פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הַהִיסְטוֹרְיָה
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום שלישי, 16/08/2005 שעה 19:00)


הַהִיסְטוֹרְיָה

אריה פרלמן



1. הַפִּגּוּעַ

הַפִּגּוּעַ שֶׁבֻּצַּע בִּשְׁפַרְעָם תָּפַס אוֹתִי בִּלְתִּי מוּכָן לַחֲלוּטִין, וּבָא לִי כְּהַפְתָּעָה מֻחְלֶטֶת. לֹא צִפִּיתִי וְלֹא צָפִיתִי שֶׁחַיָּל יְהוּדִי יִפְתַּח בְּאֵשׁ בְּתוֹךְ אוֹטוֹבּוּס מָלֵא עֲרָבִים. בְּוַדַּאי לֹא בַּתְּקוּפָה הַזֹּאת. צַר לִי עַל חַיֵּי אָדָם שֶׁקֻּפְּדוּ לְשָׁוְא, וְהַפַּעַם בֶּאֱמֶת מְדֻבָּר בְּחָפִים מִפֶּשַׁע - לְלֹא מֵרְכָאוֹת כְּפוּלוֹת. כְּפִי שֶׁקּוֹרֶה לְעִתִּים קְרוֹבוֹת, הָרִשְׁעוּת וְהַטִּפְּשׁוּת צָעֲדוּ גַּם הַפַּעַם יָד בְּיָד: קָרְבְּנוֹת הַפִּגּוּעַ לֹא הָיוּ קְשׁוּרִים כְּלָל וּכְלָל לַוִּכּוּחַ שֶׁמִּתְנַהֵל בָּאָרֶץ, שֶׁהוּא כֻּלּוֹ פְּנִים-יְהוּדִי מֵרֶגֶל וְעַד רֹאשׁ. מִבְּחִינָה זוֹ, וְרַק מִבְּחִינָה זוֹ - מַעֲשֵׂהוּ שֶׁל יִגְאַל עָמִיר 'הֶגְיוֹנִי' הַרְבֵּה יוֹתֵר, כֵּיוָן שֶׁהוּא תָּקַף אֶת רֹאשׁ הַמַּחֲנֶה הַפּוֹלִיטִי הַנֶּגְדִּי.

מְיֻתָּר לְצַיֵּן, שֶׁאִישׁ לֹא טָרַח לִתְבֹּעַ בִּרְצִינוּת אֶת חֲקִירַת הַלִּינְץ' שֶׁבֻּצַּע בַּמְּחַבֵּל הַיְּהוּדִי; אִישׁ לֹא שׁוֹאֵל בְּקוֹל רָם בֶּאֱמֶת, כֵּיצַד יִתָּכֵן שֶׁחַיָּיו שֶׁל עָצִיר בְּתַחֲנַת מִשְׁטָרָה בִּמְדִינַת חֹק דֶּמוֹקְרָטִית אֵינָם מֻבְטָחִים מִפְּנֵי הֶהָמוֹן הַמּוּסָת; מָתַי תִּפָּתַח חֲקִירָה נֶגֶד הָרוֹצְחִים, שֶׁיִּתָּכֵן שֶׁאַף צֻלְּמוּ בַּוִּידֵאוֹ; וּמַדּוּעַ לֹא יִתָּלוּ רוֹצְחֵי הָרוֹצֵחַ (לְאַחַר מִשְׁפָּט וְהַרְשָׁעָה כַּדָּת וְכַדִּין) וְיִקָּבְרוּ לְצִדּוֹ שֶׁל הָרוֹצֵחַ?

2. הַהִתְפַּטְּרוּת

שָׁר הָאוֹצָר בִּנְיָמִין נְתַנְיָהוּ הִתְפַּטֵּר. סוֹף-סוֹף. מְאֻחָר מִדַּי? אוּלַי. אֲבָל טוֹב מְאֻחָר מֵאֲשֶׁר לְעוֹלָם לֹא.
יֵשׁ לִתְמֹךְ בּוֹ (לְאַחַר הַצְבָּעָה אִידֵאוֹלוֹגִית רְאוּיָה לְעֻזִּי לַנְדָאוּ אוֹ לְמֹשֶׁה פֵייגְלִין), מִכֵּיוָן שֶׁרַק בִּיבִּי יָכוֹל לְגַלְגֵּל אֶת שָׁרוֹן מִכָּל הַמַּדְרֵגוֹת.

הַאִם נְתַנְיָהוּ יוֹתֵר טוֹב מִשָּׁרוֹן? יִהְיוּ שֶׁיַּגִּידוּ: לֹא. יִהְיוּ שֶׁיַּגִּידוּ: יוֹתֵר גָּרוּעַ. הוּא הֲרֵי מָסַר אֶת חֶבְרוֹן לַעֲרָבִים (וְלֹא ''הֶחְזִיר'' אֶת חֶבְרוֹן, מִכֵּיוָן שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַחְזִיר מַה שֶׁאֵינוֹ שַׁיָּךְ מִלְּכַתְּחִלָּה)? הוּא הֲרֵי חָתַם עַל הֶסְכֵּם וַואי וְגוֹ' וְגוֹ'.

הַאִם נִתַּן לִסְמֹךְ עָלָיו שֶׁיִּשְׁמֹר עַל הָאִינְטֶרֶסִים שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי טוֹב יוֹתֵר מִשָּׁרוֹן?

הַתְּשׁוּבָה הִיא: בְּהֶחְלֵט לֹא. הוּא בִּלְתִּי אָמִין לַחֲלוּטִין. אֵין צֵל שֶׁל סָפֵק בְּכָךְ.

אָז מַדּוּעַ לִתְמֹךְ בּוֹ? בִּגְלַל שֶׁ''אֵין בְּרֵרָה''? בִּגְלַל שֶׁ''רַק לֹא שָׁרוֹן''?

לֹא. זֹאת לֹא הַתְּשׁוּבָה.

יֶשְׁנוֹ הֶבְדֵּל מַהוּתִי בְּיוֹתֵר בֵּין שָׁרוֹן לִנְתַנְיָהוּ: שָׁרוֹן אָחוּז בְּלַהַט הִיסְטֶרִי לְהַחְרִיב, לְגָרֵשׁ, לַעֲקֹר וְלִרְמֹס, אַךְ לִנְתַנְיָהוּ אֵין רָצוֹן אוֹ שְׁאִיפָה לְהַחְרִיב.

כַּאֲשֶׁר עָלָה לְרָאשׁוּת הַמֶּמְשָׁלָה, 'נִרְדְּמוּ בִּשְׁמִירָה' רֹב תּוֹמְכָיו, וּלְעֻמָּתָם מִתְנַגְּדָיו עָבְדוּ בְּשֶׁצֶף-קֶצֶף עַל-מְנַת לְהַפִּיל אוֹתוֹ מֵהַשִּׁלְטוֹן, אוֹ לְפָחוֹת לִכְפּוֹת עָלָיו אֶת מְדִינִיּוּתָם. וּבְכָךְ הֵם הִצְלִיחוּ. דַּי בְּכָךְ שֶׁנְּתַנְיָהוּ יְקַבֵּל תְּמִיכָה חֲזָקָה מַסְפִּיק מִנֶּאֶמְנֵי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, עַל-מְנַת שֶׁיִּפְעַל כְּפִי שֶׁרָאוּי, אוֹ לְפָחוֹת מִבְּלִי לִגְרֹם לִנְזָקִים בִּלְתִּי-הֲפִיכִים.

3. הָ'רָשׁוּת הַיְּהוּדִית הָעַצְמָאִית'

חֵלֶק מִמִּתְנַחֲלֵי גּוּשׁ קָטִיף הִכְרִיזוּ לָאַחֲרוֹנָה עַל הֲקָמַת 'רָשׁוּת יְהוּדִית עַצְמָאִית' שֶׁתִּהְיֶה אוֹטוֹנוֹמִית בְּיַחַס לִמְדִינַת יִשְׂרָאֵל, וַאֲפִלּוּ כְּבָר הֻגְּשָׁה בַּקָּשָׁה לְהַכָּרָה מֵהָאוּ''ם. הָרַעְיוֹן הַזֶּה אֵינוֹ חָדָשׁ, וְיָמָיו כִּימֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ לְפָחוֹת. לְכָל צוֹפֶה סָבִיר, בָּרוּר שֶׁמְּדֻבָּר בְּצַעַד טַקְטִי לִמְנִיעַת נְסִיגָה: שֶׁהֲרֵי אִם מִתְנַחֲלֵי גּוּשׁ קָטִיף אֵינָם יִשְׂרְאֵלִים וְאֵינָם אֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל, מִן הַסְּתָם מַגִּיעָה לָהֶם מְדִינָה אוֹ אוֹטוֹנוֹמְיָה וְהַכָּרָה בֵּינְלְאֻמִּית. אֵין סָפֵק, אָכֵן צַעַד שָׁקוּף, וְיֵשׁ שֶׁיֹּאמְרוּ: מְטֻפָּשׁ וְגַמְלוֹנִי לְמַדַּי. אֲבָל זוֹהִי בְּדִיּוּק אוֹתָהּ הַטַּקְטִיקָה הַשְּׁקוּפָה שֶׁבָּהּ נוֹקְטִים הָעֲרָבִים מֵאָז 1964: הַמְצָאָתוֹ שֶׁל ''עַם פָּלֶשְׂתִּינָאִי'' שֶׁזַּכַּאי לְהַגְדָּרָה עַצְמִית, כְּצַעַד טַקְטִי לִנְסִיגַת יִשְׂרָאֵל לְאָן שֶׁרַק אֶפְשָׁר, וְעָדִיף לַיָּם.

4. הַהִיסְטוֹרְיָה

הַהִיסְטוֹרְיָה לֹא תִּשְׁכַּח, אֲבָל הִיא כֵּן תִּסְלַח. הִיא כֵּן תִּסְלַח בִּגְלַל שֶׁאֵינֶנָּה כּוֹעֶסֶת. וְהִיא לֹא כּוֹעֶסֶת כִּי הִיא פָּשׁוּט לֹא מְבִינָה. הִיא לֹא מְבִינָה אֵיךְ יִתָּכֵן שֶׁבִּשְׁנַת 1946 הֵקִימוּ הַיְּהוּדִים אֶת כְּפָר-דָּרוֹם, וְנֶאֶלְצוּ לָסֶגֶת מִמֶּנּוּ בְּלַחַץ הַמִּלְחָמָה הַנּוֹרָאָה שֶׁל 1948, וְהִנֵּה 57 שָׁנִים לְאַחַר מִכֵּן, הִתְעַצְּמוּ הַיְּהוּדִים, גָּדְלוּ, הִתְבַּסְּסוּ, הִתְעַשְּׁרוּ וּבָנוּ צָבָא לְתִפְאֶרֶת, וְהִנֵּה הֵם נְסוֹגִים שׁוּב מִכְּפָר דָּרוֹם כַּאֲשֶׁר הֵם חֲזָקִים פִּי מֵאָה, מִפְּנֵי כַּמָּה כְּנוּפְיוֹת שֶׁל יוֹרֵי ''חֲפָצִים מְעוֹפְפִים''. הַהִיסְטוֹרְיָה לֹא תָּבִין כֵּיצַד מַה שֶׁעָשָׂה מַצְבִּיא רוֹמָא הַרְשָׁעָה בְּדַם וְאֵשׁ וְעַל אַפָּם וַחֲמָתָם שֶׁל הַיְּהוּדִים הַמּוֹרְדִים וְהַמִּתְנַגְּדִים - עוֹשֶׂה כַּיּוֹם מַצְבִּיא וּמַנְהִיג הַיְּהוּדִים תּוֹךְ כְּדֵי מִצְהָלוֹת שִׂנְאָה וְעֹנֶג מֻרְעָל שֶׁל חֵלֶק גָּדוֹל מֵהַיְּהוּדִים עַצְמָם.

הַהִיסְטוֹרְיָה לֹא תָּבִין.

אֲבָל אִם וְכַאֲשֶׁר הִיא תָּבִין - הִיא לֹא תִּסְלַח.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני מקווה שאתה טועה
רמי נוי (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 0:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושהמשטרה תעשה כל מאמץ למצוא את רוצחי המחבל זאדה ולהעמידם לדין. אני מקווה גם שיימצאו מספיק ראיות נגד הרוצח או הרוצחים. רצח מחבל כפות וביצוע לינץ' הם בעיני עברה חמורה ביותר, ששום נסיבות פוליטיות לא מצדיקות אותה. איומם המרומז של ערביי ישראל כנגד פתיחת חקירה נראה לי שגוי וייטיבו לעשות אם יתמכו במיצוי החקירה ובהעמדת האשמים לדין.

אולם, לצערי יש תקדים אפל שבו מי שרצח בדם קר מחבל כפות לא רק שלא נענש אלא אף נעשה ברבות הימים לחבר כנסת מכובד, מראשי מחנהו של פרלמן. רוצחים שפלים אלה, אלה אף קשרו קשר נגד בתי המשפט בישראל, קשרו קשר לשקר לועדת חקירה ממלכתית, וטפלו עלילת שווא נוראה על האלוף יצחק מרדכי.

שווה בנפשך מר פרלמן, כיצד תרגיש אתה ( וגם אני) אילו חלילה אחד מרוצחיו של זאדה, יעשה ביום מן הימים לחבר כנסת באחת מן הסיעות הערביות כאשר עברו כרוצח ישמש לו כתעודת כבוד וכמקדם מכירות להיבחרו לכנסת? רעיון מזעזע ומבחיל, לא כן?

גם במקרה של מחבלי קו 300 וגם במקרה של זאדה יש קווים דומים. מדובר במחבלים רוצחים, שנוטרלו לאחר ביצוע פשעם המתועב, ואחר כך נרצחו בדם קר, כאשר לא היו כבר בגדר סיכון בטחוני.

ובכן מר פרלמן, אם באמת ובתמים אתה שואף , כמוני, לתפיסתם והעמדתם לדין של רוצחי הנבל זאדה, הצטרף אלי בקריאה להקיא את הרוצח אהוד יתום מן הכנסת ומן הציבוריות הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה טועה
פרקש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 2:10)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה כל כך מקפיד לחזור על מעשהו של אהוד יתום שנתן את ההוראה, ואינך מתייחס לידיעה שמספרת שבין אלה שהלהיטו את ההמון לרצוח את זאדה היה אחד מחברי הכנסת שגר בשפרעם ושאיים על ממשלת ישראל, למחרת היום בעצרת חגיגית בנצרת, לבל תחקור את הלינץ'.

בעוד שאהוד יתום מילא את תפקידו ואנשיו חקרו את המחבלים כאשר היו עדיין ''פצצה מתקתקת'', הרי שזאדה כבר היה מזמן פצצה ללא מרעום. אז נכון שמקרהו של יתום הוא חמור, אבל עדיין גבולי. בכל מקרה השב''כ למד לקח ותיקן את החריגה.

האם ההמון הערבי למד לקח? אולי לקח הפוך - שיש טעם להפעיל טרור נגד היהודים. זוהי השפה היחידה אותה הם מבינים גם בלי שהם עצמם מדברים אותה כקבוצה.
_new_ הוספת תגובה



זה חמור וזה חמור
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 7:30)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהנחה שהידיעה על חבר הכנסת משפרעם נכונה הוא לא ראוי להיות חבר כנסת, ממש כמו אהוד יתום.
_new_ הוספת תגובה



מה שאתה אומר הוא לא נכון
רמי נוי (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 7:40)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום חבר כנסת לא הלהיט את ההמון לרצוח את המחבל. חברי כנסת הגיעו למקום זמן רב לאחר רציחתו.

גם גרסתך כי ''אהוד יתום מילא את תפקידו ואנשיו חקרו את המחבלים כאשר היו עדיין ''פצצה מתקתקת'''' - אינה נכונה. הם קיבלו הוראות להרגם, והפצצה לא היתה מתקתקת כי המחבלים נתפסו על ידי הכוח שפרץ לאוטובוס.
ראה נא
אני מצפה שלא תתפתל ותסתבך ותודה כי טעית.

בנושא השלישי אני מסכים אתך - האיום לבל תעז ממשלת ישראל לחקור את הלינץ' הוא חמור .
_new_ הוספת תגובה



מה שאתה אומר הוא לא נכון
פרקש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 12:08)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה, אני לא מודה בכלום
כל עוד אתה לא מודה שכל תקיפתך את אהוד יתום מונעת מסיבות פוליטיות.

אחרת היית צריך לצעוק בגרון ניחר גם כנגד אברהם שלום (קצינים למען שלום ש''נתן את ההוראה'') שנתן את ההוראה ויוסי גינוסר (ז''ל, אנשי עסקים למען שלום וחלוקת שלל כספי הרש''פ) שהסתיר בכחש ובמרמה את ההוראה. אבל אני יוצא מתוך הנחה שמאחר שאנשים נכבדים אלה היו קרובים להשקפתך הפוליטית (נדמה לי שבעבר הייתם חתומים על אותם מנשרי שלום. נכון?), אין אתה טורח כלל לבקר אותם או להטיל עליהם מן האשמה.
_new_ הוספת תגובה



זו בושה שהמערכת הפוליטית קלטה את אהוד יתום
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 12:35)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו גם בושה ''שהשותפים האחרים'' נקלטו ברמות אלו ואחרות.
זו גם בושה שהדרג הפוליטי יצא ''זכאי''.

כל עוד אתה מגונן רק על אהוד יתום אתה חוטא פעמיים.
_new_ הוספת תגובה



היכן גוננתי ר ק על אהוד יתום?
פרקש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 12:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקר עליו, אבל גם על שלום וגינוסר. במלחמה ברשע יש שבבים.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 13:25)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם באמת היית מעוניין בהגנה עליהם לא היית מזכיר את שמם.
אני מבין שהשיקול הפוליטי שלך הוא לגיטימי ושל אחרים לא.

ממש כל הכבוד.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה אבל טוב שאתה מזכיר אותם
רמי נוי (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 13:40)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשמתו של אברהם שלום גדולה אף יותר מאחר והא היה זה שנתן את פקודת הרצח הבלתי חוקית בעליל והוא זה שהוביל את מעשי הכחש והמרמה. העובדה שדעותיו בענייני שלום קרובות לשלי אינה מעלה ואינה מורידה בעיני. לו חלילה היה נבחר האדם הזה לרשימה כלשהי לכנסת לא הייתי מצביע בעדה.

הפושע הנ''ל אינו נושא למיטב ידיעתי בתפקיד ציבורי וטוב שכך.

באשר ליוסי גינוסר, לא אענה לך כי אינני רוצה לדבר סרה במתים.

פרשת קו 300 היתה אחת הפגיעות החמורות ביותר בהיסטוריה הישראלית בשלטון החוק, שחברו לה יצחק שמיר שמעון פרס ונדמה לי גם יצחק רבין ז''ל.
_new_ הוספת תגובה



צריך לומר גם על המתים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 6:50)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כחלק מתהליך הסיאוב הפושה ברפובליקה שעם ישראל יודע עליה גם בלי צנזורה.

יחי רפובליקת הבננות יחי יחי
_new_ הוספת תגובה



קראתי
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 6:43)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והתרשמתי עמוקות.

אכן כך רפובליקת בננות.

יחי לרפובליקת הבננות יחי יחי
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה טועה
אריה פרלמן (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 16:59)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כְּפִי שֶׁאַתָּה מְתָאֵר לְעַצְמְךָ, אֵינֶנִּי מִמַּעֲרִיצָיו הַדְּגוּלִים שֶׁל חָבֵר הַכְּנֶסֶת אֵהוּד יָתוֹם. לְשִׂמְחָתִי אֲנִי יָכוֹל לְפָחוֹת לְצַיֵּן שֶׁלֹּא בִּזְכוּתִי הוּא נִכְנַס לַכְּנֶסֶת.
_new_ הוספת תגובה



השוואה נואלת
אאא (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 23:15)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה מוכן לבצע ניסויים בעכברים או חידקים אבל לא בבני אדם?
מפני שמערכת המוסר שאתה מחיל על בני אדם איננה זו שמוחלת על בע''ח.מערכת מוסר תוך מינית שונה מזו של בע''ח.
זה נכון גם בתוך המין עצמו.
יש כללי מוסר עבור אלה שבמדינה שלך ויש כללי מוסר עבור עמים אחרים.אחרת,מדינות ועמים יתקשו להתקיים.אין מוסר קוסמופוליטי.
מה שעושה יהודי לערבי לא נמדד באותם כלים של מה שעושה ערבי ליהודי.לא בעיני יהודים ולא בעיני ערבים ולא בעיני נוצרים.רק בעיני הסמולנים קיים רעיון האיוולת הזה.
רצח מחבל ערבי הוא מוצדק,כי המחבל הוא אויב של היהודים.
רצח רוצח יהודי ע''י ערבים הוא סיפור אחר לגמרי כיון שיש לו משמעות אחרת לגמרי,של מיעוט לאומי המשתין בקשת על ריבונות המדינה.
ומה לגבי מבצעי הפוגרום במיעוט הנוצרי בכפר רג'ר?
גם נגדם לא הוגשו כתבי אישום.
ומה לגבי הערבים שהשתתפו במרד באוקטובר 2000? גם נגדם לא הוגשו כתבי אישום.
הסמול הצלבני הלבן זקוק לאלקטורט הערבי ולכן יש לערבים יד חופשית לאנוס,לרצוח ולגנוב.
גם הבעיה הזו תפתר מהרגע שהפולש הסמולני הצלבני הלבן יבעט בחזרה לפולניה.
_new_ הוספת תגובה



אני תמהה איך תוכל להבחין בין פולשים
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 23:44)
בתשובה לאאא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמולנים לבנים לבין פולשים ימניים קיצוניים כמוני.

כנ''ל סין הרומנים הסמולניים לרומנים הימנים קיצוניים דוגמת הנדל.

כנל רוסים לבנים, אדומים כחולים וכתומים.

מה תעשה על עיראקים סמולנים שהם כידוע לך נוטפי רעל,
מנשקי תחת של עראפאת בעבר ושל אבו מאזה היום.
איך תבדיל בין מזרחי כשר תינוק בן יומו לבן מזרחי עוכר ישראל.
למשל המרוקאית פחימה מקרית גת שמזדיינת לא עלינו עם אבו ג'ילדה לאיפה נבעט אותה?
_new_ הוספת תגובה



מאוד פשוט
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:02)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קוראים: ''מי לשם יקרב אלי''.

בדיוק כמו קריאת משה כשירד מהר סיני וראה את קורח ועדתו עובדים לעגל (אותיות לעג?).
_new_ הוספת תגובה



דוקא יש לזה תקדים נאה ביותר
עמיש (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:50)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויהי בצהרים ויהתל בהם אליהו, ויאמר קראו בקול-גדול כי-אלהים הוא--כי שיח וכי-שיג לו, וכי-דרך לו; אולי ישן הוא, ויקץ. כח ויקראו, בקול גדול, ויתגדדו כמשפטם, בחרבות וברמחים--עד-שפך-דם, עליהם. כט ויהי, כעבר הצהרים, ויתנבאו, עד לעלות המנחה; ואין-קול ואין-ענה, ואין קשב
_new_ הוספת תגובה



יפה דרשת אך הפחדת עד מוות את מר נוי
אבי גולדרייך (יום שישי, 19/08/2005 שעה 16:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ה''המנדס האזרחי'' כותב בצורה כל כך מטומטמת
רמי נוי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 9:12)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שאני משוכנע שהוא פרודיה אווילית של סססססססססססמולן
_new_ הוספת תגובה



הי מותק
מהנדס אזרחי (יום שני, 22/08/2005 שעה 8:19)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איסתרא בלגינא קיש קיש קריא
_new_ הוספת תגובה



למדת משפט בארמית?
רמי נוי (יום שני, 22/08/2005 שעה 18:47)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא עושה אותך לחכם או משכיל.
_new_ הוספת תגובה



אכן מסכים איתך
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 6:43)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אני מניח שלך יש חוש הומור.
הרי למה בכל פעם שאתה קם בבוקר ומסתכל בראי
אתה צוחק.
_new_ הוספת תגובה



איסתרא בלגינא קיש קיש קריא
Israeli101 (יום שני, 22/08/2005 שעה 20:34)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''איסתרא בלגינא קיש קיש קריא''

גם אם נכון.........ה'כד' מלא! ולכן ה'מטבעות'
הפסיקו ל'הרעיש' !
_new_ הוספת תגובה



יפה חבר
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 6:29)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצליינו הכד ריייק חוכמה מאין תימצא.
_new_ הוספת תגובה



יפה חבר
Israeli101 (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 7:10)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אצליינו הכד ריייק חוכמה מאין תימצא.''

שאל את דוד!
_new_ הוספת תגובה



הי דויד
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 8:01)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוכמה מאין תימצא
_new_ הוספת תגובה



הי דויד
Israeli101 (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 9:09)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהנדס אזרחי ''אצליינו הכד ריייק חוכמה מאין תימצא.''

Israeli101 - שאל את דוד!

מהנדס אזרחי - הי דויד . חוכמה מאין תימצא.

Israeli101- כתובת שגוייה, נא חפש במדריך היישן!
_new_ הוספת תגובה



Re: History
אחות מוסמכת (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 2:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעתים רחוקות אדם יכול לומר הוא עד להסטוריה. היום עזה - מחר ירושלים, ואלפיים שנות הגלות שמאחורי עם ישראל, כמוהם כלא היו. עד מתי? עד כמה?
_new_ הוספת תגובה



עוד 20 שנה משהו כזה
אבי גולדרייך (יום שישי, 19/08/2005 שעה 16:31)
בתשובה לאחות מוסמכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנתקות קטנה פה ועוד אחת קטנה שם

ולבסוף ברגישות ובנחישות תפונה תל אביב.

היחידים שישארו כאן אלה החרדים החכמים בירושליים שמשכילים לא לללכת בדרכי הציויינים
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי