|
''ריכוז עמלקים במחנות השמדה''? | |||||
חדשות / המערכת (יום שני, 17/01/2011 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
אם בYNET עשו סקר ש''רוב ''מוחלט'' סבור שרבנים אל להם להתבטא בנושאים פוליטיים הרי שממילא לרבנים אין השפעה על רוב מוחלט בהחלט של הציבור בארץ. אז מה הפחד שיתבטאו בנושאים פוליטיים ? ולמה לסתום את הפה דוקא לרבנים? למה לא לסתום את הפה לכל עובדי המדינה? מורים, פקידים, מהנדסים, עובדי רשות השידור, למה לא לסתום את הפה לכולם? בכלל גם YNET זוכה בתקציבי פרסום ממשלתיים אז למה לא לסגור אותו? | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
התקשי''ר אוסר על פעילות פוליטית על כל עובדי המדינה. לידיעתך, ספירו פוטר משרות המדינה לפי הכללים האלה. | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
הבעת הדיעה של הרבנים לא הייתה ''פעילות פוליטית'' אלא הבעת דיעה מקצועית במסגרת חופש הביטוי . לכל ישראלי מותר להביע את דעתו . זה מה שהרבנים עשו . לידיעתך , נוהגים לפטר אנשים מסיבות של פעילות פוליטית גם במקומות פרטיים , כאשר הפעילות אינה בכוון הרצוי להנהלה . המקרה של הרבנים נופל להגדרה ''אינה בכוון הרצוי להנהלה'' = = = = לרוב האנשים לא מוכר המקרה של גדעון ספירו . גם לא לי . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
רוב גדול של הרבנים הם עובדי מדינה וככאלה הם חייבים לציית לתקשי''ר. בין אלה יש איסורים על השתתפות בהפגנות וארועים פוליטיים. מכתב הרבנים יצא ממסגרת הבעת דעה ומהרגע שהוא פורסם באמצעי תקשורת, וניסה לגייס תומכים נוספים, הוא הפך לפעילות פוליטית. יתכן והתקשי''ר מתיר את הפעולות האלה של הרבנים. אבל אני בטוח שעובד מדינה היה נכנס לבעיה גדולה אם היה מפרסם מנשר דומה לזה של הרבנים. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
אנשי צבא הם דוגמא מובהקת לעובדי מדינה . לאנשי צבא מותר להיות חברי מפלגה ואף להשתתף בכנסים מפלגתיים . מותר להם להביע דעה מקצועית-צבאית בכפוף לתנאי הצנזורה . כך גם לרבנים מותר להביע דיעה בענין דתי הנובע מהתורה או התושב''ע . מבחינת החומרה ההגבלות על אנשי צבא רבות יותר , כך שהבעת דיעה רבנית היא לקולא . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
הבעת דעה בעניין דתי בתנאי שאין בה קריאה לאפלייה על רקע גזעי או מיני או דתי- זה בסדר! איני בטוח שאין דבר כזה במכתב הרבנים והרבניות. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
כלומר אתה מצנזר את דברי הרבנים לפי דעתך בנושא . התורה יש בה דבר והיפוכו . מצד אחד לנהוג בגר בהגינות ומצד שני לרדוף את מי שאינו בן-ישראל ובמיוחד ''עמלקי'' . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
מה שכתוב בתורה אינו לעניין. מה שקובע הוא חוק המדינה. אם קיים חוק כנגד גזענות הרי יש סיבה לבדוק לעומק את דברי הרבנים בנושא השכרת דירות לערבים. אם אין חוק כזה. אין מה לבדוק. מותר להיות גזעניים במדינת ישראל. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
קיים איזשהוא חוק בנושא הגזענות . אינני יושגע מה בדיוק כתוב בו . בכל מקרה גזענות היא התנהגות טבעית . מישהוא חושב ברצינות שחקיקה נגד התנהגות טבעית מונע אותה ? נדמה לי שרק מאיר כהנא נפסל כמועמד לכנסת ואיתו לשם ''איזון'' גם רשימת באלד . אם מישהוא כאן חושב שהמלצה לא למכור או להשכיר לערבים נכסים היא בניגוד לחוק ישראלי הוא מוזמן להציג את הסעיף או לצטט אותו . בלי זה כל הדיון הוא אויר חם . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
גזענות אינה התנהגות טבעית. גזענות נובעת מדעות קדומות שמקורן בחינוך שניתן לאדם או ציבור מסוים. מאחר והגזענות ,בצורות שונות, נפוצה מאוד, הרי אתה מפרש זאת כהתנהלות טבעית. אני איני סבור כך. ההמלצה לא למכור או לא להשכיר דירות לערבים היא עבירה על החוק בנוגע לגזענות(ולא על עצם אקט המכירה או ההשכרה) כי היא מבדילה בין ציבור אחד למשנהו על רקע גזעי בלבד. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
נו , מה לעשות , אתה טועה פעמיים . ראשית גזענות היא מעשה טבעי . הוא מהלך שמגן על ''שלי'' ופועל נגד ''שלו'' . ככזה הברירה הטבעית לא מוחקת את הגזענות בגלל התועלת שבה . שנית מה אומר החוק נגד גזענות ? שמפלגה גזענית לא יכולה להתמודד בבחירות לכנסת ? איך זה קשור לרבנים ? | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
התיאוריה שלך על גזענות אינה מקובלת עלי כלל. לגבי ''הרבנים'' ו''חוק הגזענות'' הרי כתבתי שהעניין נמצא בבחינה אצל היועץ המשפטי. בוא נחכה לשמוע את דעתו בעניין. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
לחכות אפשר . לנחש את התוצאה ==> כבר ניחשתי . זכותך להאמין שתיאורית הברירה הטבעית אינה נכונה . אתה גם רשאי להאמין שלוגיקה היא דבר מוטעה . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
אם התקשי''ר מתיר (יתכן?)פעולות אלו, דוגמת מנשר הרבנים, מדוע שלאחרים תהיה בעיה? | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
א. יתכן שהתקשי''ר מתיר לחלק מהעובדים מה שאינו מתיר לכולם בגלל סוג התפקיד שלהם. ב. בזמנו היתה עתירה לבג''ץ שעסקה בשאלה אם ראשי מועצות ועובדיהן מותר להם לעסוק בפעילות פוליטית והפסיקה קבעה שכן. אני חושב שהכן היה תלוי אם הם עוסקים בפיעלות פוליטית שנוגעת למועצות שלהם. למיטב זכרוני הנושא היה פעילותם של ראשי מועצות ביש''ע נגד ההתנתקות או בתקופות קודמות כאשר הם אירגנו הפגנות ושביתות... ג. דברי ספירו על פיטוריו (תגובה 3641): ''אני מאד גאה במכתבי הביקורת הנוקבים ששלחתי ופרסמתי נגד ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ''ל בימי מלחמת לבנון הארורה, 1982-1985, שבגינן הועמדתי לדין ופוטרתי משרות המדינה (משרד החינוך). עד היום אני עובד המדינה היחיד שהועמד לדין על סעיף שמעולם לא עשו בו שימוש כפי שעשו עימי: איסור ביקורת פומבית על מדיניות הממשלה. פרשה זו חקוקה לגאוות עולם בפסקי בית המשפט העליון (''ערעור שרות המדינה מס' 5/86 גדעון ספירו נגד נציב שירות המדינה - לפני הנשיא מאיר שמגר'')''. | |||
_new_ |
הלכת ספירו | |||
|
|||
''ככלל, פסק-הדין המנחה לעניין חופש הביטוי הפוליטי של עובדי המדינה הוא פסק-הדין בעניין ספירו, שנקבע בו שאין מגבילים את חופש הביטוי של עובד המדינה אלא כן אם ''נוצרת ודאות קרובה של נזק או של פגיעה בשירות הציבורי או באינטרסים אשר אותם הוא משרת''. אף שהלכת ספירו נאמרה לעניינו של עובד מדינה שאינו מורה, למעשה הלכה זו מנחה גם לעניין חופש הביטוי של עובדי הוראה (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02561.pdf). | |||
_new_ |
הלכת ספירו | |||
|
|||
ברור מאד מהקישור כי עובד הוראה בגלל היותו מעצב דעתם של תלמידים מנוע על פי חוזר מנכ''ל להביע דיעות נגד מוסדות המדינה , פעילותם ןומדיניותם . עובד הוראה גם מנוע מזיהויו כחלק מגוף או פעיל בגוף םוליטי . אין זה פלא לכן שספירו פוטר בגלל הפעילותו בניגוד לחוזר מנכל ולהיגיון שמאחוריו . עוד אפשר להוסיף כי לפי דברי השופטת דורנר ואחרים ''אין חוק של חופש הביטוי'' והוא מעוגן רק בפסיקות של בגץ . אותו בגץ שספירו משמיץ . ספירו אינו מעלה בדעתו כי הוא מתח את המעטפת מעבר לסביר . ואם ספירו לא היה עובד הוראה הרי ''ואולם יש הטוענים שבשל מעמדו של עקרון חופש הביטוי והקושי להבהיר את המצבים שבהם הביטוי הפוליטי יפגע בתפקודו של השרות הציבורי יש לצמצם את ההגבלה על חופש הביטוי הפוליטי של עובדי הציבור לביטויים שיש בהם ביקורת פומבית על מדיניות המשרד שהאדם עובד בו ואף זה רק כאשר יש בביקורת כדי לסכל את ביצוע תפקידו'' | |||
_new_ |
הלכת ספירו | |||
|
|||
האם בטוח שהרב אליהו עצמו כתב על עמלק? | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
יש הבדל מהותי בין ''מכתב הרבנים'' לבין עמדותיו של ספירו כפי שבאות לידי ביטוי במאמריו בפורום. מכתב הרבנים,אולי, נגוע בהפצת דעות גזעניות ולמיטב ידיעתי העניין נבדק על ידי המשטרה ופרקליטות המדינה. עמדותיו של ספירו גובלות בחתירה נגד קיום המדינה כמדינה יהודית ועצמאית מה שלדעתי גובל בבגידה במדינה ויש לבחון אותם בהיבט הזה. לנושא פיטוריו, קטונתי מלחוות דעה. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
שאלת על התקשי''ר ולכן הצגתי בפניך כדוגמה את פיטורי ספירו בראשית שנות ה-80. אין לזה קשר ישיר למה שאתה חושב על ספירו או על מנשר הרבנים. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
מסתבר מהקישור של דוד כי אסור לעובד מדינה להביע דיעה פוליטית אם היא מפריעה לתיפקודו של העובד , לשרות שהוא נותן או למשרד בו הוא עובד . אין ספק כלל כי רבנים המועסקים על ידי המדינה אינם נותנים שרות לערבים ולכן אין הפרעה לעבודתם בהתבטאויות נגד ערבים . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
כפי שציינתי קודם. לטעמי ''מכתב הרבנים'' ראוי לבדיקת בהיבט של גזענות. איני חושב שיש איסור על עובדי מדינה לפעול במסגרות פוליטיות. צריך כמובן להגביל את יכולתם של העובדים מלנצל את עבודתם הציבורית לקידום מטרות פוליטיות. אולי המקרה של ספירו נופל בקטגוריה זו. איני מוצא עניין להתעמק בו. לטעמי, ספירו, לפי עמדותיו בפורום אינו ראוי להינות מכספי הציבור שהוא רוצה בחיסולו. באותה מידה שפרופסור שנוגח בקיום המדינה אצל ''גורמים זרים'' אינו ראוי לעבוד במקום שניזון מכספי אותה מדינה שהוא נותן יד לגינוי קיומה. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
אין איסור גורף אבל יש מגבלות על פעילות פוליטית של עובדי מדינה. אפשר לראות את המגבלות הללו בקטע (או סעיף) 42.3 סיוג פעילות מפלגתית (http://147.237.72.225/doc/nasham/nashamprod.nsf). | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
לדעתי זה מוצדק וראוי לכנות את הטרוריסטים הפלסטינים על כל ארגוניהם וגווניהם כעמלק ולנהל מולם מלחמה קשה להשמדתם. זה נכון, זה מוסרי, זה מוצדק וראוי לומר זאת בגלוי, למרות הצווחות שעושים שמאלנינו החמודים. שמאלנינו עדיין לא הוכיחו שהצדק והאמת עשו איתם היכרות! אין כל סיבה שנרחם על האכזרים, שמא בסוף נתאכזר לרחמנים. לכן עלינו לחרוץ משפט על כל אוחזי החבלה ולנפץ אותם אל ערבות המדבר ואל גלי הים! | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
איני חושב שהשמאל הוא נגד לוחמת חורמה בטרוריסטים הפלשתינאים. בזכרונך הקצר לא נרשמה מלחמתו של יצחק רבין בטירור, של אהוד ברק כאיש צבא, של רבים אחרים שנימנו על השמאל. נראה לי שבדומה להרבה אנשי ימין לא רציניים אתה מתייחס לאנשים כמו ספירו, אבנרי, גדעון לוי זהבה גלאון ועוד רבים בסביבתם כמייצגי השמאל. להזכירך שרוב אנשי השמאל נמצאים בקדימה, בעצמאות ובעבודה. מיעוט מזערי נמצא שמאלה משם יחד עם השמות שהזכרתי. כיום במפה הפוליטית הנוכחית השמאל מתחיל בישראל ביתנו. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
מתי רבין ניהל מלחמת חורמה בטרור? גם כשאמר ''נשבור להם את העצמות'' הוא נסוג כמעט מיד מהצהרתו לאחר ביקורת חריפה מהשמאל וגם נסוג מהכרעת הטרוריסטים. בקיצור, ישראל מגבילה את עצמה בהיקף ובעוצמת המלחמה נגד ארגוני הטרור מפחד ''מה יאמרו הגויים''. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
אם אינך בקיא בהיסטוריה של מדינתך יש לך בעיה קשה ,לא לי ולא למדינה. מי שתמיד הגביל את עצמו מפחד הגוים היו ראשי ממשלה של הליכוד (בגין ושמיר) מי שלא פחד ''מהגוים'' היו יתר ראשי המשלה. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
זה היה רבין שעשה את מלחמת לבנון א' או ב'? או היה זה רבין שנבהל מהצהרתו ''תשברו להם את העצמות'' ושלח את עוזריו לכתוב שסילפו את דבריו (שהם מוקלטים בארכיון רשת ב') ! בגין היה זה שאמר ועשה, כמו בן גוריון, שלא חשוב מה הגויים אומרים אלא מה היהודים עושים. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
הדבר היחיד שבגין עשה היה מעשה רע . | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
''נשבור להם את העצמות'' אמר דדו . לא רבין . רבין הלך להסכם אוסלו , להסכם עם עראפת ולהסכם עם אסאד . האויבים של רבין היו יהודים , לא ערבים . אלטלנה פרס מתנחלים | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
רבין ,על פי גירסה לא מאומתת, אמר ''לשבור להם את הרגלים''. רבין גרש 1200 אנשי מחאס. דבר שכל גיבורי הקרטון הימניים שלטו בארץ לא חלמו לעשות. רבין לא התפשר עם חוטפי וקסמן והלך ''עד הסוף''.אלופי הימין ,בדרך כל, כושלים בפתיח. אלטלנה הייתה כמו ''המשט התורכי'', נסיון לפרוץ את גבולות הארץ ולהביא נשק לגוף מסוים. שניהם קיבלו, בצדק, את אותו הטיפול. המתנחלים לא מקובלים בלשון המעטה על 90% מאזרחי המדינה. רבין הדביק לפרס את הכינוי ''תככן בלתי נלאה''. השנים שעברו מאז רק הוכיחו עד כמה צדק. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
את אנשי החמאס הוא החזיר אחרי כמה פגזים אומללים . את וקסמן הוא לא שיחרר .רק הביא למותו . אלטלנה דומה למשט הטורקי רק בזה ששתיהן אוניות . המתנחלים לא מקובלים על 30% מאזרחי ישראל . רבין צדק אבל פרס הוא נשיא המדינה ורבין נח . ''ההישגים'' של רבין הם אבק פורח . | |||
_new_ |
יצירתיות - ביטויים מקוריים | |||
|
|||
גיבורי הקרטון הימניים... אלטלנה הייתה כמו ''המשט התורכי'',... | |||
_new_ |
יצירתיות - ביטויים מקוריים | |||
|
|||
מה השטות הזאת לך? החלטת להתקרטן לעצמך? | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
אז למה רבין גם החזיר את מגורשי החמאס? הוא היה גיבור רק בפה שלך. אם תשאל למה בן גוריון, משה דיין או בגין לא הלכו חזק נגד החמאס, זה רק בגלל שהחמאס נולד בסוף 1987. ומי היו אז בשלטון? הטריומויראט שמיר, רבין, פרס. רבין הלך עד הסוף עם חוטפי וקסמן ולכן וקסמן נרצח. אלטלנה כמו המשט התורכי? אתה סתם דמגוג בפרוטה במקרה הטוב, ו.... במקרה הרע. איך המתנחלים לא מקובלים על 90% מאזרחי המדינה אם הם בעצמם כבר 10%? הימין כולו תומך המתנחלים וגם חלק מקדימה ואפילו מהעבודה-לשעבר. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
איך תומך? ,כאשר מוכנים להחזיר בין 90% ל-98.2% מיו''ש? הרי בתוך ציבור המתנחלים עצמם יש 12 סיעות עם 17 דעות לפתרון המצב. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
כאשר רוב המתנחלים נשארים בביתם ונשארים בישראל זה עדיין לא נקרא להחזיר אותם. ה-17 דיעות אינם מתיחסים רק למתנחלים כי אם לרוב אזרחי ישראל. יש רוב בולט של תמיכה להישארות בגושי התנחלות, כולל במזרח ירושלים. זה מה שמבטיח שלא נפול למלכודת השלום, לא בדור הזה וקרוב לודאי שגם לא בדור הבא. | |||
_new_ |
התקשי\\'\\'ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
שמאל הוא שמאל מממוצע הדיעות בציבור ושמאלה. לכן ישראל ביתנו ימין.כל השיח הפוליטי נדד שמאלה בגדול בשם משבר אידיאולוגי בציונות והכנסת לקסיקון חדש וזר לויכוח הפוליטי. זה גרר בתוכות כשלים לוגיים וככל שנסחפנו שמאלה כך הלכנו ואיבדנו את המציאות. האירוניה היא שגם אם תיקח את גדעון ספירו ותיתן לו להגיע להסכמות עם אבו מאזן, ספירו ואבו מאזן לא יוכלו לממשן.כמו למשל: הגבלת \\''זכות השיבה\\'' ל-X ערבים. יבואו בכל מקרה תחת כיסוי \\''זכות השיבה\\'' מיליוני מהגרים איסלאמיים לתוך ישראל של 1948, רובם כי הם יעדיפו את ישראל ומיעוטם כי הם ירצו לממש את הפיכת ישראל ל\\'מדינת כל אזרחיה\\''. לכן אין כל סיכוי לשלום עם הפלסטינים לפי מתכונת אוסלו. צריכים לרענן ולצאת ביוזמות אחרות, לאחר הכשרת השטח והלבבות - למשל: הפיכת ירדן לפלסטין באופן טיבעי. צירת מהומות בעמאן, גירוש עבדאללה והשתלטות הפלסטינים בעיקר החמאס על המדינה. יהיה לנו הרבה יותרנוח להתעמת עם ממשלת חמאס של מדינה פלסטינית ממזרח לירדן, מאשר להילחם בהם בתוך הבית שלנו ! | |||
_new_ |
התקשי\'\'ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
לגבי ספירו-אני מסכים איתך. החלוקה שלך לשמאל וימין היא הגיונית, אך מטעה. עקרונות שמאליים,אתמול, הפכו היום למדיניות ימנית? ואיפוא הוא המרכז? אין כמעט מעבר בין הגושים הפוליטים בארץ.יש שינוי כותרת מפלגתית. כיום השמאל בקדימה. לגבי הזיותך על ירדן כמדינה פלשתינאית וכמולדת לערביי ארץ ישראל. חבל על זמן השינה האיכותי שלך, תחלום על דברים ביצועיים יותר.כגון פתרון חד צדדי. | |||
_new_ |
התקשי''ר צריך להיות המפתח | |||
|
|||
המרכז הוא קו האמצע בין ימין לשמאל ועוביו דק כשערה. לכן אין לו משמעות פוליטית כאשר מדברים על בעיות מדיניות חוץ, ביטחון, שטחים. אתה נותן פירוש יפה כשאתה מכנה את ''קדימה'' כשמאל ולא כמרכז. כן, נכון, אני הוזה את ירדן כפלסטין כמו שאתה הוזה את משטר מובראק יציב לעוד 10 שנים. אבל מה לעשות שינויים קרדינליים לפעמים מתרחשים באיווחת סכין היסטורית, והפיכה פלסטינית, בדומה לספטמבר השחור 1970, יכולה להתרחש מחר, מחרתיים או בעוד שנתיים, ואפילו להצליח לשם שינוי. ואז אתה תוכל לצעוק שוב ושוב שירדן היא האשמית ושאני יכול להמשיך לחלום. | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
רבנים מייצגים את דעת התורה . כך הם משרתים את הציבור הם נבחרו לאמר את דעת התורה בקול רם. אם דעת התורה מרגיזה מישהו זה זבש''ו. והתורה זה לא רק כשרות וחופה. ואם לדעתך זו פעילות פוליטית אולי פשוט צריך לאסור על לימוד והפצת התורה? | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
א. יש במאמר התייחסות לשאלות פוליטיות. ב. ''דעת התורה'' מכילה דעות אחרות. ג. דעת תורה אחרת מושמצת שם. ד. דובר שם על הקמת מחנות השמדה. זו דעה פוליטית לא כל כך שגרתית בין יהודים. לא? | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
הענין פשוט- חייבים להשמיד ולהכרית את זרע עמלק. איך לעשות זאת אנילא מומחה דיה לצרה בשעתה. יש כמה שלבים מקדימים. 1- לזהות מיהם עמלק. 2- להיות בטוחים שזה הם לפי הדרש יוכל לזהות אותם רק משיח בן דוד או בן יוסף לפי ריחם.. 3- שעם ישראל יהיה דבק בתורה ומוכן לבצע את הצווי. 4- לשיטת הביצוע אפשר להביא מצידי גם קבלן משנה מחו''ל. | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
דוד, אתה לא מסכים שצריך למחות את זכר עמלק? | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
א. אני לא מסכים שידונו כאן בהקמת מחנות השמדה ואיך צריך להתייחס למי שמתנגד, לפי דעת תורה, להקמה. ב. מי שרוצה לשכוח, למחות זכר, לא מגזים בהזכרת הצורך. | |||
_new_ |
הפעם אני מודאג | |||
|
|||
אם אתה לא מסכים שידונו בנושא למה העלית אותו??? | |||
_new_ |
הפעם אני מודאג | |||
|
|||
אתה נתפס במילה. הכוונה שלי לציין שזה לא ראוי שיהודים, לא כל שכן רבנים, יעסקו בתוכניות הקמה של מחנות השמדה. | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
אני מעסיק חרדים , מתנחלים ואף ערבים. אחד ממקורביו של ראעד סלאח עבד אצלי בעבר, ואף אדם שאחותו נתפסה בשנות השמונים כחברת התארגנות מחבלים בעכו. אף אחד לא פוטר על רקע פוליטי. אולם נראה לי שאם היה מגיע אלי אדם שהתנהגותו חותרת תחת אושיות העסק שהקמתי הייתי מפטר אותו מיד. ספירו הוא אדם היוצא דופן בהתנהגותו, ייתכן שהוא הגדים , ולכן פוטר. | |||
_new_ |
ממה אתה מודאג? | |||
|
|||
שים לב כי פיטורי ספירו מוזכרים , אך איננו יודעים מה קרה באותו מקרה . | |||
_new_ |
דברי פרופ גביזון על הנושא: | |||
|
|||
פרופ' גביזון: ''חופש הביטוי של הרבנים בסכנה'' בכנס על מכתב הרבנים אמרה המשפטנית: ''אנחנו תמיד אומרים שחופש הביטוי נועד לאפשר להגיד את הדברים המרגיזים ביותר, אבל כשהכי מעצבנים זה אלה ששמים מולנו מראה - אנחנו רוצים להשתיק אותם'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4015747,00.h...). ... YNET יהדות ''בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה ומכון ון-ליר, שעסק במסמך האוסר מכירת והשכרת דירות ללא-יהודים, אמרה הערב (יוםג') גביזון: ''מדינת ישראל עושה דבר נפלא כשהיא לא מעמידה לדין על ביטוי, ואסור לה לחרוג בזה מול הרבנים'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4015747,00.h...). | |||
_new_ |
פרופ גביזון צודקת, שהרי זוהי מהות הדמוקרטיה | |||
|
|||
אני רק חלוק עליה בהגדרת ''גבול ההסתה''. הסתה אישית, כמו הסתה נגד המשנה ליועמ''ש, היא הסתה שיש עימה פליליות כי היא קונקרטית נגד אדם בודד או קבוצת אנשים מוגדרת, ויש בה הנחייה כיצד לפעול באופן מעשי. | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
מה זה לעומת מאות הציטוטים הדומים של רבני השמאל שקוראים מאז סוף שנות ה-70 לדיכוי הימין, לחרמות ואף לרצח מנהיגי ימין? כנראה שרק לרבני השמאל מותר להתבטא באומללות דיבילית כזאת ! | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
רבני השמאל אולי,עם סימן שאלה גדול, קוראים לרצח מנהיגי הימין. אך אנשי הימין רוצחים בפועל. יחי ההבדל הקטן!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
בכל זאת אצל מנהיגי השמאל ההסתה מגיעה ממוחם וגרונם, ואצל הימין לא. אחד רצח מטעם עצמו, וכל ניסיונות השמאל להדביק זאת לימין כולו - כשלו! השמאל מסריח מהראש !!!! | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
שכחת את רוזנצויג, שכחת על המחתרת היהודית, שכחת על כל אותם אנשי ימין שיושבים,או שישבו בכלא על רצח פלשתינאים תמימים. יתכן שהשמאל מסריח מהראש ,אך מהימין נודפת צחנה הרג!! | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
ההבדל הוא שההסתה אצל השמאל מגיעה קודם כל ממנהיגיהם הרוחניים כאשר רוב הפיונים השמאל הם קצ'קעס. ואילו בימין אין ממש הסתה נגד השמאל. מי שביצע את רוזנצוויג ורבין לא פעל מטעם הימין או בהשפעתו, אלא פעל בצורה בודדת כתגובה ישירה לפירושם את מה שמתרחש מול עינהם. הצחנה שפורחת מהימין היא רק באפך ואפי דומיך, היא דימיונית. | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
קשה להתוכח עם אדם בעל מוגבלויות כמוך. תבין זאת באורח חיובי. | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
אני מבין שאין לך תשובה לעניין, כי נתקע לך השלטר ולכן אתה צריך לשחרר קיטור. אני בהחלט מבין אותך באורח חיובי, הרי אתה מנסה בכל זאת לצאת חכם, אבל מפסיד ויוצא די ליצן. | |||
_new_ |
או קיי, ציטוט אחד של הרב אליהו ועוד שניים של רבנים אחרים | |||
|
|||
מה שנכון, נכון. | |||
_new_ |
יש כוחות ביקום | |||
|
|||
יש נתוני יסוד חזקים המשפיעים על המצב במזרח התיכון . כוחות שהם חזקים יותר מכל הפיטפוט של השמאל ]/[ . רצועת עזה מרוחקת ומנותקת מיהודה ושומרון . מיהודה ושומרון אין מוצא לים . מחצית או יותר מהפלסטינים חיים מחוץ לארץ ישראל . לריכוזי הפלסטינים השונים יש אינטרסים שונים . היהודים בישראל אינם יכולים להסכים להחזרת פלסטינים , אפילו החזרה סימלית היא בעיה . השלטונות הפלסטינים הן בעזה והן ביו''ש נחשבים לא מייצגים את האחרים ושניהם לא מייצגים עבור הגולים . יש תנועה מוסלמית-פונדומנטלית חזקה שמשפיעה גם על הפלסטינים . כל אלה מונעים הסכם דמוי שלום עם ישראל . המאמץ הנבזי של השמאל הקיצוני לנסות להשחיר את ישראל גורם נזק אך לא ייגרום להסכם ואפילו לא לייחס רך שלנו כלפי הפלסטינים . מאמץ מכוער זה ייגרום לתוצאות הפוכות ממה שהשמאל הקיצןוני רוצה ובדרך יוחמר יחס הרוב הימני למיעוט השמאלני . | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |