|
עקירת זיתים | |||||
אליצור סגל (יום שלישי, 21/02/2006 שעה 8:38) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
למה הסיפור הזה כל כך מפליא אותך? | |||
|
|||
הרי היתה כאן לא מזמן הודעה של מגדל זיתים מקצועי שאמר שהצילומים של עצי הזית ה''כרותים'' נראים לו כגיזום שגרתי הנעשה לעתים מזומנות, ועל כך הגיב אחד מעורכי הפורום המגדיר את עצמו כבעל ''ראש פתוח'' שאיך זה ש''ראש השב''כ איננו יודע את העובדה הזאת'' (מאחר וחסר לו הידע להתמודד עם בעל המקצוע, הוא העדיף להסתתר מאחורי הלוקש שהאכיל אותו ראש השב''כ). הגיע הזמן להכיר בכך שכמו שמקובלת ההנחה שכל אדם הוא בחזקת חף מפשע עד שהוכחה אשמתו, כל ידיעה בתקשורת בגנות המתנחלים היא בחזקת שקר עד שהוכחה נכונותה. הוכחת הנכונות תתקבל רק מטעם עדים מהימנים - לא מישמישים, לא ספירואים, לא שקרנויים ולא כל פוסק שפתיים שמאלני אחר. | |||
_new_ |
למה הסיפור הזה כל כך מפליא אותך? | |||
|
|||
הדבר ה1מצער הוא שגופים כמו המשטרה , הפרקליטות , השבכ ,צהל ואפילו הנהלת בתי המשפט מרשים לעצמם להצהיר הוצהרות שקריות . קשה לי להבין איך הגענו למצב כזה . | |||
_new_ |
למה הסיפור הזה כל כך מפליא אותך? | |||
|
|||
אם ''דר שטירמר'' היה מתפרסם היום בישראל, הוא היה זוכה להגנת החוק. האם יש מי שמסוגל להסביר לי, הסבר אמיתי ולא שמאלני. מה ההבדל בין עלילות הדם של ''דר שטירמר'', לעלילות הדם נגד יהודים, המופצות בישראל (חוץ מהשפה)? תזכורת: עורך ''דר שטירמר'' נידון למוות במשפטי נירנברג. | |||
_new_ |
תרבות השקר של בר-ניר | |||
|
|||
כמו שעשה במקרה אחר אחד לפחות בר-ניר מציג כאילו ציטוט. מאחר והוא עושה זאת במודע הרי שאי-אפשר לסמוך על דבריו (עדותו פסולה): 1. באותו הדיון הצגתי 5 שאלות לאותו החקלאי (תגובה 73249), ולחלקן הוא נתן תשובות ולחלקן לא. בא בר-ניר, שלא מבין כלום בנושא של גידול זיתים וטען משהו ביחס לראש השב''כ. התגובה שלי היתה: ''בנתיים עד שיוכח אחרת הסחורה של ראש השב''כ יותר מקובלת עלי מהסחורה שלך'' (תגובה 73386). 2. בנתיים, כפי שאני נוהג לעשות, בדקתי עם מספר בעלי מקצוע מוכרים גם את נושא הגידוד. ברור ביותר שזה לא גיזום שגרתי, וגם אותו חקלאי (יואל קרסנטי) לא טען כך. | |||
_new_ |
אינני יודע לגבי המקרה הספציפי הזה | |||
|
|||
אבל המשטרה תיעדה 2400 עצי זית כרותים בשלוש השנים האחרונות, שנעקרו כנראה בידי מתנחלים. מועצת י''ש גינתה בחריפות את הכריתה. דרך אגב היתה ירידה ניכרת במספרים בשנת 2005 | |||
_new_ |
אינני יודע לגבי המקרה הספציפי הזה | |||
|
|||
אי אפשר לסמוך על דיווחי המשטרה . תרבות השקר , הכזב , הרמיה , הרשע והשנאה משולבים עמוק במשטרה ובמערכת האכיפה הישראלית . | |||
_new_ |
תגיד את האמת | |||
|
|||
''ברחל ביתך הקטנה'', על מי כן אפשר לסמוך? מי נקי מ''תרבות השקר, הכזב, הרמיה, הרשע והשנאה? אצל מי באמת השילוב הזה לא קיים? | |||
_new_ |
תגיד את האמת | |||
|
|||
לעתים אני מהרהר מדוע התדרדרה מדינת ישראל לבור תחתיות זה . זו עבודה קשה של מאה שנות ציונות וחמישים שנות עצמאות . כאשר אי אפשר לסמוך על אף מקור מידע יש צורך בהצלבות רבות ממקורות מידע שונים וכן להזריק למערכת פיסות מידע מעין פגמים מבוקרים כמו בתעשיה ולעקוב אחרי התגובות . זו עבודה רבה ומייגעת . השאלה מדוע לעמול כל כך קשה אם לא מעונינים לתקן את המעוות . אני מתרשם שרבים ממעצבי המדיניות מעונינים בקלקולים כולל השופטים , היועץ המשפטי לממשלה , הפרקליטות , צמרת המשטרה , שרים , חברי כנסת וכו'. | |||
_new_ |
בקיצור אין לך תשובה | |||
|
|||
בשביל מה להציג תשובה אם אפשר לחזור על הטענות הקודמות. במידה מסויימת צורת התשובה שלך מעלה חשש שגם אתה אינך משוחרר מ''השילוב.....'' | |||
_new_ |
בקיצור אין לך תשובה | |||
|
|||
כל התיחסות שלי כוללת מידע והארה נוספים לכן יש בה ענין . | |||
_new_ |
העיקר חסר | |||
|
|||
נשאלת שאלה ועליה לא ענית. עכשיו גם ברור שזה לא מעניין אותך. | |||
_new_ |
העיקר חסר | |||
|
|||
לאף אחד אין תשובה. אפילו לא לצבא ולשב''כ. אז למה להאשים את המתנחלים במעשה? כי זה נוח? זה עוקץ בקצות האצבעות? זה מביא יתרון פוליטי? העליהום שנעשה עליהם מכמה פוליטיקאים עד למטה לתקשורתנים מסויימים גובלת בהוצאת דיבה. כל עוד אין הוכחה ברורה למי עשה, היכן ומתי ולכל מקרה לגופו, אין להאשים קהילות שלמות בדבר. גל לא במטרה לנגח פוליטית. | |||
_new_ |
אינני יודע לגבי המקרה הספציפי הזה | |||
|
|||
''עצי זית כרותים שנעקרו'' משהו לא מסתדר לי בחלק זה של המשפט. האם הם תיעדו עצי זית שנעקרו או עצי זית כרותים? זאת משום שהכרותים הם מגודדים. איך זה שלא תפסו עד היום אפילו עוקר זיתים אחד? שלום עכשיו לא מצלמת עוקרי זיתים? | |||
_new_ |
זה שלא תפסו, אומר משהו | |||
|
|||
יחד עם זאת קשה לדעת אם מדובר בעצימת עין של אוכפי החוק או בחוסר הצלחה. אם מישהו היה מצלם ''הם'' גם היו נתפסים. לא? | |||
_new_ |
זה שלא תפסו, אומר משהו | |||
|
|||
מסכים אתך לחלוטין. אני מנסה להסתכל גם על הצד הנחשד. מאותו צד אני שומע שהם חיים עם החיילים. (זו גם התלונה כנגדם - שאנחנו מבזבזים כל כך הרבה כוחות לשמירה על המתנחלים). הרושם שלי הוא שאין המתנחלים יכולים לחמוק מעיני כולם, דהיינו, משטרה, צבא, אטקס, וצלמי שלום עכשיו. אז איך לא תפסו אף כורת זיתים? בשנה שעברה היו כמה שריפות על הכרמל. חלקם היו מעשי הצתה. המציתים לא נתפסו אך למרות שכוחות ביטחון, צלמים ושוטרים אינם משוטטים שם דיווחו כמה אנשים שראו את הפירומן הבלתי נתפס. כאן יש רק חשד שזה מעשה המתנחלים. אינני מכיר מתנחלים עוקרי עצים ולעומת זאת אני מכיר כמה וכמה אחרים שעקירת ושריפת עצים הם עיסוקם המקצועי. | |||
_new_ |
בכל זאת צריך להיזהר | |||
|
|||
זה שאינני מכיר לא אומר שאין וגם לא אומר שיש. | |||
_new_ |
בכל זאת צריך להיזהר | |||
|
|||
בודאי. מנקודת השקפה זו הואל נא להביט היטב בנעשה. מי עקר עצים ושרף יערות בארץ אתה יודע היטב. מי הגיע לאותם שטחים כדי לנטוע ולבנות אתה גם יודע. מי אינו מעונין שיטעו ויבנו? אני מכיר כמה שמאוד לא מעונינים. יש להם שמות נהדרים: גוש שלום. שלום עכשיו. מר''ץ. גוש שלום לא הקים ישוב אחד בארץ ישראל ולא בנה קיר אחד. שלום עכשיו דורשת להרוס את מה שכבר נבנה. ואלה מושיטים אצבע כלפי מי שבא לבנות ולנטוע ומאשימים אותו בעקירה. צר לי, מר סיון אך החשדות שלי אינן נוטות לכוון שלך. | |||
_new_ |
גם לי צר | |||
|
|||
מה עניין שמיטה לכלי מיטה? החשדות על עקירה או חבלה בעצים הן דבר לגיטימי. הזכאות עד של מי שעוד לא הואשם עומדת גם היא חזק. הדרישה להרוס מה שנבנה בצורה לא חוקית גם היא לגיטימית. אני גם מכיר כמה שהגיעו לאותם שטחים כדי למנוע מאחרים .... | |||
_new_ |
גם לי צר | |||
|
|||
ידידי המנוח אליהו סלונים ז''ל אמר: ''מה ענין שמיטה לתשמיש המיטה''. על הלגיטימיות של הדרישה להרוס מבנים בלתי חוקיים אין עוררין. אך מי שדורש ודורש ומעלה חרס שבור בידו עלול גם לעשות מעשה שיחזק את דרישתו. להזמין עתונאים ולזעוק מרה על כריתת עצים למשל, או להפיץ שמועות כאלה, או לקרוא למשטרה ולדרוש ממנה לתעד 2400 עצים גזומים. או אולי לכרות כמה עצים חלולים ואכולי תולעים בעזרת הכפריים ואחרי כן לזעוק מרה. שהרי המטרה היא לסלק את המתנחל. המתנחל בא לנטוע עוד עצים ואת זה עליו למנוע. אבל כל אלה ספקולציות חסרי שחר שהרי איש לא נתפס למרות התצפיות והצילומים וההשגחה והחיילים והשוטרים. אגב, לפני כשלושים וחמש שנה גזמתי עצי זית בנחל סורק בתוך שמורת טבע ובהדרכתו של המפקח על השמורה. עבדתי עם קבוצה של ערבים מבית לחם שעשו מלאכה קשה ומדי ערב העמיסו את הענפים הכרותים על משאית שלהם והביאו הכל לבית לחם. העץ שהביאו נועד לייצור מזכרות בבית המלאכה שלהם והם אף היו מוכנים לשלם תמורתו אחר כל העמל שהשקיעו. הרשות שמחה על הגיזום שהחיה את הזיתים הנוטים למות והם שמחו על חומר הגלם הזול. | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
חלק ניכר מהמעורבים בפרשת עצי הזית כולל מועצת יש''ע עשו ויעשו מעשים כדי שיחזק את הסיכוי שדרישתם תתקבל. למרות כל שנאמר כאן ובמקומות אחרים אני חושש שיש בסיפור הזה גם עקירת זדון. מכאן הבעיה שלי כי אני צד בעניין. | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
עקירת זדון ראשונה שבימינו מעטים יודעים עליה היתה עקירת עץ ברוש במוצא. העץ ניטע ע''י בנימין זאב הרצל שקרא לו ארז. הוא נעקר במאורעות 1929. כיום יש במוצא עילית בית מרגוע בשם ארזה על שם הארז הכרות. המתנחלים לא עקרו אותו. | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
אתה בדרך לכתוב מאמר על ההיסטוריה שלנו? אם כן נשמח מאד לקרוא. כחלק מהדיון כאן הוא לא ממש רלוונטי.... | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
החלק הלא רלוונטי הוא זהותו העלומה של כורת העצים | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
אתה בצד הלוא נכון אינך אוביקטיבי בדעותך זאת כולנו יודעים | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
_new_ |
אין הנחתום מעיד על עיסתו | |||
|
|||
אגב,מסקרן אותו מהם ר''ת ''לק''י'' שאתה משתמש ומדוע? | |||
_new_ |
לק''י | |||
|
|||
לק''י לק''י זה ראשי תיבות של - לישועתך קויתי י''י. כך נוהגים התימנים לכתוב ואני שהתחנכתי אצל תימנים כך אני כותב. ובכלל באמת צריך ישועה. וסתם כהערה - לא רחוק מהבית שלי יש מטע זיתים. המטע נמצא בתוך הגדרות של הישוב עפרה. השנה זו השנה השניה שבה מאפשרים לערבים למסוק את הזיתים הללו. בשנה הקודמת המסיקה נעשתה תחת השגחה של כיתת הכוננות של עפרה. השנה המסיקה נעשתה תחת השגחה של הצבא. אני מתנגד לזה כי זו סכנה בטחונית - לקראת השנה הבאה אני מתכוין להגיש התנגדות למסיקה הזו. המענין הוא שלפני שלוש שנים הערבים הגישו תלונה למשטרה שכרתו להם עצים שם - דבר שכמובן לא היה ולא נברא. וזה ניתן לבדיקה בשטח ששום עץ לא נכרת. צריך לציין שלפני שנבנתה הגדר הערבים מעולם לא התענינו במטע הזה שהם טענים שהוא שלהם - כלומר כל המסיקה הזו היא פוליטית בלבד ומטרתה להקשות על הצבא ועל היהודים. אליצור | |||
_new_ |
לק''י | |||
|
|||
תודה על הארה. ביחס לזיתים לא הבנתי 2 דברים: א. אם עצי הזיתים הם בתוך גדרות עפרה,מדוע הערבים מסיקים אותם? ב.מדוע השמירה? למיטב ידיעתי,כל הבתים בהתנחלויות נבנו ע''י פועלים ערביים,האם גם אז זה היה תחת שמירה? | |||
_new_ |
לק''י | |||
|
|||
לק''י המטע הזה הוא בבעלות ערבית - לפחות זו הטענה. למרות שלא בדקתי את מסמכי הבעלות שאפילו הם קיימים הם עלולים להיות מפוברקים בסבירות די גבוהה. מסיבה זו ניתן להם למסוק את הזיתים שאולי הם שלהם. חלק מהבתים בזמנו באמת נבנו על ידי פועלים ערביים. אבל לפני שנים רבות נקבעה תקנה בעפרה (ובעוד ישובים) שפועלים ערביים לא יכנסו לישובים ובודאי לא יבנו בתים. לצערינו התברר שתקנה זו לא תעמוד במבחן בג''ץ - לפיכך מי שמעונין להעסיק פועלים ערביים חייב גם להעסיק שומרים על חשבונו. על השומרים ללוות את הפועלים פנימה והחוצה לשמור עליהם כל הזמן כל זמן שהותם בעפרה ולא לאפשר להם לנוע בישוב ללא שמירה. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אני מודה שהמאמר מעורר מחשבה! | |||
|
|||
קראתי בעיון את כל החומר בקישור ואני שואל: אם מחקרו של ויסולי כה נכון ואמיתי, היכן הוא היה במשך 3 שנים מאז הפרשה, היכן הוא היה ולמה לא שמענו עליו? | |||
_new_ |
אליצור, אני מודה שהמאמר מעורר מחשבה! | |||
|
|||
לק''י וסולי בדק את המטע שנה לאחר העקירה כביכול ושנה נוספת אחר כך. הרי רק לאחר שנה ניתן לראות ולבדוק מה היה בשנה הקודמת. הבדיקה החוזרת מוכיחה שכל הסיפור היה כלאם פאדי - מן הראוי היה שמי שאחראים לכך שלערבי שולמו פיצויים יחזירו את הכסף מכיסם בחזרה למדינה. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אני מודה שהמאמר מעורר מחשבה! | |||
|
|||
למר אשכנזי למבקר המדינה תקציב של למעלה מ-200 מיליון שקל לשנה .הוא מעסיק פוקציונרים המתוגמלים בהיקף של 50000 שקל ומעלה לחודש ולמרות זאת לוקח לו לעיתים שנים לחקור ארועים שונים . ויסולי עובד בהתנדבות וכנגד מערכת אנטישמית שקרית המגובה עי מערכת משפטית מושחתת . | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |