פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קול רך, מקל גדול
אורי אבנרי (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 10:00)


קול רך, מקל גדול

אורי אבנרי



הישוו את ברק אובמה לנשיא פרנקלין רוזוולט, אך מוטב להשוותו דווקא לרוזוולט אחר: הנשיא תיאודור רוזוולט, שנתן לפני 108 שנים עצה ליורשיו: ''דבר בקול רך ושא איתך מקל גדול, כך תרחיק לכת.''

השבוע ראה העולם כולו איך עושים את זה. אובמה ישב בחדר הסגלגל לצד בנימין נתניהו ודיבר עם העיתונאים. הוא היה רציני אך נינוח. שפת-הגוף אמרה את שלה: בעוד שנתניהו נטה קדימה בשקיקה, כסוכן-נוסע המבקש למכור את סחורתו, אובמה נשען אחורה, רגוע ובוטח בעצמו.

הוא דיבר בקול רך, רך מאוד. אך מאחוריו, ליד הדגל, בלתי-נראה לעין, עמד מקל גדול מאוד.

כל העולם רצה כמובן לדעת מה דובר בין השניים לפני כן, בארבע עיניים.

בשובו הביתה, יצא נתניהו מגדרו כדי לתאר את הפגישה כהצלחה גדולה שלו. אך אחרי שגולגל השטיח האדום וכובו הזרקורים, כדאי להתבונן מה באמת ראינו ושמענו.

נתניהו הדגיש ברשימת הישגיו את הנושא האיראני. ''השגנו הסכמה מלאה,'' חזר והתפאר שוב ושוב.

הסכמה על מה? על כך שיש למנוע מאיראן להשיג ''יכולת גרעינית צבאית''.

רגע, רגע. מה זאת אומרת ''צבאית''? מניין צצה פתאום המילה הזאת? הרי ממשלות-ישראל תבעו תמיד למנוע מאיראן ''יכולת גרעינית'' מכל סוג שהוא. אם מצטמצמת דרישה זו עכשיו למניעת יכולת גרעינית צבאית בלבד, משמע שממשלת-נתניהו מסכימה לזה שאיראן תשיג יכולת גרעינית אזרחית.

אין זו הנסיגה היחידה של נתניהו בנושא האיראני. לפני נסיעתו דרש שאובמה יקציב לאיראן זמן ''עד אוקטובר'', ואז ''תהיינה כל האופציות מונחות על השולחן''. כלומר, אולטימאטום הכולל איום צבאי.

לא נשאר מזה דבר. אובמה אמר שינהל דו-שיח עם איראן עד סוף השנה, ואז יעריך מה הושג ויחשוב על ההמשך. אם יגיע למסקנה שלא הושגה התקדמות, ישקול אמצעים נוספים, ובכללם ''סנקציות חריפות''. האופציה הצבאית נעלמה. אמנם, אובמה אמר לפני הפגישה ש''כל האופציות מונחות על השולחן'', אך העובדה שלא חזר על כך בנוכחות נתניהו אומרת הרבה.

אין ספק שנתניהו ביקש היתר להתקיף את איראן, או – לפחות – לאיים עליה בהתקפה. אם כן, הייתה התשובה לאו מוחלט. מנוי וגמור עם אובמה למנוע התקפה צבאית מצד ישראל. הוא אף הזהיר את ממשלת ישראל בצורה חד-משמעית. כדי לוודא שהמסר נקלט, שלח עוד לפני הפגישה את ראש הסי-איי-אי לישראל, שמסר זאת אישית לכל ראשי המדינה.

ההתקפה הצבאית של ישראל על איראן ירדה מן הפרק – אם בכלל הייתה מונחת שם אי-פעם.

נתניהו רצה לקשור את איראן לעניין הפלסטיני, על דרך השלילה: כל עוד קיימת הסכנה האיראנית, אין לו זמן לטפל בעניין הפלסטיני. אובמה הפך את הקערה על פיה וקשר את שני הנושאים באופן חיובי: התקדמות לקראת שלום עם הפלסטינים היא תנאי מוקדם להתקדמות בעניין האיראני. זה הגיוני: הסכסוך הבלתי-פתור הוא המתדלק את איראן, מספק לה עילה לאיים על ישראל ומחליש את ההתנגדות של מצריים וסעודיה לאיראן.

המסר העיקרי של אובמה התבטא בנושא אחד, שחזר השבוע למרכז הבמה: ההתנחלויות.

המילה הזאת כאילו נעלמה בתקופת בוש (הבן). אמנם, כל ממשלות ארצות-הברית התנגדו להרחבת ההתנחלויות, אך מאז הניסיון של ג'יימס בייקר, שר החוץ של בוש (האב), להפעיל נגדן סנקציה כלכלית, אף אחת מהן לא העזה לפעול לעצירתן. בוושינגטון גמגמו, ובשטח בנו. בירושלים שיקרו, ובשטח בנו.

כדברי פלסטיני בכיר: ''אנחנו מנהלים משא-ומתן על חלוקת הפיצה, ובינתיים ישראל אוכלת אותה.''

צריך לחזור ולהבהיר: ההתנחלויות הן אסון לפלסטינים, אסון לשלום ואסון כפול ומשולש לישראל. ראשית, מפני שכל מטרתן היא להפוך את הקמתה של מדינה פלסטינית לבלתי-אפשרית, ובכך למנוע את השלום לצמיתות. שנית, מפני שהן מוצצות את הלשד מכלכלת ישראל ומגבירה את מצוקת השכבות העניות. שלישית, מפני שהתנחלויות מערערות את שלטון החוק בישראל, מצמיחות גידולי-פרא פאשיסטיים ודוחפות את המערכת הפוליטית כולה ימינה.

לכן צודק אובמה כאשר הוא שם את עניין ההתנחלויות בראש התור, עוד לפני המשא-ומתן לשלום. הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות קודמת לכל דבר אחר. כשהגוף שותת דם, יש לעצור את השטף לפני שמטפלים במחלה. שכן אם ימות הפאציינט מאובדן דם, כבר לא יהיה את מי לרפא מהמחלה. וזאת בדיוק האסטרטגיה של הממשלה הימנית.

לכן סירב נתניהו לקבל את הדרישה. אחרת הייתה מתפרקת הקואליציה שלו, והוא היה נאלץ להתפטר או להקים קואליציה חלופית עם קדימה. ציפי ליבני המוכה, שאינה מוצאת את מקומה כמנהיגת אופוזיציה, הייתה מן הסתם קופצת על המציאה.

נתניהו ינסה להשתמש בברק נגד ברק. בעזרת אהוד ברק הוא מציג ''פינוי מאחזים'' כדי להסיח את הדעת מהמשך הבנייה בהתנחלויות. נחכה ונראה אם תכסיס זה יצליח, ואם הנהגת המתנחלים תשתף פעולה בתרמית. יום אחרי שיבת נתניהו לארץ ''הרס'' ברק בפעם השביעית מאחז של שבעה צריפי-עץ, ותוך שעות חזרו המתנחלים למקום.

(צה''ל בנה בנגב כפר ערבי שלם למטרות אימונים. הבדיחה אומרת שצה''ל גם בנה את המאחז מעוז אסתר, ושתושביו הם חיילים מוסווים, מסתנחלים. בכל פעם שיש לחץ מארצות-הברית, צה''ל הורס את המאחז. אחר-כך בונים אותו מחדש, לקראת הסיבוב הבא של לחץ אמריקאי.)

מי שמסרב להקפיא את ההתנחלויות אינו יכול לקבל את פיתרון ''שתי המדינות''. נתניהו פיזר סביבו סיסמאות ריקות. הוא דיבר על ''שני עמים'' שיחיו ביחד בשלום, אך סירב לדבר על מדינה פלסטינית. אחד מעוזריו הכריז שהדרישה עצמה היא ''משחק ילדותי''.

אבל זה איננו משחק ילדותי כלל וכלל. כבר הוכח שמשא-ומתן, שמטרתו אינה מוגדרת מראש, אינו מוביל לשום מקום. הסכם אוסלו קרס בגלל סיבה זו בדיוק. נתניהו רוצה שגם המשא-ומתן הבא יקרוס בגלל אותה הסיבה.

הוא לא הציג תוכנית משלו. לא מפני שאין לו תוכנית, אלא מפני שאף אחד לא יקבל אותה.

תוכנית נתניהו אומרת: שליטה ישראלית מוחלטת בכל הארץ מהים עד הנהר. התנחלות ישראלית בלתי-מוגבלת. שלטון עצמי מקומי בכמה מובלעות פלסטיניות שבהן יש אוכלוסייה פלסטינית צפופה, שתהיינה מוקפות בהתנחלויות. ירושלים כולה תישאר חלק מישראל. אין מה לדבר אף על החזרת פליט פלסטיני אחד.

זוהי סחורה שאין לה קונים בעולם. נתניהו מנסה לארוז אותה באריזה מושכת.

למשל: לפלסטינים יהיה ''שלטון עצמי''. איפה בדיוק? היכן הגבולות? הוא כבר קבע שלא תהיה לפלסטינים ''שליטה באוויר ובגבולות''. מדינה בלי מרחב אווירי, בלי שליטה במעברי-הגבול שלה, בלי כוח צבאי - זה דומה מאוד לבנטוסטנים של דרום-אפריקה הגזענית בשעתו.

לא אתפלא אם נתניהו יתחיל לדבר בעתיד על ''מדינה פלסטינית'', כשכוונתו לשמורות האלה.

בינתיים הוא מנסה להרוויח זמן ולדחות את המשא-ומתן עד כמה שאפשר. הוא דורש שהפלסטינים יכירו בישראל כב''מדינת העם היהודי'', בתקווה שהם ידחו את הדרישה בשתי ידיים. שהרי פירוש הדבר שיוותרו מראש על קלף-המיקוח העיקרי שלהם – עניין הפליטים, ושגם יתקעו סכין בגב מיליון וחצי הפלסטינים שהם אזרחי ישראל.

נתניהו מוכן לקבל את הצעת אובמה לשתף את המדינות הערביות והמוסלמיות בתהליך-השלום – דבר שישראל תמיד התנגדה לו בתוקף. זהו בסך-הכול עוד אחד מהשפנים שישלוף לבקרים לשם השהייה. עד שעשרות מדינות ערב, ואולי גם חמישים וכמה המדינות המוסלמיות, יחליטו להצטרף לתהליך יעברו חודשים, ואולי שנים. ובינתיים דורש מהן נתניהו כמקדמה שתהיה נורמליזציה – כלומר שהעולם הערבי והמוסלמי כולו ישלם מראש ויוותר על קלף-המיקוח היחידי שיש לו בלי שום תמורה. יעני כבקשיש.

זוהי תוכנית-העבודה של נתניהו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הדמגוגיה הרגילה של אבנרי
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 10:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''השבוע ראה העולם כולו איך עושים את זה. אובמה ישב בחדר הסגלגל לצד בנימין נתניהו ודיבר עם העיתונאים. הוא היה רציני אך נינוח. שפת-הגוף אמרה את שלה: בעוד שנתניהו נטה קדימה בשקיקה, כסוכן-נוסע המבקש למכור את סחורתו, אובמה נשען אחורה, רגוע ובוטח בעצמו.''

א- אני קלטתי דוקא שדר של מבוכה כאשר הוא האזין לנתניהו...

ב- לא זכור לי שאי פעם, נשיא אמריקאי אמר: ''ישראל מדינה יהודית''.
האם זה אומר לך משהו ?
_new_ הוספת תגובה



המסקנה - שלא חשוב מה קרה באמת תמיד יש לאבנרי חזיונות שהוא יודע
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 13:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אובמה נשען רגוע לאחור'', ''אובמה דיבר בשקט'', ''נתניהו רכן קדימה ולכן היה מתוח''.... בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_בלה_דוט_קום...... ככל שאבנרי יודע פחות ככה הוא כותב יותר בביטחון כתקליט שחוק, כדיסק שרוט.... הבעיה שתקליט שלו נתקע ומשמיע את אותה צרחה-ניגון חוזר, כשכל העולם המשיך ללכת ועכשיו פונה ימינה.

חריץ רחב
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 18:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיבור השקט והמקל הגדול

בשנת 1898 לחמה ארה''ב וכבשה שטחים בשליטת ספרד . זו הדוגמה של אבנרי . קובה , פוארטו-ריקו , גואם והפיליפינים .
ארצות הברית מעצמאותה ב - 1776 עסקה בדבר אחד . כיבוש , כיבוש וגם בכיבוש . האמריקאים הרגו ונישלו אינדיאנים במשך 150 שנה ללא הפסק . הם גם לחמו נגד הצרפתים הקנדים בצפון , נגד הצרפתים בדרום ונגד המקסיקנים במערב . הם גירשו את הבריטים בשנת 1812 , בשנת 1835 ''שיחררו'' את טקסס , את המדינות קליפורניה , נבדה , יוטה , אריזונה ויומינג , קולוראדו , וניו-מקסיקו כבשו האמריקאים בשנת 1848 .
אדון אובמה גדל בהתנחלות שיקאגו , התנחלות שהוקמה בשנת 1833 אחרי שלפניכן הוקמה שם כנסיה . אדמות ההתנחלות נלקחו מהשבט האינדיאני LINIWEQ ומשמעות השם שיקגו בשפת האינדיאנים ''דג מסריח'' .
אדון אובמה התחנך שנים רבות במדינת האיים הוואי . הוואי היא ארכיפלג שהיה פעם ממלכה של פולינזים . עד שנת 1893 הייתה זו ממלכה עצמאית , עד שהאמריקאים כבשו אותה סופית והדיחו את מלכת המדינה .
ההתנחלות סן-פרנסיסקו הוקמה על השטח של השבט האינדיאני אולון על ידי ספרדים ונכבשה על ידי האמריקאים בשנת 1846 .
ההתנחלות לוס-אנג'לס גם היא נכבשה בשנת 1846 מידי משפחות אינדיאנים שגרו במקום .

הגיע הזמן שמישהו יגיד לאובמה שארצות הברית כולה היא התנחלות שהסתיימה רק לפני 100 שנים . שזו אדמה שניגזלה מהאינדיאנים שנרדפו , נושלו הורעבו ונרצחו בידי מתנחלים אירופאים . כל עיר גדולה בארה''ב היא ישוב אינדיאני לשעבר . חוץ מהוואי שהיא התנחלות על קרקע פולינזית לשעבר .

במשך עשרות שנים הייתה הסיסמא האמריקאית YUNG MAN GO WEST . אצלנו זה מקביל לאמירה איש צעיר לך מזרחה .

וזיכרו תמיד אובמה הוא מהגר מהתנחלות הונוללו שנגזלה מהפולינזים בן מהגר מקניה . שגדל בהתנחלות שיקאגו שנגזלה מהאינדיאנים .

אריה עירן .

וגם רציתי שתזכרו שארה''ב לא עשתה דבר נגד צפון קוריאה שהיא קטנה מאירן (שליש) עניה מאירן (10%) וללא נפט .

מקל גדול ? ח ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לעירן: האמת נחשפת לאיטה
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 14:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במחקר מאלף שנעשה על ידי הטרנספריסט י. בישוב נג''ע, סליחה, גנ''ע (גזלני-נדל''ן עפרה) נימצא כי בראשית דרכם של הפלשתינאים לא היו הם פלשתינאים כלל, אלא אתיופים, גרוזינים וסינים.

במשך שבועות לאחר מכן דנו בישיבת מרכז הרב בסוגייה - הלנו הם אם לצרינו, שהרי מחד הם פלשתינאים כאילו, ומאידך מתברר שהם ערב רב של גרוזינים, אתיופים וסינים.

היו שגרסו - לטרנספר מייד, היו שגרסו - לגייר, אך כאן ניתקלו בקושי הילכתי, שהרי על פי גזירה שווה מאחיהם היושבים בגבולות 67, הם יהודים כשרים, לפחות כאלה היו בראשיתם, בטרם הוכרזו על ידי ישעיהו ליבוביץ את שולמית אלוני, ורבין גם - כפלשתינאים.

כרגיל במקרים אלה, נקטו בהאפלה מוחלטת של הנושא, תוך פירסום הגרסה שאלה בדואים במקורם, ערב רב של נוודים. אז דע את האמת בפרשה האפלולית הזאת, עירן.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 18:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם רציתי להגיד שאבנרי הוא לבטח צאצא של הבורבונים .
הוא לא למד דבר ולא שכח דבר .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



פעם השמאל היה
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 0:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גישה שונה למען מדינת ישראל.

האיש אינו שמאלני אלה אנטי-ישראלי. כך צריך לקרוא לו וכך צריך לנהוג בו.

כמי שראה עצמו בעבר כחלק מהשמאל הישראלי אני מוצא עצמי היום מחוסר בית מבחינה פוליטית.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 7:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם היה לשמאל אידאולוגיה שנשענה על שתי רגליים .
רגל אחת הייתה סוציאליזם במובנו הטוב . דאגה לחברים החלשים בחברה הישראלית .
רגל אחת הייתה שאיפה אותנטית לשלום עם השכנים הערבים .

הכירסום התחיל כבר במחלוקת של הקונגרס היהודי ה-‏6 .
את מדינת ישראל הקימו הסוציאליסטים בעיקר .
את השלום קיעקעו הערבים .

הינו ילדים וזה היה מזמן . מבוגרים לומדים על בשרם את המציאות .
לא יהיה לנו שלום עם הערבים . כפי שלא היה לנו שלום עם שכנינו בתפוצות הגולה .
ולא יהיה לנו צדק חברתי כל עוד נושאי רעיון-הצדק-החברתי הם גם המעי-העיוור של ''שלום עם הערבים'' .

מפם-המערך-מרצ היא השארית של תפישה זו .
אורי אבנרי מעולם לא היה לוחם חברתי וכעת הוא סוכן פלסטיני .

אני מציע לך להתפקח .

אריה עירן .

כאן ביתי אל מול . . . חורבות היישוב הערבי .
_new_ הוספת תגובה



הוא דיבר בקול רך, רך
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 0:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא דיבר בקול רך, רך מאוד, מאוד
_new_ הוספת תגובה



אבני: פסיקת בימ''ש במצרים לבטל אזרחות
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 9:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בימים האחרונים פסק בית המשפט בקהיר כי תשל אזרחותם של מצרים אשר התחתנו עם ישראליות.

א- האם הפסיקה תקפה גם לגבי ישראליות מוסלמיות או רק יהודיות ?
ב- איך הייתה מגיב אם בימ''ש בישראל היה פוסק שתשלל אזרחות של ישראלים-ערבים אשר מתחתנים עם פלסטיניות ?

זה בוודאי היה מעורר מהומה אצל השמאלנים, ובמיוחד אצלך:

גזענות, גזענות, גזענות, גזענות...
_new_ הוספת תגובה



מה שאבנרי פשוט לא יודע
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 19:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שצנטריפוגות הן לצורך ייצור גרעין בקיע לפצצה גרעינית... מכאן שאין שאלה בכלל למה איראן מכוונת את פרוייקט הגרעין שלה.

הפרוייקט הזה חייב להיות מושמד בכל דרך.
לטובת האיראנים וכל העולם ראוי שכל המערכת הזאת תושמד בטרם ייצרו האיראנים דלק גרעיני בקיע!
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 21:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר של אבנרי עובדתי, שקול, ומעמיק.

זה נראה קל, לכתוב כפי שאבנרי כותב. אך
כאשר קוראים את התגובות - רובן של אריה עירן
- קשה שלא לבכות את העידן שהסתיים עם מותו
של מנחם בגין: עידן הרטוריקה העשירה והמכוונת
היטב.

עירן מנסה, ואפילו משבץ ביטויים לועזיים
בשורותיו: ''yung man go west'' ?
אך מעבר לטעויות הכתיב הבסיסיות, מדוע
כל שנותר מהימין המשכיל באמת הם ליצני
הרחוב הבורים?

יכול להיות שבעת שרועמים התותחים משכילים
אלה גזרו על עצמם שתיקה, ונותרו ספונים בבתיהם,
מחכים לזמנים ידידותיים יותר. ויכול להיות שההתנחלויות
והפבסדו-תנועת-התישבות העושקת את פלסטין והפלסטינים
בלעה אותם אל קרבה (ראה מקרה הרב אליצור) והעמידה
אותם במצב הבלתי אפשרי של החטא הקדמון.

ואנו נותרנו עם הכאילו-מדענים, כאילו-אקדמאיים, חובבי
הטרנספר והחיסולים.

אומרים על היוסלה שהוא עוסק ברצח אופי,
אך באיזה מטבע ניתן לענות לבריון מלים המשתולל
ומזנב בגידופיו בכל מאמר של אורי אבנרי, ללא שמץ
של עניין (תגובה עניינית) או ניתוח.

''מקל גדול ? ח ח ח ח ח''

אולי יש כאן שמץ של תגובה עניינית? אך הרי ידוע
שאובאמה נושא מקל גדול בכליו. האם מנסה אריה
עירן לטעון ברצינות שהמקל שלו יותר גדול?
אני מתפתה לומר שיש כאן אולי penis envy , אך זה
ביטוי השמור ליחסן של נשים לגברים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה במקלט בפתח-תיקווה
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 8:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדין לא שם לב כיצד המקל הגדול והרפוי של אובמה משפיע על קוריאה הצפונית...
מענין שהמקל הזה משפיע רק על ישויות שרובצות במקלטים.
עדין בפתח-תיקווה הכבושה שנעשקה כולה מהערבים -
אבל מרים קול מוסרי-צווחני גדול ועצום נגד אחיו שגרים במקומות אחרים
כמו עפולה, נס ציונה, חברון ומערת המכפלה כאילו הם ורק הם עוכרי ישראל, עושקי אדמות הערבים האומללים
נו, יוסלה, ממשיכים?
_new_ הוספת תגובה



אני בכלל לא מחבבת את אבנרי
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 23:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נראה לי איש פלסטיק עם זקנקן,
משהו שנמצא תמיד על המדף וכל פעם
מישהו לוקח אותו ומשתמש בו ואחר
כם מחזיר אותו למדף. אני רואה שגם
יוסלה לוקח את אבנרי ומשתמש בו
כדי לתקוף אחרים. אני רואה שיוסי
גם משתמש במקל של אבנרי כדי
להאדיר את המקל של עצמו. וזה
לא גברי בכלל. זה חנאנה.

חמוטל מפתח תקווה
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 8:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקל רך וקול גדול .
לאורי אבנרי היה רמקול .
ליוסלה יש penis envy או אולי מקל רך .

-------------------------------------

אינני חולק על המקל הגדול של אובמה .
תמהני כיצד יפעיל אותו . ונגד מי ?

נגד קוריאה הצפונית ? מדינה בגודל שליש מאירן שירקה בפרצופם של האמריקאים במשך 60 שנה . השבוע היא ירקה בפרצופו של אובמה . גם פוצצה מתקן גרעיני של 20 קילוטון גם ירתה שני טילים ארוכי טווח .

נגד עירק ? הרי אובמה דיבר על יציאה מעירק לפני הבחירות ודחה את הביצוע אחרי הבחירות .

נגד פקיסטאן ? הרי השלטון שם התחלף ומוסלמים קיצוניים מתקרבים למחסני פצצות הגרעין שם .

נגד אפגניסטאן ? מדינה שגבלה בברה''מ והרוסים שקעו בה ויצאו עם ידיהם על ראשם .

אז אובמה מנסה להעתיק את בוש האב . ''נעשה קואליציה ערבית מתונה ואז נתקוף את אירן . ניתקוף ?''
והוא חושב שאם תוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל אז תהיה לו קואליציה ערבית . טמבל !

אריה עירן .

מעולם לא ירד גשם בגלל הקרבת קורבנות .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן 'אומר' והשיירה עוברת
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 9:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטע ממאמר שלשום ב'הארץ'

''הפרקליט הצבאי הראשי (פצ''ר), תא''ל אביחי מנדלבליט ישקול נקיטת צעדים משפטיים נגד מפקד חטיבת כפיר, אל''מ איתי וירוב, ומפקד גדוד שמשון בחטיבה, סא''ל שמעון הרוש, בעקבות עדות שנתנו במשפט שמתנהל נגד קצין בחטיבה, בה הצדיקו הפעלת אלימות בפעילות בשטחים.''
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 9:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחובתו של פרקליט צבאי או אזרחי לנהוג על פי החוק .לדעתי מותר לחייל להביע דעה המנוגדת לדעת מפקדים שמעליו .
אך חובתו לציית לפקודות חוקיות .

מה שאינני יודע זה - האם הנאשמים צייתו לפקודות ורק הביעו דעתם או לא צייתו לפקודות .
---------------------------------------
אני לא חייל אני אזרח .

מול אלימות פלסטינית יש להגיב באלימות ישראלית . כל צד לפי כוחו .

אריה עירן .

יא בראכן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 11:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בכלל בין תגובתך למה שנאמר בגוף הידיעה?

מפקד חטיבה ומפקד גדוד חשודים שהצדיקו בעדות משפטית שנתנו
אלימות יתרה כלפי תושבים פלסטיניים.

העדות שנתנו במשפט ידועה ומתועדת, והדבר היחידי הנתון לשיקול
דעת הוא האם להעמידם לדין.

מה זה כל הקישקושים האלה
''מחובתו של פרקליט צבאי או אזרחי לנהוג על פי החוק''
''מה שאינני יודע זה - האם הנאשמים צייתו לפקודות ורק הביעו דעתם או לא צייתו לפקודות .''

היתה אלימות, והמפקדים בעדותם הצדיקו אותה. מה כל כך
מסובך כאן.

ולמהדרין נזכיר שהחיילים הצעירים שהצבא שלנו שולח כדי חסל ללא משפט
את ההנהגה הצעירה של הפתאח והמאס בגדה, מידי יום מזה שנים, כבר
בעצמם לא יודעים מיהם ומה הם. הנזק בלתי הפיך, שלא לדבר על הקורבנות
ומשפחותיהם. החיסולים הממוקדים הפכו לעניין שבשיגרה, כאשר הוראות
הפתיחה הניתנות בכל פעם הן לא חוקיות בעליל. כאשר עברה על החוק -
חריגה מחוקי מטכ''ל הופכת לסטנדרד, לתקנית, כל מערכת החוקים
מתמוטטת. וזה מה שקרה לצבא שלנו. המילואמניקים, במקום להתאמן
לקראת המלחמה הבאה, הורגים מפגינים בבילעין באמצעות רימוני גז
מדמיע וכדורי גומי בכינון ישיר. ויחידות העלית של צה''ל הן כיום יחידות
חיסול הפועלות למעשה מחוץ לחוק הצבאי הישראלי והבינלאומי.

ואריה עירן ממשיך 'לומר'
גם כאשר כבר מזמן אין
לו מה.
_new_ הוספת תגובה



להרוג טירוריסט צמא דמים זו לא
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 13:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלימות - זה מעשה צדק.
יוסלה הוא מאותן שביזו את צוואתו של טרומפלדור ''טוב למות בעד ארצנו''
לכאורה הוא טוען שטוב לחיות בעד ארצנו.
אבל הוא לא מוכן לצאת ולהגן על הטוב הזה מפני רוצחים שהם לא בעד ארצנו.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עינך עצומות , כיצד תראה ?
אתה מספר על דיון משפטי , על מעשי פרקליט צבאי וכו' , כלומר על נושא הקשור לעבירה על החוק או לא .
לזה התייחסתי .
זכותו של מפקד או לא מפקד להצדיק כל מה שנראה לעד ראוי להצדקה .

אבל אתה הבאת את הפוליטיקה לדיון .
מבחינה פוליטית גם לי יש דיעה . היא שונה משלך ולדעתי הערבים לא צריכים להיות בארץ ישראל ואז לא תהייה אלימות שלנו כלפיהם .

אריה עירן

בטרנספר , זה ייגמר .
_new_ הוספת תגובה



גם אני מצדיקה אלימות נגד ערבים
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 23:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמפעילים אלימות נגד יהודים.
זה מזכיר לי את החוק השני של ניוטון.

חמוטל מפתח תקווה
_new_ הוספת תגובה



אין ברירה.
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 0:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לפקוח את עיני הציבור.
המסמך שהוציאה הנהגת ערביי ישראל,דהיינו ''מסמך החזון'' הערבי,שומט את השטיח תחת כל הטענות של כל תנועות השמאל באשר הן,שניתן להגיע להסכם ולהידברות..
איך ניתן להגיע להסכם כאשר יש מסמך רשמי וחתום שטוען שאני,כיהודי,''קולוניאליסט כובש''?איך אני יכול להיות כובש במולדתי?איך אני,ששיוכי האתני הוא יהודי (ומצביע כאלף עדים על מוצאי-ממלכת יהודה!) צריך להיות מועבר אחר כבוד לים?לא בשביל זה נתתי 3 שנים מחיי.

עכשיו מסתבר,שהאמת נחשפה במערומיה.
הדרישה ל''ערבית בשלטים'' שבמדינת ישראל היא דרישה לאומנית.לא עקב זה שקשה להם עם השפה העברית (הם יודעים יותר טוב עברית מהרבה מאיתנו)-אלא עקב חזון שבו היהודים יוצאו מהמדינה בטרנספר שקט בחסות הדמוקרטיה!!
ואיך שאני מכיר את סלאח ודומיו-אם הטרנספר השקט לא יצליח,הערבים ינסו לבצע פה טיהור אתני ליהודים,כמו באוקטובר 2000,שנכשל (לשמחתי).

עכשיו הגיע זמנו של הרוב היהודי לדבר ולהחליט!
אני מציע (כמו רבים וטובים) לבטל את הערבית כשפה רשמית בישראל (לא פחות ולא יותר!) ולא להכיר בה.
את כל שלטי המדינה-בעברית.ירושלים תוזכר בכל ארוע כבירת העם היהודי.
בכל ארוע ממלכתי בהשתתפות אוכלוסיה ערבית ויהודית (כמשחק כדורגל או אפילו מפגש דו קיום) ישירו את ההמנון.

ומעל לכל-אני מציע לחפש את כל הכפרים שיושביהם ''גורשו על ידי היהודים'' (שבעצם הגרוש התבצע ע''י מנהיגי הערבים באותה תקופה שפינו את אוכלוסייתם כדי שתחזור אחרי הקרבות לבזוז רכוש יהודי ולאנוס את הנשים היהודיות) ובכל הכפרים הללו לתלות שלטים גדולים שבהם כתוב

''כך ייעשה למי שיעז להרים יד על יהודי במדינתו שלו,למען יראו וייראו''.

וכמובן-להנחיל את זכרון הנכבה לכל ערבי באשר הוא,לדורי דורות,כך שבכל פעם שמישהו מהם ישמע את השם הזה-יסמרו שערות ראשו וייאלם דיבורו לכמה שניות.

ברצוני להדגיש-אין לי בעיה עם הערבים במדינה.כל עוד הם מסכימים למלא חובות ולא רק לדרוש זכויות וציון יום אבל על הקמת המדינה שבהם הם חיים כמו בגן עדן.
_new_ הוספת תגובה



ההחמצה הגדולה של מלחמת הכיבוש המשחית ב-‏67 הייתה...
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 0:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלא בוצע גירוש מסיבי של הערבושים ביש''ע מזרחה לירדן,
החמצה עוד יותר גדולה ארעה בתש''ח, שאז לא נכבשו שטחי יש''ע,
ולא בוצע הגירוש השלם כבר אז. אלא רק גירוש חלקי.

אולי עוסלו עוד תביא לכך,
כמו שנאמר ''גם כשלא בא לשמה, בא לשמה''.
-------------------------------------------------

בהקשר לפלשתינאים,
לפני מלחמת 67, הפלשתינאים לא נחשבו ע''י כל ארצות ערב, כלאום יחודי,
אלא חלק מהאומה הערבית, ואדמת א''י על התושבים הערביים שבה,
הייתה אמורה להתחלק בין המדינות הסובבות אותה.
כך גם חשבו וחשו גם הפלשתינים עצמם. הם לא ראו עצמם כעם,

ההגדרה של הפלשתינים כעם יחודי נעשתה ע''י מדינות ערב,
רק לאחר התבוסה שהם חטפו במלחמת 73, מלחמת יום הכיפורים.
שאז הם הבינו שאי אפשר יותר להשמיד את מדינת היהוד במלחמה גלויה,
והם עברו לסוג חדש של מלחמה בשני מסלולים.
מסלול אחד, `שטחים תמורת שלום פיקטיבי`,
מסלול שני, מלחמת טירור ע''י לאום פיקטיבי, הפלשתינים.

בסוג מלחמה זאת הערבים הצליחו מעל ומעבר,
בתחילה עם מנחם בגין, שהיה אז חולה במניה דיפרסיה,
ולאחר מכן עם הג`ינג`י הסינלי הקשיש שהביא את עוסלו,

-------------------------------------------------------------------

אל דאגה, הערבושים עוד יצילו אותנו מידי אובמה, כך היה תמיד.
פיגוע קטן בארה''ב, ואובמה הופך ליהיות בוש.
מה אתם חושבים, שהשליטים הערבושים רוצים שלום, טעיתם...
השליטים הערבושים רצים במלחמה תמידית עם היהוד,
כך יש להם אוייב חיצוני, וזה מקל על שילטונם המושחת בארצותיהם.

רק לאייטולות האיראניות עלה השתן לראש.
ואת זה אפשר לסדר בקלות עם שתי פצצות גרעין קטנות.
השאלה היא רק, הפצצות יהיו אמריקאיות או ישראליות.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 6:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד 1895 רוב עמי העולם כולל רוב היהודים לא
חשבו שהיהודים הם לאום יחודי ולא חשבו שצריך
להקצות להם מדינה. גם המסע של הרצל בארץ
כדי לפגוש את הקיסר הגרמני נגמר ללא הצלחה.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 6:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיפתח סידור שקיים כבר אלפים שנה
תקרא את התנ''ך
תיסע לירושלים - כן, יש עיר יהודית כזאת
היא קיימת
כשכל ''רוב העמים'' שלך קפצו על עצים עם זנב
זה לא יכול להזיק

למי שמחפש לאום יחודי עם מותג מהאו''ם
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה הקודמת שלי מתארת מציאות היסטורית למרות
מה שכתוב בתנ''ך, למרות הסידור ולמרות התנועה
הציונית. עובדה היא שעד לפני 1939 מיעוט קטן מבין
היהודים עשו משהו כדי לממש את המהות הלאומית למרות
האנטישמיות שחוו. ב-‏60 השנים עד אז 3.4 מיליון
יהודים עזבו את אירופה ורק כמה מאות אלפים באו
לכאן לממש את היחוד הלאומי.

עדיף שבמקום להטיף מוסר תלמד על המציאות ההיסטורית
כדי להכיר אותה באופן שלם יותר. אולי אז לא תזדקק
למחוק מתמונת המציאות הזאת את עובדת קיומו של העם
הפלשתינאי.

זה למי שדבריו מעידים שלא למד על ההיסטוריה...
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 7:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז עכשיו גילינו את סיון האמיתי: יש עם פלסטיני אבל אין עם יהודי.

קישקושי היסטוריה של כלכלן.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש מבית היוצר של הפחדנים!
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 7:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש מבית היוצר של הפחדנים!
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 14:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פחדן להיות יהודי וגם להודות בכך.
יש עם יהודי לפני שפלסטינה היתה שלכם ולפני שצבעתם אותה בשחור, אדום וירוק.
ואין זה חשוב שכחצי מהעם היהודי יושב מחוץ לישראל
ולא מצטרף לתנועה הציונית. להיות עם יהודי זה לא מחייב
את הפרט לקבל עליו דיעה פוליטית כזאת או אחרת או להצטרף לאחר מהתנועות הפוליטיות של הציונות.
שליש מיהודי אירופה היו קומוניסטים, סוציאליסטים קשים, בונדיסטים (רציתי כבר לומר - בנדיסטים) , ולא הריחו בכלל ציונות ובודאי שלא הניחו כיפה ותפילין. אז זה אומר שהם לא היו יהודים בני העם היהודי?

מה הקשקשת הזאתי שלך?

גלעד היפתחי
בן לעם היהודי
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 132617
חבל שאתה מתערב וכועס בלי להבין על מה. הנושא הוא הכרה בקבוצת אנשים (פלשתינאים, יהודים) כלאום יחודי וההכרה שלהם בכך.

חבל שאנשים כמוך כותבים שטויות (תגובה 132617) ואחר כך כאילו לא מבינים שהם השמיטו עובדות היסטוריות
חשובות:
1. יש עם פלשתינאי כבר עשרות שנים לפני 1967.
2. בשביל שיהודי יהיה חלק מהעם היהודי הוא צריך להכיר בכך.
3. לפני 1895 מעט מאד יהודים הכירו בכך באופן מעשי. חלק גדול ממעט היהודים האלה היה שייך לתנועה הציונית.
4. לאורך השנים היו (ועדין יש) גם פלשתינאים וגם יהודים רבים ששייכו את עצמם לעמים אחרים (אם במחשבה ואם באופן מעשי).
5. כעת שיש מדינה אינך חייב להיות ציוני כדי להיות חלק מהלאום היהודי.

מותר לך לכעוס במקום להפנים עובדות היסטוריות חשובות. בכל מקרה ההכרה או אי ההכרה שלך לא תשנה את העובדות האלה.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממש דוקטור לקשקשת. לפחות ה'עובדות ההיסטוריות החשובות/ שלך לוקות בחסר.

תעזוב לרגע את הקישקוש המתמשך שלך על 'עם פלסטיני' כי הוא לא קשור כלל לעניין הגדרת הלאום היהודי. הישענות עליו היא כמו להיאחז בספינת קש באמצע סופת הטורנדו.

בן לעם מסויים הוא בן לאותו עם גם אם יש המתכחשים לזה בתוכו. המבחן הוא מבחן ההנהגה, המעשה והתוכן. זה שיש 6 אלפים נתורי קרטא ברחבי העולם ו-‏15% מהם מתנגדים לכל ביטוי לאומי חילוני לעם היהודי אינה טענה המפריכה את קיומו של העם היהודי. זה שיש כמה מאות אנרכיסטים וכתב אחד ב''הארץ'' (בני ציפר) שלא רוצים להיות מוגדרים כיהודים, זו בעייתם האישית שאינה מחייבת את הכלל. המבחן הוא מבחן מעשי ורוחני ובכל אלה עבר עם ישראל (השם הלאומי לעם היהודי) את כל ההיסטוריה הרשומה מאז הוא קם ועמד על הרגליים.

מה שאתה מדבר על 1895 (מעניין למה דווקא תאריך זה? שהרי ביטויים של תנועות לאומיות היו עוד לפני הציונות עצמה) זה לא היווסדו של העם היהודי אלא התעוררות התנועה הציונית, שהיא תנועה לאומית של העם היהודי הקיים מתמיד ולא בניין איזשהו עם חדש. הקישקוש שלך נוצר מבלבול הדעת ואתה מזהה עָם רק לפי תנועה לאומית שלו. מה לעשות שהתנועות הלאומיות החלו לקום רק מסוף המאה ה-‏18? האם לפני כן לא היה עם צרפתי? לא היה עם אנגלי? לא היה עם רוסי? בטח שהיה, כמו שהיה עם יהודי.
אבל עם צריך להיות מובחן לפי הרבה יותר מגדירים שרק קיומם לאורך זמן מאשר לנו שיש עם. והמגדירים האלה ליוו את עם ישראל לאורך יותר מ-‏3500 שנה.

הרצון של יהודי להיות משוייך גם לעם הארץ בה הוא נולד וחי מובן, אבל אין זה מבטל את היותו בן לעם היהודי. ישנם מיליוני יהודים אמריקאים שהם גם בנים לעם היהודי בהכרתם וגם אזרחים נאמנים לארה''ב. אין בזה כל בעייה. ואין הדבר מעיד שאין עם יהודי.

אתה נאמן לפטישיזם, כלומר אתה צריך משהו ממשי בידך כמו מדינת ישראל כדי להבין שיש גם לאום יהודי. אתה מתייחס ללאום רק אם יש לו מדינה. אבל מה לעשות שיש עוד מאות עמים בעולם שאין להם מדינה והם מפוזרים ביותר ממדינה אחת. ואינני מתכוון ל'עם הפלסטיני' שלך. האם תשלול מהם את זכותם להיות עם רק משום שאין להם מדינה?

העם היהודי הוא עם מיוחד ברוב הפרמטרים של הגדרת לאום בתרבות המערבית היודו-נוצרית. העם היהודי הוא העם היחידי שמגדיר עצמו ומגדירים אותו כלאום עם דת ייחודית משלו. בתוך מגדירי הדת יש נרטיב לאומי חי ותוסס. בתפילות עצמן חוזרים ונישנים ניסוחים על הקשר בין האלוהים לעם היהודי. כלומר, יהודי הגדל בצורה טיבעית בבית נורמלי לאורך כל 2000 שנות גלות מבין וחי את החיבור בין האמונה לבין הגדרת הלאום הייחודי היהודי. כלל לא עלו בעבר שאלות של החיבור הזה להוציא שכבה דקה בקרב משכילים יהודים בתנועת ההשכלה / אמנציפציה שרצתה לוותר על האמונה היהודית לשם היתר להיכנס לתרבות המערבת הנוצרית. אבל גם הדבר הזה מעיד יותר מכל שהיהדות היתה גם לאום שהם היו צריכים להיפרד ממנו כדי להיות בני לאום המקום. ממש כמו שאתה חושב היום. אבל זה לא היה נכון אז ויותר מכך זה לא נכון למאה ה-‏20 ולהיום.

היום אפשר להיות ציוני גם אם אתה בכלל לא יהודי. יש מיליוני נוצרים ציונים בארה''ב, קנדה, אירופה ויפן.

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לבלבל בין מושגים ודעות. עדיף שתחזור לקרוא את
מה שכתבתי בלי לנסות לחפש את מה שאין בו.

חוץ מזה כדאי שתפסיק לערבב בהודעות שלך נסיונות מטופשים
לפגוע ברמה האישית כי זה לא יעזור לך בהבנת מה שכתבתי.

כאשר מישהו מזכיר תופעה כאילו היא קיימת בקבוצת אנשים
וזה הנימוק שלו לביטול מעמדה כעם. יש ויש מקום להזכיר את
קיומה של התופעה בקבוצת אנשים אחרת שמעמדה כעם לא
מפריע לו.

התופעה הזאת היתה קיימת בעם הפלשתינאי ובעם היהודי
באותו הזמן.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פשוט משתמש במילים שלך. אתה חייב להשתפר בטרם אתה תוקף אותי.

אני שוב מוציא את עניין ה''עם הפלסטיני'' שלך מהויכוח כי נגמה לי שהתווכחנו ביננו מספיק, וראיתי שאפילו עין צופיה לא מקבל את עמדותיך האלה שלא לדבר על עירן וחכם ציון שמראים בקיאות מרשימה בנושאים האלה.

אני חוזר וטוען שיש עם יהודי מזה יותר מ-‏3500 שנה אם אתה רוצה או לא רוצה. העם היהודי מראה זאת בטקסטים הדתיים, החילוניים, המנהגים וכו'. ויותר מכך אומות העולם מכירות במציאותם מזה אלפי שנים כמו שנרשמו הדברים ע''י היסטוריונים פיניקיים, יווניים, רומאיים, אירופאים, ערביים לאורך הדורות.

לכן צריך לתקן אותך ולטעון שהיה ויש עם יהודי תגובה 132624 למרות שגם שלמה זנד ניסה לקשקש כמוך.

גלעד היפתחי

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



יש עם פלשתינאי
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה יכול לתקן רק את הטענות שלך. לגבי הטענות שלי אין צורך לשנותן. נושא הדברים שלי יחסית מצומצם והוא מתייחס לעניין תופעת ''לאום יחודי'' (תגובה 132617). להלן תמצית הדברים:

1. הנושא הוא התופעה ששימשה מישהו לבטל את היות הפלשתינאים עם (תגובה 132617).
2. טענתי שבאותו הזמן אותה התופעה היתה קיימת בין היהודים (תגובה 132624).
3. התופעה התקיימה בשני העמים באותו הזמן.
4. מאחר והיו כאלה, כמוך, שטענו כל מיני טענות בקשר לסעיפים האלה הסברתי את הקשר.

ב. שום דבר מהדברים האלה לא הופרך.
_new_ הוספת תגובה



יש עם פלשתינאי
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 18:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה מבדיל ''לאום יהודי'' מ''עם יהודי''?

למה אצלך נולד ''לאום יהודי'' דווקא ב-‏1895?
מה קרה דווקא אז שהרעיד את כל קהילות היהודים?

האם ההתעוררות הלאומית של היהודים בני העם היהודי
כבר מסוף המאה ה-‏18 אינה עדות טובה יותר לגיבוש המסגרת המדינית של העם היהודי, שזו הגדרה ראוייה יותר?

אין שום יתרון וייחודיות -1895 דווקא.

אתה שוב נופל בפח של עצמך מתוך רצון להראות לנו שלאומיות נולדת פתאום יש מאין, כמו שניסית ללא הצלחה להראות לנו בעניין ערביי ארץ ישראל. כמובן שיש הבדל גדול בין העם היהודי שקיומו מוכח וידוע לאורך אלפי שנות ורק מאפייני הלאומיות שלו קיבלו צורות שונות לאורך השנים בהתאם למסורת הלאומית אמונים של היהודים ובהשפעות חיצוניות של משטרים, מלכויות ולאומים.

העם הפלסטיני אם קיים היום לא נולד בלילה חם אחד וגם לא בשנה אחת וגם לא בעשור אחד. כפי שכבר הסברתי לך, ואני מתרשם שכדרכך לא קראת, צריכים להתקיים מאסה קריטית של פרמטרים שיזהו עם שהולך ונוצר יש מאין. אתה כמובן לא הבאת כלום מהעניין הזה, אלא ששכנעת את עצמך ואת המשוכנעים כבר. אבל כשאנחנו בוחנים את קהילות הערבים בארץ ישראל בכל אותן עשרות שנים מתחילת המאה ה-‏20 ועד לפחות שנות ה-‏70 אנחנו לא מזהים דווקא עם בהכרת הערבים המקומיים ומדינות ערב. יותר ויותר מאפייני עם הולכים ומתגבשים לתוך שנות ה-‏80 וה-‏90 אבל שוב, הפלסטינים הולכים על חבל דק מאוד, ונראה שמשהו מונע מהם בכל זאת לממש את לאומיותם, אם הם אכן חפצים בה. המשהוא הזה הוא מעבר לקיומם, הוא בעייה ערבית גלובלית של אמונת האסלאם.

ניכר שאינך בקיא בתרבויות המזרח התיכון והאסלאם ואני משער שאינך אפילו דובר ערבית (תקן אותי אם אני טועה) ואפילו ממר''י נראה לך אתר מידע ימנמן, בשעה שהוא מביא רק את הערבים בעיקר בלשונם.

נראה שלא הבנת את טענותי, ואני משער שבכלל לא הקפדת לקרוא אותם כמו שאני קורא את שלך, ולכן נראה לי שכל ההתייחסות שלך היא לעמדותיך ולא תשובה לטענותי. שכן, כל מה שהעלאת, גם באשכול הזה, בכלל אינו רלוונטי לביקורת אמת על טענותי.

לכן אני טוען שלא העלאת תיזה מבוססת על קיומו או אי קיומו של ''עם פלסטיני'' ובודאי שלא הפרכת את טענותי בכל הויכוחים שהיו ביננו בחודשים האחרונים.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 19:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד אוסף של טענות קש וטענות מופרכות!
יש עוד הרבה דברים שאתה לא מזהה. אז מה!
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 22:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם ישראל חי......זה לא ''עם פלסטיני''....
הינה עוד קלישאה שלך וגניבת הדעת
שמשמשות אותך לגשר על חוסר התוחלת של טיעוניך.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום שני, 01/06/2009 שעה 0:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אינך מבין מה אתה קורא...!
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 0:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון
אתה במעגל סגור?
תיפתח שורות
עם קצץ ופתח
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום שני, 01/06/2009 שעה 5:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 11:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיים פער עצום בין הדברים שאני יכול לקרוא ולשמוע ושמקורם בעולם הערבי לבין הנתונים שעלו בסקרים השונים שהוצגו. בדברים שאפשר לקרוא בחוברות, בספרים ובספרי הלימוד, לראות בשידורי הטלוויזיה, לשמוע ברדיו ולקרוא באתרי האינטרנט במדינות ערב בעשר השנים האחרונות נמצא פחות או יותר סיפור אחד - על עם שנושל ממולדתו, מאדמותיו ומבתיו, ויש לו זכות לשוב אליהם. הדברים הם חד-משמעיים. אפילו אבו מאזן, שהוצג בישראל כשיא המתינות, חזר ואמר עשרות פעמים בראיונות במהלך המשא ומתן כי 'זכות השיבה' לבתים ולאדמות היא הדבר הראשי שהפלסטינים ייאבקו למענו במשא ומתן. כך גם פארוק קדומי שהודיע לפני ימים ספורים, כי 'זכות השיבה' של הפליטים הפלסטינים לבתיהם חשובה מהקמת מדינה פלסטינית. את התמונה הפחות או יותר אחידה הזאת מציגה העלית התרבותית, ולדעתי - היא זו הקובעת. במגבלות תנאי החירות השוררים בעולם הערבי, כאשר יבוא יום ויצטרכו לבחור ולהחליט, העלית תחזור על עמדה זו וכך אכן יהיו פני הדברים; לא תהיה זכות לאיש לסטות ממנה ימינה או שמאלה.

מהי זכות השיבה אל המולדת? מה זאת המולדת? האם פליט שגורש מיפו ועבר 20 קילומטרים מזרחה, יצא ממולדתו? אם נצא מנקודת הנחה שפלסטין בגבולות המנדט, כלומר ארץ ישראל המערבית המנדטורית בהפרדה מעבר הירדן, היא המולדת, הרי שגם על פי הפרשנות המחמירה ביותר הוא נשאר במולדתו ולא גורש ממנה. סימן שאלה נוסף עולה בהקשר זה עקב מינוחים וניסוחים שבהם משתמשים הפלסטינים. עד היום, בכל הכרזה של מוסד פלסטיני רשמי, לרבות בהכרזת העצמאות הפלסטינית באלג'יר ב- 1988, נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד. על פי גישה זו, הדבר נמנע ממנה עד היום רק בגלל תככנים זרים, כלומר המשטרים האימפריאליסטיים השונים ולאחר מכן על-ידי ישראל, שנעזרו בסוכנים המקומיים. אם כך מחנכים את הנוער כל הזמן, אינני סבור שמדובר מס שפתיים בלבד. ולכן, כאשר הפלסטינים מדברים על חזרה למולדת, כוונתם אינה פוליטית, במובן המודרני של המילה וטן, אלא אישית-קונקרטית, כחזרה אל מקום המגורים המקורי במשמעות המקורית בלשון הערבית של המילה וטן.

[•]...
חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



2. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 11:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• אסור להעתיק.]

http://spirit.tau.ac.il/socant/peace/psp/downloads/s...

- . - . - . - . - . - . - . - . - . -

לכן עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום, ערבים כיהודים, ולהכיר בכך שירדן היא המדינה הפלסטינית ולפיכך כל פלסטיני באשר הוא בלי תלות במקום מגוריו יהיה אזרח המדינה הפלסטינית ירדן ויצביע לפרלמנט בעמאן. ערבי משכם ומיפו, יהיו במעמד תושבי קבע בישראל, אבל לא במעמד אזרח ישראל, ומלבד שיצביעו לפרלמנט בעמאן יהיו שותפים מלאים למהלכי החיים והשלום בישראל, יהיו בעלי זכות הצבעה והשתתפות בבחירות מקומיות ובארגונים חברתיים וכלכליים.
לאור העובדות האקטואליות וההיסטוריות אינני רואה דרך אחרת לפתרון הסכסוך מלבד זו, וטוב נעשה עם עצמנו ועם הפלסטינים אם נבין זאת עכשיו בכלי שיכלינו ולא בעוד כמה מלחמות עם כלי זייננו !!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



2. ''חכם'' עוסק בטיעונים לא רלוונטיים!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 14:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה תגובה 133178.

יש עם ילידי ''עם חי'' פלשתינאי!

תעמולה לא תמחוק את קיומו!
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אתה חייב להכיר בעובדה שחכם ציון מפיל אותך לקרשים
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 18:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מסביר לך מה זה פלסטינים שאין הם שום ''עם חי'' פלסטיני ומיוחד, והם מחוברים לירדנים ולסורים. אז מה אתה אומר כל הזמן שזה לא רלוונטי? זה האבא של הרלוונטי !!!!!!!!!!!!!!!
למה אתה אומר שאלה דיברי תעמולה? זו היסטוריה, זו האמת ואין בילתה!!! מדובר בעם ערבי אחד שרק בגלל שהיהודים כבשו חלק מהאזור בו הוא יושב (ואני מתכוון לכיבושי 48' ו-‏67' יחדיו) הם משחקים אותה כאילו הם עם נפרד, רק כדי להתגבר מפני הפלישה הזהרה של היהודים,בעיניהם.
מה לא מובן לך?
למה אתה ממציא פרשנות פרטית שלך להיסטוריה?

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תועמלנים שואפים: ''... עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום...'',
ב. תועמלנים ממציאים פתרון: ''הפתרון שנראה כי לקראתו הולכים הדברים...''
ג. תועמלנים מסבירים: ''... הוא מסביר לך מה זה...'' הוא ''... מפיל אותך לקרשים...''

-----

מי שלומד היסטוריה מדווח את העובדות שלמד ואת המסקנות שעולות מהן. תועמלן
שואף ל'שנות תודעת בני המקום' ותלמיד ההיסטוריה מברר מהי תודעת בני המקום.

זה על קצה המזלג... והמסקנה של תלמיד ההיסטוריה היא שיש עם פלשתינאי!
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי בבקשה

בהגדרה כי הערבים שהיו תושבי פלסטינה א''י המנדטורית הם הפלסטינים וצאצאיהם אף הם פלסטינים , אזי אני שואל אותך כמה פלסטינים יש בממלכה ההאשמית ירדן ואיזה אחוז הם שם ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
ע.צופיה (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הם פלשתינאים?
_new_ הוספת תגובה



שאל את התועמלנים?
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? סלח לי מר דוד סיון, אבל לא אני כתבתי את שתי ההודעות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקודמות, את ההודעות האלה כתב פרופ' המזרחן יהושע פורת שאתה מהלל ואתה חוגג עליו. אני רק הבאתי את דבריו לפני הפורום. אני הוספתי רק פיסקה בהודעה השניה אחרי סימון הקו.

דוד סיון, רציתי רק להראות שאתה מקשקש שטויות בשמו של יהושע פורת.
פורת אומר את דברו במלל ובכתב ואתה יכול קודם לקרוא את הספרים לפני שאתה בא כביכול לצטט מהם (לא היה שום ציטוט של ממש אלא הבעת דיעה שלך לכביכול אמירה כזאת או אחרת של יהושע פורת).
תגובה 132662 או כאן תגובה 129476
..... אאאאהההה ..... גם את ז'בו גייסת אליך בניגוד לרצונו ......
תגובה 129597
תגובה 129932

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



רק למען הסר ספק
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הינה הלייק לדבריו של פרופ' המזרחן יהושע פורת:

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



בויינה, שיחקת אותה בגדול !!!!!!!!!!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כה לחי !!!!!

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? כן, ''חכם'' אתה עוסק בתעמולה!
דוד סיון (שבת, 06/06/2009 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? זה שם תואר מדוייק למה שאתה וחבריך עושים!
דוד סיון (שבת, 06/06/2009 שעה 14:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חכם ציון= חריץ עמוק וכדומה
ע.צופיה (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



1. סוף סוף ה''חכם'' מתחיל לתפוס!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 14:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות האלה, בתגובה 133171, רובן לא רלוונטיות ולא
סותרות את הכתוב בתגובה 132721 שכתבתי לפני כשבוע.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מקבל את העובדות, אתה לא מקבל את ההנחות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 18:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מוכיח אחרת אבל אתה אומר שהעובדות ''לא רלוונטיות ולא סותרות''. כשכותבים לך ש: ''נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד.''

זה בדיוק רלוונטי ומוכיח את ההיפך ממה שאתה טוען.
_new_ הוספת תגובה



נכון, הטענות שלך אינן רלוונטיות!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חריץ גדול יודע המון !!!!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חריץ גדול יודע המון שלא רלוונטי !!!!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אל תזלזל בחריץ גדול!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה גם שכל וגם ממון !!!!

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 10:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות השיבה כביכול של הערבים חשובה להם
עשרות מונים יותר מעצם הקמת
מדינה פלסטינית ערבית נוספת.
כי עוד מדינה שלהם לא בהכרח
תגרום להרס המדינה היהודית
אבל זכות השיבה
כן.
וזו בעצם כל מהות הסיכסוך עם הערבים מאז ומתמיד
לא תהיה פה מדינה יהודית
יש תחושה קשה שיוסלה,סיוון,ע צופיה וצעירים אחרים
לעולם לא יבינו את זה
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני חוזה ההיסטוריה הפלסתינית בישראל
העם היהודי במשך שלושת אלפים השנים האחרונות היה עסוק בעיסוק שנקרא הישרדות.
במשחק ההיסטורי הזה- שאמנם לא שודר בטלביזיה - נמחקו רוב, אם לא כל העמים שהיו אז, כולל כמה אימפריות עולמיות שניהלו את העולם.
בניגוד לכל דעה של היסטוריון מומחה, ונגד כל הסיכויים שיכולים להיות קיימים בעולם - העם היהודי, בשל הבטחה מבורא-עולם שהושמה בפי נביאיו - עדין קיים ויתקיים לעד.
תוך כדי מלחמת שרידותו העניק העם היהודי לעולם מלא=חושך,סוטה ורצחני את הערכים שבהם הוא מתפאר היום כאילו הוא במסגרת או''ם הוליד אותם.
זו ההיסטוריה של העולם.
וכנראה שאתה לא למדת את האמת, אלא את מה שמאכילים אותנו
4 אימהות חורגות, בצלם והשמאל האטאיסטי-פשיסטי היהודי שהוא ממשיך דרכם של צאצאי מנדלסון ושאר המתנצרים העליזים בגרמניה שלפני היטלר.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 7:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לדעתך קרה דווקא ב-‏1895 שאז נוסד העם היהודי?

חוגי המוסלמים והשמאלנים הקיצונים לא חושבים שהיום קיימת ''מדינת ישראל''. לדעתם מה שקיים היום זו רק ''יישות ציונית''. האם גם לדעתך עד היום אין עדיין מדינת ישראל?

מה הקשר בין אי הצלחתו של הרצל במסעו לארץ כדי לפגוש את הקיסר לבין העובדה שיש או אין עם יהודי?

העין השלישית
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 7:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסקנותיו של הרצל ממשפט דרייפוס בשנת 1895 הובילו
להצטרפותו לתנועה הציונית ולפעול לאיחודה תחת
הנהגתו. זה היה צעד משמעותי למימוש היחוד הלאומי.

מטרת המסע לארץ בשנת 1897 (לפגוש את הקיסר הגרמני)
היתה להשיג את חסותו להתיישבות יהודית בארץ. כידוע
הקיסר לא נתן לו את מבוקשו. בהמשך פנה הרצל לסולטן
העותמאני וגם פה לא הצליח.

עברו כ-‏20 שנה עד שמעצמה בכירה ''הבטיחה'' חסות כזו.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 14:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתבלבל בין עם יהודי לבית תנועה לאומית פוליטית של העם היהודי. ראוי שתעשה הבחנה ברורה וחכמה בין השניים כנדרש.
אני בהחלט מקבל את הצהרתך ש''זה היה צעד משמעותי למימוש הייחוד הלאומי'', ואני חושב אפילו שזה היה צעד משמעותי מ א ו ד!!!! אבל אני מקווה שאתה יודע שמימוש הייחוד הלאומי אצל העם היהודי לא היה יכול להתבצע אם לא היה עם יהודי. למזלנו העם היהודי קיים כבר לפחות 3800 שנה והוא מבטא את עצמו בכל דור ודור באופן המתאים לכל דור וכתלות בדורות שלפניו. זה מה שמאפיין כל עם וזה דווקא מופיע בצורה בולטת יותר אצל העם היהודי בשל ייחודו בהיעדר ישיבת כולו על אדמת מולדתו. מעטי היהודים שהיו בארץ כל הזמן לא יכלו לפרוץ מתוך עצמם בשל הזמנים, הקשיים, השלטונות הזרים ומעט האנשים שחיו כאן ברוב התקופות.

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים תגובה 132650 !
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים תגובה 132624!
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה כאן תגובה 132624 .
וחוץ מזה אתה טועה בעוד כמה דברים.

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים תגובה 132624!
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שם שום טעות הכל נכון.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 14:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה יודע סיון מה בדיוק ''מה חשבו רוב עמי העולם'' עד 1895 ומהיכן אתה יודע איזה סוויץ' עברה תודעתם ב-‏1895?
שאלתי הרבה מעמי העולם והם מכחישים את קביעתך הנחרצת.

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חריץ - או תלם - עמוק
לסיוון כמו לאחרים בשמאל הציוני והלא ציוני עם 4 אימהות חורגות,בצלם וכל היוסלאך יש בעיה רצינית עם הפלסטינקים.
- כיוון שהם לא מקבלים את העובדה שארץ ישראל שייכת ליהודים - קשה להם להסביר למה הם מתגוררים בפתח-תיקווה ומתקיפים את ההתישבות ביו''ש.
הרי גם ביתם שייך לערבים...
- כמו כן הם חושבים שהכיבוש הוא מקור כל העוולות ומקור המלחמה של הפלסתינים ביהודים.
האמת העירומה היא בדיוק ההיפך.
הכיבוש הוא תוצאה, אחת בלבד, של הסיכסוך עקוב מדם שמתנהל פה שנים ארוכות על זכותנו לממש את עצמאותנו בארץ ישראל.
עובדה שהכיבוש הזה לא היה פה לפני 67 (אפילו לדעת סיוון)
אבל זכות השיבה קיימת כבר מ48.
מי שלא רוצה לראות את האמת, שהכיבוש הוא תוצאה של סכסוך ולא היוצר את הסיכסוך - ימשיך להתחבא במקלט בפתח-תיקווה ולנסות למצוא חן בעיני הערבים כדי שאולי בבוא היום לא ישליכו אותו לים...
( כי בעצם הוא חושב שזה מוצדק שישליכו אותנו...)
_new_ הוספת תגובה



לעניין ''זכות השיבה''
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 10:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שופט עליון פלסטיני: זכות השיבה היא זכות דתית
=============================

השופט העליון הפלסטיני וראש המועצה העליונה למשפט הלכתי, ד''ר תיסיר אל-תמימי (זה מהסיפור של האפיפיור), אמר כי זכות השיבה של הפליטים הפלסטיניים לאדמתם ולבתיהם היא לב הבעיה הפלסטינית והיא זכות דתית, היסטורית ומשפטית, המסתמכת על דת האסלאם שקבעה כי הארץ הקדושה היא אסלאמית.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 30.5.09

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 22:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שדוד סיוון חושב שהפלסטינים הם ''עם'' ממש סמוך לתאריך הנ''ל,
שמייחס אותו לתחילת הלאום היהודי.

ממש במקרה...
_new_ הוספת תגובה



עוד אחד שלא מבין
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 6:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מי מייחס את התאריך הנ''ל לתחילת העם היהודי?

ב. בהיסטוריה זה קרה יותר מפעם אחת. הנה שתי דוגמאות:
1. אירועי אביב העמים (1848 - 1849) שהם הבסיס למבנה הלאומי של אירופה הם דוגמה למה שאתה בטעות מכנה מקריות.
2. מהפכת הטורקים הצעירים (1908) והתגבשות תנועות לאומיות (כולל התנועה הלאומית הפלשתינאית) באימפריה העותמאנית.
_new_ הוספת תגובה



עוד אחד שלא מבין
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אם זה קרה יותר מפעם אחת בהיסטוריה. אל תרחיק עדותך לעניינים אחרים. כבר הרחקת לנדוד עד ל'עם הפלסטיני' שלך.

עם יהודי היה ועדיין קיים לאורך כל ההיסטוריה של ה-‏3500 שנים האחרונות. אז מה עניין גיבוש ה''מבנה הלאומי'' (ואפילו לא המושג הרחב יותר של ה''התעוררות הלאומית'') באירופה לענייננו? איך זה מחזק את עמדתך שאין עם יהודי ושהוא נולד רק ב-‏1895?

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



מי מרחיק את עדותו?
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מפסיק לכתוב תכנים לא רלוונטיים לנושא בו עסקתי.

להקלה אזכיר את מה שכתבתי לא מזמן (תגובה 132721).

עניין ''אביב העמים'' הוא דוגמה לתופעה מתקופה יותר מוקדמת.
עניין מהפכת הטורקים הצעירים הוא רלוונטי כגורם משפיע
נוסף על התפתחות העמים בארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



לעניין היהודים / דוד סיון
סתם אחד (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 15:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני חשבתי החבר דוד שדווקא רוב רבי העולם,לפחות אלא שידעו לקרוא כן חשבו שיהודים הם לאום יחודי.אומנם הם לא חשבו על כיון של מדינה או לא,כי הם באמת בקושי חשבו על מדינה בשביל עצמם,אבל לא היה ספק בעיני העמים כולם שיש עם יהודי.חלקם אפילו חשבו שצריך לשנוא אותם ולרדוף אותם לא רק בגלל השפם שהם גידלו,אלא בגלל שהם רצחו להם את יוסלה שהיה להם אח''כ לקדוש.כלומר הרדיפה של היהודים לא היתה אישית,אלא לאומית קודם כל.הכל רשום בסיפרי ההיסטוריה..... כלומר,בקשר לעם היהודי.אבל דווקא בעניין העם 'הפלסטיני' לא מצאתי דבר בעל ערך.יש לך מראה מקום טוב?

אגדת עם פלסטיני
_new_ הוספת תגובה



לעניין הפלשתינאים / ''סתם אחד''
דוד סיון (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 17:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. רדיפות אינן בהכרח הכרה במעמד לאומי.
2. ספרי ההיסטוריה מלאים במה שלא הצלחת למצוא.
_new_ הוספת תגובה



ֳ¬ֳ²ֳ°ֳ©ֳ©ֳ¯ ֳ₪ֳ´ֳ¬ֳ¹ֳ÷ֳ©ֳ°ֳ ֳ©ֳ­ / דוד סיון
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 18:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה, גם אתה מסכים בסוף שספרי ההיסטוריה מלאים באמירה שאין עם פלסטיני שאותו לא הצלחתי למצוא.... יופי דוד !.

אגדת עם פלסטיני
_new_ הוספת תגובה



לא!
דוד סיון (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 21:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמים רבים גדולים וקטנים היו פזורים באירופה שבין סוף האימפריה הרומית ובין מלחמת העולם השניה . השיטה שהתגבשה תחילה אחרי כאוס מדיני הייתה השיטה הפיאודלית .
בעלי שררה קטנים חבו נאמנות לבעלי שררה גדולים . הקטנים היו אצילם והגדולים מלכים . מי היו עם ומי לא היה לגמרי לא ברור . בהדרגה התגבשו מדינות שהיו ממלכות . מלך אנגליה היה ואסל של מלך צרפת . ומערב צרפת הייתה חלק מממלכת אנגליה . גרמניה הייתה אוסף של 400 נסיכויות . אוסריה הייתה מקבץ של עמים שונים . הייחוד המדיני של עמים היושבים על שטח ייחודי ונחשבים מדינה ולא ממלכה היה הדרגתי . לכן שנת 1848 הייתה ''אביב העמים'' .
העם היהודי היה עם כמו כל עם אחר באירופה . מלבד בשתי נקודות חשובות מאד .
העם היהודי היה מפוזר במדינות שונות ולא היה לעם היהודי שטח קרקעי מזוהה עם העם היהודי .
אחרי אביב העמים חדרה ליהודים המחשבה על תקומה לאומית על קרקע לאומית . מהלך זה היה בעייתי בגלל הפיצול הגיאוגרפי , בגלל היעדר קרקע ייעודית ונפרדת ובגלל המסורת שנתקבעה אחרי החורבן , שאין היהודים מקימים ממלכה או מדינה משל עצמם .
בשנת 1897 התכנס הקונגרס הציוני הראשון ובקונגרס השישי היה שבר גדול בגלל ההצעה האוגנדית . משבר שלדעתי הביא על הרצל בן ה-‏44 את מותו . אז גם התברר שאין תחלופה לארץ ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי .
בארץ ישראל חיו אז רק 200.000 ערבים וכנראה רק 50.000 יהודים . העם היהודי היה עם ללא ארץ והערבים בארץ היו סתם ערבים ולא עם פלסטיני .

בשנת 1948 לא היה עם פלסטיני . עובדה שאושרה בהצבעה כמה חודשים קודם באום . מיד עם צאת הבריטים תקפו 5 מדינות את היהודים מתוך כוונה לכבוש את השטח , כפי שהסביר כאן מר מנדס לא מזמן .
הכוח הסורי לא הצליח להתקדם הרבה . הכח הירדני לא הצליח להגיע ליפו והכח המצרי גם הוא לא הצליח לבלום את הירדנים .
היהודים הקימו מדינה והערבים המובסים התפקעו מזעם .
עדין לא היה עם פלסטיני .
רק בשנת 1964 הוקם הארגון לשחרור פלסטין עדין זה היה ארגון ולא עם פלסטיני .
אז מתי נעשה הציבור של ערבים מפלסטינה המנדטורית עם ?

מהרגע שיהודים החליטו להכיר בקיום עם פלסטיני .
אבנרי , ביילין פרס ורבין הם שהקימו את העם הפלסטיני .

את השקר הזה צריך לרסק .
ואני ממליץ לעשות זאת מול ביתו של נשיא המדינה שימון ברז .

אריה עירן .

אני ממליץ לנשיא לחזור בו מדבריו היום .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה תגובה 132650 !
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה תגובה 132650 !
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ורבים אחרים - למזלנו הטוב - חושבים שאתה סיוון טועה ומטעה.
ואולי - אינך טועה,אבל מטעה.
כיוון שיש סיכוי עמום שגם אתה יודע את האמת אבל מחוייב לדעות השיקריות שאתה מפיץ.
עוד לא ענית לשאלה האם אירגונים אירופאים מתחסדים למיניהם ממנים את פעילות שלום עכשיו, בצלם ואחרים?
האם גם אותך במסגרת מקום העבודה שלך?
_new_ הוספת תגובה



אתה מחוייב לדעות שקריות תגובה 132650 !
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 18:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה תגובה 132650 !
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 18:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן אוהב להשתמש בדוגמא של האינדיאנים באמריקה
כאשר זה משרת את רעיון החיסול של האוכלוסיה המקומית
(אם האמריקנים עשו זאת מדוע לא אנחנו).

אך הוא שוכח במובן שגם האינדיאנים ניראו לספרדים שהגיעו
ליבשת החדשה, לא כעם בעל תרבות משלו, אלא כערב רב של
שבטים פרימיטיביים חסרי תרבות.

הוויכוח המתמשך על היישות הלאומית הפלסטינית,
אינו וויכוח אנתרופולוגי או הסטורי-מדעי אמיתי.
זה וויכוח שחוזר ומתעורר בכל פעם שפסבדו-אקדמאי
(עירן) או 'חוקר מטעם ארץ ישראל השלמה' (ראה מר פרלמן)
מנסים לרתום את הדיון לאג'נדה המוכנה מראש של
סילוק הפלסטינים מארץ ישראל-פלשתינה.

והמשותף לכל הדיונים האלה היא הגזענות, לטנטית או מוצהרת
של הטוענים שאין עם פלסטיני, או שליישות הפלסטינית אין תוקף.
כי טענה כזאת, ביחוד על רקע ההסטוריה של ארבעים השנים
האחרונות, היא לא רק נסיון להכחיש מציאות קיימת, אלא יוצרת
עיוות של הכלים של הדיון עצמו, והשפה.

ב-‏1948 הערבים לא הסכימו לחלוקה.
עכשיו, ב-‏2009, נראה שהיהודים מסרבים לחלוקה.

אבל לבוא ולטעון בשלב זה של ה'משחק' שאין לערביי ארץ ישראל
זהות מיוחדת וגורל אחד, זו שטות ממדרגה ראשונה. אך עם מי מתנהל
הוויכוח הזה בכלל: עם אנשים כמו עירן שטוענים שיש לחסל את פלסטין,
שיש להרוג את כל הערבים וכו'. לבד מהבריונות הבוטה של דבריו,
הרי המרכיב העיקרי הוא הבורות ההסטורית. והכי מצחיק, כמובן,
שבתחילת המאה העשרים הוריו של החוקר הדגול עוד חיו באירופה, כמו
כל היהודים הטובים, וזה כולל גם את בני משפחתי שלי. לבוא מעמדה
זו ולהטיף לגירושם של ארבעה מליון תושבים פלסטיניים מארץ ישראל
זו הרי חוצפה שאין כדוגמתה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה תגובה 132650 !
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
תחליף תקליט
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן לא טועה - הטועה הוא דוד סיון .
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 18:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדבריך יש עם פלסטיני עשרות שנים .
נא להראות זאת .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה יותר מפעמיים !
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 18:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הראיתי זאת מספיק פעמים קרא לדוגמה בתגובה 128616.
2. ספריו של פרופסור יהושע פורת הם עדות חזקה. אחד מהם נקרא ''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית... ''
3. קרא את ''על קיר הברזל'' של ז'בוטינסקי.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה יותר מפעמיים !
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 19:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון בחודש סיוון

בדיוק פה - במקום הזה - מתחילים השקר והסילוף שלך
לך קשה לראות את זה ולכן אתה חוזר על עצמך ללא הרף
וממשיך לשמש שופר לפלסטינים.
לכאלה קוראים היום פלסטינקים.
לא יבלבלו אותך עם שום עובדה
כלה ונחרצה
_new_ הוספת תגובה



עם פלשתינאי - אמת!
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 20:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנתיים אף אחד לא הפריך את האמת ההיסטורית הזאת.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה יותר מפעמיים !
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 20:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל עמדה בשיממונה מאות רבות של שנים - מאז גלות
היהודים.
והיא נקראה פלסטינה כדי למחוק את הזהות היהודית.
היוונים וגם הרומאים, כמו הבבלים לפני כן, ניסו להביא לכאן עמים ואוכלוסיות זרים.
זה לא צלח
השומרונים, כותים ושאר עממים נמחקו כליל
זו היתה הבטחה אלוהית שהארץ תישאר שממה כל זמן שלא יחיו פה יהודים ולא תקום ישות יהודית בעלת משקל.
מי שחי פה נע בין בוץ לביצה.
בירושלים היה רוב יהודי.
כל חשיבותה של ארץ ישראל במעבר בין תורכיה למצרים
לא היה כל ערך אחר לאדמות פה.
היו אריסים שחיו בבוץ ואדונים שחיו בדמשק או לבנון או בתורכיה.
לא היה להם שום צביון לאומי
רק ברגע שהיהודים הגיעו לכאן והחלו לייבש את הביצות ולהפריח את השממה התחילו להופיע צללים ( כפי שמכנה אותם עירן)
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן טועה ומטעה יותר מפעמיים !
ע.צופיה (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 20:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתחזור לספר ההיסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



זה לא ממש משנה
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 20:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבטחה או הבטחות הם גורם למוטיבציה לעשות מעשה.
הן אינן הוכחה בדבר המציאות שהתקיימה כאן באותן שנים.
באותן השנים לא היה גם ליהודים שחיו פה צביון לאומי.
היהודים אכן תרמו לפיתוח הארץ הרבה מאד.
היהודים אולי היו רוב בירושלים בחלק מאותן מאות שנים.
עבור האנשים (כולל יהודים) שחיו פה על האדמות והתפרנסו מהן ערכן היה רב.

אז מה?

המציאות היא תוצאה של התפתחות, של תהליכים, ואחד מאלה היה התפתחות הישות הלאומית היהודית. אבל במקביל התפתחה ישות לאומית אחרת - הפלשתינאית. התהליך הזה היה וממשיך להיות מושפע ממעשי היהודים אבל לא רק.

העובדה שלהתפתחות העם היהודי היתה השפעה כזאת לא מבטלת את קיומו של התהליך המקביל. אבל זו לא תופעה ייחודים כאשר עוסקים בהיסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



חובבי ארץ ישראל השמנה
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 0:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי, או יותר נכון לומר, ראיתי קטע מהרצאה של אחד הרבנים
המפיצים את תורתם באינטרנט, והנושא היה הרמב''ן (המקור כבר לא
ברשותי), והפלא ופלא, מספר הרב על מכתב שכתב הרמב''ן בעת שהותו
בירושלים, ומצטט קטע בו מלין הרמב''ן על שאין למצוא מניין יהודים
לתפילה בירושלים.

מדובר, אם אינני טועה במאה ה-‏13,
ואין עדות טובה מכך להיעדר ה'רצף היהודי
הקדוש' שמשתתפים רבים באתר סוגדים
לו כמו למולך. מעניין שככל שהיהודי בו מדובר
הוא טריאטריאליסט מובהק יותר בעמדותיו המדיניות
כך גדלים המאמצים שהוא עושה כדי לבסס את
טענתו לזכותם של היהודים על ארץ ישראל על
רצף זה או אחר של ישוב יהודי בארץ.
זה פרדוקסלי, היות ואם קיימת זכות יהודית לארץ
ישראל הרי היא פועל יוצא של דבר ה', או במלים
אחרות היא פועל יוצא של היחס של היהודים
לבורא עולם, ולא תוצאה של העובדה שבמאה זו
או אחרת הישוב היהודי בארץ ישראל מנה כך וכך.

הרי דווקא ההיצמדות לטענות הלא מבוססות בדבר
רצף ישוב יהודי בארץ, מקנה משקל רב יותר
לנוכחות הישוב הפלסטיני (או כפי שה'מהדרים' מהימין
מעדיפים לכנותם ה'ערבים') בארץ ישראל, נוכחות
ורצף שאותם קל יותר להוכיח.

הפרדוקסליות של חלקים בוויכוח על ארץ ישראל
מרקיעה שחקים: כך למשל נדחקים תועמלני ארץ
ישראל השלמה, ובהם ראש הממשלה הנוכחי, לפינת
הזירה כאשר הם טוענים שפתרון שתי המדינות אינו
לעניין. זה הרי מחייב פתרון של מדינה דו-לאומית. וזה
אכן מסביר מדוע כחמישים חברי כנסת בוועדה זו או
אחרת הצביעו לאחרונה בעד החלת הריבונות הירדנית
על האוכלוסיה הפלסטינית בגדה.

וכאן קורה הרי מה שמכנים The shit hits the fan , כאשר
התגובה הירדנית מראה בבירור עד כמה ה'פתרון' הנואל
הזה הוא אכן ביטוי לנואשות של הסיפוחיסטים בכל מחיר.
על גירוש המוני אינם מעיזים לדבר בגלוי (את זה הם משאירים
לפרלמנטרים החובבים ב'ארץ הצבי'), ובלית ברירה, היות ואינם
מוכנים לאפשר לאוכלוסיה בטריטוריה המסופחת לקבל אזרחות
ישראלית (שוויון ייצוגי וכו'), חייבים הם למצוא פירצה בחוק
שתאפשר מדינה דו-לאומית למעשה על כל שטח ארץ ישראל
אך מדינה שבה מחצית התושבים אינם אזרחים ישראליים.

ואני בטוח שזה לא האחרון בסידרת הפתרונות הנואלים
שמטרתם ל'הסדיר' ולמסד את האג'נדה ה'ארץ-ישראלית- השלמאלית'
(מלשון 'שלמה') שיועלו לדיון 'רציני' בפורומים הפרלמנטריים
השונים בחדשים הקרובים. נראה שיש בעיות רציניות עם
התכנית הגרנדיוזית של 'מרחב המחייה היהודי הנקי מערבים
ומפלסטינים', ונראה שה'ארכיטקטים' שלנו בנושא הזה בונים יותר
מגדלים מדיניים פורחים באוויר, או לחילופין מחילות קבורה
לקורבנות האיוולת המתמשכת של הכיבוש, מאשר הדעת משגת.

הנואשות מדיפה ריחה למרחוק,
וקשה לחוש כלפיה סימפטיה,
היות והיא תוצאה של פרשנות כה
אנטי-דמוקרטית וגזענית של ערכי
היהדות והישראליות.

מעידה אולי הנואשות הזאת על
החשש האמיתי של חובבי ישראל השמנה
שקרב הקץ מבחינתם.  
_new_ הוספת תגובה



דברים מובהקים וברורים של פלשתינאי
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 3:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב מתברר ללא כל צל של ספק שחביבנו יוסלה ,אינו כלל יוסלה. ולפי כתיבתו גם אינו כלל יהודי אלא תעמולתן פלשתינאי מובהק בשם יוסוף, אחמד, איסמעיל או אנטון.
_new_ הוספת תגובה



דברים מובהקים וברורים של פלשתינאי
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 4:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי במקום לקשקש בקומקום (השטויות של היוסלה
לפחות כתובות מעניין) יקדיש העין קצת תשומת
לב לנושא הדיון לשם שינוי.

הרי גם אם היוסלה הוא פלסטיני, האם אין עניין בשמיעת
עמדותיו דווקא בגלל שהוא פלסטיני? אך עבור העין הקריאה
והכתיבה הן רק מכשיר למניעת בעיות, בדיוק כפי שטבח
התושבים הפלסטינים בעזה בדצמבר 2008 נתפש על ידו
כמעשה נורמלי והכרחי. הכל אינסטרומנטלי, ומטרת כל דיון
ושיחה הם רק התוצאה הסופית, וגם זו רצוי שתהא מוגדרת
במונחים של מי זכה ומי הפסיד.

אתם רואים הבדל משמעותי בין עמדותיו של העין ועירן? אני לא,
ואולי זה בגלל שאם ניקח את השם 'עירן' ונפריד ממנו את ה'ריש'
נקבל 'עין'. וזה מתאים שה'עין' מתחבאת לה בתוך ה'עירן' (או העירן
בתוך העין).
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 5:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי במקום לקשקש בקומקום של היוסלה יקדיש יוסלה קצת תשומת לב לנושא הדיון לשם שינוי.זה בגלל שאם ניקח את השם 'עירן' ונפריד ממנו את ה'ריש' נקבל 'עין'.
ואם ניקח את השם יוסלה ונוסיף לו ט וגם מ וגם ב וגם ל נקבל מידע מדויק על יוסלה . הרי הכל זה אותיות .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אנחנו חיים על כדור שקוטרו 12.732 קילומטר . על פני הכדור הזה כל שטח שמאפשר חיי אדם מכיל בני אדם .
האפשרות שהייתה פעם למצוא מקום ריק או ריק יחסית לא קיים היום .
כל עם שיפוזר לכמה דורות מקומו הגיאוגרפי יתפס על ידי אחרים . לחזור לאותו מקום קשה מאד וכמעט לא אפשרי .
כך יהיה בעתיד , אם בכלל .
לעם היהודי זה קרה לפני 2000 שנה בערך .
אנחנו גלינו מארצנו והמקום התמלא באחרים .
כעת אנחנו משתדלים לחזור לארצנו המקורית . כמובן ובאופן לא מפתיע יש התנגדות מצד מי שהתנחלו בארצנו .
לכן באופן ברור יש את האפשרויות הבאות
1 - לוותר על רעיון החזרה .
2 - לחזור תוך השתלבות במי שנמצאים כאן .
3 - לחזור תוך סילוק מי שנמצאים כאן .

אז יוסלה ואבנרי יכולים לכתוב מגילות ללא הפסקה על ניר מכל היערות בעולם . קיימות רק 3 אפשרויות בחירה .

אבנרי והעתקיו בחרו סעיף 2 . מסתבר שזה לא אפשרי .
אני בחרתי סעיף 3 .

אריה עירן .

בטרנספר זה ייגמר .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 6:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ואם ניקח את השם יוסלה ונוסיף לו ט וגם מ וגם ב וגם ל נקבל מידע מדויק על יוסלה''.

זה לא אלגנטי כמו
להוריד מ'עירן'
את ה'נון' הסופית.

אני שמח שעירן
סוף סוף יצא מהארון:

''3.- לחזור תוך סילוק מי שנמצאים כאן ... אני בחרתי סעיף 3 ...בטרנספר זה ייגמר .''

עכשיו כבר לא נבזבז שעות יקרות
על הצטדקויות השווא של עירן
בדבר היות כוונתו לטרנספר מרצון.

יש תמורה בעד האגרה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבתי בעבר ==> אינך מבין טקסט כתוב .

אני בעד טראנספר , אני מעדיף בעזרת פיצוי כספי או עידוד כספי .
אבל אם תפרוץ מלחמה אז יהיו פליטים שלא נאפשר להם לחזור .

הבנת את זה יוסלה ?

אריה עירן .

את פלסטין יש לחסל .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר דבר והיפוכו
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 8:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב עירן,

''אני בעד טראנספר , אני מעדיף בעזרת פיצוי כספי או עידוד כספי .
אבל אם תפרוץ מלחמה אז יהיו פליטים שלא נאפשר להם לחזור .''

ובאותה נשימה כמעט
כותב עירן,

''את פלסטין יש לחסל .''

אז עירן מעדיך טרנספר בעזרת פיצוי כספי,
אך ''את פלסטין יש לחסל .''

עירן כנראה למד את הטריק הזה ממר פרלמן
המומחה לעניני היישות הפלסטינית: פרלמן
הרי טוען שאינו בא לשלול את הזכויות של הפלסטינים
כיחידים אלא רק כלאום.

עירן, את פלסטין רוצה לחסל,
אך בפלסטינים ינהג באבירות ובאורך
הרוח הדיסלקטי שאנו מכירים ממשוגותיו
באתר - יציע להם פיצוי כספי.

ההתנשאות והגזענות נמצאים גם כאן,
והפתרון האידיאלי בעיני עירן כמובן מבצבץ
גם כאן: ''אם תפרוץ מלחמה אז יהיו פליטים
שלא נאפשר להם לחזור.''

ז''א עירן הוא גם שקרן,
היות והוא מעמיד פנים שהוא מעדיף טרנספר ''בעזרת פיצוי כספי'',
אך למעשה מעדיף שישראל תעקור מליוני פלסטינים מאדמתם ומבתיהם
בעת מלחמה. שוכח עירן שלפלסטינים אין אפילו צבא שעמו אפשר
לפתוח במלחמה מול ישראל. המלחמות בין ישראל לפלסטינים, אם לשפוט
לפי המלחמה האחרונה בעזה, הן בעיקר צבא מול אוכלוסיה אזרחית ברובה.
והתוצאה, כפי שראינו בדצמבר 2008, טבח באוכלוסיה הפלסטינית בעזה -
מסע נקם וענישה קולקטיבית רצחנית של צבא מודרני מול יחידות גרילה של
החמאס אשר ברובן כלל לא נכנסו למגע עם צה''ל.

עירן מדבר מצד אחד על העדפתו לגירוש הפלסטינים תמורת פיצוי כספי,
אך למעשה מייחל לעוד מבצע, רצחני עוד יותר, שפשוט יגרום לאוכלוסיה
הפלסטינית לנטוש את בתיהם. זו צביעות עטופה בשקר והעמדת פנים.

המודל החוזר על עצמו הוא של האשמת הקורבן:
ישראל תמצא עילה לצאת למלחמה, הפלסטינים יהיו כרגיל
הקורבנות במלחמה זו, והאחריות להרג ולגירושם של מליוני
תושבים פלסטיניים תהיה של הפלסטינים עצמם. עירן וידידיו
הגזענים היהודים החיים בישראל יוכלו לטעון שאנשי מוסר הם,
כפי שעושים כיום רוב הישראלים היהודים שמוצאים בכל שיחה
על הנושא סיבות ותירוצים מתירוצים שונים להצדקת טבח
האוכלוסיה הפלסטינית בעזה בדצמבר 2008.

הייתי כותב: הבנת את זה אריה,
אך די ברור עם מי יש לנו עסק. עם אריה
הכל הופך לעיוות המונחים ומבנה הטיעון
עד שהמלים עצמן מתפתלות בכאב.
על הבנה קשה לדבר כאן.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 8:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא די בזה שאינך מבין טקסט כתוב
גם הזיכרון שלך כמו סמרטוט קרוע .

במשך ימים רבים כתבת על ''ניקנוק עזה''
עד ששכחת מה זה ניקנוק עזה .
כפי שהסברתי מלכתחילה עוד לפני מבצע עופרת יורקת אני המלצתי לכבוש רק את צפון רצועת עזה , מעט קילומטרים ולא יותר ולספחם לישראל כולל הזזת הגבול .

אם זכרונך פגום תבקש מדוד סיון הוא מומחה בלינקים .
מעולם לא תמכתי במבצע עופרת מחורבנת .
אמנם היא השיגה את התוצאה הרצויה כמו שכותב ע.צופיה .
אבל לדעתי זה היה פחות מוצלח מהמלצתי .
גם עידוד הגירה בעזרת ממון הוסבר על ידי יותר מפעם אחת .

כמובן שאם יש לישראל ענין עם ערבים רוצחים , טרוריסטים שיורים על אזרחים , נושאי פצצות על גופם וסתם פסיכופאתים מטבריה , נחוץ להתגונן בפניהם בנשק .

ואם יש לך תלונות על חולשת ידם של הפלסטינים אז יש לך ולהם אפשרות לבחור . הם יכולים לחדול מהתקפות הטרור או הם יכולים להמשיך בטרור ולספוג את תגובתנו .

אריה עירן .

מי שלא רוצה להיות טרף לאריה , אל ימשוך בזנבו .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר דבר והיפוכו
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 9:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה משנה את העובדה
שכל מי שקרא את תגובתך
מבין שהיחס בין הטרנספר המנומס
כביכול שלך לבין הקריאה לחיסול
פלסטין הוא יחס מובהק של דבר
והיפוכו.

חבל שתבזבז זמן לשכנע אותי שאתה
אכן מציע הצעות שיש בהן הגיון או טעם.
אני דווקא יודע לקרוא, וגם לפני שאני
מתחיל לקרוא אצלך בין השורות כבר
מסתמנים בבירור הבלבול והסתירות
בדבריך. ככל שאתה מתאמץ יותר, זה
רק שקוף יותר.

את הרעיונות האלה כבר העלית מאה פעמים
לפחות, ואתה ממשיך למחזר אותם עד לעייפה.
נשאלת השאלה מדוע אתה חוזר על אותם דברים
- 'אריה עירן אומר' ואומר ואומר - כאשר מספר
המשתתפים באתר קטן וכולנו כבר הגבנו לדבריך
כל אחד בתורו מספר פעמים.

המסקנה המתבקשת היא שהינך מחפש אוזן קשבת
ומעריכה בכל מקרה ללא כל קשר לתוכן. אך אם אהבה
הינך מחפש, לא בטוח ש'ארץ הצבי' היא המקום המתאים.

צופיה העין דווקא עושה לך חיינדאלך בזמן האחרון.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר דבר דבור על אופניו .
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 9:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אתה יוסלה מבין את דברי במהופך .
זה בגלל הצינור שאתה חי בו . חוץ מעיגול קטן אינך רואה דבר .
בבוא היום , אם תבקש , ניתן גם לך כמה דרכמות ותוכל ללכת לקושש איזדרכת . או עיזדרחט , כי שמעתי שאתה אוהב שגיאות כתיב .

אריה עירן .

ותודה יוסלה על שנמאסתי עליך .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה אריה עירן חושב שאם נותנים לו 'קומפלימנטים'
אז סימן שהוא, עירן, הוא נושא הדיון. אך לא כך הדבר.
הנושא הוא הצורך בפתרון מדיני במזרח התיכון, פתרון אליו
שואפים הממשל האמריקני ורוב הציבור בישראל.
אריה עירן ניצב יחד עם חבורה לא מכובדת במיוחד של
ישראלים שקוראים לחיסול פלסטין והפלסטינים.

ראינו לאיזה תוצאות מחרידות הביא הסוג הזה של חשיבה
במלחמת עזה האחרונה - טבח באוכלוסיה אזרחית חסרת
הגנה. אריה עירן הרי ציפה שכל התושבים יברחו, ואז ישראל לא
תיתן להם לחזור לבתיהם. כל כך נאור מצידו. משום מה התושבים
של עזה נשארו בבתיהם, עד שהפגזים של צה''ל קרעו אותם לגזרים.

ב'הארץ' התפרסמה כתבה על הדו''ח האחרון של אמנסטי
אינטרנשיונל. הנה קטע:

''דו''ח חדש של הארגון לזכויות אדם אמנסטי אינטרנשיונל, שמפורסם הבוקר (חמישי), מאשים את ישראל בהפרה חוזרת ונשנית של דיני מלחמה בתקופת מבצע ''עופרת יצוקה'' ברצועת עזה ...הדו''ח החדש מדגיש, כי בשלושת השבועות של הלחימה נהרגו יותר מ-‏1,400 פלסטינים, מהם כ-‏300 ילדים, ו-‏5,000 נפצעו. ''הכוחות הישראלים הפרו שוב ושוב את דיני המלחמה, כאשר תקפו ישירות אזרחים ומבנים אזרחיים וכאשר תקפו לוחמים פלסטינים בדרכים שגבו מחיר בלתי מידתי''.''
_new_ הוספת תגובה



אמנסטי? חה חה חה חה, עוד בדיחה.
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש לך קביעות מוזרות שאתה עושה עם עצמך לעצמך ואתה חושב שזה מחייב
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את כל העולם. ולא היא!
קודם כל לא מי אמר שצריך ''פתרון מדיני במזרח התיכון'' שזה מונח כללי, בלתי מוגדר, בלתי מחייב, עם 1001 פרטנרים במשקלים שונים. אז אני רוצה לומר לך שלא חייבים ''פתרון מדיני במזרח התיכון'' ובטח לא ישראל היא שצריכה להיות חלק מכל ההסכמים האזוריים ובטח ובטח שלא לשלם מנכסיה על ההסכם הזה. כי ביננו, אני לא מוכן לפנות ס''מ כבוש תמורת להבטיח שישהיה שלום בין איראן לעיראק, בין מצרים ללוב או בין סוריה לאסיריים המדוכאים שבתוכה. אני לא מוכן גם בגלל העקרון וגם בגלל שאין שום קשר בין ה'כיבוש' לבין ''המצב המדיני במזרח התיכון''.

לגבי הסכסוך הפלסטיני, אני חושב שאם נחסל את הפלסטינים אז גם הסכסוך ייגמר. אתה לא חושב ככה?
אבל עירן לא הציע לחסל את הפלסטינים כמו שאתה מציע. עירן רוצה רק להפריד את המוץ הזה ולהוציאו מהתבן, להוציאו מארץ ישראל. לדעתו זה יבטיח בעתיד את קיומה של ישראל ויעודד תהליכי שלום. זוהי דיעה לגיטימית ואתה יכול להתנגד לה. אבל כמובן אתה לא יכול להתנשא מוסרית ולטעון שעמדתך להתקפלות לתביעות הפלסטינים היא דרך צודקת, מוסרית ובטוחה לשלום. מותר לנו לחלוק על שיקול דעתך, ולמעשה חובה עלינו לחלוק עליך. אתה מצטייר כבעל דיעה מופרכת ומופרחת שאינה מצביעה על רצון אמיתי לשלום, אלא יותר על רצון להשמיד את ישראל כ'ישות ציונית'. האם אתה חושב שאריה עירן חייב להיות פראייר לידך ולהניח לך להפיץ דיברי כלום ושיטנה בלי לשים לך את המראה בפניך????

בעזה לא נהרגו אזרחים בגלל צה''ל אלא בגלל החמאס. הם פתחו במלחמה ולצה''ל לא היתה ברירה אלא להיכנס בהם ולהביאם להפסקת אש. עובדה - זה הצליח !!!!!
בפעם הבאה אל תתחילו איתנו ולא נפגע בכם. אבל אין לך רשות גם להתחיל ואח''כ גם ליילל בגלל תוצאות כישלונך !!!!!

דו''ח אמנסטי הוא דו''ח חשוב מאוד. אנחנו צריכים הרבה ניירות כדי לנגב את התחת כתוצאה מהלעטתנו בקישקושיך.לא איכפת לי שגם דנה אינטרנשיונל תצטרף לגינוי כי בהחלט מתאימה למילייה שלך.

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך בפתרון מדיני במזרח התיכון .

מה שנחוץ הוא הגדלת העם היהודי בילודה .
מטרות משנה שמביאות להשגת המטרה הראשונית קבילות .
אם הסדר מדיני יביא להגדלה - אזי הוא מקובל .
אם הסדר מדיני כאמור יגרום להקטנה - אזי הוא פסול .

האמריקאים אינם זקוקים לאישרי או אישורך לשאיפותיהם .שאיפותיהם תתגשמנה אם יעשו את הנדרש להגשמה זו .

כרגע , האמריקאים ולמעשה אובמה , שואפים להקים קואליציה ערבית נגד אירן . שיקימו , אך לא על חשבוננו .

אובמה טוען שאפשר להסיר את האיום הגרעיני של אירן בהידברות . שידגים בקוריאה או ברוסיה או באירן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שמענין אותי זה גורל העם שלי .
אם אתה יכול להראות שמדינה פלסטינית היא מעשה מועיל לעם שלי - נא להראות .
אם נראה לך שעל ידי ביקורת עלי , הכפשות וניסיון כושל להציג את הפלסטינים המיסכנים , יגרום לי לקבל את המדינה הפלסטינית כפתרון , אתה כנירא על סמים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דברים מובהקים וברורים של פלשתינאי
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמימי הפורום עדיין חושבים שבגלל שאתה קורא לעצמך ''יוסלה'' אתה יהודי.
חשוב לפתוח את עיניהם של התמימים הללו לפני שאתה תפתח להם את הראש.
כאשר קוראים את דבריך מתוך נקודת מבט פלשתינאית הם שונים לגמרי.
אגב, אני מאוד מחבב את אריה עירן למרות שאני מסתייג מכל דעותיו.
ובכדי שלא תשכח: היה שווה להרוג בעזה, עובדה-אין קאסמים.
_new_ הוספת תגובה



תודה , ע.צופיה .
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 8:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן זה היה צפוי שהעין והעירן יגמרו זה בזרועות זה.

''היה שווה להרוג בעזה...''
_new_ הוספת תגובה



היה שווה - אין קאסמים!!
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



היה שווה - אין קאסמים!!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 22:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש קצת קסאמים, טיפטוף קל. החמאס לוחץ על הפרחחים שלו לעצור ירי, כי ביבי איים על חיי ראשיהם. וביבי עושה דברים כאלה, כמו עם משעל בירדן. למזלו של ביבי עכשיו דני יתום כבר לא במוסד, עכשיו זה יצליח באבוהה יצליח.

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



היה שווה - אין קאסמים!!
(יום חמישי, 07/01/2010 שעה 17:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיבה היחידה שצופיה יכול היה להביא
להצדקת הטבח באוכלוסיה של עזה
היתה כביכול ההפסקה בירי הקסאמים
מתוך רצועת עזה.

ושאר ישראל השתתפו בשמחה מעוררת
חלחלה בטבח המאורגן הגדול הראשון
בתולדות המדינה (אם לא נביא בחשבון
את ההרס של לבנון במלחמת לבנון השניה).

אך הנה,
שנה לאחר
מלחמת הטיהור האתני
המבחילה שצה''ל
ערך בשם העם היהודי
ברצועת עזה,
הירי משטח הרצועה
בכיוון ישובי עוטף עזה
ממשיך, בהיעדר פתרון
מדיני בנושא הישראלי-פלסטיני:

הנה קטע מידיעה היום
ב'הארץ' בנושא:

''עשר פצצות מרגמה נורו הבוקר (חמישי) מרצועת עזה לעבר שטחי ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר אזור המועצה האזורית שער הנגב. לפני כן, שלוש פצצות נורו לעבר שטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, שלוש פצצות נוספות נורו לעבר אזור מעבר כרם שלום, ואחת נפלה בשטח הרצועה... ממשרד הביטחון נמסר כי בעקבות הירי, ייסגר מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה... מדובר במטח הפצצות הראשון שנורה זה שבוע, לאחר שביום חמישי שעבר נורתה רקטת גראד לעבר העיר נתיבות.''

אם לשפוט לפי העבר הלא רחוק,
הרי במהרה נשמע את פסח רויטמן
ששם עצמו לעין צופיה אך לא מבחינה
מברך את קברניטי המדינה על יציאה למסע
נוסף של רצח אזרחים פלסטינים בעזה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (שבת, 06/06/2009 שעה 6:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שאלתי כמה פלסטינים יש בממלכת ירדן , כמה במספר מוחלט וכמה מזה באחוזים ?
מי שהחליט להתחכם ולשאול חזרה - למה הם פלסטינים ? טועה בי .
טענת זכות השיבה ''חאק-אל-אעודא'' מה היא ? זו טענה שהפלסטינים שנטשו את פלסטינה זכאים לחזור אליה . היא אינה תלויה באויר ללא אנשים הטוענים לה . הטוענים לה לעצמם הם עצמם שנטשו את פלסטינה וצאצאיהם מגדירים את עצמם כפלסטינים .
דוד סיון ניהל ויכוח עז כדי להראות שיש עם פלסטיני . הוא אינו חושב שהעם הפלסטיני הוא אך-ורק המציויים בשטח ארץ ישראל .
ארגון אונרא הוקם ביום 19/12/50 . עלפי הגדרת ההקמה של אונרא פליט פלסטיני הוא לפי הגדרת אונר''א , מי שהיה תושב פלשתינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1948 ואיבד את ביתו ומקור פרנסתו עקב מלחמת העצמאות, וכל צאצאיו.
הרי שאם ניקח הגדרה זו ונמחק ממנה את המילים ''איבד את ביתו ומקור פרנסתו'' נקבל הגדרה מי הוא פלסטיני .

כלומר פלסטיני הוא מי שהיה תושב פלסטינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1949 וכל צאצאיו .
כעת אחרי ההגדרה הזו , שהיא ההגדרה הערבית , אני חוזר ושואל כמב מתושבי הממלכה ההאשמית הם פלסטינים וכמה הם באחוזים מככל תושבי ממלכה זו ?

אריה עירן .

המלוכה ההאשמית חיה על זמן שאול .
_new_ הוספת תגובה



אינך יודע מה הוא חושב!
דוד סיון (שבת, 06/06/2009 שעה 7:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלות שלך נועדו לפתור בעיות שלך!
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
ע.צופיה (שבת, 06/06/2009 שעה 7:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי אתר של משרד החינוך יש בממלכת ירדן כ-‏50% פלשתינאים ,מתוך 3 מיליון תושבי הממלכה.http://www1.snunit.k12.il/peace/doc220.html.
הם,כנראה, חלק מאותם אנשים שדורשים את ''זכות השיבה''.
אתה שוב מעוות את הכתוב בכדי לשכנע, כנראה, את עצמך בלבד.
ההגדרה של אונר''א היא מי הוא פליט פלשתינאי, לא מי הוא פלשתינאי.
מאחר ואתה וגם אני ,שוללים את ''זכות השיבה''. הרי הפתרון שיתבקש,במידה ונגיע לשלב של פתרון מעשי לסכסוך המקומי,הוא מתן זכויות, בין היתר אזרחות, לאותם פליטים במקומות מושבם.
המסקנה (לפי קו מחשבה זה): פלשתינאים הם התושבים הלא-יהודיים החיים בין הים לירדן.
_new_ הוספת תגובה



אני ההיסטוריון אומיר, חבירים, כן, יש עם פלשתינאי
סתם אחד (יום חמישי, 11/06/2009 שעה 1:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע את זה וכולם יודעים. יש להם קרקע? יש? עם ישרואל חי? חי. אז חבר'ה, בואו נעשה שולם, וניבנה שם וילות. חלאס?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי