|
על משמר זכויות האדם | |||||
ישראל בר-ניר (שבת, 14/04/2007 שעה 19:35) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כמה הערות | |||
|
|||
לק''י ראשית כדאי לציין שהמתאזרחים הללו אחראים לאחת הטעוניות החמורות של הדמוגרפים - הם מנו אותם פעמיים פעם כאזרחי ישראל ופעם כאזרחי הרשות הפלשתינאית. שנית הבעיה החלה לארח הסמכי אוסלו וכנסת כמומיות אדירות של נשק לאזור. לפני הסכמי אוסלו כיון שלא היה נשק וחומרי חבלה באזור היו הרבה פחות הגבלות תנועה על הערבים. המחבל שהתפוצץ באותו פסח התפוצץ בשכונה שבה גרים ההורים שלי והם שמעו את קול הפיצוץ האדיר ממרחק של קילומטרים אחדים. מדינת ישראל צריכה לחוקק חוק אזרחות דומה לחוק השוצרי היפני או לאחרונה הדני שבו נישואין אינם מקנים אזרחות. אליצור | |||
_new_ |
מאמר דוחה מעט אדם מעורר שאט נפש | |||
|
|||
יושב לו בחו''ל ומתערב בענינים פנימיים של ישראל בלי לקחת אחריות, בלי לשאת בסיכון, בלי למלא מחויבויות, רק לטפח רעיונות סופר פנטיים קיצוניים ולהבוסס בצדקנות טרחנית ותוך שימוש בתואר אקדמאי כאילו זה מקנה לנביבות איזה אמינות אבל בלי שום גיבוי ואמינות | |||
_new_ |
יאללה יאללה | |||
|
|||
תרשה לי לנחש שאם דעתו היתה כדעתך, היית מתיר לו להתבטא, ואולי היית גם מעלה על נס את הריחוק הגיאוגרפי המעניק לו יכולת מבט שקולה ואובייקטיבית. | |||
_new_ |
יאללה יאללה | |||
|
|||
הכותרת שלך מתאימה בדיוק! ונניח שאתה צודק, במה זה מטהר את הכותב המרושע (כמו זה מההגדה)? וגם לנחש לא עולה כסף אז שיהיה לך לבריאות | |||
_new_ |
יאללה יאללה | |||
|
|||
עדיין מוטל עליך להראות את הרשעות במה שנכתב. | |||
_new_ |
יאללה יאללה | |||
|
|||
למה אתה קורא בקפיצות! כתבתי מרושע כמו האח בהגדה. לא מוטל עלי כלום , טולי עליך מוטל להראות למה אתה לא מסכים! כי את מה שרשמתי מוכיחים כל ההטפות הצדקניות של מי שהוציא את עצמו מהכלל אבל חושב שמותר לו להטיף בלהט | |||
_new_ |
יאללי יאללי | |||
|
|||
הממ, למותר לציין שהרשע בהגדה הנו היחידי שמעלה שאלות ענייניות שאינן עוסקות בתיקון עולם איזוטרי ו/או חיפוש משיח-בן-דוד מתחת לגרגרי האפיקומן. הבן השלישי גם אינו עוסק בשבח ודברי קילוסין לדברים הבעייתיים האחרים הנאמרים בהגדה, כך שאני בהחלט מקבל את רשעותו האפיקורסית בבחינת ההתבוננות מהצד. ואגב, גם אני גר בחו''ל. | |||
_new_ |
הרשע כקיביצער | |||
|
|||
וזה תמצית כל הסיפור. וגם אתה ממרק את המצפון שלך בפילפולים תאורטיים על דמוקרטיה וזכות הדיבור והשורה התחתונה היא שההטפות באות ממי שלא צריך לשאת בתוצאות, לא מתנסה במציאות, ועושה לעצמו עבודה קלה בטענה ששם אפשר לראות דברים בעין מפוכחת. בכלל לא ולא מוחלט!!! | |||
_new_ |
הטוב כבנאלי | |||
|
|||
האמת היא שאני מתפתה לענות לך בסגנון של משתתף אחר ומכובד בפורום במקרה זה [1], אולם עדיף, ככל הנראה, לפחות בשלב הראשוני לנסות ולרדת עמך אל הרמה הפאקאלית ולהציג שאלת-חמץ קלאסית: האם תמצית דבריך היא שמי שלא יושב בתוך המדמנה שלא יכתוב ביקורת – ומי שכבר בתוך המדמנה שלא יעשה גלים? האם הדיבורים מחו''ל על זכויות וחובות דמוקרטיות פסולות? האם המבט מחו''ל והדעה על מחוזות החלב והדבש אינן ערבות לאוזן הישראלית? האם העלאת פרספקטיבה בינלאומית לשאלות אלה אינה רצוייה במידה ואינה תומכת ב'סינדרום האדם הטוב'? דבר אחד אני יכול להבטיח לך: לו הייתי מעוניין לנקוט ב'אפקט פילאטוס' הרי שמזמן הייתי מתבטא בצורה אחרת, אם בכלל. ----------------------------- [1] אני משער שבסגנון עליו רמזתי כאן ניתן היה להשיב משהו בסגנון ''נכון, אני נהנה להטיף מוסר מחו''ל ולמרק את מצפוני; נכון זה תענוג גדול שלא לשאת בתוצאות; נכון, אני אוהב לעשות לעצמי עבודה קלה מרחוק'' וכיוצ''ב, לפחות כשאותו משתתף נאלץ לענות לרטוריקה הזוייה, עפ''ר רטוריקה דתית במהותה. | |||
_new_ |
הרשע כקיביצער | |||
|
|||
אני מציע לאסור בחוק על יורדים לכתוב באינטרנט. | |||
_new_ |
הרשע כקיביצער | |||
|
|||
לק''י נדמה לי שבעבר כבר דנו בזה - ולדעתי ראוי ורצוי שאזרחים ישראלים וגם יהודים מחו''ל ישתתפו בנעשה בארץ. בכל מקרה אם הדיון יחזור אמשח לשמוע דעות אחרות. אליצור | |||
_new_ |
איך אתה לא מבין, יובל | |||
|
|||
שלילת חופש התנועה ו/או הזכות לחיי משפחה בישראל (למה דווקא בישראל?) ממחבל מתאבד שהן זכויות יסוד, היא רשעות לשמה ובתור שכזאת יש להתייחס אליה בשאט נפש. המחבל המתאבד, להזכירך, איננו ''סתם אחד'', המחבל המתאבד, כדברי השופט העליון בדימוס אהרון ברק, הוא ''בראש ובראשונה אדם''. יש לכן להתייחס אליו ככזה! | |||
_new_ |
איך אתה לא מבין, יובל | |||
|
|||
ברק הגדול הוא פוליטיקאי מוכשר ומצא דרכים רבות לטהר את השרץ הערבי האנטישמי וסלל דרכים רבות למנוע ממדינת ישראל ותושביה להגן על עצמם . יש לציין שבעזרת ערימת הזבל אשר אסף תחתיו הצליח יפה מאוד . | |||
_new_ |
נימוקיך שכנעו אותי | |||
|
|||
עלי להודות שעל זה לא חשבתי. תודה על כך שהפנית אותי לכשל הלוגי שבהצגת הדברים על ידי. אני גאה בכך שיש בינינו אנשים כמוך. יישר כוח! | |||
_new_ |
|
|||
אולי תסביר לי דבר אחד: אתה רוצה למנוע מצב שבו יהיה יותר קל לפלשתנאי מהגדה/עזה=מחבל בפוטנציה (על פי הגיונך) ליצור מגע עם אוכלוסיה ישראלית ע''י הגירה לשטח ישראל. אך בו בזמן אתה תומך בהגירת יהודים משטח ישראל לגדה ולעזה, מה שיקל על המחבלים בפוטטנציה לפגוע בהם. הנה הצעתי: לא ניתן לפלשתינאים לעבור לגור בישראל,ולא נרשה ליהודים לעבור לגור בפלשתין (שגם חביבך בוש רוצה להקים). | |||
_new_ |
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל . | |||
|
|||
ערבים יגורו בעשרים ממדינותים והיהודים יגורו בארץ ישראל . הסבר פשוט ומובן . | |||
_new_ |
הפתרון הפשוט | |||
|
|||
לק''י הפתרון הפשוט הוא לספח את יהודה ושומרון וליבש את האזור מחומרי נפץ כפי שהיה לפני אוסלו. כיום המצב הדמוגרפי באזור הוא שלוש מאות אלף יהודים לעומת מליון ומאה אלף ערבים. הילודה הערבית באזור היא 1.8 אחוז והיהודית היא 4 אחוז (הילודה היהודית הכוללת היא 2.1 %) אם מחשבים גם את מזרח ירושלים הרי יש שש מאות אלף יהודים לעומת מליון וארבע מאות אלף ערבים. הערבים מהגרים החוצה מיהודה ושומרון ולכן האוכלוסיה הכוללת שלהם שומרת על יציבות או אפילו יורדת. לכן סיפוח מידי של אדמת נחלת אבותינו הקדושה וטיהור האזור ממחבלים הוא מתבקש. מסיבות דמוגרפיות הכרחיות אליצור | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
מה הצעתך בעניין הערבים שכבר גרים בישראל והיהודים שכבר מתגוררים מעבר לקו הירוק? | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
הערבים בישראל הםישראלים בהתאם לאגנדה שלנו (לוחמי הדוקיום לוחמי השלום) שהרי יש להם ת''ז כחולות. כידוע הם גשר לשלום. בהתאם לאותה אגנדה ,היהודים הם מכשול לשלום. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
שאתה קבור עמוק בבור -- קודם כל הפסק לחפור. הפסק הגירה ערבית לישראל -- ובו בזמן, הפסק הגירה יהודית לשטחים.הגדר צריכה לפעול בשני הכיוונים. לגבי ערביי ישראל וההתנחלויות בשטחים: אם אזרחים ישראלים פועלים נגד בטחון ישראל הם צריכים לשלם את המחיר. מתנחלים? אלא אם כן ישנה החלטה לספח אותם לישראל, הם חייבים לחזור לישראל בה הם יזכו להגנה. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
איזה מחיר צריכים לשלם ישראלים הפועלים נגד בטחון ישראל? | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
מחיר התואם את הפשע. חבלן או מרגל שהוא אזרח ישראל צריך להענש עפ''י החוק. בכל מדינה דמוקראטית מתקיים תמיד ויכוח על הטיפול ב''חתרנות'' נגד המדינה, כיצד מגדירים זאת (אמירה לעומת עשייה),וכו.' זה בהחלט דיון לגיטימי. באופן כללי דעתי היא שלאחר הסדר מדיני והקמת מדינה פלשתינאית, ערביי ישראל יהיו זכאים לזכויות אזרחיות מלאות (וחובות, כולל שרות צבאי) אך בפרוש לא לזכויות לאומיות אותן הם יוכלו להגשים בפלשתין. אני גם מתנגד במפורש לזכות השיבה למעט מספר מצומצם ביותר של איחודי משפחות.ייתכן גם דיון על פיצויים במסגרת הסדר אזורי/בי''ל. אין גם שום בעיה עם חילופי שטחים/תושבים אך זאת בהסכמה של הנוגעים בדבר. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
התחלת מעניין אתני-דמוגרפי. בתגובה 97118 כתבת: ''לא ניתן לפלשתינאים לעבור לגור בישראל,ולא נרשה ליהודים לעבור לגור בפלשתין''. שאלתי אותך מה בעניין מי שכבר גר במקומות האלה, ואז התחלת לדבר על אנשים הפועלים נגד בטחון ישראל. כשביקשתי הבהרות התחלת שוב לדבר על עניין אתני-דמוגרפי. אנסה לחדד מספר נקודות שבהן נגענו: האם יש להחזיר בכוח לישראל ישראלים המתגוררים בשטחים שמעבר לקו הירוק? האם יש לחייב את כל אזרחי ישראל בשירות צבאי? מהן ''זכויות לאומיות'' לעומת ''זכויות אזרחיות''? ציינת גם אפשרות של חילופי שטחים ותושבים בהסכמה. מי הם אלה שצריכים להסכים? הממשלות? העמים? תושבי אותם שטחים? מה קורה אם, למשל, הממשלה מסכימה והתושבים לא? | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
1. אם מדינת ישראל עפ''י החלטות הכנסת ובעקבות הסכם או צעד חד-צדדי מצהירה כי שטחים X לא יהיו חלק משיטחה הריבוני וכי הצבא/כוחות הביטחון לא יהיו אחראים לבטחון התושבים באזור מתאריך מסויים, ברור כי אזרחים ישראלים שיישארו שם עושים זאת על אחריותם האישית.החזרתם לישראל תהיה חלק מתוכנית כוללת שתכלול פיצויים לאלה שהתיישבו שם כחלק מתוכנית ממשלתית. 2. אם קיים חוק שרות צבאי יש בהחלט לחייב את כולם/ן עם יוצאים מן הכלל (בריאות, מצפון וכו'). אם יש הסדר עם פלשתין, אזרחים ערבים יהיו חייבים לשרת בצבא כמו שאזרחים מוסלמים משרתים בצבא ההודי. ללא הסדר, הייתי מחייב אותם בשרות לאומי (חינוך וכד'). 3. זכויות אזרחיות הם כל הזכויות שאתה זכאי להם עפ''י החוק. זכויות לאומיות, כמו שיש לבאסקים בספרד, מעניקות לקבוצת אזרחים הכרה כמיעוט לאומי שזכאי לזכויות כקולקטיב כמו אוטונומיה אזורית, ייצוג דיפלומאטי נפרד וזכות להפרדות מהמדינה בתנאים מסויימים. 4. תראה... הבעיה של חילופי שטחים שעל פי מה שידוע לי נבדקה ע''י משפטנים ישראלים היא שלא ניתן להכריח אזרח ישראלי לעבור למדינה אחרת. מכאן שאם ישראל ''תיתן'' את אום אל-פאחם לפלשתין, האזרחים הערבים המתגוררים שם יכולים לפנות לביה'מ העליון שיתמוך בעתירתם, ובכל מקרה הם יכולים לעבור לגור ביפו, כך שלא הושגה מטרת חילופי השטחים=אוכלוסיה. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
יכול להיות שלא הבנתי אבל נראה לי שיש סתירה בין 1. ל-4. לפי 1. ישראל יכולה להחליט כי אום אל פחם לא תהיה חלק משטחה הריבוני, לפי 4. לא ברור. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
(1) היתה תשובה לשאלה של יובל: ''האם יש להחזיר בכוח לישראל ישראלים המתגוררים בשטחים שמעבר לקו הירוק?'' (4) היתה תשובה ל:''ציינת גם אפשרות של חילופי שטחים ותושבים בהסכמה. מי הם אלה שצריכים להסכים? הממשלות? העמים? תושבי אותם שטחים? מה קורה אם, למשל, הממשלה מסכימה והתושבים לא?'' ההבדל בין השטחים בגדה (למעט מזרח ירושלים) לבין אום אל-פאחם הוא שאום אל-פאחם היא תחת ריבונות ישראל. הגדה היא לא תחת ריבונות ישראל ואזרחים ישראלים שירצו להמשיך לחיות במדינת פלשתין יהיו תחת ריבונות ממשלה זרה ויהיו חייבים לבקש אזרחות פלשתינית. באופן עקרוני פלשתין תוכל לגרש אותם כמו שישראל יכולה לגרש מתחומה פלשתינאים שאינם אזרחי ישראל אבל לא ערבים שהינם אזרחי ישראל. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
לעניין ההבהרה שלך לסעיף 4: כשהוקמה מדינת ישראל, כל הערבים שהיו בתחומה הגיאוגרפי זכו לאזרחות. רוב המתנחלים יושבים בשטחים הכבושים עוד לפני שקמה הרשות הפלשתינאית, וכל המתנחלים יושבים בשטחים שטרם ניתנו לרשות הפלשתינאית ואם יינתנו לה בעתיד, הם יהיו ותיקים מריבונותה של הר''פ. בכל זאת אתה מתעקש שיש זכות הן לר''פ והן למדינת ישראל לבצע טיהור אתני של השטחים האלה. מדוע אין סימטריה בביצוע הטיהור האתני בתוך גבולות הקו הירוק? | |||
_new_ |
מי שרוצה לגור | |||
|
|||
בשטחים כאזרח פלשתינאי מצידי אני בהחלט תומך בכך. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
כמו שאתה בוודאי יודע נערכו טיהורים אתניים בהודו ובפאקיסטן לאחר החלוקה שם. רוב ההינדים עזבו את פאקיסטן בעוד שהודו קלטה הרבה מוסלמים. הם כ-20 אחוז מהאזרחים, כולל נשיא מוסלמי. הודו הדמוקראטית והחילונית גאה בכך ולדעתי ישראל צריכה להתנהג כך. ובכלל, המתנחלים רוצים להשאר כאזרחים בפלשתין? | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
>„רוב ההינדים עזבו את פאקיסטן בעוד שהודו קלטה הרבה מוסלמים.” כלומר – פקיסטן התרוקנה מיושביה? >„המתנחלים רוצים להשאר כאזרחים בפלשתין?” יפה שפתאום חשובה לך דעתם. אני מניח שרוב המתנחלים רוצים להחיל את ריבונות ישראל למקומות מגוריהם. אם תהיה שם ריבונות פלשתינאית, חלק מהם ודאי ירצו להישאר בבתיהם תחת הריבונות הזו. היות שאין כיום מישהו שרוצה להקים מדינה פלשתינאית, פרט לשמאל הישראלי, שנכשל בנסיונותיו לגרום לפלשתינאים להקים מדינה ביוזמתם, לא נראה לי שהשאלה הזו תהפוך למעשית. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
>„רוב ההינדים עזבו את פאקיסטן בעוד שהודו קלטה הרבה מוסלמים.” כלומר – פקיסטן התרוקנה מיושביה? אולי כדאי שתכין שעורים לפני שאתה שואל: כאן תקרא על הודו ופאקיסטן ותקבל תמונה על ההרכב הדמוגראפי. חוץ מזה, לויכוח הזה אין סוף אם אין מסכימים על העקרונות הבסיסיים: בכל מקרה, כל העולם, כולל ארה''ב תומך בהקמת מדינה פלשתינאית. | |||
_new_ |
שכחו לשאול את הכלה אם היא מסכימה | |||
|
|||
''כל העולם, כולל ארה''ב תומך בהקמת מדינה פלשתינאית'' זה נכון מאוד לי-און, אבל זה כמו חתונה בה מקימים את החופה בלי לברר אם הכלה מסכימה. אתה מכיר את הסיפור על השדכן ובתו של רוטשילד? | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
1. נראה לי שדהתכוונת ''בעוד שפקיסטאן קלטה הרבה מוסלמים'' 2. נדמה לי שתוך כדי תהליך 'חילופי האוכלוסיות' הזה היו רציחות של אלפי אזרחים משני הצדדים. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
התכונתי למה שכתבתי: הודו קלטה מספר גדול של מוסלמים. עשרים אחוז היום. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
למיטב ידיעתי ב-47-48 היתה בריחה של מיליונים של הינדים וסיקים מפקיסטן להודו ומיליונים של מוסלמים לפקיסטן. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
ולמרות זאת כעשרים אחוז מאזרחי הודו הם מוסלמים, כולל הנשיא ומפתח הפצצה הגרעינית שלהם וראשי תעשיית הסרטים, בעוד שבפאקיסטן לא נשארו הרבה הינדים. הנקודה שהדגשתי היא שישראל כמו הודו יכולה לשמש כמודל למדינה חילונית ודמוקראטית עם זכויות מלאות למיעוט. פאקיסטן לעומת זאת היא מדינה מוסלמית תאוקראטית. (ואני מכיר את ההיסוריה של הסכסוך העדתי שם). מכאן שאפילו אם פלשתין תהפוך לפאקיסטן ערבית, זה לא מחייב את ישראל לשנות את האוריינטאציה המערבית שלה. | |||
_new_ |
הודו בדרך למיליארד | |||
|
|||
צא וחשב מהו גודל אוכלוסייתה של הודו ביחס לזו של של פאקיסטן בהשוואה פלאקטיבית, חזור בהמשך לאזור הגדה והרצועה כשאתה לוקח בחשבון את הריבוי הטבעי הגבוה בחברה הערבית-מוסלמית-פלסטינאית – והרי לך בעייה שממנה ישראל היהודית לא תצא בקלות, שכן בכל סיטואציה אפשרית נדונה מדינת היהודים להיות קבוצת מיעוט אתנית-תרבותית באזור המזה''ת (וכנראה גם בין הים לירדן). בקיצור: אין לי שום מושג כיצד תראה ישראל בעתיד. | |||
_new_ |
הודו בדרך למיליארד | |||
|
|||
אתה צודק, אם כי עשרים אחוז מתוך מיליארד זה די הרבה.. בכל מקרה, זה מחזק את התפישה הקוראת להתנקות מהשטחים. בסופו של דבר, ישראל והמערב יהיו חייבים לפתח איסטראטגיה שתאפשר אימוץ יחס של benign neglect אל חלקים של העולם המוסלמי, שילוב של ''גדר'' והרתעה. אין תשובות פשוטות, אך כיבוש אזורים עם אוכלוסיה ערבית ופתיחת שערים להגירה ערבית גדולה אינן בגדר תשובה. | |||
_new_ |
הודו לייט | |||
|
|||
גם אני בעד התנתקות מהשטחים, אך למען האמת צריך לפני כן להחליט מהי הקטנה מבין שתי הרעות: --- לצאת משטחי יו''ש החוצה (ואין לי שום בעייה מצפונית לכנותם בז'ארגון זה), בדרך להתכסח ולהתקסח עם רבבות מפגינים היפר-כתומים במסגרת אקט הפינוי – ובהמשך לספוג עצמים-פלסטינאים-מעופפים (עפ''מ) בכפר סבא וברעננה, אי שם בין הפסקת-אש (או אספקת-אש) אחת לשנייה. --- להישאר בשטחים ולהפוך את ישראל למדינת אלטנוי-הייד בהמשך, או לחילופין למדינה דו-דתית ומולטי-בעייתית שעתידה מאחוריה. מה פחות גרוע? | |||
_new_ |
הודו לייט | |||
|
|||
אני מודה שאין פתרונות פשוטים במציאות שתמיד תהיה טראגית. אנו חיים למשל עם מציאות של שכונות עוני בכל הערים הגדולות במערב. כל יום מישהוא בא עם ''פתרון'' חדש ולא תוצאות. אתה חי עם זה ועם האלימות והפשע שזה יוצר ומודה לאל שהמצב לא יותר גרוע. עזה ב''חוץ'' נראה לי מצב די סביל בהשוואה למצב הקודם. | |||
_new_ |
אלטנוי-הייד לייט | |||
|
|||
נכון מאוד, אלא שבגלל שאין ''פיתרון'' הרי שהעניין נדון לארוזייה מתמדת, שפירושו שהרחם (uterus) הוא זה שיינצח לטווח הרחוק, כפי שההיסטוריה חוזרת ומוכיחה, לשיטתי. זוהי גם הטרגדייה של הסכסוך האמור, שכן אינו לאומי אלא דתי במהותו ובעל נטיות אטאביסטיות. אני משער שהאיסלאם בחלקו יסכים להכיר ביהודים דתיים כסוג של ד'הימי לאחר שישליט עצמו בכוח החרב, אולם ברי לך שפיתרון זה אינו אוצר בתוכו חילונים וסתם אחרים בעלי אוריינטציה מערבית שמבקשים לגור באופן שאינו דתי, ומכאן חוסר המוצא שבאפשרות המדינה הדו-דתית (ואני בכוונה משתמש במינוח זה). לדאבוני נראה ש'אלטנוי-הייד לייט' [1] הולך ומתגלה כפיתרון הזמני והיחידי שיוכל לאפשר קיום יהודי ריבוני עם המחיר המוסרי הכרוך בכך, שכן גם אם תהיה התערבות בינלאומית בסיכסוך (ואני מטיל בכך ספק רב על רקע הניסיון המצטבר מתוך אירועי עיראק, קוסובו ואפגניסטן), הדבר לא יעזור אלא לכל היותר ישקיט את הבעייה. רוצה לומר: נראה כי חלומו הציוני של הבלוגר הרצל יכול להתקיים באזור המזה''ת בתוך בועה בלבד, כשהוא מוקף בשלמת בטון ומלט של חומה מעופרת יצוקה – שאינו אלא קיום חוצני מיוחצן, אם תרצה. ------------------------------------------- [1] אלטנוי-הייד לייט = ישראל נסוגה משטחי יו''ש ברובם המכריע ומפרקת התיישבויות במקום; צה''ל בחלקו נשאר בכל זאת גם בעברה המזרחי של הגדר, כדי להבטיח שעפ''מ לא יגיע אל מרכז הארץ; מדינה פלסטינאית – יוק, להוציא שטחי A. אין שום סיפוח בשום מצב. | |||
_new_ |
טרנספר לערבים, טרנספר לערבים, טרנספר לערבים. | |||
|
|||
טרנספר לערבים, היא האפשרות הנכונה היחידה !! | |||
_new_ |
לי און, מה שאתה מכנה | |||
|
|||
benign neglect זה למעשה התנתקות (לא התנתקובלוף אלא התנתקות על אמת). זה רעיון שגם אני הייתי קונה אותו אם הוא היה בר ביצוע. לדעתי ישנן שתי סיבות לכך שאין לזה שום סיכוי. ראשית יש כאן התעלמות בגדול ממעמדם של הערבים תושבי ישראל שרובם רואים את עצמם כחלק מהעם הפלשתינאי גם אם הם לא מזדרזים לוותר על היתרונות שיש להם מכוח היותם אזרחים ישראליים. הגישה שלך לגביהם (אזרחים ישראליים ותו לא, היא פשטנית מדי). שנית, הערבים עדיין צריכים להמחיש שהם מוכנים להתנתקות. אם שופטים לפי הדוגמא של רצועת עזה, זה רחוק מאוד מלהיות המצב. | |||
_new_ |
לי און, מה שאתה מכנה | |||
|
|||
אז מה האלטרנאטיבה? חזרה לעזה? טראנספר? סיפוח? שליטה מצרית? | |||
_new_ |
''מה האלטרנטיבה''?? | |||
|
|||
השאלה הזו, ''מה האלטרנטיבה??''והמלווה בדרך כלל בתקיעת עיני עגל בנשאל, זכורה כמטבע לשון שטבע כנראה שמעון פרס בימי אוסלו העליזים. בדך כלל לשאלה הזו התלוו סופרלטיבים נוספים כגון ''קרבנות השלום '' או ''שלום של אמיצים'' או ''עם אויבים עושים שלום''. כנראה שהאלטרניטבה של לאון הדר כבר מולאה במלואה, הוא יושב לו בחו''ל, ומטיף מוסר .שדרות המופצצת מעזה המשוחררת לא במיוחד מעניינת אותו, ורצועת עזה המתמלאת באנשי ארגון אל קעידה היא מטבע לשון מהסוג של שמעון פרס''- מה תעשו ? תחזרו לעזה?'' האלטרנטיבה . היא כמובן, אויבים מנצחים, ומשמידים או שמובסים ומושמדים. כשהאלטרנטיבה היחידה היא בריחה ונסיגה או כניעה מתמדת לדרישות האויב, מוטב לעשות כמעשה ליאון הדר ולברוח לארה''ב. | |||
_new_ |
מן הראוי לציין לפחות כי | |||
|
|||
המונח ''קרבנות השלום'' הומצא על ידי עוזי לנדאו והשמוש בו נעשה אך ורק על ידי אנשי ימין. | |||
_new_ |
מן הראוי לציין לפחות כי | |||
|
|||
שמעון פרס בתגובה לפיגוע הראשון בקו 18 בירושלים: ''ישראלים רבים מאוד יודעים שלשלום יש מחיר. גם בנפש''. 14 ביולי 1995, כמה חודשים לפני רצח רבין, שר החוץ שמעון פרס. ''אתה לא דואג לגורל המתנחלים ביש''ע אחרי שהצבא יתפנה?'' פרס ענה: '' אין לי בעיה עם מה שיקרה ביש''ע. הצבא יתפנה ואז נראה מה יקרה. או שכולם יברחו מיד אחרי פינוי הצבא, או שהם ישארו והערבים יטבחו בחלק ואז נראה מה יקרה''. זאב שטרנהל: ''אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונליים. את זה עוצרים רק בכח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון-מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים..'' '' אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינאים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות..'' -- גם אם עוזי לנדאו אמר אותו, זהו רק תרגום של ההסתה השמאלנית לרצח יהודים, של ההבנה של הפושעים והבוגדים שדם יהודי שפוך הוא חלק מתהליך המכונה שלום. | |||
_new_ |
עמיש, אתה שוב חוזר על השטויות שלך? | |||
|
|||
אני לא יודע מי ''המציא'' את המונח קורבנות השלום, את זה כנראה רק אתה יודע (בדקת במשרד רשם הפטנטים?) לעומת זאת אני יודע מי השתמש בו בפעם הראשונה ובאלו נסיבות (שמעתי את זה במו אוזני) --- זה היה יצחק רבין בערך שנה לפני שנרצח, אחרי שהאוטובוס הראשון התפוצץ בתל אביב ברח' ריינס לא רחוק מככר דיזנגוף. אולי מגיע לעוזי לנדאו תמלוגים עבור ''זכות היוצרים'' אבל הכבוד להיות המשתמש הראשון שמור כולו לרבין המנוח. אחד הדברים היפים אצלך, עמיש, הוא הזכרון. ''רוצה - שוכח, לא רוצה - ממציא''. מעטים נחנו בזכרון כל כך גמיש (איך שזה מתחרז יפה עם עמיש) וסלקטיבי. | |||
_new_ |
[•] אתה | |||
|
|||
מעולם לא שמעת את יצחק רבין משתמש בביטוי הזה. יצחק רבין גינה בתוקף את המושג הזה בהזדמנויות רבות הן בעברית והן באנגלית. | |||
_new_ |
מה האלטרנטיבה שלך? | |||
|
|||
המקום בו חי מר הדר לא מגביל את זכותו להביע את דעותיו וכמובן גם לא רלוונטי לערכם של הדברים. בפורום הזה ישנם לפחות מספר אנשים שגרים בחו''ל ולעיתים קרובות חולקים על הדברים שכותב כאן מר הדר. האם כל פעם שהם טועים עלינו להזכיר את העובדה, הלא רלוונטית, שהם לא כאן? האם ארץ המגורים מגבילה את חופש הביטוי והדיבור? | |||
_new_ |
לי און, אין לי תשובה מן המוכן לגבי אלטרנטיבה | |||
|
|||
אבל זה שאני אינני יודע מה האלטרנטיבה, או שלמי שקובע את המדיניות אין אלטרנטיבה, איננו אומר שצריך לנסות מה שהוא רק על מנת לנסות -- מה שקיסינגר נהג לכנות ''לשמור את המומנטום''. אני בא מתחום (מדע) בו ישנם מצבים בהם הבעיות שבהן עוסקים הן ללא פתרון. לומדים לחיות עם זה. בכל זאת אתה תמיד מוצא אנשים שמנסים לרבע את העיגול, לבנות מכשיר של ''פרפטואום מובילה'' (המצאת מרידור), או למצוא דרכים לנוע במהירויות העולות על מהירות האור. צריך להכיר בעובדה שאולי גם בחיים זה ככה -- ייתכנו מצבים להם אין פתרון בר ביצוע. אני לא אומר שלא צריך לנסות רעיונות חדשניים מדי פעם, אבל לאור נסיון העשור האחרון הייתי נזהר מאוד מניסויים שכוללים שינויים בלתי הפיכים. במלים אחרות צריכה חהיות אלטרנטיבה מוכנה למקרה של כישלון. זה לא נעשה באוסלו מפני שפרס גרס ש failure is not an option, וזה גם לא נעשה בעת פינוי רצועת עזה. לחזור על ניסיונות שנכשלו בעבר (מתוך תקווה שהפעם התוצאה תהיה שונה . . .) זה וודאי חסר טעם, אם כי המציאות היא שזה בדיוק קו הפעולה שכולם מדברים עליו. | |||
_new_ |
many happy returns | |||
|
|||
אכן, עקרונית יש שני סוגי בעיות: בעיות שיש להן פיתרון, ובעיות שאנו יודעים שאין להן פיתרון. מבחינתי – עם כל הכאב והצער שכרוך בהיגד זה – הרי שהסכסוך הבין-דתי (שהתחפש לסיכסוך לאומי) במזה''ת מהווה מצב מסוג זה, שכן מה שלא תעשה ישראל בנסיון לרצות את הצד הנגדי, לא יעלה ויצליח הדבר בידה. השמאל הישראלי – ואני מדבר כאחד שהצביע בעבר תמיד למפלגות השמאל בארץ – מצוי בבעייה רצינית שקשורה במציאות מרה מסוג זה, למרבה הצער. לרבע את העיגולים ולשוחח עם בבואתך במראה אינם מהווים פיתרון גם במקרה זה, מסתבר. | |||
_new_ |
הסכסוך איננו בין דתי | |||
|
|||
זה לא המרכיב הדתי שבאיסלם שמצוי במחלוקת עם היהדות, שהרי הוא רק גירסה משובשת של היהדות, בליל איפנטילי של סיפורי מקרא ומדרשי אגדה שלא הובנו כהלכה, עם ערבוב דמויות מקראיות מתקופות שונות, אי דיוקים ופרשנות תיאולוגית ברמה אינטלקטואלית נמוכה ביותר. הסכסוך הוא בין המרכיב הגיאו-פוליטי של האיסלם, שהוא המרכיב המשמעותי והחשוב יותר, שחוד החנית שלו הוא הג'יהאד, לבין כל מי שאינו מקבל עליו את האיסלם. במקרה שלנו אלה היהודים, שמעמדם באיסלם הוא הוא הנחות ביותר מבין ה''לא מאמינים''. וזה מה שמסביר את טענתך המוצדקת ש ''מה שלא תעשה ישראל בנסיון לרצות את הצד הנגדי, לא יעלה ויצליח הדבר בידה''. והסיבה היא שאין בדוקטרינה הפשיסטית של האיסלם שום מכניזם המאפשר להם דו קיום של שויון עם אלה שאינם מקבלים עליהם את האיסלם. בדומה לנאציזם, באיסלם יש הגזע העליון השליט, והיתר הם הנשלטים מעוטי הזכויות. האיסלם מחוייב להיות שליט ולא נשלט. האמונה הדתית המבוססת על הכנעה מוחלטת ללא עוררין לאללה ולשליחו, עם השכר הרב שיקבלו בעולם הבא, היא רק כלי להבטיח את הנאמנות לדוקטרינה הזאת. היטלר בספרו מיין קאמפף, הבטיח את ה''ואלהלה'', גן העדן המיתולוגי, ללוחמיו שייהרגו בקרב, ומוחמד הבטיח ללוחמיו את גן העדן והבתולות שבו. שלום של שויון עם המוסלמים - לעולם לא יהיה. הם יקבלו רק שלום של נכנעים. אם נבין ונפנים את המציאות הזאת, נוכל להפנות את האנרגיות שלנו להתמודד עם המצב. | |||
_new_ |
תגיד, אתה מרגיש בסדר עם קשקוש ירוד כזה? | |||
|
|||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
יתכן שכדאי, לפני שאתה מטיף לאחרים, לקרוא היטב את ההודעות אליהן אתה מגיב. לא יזיק לך לקרוא בתשומת לב גם את הודעותיך שלך ובמידת הצורך נראה שיובב מוכן להאכיל אותך בכפית. לשון אחר, אם אתה חייב להעליב את בן שיחך מחמת חוסר תחמושת או מסיבה אחרת, כדאי שתעשה זאת כראוי. אולי לוויכוח אין סוף, אבל נראה שאתה מוכן לשים לו קץ אם לא אסכים איתך על „העיקרון הבסיסי” שכל העולם תומך בהקמת מדינה פלשתינאית. זה כנראה לא נכון וגם לא כל כך חשוב כל זמן שהפלשתינאים עצמם מסרבים בעקשנות להקים לעצמם מדינה. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
2. >„אם קיים חוק שרות צבאי יש בהחלט לחייב את כולם/ן עם יוצאים מן הכלל (בריאות, מצפון וכו'). אם יש הסדר עם פלשתין, אזרחים ערבים יהיו חייבים לשרת בצבא כמו שאזרחים מוסלמים משרתים בצבא ההודי. ללא הסדר, הייתי מחייב אותם בשרות לאומי (חינוך וכד').” למה ההחלטה אם לחייב מוסלמי לשרת בצבא תלויה בהסדר שלנו עם פלשתין? לעניין המשפט הראשון שלך, יש בישראל חוק שרות צבאי. ההחלטה לחייב רק יהודים לא חרדים לשרת בצה''ל נראית לי בעייתית מאד, ומהווה בהמשך הצדקה לאפליות אחרות בין „יוצאי צבא” לבין אחרים. 3. אני מבין שזכות לטריטוריה אינה זכות לאומית. | |||
_new_ |
אולי כדאי שגם אתה תסביר | |||
|
|||
לי אין שום בעיה עםזה, כל זמן שצה''ל מסכים לקבלם כמו לגבי הדרוזים ובדואים. | |||
_new_ |
כמו שמתנחלי שדרות זוכים להגנה? | |||
|
|||
_new_ |
הנחות באוויר? | |||
|
|||
בר-ניר: ''הימנעות מאמצעי ענישה קולקטיבית במקרה הזה משמעותה היא מתן חסינות למיעוט השולי הזה... במקרה של מחבלים מתאבדים מה שקובע הוא מניעת הפיגוע''. אפשר בקלות להסכים שמניעת פיגועים היא מטרה טובה מאד (לא כל כך משנה איזה). אבל: 1. אבל על סמך מה אתה קובע ש''מניעת ענישה קולקטיבית היא מתן חסינות...''? 2. האם ברגע שנמנעת הענישה קולקטיבית (הסעות ו''איחוד מש''') נגמרו אמצעי הביטחון? אלו רק חלק קטן מהשאלות שעולות בעקבות קריאת המשפט הפסקני הזה. | |||
_new_ |
הנחות באוויר? | |||
|
|||
דבר אחד לא מסתדר לי עם הגישה שלך: מצד אחד אתה טוען שיש לאפשר לכל פלסטינאי(ת) ש(ת)ירצה, להתחתן עם ערבי(ה) ישראלי(ת) ולהגר לישראל. מצד שני אתה דוחק בנו לוותר על יהודה ושומרון בטיעון דמוגראפי. כיצד אתה מיישב את שתי הגישות? ואולי כשמחצית הפלסטינאים כבר יהיו בישראל תוותר גם על הגליל והנגב באותה טוענה דמוגרפית? | |||
_new_ |
לא זו לא הגישה שלי | |||
|
|||
_new_ |
מה לא ברור לך רמי? | |||
|
|||
אני מניח שאתה לא רמי נוי. מדברים על מספרים ומנסים להסתיר את השימוש השקרי שעושים בהם. זה קו חשיבה אופייני. ג'ורג' אורוול כינה את זה ''כפל חשיבה'' (double think) היכולת לחשוב בו זמנית דבר והיפוכו מבלי להרגיש את הסתירה. | |||
_new_ |
מי עושה שימוש שקרי במספרים? | |||
|
|||
_new_ |
סטטיסטיקה | |||
|
|||
נראה שהכותב משווה תפוחים לשולחנות. הוא מתחיל מטיעון כדלקמן: נניח שמתוך 100,000 הפלשתינאים שהם מתאזרחים פוטנציאליים רק 1% תומך בטרור, ומתוכם רק 1% מעוניין לעסוק בכך ממש, יש בידינו 10 מחבלים-מתאבדים פוטנציאליים. בהמשך הוא מזכיר ש-14% מתוך פיגועי ההתאבדות בוצעו על ידי פלשתינאים בעלי תעודת זהות כחולה ומציין: ''זה הרבה יותר מהאחוז הבודד עליו הסתמכתי בדוגמא שהבאתי''. אז נכון ש-14% הם יותר מ-1%, אבל ההשוואה היא מחוץ להקשר. בהתחלה הוא מחשב מה הסיכוי שמתאזרח יהפוך לטרוריסט (המספרים לחישוב הזה לא נלקחו מאיזה שהוא נתון, אבל נתעלם מכך). בהמשך הוא כותב מה שיעור המתאזרחים בקרב הטרוריסטים. אין קשר בין 0.01% מהמתאזרחים שהם טרוריסטים לבין 14% מהטרוריסטים שהם מתאזרחים. 90% מהבננות הן צהובות. זה לא אומר ש-90% מהדברים הצהובים הם בננות. בשורה התחתונה - שיעור המתאזרחים מקרב הטרוריסטים הוא פונקציה של האבטחה. ככל שנאטום את גבולנו יותר מפני פלשתינאים מהשטחים, השיעור היחסי של מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה יעלה. שיעור המתאבדים הפוטנציאליים בקרב המתאזרחים אינו ניתן לחישוב על פי הנתונים שהובאו. | |||
_new_ |
יובל, למרות שאתה צודק באופן עקרוני | |||
|
|||
לגבי ההשוואה שעשיתי, ההשגה שלך היתה במקום אילו הייתי מביא את זה כהשוואה מדוייקת. ההשוואה כאן לא נועדה אלא להראות מגמה - שבמציאות הסכוי שבין המתאזרחים הפוטנציאליים יהיו מחבלים מתאבדים הוא יותר גדול ממה שמשתמע מההערכה הקונסרבטיבית (אחוז אחד) שנקבתי במאמר המקורי. זאת הערכה בלבד, וכמו כל הערכה אחרת ישנה בה מידה מסויימת של שגיאה. בעידן המחבל המתאבד נראה לי שעדיף לטעות לכיוון של הערכת יתר מאשר לטעות לקולא. הערה נוספת - היה, אם אינני טועה, גם מקרה אחד של מחבל מתאבד שהיה ערבי ישראלי ולא מתאזרח. לא הייתי מעלה על דעתי להטיל בעקבות זה הגבלות על כל הציבור של ערביי ישראל למרות שכל יחסם למדינה הוא בסימן שאלה אחד גדול (ראה מקרה ח''כ עזמי בישארה). זאת בעיה אמיתית שאני מקווה שכוחות הביטחון ימצאו את הדרך להתמודד אתה. | |||
_new_ |
יובל, למרות שאתה צודק באופן עקרוני | |||
|
|||
>„ההשוואה כאן לא נועדה אלא להראות מגמה.” איך היא מצליחה להראות את המגמה הזו? | |||
_new_ |
בכך שהיא ממחישה | |||
|
|||
שלא מדובר במה שהוא חריג. אם היו בסך הכל שניים או שלושה ארועים אפשר היה להתעלם, כשמדובר בעשרות (כמעט שלושים מקרים) זה מצביע בברור על מגמה. כדאי גם שתזכור שכל הסטטיסטיקה הזאת מעוותת מפני שמתייחסים רק לפיגועים שיצאו אל הפועל. נסיונות פיגוע שסוכלו אינם נספרים. אני חושש שאם היו מספקים תמונה מלאה, המספרים היו נראים הרבה יותר גרועים. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |