פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הלכה למעשה
טל רבינוביץ' (שבת, 29/10/2005 שעה 15:00)


הלכה למעשה

טל רבינוביץ'



הרשימה התפרסמה באתר BSH.

תמהתני...

השבוע התקשרה אלי עובדת סוציאלית משירות בתי-הסוהר (השב''ס) וביקשה להזמינני להרצאה בפני גברים המרצים עונש מאסר בגין אלימותם כלפי נשים.
מדובר בהרצאה מקצועית לכל דבר בתחום שבו אני מתמחה.

להרצאה מסוג זה יש לי מחירון ובהתאם לכך נקבתי בסכום הראוי, אשר לא אחת שולם לי תמורת הרצאות דומות בפורומים שונים.

''חשבתי שתעשי את זה למעננו בהתנדבות!'', השיבה הדוברת ללא קושי כאילו בקשתה היתה – מתבקשת.

''בהתנדבות?'', שאלתי בפליאה רבה.
''כן, התנדבות למען הקהילה... את בטח יודעת שזה נושא מספיק חשוב כדי שתתני עליו הרצאה בהתנדבות, הלא כן?... במיוחד את, שעברת מה שעברת ועתה יש לך הזדמנות לעמוד מול גברים מכים...''

באותו רגע עבר לי בראש הדבר הבא:
!@#!!!!$!1^^#!!!!! ַ&*$#@!!!!)**!!)$$$(_(^^%%%*(!!!??????????????????

ולרגע חשבתי להצדיק את המחיר הנדרש על ידי הסברים. אולם רעיון זה ירד מהפרק עקב היותו כה ברור ולכן גם כה מיותר.

שיחתנו הסתיימה בלא כלום.
למעשה, היא לא הסתיימה בלא כלום: היא הסתיימה באכזבה הדדית:
אני אכזבתי אותה על שום דרישתי לשכר ראוי בעבור עבודתי, ואילו היא אכזבה אותי בגלל חוסר הבנתה הבסיסית לדרישתי הלגיטימית לתשלום שכרי וחוסר הסכמתי לעבוד בחינם.

אין זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בדרישה להופיע בחינם, ללא תמורה כספית, תחת הכותרת של התנדבות לטובת הציבור.

להקצין את הדברים: תחת כותרת מסוג זה הרי אפשר לנסות ולהפעיל את כל הכלכלה כולה.

והיינו כחולמים!?

הסיבה להפוך את השיחה התמוהה ההיא לרשימה, נבעה מהיותה ''הקש ששבר את גב הגמל'', שהרי לא היה זה המקרה היחיד, אשר בו דווקא אשה בעלת מודעות והשכלה פמיניסטית מטיפה ומצפה ממני להתנדבות.
כך קרה גם עם בעלות מקצועות אחרים כמו גננות, מורות, נשות ציבור המארגנות כנסים לימי עיון, נשות תקשורת המבקשות הופעות חינם בדיונים וברבי-שיח ועוד.

תמהתני, כאמור.

מבין המבקשות את תרומתי ההתנדבותית לקהילה, מצאתי לא אחת נשים המכהנות במוסדות העוסקים בקידום נשים, בהטפה לשכר ראוי לאשה העובדת, בעשייה ציבורית מגוונת למען זכויות הנשים... והנה כאשר נקרית לידיהן ההזדמנות ליישם הלכה למעשה את תורתן – הן מתנהגות בניגוד לאידיאולוגיה אשר בה הן דוגלות ואף מתפרנסות מקידומה ומהנחלתה לזולת.

אבל, בכל זאת אני מתפרנסת מהרצאות...

איך זה קורה?

הנה רק היום, בעקבות פרסום ספרי החדש עורך הדין לשירותך, שראה אור זה עתה בהוצאת ש''י, פנה אליי איש בעל מקצוע והזמין אותי להרצאה על ספרי הקודם: כלה ונחרצה...
הפלא ופלא: נקבתי במחיר הראוי וקיבלתי את הסכמתו המיידית.

• • •

אי אפשר להכליל ולקבוע עובדות על סמך מקרים בודדים. אולם, אי אפשר להתעלם מהתחושה הברורה שנשים רבות פוגעות בעצמן ולא מקיימות את מה שהן מטיפות לו.
אולי יש לראות בתופעה זו סימן לכך שההטפה האידיאולוגית היא רק מן הפה ולחוץ, וכי עיקריה של הטפה זו אינם באמת מופנמים דיים?

מאמר זה נכתב על מנת להסב את תשומת לבו של הציבור החשוב והיקר של נשים העוסקות בזכויות האישה ובקידום מעמדן.

אנא, שימו לב לפועלכן על מנת שישווה ויתמוך בדיבורכן: נאה דורש – נאה מקיים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


את מוכנה להציג בפורום מחירון מעודכן של יוקר חסדייך?
אבי גולדרייך (שבת, 29/10/2005 שעה 21:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואז כל המעונין יוכל להזמין את שירותייך הטובים ONLINE
_new_ הוספת תגובה



הביטוי ''יוקר חסדייך'' הוא גס ,מתנשא
סתם אחד (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 13:22)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומעליב
_new_ הוספת תגובה



הביטוי ''יוקר חסדייך'' הוא גס ,מתנשא
אבי גולדרייך (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 14:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביטוי לא אמור להעליב .אולי הוא מליצי מידי ואין כוונתו להעליב

אם הוא מעליב משהוהי איתוה הסליחה.
_new_ הוספת תגובה



הביטוי ''יוקר חסדייך'' הוא גס ,מתנשא
יהודית מליק-שירן (יום שני, 31/10/2005 שעה 18:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תת-רמה של תגובה. איזו גסות ויהירות. אם אין לך מה להקליד ואין לך מחשבה בהירה ,אל תקליד דבר ודי לחכימא ברמיזא.
_new_ הוספת תגובה



תפסיקי לקשקש בקומקום - יוקר חסדיך אינו ביטוי מעליב.
אבי גולדרייך (יום שני, 31/10/2005 שעה 21:46)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומי שנעלבת יודע יודע למה או שהפולניות עוורה נחשבתו.
_new_ הוספת תגובה



תפסיקי לקשקש בקומקום - יוקר חסדיך אינו ביטוי מעליב.
אבי גולדרייך (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 5:56)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להיות: ומי שנעלב יודע-יודעת למה, או שהפולניות עוורה מחשבתו.

הביטוי ''יוקר חסדו'' הינו ביטוי עברי שכוונתו מעשה חסד

שנגבה עליו שכר.

ישנם רופאים שהינם בעלי חסד, מצילי חיים, וגובים על כך

שכר כדבעי.

ישנם בעלי מקצוע נוספים מעולים בתחומם, שמציעים שירות

שהוא בחזקת חסד - אינסטלטור או חשמלאי טוב, עבודתם

יכולה להצטייר לעיתים כמעשי חסד ,ובכסף.

הגברת טלי רבינוביץ מוכרת לי מהפורום כאשה שנוהגת להתריע

על אלימותם של הגברים כלפי הנשים.

הרושם המצטייר מכתיבתה הוא , מיליטנטיות פמיניסטית

נחרצת נגד המין הגברי האלים והתוקפן.

אין ספק שכתיבתה ומאבקה יש בהם מן החסד, כלפי נשים מוכות

אומללות.

אין ספק, שרבים מקוראי הפורום, שאינם נוהגים כלל

וכלל לאנוס או לכבד את רעיותיהם, אהובותיהם, בנותיהם,

אימותיהם או כל אשה אחרת במכות או באלימות, חשים

מתוסכלים במקרה הטוב, או שנקעה נפשם ממיחזור ההאשמות

נגד המין הגברי במקרה הפחות טוב.

מהמאמר דלמעלה , למדתי, כי מלחמת הקודש של

הגברת טלי (וכדי למנוע לזות שפתיים אינני אומר ג'יהאד)

היא מסע מתוחכם של קידום מכירות לשירותי הרצאה בתשלום.

כלומר, עסק ככל העסקים בשוק.

ומאחר ואני בהחלט מזהה כאן חסד שניתן בתשלום , הרי

שאינני מוצא טעם להצטעצע או להעמיד פנים שמלחמתה של

טלי היא רק למען הנשים המוכות והאנוסות אלא גם

(ובעיקר ) כדי להרויח כמה ג'ובות

אבל אם יש מי שמוכנים לשלם תמורת הרצאות בנושא ואם היא

אישיות מספיק מענינית אני בהחלט מפרגן לה.

''אשת חייל מי ימצא- ורחוק מפנינים מכרה
בטח לה לב בעלה ושלל לא יחסר
גמלתו טוב ולא רע כל ימי חייה
דרשה צמר ופשתים ותעש בחפץ כפיה
היתה כאוניות סוחר ממרחק תביא לחמה
ותקם בעוד לילה ותיתן טרף לביתה וחוק לנערותיה...''

מתוך שיר הלל שכל גבר יהודי שר לאשתו בערב שבת
ובשיר פרגון למעלותיה ובין היתר לכשרון המכירה של גבירת הביית.
_new_ הוספת תגובה



תפסיקי לקשקש בקומקום - יוקר חסדיך אינו ביטוי מעליב.
יהודית מליק-שירן (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 22:07)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביטוי ''תפסיקי לקשקש'' כדבריך מאוד פוגע. אני לא יכולה לקבל צורת התבטאות כזו. כמי שעוסקת בכתיבה. מפריעה לי מאוד ההתייחסות שלך. ייתכן שאתה אדם מאוד משכיל אבל צורת הפניה שלך אלי מאוד דוחה

אני שמתעסקת עם מלים לעולם לא אפנה אל אדם המתייחס לדבריי בצורה מאוד פרובוקטיבית ודוחה. מכאן יוצא שכל הנשים שאתה מכיר הן ''קשקשניות'', פתיות וחסרות דעת.
_new_ הוספת תגובה



הביטוי ''יוקר חסדייך'' הוא גס ,מתנשא
Israeli101 (יום שני, 31/10/2005 שעה 22:30)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את צודקת בעניין הגסות ודומיו.
טועה לגבי ''תת-רמה''! רחוק מכך.
_new_ הוספת תגובה



הביטוי ''יוקר חסדייך'' הוא גס ,מתנשא
יהודית מליק-שירן (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 22:38)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. אין לי מונופול על קו חשיבה של אף אחד. אני לא רגילה לצורת ביטוי כזו וקשה לי עם זה.

יכול להיות שבעל הדעה , הוא אדם מאיר פנים ומשכיל, אך פניה כזו מאוד דוחה ולא יפה בעיני.

כמי שמתעסקת במילים, אני די רגישה לשפה.
_new_ הוספת תגובה



הסיפור הזה לא מייצג אומנם אבל סימלי
פרקש (שבת, 29/10/2005 שעה 22:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והפרדוקס הוא, שמעמד האישה בחברה לא בטוח שישתפר עם יותר נשים בתפקידי מינהל.

האם זאתי מבית הסוהר היתה מבקשת גם מגבר במעמדך להרצות חינם?
_new_ הוספת תגובה



יש בכלכלה ענין של היצע וביקוש.
אבי גולדרייך (שבת, 29/10/2005 שעה 22:30)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנם שלושה סוגי מרצים:

1 - אלה שאפילו בחינם לא רוצים לשמוע אותם.
2- אלה שמוכנים לשמוע אותם רק אם הם נותנים בלי כסף.
3- אלה שמוכנים לשלם כסף כדי לשמוע אותם.

אין ספק שמעמדה של הגברת רבינוביץ משופר יחסית למרצים מטפוס 1 אולם נחות ממעמדם של מרצים מטיפוס 3 .

לנתניהו למשל לא היו מעיזים לפנות שירצה בלי 50 60 6לף דולר.
_new_ הוספת תגובה



יש בכלכלה ענין של היצע וביקוש.
לוי (יום שני, 31/10/2005 שעה 7:23)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קים עוד כלל כלכלי ''מה שנתן בחינם שווה חינם '' . לעצם הענין אי התשלום משמעו עדיפות נמובה של המזמין לשרות המתבקש . כדי לשוות להרצאה יוקרה יש להגזים במחיר .
_new_ הוספת תגובה



הסיפור הזה לא מייצג אומנם אבל סימלי
יהודית מליק-שירן (יום שני, 31/10/2005 שעה 18:09)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלה מאוד מעניינת ידידי.

כיוון שבאידאולוגיה אנו עוסקים. אידאולוגיה שלא מכבדים אותה דווקא נשים העוסקות בקידום מעמדה של האישה, וכל אחת חושבת שהיא פועלת למען המוסד אותו היא מייצגת.

כל אישה שיש לה תפקיד מהותי שתורם לחברה בה אנו חיים ואפשר ללמוד ממנה, שתציע תשלום עבור הרצאותיה. אני לא יודעת למה לגבר לא מציעים להרצות בחינם, לא שהוא נופל בכישוריו מאישה מרצה. אך ראוי בהחלט לשים סוף לנצלנות הזו שנעטפת בכותרת אחרת ''התנדבות''.
_new_ הוספת תגובה



מי אמר לך?
דוד סיון (יום שני, 31/10/2005 שעה 18:18)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת היא ברורה יש אנשים שחושבים שהם לא אמורים לשלם על השרותים שהם צורכים. זה יותר אופייני יותר בסוג כזה או אחר של שרותים שאנחנו צורכים. זה קורה לא מעט בחברה הישראלית ולא רק לטל רבינוביץ' עם אירגונים פמניסטיים.
_new_ הוספת תגובה



מי אמר לך?
יהודית מליק-שירן (יום שני, 31/10/2005 שעה 18:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שהדבר שכיח. אני יודעת. אך יש ארגונים לא רק פמניסטים אלא ממשלתיים שחושבים לעצמם,שאם פלונית עובדת במקום מסויים, הרי היא מקבלת שכר והיא לא צריכה לבקש תשלום עבור הרצאתה

לתת הרצאה בחינם מקובל ! לשלם עליה - לא מקובל! הייתי רוצה שיפסיקו לזלזל בנשים מעניינות שיש להן מה להציע ושיפינו את אותה הדרישה לגבר. מעניין גם מה תהיה תגובתו. היסכים לתת הרצאה בחינם?

למה לדרוש מפלונית ומפלוני לא לדרוש בשם ההתנדבות??
_new_ הוספת תגובה



מי אמר לך?
יאיר ש (יום שני, 31/10/2005 שעה 18:58)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע את כל כך משוכנעת שדרישה זו מופנית רק כלפי נשים? האם בדקת את העניין?
_new_ הוספת תגובה



מי אמר לך?
יהודית מליק-שירן (יום שני, 31/10/2005 שעה 19:24)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תמיד כותבת דברים מתוך בדיקה של הדברים. ככותבת התחקיר ''בעקבות דו''ח דברת'', היית מגלה לבד, שיש לך עסק אם אישה היודעת היטב את מלאכתה.

וחוץ מזה, אספר לך דוגמא קטנה. אני באה מתחום של ריפוי בשילוב אמנויות והזמינו אותי לתת הרצאה עם הדגמה בביליותרפיה. העלות של הרצאה כזו ,היא זהה לעלות של הרצאה שלי במסגרת של אירוח סופרת במוסד אקדמי. אלי הצטרף אדם עם כישורים צבאיים, שבא ללמוד איך אני מטפלת בילדים שאחד מהוריהם לוקה במחלה סופנית.

האחראית על הגעתי פנתה אל הגבר שאיתי ושאלה, אם הוא יכול לתת את ההרצאה שלי ומה העלות שהוא דורש? זו חוצפה שאין כדוגמתה. הגבר שאיתי אמר, שהוא לא המומחה וזה לא התחום שלו. ממני ביקשו אחרי תשובתו להוריד במחיר לאחר שסוכם מראש.

ההרגשה האישית היא שלא מכבדים אותי כאדם מעניין ותורם אם הציעו לאיש הצבא שלא היה במדים הצעה כזו. תסכים איתי
שזה נושא הכתבה.

הדברים באים ובדוקים מהשטח.זה זלזול באישה כאדם. אסור שדבר כזה יקרה. אני היום מאמינה שכל הנשים הקטנות שמנפנפות בדגל הפמניזם, הן נשים קטנות בלי דעות, אין להן נחישות ונחרצות והן לא יודעות לעמוד על שלהן. וחבל שכך הם פני הדברים. אפליות תמיד יהיו בין גבר לאישה. אז בוא נאמר שלא המצאתי את הגלגל. אך הייתי רוצה יחס של כבוד אל כישורי כאדם מעניין ואם מזמינים אותי שיכבדו את ההסכם שנחתם מראש.
_new_ הוספת תגובה



מי אמר לך?
Israeli101 (יום שני, 31/10/2005 שעה 22:36)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיקוח לאחר סיכום, מנהג ישראלי דפוק, אבל לצערי 'מקובל'.
לבקש מ''הגבר'' ההוא למלא את מקומך כאשר את נוכחת! חוצפה
נלוזה.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות יאיר
דוד סיון (יום שני, 31/10/2005 שעה 19:52)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אנשים עם עודפי בטחון... היא לא ממש בדקה אלא מסתמכת על נסיונה האישי. אני מכיר מציאות אחרת שאין בה נשים אבל ההתנהלות דומה. לפי איך שיהודית מתבטאת היא לא מכירה את המציאות הזאת.

בארצנו הקטנטונת יש אנשים שלדלק הם מוכנים לשלם, לעבודתה של עוזרת בית הם מוכנים לשלם, לעבודתו של פועל תאילנדי או פלשתינאי הם מוכנים לשלם וכך הלאה. מצד שני לעבודות מסויימות הם לא מוכנים לשלם או שהם חושבים לצאת בחצי חינם. אני מכיר לא מעט אנשים שהשקיעו הרבה כסף ויזע בעסק אבל לא היו מוכנים לשלם את עלות העבודה שתשיג להם את האישור הפורמלי לעסק.

לא נכון להגיד שדרישה כזאת מופנית רק כלפי נשים.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות יאיר
לוי (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 7:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים .
גם לגברים מועות הצעות דומות ללא תשלום .
_new_ הוספת תגובה



מסכים ומכיר זאת מתחומים אחרים.
יאיר ש (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 11:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב, זו הפעם השניה תוך זמן קצר דוד, שאני מסכים איתך (כאן ונושא הערבויות). מה יהיה ? :-))
_new_ הוספת תגובה



הכל אשמתך. לא?
דוד סיון (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 15:04)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אכן כך, מסכים בשלישית
יאיר ש (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 17:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהרי הייתה לי האופציה שלא להסכים.
_new_ הוספת תגובה



יש לי יום יום חג
דוד סיון (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 19:40)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה לעשות יאיר
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 2:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''היא לא ממש בדקה אלא מסתמכת על נסיונה האישי'', אני מתפלאת מר סיוון האם אתה מכיר אותי מאיפה שהוא שאתה כותב ביומרנות כזו משפט שהוא לא לעניין.

מאיפה באות הקביעות השטחיות והרדודות האלה על טיבו של האדם?

זה רק מראה שעורך האתר משתלח ולא בודק את דבריו תחילה. נסיוני האישי לא קשור לכאן. ההתערות שלי בחברה הישראלית קשורה עד מאוד לנושא בקשר להזמנת הרצאות מתחומים שונים כאשר מסכמים מראש ואחר כך חוזרים בהם או מזכירים כדרך אגב אם ההרצאה הבאה שלי יכולה להיות בהתנדבות. ומה על ההשקעה אני שואלת. האם מישהו יחזיר לי את הזמן וההכנה של ההרצאה?
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות שירן, זה לא כמו שאת מנסה ''לרמוז''
דוד סיון (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 7:49)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התייחסתי לדבריך שנכתבו שמהם משתמע שכלפי גברים לא נוהגים כפי שטל תיארה. הנה דוגמאות מדבריך:

1. ''אני לא יודעת למה לגבר לא מציעים להרצות בחינם, לא שהוא נופל בכישוריו מאישה מרצה. אך ראוי בהחלט לשים סוף לנצלנות הזו שנעטפת בכותרת אחרת ''התנדבות'''' (תגובה 69140).
2. ''רוצה שיפסיקו לזלזל בנשים מעניינות שיש להן מה להציע ושיפינו את אותה הדרישה לגבר. מעניין גם מה תהיה תגובתו'' (תגובה 69144).

אלו התבטאויות שלך שנכתבו לפני ההערה שלי. אין בדברים כלום על האפשרות שגם גברים מקבלים יחס כזה. זאת ועוד הציטוט הראשון אפשר גם לפרש שגברים לא מקבלים יחס כזה. גם ההתייחסות ש''היא לא ממש בדקה אלא מסתמכת על נסיונה האישי'', נובעת מהדברים שכתבת תוך הדגשה של נסיונך האישי יותר מהיבטים אחרים של הידוע לך.

השאלה שלך על קביעות שטחיות ורדודת (''מאיפה באות הקביעות השטחיות והרדודות האלה על טיבו של האדם?'') מראה שיש לך בעיות עליהן לא חשבת מספיק:
1. לא קבעתי דבר על טיבך אלא על אופי דבריך.
2. אם דברי הם השתלחות איך היית מגדירה את השאלה שלך?

הזהירות עדיפה.......
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות שירן, זה לא כמו שאת מנסה ''לרמוז''
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 8:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מנסה לרמוז דבר. מסתבר שתרבות כתיבה אין באינטרנט ואין לי מה לחפש שם.

מסתבר גם, שאת האנשים המעניינים אני פוגשת לא במרחב הפרוץ של האינטרנט,אלא בחוגי האקדמיה, הספרות, הטיפול השיקומי והחינוך.

מה לעשות, אין לי פנאי ל''קשקושי-סרק''. זה כנראה מתאים לגמלאים שיש להם הרבה זמן פנוי. כל טוב לך.
_new_ הוספת תגובה



בדק בית פנימה קודם לתלונות על אחרים, מרת שירן
דוד סיון (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 9:07)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[*] בדק בית פנימה קודם לתלונות על אחרים, מרת שירן
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 9:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרה הערה על התנהלות המערכת. לפי הכללים יש לעשות זאת רק בדוא''ל]
כשלא מקבלים ביקורת בונה משתלחים באחרים.

אין מה לעשות זה טיב האתר. צריך להיות אדם בעל שיעור קומה המסוגל לקבל דיעות של אחרים ולהגיב בהתאם.

לדאבוני, אין לך את זה.

פיספסת את העיקר. ואני מסרבת לעסוק בשולי ביותר.

יום נעים עם האנשים שמסכימים לדיעותיך, חנופה זה שם המשחק, ואני לא בקטגוריה הזאת !
_new_ הוספת תגובה



עצוב, אבל הפרשנות שלך שגויה
דוד סיון (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 10:37)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע לחיות עם ביקורת אבל אינני חייב לקבל את תוכן הביקורת. זה במיוחד נכון אם הביקורת היא שגויה או לא עניינית.

בנתיים מי שלא יודע לקבל ביקורת זו את. טרחתי והסברתי על מה בדבריך מבוססת הביקורת שלי ואת לא טרחת להפריך זאת. במקום זה את בוחרת להעיר על האישיות שלי על השתלחות ועל אופי האתר. מכך אפשר רק להסיק שאינך יכולה, בכל אופן עדין לא עשית זאת, להסביר את פשר הטענה שלך על השתלחות.

זכותך להעדיף עיסוקים אחרים......

הכי חשוב לא הראית שאת מכירה בכך שיחס ''חינמי'' לעבודה של גברים קיים במדינה שלנו. אני מזכיר לך שמנושא הזה החלה הביקורת שלי על דבריך. לכן באופן עקרוני הביקורת שלי עדין עומדת כבראשונה.
_new_ הוספת תגובה



עצוב, אבל הפרשנות שלך שגויה
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 17:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיחס ''חינמי'' לעבודה של גברים קיים במדינה שלנו, אתה מוכן להסביר לי את המשפט הזה. עד עכשיו לא היו לי בעיות של הבנת הנקרא.

אני לא מבינה מה התכוון העורך לומר בדבריו?

במציאות שלנו הקיימת בחברה הישראלית נהוג להציע שכר גבוה יותר למרצים ממין זכר. גם המשכורות של הגברים גבוהות יותר משל נשים בארץ. רק בארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות יש שיוויון בשכר בין נשים לגברים. הקידמה בענייני מגדר סוציו-אקונומיים בין גבר לאישה לא מפותחים בארץ. כדי שתהיה התפתחות בשכר ושיוויון זכויות שווה בין גבר לאישה צריכה להיות מהפכה חברתית שתניב פירות של תיקונים חברתיים שיסייעו לדורות הבאים.

מעט מאוד נשים כמו גליה מאור, גליה אלבין, עופרה שטראוס שנמצאות בתפקיד רם ואיכותי משל גברים. אקח לדוגמא את גליה מאור שאין לה ייחוס משפחתי והגיעה לאן שהגיעה בזכות כישוריה. השכר שלה גבוה יותר מגברים בתפקיד זהה בבנקים אחרים. לא כל הנשים זוכות למעמד כזה. מעמד זה נרכש בהתאם לכישורים ולעבודת שטח שהוכיחה את עצמה.

הדיון בכתבה של טל רבינוביץ מוכיח לכל אלה שהגיבו, שזה עניין שולי, שאין להתייחס אליו, מה רוצה הכותבת? לאחרים היה ברור שלא מגיע לה דבר. ושוב אני אומרת כשמזמינים מרצה אישה לתת הרצאה צריך לשלם לה עבור ההרצאה שהיא מעבירה לפני מאה או מאתיים איש. הסכמים יש לכבד. גם אם סוכמו מראש.

והפרשנות שלי אינה שגויה, ואני כן מקבלת ביקורת בונה שתפקידה להפרות אותי.ממנה אפשר רק ללמוד. אך אם תבחן את התגובות הגבריות בדיון הזה ואת רמת ההתייחסות לכבודה של השפה העברית תבין למה אני מתכוונת.

הכי קל זה להאשים את הצד השני, כי מי שלא מקבל ביקורת חושב שזרי הדפנה המונחים על ראשו לעולם לא יהפכו לזר קוצים.
_new_ הוספת תגובה



עצוב, אבל הפרשנות שלך שגויה
יאיר ש (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 17:36)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שביקשנו ממך הוא התיחסות לשאלה האם נעשתה בדיקה סיסטמתית לטענה שרק מנשים מבקשים להרצות בחינם.

הבאת דוגמא מנסיונך האישי, וממנה יצאת להכללה גורפת על ''נשים קטנות'' כביכול. עם כל הכבוד לנסיונך האישי, הפרט אינו מעיד בהכרח על הכלל, ולהכללה החד משמעית ( והמעליבה את בני מינך) שעשית, אין לדעתי מקום.

(דרך אגב, גם הטענה שלגליה מאור אין ''יחוס'' והיא הגיעה למעמדה בזכות כישוריה אינה מדוייקת)
_new_ הוספת תגובה



מדגמים,סקרים ונתונים סטטיסטיים
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 18:21)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שלושים שנה יצא ספר שעסק במעמדה של האישה בחברה הישראלית ושמו ''נשים במלכוד'', את הספר כתבו שלוש נשים אקדמאיות שעשו מחקרים ועבודת שטח על שכרן של הנשים בארץ.

פרופ' אודליה קורן מאוניברסיטת תל-אביב לקחה את הנתונים ההם ובדקה אותם עם עבודת השטח שלה:שכרה של האישה הישראלית במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. התקדמותה בסולם התפקידים אז לעומת היום. הפערים בשכר קיימים. עדיין מבקשים מנשים מוכשרות שכר שאינו עולה בקנה אחד עם שכרו של גבר. אין שיוויון זכויות לגבי שכר.

ד''ר שאולית ברכה ממכללת תלפיות עוד הרחיבה בעניין ובדקה את שכרן של הנשים במגזר הדתי לעומת שכרן של נשים במגזר החילוני, עוד הוסיפה שיש התייחסות נאותה לנשים שבאות מהמגזר הדתי שכרן מוערך אמנם בהתאם לכישוריהן והוא גבוה יותר מנשים מהמגזר החילוני. שכחתי את שמו של הספר. אני יכולה לציין שהמדגמים בו מרתקים.

לנשים דתיות לא פונים כדי לתת הרצאה בהתנדבות. מה שסוכם מראש, זה מה שהיא מקבלת. עוד מופיע בספר:''הסכם יש לכבד'', זה שמו של הספר, איך נשים מתייחסות לנשים מוכשרות במגזר החילוני. אני לא העלבתי אף אחת. עשו לי תרגיל מלוכלך אבל ברגע שעמדתי על כיבוד ההסכם קיבלתי את שכרי במלואו.
_new_ הוספת תגובה



מדגמים,סקרים ונתונים סטטיסטיים
יאיר ש (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 22:42)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמר מי שאמר, שיש שלש רמות של שקרים:

שקרים
שקרים גסים
סטטיסטיקה

הכוונה היא כמובן לא לתורת הסטטיסטיקה, אלא לחופש שאנשים נוטלים לעצמם להסיק מסקנות בשם ה''סטטיסטיקה'', ללא הצדקה.

גם אם נכון הדבר, ששכרם הממוצע של נשים נמוך יותר, הרי הדבר נובע ממערכת מורכבת של נסיבות. אין להסיק מכך שגבראישה הרואים לפניהם אישה (אבל רק חילונית..), ידרשו דווקא ממנה להופיע בחינם.

ואם כבר נדרשנו לנושא אפליית הנשים בכלל, הרי גם כאן את (ורבות מחברותייך הפמיניסטיות) מפספסות את העיקר. נשים נופלות קורבן ( במידה מסויימת יותר מגברים) למדיניות כלכלית קפיטליסטית דורסנית, הפועלת לטובת בעלי ההון והשלטון. אפליית נשים אינה תוצר מכוון וגם לא החריף ביותר של מדיניות זו. אפלייה על סמך גיל היא ללא ספק חמורה בהרבה, אך היא אינה נהנית מהלובי האגרסיבי הפועל בעניין הפמיניסיטי. תוצרי העוני,האבטלה הפשע והיאוש הם הבעייה הקשה והאמיתית של הקפיטליזם החזירי.

הייתן מיטיבות לעשות, אם במקום להצטמצם בדלת אמות הזירה המגזרית שלכן, הייתן משלבת ידיים במאבק בביביזם ובאולמרטיזם ( אשר נכון, בין היתר פוגע בנשים יותר מאשר בגברים) ולמען כלכלה סוציאל דמוקרטית, אשר בין היתר היא גם שיוויונית יותר כלפי נשים.
_new_ הוספת תגובה



אפליה על סמך גיל
דוד סיון (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 8:11)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמעט הסכמתי עם דבריך. יש לי התנסות אישית בעניין וגם אינפורמציה שקיבלתי ממספר מעסיקים. גיל, כמו תואר אקדמי ועוד תכונות-מאפיינים שאדם רוכש לו עם השנים, מהווה עבור מעסיקים משתנה במיון עובדים פוטנציאליים. בעבודות פיזיות זה די ברור מדוע נוהגים כך ולכן לא ארחיב בנידון.

אבל נוהגים כך גם בעבודות משרדיות, וכאלו שבהן המעביד מצפה לתקופת תעסוקה ארוכה (כי יש עלות הכשרה, ומסלול קידום...). בנוסף הגמישות של אדם מבוגר והיכולת שלו להתאים עצמו להתנהלות האירגון הן נמוכות מאלו של איש צעיר. נדמה לי שגם הסיכוי של אדם מבוגר לחלות היא גבוהה יותר. כל הסיבות הללו עומדות כנגד סיכוייו של אדם מבוגר למצוא עבודה מתאימה לכישוריו. לכן אפשר למצוא יותר מבוגרים בעבודות שמירה ובחניונים מאשר צעירים. שם אין צורך בהכשרה יקרה וגם אין אופק קידום וכו'.

להערכתי לגבי ''אפליית'' מבוגרים זה יהיה המצב גם בכלכלה ''סוציאל-דמוקרטית''.
_new_ הוספת תגובה



אפליה על סמך גיל
יאיר ש (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 11:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותם נימוקים שציינת לגבי גיל, אפשר גם לציין לגבי אישה ( צפויה להיעדר : הריונות, לידות מחלות ילד וכו'), לגבי עובד שעושה הרבה מילואים, או אולי סתם לגבי עובד מכוער ( פחות נעים לעובדים האחרים).

החברה צריכה להחליט אחת משתיים: או שהיא נותנת למעסיק לבחור עובד כאוות נפשו, או שהיא מונעת כל אפליה על סמך קריטריון כללי ( מין,גיל,גזע, מראה חיצוני נכות וכו').

אם מישהו או מישהי רוצים להלחם נגד אפליה- שיעלו ויצליחו, אבל לא כקבוצת לחץ מגזרית. אינני מזדהה עם אלה התובעים זכויות לעצמם, אך אדישים לגמרי לאפליה מסוגים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



אפליה על סמך גיל
דוד סיון (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 16:25)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מסכים עם הפרשנות שלך. יכולת פיזית, גמישות והתאמת האדם לצרכי האירגון, גם יכול הלמידה הם קריטריונים לגיטימיים של מיון עובדים. הם מבטאים יכולת של אדם לבצע את העבודה. גם עלות ההכשרה ביחס למשך התקופה שיש סיכוי שבאדם ישאר במקום העבודה הוא קריטריון לגיטימי. זה שלאדם צעיר יש יתרונות בקריטריונים הללו לא עושה אותם ללא לגיטימיים.

קריטריונים אלו שונים מקריטריונים של מראה, מין, גזעשלא שייכים ליכולת של אדם לבצע את העבודה.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה בהבנת הנקרא
דוד סיון (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 18:23)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד עכשיו לא התייחסת בצורה עניינית וקולעת לנאמר בתגובה 69231. במיוחד נכון הדבר לגבי מה שיאיר ניסח לא מזמן (17:36): ''כל מה שביקשנו ממך הוא התיחסות לשאלה האם נעשתה בדיקה סיסטמתית לטענה שרק מנשים מבקשים להרצות בחינם'' (תגובה 69254). במילים אחרות לא קיבלנו את תגובת העניינית להתייחסות ''חינמית'' למרצים גברים''.

אז אולי בדרך כלל אין לך בעיה בהבנת הנקרא. אבל מההודעות שלך כאן, שיש בהן הרבה אינפורמציה חוץ ממה ששיך לנושא השאלה של יאיר אליך שמקורה מאתמול (18:58, תגובה 69145), משתמע ההיפך.

בקיצור הרבה מילים, הרבה אינפורמציה חוץ מהתייחסות עניינית לשאלה שנשאלת. אז למי יש בעיה בהבנת הנקרא?
_new_ הוספת תגובה



יום נעים, סעי לשלום
יאיר ש (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 17:09)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק השתדלי נא לא לעבור את המהירות המותרת.
_new_ הוספת תגובה



יום נעים, סעי לשלום
יהודית מליק-שירן (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 17:31)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקשה, קרא את מה שכתבתי לדוד סיוון וחדל מהערות לא לעניין.

יוצא מכך, שאם אישה מגיבה בדיון כולם נמצאים במגננה ויורים מהשרוול הערות לא לעניין שלא מכבדות את אופי הכתבה ואופי הכותב.
_new_ הוספת תגובה



אז עכשיו את משתמשת במין שלך כנשק בויכוח?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 21:28)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה יחס השמור אצלנו לנשים, כלומר – נשים שעונות לא לעניין.

אנחנו לא נותנים יחס כזה לאף אחד אחר, פרט לגברים שעונים לא לעניין.

אנחנו נותנים יחס מכבד לגברים שעונים לעניין, ורק להם (וכמו כן לנשים שעונות לעניין).

כאלה אנחנו, שוביניסטים.
_new_ הוספת תגובה



אז עכשיו את משתמשת במין שלך כנשק בויכוח?
יהודית מליק-שירן (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 9:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה דיון כל כך מלוקק שבא לי להקיא. יאיר ש. מתחנף לסיוון ואתה יובל מחמיא לכל אלה שממציאים שפה רק בשביל להקליד מילה ''חינמי'' שלא נמצאת בשום מילון עברי, אלא נרקחה במוחו של סיוון.

העניין הוא שאתם נמצאים במגננה,כל פעם שאישה מגיבה. מה הטעם לתת לכם נאומים אקדמיים על מעמדה של האישה ומאבקה במניעת אלימות, הרי אתם נכנסים לאין כניסה וטוענים שלא ראיתם את התמרור.

יובל לך טפל בחולים שלך. תציל חיים. זה יותר חשוב מהוורבליות שלא מעמיקה, דוחה ומלקקת בחנופה לחברי הדיון הזה.

באמת תת רמה. לא אכנס לכאן יותר. אתם נעולים אחד על השני.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד - יצא מרצע מהשק
דוד סיון (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 10:56)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלו אותך שאלה ואת בחרת לא לענות אלא להציג נאומים. כאשר הציגו ביקורת על דבריך טענת שזו השתלחות ושלא יודעים ''לקבל ביקורת''. עכשיו התקדמת וכתבת השתלחות משלך בצירוף התנשאות. הנה מקצת מהביטויים שיצרת:
1. ''דיון כל כך מלוקק שבא לי להקיא''.
2. ''יאיר ש. מתחנף לסיוון''?
3. ''מה הטעם לתת לכם נאומים אקדמיים על....''
4. ''יובל לך טפל בחולים שלך. תציל חיים. זה יותר חשוב מהוורבליות שלא מעמיקה, דוחה ומלקקת בחנופה לחברי הדיון הזה''.

לא ביקשנו נאום מתנשא על מעמד האישה, והשתלחות פשוט שאלנו שאלה, מבוססת על דבריך, עליה בעקביות את מסרבת לענות.... משתמע שהביקורת שכתבתי (תגובה 69148 ותגובה 69231) על דבריך ממש נכונה.

יצא מרצע מהשק.....
_new_ הוספת תגובה



אז עכשיו את משתמשת במין שלך כנשק בויכוח?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:27)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

> „באמת תת רמה. לא אכנס לכאן יותר. אתם נעולים אחד על השני.”

כבר הבטחת את זה פעם. האם הפעם תצליחי להתנתק מחבורת השוביניסטים רפי השכל הרועדים מאימת האשה האינטליגנטית?
_new_ הוספת תגובה



לא מובן למה התחלת לכתוב מאמר
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 5:48)
בתשובה ליהודית מליק-שירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הנושא הזה בפני קהל גברי בעיקר.
לי בכל אופן נראה שאת די פמיניסטית בדעותיך ושמך מעיד על כך.
אם כן כל רצונך למעשה היה להתמקד עליך ולהצדיק את אמונתך וצידקתך באותו העינין.

דרך אגב נשים אכן מופלות לרעה בכל מדינה בעולם וגם בארה''ב לידיעתך.
_new_ הוספת תגובה



שיווק שווק שווק
אבי גולדרייך (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 6:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשוב מאד לדעת לשווק.
_new_ הוספת תגובה



לדעתי יש כאן הכללה לא מוצדקת
יאיר ש (יום שני, 31/10/2005 שעה 9:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די ברור שהאשה ציפתה להופעה בהתנדבות בגלל טיב הנושא והפורום ולא עקב מין המרצה או המזמינה.

מצד שני חבל שיש כאן תגובות שוביניסטיות, גסות ומעליבות למאמר זה, אשר אינן ראויות לתגובה ( ומין הסתם לא היו מופנות כלפי כותב זכר).
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי