פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מזוז מחכה לאליצור - ג
אליצור סגל (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 8:16)


מזוז מחכה לאליצור – ג

הרב אליצור סגל



החלקים הקודמים של הפרשה הם: מזוז מחכה לאליצור, מזוז מחכה לאליצור – ב.

ביום רביעי ח' כסלו היה המשך ההצגה – הגישור הפלילי שאליו הפנתה אותנו הגברת אילתה זיסקינד.
בגישור ישבה הגברת שולמית דותן שתפקידה סגנית בית משפט השלום.
בתחילה נכנס ללשכתה עורך הדין שלי ודיבר עמה יחד עם נציג התביעה.
אחר כך קראו לי.
הגברת דרשה ממני שאני אתנצל על מה שכתבתי ולדעתה וייס יסכים לסלוח לי. שאלתי אותה אם היא קראה את המאמר; אמרה שלא. שאלתי אותה איך היא יודע שאינו נכון – הדברים מנומקים. ענתה שלא משנה, בית המשפט לא יקבע שוייס סייע לרצח. ציינתי שבינתיים הרבצ''ר הנוכחי אישר בתקשורת את עיקרי טענותי; ראו את המאמר ''הרב הצבאי: מטבחים רבים בצה''ל לא כשרים''.

אלא שזה לא מענין אותה. לפי דבריה, בכלל לא יאפשרו חקירה נגדית ולא יאפשרו להביא עדים שהדברים נכונים.
היא אמרה ששמעה שהצעתי שאפנה לרב אברהם שפירא ואם הוא יגיד לי להתנצל אני אתנצל. עניתי שאם וייס יבוא לפניו ואני אפרט את נימוקי לפני הרב וגם את העובדה שהשמיץ אותי בעדותו במשטרה ובכל זאת הרב יקבע שאני הצריך להתנצל ולא הוא, כי אז אעשה זאת. ענתה שלוייס יש הגנת החוק. אמרתי לה שפעם ראשונה בחיים שאני בבית משפט, אבל בדרך כזו לא אפעל. אז היא אמרה לי שלדעתה יש בזה חילול השם. ובזה הדיון נגמר.

הנושא הבא שלה היה משפטו של עמרי שרון באולמה וראיתי כיצד מגיעים עמרי שרון עצמו וכלי התקשורת. למען האמת, אחרי ששמעתי אותה התחלתי לחשוב שיתכן מאוד שעמרי שרון חף מפשע. בכלל, כנראה שמדינת ישראל היתה מקום טוב יותר לחיות בו אילו נפתחו שערי בית הסוהר ומי שיושב שם עכשיו היה יוצא והיושבים עכשיו על כס המשפט היו נכנסים.

ברור לחלוטין שמדובר במשפט תפור ומפוברק. לדבריה, בכלל לא תהיה חקירה נגדית, לא יאפשרו לי להביא ראיות וממילא אין שום משקל למה שאני אגיד שם. כנראה שמשה פייגלין צדק שבכלל אין עם מי לדבר שם.
כנראה שהייתי צריך לעבור את הנסיון הזה על בשרי כדי להבין זאת.

אני בהחלט מוכן לספוג את העונש המקסימלי כדי לפרסם ברבים שרב צבאי שאינו מוחה נגד הוראות הפתיחה באש מסייע לרצח חיילינו. אם הישיבה שלי בכלא תציל ולו חייל אחד ממוות או אלמנה אחת או הורה שכול אחד מחיי סבל, הרי ראוי והגון לשבת על כך בכלא. רב צבאי שאינו מוחה נגד חילולי השבת שאינם מבצעיים בצה''ל, נגד המאכלות האסורות הממלאות אותו, נגד גילוי העריות השכיח שם – כי אז הוא מסייע לכל הדברים הללו.
לפיכך וייס בתפקידו כרבצ''ר סייע לכל הדברים הללו ונושא באחריות עליהם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מאכל הוא זכר או נקבה?
עמיש (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאכלים אסורים או מאכלות אסורות?
_new_ הוספת תגובה



מאכל הוא זכר או נקבה?
אליצור סגל (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לפעמים כך ולפעמים כך.
הרמב''ם ניסח - הלכות מאכלות אסורות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



תודה
עמיש (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 13:56)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תהיתי על המקור, כנראה שחל שנוי במהלך הדורות
_new_ הוספת תגובה



מאכל הוא זכר או נקבה?
זיו רייך (יום רביעי, 13/12/2006 שעה 14:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין לדעת
_new_ הוספת תגובה



שחיתות משפטית
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מערכת משפטית מושחתת . מה זה ההליך הזה של של גישור פלילי ?
_new_ הוספת תגובה



שחיתות משפטית
בנג'ו (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:38)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינה משפטית,. הוא הליך חוקי חדש יחסית.

העקרונות המנחים בתיאוריה זו:
-דגש על תהליך שמערב קורבן, פוגע וקהילה. הדגשת אוטונומיה אישית על פני פטרנליזם של מוסדות המדינה. צדק ייעשה על ידי שילובו של הפוגע בקהילה ולא על ידי הרחקתו.
-התמקדות בתהליך של עשיית צדק ודיאלוג בין צדדים ודגש מופחת בהסכם הסופי.

התיאוריה שעליה נשען הגישור הפלילי נקראת ''צדק מתקן'' או ''צדק מאחה'' מושג שטבע אלברט אגלש (Eglash, 1977). מדובר בתיאוריה קרימינולוגית בעלת אוריינטציה קהילתית הוליסטית, לפיה קיימים שלושה סוגי צדק:
1. צדק מעניש המתמקד בשבירת חוקי המדינה ובענישה כתגובה לכך.
2. צדק משקם המבוסס על טיפול תרפויטי של העבריין.
3. צדק מתקן המבוסס על תיקון הנזק הפיסי ותיקון היחסים בין התוקף לקורבן.
_new_ הוספת תגובה



שחיתות משפטית
בנג'ו (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:46)
בתשובה לבנג'ו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת מגוחך לראות איך מערכת משפטית מותחת את אבריה ומפתלתם עד קצה גבול היכולת ,כדי להכיל כתבי אישום כגון זה שהוגש נגד מר סגל, ועדיין להתגאות בנאורותה.
_new_ הוספת תגובה



שחיתות משפטית
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 10:10)
בתשובה לבנג'ו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאיני מבין מדוע מצורפת המילה צדק לפעילויות השונות .
האינטרס של מערכת המשפט היא להרבות דיבורים על צדק כדי לזבל את השכל שהם עוסקים בצדק כאשר הם עוסקים בעיוות הדין . אך מה האינטרס של הפילוסופים להשתמש במילה זו .
_new_ הוספת תגובה



כבוד הרב סגל
מהנדס אזרחי (יום שני, 04/12/2006 שעה 1:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל איננה מדינה יהודית.
אולי חיים בה הרבה יהודים אבל משנתה היא הציונות.
הציונות ודמוקרטיה הם עבודת אלילים ממש.

זוהי עבודה חדשה שהמציאו ליהודים לאמץ ולפתח ולהקריב את היקר מכל החיים על מזבח הציונות.

אבל אל בהלה, המדינה מתנתקת לאט לאט מכל משאביה הרוחניים בעיקר וממקומות הקדושים בפרט.
הניצנים כבר בפתח.
ראה את ראש ממשלת הציוניזים שהודיע במפורש על מסירת שטחים (השטחים בכלל לא שלו...) לפלשתינאים (גם אין כזה עם בכלל כמו אותו הקקיון...)
אין למדינה תקומה.
ובעזרת השם מדינה זו תיעלם כמו אותו קקיון הידוע שהיה ולא היה.

הציוניסטים נכשלו
_new_ הוספת תגובה



אכן פרנץ קפקא הוא חוזה המדינה
בועז מושקוביץ (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 18:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר לסרב לשחק איתם את המשחק ואפשר להשתתף במשחק, אבל לשחק חצי - זו תמיד טעות.
אליצור, אתה מכיר את המאמר שלי בנושא - יש שם ציטוט מהמכתב של גדעון ספירו לשר הביטחון. עורך הדין שלך צריך לפנות ליועץ המשפטי בדרישה להעמיד לדין את גדעון ספירו וכאשר זה לא יקרה - לעתור לבג''ץ בדרישה לאכוף על הפרקליטות להנהיג מדיניות עקבית. אז נראה, כמה הם עמידים בלחץ.
אם לשחק את המשחק - אז עד הסוף.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 21:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני משפטן,אך כפי שאני מבין את הדברים ממך (כי רק מדיווחך אני למד מה קורה בענין המשפט)אתה נאשם בהעלבת עובד ציבור ולא בהוצאת דיבה. לכן אין חשיבות לאמיתותם של הדברים שאמרת,אלא לעצם אמירתם בפומבי. פה הוא העלבון.
לכן אין גם טעם בחקירה נגדית,כי הרי אינך מכחיש שאמרת אותם.
ההצעה שהציעה לך השופטת היא במקום,כי הרי אין פתרון אחר. אתה ,לפי החוק העלבת עובד ציבור ואינך מכחיש זאת,אז איזה צדק,לפי החוק, אתה מחפש ?
אם כדבריך הרבצ''ר עשה את המעשים שעשה,הרי פחותה לפניך,לפי החוק ,דרך של הגשת תלונה במשטרה,או פניה לאומבדסמן כלשהו.
מה שיקרה,שזה יחזור לשופט והוא כנראה יטיל עליך קנס כלשהו.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 21:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היא המערכת המשפטית המושחתת של מדינת ישראל המכנה ביקורת לגיטימית ''העלבת עובד ציבור'' מעשה הנבלה השני שלה הוא איפה ואיפה דהינו סלקטיביות על בסיס פוליטי את מי לתבוע ואת מי לא לתבוע . מבחינה פורמלית הלוגיקה שלך תקינה .
כבר שנים הפרקליטות נוקטת במדיניות של איפה ואיפה בעידוד בית המשפט העליון הנוטה פוליטית . נאמן , רפול , נתניהו , רמון וכו'
על איפה ואיפה נאמר כבר לפני 3500 שנה תועיבה !!!
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
יובב (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:00)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ס' 288 לחוק העונשין:

המעליב בתנועות, במלים או במעשים, עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, תשכ''ט-‏1968, כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינו – מאסר ששה חדשים.

הרציונל הוא שעובדי ציבור פועלים בהתאם לחוק שמוכתב להם, ולכן לא סביר שיהפכו לשק החבטות של הציבור שמתרעם על תוכן החוק.

הצעות לביטול החוק הוגשו בעבר ע''י יורי שטרן וזהבה גלאון (לחוד), האחרונה מטעמי אי סבירות ההבחנה בין ההגנה על אזרחים (איסור לשון הרע) לבין ההגנה על עובדי ציבור.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:10)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל זאת לא סביר שאם הדברים אמת עדיין הדבר נחשב לעבירה וזאת ללא קשר לשוויון בין אזרח לעובד ציבור .
אמת דיברתי אינו מהווה מקלט ? גם אם האמת מוכחת ?
לא הגיוני ולא צודק .
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
יובב (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:59)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים כי החוק בעייתי, ואולי כדאי לשקול הפעלת החוק רק כשמדובר בעובדי ציבור זוטרים יחסית (לא שאני יודע להציע קריטריון).

עם זאת, לאור רמת השיח הציבורי, הייתי שמח אם היה הליך שהיה מייצר איזושהי הרתעה.

קצת נמאס לשמוע דברי כמו 'יוסי שריד הוא עמלק', 'יונתן בשיא הוא יודנרט' וכד' (אלה הדברים העולים על דעתי - אני בטוח שיש לך דוגמאות משלך).
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:19)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יודע באיזה הקשר נאמר על יוסי שריד עמלק . אפשר לשאול את האומר ולבחון את דבריו .
ביחס לבאשי נראה לי שגב' מטר פגעה בול בזה שציטטה את דברי ההרגעה של היודנראט בגרמניה להפרשותיו של באשי שהכל מוכן, הכל מסודר ומאורגן כאשר הכל הוא שקר וכזב .
אני מסכים איתך שנמאס לשמוע גיבובי שקרים אבל זו היא אחד החסרונות של הדמוקרטיה .
אצל סטלין הכל היה בסדר גמור .
_new_ הוספת תגובה



יש שוויון
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:22)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אזרח יכול לתבוע על העלבה, לאחרונה שילם אחד הבעלים של רשת בתי קפה 100 אלף שקל על העלבת עובדת בסוכנות מרצדס.
ההבדל הוא שלגבי עובד ציבור המדינה היא התובעת.
_new_ הוספת תגובה



יש שוויון
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מה שקראתי בעיתון ובכמה אתרים מה שהחברמן הזה אמר הם באמת נבול פה ושכל . אין מה להשוות למתיחת ביקורת שהיא אמת .
_new_ הוספת תגובה



יש שוויון
צדק (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריו של הבעלים הם סגנון הדיבור הקבוע של השמאל,
קללות, השמצות, גזענות, איומים......בקיצור, עבריינות !!

הימין עושה דבר אחד, אומר את האמת על השמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



קשקשת של מפסידנים עלובים
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם אתנו, העם אוהב אותנו ואתכם הוא שונא ומתעב.
מה שנשאר לכם זה לכתוב שטויות.
_new_ הוספת תגובה



קשקשת של מפסידנים עלובים
צדק (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם אתנו, העם אוהב אותנו ואתכם הוא שונא ומתעב.
מה שנשאר לכם זה לכתוב שטויות.

אמר גבלס ליהודים...........
_new_ הוספת תגובה



תודה לך יובב, על הבאת הנוסח המלא של החוק
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:35)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''המעליב בתנועות, במלים או במעשים, עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, תשכ''ט-‏1968, כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינו – מאסר ששה חדשים''

ראשית, אני מוכרח להודות שאני בּשׁוֹק --- ''מאסר ששה חודשים'', מאסר בפועל? נטרפה עליהם דעתם? תמיד חשבתי שלכל היותר מדובר בסך הכל בקנס כספי. אני מודיע קבל עם ועדה - אשקול טוב את צעדי לפני ביקורי הבא בארץ. מאחר ואני מוכר כבעל דעות ימנית, ואינני נוהג להזהר במיוחד בצורות ההתבטאות שלי כלפי אנשי ועובדי ציבור, מי יודע מה מחכה לי.

כדאי לשים לב לקטעים הבאים:
''המעליב . . . במלים . . . עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, תשכ''ט-‏1968, . . . . בנוגע למילוי תפקידם . . .''

לכתוב או לאמר על עובד ציבור שהוא התרשל או נכשל במילוי תפקידו זה עלבון איך שלא מסתכלים על זה. זה עלבון אם זאת האמת, ועל אחת כמה וכמה אם זה שקר, אבל החוק לא עושה כל הבחנה בין השניים. לפי הנוסח המופיע כאן (אני מקווה, יובב, שדייקת בציטוט), כל ביקורת על עובד ציבור, למעט ''עלינו להלל ולשבח'', דינה מאסר ששה חודשים.

אם היו מיישמים את החוק נגד כל הספירואים, הדנה (אולמרטיות) ו/או הגרוסמנים (''ממשלה חלולה'' זו גם כן לא בדיוק מחמאה), בתי הסוהר היו מתפוצצים מעודף אוכלוסיה. אולי זאת הסיבה לכך שהציבור הזה נהנה מ''חסינות''.

הנוסח המובא כאן רק מחזק אותי בדעתי שזה חוק שמטרתו האחת והיחידה היא סתימת פיות ומניעת ביקורת. אין לו מקום בספר החוקים, וצריך להביא לביטולו מה שיותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 0:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני אינני עורך-דין, אבל אנסה את כוחי:

לא מובן כיצד ניתן להעליב מישהו מבלי לדבר איתו.
מאמר בכלי תקשורת הוא עניין שאינו יכול להיות קשור בהעלבה. אחת משתיים: או שמה שכתוב בו אינו נכון ואז מדובר בהוצאת דיבה, או שמה שכתוב בו הוא נכון, ואז עומדת לנאשם הגנת „אמת דיברתי” ואין הרשעה.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 7:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עלבון הוא פגיעה בכבוד ובדימוי העצמי שלך. אין לו קשר עם אמת או שקר.('' לך תוכיח שאין לך אחות''). האפקט המירבי של העלבון הוא מידת תפוצתו. התקשורת היא כלי אידיאלי להפצה.
המדינה, משיקולים שלה, שאני בעדם,העמידה לרשות עובדיה הגנה מפני העלבה לענינים שבתוקף עבודתם,או שארעו בזמן עבודתם.
מי שיחליט אם היה מקום, לעובד הציבורי, להעלב או לא, זה השופט.
הוצאת דיבה אינה בהכרח עלבון. נניח שמישהו אומר על אחר שהוא ''הומו''.האחר אינו נעלב מכך(בימינו זה כבר לא בושה)אך מאחר והאמירה יכולה להזיק לו במישורים אחרים ,חשוב לו להוקיעה דרך בית המשפט.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 8:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתפתל ומסתבך.
עלבון זהו עניין לילדים קטנים.
דיבה זהו עניין לילדים גדולים.

אתה אומר שהשופט יכול לקבוע אם מהון דהוא נעלב או לא? איך יתכן?!

אלא אם יש הוצאת דיבה או שקר, את זה אפשר לבדוק.

תראה אני לא משפטן אבל כמדומני
היה מקרה לפני הרבה שנים במדינה על שני יהודים שאחד מהם הטיח כלפי חברו שהוא נאצי.
הלך ההוא לבית המשפט ותבע את הראשון על תואנה של עלבון. בית המשפט (הציוני) החליט שאם יהודי (ציוני כמובן...) קורא ליהודי אחר נאצי אזי אין בכך עלבון.

בדוק
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 15:11)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת וכתבת וכתבת ועדיין לא הבנת כלום.
מדוע על העלבת עובד ציבור ולא תקרית בין שני אנשים פרטיים.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
אליצור סגל (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 11:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מדובר בחות דעת מקצועית נטו על תיפקודו של הרבצ''ר - כשם שאני למשל חרש, ואין זה עלבון - כי זו האמת כך הרבצ''ר סייע לרצח כי זה מה שהוא עשה.
זה פשוט צילום אוביקטיבי של המצב.
הראי לא נעים להם ולכן הם מנסים לשבור אותו אבל זה לא ישנה את המצב האוביקיטיבי שבו הרבצ''ר סייע לרצח.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אתה בטוח שמדובר בצילום אוביקטיבי?
דוד סיון (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 11:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי רק אתה חתום על חוות הדעת.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 15:16)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד. מי הסמיך אותך לתת חוות דעת מקצועית בענין תפקוד הרבצ''ר?
מי שקובע במדינת ישראל אם היה רצח או לא זה קודם כל המשטרה,אחר כך הפרקליטות ולבסוף השופט.
אבל אתה? עם כל הסימפטיה-עדיין לא!
שוב, אין בעלבון כל קשר לאמת,אלא לפגיעה בכבודו של האדם ובדימויו העצמי.
האם בחוות דעתך פגעת (בהיבט סובייקטיבי)בכבודו של הרבצ''ר?
אשמח אם תגיב.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 17:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מבין את הטענה .
אם מי שהוא גנב וצועקים לו ''גנב'' כמובן שיש בזה עלבון . אבל אם מתברר שזה נכון ההיגיון והצדק הוא שהצועק גנב לא עבר כל עבירה .
על כן במקרה של אליצור יש לשאול מומחים לנושא ההלכתי ולברר האם אמת נכון הדבר . עם כל הכבוד השופטת אינה מומחית בתחום ויש לאפשר ברור הנקודה .
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:37)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה כמו האחרים ומערבב הוצאת דיבה ועלבון. עלבון אינו חייב להיות אמת (''אחותך זונה!,אך אין לי אחות!, לך תוכיח'').עלבון הוא פגיעה בכבוד ובדימוי העצמי ובמקרה זה גם הציבורי. וחוץ מזה ,מדובר על עובדי ציבור בלבד. אין חוק נגד העלבה של אנשיפ פרטיים.
מאחר וכל עבירה על החוק המגיעה לבית המשפט מוכרעת על ידי שופט,כנראה שגם במקרה זה שופט או שופטת יכריעו בענין.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עלבון לא חייב להיות אמת'' אתה בטוח שאין הבדל אם הדברים הם אמת או שקר ?
זה רק במשפט הישראלי המושחת .
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 17:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואליצור הוא רב מוסך בעצמו, אין ספק שיש לו סמכות הלכתית ומוסרית לשפוט את ביצועיו של רב אחר.

''חוות דעת מקצועית בענין תפקוד הרבצ''ר'' היא לכן בהחלט במקום. לא הייתי סומך לא על המשטרה, לא על הפרקליטות ולא על שום בית משפט חילוני כשמדובר בפסיקה, או ב''חוות דעת מקצועית'', בענייני הלכה. בלי להכנס לצד הפוליטי של הפרשה, מידת הסמכות של כל אחד מהגופים האלה וכולם ביחד לדון בענייני הלכה איננה מגרדת את זו של מי שהוא כמו אליצור.

אני בטוח שגם אני כאדם חילוני לא אהיה מאושר מהרבה פסיקות או חוות דעת של אליצור, אבל אם מדובר בשאלה של ''סמכות'', אז התשובה היא חד משמעית.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת ''רב מוסך''-אני מקוה שזו אינה טעות פרוידאנית.
איני מזלזל באליצור ,בהשכלתו ובכישוריו. אך היזמה שהוא נטל לעצמו לנתח את מעשיו של הרבצ''ר נראה קצת מפוקפקת בעיני.גם מההיבט ההלכתי בלבד,אני בטוח שיש דעות שונות,על אחד כמה וכמה מההיבט ההלכתי והמקצועי כרבצ''ר.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שיש דעות שונות בעניין האמור. לא ראיתי רב שטען שדבריו של אליצור סגל אינם נכונים.

אבל נניח לצורך העניין שאתה צודק ושיש רבנים שדעתם שונה מדעתו של אליצור. האם זו סיבה לאסור עליו לומר את דעתו המקצועית?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לפחות רב אחד- הרב וייס ישראל.
הרב אליצור סגל רק מפרש את ההלכה לפי דרכו. מה לזה ולמקצועיות?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שדעתו המקצועית של הרב וויס שונה מקביעתו של אליצור . הרבצר החדש תוך ימים ספורים תמך בדעתו של אליצור בנושא הכשרות .הנושאים האחרים אותם העלה אליצור דורשים יותר התעמקות וזמן .
אני משער שדעתו של הרב וויס זהה לדעתו של אליצור . הוא לא מיחה ולא פעל לתיקון המצב אולי מתוך רשלנות , מתוך חשש להתנגש עם המערכת , מתוך חשש שיאונה לו אם יפרסם את המציאות ואת דעתו וכו' .
נקודות אלו היו יכולות להתברר אילו היה נתון לחקירה נגדית . החקירה הנגדית היא חיונית להבהרת התמונה .
בזמנו המערכת המשפטית המושחתת מנעה מועדת החקירה הפרלמנטרית לחקור את החיילים והשוטרים אשר התעללו באזרחים בעמונה . מן הסתם אילו העידו אותם שוטרים הם היו מספרים שאלו היו ההנחיות והפקודות ,לפצח ראשים ולשבור עצמות .
מערכת משפטית מושחתת .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:10)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואתה לא בטוח ורק משער,הרי כל מה שכתבת הוא בגדר ספקולציה בלבד.
זה גם מוכיח מה שכל הזמן טענתי. יש פה פירוש הלכתי של הרב סגל שיתכן שיש תומכים בו ויש להניח(כפי שמקובל ביהדות) שיש גם חולקים עליו.צורת הכתיבה והפרסום של הרב סגל חרגו מעבר לויכוח הלכתי אלא גבלו בהלבנת פנים ברבים ועל זה באה האשמה (ואני מאחל לרב סגל שיצא זכאי).
לגבי עמונה? היו צריכים מזמן להכניס לכלא את פרחחי-הכיפות והגבעות.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד המנגנונים להנעת המדע הוא העלאת השערות ומציאת דרכים לאישוש או לסתירת ההשערות .
יש ערך מדעי להשערה אם מובנה בתוכה דרך לבדיקת ההשערה . במידה ולא מובנה בתוכה אפשרות לבחון את תקפותה ערך ההשערה הוא זניח והיא נשארת ברמה של ספקולציה בעלמה .
דבריו של הרב סגל ניתנים לבחינה כולל נימוקיו . אדרבא תבדוק מערכת המשפט את הנושא . חסימת אפשרות הברור בנימוקים פורמאליים מטילה כתם על המערכת ומצביעה על השתמטות מגילוי האמת והצדק .
באשר למה שקרה בעמונה . שוטרים וחיילים אשר ישתחררו מתלות פרנסת בגופים מושחתים אלו יתחילו לזמר ואז יתברר יותר טוב מי צריך למצוא עצמו בבית הסוהר .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 9:15)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שאתה אומר נכון אך לא שייך לענין.הרב סגל היה צריך להגיש תלונות כנגד הרבצ''ר לגורמים המתאימים ולהכריח אותם לבדוק אותם לענין ולעומק,זו הדרך הנכונה לגילוי האמת. מה שהרב סגל עשה זה להלבין פני מישהו כדי שיצא ל''דו-קרב''עימו בפומבי.מישהו חשב שזה לא נאות ופתח בחקירה.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 9:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשקוש בלבוש .
חביבלה תלונות מסוג זה מתויקות בתיק העגול המונח מתחת לשולחן . אני שלחתי בימי חלדי מכתבים מנומסים לכל מיני פונקציונרים .במקרה ה''טוכ'' ענה לי מי שהוא אחר כעבור חודש חודשיים והפנה אותי למי שהוא אחר . הפונקציונר השני הפנה אותי לשלישי וכן הלאה אחרי שנה הופניתי לפונקציונר הראשון .
לעומת זאת כאשר פניתי בנושא צבאי ישירות ליו''ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת הגיע אלי איזה רב סרן לגבות עדות .אחרי זה הוגשה תלונה נגדי ע''י אלוף הפיקוד על זה שלא העברתי את התלונה דרך צינורות הביוב המקובלים . התלונה העברה לפרקליט הצבאי הראשי כדי שיעמידני לדין על זה שבתלונתי עברתי על 20 סעיפים . הסוף היה שלא העמידו אותי לדין כי אז היה מתברר שצדקתי .
הדרך היעילה לגילוי האמת היא חשיפה לאור השמש המחטאה . הנמושות השונים ,ראה דוח מבקר המדינה על צהל , מקפידים להפעיל חיסיון על הבזיון .
_new_ הוספת תגובה



עם כל הכבוד אתה מדבר שטויות
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 12:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לאליצור שום תלונה עניינית ושום טענה עניינית מלבד ההבלים שהוא מוצא בכתבים העבשים עליהם הוא מסתמך
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 19:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

נדמה לי שדווקא הרב הזה, לאחר שסיים את תפקידו בצה''ל, הכה 'על חטא' בפומבי והביע חרטה על כמה מהחלטותיו.

האם לא ניתן לראות בכך אישור עקיף לדברי אליצור?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 21:13)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, לדעתי, טועה כמו אחרים בפורום. אליצור לא נאשם בהוצאת דיבה,לכן אין פה ענין של אמת או הטעייה. יש פה ענין של עלבון,דהיינו הלבנת פני מישהו ברבים.זה אינו חייב להיות בהכרח אמת.מה שעומד על הפרק זה ,האם מה שהרב סגל פירסם הוא בגדר עלבון,דהיינו פגיעה בכבודו של אותו אדם ובדימויו העצמי. על כך יצטרך השופט להחליט.
גם אני קראתי שהרב הזה ''הכה על חטא'' דבר שמעיד על אישיות חלשה ורדיפה אחר כבוד ואולי גם ממון.אך זה ,לדעתי, אינו משנה כלל את ענין האשמה.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 21:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא הטועה ולא האחרים .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

טוב, אבל למה לערבב מין בשאינו מינו?

הרב הזה הכה על חטא כי היה שותף למהלך שגוי. מאיזו בחינה הוא היה שגוי? מכיוון שמדובר ברב, חייבים להניח שהיה שגוי מן הפן ההלכתי.

ואידך זיל גמור.
_new_ הוספת תגובה



אין כאן שום עלבון
צדק (יום שישי, 08/12/2006 שעה 5:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשה העוסקת בזנות וטוענת שנעלבה מכך שכינו אותה זונה,
היא שקרנית, ואין אדם נורמלי שיאמין לה.
אם היתה נעלבת לא היתה עוסקת בזנות.

מי שעושה דבר המעליב אותו לכאורה, לא יכול לטעון שהזכרת מעשיו ובחינתם הם עלבון.

אי אפשר לצלול בחיריה ולהיעלב כשטוענים שאתה מסריח.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
אברהם שלום (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 2:43)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן כי מקורו של החק הזה בתרגום שגוי מאנגלית- המלה OFFENSIVE תורגמה כאלו היתה INSULTING . מלים אלו יש להם משמעות שוה בהקשרים רבים אך בקשר לעובדי צבור משמעותן שונה. INSULTING מתאר מעשה הגורם לעלבון, לפגיעה ברגשות, בעוד OFFENSIVE מתאר מעשה פוגע, המונע את עובד הצבור למלא את תפקידו. למשל - אם יקלל אזרח מפקח מס הכנסה על שהוא דורש ממנו מס, או פקיד עיריה המודיע לו כי אסור לו להרחיב ביתו ללא רשיון מועדת התכנון העירוני ועוד ועוד. לא יתכן שהחק יגביל את הרשות להתבטא על בעלי תפקידים המופיעים בתקשרת בהופעות של תעמולה ופרסום למדיניות מסוימת - לא יתכן שהחק ימנע בקרת על המדיניות הזאת. ואם החק נראה כאלו הוא עושה דבר לא יתכן כזה אז תפקיד השופטים למנע נצול החק לצרכים שלא נועד להם. כל זה כמובן במדינה שהשופטים דואגים לחק ומפעילים את ההגיון בנתוח כל מקרה בלא משוא פנים.
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נגיד שאני מומחה לאיפור ולבשמים.
ונגיד שאני מסתובב במשרדים של העיריה ומודיע בקולי קולות מי מהם מכוער ומי מהם יותר מסריח וגם מפרסם את זה בלוחות המודעות בעיר וגם בעתון.
זה נראה לך סביר?
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נראה לי הוגן .
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כאן בפא''צ אתה נוהג לקרוא לאנשים בכינויי גנאי, כולל „מסריח”.

ההתנהגות שלך נראית לך סבירה?
האם המקצוענות שלך בנושא נובעת מכך שאתה חי עם עצמך או שיש לך הכשרה פורמלית?
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אמת דיברתי
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר – הרחת את האנשים שעליהם אמרת שהם מסריחים?
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהתלבטתי רבות אם
1. בכלל להתייחס לשאלה הדבילית שלך
2. להתייחס ברצינות (למשל לנסות הסביר לך מהי מטפורה וכו')
3. להתייחס בלגלוג

נראה לי כי הייתי צריך לא להתייחס כלל.
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
יובל רבינוביץ (יום שישי, 08/12/2006 שעה 4:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שהטעות שלך היתה כבר בתגובה 88915 (וגם במטאפורות שאתה נוטל חרות להשתמש בהן אבל מטיף לאחרים לכבד ברי-פלוגתא).
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
זיו רייך (יום רביעי, 13/12/2006 שעה 14:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שזה היה בגדר הלצה
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק - טעות בהקלדה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להיות ''רב מוסמך''
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק - טעות בהקלדה
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:56)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המקלדת שלך נגועה בפרויידניות.
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית?
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:17)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה שלפת את השטות הזו?
לגבי סמכות מקצועית, ניחא, אינני יודע איזה מין מקצוע זה אבל נניח.
אבל מנין הסקת בדבר הסמכות המוסרית?
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית?
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הסמכות המוסרית של אהרון ברק ? מנין הוא שואב את הסמכות המוסרית שלו ? הרב אליצור למד מוסר יש לו ידע בתחום לכן הוא סמכות מוסרית .מה הסמכות המוסרית של קלינטון ? של יוצמח ? של קלוצמח ? של מזוז ? וכו'
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית בהחלט
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית מאחר ובעולמם של הדתיים קיים המושג ''תורתו אומנותו'' אני מרשה לעצמי להתייחס לרבנות כאל מקצוע לכל דבר.

זה אולי ''לא מוסרי'' לכתוב דברי ביקורת וחוות דעת בתחומים ונושאים בהם אין לך מושג, אבל כאשר למבקר ישנם הנתונים והכישורים הנדרשים --- מה לא מוסרי בכך?
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תבלבל במוח.

המונח סמכות מוסרית בא לבטא מצב אשר בו מישהו מציג את עמדתו הערכית בעניין כלשהו ורצוי אף שלאותו אדם יהיה מעמד כלשהו בתחומי עיסוקו או בתחום עליו הוא מביע את עמדתו הערכית.

ערכיות בעיסוק מקצועי יכולה לבוא לכלל ביטוי בכל מני מצבים, חלקם מכוסה בדינים שונים או בכללים אתיים וכיוצא באלו. חלקם מן הסתם אינו נופל בתחומים ערכיים.
יתכן ואליצור למד בבית מדרש לרבנים ועבר בהצלחה את הבחינות, יתכן וזה מקנה לו ידע מספיק לפרשנות הלכתית או לקביעת עבירות על מצוות. בין זאת לבין ''סמכות מוסרית'' מפריד מרחק גדול.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע מפריד מרחק גדול ?
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 19:43)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ברשותכם, נעשה סדר גם פה:

סמכות מוסרית יש לאדם הדורש מזולתו לא יותר משהוא דורש מעצמו. לפיכך, מי שאינו מקפיד כלל על כשרות, אין לו סמכות מוסרית לבקר ''דתי'' שאינו מקפיד על כשרות 'מהדרין'.

מכאן שלאליצור אכן יש סמכות מוסרית במקרה הנדון, כי הוא אוחז בדרך שונה לחלוטין מזו שאותה הוא מבקר.

ובנוגע לסמכות ההלכתית, מי ששולל את דבריו שיביא ראיות מן ההלכה. הרהורי הלב ודעות/נטיות פוליטיות, אינן בסיס מספיק חזק ואף לא בסיס בכלל, כדי לשלול או לחייב את דבריו.

לא אהבתי את סגנון הדברים של אליצור אודות הרבצ''ר בדימוס ואף לא את עצם העלאתם, אבל זה רק מפני ש''מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע''.

במלים אחרות, לענ''ד, פרסום הדברים אינו יכול להועיל ולו במשהו בדרך לתיקון מה שצריכים ומבקשים לתקן.

איני טוען שאליצור אינו צודק בדבריו כי לענ''ד הוא אכן צודק, אלא שכנ''ל, חבל להשחית מלים יקרות כאשר אין בהן כדי לתקן ולו במשהו.

ולסיכום, אני מקווה שהיועצים המשפטיים של אליצור יזמינו אל דוכן העדים את כבוד הרבצ''ר בדימוס וישאלו אותו אם אכן הוא נעלב מן הדברים. ואם כן, מתי בדיוק זה קרה.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 20:50)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדילמה האם יש לנהוג
''הוכח תוכיח את עמיתך''
ובאיזו מתכונת לעשות זאת קיימת במקרים ציבוריים רבים . נראה לי שהציונות הדתית הגזימה מאוד טאטוא עוולות ופגמים רבים אל מתחת לשטיח .
להערכתי גישה זו גרמה לנזקים רבים מאוד . הגיע הזמן לשנות כיוון .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:44)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

לשנות כיוון – כן. אבל למה מן הפח אל הפחת.

לא עדיף לשוב לכיוון המקורי?

חושך לא מגרשים במקלות, רק בהדלקת אור. צריכים להצביע על הרוע כדי שנדע ממה להתרחק, אבל לא להעניק לו מציאות שאין לו מצד עצמו.

לענ''ד, זה מה שעושים כאשר מתווכחים בסגנון המקובל במחוזותינו.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום שישי, 08/12/2006 שעה 7:38)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עינתי במה שכתב הרב סגל . הוא נימק את דבריו והצביע על הרוע , כפי שאתה מציע . מבחינה זו הרב סגל אינו מתלהם גם כאשר כל מיני פירחחים באתר משחררים את לשונם .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום שישי, 08/12/2006 שעה 9:04)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

איני חושב שהוא מתלהם ולא טענתי שהוא כן. טענתי ואני עדיין טוען שיש לדבוק בקביעה של חז''ל על יסוד הפסוק (משלי ט)

[ח] אַל-תּוֹכַח לֵץ, פֶּן-יִשְׂנָאֶךָּ;
הוֹכַח לְחָכָם, וְיֶאֱהָבֶךָּ.

''כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע''.

הארכתי בזה בהזדמנויות קודמות. ביסוד הגישה הזאת מונחת הוודאות שאין תועלת, ואף סביר שיש נזק בתוכחה כזאת. עדיף לפעול בשקט לבניית אלטרנטיבה שפויה.

כשמתווכחים, משחררים כעסים (מוצדקים בדרך כלל) ונרגעים לשעה. אף אחד לא חושב שעל ידי הפגנת כעסו הוא יבטל את גורם הכעס.

במקום להשקיע בניסיונות סרק להטות לדרך הנכונה את האינטרסנטים מוכי הסנוורים, עדיף לנצל את האנרגיה האדירה של הכעס לבנייה וביצור החלק השפוי.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום שישי, 08/12/2006 שעה 9:29)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמרו הרב אליצור בנה וביצר את החלק השפוי .
על סמך מה אתה קובע שהמאמר הוא נסיון סרק ? על סמך מה אתה יודע שאין תועלת ? ההיסטוריה היהודית רצופה נבואות זעם . המוכיחים בשער לדורותים אמרו דברים רבים שלא נשמעו . מן הסתם אמרו זאת כדי להציב דברים על מכונם- , שיהיה ברור מה צריך להיות .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום שישי, 08/12/2006 שעה 14:36)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אתה יודע מר לוי, לא רק עם ''שמאלנים'' איני מתווכח; גם עם ''ימניים'' לא. כל אחד מתבצר בעמדתו ואיש אינו מקשיב באמת.

מה הבעיה לבדוק אם היתה תועלת או שמא נזק? אתן רמז: הרב אליצור עומד למשפט במערכת המספח וטוב לא יכול לצאת מזה, אפילו אם יצא זכאי, מה שכולנו מאחלים לו מכל הלב.

חוץ מזה, יצא לי לראות את ''בשבע'' דהיום ושם דנים ברבנים שנעצרו ונחקרים על כי העזו להביע דעת תורה כביכול, בענייני ניהול המדינה.

לענ''ד הם טועים, הרבנים, כי אין עוד סיכוי שהמדינה הזאת תתנהל על פי התורה, כך שכל מאמציהם לשווא והם רק עלולים להפגע כתוצאה מן העובדה שהם דורשים התנהלות כזאת ממערכת לכאורה דמוקרטית.

הרבה כבר אמרתי על זה בעבר, כולל לפני עקירת גוש קטיף, כאשר טענתי באזני הצפויים להיעקר כי בדרך המאבק שלהם, שיסודו בקידוש המדינה ומוסדותיה, הם מסייעים לעוקריהם.

גם אני לומד מן המוכיחים בשער לדורותיהם ומדבריהם אף ציטטתי בתגובה הקודמת. מהם אנו למדים שדרך זו אינה עוזרת והדרך היחידה היא להרבות אור כנ''ל.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (שבת, 09/12/2006 שעה 18:11)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה להרבות אור ?
מערכת המשפט הישראלית היא מושחתת . שחיתות זו יש להוקיע לעין השמש .
ההעמדה למשפט של הרב סגל ורבנים אחרים מוכיחה בעליל שהמערכת מושחתת . הצעד הבא הוא תיקון . אם לא מציגים את העוול ואת הפשע לא ברור מה יש לתקן .
הפגמים המוקעים משמעם עקירת היהדות מעם ישראל ועקירת עם ישראל מארץ ישראל . בנסיבות כאלה אין הרבה טעם בקיומה של מדינת ישראל ההופכת למדינה בה המנגנון השליט הוא אנטי יהודי ואנטישמי .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (שבת, 09/12/2006 שעה 18:31)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ראה למשל כאן: תגובה 3500
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (שבת, 09/12/2006 שעה 19:14)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ראה נא מה שכתבנו לפרשת ואתחנן סה: דיון 3058

העתקה משם:
כִּי-תוֹלִיד בָּנִים וּבְנֵי בָנִים, מדובר בשלושה דורות. גם אם נדמה למישהו שפעם היה טוב והחורבן התחיל עם פלוני או אלמוני, זו טעות. הפסוק הזה מלמד שאין חורבן שלא קדם לו תהליך של שלושה דורות לפחות. ומהו התהליך שמתחולל באותם שלושה דורות או יותר?

וְנוֹשַׁנְתֶּם בָּאָרֶץ, התיישנות תודעתית. הדור הראשון אינו מעלה בדעתו התנתקות וזו אינה נזכרת כלל בשיח הציבורי. הדור השני אומר ''לא יעלה על הדעת'' שנתנתק, וזה אומר שההתנתקות כבר נמצאת בתודעה; אמנם נעולה במגירה של ''לא יעלה על הדעת'' אבל נמצאת.

הדור השלישי כבר מתנתק למעשה, ה' ישמור. ואיך נקראת ההתיישנות התודעתית בפסוק?

וְהִשְׁחַתֶּם; זו מהות ההשחתה. לא סימפטום שלה, אלא המהות.
עד כאן ההעתקה.

כלומר, להצביע על הרוע כדבריך – בהחלט צריכים. להלחם עמו פנים אל פנים, זה רק מזיק.
_new_ הוספת תגובה



סיכומי ההגנה
המערכת (יום שני, 09/07/2007 שעה 7:26)הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
ניתן כעת למצוא את סיכום ההגנה במשפט בכתובת http://www.faz.co.il//static/articles/segal/court/su... (נפח הקובץ: 312KB).
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי