|
עגל הזהב / טור שבועי | |||||
דוד סיון (יום חמישי, 06/02/2003 שעה 13:44) | |||||
הצגת המאמר בלבד |
כל מילה זהב | |||
|
|||
חבל שהזה לא מתורגם בפועל. החברות הציבוריות בנויות על כרעיים, אבן על אבן מזה חמישים שנה, ללא כל שידרוג והתאמה למשימות הנדרשות מכל חברה ומשרד ממשלתי ותוך השתעבדות ללחצי ועדי עובדים, שלמונים למפלגות שוליים ומכאן הסטת תקציבים ממשימות לאומיות, פיתוח לאומי ותשתיות לתקציבים מגזריים מיותרים ובזבזניים. לכן חשוב שתוקם קואליציה בין הליכוד, העבודה, שינוי והאיחוד הלאומי ועל בסיס זה ייבנה תקציב חדש, מוקטן וריאלי שיוכל לייצב את המשק. אבל האמונה בלב קטנה. מאחר שהליכוד אינו מספיק גדול והעבודה מפיקה לקחים מתוך צורך לשיקום מיידי של עצמה, לא נראה כעת שקואליציה כזו יכולה לקום בקרוב. | |||
_new_ |
איחוד + עבודה | |||
|
|||
או למה צריך את האיחוד והעבודה? 55 + 19 = 74 55 + 7 = 62 בשני המקרים אין חרדים בממשלה ולא צריך גיבוי לא של שס ולא של אגודה. בשני המקרים מפלגה אחת יכולה להפיל ממשלה. יתרון בכך ששתיהם ישבו אם הליכוד הוא שאחת מורידה את הלחץ של השניה. חיסרון מציאות, העולם עדיין עגול, וליברמן ומיצנע לא יכיו תחת מטריה אחת גם אם שרון ישב עליהם. | |||
_new_ |
צריך איחוד+עבודה כדי שיהיה את מי להאשים | |||
|
|||
שיהיה על מי לזרוק את הבוץ. שיהיה אבא לכישלון ובעיקר - כדי שאפשר יהיה לא לעשות כלום ולא לקחת שום הכרעה. כי הם שם בליכוד מ פ ח ד י ם | |||
_new_ |
יתכן | |||
|
|||
אבל בכל מקרה הליכוד לבד לא ממש יכול להקים ממשלה, הוא בסך הכל 40 מנדטים. | |||
_new_ |
נכון. אז שיעשה ''איחוד'' עם ש''ס וליברמן ואגודה וכו' | |||
|
|||
_new_ |
אנה - קנית אותי הפעם... | |||
|
|||
את פשוט צודקת. עוד פעם אחת כזאת ואני מכריז: ''אנה לשלטון!'' ראי הוזהרת. | |||
_new_ |
...ואפילו לא התכוונתי | |||
|
|||
איזה כבוד נפל בחלקי אבל הרשה להציע - אריה לשלטון! פרלמן עכשיו! שתי גדות למתנחל - קום תקום ממלכת ישראל! | |||
_new_ |
עכשיו אני כבר נופל לרגלייך... | |||
|
|||
שלושה תומכים יש לי - אני יכול כבר להקים אימפריה! | |||
_new_ |
עגלים משלו בנו / פורק אין מידם. | |||
|
|||
כל הכבוד לדוד ולאריה; שני מאמרים אמיתיים כל כך ברצף, איבחון הבעיות והצגתן בכתב מעוררים התפעלות. האם יש פתרון? צודק אריה בכך שהימין קיבל את הנחות היסוד של השמאל; צודק דוד שהמערכת הכלכלית-ממשלתית אינה צועדת אל עבר פתרון כלשהו; האם זה מפני שאין פתרון? יש פתרונות; אין ספק שיש. אלא שהמערכת אינה מחפשת פתרונות, היא מחפשת את הדרך הבטוחה ביותר (לדעתה) לשרוד. לכן עוצמתם של הועדים הגדולים קובעת ולא צרכיהם של האנשים הקטנים אף שהם רבים יותר עשרות מונים. אריה מניח כי הממשלה הנוכחית תכהן את מלוא ארבע השנים; נו, השאלה היא אם המדינה תשרוד עוד ארבע שנים כדי שנחזה בכך. אני לא כל כך בטוח מה התשובה לשאלה הזאת. הכותרת לקוחה מפסוק במגילת איכה בשינוי מלה אחת: עגלים במקום עבדים. מה שמאפיין את העגל ואת בעלי החיים בכלל, הוא דבקותם בשרידותם האישית עד השלב בו הם עושים הכל הפוך בדרך לחידלונם. לצערי, מזה זמן רב זוהי אבחנתי לגבי מצבנו פה בארץ חמדת, ועדיין אינני מזהה סימני התפכחות אצל המנהיגים; וזה נכון בכל המפלגות ובכל המערכות השלטוניות. ושיהיו רק בשורות טובות, נסים. | |||
_new_ |
אתה מבזה את קודשי ישראל | |||
|
|||
_new_ |
פרט, נמק והסבר. השמצה גורפת זה כמו כוס עשויה מרשת | |||
|
|||
_new_ |
תומך במאה אחוזים. | |||
|
|||
יש ביטוי שאומר: ''שלושה יהודים - ארבע דעות...'' אך הפעם - למרות נטייתי היהודית להתווכח, אין לי אלא לומר: מסכים, מסכים, מסכים. | |||
_new_ |
לשלטון אין זכות מוסרית למסות[להטיל מס על ]האזרחים. | |||
|
|||
השלטון הוא של נבחרי ציבור, שנבחרו במטרה לשרת אותו ותו לא. כל מה שהשלטון רשאי לעשות, הוא לתת שירות מוסכם ולגבות עבורו תמורה. לפיכך גובה האגרה יהיה פונקציה של עלות השירות,ולא כפי העושק שנעשה היום: קודם שואל השלטון כמה הוא מסוגל לחלוב מן האזרחים. אח''כ הוא שואל את עצמו מה לעשות עם הכסף. | |||
_new_ |
[*] אני אשתדל להתעלם מהתחושה שלך שאתה | |||
|
|||
[* בהודעה זו נערך ביטוי לא ראוי. המערכת]. יודע (מלשון לדעת) מילים שאנחנו לא מכירים (מלשון להכיר) ואשאל אותך מנין לדעתך יבוא הכסף להתנחלויות ולכבישים העוקפים ולמלחמת שלום המתנחלים בעזה ובגדה המערבית. האם לדעתך המתיישבים (מלשון ישבן) צריכים לממן את זה בעצמם? האם לא מוטלת עלינו החובה הקדושה לתחזק אותם? האין על הממשלה ללחוץ אותנו ולקצץ בשכרנו למענם? אני מתקשה להבין אותך יעקב. | |||
_new_ |
צרכי הבטחון של מדינה ושאר הצרכים החיוניים אינם | |||
|
|||
ענין לכאן.ברור שלאזרחים יש את הזכות לכפות זה את זה לשאת בנטל הבטחון.אישית וכלכלית. בעיה אחרת [מיוחדת למדינת ישראל] היא, שאין לה גבולות מוסכמים.זהו כמובן תנאי מוקדם לכל הסכמה אחרת. | |||
_new_ |
[*] למי שזוכר - האם שכחת ש... | |||
|
|||
[* בהודעה זו נערך ביטוי לא ראוי. המערכת] ...בעיני הערבים גם אתה מתנחל (ולא חשוב כלל היכן אתה גר)? האם שכחת שגם אתה 'כלב יהודי' בעיניהם בדיוק כמוני וכמו שאר חברי הפורום? הלא תזכור את מעשי הטרור הערבים הרבה לפני ששחררנו את 'השטחים'? עד היכן מגיע זכרונך? במקום להלחם כל הזמן ביהודים שעצם ישיבתם ב'שטחים' מגנה עליך ועל משפחתך האין זה מן הנכון להשתחרר מהאגו הפגוע ולהתחיל לדאוג לעצם קיומה של המדינה? | |||
_new_ |
ההתנחלות בשטחים הכבושים היא פשע נגד | |||
|
|||
עמישראל ומדינת ישראל. עד שלא תובן האמת הבסיסית הזו אין סיכוי להתקדם בשום כוון. | |||
_new_ |
מה פירוש ''שטחים כבושים''? ממי הם נכבשו? | |||
|
|||
_new_ |
חדל קשקשת ברשת | |||
|
|||
_new_ |
למי שזוכר - זה כל מה שהצלחת... | |||
|
|||
...לדלות ממאגר תשובותיך? הנסתם המעיין? ואלי ככה זה כשאין תשובה אחרת? ידידי היקר,תקופת ימי החסד שעם ישראל זכה לה הולכת ומתקצרת. השאלה המרכזית בחיי עם ישראל בזמן הזה אינה סובבת סביב ההתנחלויות או תקציב המדינה,מצב האבטלה או מזג האויר. השאלה המרכזית היא: מי בעד השם ותורתו ומי נגדה. שליחיו הרבים של הקב'ה ניצבים ממש לפתחנו ומחכים לאות להפרע מכל הכופרים והערב רב שהשתלטו על העם היהודי.זה עדיין לא מאוחר לחזור בתשובה,צריך רק להשליך את האגו ואת הגאווה שמשתלטים על התבונה ולעשות את הצעד היחיד שיכול לעזור ולהציל מהפורענויות הנוראיות שבפתח. והמשכיל יקדים לעשות. | |||
_new_ |
הפעם, מישז, ''התעלית'' על עצמך. | |||
|
|||
שתיקה כמוה כהודאה. אני מסיק מכך שאין לך תשובה ראויה על השאלה הפשוטה ששאלתי אותך. בסדר. הבנתי. עכשיו קיבלתי באופן רשמי, מאת בעל הדבר, את האישור הסופי לקחת את דבריו בערבון מוגבל. שבוע טוב. | |||
_new_ |
מי שזוכר - עד ל1967, האם גם קאת או התיחסת לשטחים א | |||
|
|||
לה כשטחים כבושים? הרי ''העם'' הפלשתינאי היה כבוש גם אז? מדוע השמאל הישראלי והשמאל האירופאי והעולם הערבי לא קם וצעק ''מדינה לפלשתינאיים''? | |||
_new_ |
ראובן ואריה, איני רואה טעם להכנס לכל הפלפולים | |||
|
|||
האויליים הללו, האם השטחים שכבשנו ב 67 הם כבושים, או מוחזקים, או משוחררים, או גנובים או כל שטות אחרת. אלו שטחים שנכבשו במלחמה, גר בהם עם אחר וזהו. אתם רוצים דיון משפטי או פילוסופי זה מאד נחמד אבל אותי זה משעמם. | |||
_new_ |
יפה, זו נחלת אבותינו, אנו גרים שם, זהו! | |||
|
|||
_new_ |
תגור כאוות נפשך איפה שבא לך, אתה אדם מבוגר | |||
|
|||
אבל תקח אחריות על ההחלטות שלך ותעזוב אותנו בשקט. הבעיה שאתה חי לך שם על חשבון כיסו ודמו של ציבור גדול שאינו מוכן לממן ולתמוך בהרפתקא המסוכנת והמכוערת הזו. | |||
_new_ |
ברגע שאתה לא מצליח לבסס את טענותיך, | |||
|
|||
אתה ''משתעמם'' ומתחמק. רשמנו והתרשמנו. | |||
_new_ |
אין כאן מה לבסס, עוד מעט תבקש ממני לבסס לך | |||
|
|||
שהשמש זורחת בבוקר. השטחים כבושים, זו עובדה, אם אתה רוצה להתחיל לספר ביציאת מצריים, יבושם לך, הדיון הזה אינו לטעמי. | |||
_new_ |
ומה עם הבית בו אתה מתגורר? | |||
|
|||
_new_ |
לישראל - אין סכוי שתקבל תשובה לשאלתך. | |||
|
|||
לשמאלנים לא היתה מעולם ולא תהיה לעולם תשובה לשאלה הזאת. ברור שהאזורים שבהם בנויים בתיהם (או הוילות והקוטג'ים שלהם) שייכים למדינת ישראל וכל שאר הבתים נמצאים על שטחים כבושים. אל תחפש לא הגיון ולא אמת בדבריהם, חבל על הזמן. | |||
_new_ |
אודי, יש לי תשובה לך ולישראל | |||
|
|||
יש אכן מקומות בתחומי הקו הירוק שהיו שייכים לעם/אנשים אחרים לפני שהגיעו לשם היהודים. אז מה? האם זה אומר שלא צריך לנסות להסתדר עם צאצאיהם? האם זה אומר שאנחנו צריכים להתפשט בלי סוף בגלל שהתמזל מזלנו? אני חושב שצריך לחשוב בצורה קצת יותר מורכבת ורצינית. | |||
_new_ |
אנחנו לא צריכים להתפשט לשום מקום | |||
|
|||
לק''י אנחנו לא צריכים להתפשט לשום מקום. זו אדמתינו ואדמת אבותינו מזה ארבעת אלפים שנה כל מי שמסיג את גבולינו הוא גזלן ודינו בהתאם. אליצור | |||
_new_ |
לדוד סיון - על מה אתה מדבר? | |||
|
|||
לחשוב בצורה מורכבת ורצינית? אתה לא הופך 'קצת' את היוצרות? האם 55 שנים לא הספיקו לשמאל לחשוב בצורה מורכבת ורצינית ולהגיע למסקנות המתבקשות? שאלה קטנה - מדוע במשך אלפיים שנה לא הצליח אף עם להקים מדינה בארץ ישראל? | |||
_new_ |
מי שזוכר, אולי אותי תבין יותר טוב | |||
|
|||
כל גורמי ההוצאה שהזכרת ועוד הרבה שלא הזכרת אינם נוגעים לטענה של יעקב ושל עוד רבים אחרים, אולי גם שלך: השלטון בארץ, ולא מאתמול, עסוק בלעשוק את נתיניו; השירותים שהוא מספק, אם בכלל, הם יותר על גבול הקוסמטיקה להרגעת המצפון, כלומר לטשטוש הכיעור האמיתי שלו. אז בלי קשר אם מסכימים או לא על התנחלויות וכאלה, כאשר הממשלה תמנה חמישה שישה שרים וחמישים ששים חכי''ם (מי צריך יותר בארץ כל כך קטנה?), הכלכלה תהיה חופשית מעושק המס הנוראי כי לא יהיו אוכלי חינם להמציא שיטות עושק כדי לפרנס את עצמם; עסקים קטנים יוכלו לפרוח; האבטלה תתגמד; ואת ההמשך כל אחד יכול לדמיין לעצמו. ואל תזכיר את הביטחון בהקשר הזה כי הוא משמש תירוץ (די עלוב הייתי אומר) כדי לא לפתור בעיות. שבת שלום ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים - אל תפחיד אותי. | |||
|
|||
מה אצה לך הדרך לצמצם את מספר הח''כים ל''חמישים-שישים''? האם כל כך בקלות אתה מוכן לוותר על מאה ועשרים, מספר בעל סמליות יהודית כה רבה? אם בוער לך לצמצם - תחשוב על המספר 71. מה דעתך? | |||
_new_ |
סמליות מול תועלתיות. | |||
|
|||
מאה ועשרים או שבעים ואחד, אלה מספרים שכל אחד מהם בעל מטען היסטורי/סמלי כבד; אנחנו מדברים על מערכות פונקציונליות, אין לנו עניין בסמליות. ההשתעבדות לסמלים הנה חלק מגורמי החורבן; יש מאה ועשרים חברי כנסת וזה אמור להזכיר את אותם מאה ועשרים אנשים שניצבו בצומת המעבר מתורה שבכתב לתורה שבע''פ; כעת יש מאה ועשרים אנשים היושבים בצומת המעבר מכפיפות לחוקי התורה אל עבר חוקים שהם ממציאים ודוקא הפוך מחוקי התורה. האחרונים מנכסים לעצמם חשיבות שהראשונים לא העלו בדעתם כי יש להם; החוקים, פשוט מקודשים כי ''כנסת ישראל'' חוקקה אותם; לא האדם עבורו נחקקו הוא החשוב אלא החוקים חשובים. כך הופך האזרח למשרת החוק במקום להפך וכך מנכסים לעצמם הממונים על אכיפת החוק, מעמד גבוה בהרבה מזה של המחוקק עצמו ומזה של מי שהחוק אמור להגן עליו, האזרח הקטן. אנחנו מבקשים להיפטר מן הסמליות ולעבור לתועלתיות; צימצום מספר המתפרנסים מקופת הציבור יצמצם בהכרח את ההזדמנויות לשחיתות; ויתור על סמלים למיניהם יחזיר את משרתי הציבור לפרופורציות הנכונות: לשרת נבחרתם ולא לשמש סמל. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים, יא-מתייוון שכמוך... הפעם אני עוקף אותך מימין | |||
|
|||
מה פירוש ''תועלתיות מול סמליות''? הרבה יותר ''תועלתני'' להפעיל את אל-על בשבת, או לעבוד גם ביום שישי עד 4, 5 אחר-הצהריים במשק, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להחזיק כיור אחד בבית, ובו לשטוף את כל הכלים, חלביים ובשריים כאחד, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להתפלל בבית הכנסת ביחד, נשים וגברים, במקום להשקיע בשתי מערכות נפרדות, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' לאכול מלפפון, גבינה, תפוח ולחם ישר, ולא להתעכב על מיני ברכות-מזון, לא? זהו. שכנעת אותי. בשביל מה כל הסמליות המסורבלת הזאת, בעצם? שבוע טוב. | |||
_new_ |
אריה, הסברת יותר טוב ממני מה רע בסמלים למיניהם | |||
|
|||
כל הדוגמאות שהבאת, כמו גם תהלים נגד טילים, אלה מהויות ולא סמלים. מי שמפריד בין בשר לחלב באופן סמלי, או אפילו נוטל ידיים באופן סמלי - לא עשה כלום. אולי אפילו הזיק. זה כמו לשים מזוזה סמלית ולא חשוב מה יש בפנים... התועלת הנה תוצאה של הקפדה על מהות תוך ויתור על סמליות ועל טקסים מיותרים שכל עניינם ליצור חיבור מלאכותי במקום בו המהות נשכחה. לעקוף אותי מימין? לא ידעתי שאני כל כך ימני; קיויתי כך אבל אני לא בטוח שזה מצליח לי. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
מה ההבדל בין 60 ל12? | |||
|
|||
אז בליכוד יהיו 20 מנדטים והם יתנו את המתנות למי שצריך ולעבודה יהיו 10 והם יתנו בדרכם שלהם ג'ובים. הם בנויים על כך כל כך הרבה שנים שעל מנת לשנות את השיטה רצוי יהיה קודם כל לנסות להחליף את העם. | |||
_new_ |
להחליף את העם? | |||
|
|||
מספיק להחליף את החוקים. כבר אמר החכם מכל אדם: 'חכמת המסכן בזויה' אולי כי אין לו כסף להקים מפלגה ולהתמודד בבחירות כדי ליישם את דרכו הוצעותיו לפתרון הבעיות. ששים או מאה ועשרים, בשיטה הקיימת זה היינו הך; הם גם יעבירו חוק להגדיל את מספרם למאה וחמישים או למאתיים וארבע עשרה; הרעיון הוא לשנות את השיטה מן היסוד ועל כך ראה תגובתי לאריה ובאתר שלנו. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
דוד, האם ביטול ''חשמל חינם'' ישפר | |||
|
|||
את ממצבה הכלכלי של חברת החשמל - בהנחה שהעובדים יידרשו לשלם 50% עבור הצריכה שלהם, כמקובל במדינות העולם ? או שמא סעיף זה הוא טיפה בים ביחס למצבה הכלכלי של החברה. בעבר, כאשר מפא''י ראתה בעובדי חברת החשמל, כצבא פוליטי שלה - היא נתנה להם את הפרבילגיה של חשמל חינם ללא הגבלה. עכשו, כולם בוכים אבל אין איש עושה דבר. כולם חוששים להתנגש עם וועד העובדים של החברה. אפילו בייגה שוחט, לא ניצל את המצב העגום של קופת הפנסיה של העובדים, כאשר הם בקשו להעלות את התעריף בשלושה-רבעים של האחוז. הוא יכל להתנות את הסכמת הממשלה בהזרמת הכסף לקופת הפנסיה שלהם, בהסכמתם לבטל את החשמל חינם. ולהתחיל לשלם 50% עבור הצריכה. מה דעתך ? | |||
_new_ |
שמעון, אני לא מספיק מצוי בפרטים של | |||
|
|||
נתוני השכר וההטבות של עובדי חברת החשמל. אני רק יודע שרוב האנשים משתמשים ביותר חשמל ממה שהם צריכים כי זה חינם. לכן העניין צורם. אפשר למצוא דרכים לתת מתנה-הטבה שלא תהיה הגזמה. ממוצעי השכר של עובדי חברת החשמל הוא מן הגבוהים בארץ. בין היתר ישנם כמה עשרות מנהלים שמשתכרים יותר מחברי הכנסת למשל (30 אלף +). למה? מה שהכי צורם זה שכאשר חברת החשמל הרוויחה לא נעשה שום דבר בכדי לצבור לימים רעים. עכשיו שיש הפסדים וקשיים רוצים להטיל על הציבור את העול. בתוך כל זה הם לא השכילו לדאוג למבנה הון יותר הגיוני-כלכלי. זוהי הסיבה העיקרית של הורדת הדירוג. טיפול בשכר וההטבות זה רק ההתחלה שהם צריכים לעשות בכדי להראות שהם רציניים. העיקר זה לבנות את ההון העצמי (נכסים שאין עליהם חוב) של החברה. את זה ניתן לעשות על ידי מציאת שותפים שיכניסו הון ו/או יקנו חלק מן הנכסים. אבל יש כאן אבל גדול: בארץ גם היזמים הפרטיים (למשל חברות הכבלים) נוהגים בצורה דומה. כאשר יש רווחים מחלקים לבעלים וכאשר יש הפסדים מנסים להטיל זאת על הציבור. למרות זאת, הדרך היא לכיוון של הפרטה של נכסים ציבוריים ביחד עם אחריות גם בימים קשים של הפסדים. | |||
_new_ |
חשמל | |||
|
|||
אחת הבעיות בנושא הוא שרק לחברת חשמל מותר למכור חשמל, אין לה מיתחרים בנושא, גם אם תרצה לייצר חשמל מה שמותר לך לעשות אסור לך יהיה למכור זאת לקהל הרחב אלא חובה עליך יהיה למכור את זה לחברת חשמל. על כך נשאלת השאלה למה? כמו בכל מונופול ברגע שבו תהיה תחרות ירדו המחירים ותעלה רמת השרות. יש ורצוי להפריט את חברת החשמל ולתת אופציה אמיתית להקמה של מתחרים לה. | |||
_new_ |
סיוון, החומר שהבאת טוב אך תה עדין ומתחשב מידי | |||
|
|||
עם המערכת הציבורית /פוליטית שלנו. יש לנקוט 4 צעדים משמעותיים ובהקדם: 1) לקצץ בכלל ההוצאות הממשלתיות כך שיפחתו ב15% ביחס לתל''ג. ובהמשך יש לקבוע ולמסד כלים ''אוטומטיים'' המצמידים את הוצאות הציבוריות לתל''ג ובעיקר ליצוא. זאת על מנת לרתום את את המוטיואציה של הפקידים ועובדי הציבור לתפיסה ולהבנה שמשכורתם מותנית ביצוא ובהכנסות הנגבות מהציבור העמל. 2) כדאי שתפרסם את הנתונים של יחס החוב הציבורי ושל משקי הבית ושל הסקטור היצרני בארץ לבנקים ולהשוות זאת לתל''ג השנתי. תחושתי הינה - שבדומה לגרעון המים בכינרת ובמאגרי התהום , יקח שנים רבות מאד של הכנסה חיובית על מנת שהמשק יוכל להחזיר את חובותיו לבנקים. בינתיים - המשק משועבד לבנקים. לכן - יש לנקוט סדרת צעדים להפחית את התלות של הסקטור היצרני ומשקי הבית לבנקים. בין היתר - הפחתה חד משמעית בריבית האובר-דראפט. הפחתה משמעותית בכל עלויות העסקה ועוד. 3) פעילות נמרצת לעידוד היזמות הפרטית ובעיקר עידוד היצוא. ''כסף מסובסד'', סיוע במציאת שווקים, עידוד ומתן כלים ליצוא, הקניית ידע בחינם להגעה לרמת התקנים הנדרשים בחו''ל ועוד. פישוט הביורוקרטיה, הנהלת החשבונות ועוד. 4) פעולות מהירות להסכם ביניים עם הפלשתינאים, כולל אזור הפרדה אמין אשר יקנה ביטחון לתושבי ישראל, לתיירים, לקניינים מחו''ל, לנבחרות הספורט מחו''ל (שבכל משחק שלהם בארץ צופים רבים ויש לכך השפעה על מישרוים רבים מעבר לתיירות, כמו למשל לגיטימציה, רצון לקנות סחורות ישראליות). אשמח לקבל את תגובתך. | |||
_new_ |
אין סיבה להצמיד הוצאות ציבוריות למשתנה כלכלי | |||
|
|||
הרי הטענה המקורית היא שמרבית התפקידים שעובדי המנגנון הציבורי ממלאים יעשו טוב יותר על ידי המגזר הפרטי (שגם יקלוט את הטובים שבהם כעובדים). באחד המאמרים הקודמים (''קיצוץ בתשלומי ההעברה וסימני המשבר,'' 23.1.2003) שלי הצגתי שסך החוב הציבורי והפרטי במשק מגיע לכדי 251 אחוזים מתוצר (פי 2.5). לדעתי זה נתון שמצביע על משבר שכבר מתגלגל. לפי הבנתי אנחנו חיים על יותר מהיכולת שלנו לייצר ויש לעצור את התנפחות הבלון לפני שיתפוצץ לבד. תמיד עדיף למנוע תקלות............ שקט יחסי בגבולות בהחלט יכול לעזור בעיקר כי אז יהיו לנו פחות תירוצים. הגיע הזמן שנבין שעלינו לדאוג לקיומנו גם בזמן מלחמה. | |||
_new_ |
סיוון, מדוע לא? צריך מנגנון שימנע את חוקי פרקינסון | |||
|
|||
הסקטור הציבורי בכל העולם תמיד גדל ותמיד מתרחב ותמיד הוצאותיו עולות ומתנפחות. חייבים למצוא מנגנון שיכפיפו באופן דינמי ומהיר לכוחות השוק וליכולת המדינה לכלכל את הסקטור הציבורי. | |||
_new_ |
ראובן, אני התייחסתי להצעתך הספיציפית | |||
|
|||
שאמרה להצמיד את הסקטור הציבורי למדד של צמיחה בתוצר או ביצוא. זה בשום אופן לא כי זה אומר הגדלת תקציבים ציבוריים בגלל צמיחה. הקשר הזה לא רצוי בכלל. להלן הצעה יותר ספיציפית. כמובן שלפני כל זה צריך להחליט בברור איזה מטרות צריכה ההוצאה הציבורית לשרת ולהפריט את כל הנכסים שהם בני הפרטה: 1. כמו שנקבע מספר חברי הכנסת בחוק כך צריך לקבוע את מספר משרדי הממשלה. החוק צריך לקבוע את זאת כך שיהיה מאד קשה לשנות. 2. בצורה דומה לקבוע את נושאי הפעילות של המשרדים הללו והיקף כח האדם שהם רשאים להעסיק. 3. אבטלה במשק לא תהיה סיבה להרחבת כח האדם בשרות הציבורי. 4. תקציבי ההוצאה צריכים להיות קשיחים ותלויים באופן מוחלט בגביית המקורות. מגבלה נוספת שדרושה כאן היא גודל ביחס לתוצר למשל: 35 אחוזים. כמו כל משק בית גם ''המשק'' הציבורי צריך לחיות על פי מצב האמצעים שלו. | |||
_new_ |
סיוון, מקבל את הצעתך במאת האחוזים. | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |