|
זיכויו של אנס | |||||
טל רבינוביץ' (שבת, 01/10/2005 שעה 10:36) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כרגיל | |||
|
|||
במאמר הזה,כמו במאמרים קודמים, את פופוליסטית ושיטחית . אם מתוך בורות או מתוך רצון לתת ''צבע'' למאמריך. הנוהל הוא אבן יסוד לניהול סדיר של חיינו. בבית המשפט,במשרד,בבית הספר וכו וכו. אחד הבסיסים המשפטיים הוא כי בית המשפט פוסק לפי מה שהובא בפניו.כמו כן בית המשפט מעניש על רשלנות ואי-כבוד, בין של התובע ובין של הנתבע. נקודת המוצא הראשית היא כי הנאשם ז כ א י עד שהוכחה אשמתו על ידי ב י ת ה מ ש פ ט. ולכן קבע המחוקק סייגים לתקיפותן שח עדויות.ואם מסיבה זו או אחרת ''הנאשם'' מרויח מכך או ''הזכאי''מפסיד מכך,זה מקומם אך זה ה''משחק'' הדמוקרטי וצריך לשחק אך ורק על פיו ולא לפי אמוציות אישיות שלך או של אחרים לצדק והגינות. אני קורא בקביעות את מאמריך ותמיד מקומם אותי החד-צדדיות שלך שאין לה ביסוס מלבד דעתך האישית בענין. שנה טובה | |||
_new_ |
האם, אם אתה היית זה שניפגע | |||
|
|||
מ''נוהל לקוי'', היית נוקט באותה לשון? לצורך ההשוואה, כאן היו מיקרים של אנשים שהוצאו להורג מפני שהיה ''פגם נוהלי'' בתהליך העירעור שהם הגישו. מאחר ולא התקיים דיון חוזר אי אפשר לדעת כמה מהם היו חפים מפשע, אבל יש סיכוי מאוד גבוה שהיו כאלה. זה באמת ''מישחק''. לכנות זאת ''מישחק דמוקרטי'', זה קצת מוגזם. המשמעות היחידה של דבריך היא שכל קשר בין ''חוק'' לבין ''צדק'' הוא מיקרי לחלוטין, כי הפרוצדורה היא מעל לכל. למיקרא תשובתך אינני יכול שלא להיזכר בביטוי הנפוץ בגרמניה Ordnung must sein (סדר חייב להיות). זו בדיוק אותה מנטליות. | |||
_new_ |
אז מה אתה מציע? | |||
|
|||
אתה מסביר יפה מאד מה לא בסדר בשלטון העניין הנוהלי. האם יש לך הסבר או עמדה מה כן? איך צריך שופט לבחור בין ענייני הנוהל לבין האמת העובדתי? האם הנוהל כלל לא חשוב? | |||
_new_ |
יש לשופטים דרך ל''עקוף'' נהלים | |||
|
|||
ממקרים ששמענו עליהם, השופט היה חייב להרשיע אדם על אף שהאי צדק זועק לשמיים, ובגזר הדין הוא נותן קנס של שקל אחד, ובכך מביע את דעתו מבלי לעבור על הנהלים. במקרה הנידון, הנוהל לא מנע הרשעה הוא רק הוריד סעיפים או הקל בסעיפים, אך השופט יכול להחמיר בענשים של הסעיפים שהוכחו, ובכך להפחית את השפעת הנוהל על הצדק. אני מאמין ששופט יכול למצוא את הדרך כדי להפחית את השפעת הנהלים על עשיית הצדק. | |||
_new_ |
מה שאני מצפה זה ששופט בשר ודם | |||
|
|||
יפעיל שיקול דעת. שופט עומד לא פעם בפני החלטות קשות שמחייבות אותו להפעיל שיקול דעת (למשל למי להאמין במיקרה של עדויות סותרות). אין שום סיבה שהוא לא יפעיל את שיקול הדעת במיקרים של נהלים קשוחים. בשביל זה הוא שופט. בישראל למזלנו אין עונש מוות, ולכן שופטים בישראל אינם מסתכנים בעמידה בפני הבעיה המצפונית של חפים מפשע שהוצאו להורג רק בגלל שעדויות מהן התברר שהם היו חפים מפשע לא הוגשו במועד. אבל מה עם שנות הסבל והמאסר מהן סבל עמוס ברנס? תנסה לשים את עצמך במצבו של אדם שנידון למאסר עולם, ואיננו יכול לצאת לחופשי רק מפני שבית הדין סרב לקבל עדות שיכלה להוכיח את זכאותו, בגלל שהוגשה באיחור בשל רשלנות של עורך הדין שלו או בשל תכסיסי השהיה של התביעה. זה נשמע יפה לאמר שבתי המישפט נועדו לאכוף את החוק ולא לדאוג לצדק. אבל בחיים זה לא כך, ומי שמיישם את זה בדבקות של ''ייקוב הדין את ההר'' איננו פחות גרוע מהפושעים אותם הוא דן. | |||
_new_ |
ישראל, הרבה תודה ושנה טובה | |||
|
|||
_new_ |
הייתי מוסיף שאולי עדיף | |||
|
|||
להשתמש בביטוי הגרמני כאשר במקום must לאמר müssen אבל כעקרון אני מכיר אישית אדם שאשה שרצתה לחסל אתו חשבון עסקי העלילה עליו שאנס את בתה בת ה-6. למזלו התברר בבית המשפט כי בתאריך שנקבה כתאריך האונס שכב בבית החולים . אולם מאותו יום בכל אונס שארע באיזור הצפון הוא היה חשוד מידי (בדוקאי) (כולל ברצח רחל הלר בשנות השבעים . האיש היה אדם פשוט ניצול טרבלינקה וחסר יכולת ורבאלית להגן על עצמו בקושי ידע לדבר בעברית. רק התערבותו של קצין משטרה בדימוס (ניצב בודינגר) אביו של מפקד חיל האויר בעבר, הבהירה כי מדובר בסוג של בינגו משטרתי והפיכת אדם תמים וחף מפשע לפושע מין. | |||
_new_ |
האם, אם אתה היית זה שניפגע | |||
|
|||
א.נפגעתי מנוהל לקוי,חשתי רע מאוד(לא במובן הבריאותי)ואף הכנתי תלונה.להפתעתי קראתי באותו שבוע בעיתון כי השופט ננזף על-ידי(ידידך) ברק,והחלטתי להניח לענין. ב.ידוע לכל אדם הקרוב לבית המשפט כי בבית המשפט שולט החוק ולא הצדק כך בישראל וכך בכל העולם ההמערבי. ג. הגברת מתרעמת כי בית המשפט פועל לפי הנוהל,וכי לפי מה היא חשבה שהוא צריך לפעול? ד.דמה לעצמך את חייך אילו הנוהל (בכל התחומים)היה מתבטל.או אילו היו מבטלים את הסדר בחיים,הרי היינו חוזרים למצב שבו כל דאלים גבר! ה. למרות שאין לי כל קשר לגרמניה,איני נעלב מהשואתך,כבר הבעתי לא אחד את דעתי על כתיבתך. | |||
_new_ |
אגלה לך סוד | |||
|
|||
דעתך לא כל כך מעניינת אותי. מהגישה שלך, לפיה הפרוצדורה היא מעל הכל, ההשוואה שעשיתי בהחלט מתבקשת. וודאי שיש להתחשב בנוהל. לשם כך עשו אותו. אבל חוקים ונוהלים נועדו ''למען יחיו בהם''. לשיטתך אין כלל צורך בשופטים. אפשר לקחת רובוטים, לתכנת אותם לפעול לפי נוהלים, ולאף אחד לא תהיינה יותר טענות. משופט בשר ודם ניתן לצפות שיפעיל שיקול דעת. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, והדבר היחיד שהוא יודע זה לקרוא וליישם כלשונם את מה שכתוב בקובץ התקנות והנוהלים, אז אין לו שום יתרון עלי או עליך. כל אחד שעבר בהצלחה בחינה בהבנת הנקרא יוכל להיות שופט. | |||
_new_ |
אגלה לך סוד | |||
|
|||
אני שמח שגילית לי את סודך,קצת אינטימיות לא מזיקה. אתה משתדל לא להבין את כוונותיי, זה בסדר, עכשיו שיש לנו סוד משותף אני מוותר על הסברים נוספים. | |||
_new_ |
אני חושש שהעובדה שהנאשם נולד במקרה | |||
|
|||
עם ציוד רביה גברי הופך אותו לאשם אולטימטיבי. | |||
_new_ |
אני חושש שהעובדה שהנאשם נולד במקרה | |||
|
|||
קראתי אי אלו הכרעות דין , פסקי דין והתרשמתי שהחינוך אותו מקבלים עורכי דין ובעקבותם השופטים שהשכלתם היא משפטית גורם להם אובדן חוש הצדק . אשיות המשפט הם אמת וצדק אבל מה שקורה בבית המשפט שמסתתרים מאורי החוק ומתעלמים מהאמת והצדק. מה אני מציע ? להעניש את הפרקליט האשם ואולי גם את השופט הרשלן . אגב , ביהדות שופט אשר טעה בשפיטה עלול להתבע לדין ולהענש . | |||
_new_ |
יש מידה של צדק בדבריך, לוי | |||
|
|||
אם מהנדס שטעה עומד לדין; אם רופא שטעה עומד לדין; אם סתם ''אזרח קטן'' שטעה עומד לדין אז ודאי ששופט אשר פישל (טעה) צריך לעמוד לדין. | |||
_new_ |
אבל זה לא עובד | |||
|
|||
להלכה ניתן לתבוע עו''ד על רשלנות מיקצועית, אבל הדיון מתקיים בבי''ד פנימי של לישכת עורכי הדין. לאזרח מן השורה אין גישה ישירה לשם, והדיון כולו מתקיים בדלתיים סגורות, כך שאף אחד לא יודע מה מתרחש שם. שופטים נהנים מחסינות כמעט מוחלטת בפני תביעות כל שהן. אפילו כששופט נתפס ''על חם'', כפי שקרה לאחרונה עם השופטת הילה כהן, הוא מקבל במיקרה הטוב ''נזיפה'', גם כאשר מדובר בפשע שאזרח מן השורה היה מקבל עבורו מאסר בפועל. | |||
_new_ |
אבל זה לא עובד | |||
|
|||
המקרה של הילה כהן נראה לי מדהים . נראה לי שאם יו''ר ועדה בארגון שאני מביר היה מפברק דוח של ישיבה שלא היתה ולא נבראה הוא לא היה יותר יו''ר ולא היה יכול להשרד במערכת . מה שמדהים אותי עוד יותר , ששני שופטים עליונים פסקו שהיא יכולה להמשיך להיות שופטת . אני הייתי מדיח את שני המושחתים האלה מכס המשפט . | |||
_new_ |
ישראל ולוי, יש לי שאלה עבורכם | |||
|
|||
להלן, מה שנכתב בפורום על פרשת השופטת הילה כהן: ''כזכור הגיעה השופטת כהן באיחור לאולם המשפט. הנאשמים שחיכו לה נואשו וכתבו פתקים לשופטת בהם הודיעו כי היו, המתינו, הלכו וביקשו דחייה למועד אחר. מה בסך הכל עשתה הילה כהן? היא לא עיוותה דין, לא היטתה משפט, נענתה לכל הבקשות וקבעה מועד שמיעה חדש. כל חטאה, ששיפצה מעט את ההליך הפרוצדורלי הזה של קדם משפט, והציגה אותו כאילו נשמעו הבקשות בפניה. לכנות זאת כ''זיוף פרוטוקולים'' הוא מוגזם. מה עוד, וכל מי שהתדיין בבית משפט, כמו כותב שורות אלו, יודע כי שופטים משנים, ומשפצים פרוטוקולים, לאו דווקא בהליך הקצר של קדם משפט, אלא תוך כדי שמיעת התיק עצמו'' (דיון 3121). המשמעות של הדברים היא שהיא בסך הכל ''שיפצה הליך פרוצדורלי''. האין זה התיאור הזה דומה לטענה שהובעה כאן בפתיל, בקשר לאונס, שמשפט צדק יותר חשוב מהנוהל....? | |||
_new_ |
דויד - אתה רציני? | |||
|
|||
המשמעות של הדברים היא שהיא בסך הכל ''שיפצה הליך פרוצדורלי''. כך אתה רואה את זה? תקרא שוב את הדיווח על פסק הדין שהרשיע אותה - זה מפורט גם ב''מעריב'' וגם ב''ידיעות אחרונות'' בהודעות אותן ציטטתי במאמר המקורי על הנושא. נאמר שם במפורש שהיא כתבה (קרי פיברקה) פרוטוקולים על 14 (!) דיונים שכלל לא התקיימו. יש שרואים בזה ''פגם פרוצדורלי'' בלבד (עיין בדבריו של ספירו למשל). יש מרחק גדול מאוד בין עריכה, סיגנון, שינוי או כתיבת פרוטוקול של דיון על סמך תקציר או הערות ששורבטו במהלך הדיון, לבין כתיבת פרוטוקול של דיון שלא היה ולא נברא. לעניות דעתי זה זיוף במלוא מובן המילה. אזרח מן השורה לו נהג כך היה נידון למאסר בפועל גם אם המספר היה 1 ולא 14! | |||
_new_ |
צודק לחלוטין | |||
|
|||
זה שבשטח פועלים פושעים גדולים יותר לא עושה את הפושע הקטן יותר לזכאי. לדעתי יש להדיחה! | |||
_new_ |
מדוע אינך עונה על השאלה כמות שהיא? | |||
|
|||
התשובה שלך אולי טובה אבל לא מתייחסת לשאה שלי ולכן מיותרת. הציטוט שהצגתי אומר שמדובר בדיונים שלא התקיימו אבל מוסיף עובדה מהותית מדוע שופצו או נכתבו הפרוטוקולים למרות שהדיונים לא התקיימו. למיטב זכרוני, עובדה מהותית זאת לא נזכרה במאמרים מהעיתונים שהזכרת. אלו הסיבות לשאלה שלי אבל אתה בוחר להתווכח עם הסיבות לשאלה במקום לענות על השאלה עצמה. חבל, זה כאילו לא ממש קראת את השאלה ונשמע כאילו אתה הוא הלא רציני........... | |||
_new_ |
מקור הציטוט שלך דויד, הוא גדעון ספירו | |||
|
|||
ולא מה שהתרחש בפועל. אין שום סיבה שבעולם שיכולה להצדיק כתיבת פרוטוקולים של דיונים שלא התקיימו, ולראות בזה ''פגם פרוצדורלי'' גרידא. לספירו שחי בעולם השקר, וכל הוויתו היא כתיבה והפצה של בדיות ושקרים, יש סיבות טובות להצדיק את התנהגותה של השופטת (בסה''כ הוא ממציא אליבי להתנהגותו הנלוזה). מדוע אתה מוצא לנכון להסתמך עליו, תמהני. | |||
_new_ |
זה לא משנה | |||
|
|||
אבין אם לא תרצה לענות על שאלה שניסחתי. אבל אינני מבין מה סיבה מצאת לך לנסות ולפסול את השאלה שלי. הרי השאלה הזאת שייכת לנושא המאמר ולנושא הדיון שהתפתח. השאלה שלי נשארת רלוונטית. זה בכלל לא משנה מה המקור לציטוט, אבל השאלה שלי עוסקת בהבנת הבחירה בין הקפדה על הנוהל לבין הצדק. | |||
_new_ |
זאת לא שאלה של הבחנה | |||
|
|||
בין נוהל לצדק. זיוף איננו ''נוהל'' ולכן איננו יכול להיות מוצג כאלטרנטיבה קבילה. המקור לציטוט משנה מאוד אם הוא לא אמין. ההנחה שלך שמדובר ב''פגם נוהלי'' אין לה בסיס, ולכן הבחירה במקרה דנן איננה בין ''הקפדה על הנוהל לבין הצדק'' אלא בין זיוף לבין צדק. אם אתה רוצה לטעון שלמען הצדק מותר לזייף אני מוכן להתווכח אתך, אבל תואיל לקרוא לילד בשמו, ואל תסתתר מאחורי ''פגם נוהלי'' או ''הקפדה על הנוהל''. | |||
_new_ |
מתי תיתן לאסימון לרדת | |||
|
|||
השאלה שלי לא עוסקת בשופטת מסויימת ולא בדיון על עובדות ''אמת''. מדוע אתה מבזבז זמן בויכוח על העובדות בדיון אחר לגמרי שכבר נגמר מזמן? אל תהיה קשה, פשוט תתיחס לשאלה כשאלה היפוטטית: נניח ששופט מאחר לדיון ובוחר בדרך הזאת לקבוע דיון למועד חדש. הוא מציג סיכום של החלטה שקיבל כאילו היא התקבלה בדיון בפניו כדי לתקן חלק מנזקי האיחור עבור המתדיינים. האם הוא פגע ב''צדק'' של המתדיינים כאשר גם כתב זאת על מסמך רשמי?. תזכור שהעובדות החשובות לגבי השאלה הן לא: 1. שם השופט, 2. התאריך של המעשה, 3. אם זה קרה באמת או לא, 4. מה צריך לעשות לשופט, 5. אם זה זיוף או לא. שוב, השאלה שלי היא: האם הנוהל ''המיוחד'' הזה פגע בצדק של אותם מתדיינים? | |||
_new_ |
עידכון: מי מאיתנו צריך לאכול את הכובע? | |||
|
|||
1. בתאריך 3.10.2005, גדעון ספירו כתב: ''כזכור הגיעה השופטת כהן באיחור לאולם המשפט. הנאשמים שחיכו לה נואשו וכתבו פתקים לשופטת בהם הודיעו כי היו, המתינו, הלכו וביקשו דחייה למועד אחר. מה בסך הכל עשתה הילה כהן? היא לא עיוותה דין, לא היטתה משפט, נענתה לכל הבקשות וקבעה מועד שמיעה חדש. כל חטאה, ששיפצה מעט את ההליך הפרוצדורלי הזה של קדם משפט, והציגה אותו כאילו נשמעו הבקשות בפניה. לכנות זאת כ''זיוף פרוטוקולים'' הוא מוגזם. מה עוד, וכל מי שהתדיין בבית משפט, כמו כותב שורות אלו, יודע כי שופטים משנים, ומשפצים פרוטוקולים, לאו דווקא בהליך הקצר של קדם משפט, אלא תוך כדי שמיעת התיק עצמו'' (דיון 3121). אני לתומי שאלתי (לא ציטוט מדוייק) האם אין כאן כיפוף הנוהל למען הצדק? התשובות שקיבלתי עד עתה פיקפקו באמינות דבריו של ספירו, שזה לא המקרה, ושזיוף פרוטוקולים זה לא עיוות פרוצדורלי ועוד. אף תשובה לא ענתה על השאלה ממש. חבל. 2. היום מצאתי מישהו תשובה לשאלתי אצל עיתנואי ועו''ד, מבלי שפניתי אליו. בתאריך 30.9.2005 כתב בן-דרור ימיני: ''יורשה לי לחלוק על דעת עמיתיי. קראתי את הכרעת הדין, גזר הדין והפרוטוקולים, בעניינה של השופטת הילה כהן. מסקנתי הפוכה. דווקא חשין צדק. ובכלל, כל עורך דין יודע שלא מדובר ממש ב''זיופים'' אלא בהליך של העברת בקשות לפרוטוקול קבוע של בית המשפט. לא בסדר, אבל אין צורך להיסחף'' (הרעים עלולים לנצחhttp://www.nrg.co.il/online/1/ART/991/039.html). -------- אני מודה שבדיון המקורי, ובמקומות אחרים, הבעתי את דעתי, מבלי לקרוא את הכרעת הדין, פסק הדין והפרוטוקולים נשוא טענת הזיוף. גם רבים אחרים מהמשתתפים לא קראו את החומר המקורי (הכרעת הדין, פסק הדין, והפרוטוקולים) אבל הזדרזו להביע עמדה נחרצת על השופטת הילה. לדעתי כל אלו שהסתמכו על מאמרים בעיתונות על מה שהיה ... צריכים להוריד את הכובע ולנגוס (לאות אזהרה) בו חזק ואפילו ללעוס. | |||
_new_ |
הנוהל והצדק | |||
|
|||
הצדק חשוב יותר מהנוהל,אך ללא נוהל אין צדק. אני עצמי נוכחתי בשימוע משפטי(קדם משפט)שהשופט בסוף הדיון הכתיב לקלדנית פרוטוקול. דומה אך לא מדויק.אף אחד לא העיר לו. זה נוהג (כנראה) מקובל,ולמעשה השופטת טוענת כי בכל מקרה (עם נוכחות הצדדים או בלעדיהם )זו היתה אמורה להיות תוצאת הדיון. אך ההבדל בין שני המקרים דומה להבדל בין דיבורים על רצח לבין רצח. מה שהשופטת עשתה זה זיוף. ניתן להקל או להחמיר,אך זה זיוף והיא הכתימה את תדמית השופטים בעיני הציבור במידה בלתי נסלחת,לכן מקומה מחוץ לכותלי בית המשפט באופן הגורף ביותר. גם השופט חשין כשל ובגלל שהוא בשלהי כהונתו יסחל לו. | |||
_new_ |
למה הכובע עף לגובה? | |||
|
|||
דויד, אנא ראה את תשובתי לטעוניך בפתיל של ''די לחכימא ברמיזא''. | |||
_new_ |
דויד, אם באמת כל מה שהשופט עשה | |||
|
|||
היה לקבוע מועד לדיון חדש בגלל שהוא אחר והדיון לא התקיים במועד בשל אחורו, לא הייתי מתווכח אתך, ובהחלט הייתי מקבל את עמדתך שזה עניין לא מהותי ושאין כאן פגיעה בצדק. אבל ברגע שהשופט טוען שהדיון התקיים בשעה שהוא לא התקיים וממציא פרוטוקול לחיזוק טענתו השקרית, זה כבר סיפור אחר לחלוטין. זה זיוף במלוא המשמעות של המילה. לפי התאור שהתפרסם בעיתונות היו ארועים בהתנהגותה של השופטת כהן שמתאימים לתרחיש שאתה מביא כאן. אבל היו לעומת זאת מיקרים (14!) בהם היא כתבה פרוטוקולים שהיו פרי דימיונה היוצר על דיונים שלא היו ולא נבראו, ואלה המקרים שהיו בסיס להרשעה. לשים את כל המקרים האלה באותה קלחת נוגד כל היגיון בריא. | |||
_new_ |
ציפיות משופטים | |||
|
|||
מכיוון שבשופטים עסקינן - הייתי שופטת אותם לחומרה ולכן גם הרבה איחורים לדיונים, ללא זיוף פרוטוקולים -לא הייתי מקבלת או מאפשרת. משופט הייתי מצפה שיהיה ללא רבב. נכון, לא ממש מציאותי אבל באופן עקרוני - זו צריכה להיות העמדה וזו הגישה המומלצת מצידי. לא הייתי ''מחפשת'' אותם אבל בהחלט מחמירה כשקלונם התגלה ברבים. האם אני מבית שמאי? כן, במיוחד בהיותי עומדת בפני אלה האמורים לשפוט אותי. לפני יותר משנה פרסמתי מאמר בנושא דרישות משופטים: http://www.nfc.co.il/blog/tal-r/ | |||
_new_ |
סוף סוף, אתה עונה על שאלה פשוטה | |||
|
|||
התשובה שלך נמצאת במשפט הראשון של הודעתך אלא שיש בה טעות. אתה לא התווכחת איתי אלא עם עצמך או מישהו אחר. | |||
_new_ |
עולם השקר? | |||
|
|||
ספירו מביע עמדה כמו בן-דרור ימיני, אבל ספירו מפרט קצת יותר. לכן לא הייתי מעלה כמוך בביטחון, את הטענה על עולם השקר. | |||
_new_ |
אצל ספירו? | |||
|
|||
לשקר זה צורך נפשי כפייתי. כשלא בכוונה יוצא לו דבר אמת מהפה הוא סובל מנדודי שינה. | |||
_new_ |
על צרכים כפייתיים...... | |||
|
|||
כבר ראינו איך אצלך צורך כפייתי גורם לעיוות עובדות, ספקולציות, ולנטיה לסלף את המציאות (במיוחד כאשר אתה עוסק בעמדותיו של ספירו.....). אז ההודעה שלך לא מפתיעה כלל. היא נראית כחלק מהצורך הכפייתי שלך... | |||
_new_ |
הצורך הכפייתי היחיד שלי בכל מה שקשור לספירו | |||
|
|||
זה לאחל לו את אותה ''שנה טובה'' שהוא איחל למדינת ישראל. | |||
_new_ |
הצורך הכפייתי שלך הוגדר בתגובה 67233 .....!! | |||
|
|||
_new_ |
ישראל ולוי, יש לי שאלה עבורכם | |||
|
|||
העדתי כמה פעמים בבתי משפט . מה שנרשם בפרוטוקול לא היה מה שאמרתי התפרצתי והערתי על כך והושתקתי . עברתי חקירה ומתן עדות לשוטר הוא לא רשם בדיוק את השאלה ששאל ולא את התשובה שלי . הערתי על כך והוא לא תיקן . הוא אפילו סרב לרשום את תשובתי כאשר חזרתי על גירסתי . זה לא היה משפט רצח אבל בכל זאת . אני לא מבין איך למי שהוא עולה הרעיון לכתוב מה שהוא שלא נאמר . זה כמו לכתוב בבחינה המוגשת על ידי סטוטנט תשובה לא נכונה ואח''כ להבשיל אותו .לא מקובלת עלי הסלחנות . | |||
_new_ |
סלחנות כלפי מי? | |||
|
|||
_new_ |
סלחנות כלפי מי? | |||
|
|||
כלפי השופטת . | |||
_new_ |
נדמה לי שתשנה את דעתך | |||
|
|||
כדאי שתקרא את הכרעת הדין (http://www.nevo.co.il/Psika_word/elyon/0502461.doc). יתכן שזה ישפיע על דעתך. נדמה לי שהסיפור של השופטת מזכיר את הסיפור שלך. היא עשתה מה שהשופט במקרה שלך לא. | |||
_new_ |
נדמה לי שתשנה את דעתך | |||
|
|||
דעתי היא שמערכת המשפט הישראלית מנוונת ומושחתת . לא יתכן שלב ליבה של המערכת השופטים משקרים ביועין ולהסכים שזו הנורמה . גם אם השקר הוא קטן . | |||
_new_ |
האם קראת את המסמך? | |||
|
|||
_new_ |
אני חושש שהעובדה שהנאשם נולד במקרה | |||
|
|||
אני תמה במה אפשר להרשיע את מי שלא מבצע עבירה? שמא אתה בעל רגשי נחיתות כגבר, או שרודפים אותך רגשום אשם? הבהר. | |||
_new_ |
אני חושש שהעובדה שהנאשם נולד במקרה | |||
|
|||
רוח המאמר הוא שהנאשם אשם- אך שוחרר מסבה לא ענינית. דומה הדבר , לאדם שנעצר סמוך למקום בו בו ארע מקרה רצח ובסמיכות זמנים ובידו תיק ובתיק סכין קצבים . אין ספק שכל שוטר בר דעת שיעצרו יחשוד שהנ''ל עלול להיות קשור לרצח אולם יש סדרה שלימה של בדיקות אותם עליו לעשות כדי להוכיח שהחשוד הוא אכן הרוצח. (יכול להיות שהוא בסך הכל קצב שהולך לחנותו) לגבי האנס, כל גבר עלול להיות חשוד פוטנציאלי לאונס שהרי הוא כבר נושא את כלי הפשע, לכן קבע החוק כללים נוקשים שמטרתם בין היתר להוות משקל נגד להאשמה או לתלונה על אונס שהרי לא כל תלונה על אונס משמעותה אשמה ברורה. והיו כבר מקרים לא מעטים שבהם ההאשמה התבררה כעורכא פרח. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |