאמר, סמוך להקמתה - אם זגלול מת כבר בשנת 1927? או שהמועד מוטעה - עזאם היה צעיר מאוד ועשה קאריירה דיפלומטית מהירה ביותר, אך בוודאי לא בתקופת חייו של זגלול - או ששם האיש מוטעה, ואולי הכוונה ליורשו של זגלול בהנהגת הוופד, מוצטפא נחאס פאשה, או לראשי ממשלה אחרים שהיו תלמידיו של זגלול במפלגה הסעדית (שהתפלגה מן הוופד) - אחמד מאהר פאשה (שתמך בייסוד הליגה הערבית), או איסמאעיל צדקי פאשה או מוחמד א-נוקראשי (שהיו סקפטיים יותר). | |||
_new_ |
באמת מאמר מושקע ויפה אך מתעלם מכמה דברים בסיסיים ביותר, כדלהלן: | |||
|
|||
היכן אתה מכניס את העם הפלסטיני? הרי זה ברור מאליו שהפלסטינים החלו להגדיר את עצמם כבר מאמצע המאה ה-19 כעם ייחודי בארץ פלסטין. המחמירים טוענים שהם התחילו להתגבש כעם רק לאחר מלחמת העולם הראשונה, סאן רמו, הצהרת בלפור וכו'. והמחמירים ביותר טוענים שהם קרמו עור וגידים רק לאחר שהיהודים נפרדו מהפלסטיניות שלהם ויצרו ישראליות חדשה ב-48'. אז למה התעלמת מהם מלבד סעיף קטן אחד. אתה מדבר על מישל עפלק, מנהיג מפלגת הבעת' הסורית, דגל בפאן-ערביזם ואתה מדבר על האופוזיציה של בהא א-דין ברקאת. אך היכן כל מה שהיה בינהם, היכן חג' אמין אל חוסייני מבשר העממיות הפלסטינית? היכן כל זה בא לידי ביטוי בכתבה הנהדרת והמעמיקה שכתבת? | |||
_new_ |
מה זה מבשר העממיות? | |||
|
|||
איך בדיוק קשור למושג הזה ''חג' אמין אל חוסייני''? | |||
_new_ |
תשאל אותו מדוייק יותר? | |||
|
|||
מה זה בכלל עם פלסטיני? מי שמע עליו לפני 1975?! | |||
_new_ |
יש לי עצה יותר טובה בשבילך | |||
|
|||
תקרא את ''קיר הברזל'' של ז'בוטינסקי משנת 1923. | |||
_new_ |
יש לי עצה יותר טובה בשבילך | |||
|
|||
לא ראיתי שמאלני קיצוני כל כך אובססיבי למשפט אחד של ז'בוטינסקי, כמו סיוון. זהו המשפט היחיד שהוא מצא בכל מיליוני המשפטים שנאמרו, המצדיק לכאורה את הזיית השמאל המסומם. ''הצדקה'' ע''י פירוש דחוק של שמאלני אומלל הנאחז בקש וגבבה. | |||
_new_ |
קישקוש של, צדק, מכחישן אובססיבי | |||
|
|||
ראשית, הרי מדובר במאמר שלם של ז'בוטינסקי. שנית, הוא לא יחיד שראה את תמונת המציאות ואת התפתחותה (דיון 3338) כפי שכבר הצגתי יותר מפעם אחת. כבר הוכחת, צדק, שקשה לך עם העובדות שלא מתאימות לאגדה שפיתחת באופן אובססיבי כדי להכחיש את המציאות. גם שרשרת הגידופים ושאר הטיעונים האישיותיים לא ממש יעזרו לך. גם כאן העובדה החשובה היא שבאופן לא מקרי לא מצאתי נסיון רציני, של צדק, להתמודד עם מה שכתבתי על עובדת קיומו של העם הפלשתינאי. | |||
_new_ |
קישקוש של, צדק, מכחישן אובססיבי | |||
|
|||
העם הפלסטיני קיים על פי הגדרתו העצמית . זה לא מחייב אותי או מישהו אחר . אם אני רוצה אקבל את הגדרת עצמו ואם אסרב , אזי לא אקבל . אנגליה וצרפת קבעו לפני מאה שנה מה תהיה דמות המזרח התיכון . אפשר לרצות לשנות את זה . אם מישהו יצליח אז זה יהיה המצב החדש. בכל אופן העם הפלסטיני נוצר בגלל החלוקה המלאכותית של ארץ ישראל . בחלוקה זו כידוע קיבלו ההאשמים את החלק המזרחי . חלק מהפלסטינים עברו לשם . אפשר לשאוף להעביר לשם גם את היתר . זו למעשה שאלה של יכולת מדינית , צבאית והסכמה בין-לאומית . ז'בוטינסקי בשנת 1923 התייחס לעובדות שהן שונות מאלה של היום . גם בן-גוריון בשנת 1948 היה עם מצב שונה , מזה היום . | |||
_new_ |
קישקוש של, צדק, מכחישן אובססיבי | |||
|
|||
להיפך, עם מגדיר את עצמו בתודעתו ולא עם מוגדר ע''י ז'בוטינסקי, עם כל הכבוש שיש לי לז'בוטינסקי. דרך אגב, קראתי ולא ראיתי שז'בוטינסקי הגדיר איזשהו ''עם הפלסטיני'' אלא עם ערבי שיושב בארץ ישראל. אין בזה כל חידוש. גם בסוריה ולבנון ובירדן ישב אותו ''עם ערבי''. משהו יותר קרוב למה שמעון מנדס כתב. דרך אגב, האם אני כחלק מהעם היהודי הצרפתי רשאי לדרוש הקמת מדינה יהודית צרפתית ארץ פרנקיה (אני מתכחש לצרפתיותה של צרפת) ולדרוש שהרובע היהודי של פריז יהיה עיר הבירה של המדינה היהודית הפרנקית? | |||
_new_ |
אתה לא מדייק | |||
|
|||
במאמר ''על קיר הברזל'' (http://jabotinsky.org/multimedia/upl_doc/doc_241007_...) ז'בוטינסקי מדגיש שני ענינים: 1. מבטיח שיווי זכויות ושלא ננסה לגרש ולדכא את ערביי ארץ ישראל. 2. ערביי ארץ ישראל הם עם – עם חי. המשמעות ברורה מאד. שלא ננסה לגרש או לדכא את ערביי ארץ ישראל שהם עם חי עם זכויות ברורות. עם חי, לפי ז'בוטינסקי, לא מוותר על הטריטוריה בה הוא חי (זכויות) אלא אם איבד תקווה. זהו הבסיס למדיניות קיר הברזל שלו. | |||
_new_ |
אתה לא מדייק | |||
|
|||
1. ז'בוטינסקי הבטיח, שז'בוטינסקי יקיים. אינני מבין למה אתה מטיל על שמוצ''ניק לקיים הבטחה ''אוהית'' של עוד ימנמן?! 2. ערביי ארץ ישראל הם ערבים חיים. באיזו מסגרת? זה תלוי בהם ובנו. - - - - - - - - - - ב-31 במרץ 1977, בראיון עם העיתון ההולנדי דאגבלאד דה וארדיפינג טרווב, חבר במועצת ההנהגה של אש``ף בשם זאהיר מוח`סיין אמר: ``לא קיים עם ``פלשטינאים``. היצירה של ``האומה פלשטינאית`` היא אך ורק, רפלקס מותנה, אמצעי להמשך המאבק נגד מדינת ישראל ולמען השגת אחדות ערבית. הינה הגרסה המקורית של דבריו: ''The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct 'Palestinian people' to oppose Zionism. ''For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa. While as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.'' (PLO executive committee member Zahir Muhsein, in a 1977 interview with the Dutch newspaper Trouw.) - - - - - - - - - - - - - - Yasser Arafat: THERE IS NO SUCH THING AS THE PALESTINIAN PEOPLE'' IT IS JUST AN ARAB TACTIC FOR THE DESTRUCTION OF ISRAEL!'' - - - - - - - - - - - - - - | |||
_new_ |
אז מה? מה עניין שמיטה לכלי מיטה? | |||
|
|||
_new_ |
אז מה? מה עניין שמיטה לכלי מיטה? | |||
|
|||
באמת מה ענין העובדה שה''פלסתיני'' טוען כי איננו פלסתיני? השמאלני ייתן לו פטיש בראש ויכפה עליו להיות ''פלסתיני''. ה''פלסתיני'' לא קובע אם הוא פלסתיני, השמאל ההזוי קובע. | |||
_new_ |
ההזיות לא קובעות דבר! העובדות כן! | |||
|
|||
מה שקובע הן העובדות שמתארות את המציאות ולא ההצהרות של פוליטיקאים או ההזיות והגידופים של צדק. עם הזיות מהסוג הזה אין מתווכחים. גם כאן העובדה החשובה היא שבאופן לא מקרי לא מצאתי נסיון רציני, של צדק, להתמודד עם מה שכתבתי (במסגרת הפורום) על קיומו של העם הפלשתינאי. | |||
_new_ |
[•] ההזיות לא קובעות דבר! העובדות כן! | |||
|
|||
מה שקובע זוהעובדות שמתאר מנהיג ערבי מפלסטין ולא תיאוריות שאתה מפתח. אתה בטח לא מוכן להתמודד עם מה שאומרים מנהיגים ''פלסטינים'' כי זה הורס לך את החלום | |||
_new_ |
את מה שקובע בעיני הצגתי שוב בתגובה 114738 | |||
|
|||
הציטוט שהצגת לא ממש מפריך את מה שקובע בעיני אם כי הוא מהווה חלק מן העובדות שמתארות את המציאות. | |||
_new_ |
את מה שקובע בעיני הצגתי שוב בתגובה 114738 | |||
|
|||
לא התבלבלת שוב? זה אני שהצגתי את הציטוט ולא סתם אחד. האם ציטוטים של אנשים שלקחו חלק גדול במהפך התודעתך לא רלוונטים? אז מה רלוונטי בשבילך? רק כל מה שמתאים לתיאוריות המופרכות שלך? | |||
_new_ |
לא תגובה 114738 ! | |||
|
|||
אני הצגתי תיאור וניתוח של עובדות ותהליכים היסטוריים שמעידים על זהותם הלאומית של הפלשתינאים. לא מספיק לטעון שזו תיאוריה מופרכת צריך גם להראות שהניתוח הזה מופרך. את זה אף אחד כאן לא ממש ניסה. אתה לעומת זאת, הצגת ציטוט מהצהרת כוונות של פוליטיקאי/ים שלא ממש משנה את הזהות הזאת. דרך אגב, הדברים שאני טוען לוקחים כבר בחשבון את הגישה הזאת (הפאן-ערביות) שלדעתי היתה תמיד קיימת בין הפלשתינאים. בכל זאת לציטוטים שאתה ואחרים מציגים יש משמעות רבה יותר כאשר חושבים ודנים על העתיד - מה צריך לעשות. עבור היהודים (וגם הפלשתינאים) מדובר על האסטרטגיה או הטקטיקה ביחס לשאלה בדבר הקמת מדינה לעם הפלשתינאי. הרושם שלי שזאת היא השאלה שבאמת מעניינת אותך. אבל פתרון השאלה הזאת לא ממש תלוי בשאלת הזהות. בהקשר הזה ראוי לציין שלמיטב זכרוני לא קבעתי לעצמי עמדה ברורה בשאלה הזאת. | |||
_new_ |
ההזיות לא קובעות דבר! העובדות כן! | |||
|
|||
אלו עובדות בדיוק? הידבקותך האובססיבית למאמר כללי של ז'בוטינסקי עם פרשנות הזויה לחלוטין משלך, אלו העובדות שלך? אם זו העובדה היחידה שלך, הרי שהודאותיהם הפומביות של מנהיגים ערבים רבים, שאין עם פלשתיני, עולות לאין ערוך על ה''עובדה'' שלך. | |||
_new_ |
ההזיות של צדק, חוזרות על עצמן | |||
|
|||
הידבקותך האובססיבית להזיות והצורך להכחיש את תמונת המציאות מפריעים לצדק לעסוק בנושא בצורה רציונלית. כך יוצא שצדק שואל שאלות (''אילו עובדות בדיוק?'') שמעידות שלא קרא את שהוצג בפניו. כדרכו הוא אינו מתייחס לטיעונים שהצגתי כמכלול ובאופן ישיר. כך יוצא שאינו מתמודד כלל עם הנאמר במאמר שלם שהצגתי בפניו לפני יומיים (דיון 3338). אני לפחות ביררתי ולמדתי את העובדות שתומכות בטענתי שיש עם פלשתינאי. זה גם כתוב במאמר קודם שלי (דיון 2650). עד לרגע זה צדק לא ממש התמודד באופן רציונלי עם הטענות שלי והביסוס להן. הפעם הוא כאילו עושה זאת. איך? הטענה השטותית שמעידה שאינו מבין את שכתב ז'בוטינסקי בשנת 1923, במאמר ''על קיר הברזל'', שמהווה רק חלק מהסיבות לטיעונים שלי. לפני שצדק חוזר וממחזר טיעונים הזויים שאינם מפריכים כלל את טענותי עדיף שיקרא בעיון את המאמרים שכתבתי; עדיף שיבחן את המקורות והביסוס לטענות שמוצגות במאמרים הללו. אחר כך שיקרא גם את מה שכתב פרופסור יהושע פורת, ''ממהומות למרידה: התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית 1929-1939''. | |||
_new_ |
ההזיות של צדק, חוזרות על עצמן | |||
|
|||
למה אתה חושב שעדיפה פרשנות מוטית ומוטעת (במזיד?) של ז'בוטינסקי משנת 1923 על פרשנות מבוססת ומדוייקת של אמירות מנהיגי הפלסטינים עצמם מאז ועד היום? | |||
_new_ |
ההזיות של צדק, חוזרות על עצמן | |||
|
|||
כמו צדק אתה לא מתמודד (במזיד?) עם כל המכלול שתיארתי ועליו אני מבסס את הטענה שלי שיש עם פלשתינאי. | |||
_new_ |
ההזיות של סיון, חוזרות על עצמן | |||
|
|||
תשובה סטנדרטית של סיון. חסרת תוכן, ופלצנית בעליל. ''לעסוק בנושא בצורה רציונלית'', ''שלא קרא את שהוצג בפניו'', ''אינו מתייחס לטיעונים שהצגתי כמכלול ובאופן ישיר'', משפטי הבל קבועים שסיון דוחף כל פעם שנסתתמות טענותיו... | |||
_new_ |
הפצת ההזיות של צדק חסרת תועלת: יש עם פלשתינאי | |||
|
|||
צדק אכן מקשקש שטויות במקום לנסות ולהפריך בצורה רציונלית את הטענות שלי שיש עם פלשתינאי. השאלות, הגידופים והציטוטים מדברי שצדק מציג מעידים שאינו מסוגל לעשות זאת. צדק שוב נכשל! | |||
_new_ |
עתה צדק..... צודק... | |||
|
|||
יש עם פלסטיני והוא העם היהודי. | |||
_new_ |
גם אתה טועה אבל שניכם צודקים | |||
|
|||
הרצון של צדק ושלך לכתוב שטויות הוא אכן רצון צודק. | |||
_new_ |
לצערי אינני יכול להתחרות איתך בשטויות.... | |||
|
|||
_new_ |
נכון, הרי המומחיות שלך היא הפקת שטויות | |||
|
|||
הרי במקום להתמודד עם הטיעונים (תגובה 114760) אתה מנסה את כוחך בחוכמולוגיה ירודה. | |||
_new_ |
זכותך! | |||
|
|||
ראשית לכל טענתי טענה עובדתית. אתה כמובן יכול לטעון מה שתרצה במיוחד אם, כפי שכתבת, מדובר במשאלות לבך. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |