|
הקרב והמערכה | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום רביעי, 05/05/2004 שעה 21:59) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מתי ובאלו נסיבות | |||
|
|||
בעשרות מאות ןאולי אלפי מקרים הוציאה ממשלת ישראל או רשויות מקומיות צווי פינוי נגד אנשים קרקעות הופקעו (אמנם בהרבה מקרים של ערבים) לצרכי ביטחון לצרכי בניית תשתיות, כזכור לך במסגרת הסכם השלום עם מצריים פונו מתיישבים רבים על פי חוק מאלי סיני , פתחת רפיח , אופירה די זהב ונביעות. שכחת? זוהי התממות לטעון שאין לממשלה זכות לפנות יישובים או לסגת משטחים, לא רק שזו זכותה אלא לטעמי זוהי אפילו חובתה | |||
_new_ |
היכן נכשלת, היכן נכשלנו ? | |||
|
|||
הבטחת, יותר מפעם אחת במאמר, ''...לברר היכן נכשלנו ולא היכן נכשל הממסד.'' אבל כל המאמר שלך מדבר על מבנה הממסד או איך זה צריך להיות - שום דבר על הכשלון. הבטחת גם לדון איך לתקן - אבל שום דבר על התיקון קצת מוזר. לא? על מה אתה מדבר כאשר אתה אומר בביטחון מוחלט ''גם כאשר מדובר ברמיסת חוקי יסוד שנתקבלו ע''י הכנסת ברגל גסה?'' מדוע לשלטון מותר לשלוח אנשים מזרחה אבל אסור לו לשלוח אותם מערבה? התשובה ברורה; אתה בא מעמדה מאד ברורה מבחינה פוליטית כך שגם התוצאה ידועה מראש. ''לנו ברור כי רעיון העקירה מבטא את השפל הכי עמוק שמערכת שלטונית יכולה להגיע אליו, ולא משנה בכלל אילו ביטויים עוד צפויים לשפל הזה ובאיזו עוצמה.'' ----- אני יכול לשאול שאלות רבות כאלו אבל מקוצר המצע אשאיר לכל אחד לחשוב עליהן ועל התשובות לבדו..... | |||
_new_ |
לא מוכרחים להבין כל דבר וזה בסדר | |||
|
|||
בס''ד. אני מקווה שמי שצריך להבין הבין ומי שלא הבין – אולי הדברים אינם נוגעים אליו ולכן לא הבין. ומי שצריך להבין הבין שלשיטתנו – ייחוס קדושה למדינה ישראל על כל מערכותיה, היא היא הכישלון שלנו. לשלטון אסור לשלוח אנשים על כרחם לא מזרחה ולא מערבה ומעשה כזה הנו רמיסה ברגל גסה של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ושל חוק יסוד זכות הקניין. אתה מתעקש לייחס לי עמדה פוליטית המניעה את כתיבתי אבל זו רק תמונת ראי של גישתך אתה. מבחינתי, אם ינסו לפנות את אנשי שדה בוקר לגוש קטיף כדי לחזקו או את תושבי אום אל פאחם כדי לדלל את האוכלוסיה הערבית בארץ – עמדתי תהיה זהה בכל המקרים. קשה להבין את זה? אה כן, התיקון. ''חייבים לבנות במהירות מערכת שתפעל בהתאם למודל שבנה דוד המלך, מערכת שכל עניינה הוא טובת עם ישראל'' זה רק ציטוט של המשפט המסכם את המאמר וזהו התיקון הנדרש. אין תיקון אחר לענ''ד. אבל שוב, אני מקווה שמי שהיה צריך להבין – הבין גם לפני ההסברים. שבת שלום ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
מי שלא רוצה לענות לא חייב ..... | |||
|
|||
עצוב לראות איך מי שנחשב בעיניך כמבין בתורה ובעוד דבר או שנים מתחמק מלענות על שאלות. לא רק זאת אלא שאתה מוסיף עקיצה כדרכם של פוליטיקאים (אולי בתקווה לנער את השואל הטרדן...): ''אני מקווה שמי שצריך להבין הבין ומי שלא הבין – אולי הדברים אינם נוגעים אליו ולכן לא הבין.'' למרות כל מה שאמרת לא ענית לשאלותי החשובות, בעיני, ענייניות: 1. מאין הביטחון שלך ש''מדובר ברמיסת חוקי יסוד''? 2. מדוע חסר הבירור המובטח על הכשלון ועל התיקון (גם חזרה על משפט אחד מהמאמר חשוב ככל שיהיה היא לא תשובה)? אכן מי שלא רוצה לענות לא חייב לעקוץ. יש דרך יותר טובה ומנומסת...... | |||
_new_ |
מצטער אם זה נשמע כעקיצה | |||
|
|||
בס''ד. לא זו היתה הכוונה. עובדה היא שאנשים שונים מבינים דברים שונים (לפעמים הפוכים) באותו טכסט שנכתב או נאמר (בשיעור למשל) ואין לי עם זה שום בעיה. אבל אם הרגשת שם עקיצה - אני מתנצל. כנראה אצטרך להקפיד יותר בניסוחים שלי כדי למנוע אי הבנות. הבירור בענין הכשלון נעשה ברצף של מאמרים, מהם אחד שהפניתי אליו בקישור. הדרך לתיקון מוצגת במצע התנועה. ההבדל הוא שהפעם אני מכריז על עצמנו כשותפים מלאים לכשלון וממילא גם לחובת התיקון. ואולי לא מיותר להדגיש שוב כי הכרזה זו תופסת רק חלק מן האנשים, אלה שרואים את עצמם שותפים לכשלון וגם לתיקון אפשרי. אני בהחלט מקווה שמדובר ברוב העם אבל איני יכול להיות בטוח בכך. | |||
_new_ |
נושא עיקרי - מקומו במאמר ולא בקישור | |||
|
|||
יש אולי קיצורי דרך אבל השימוש בהם לא יעיל. כאשר מוכרז בתוך מאמר שהנושא הוא הכשלון והתיקון, בזה צריך המאמר לעסוק ולא להפנות למקום אחר (כמובן שעדיפה הפניה על אי-טיפול בכלל). גם הפרשנות של חוקי יסוד קשורה בהשקפת עולם של העוסק בה. השקפת עולם שעוסקת גם בחיי יום-יום, כמו שעוסק המאמר שלך, לא חפה מעמדה פוליטית. זה נכון, במיוחד כאשר אתה מציג אמירות מאד החלטיות (''גם כאשר מדובר ברמיסת חוקי יסוד שנתקבלו ע''י הכנסת....'') על איך צריך לנהוג ביום יום. | |||
_new_ |
נושא עיקרי - מקומו במאמר ולא בקישור | |||
|
|||
שאלה לדוד סיון: בשורה התחתונה ובלי קשר לאופן הניסוח של המאמר, האם לפי דעתך פינוי יהודים מעזה זה לא רמיסה של זכויות אזרח וחוקי יסוד? כי הרי לא מדובר בפינוי של יחידים אלה מדובר בפינוי של יהודים רק ביגלל שהם יהודים. לדוגמא, אם היו גרים בעזה ערבים ישראלים אז בודאי שלא היו מפנים אותם מאחר והטרור לא מופנה כלפי ערבים ישראלים. | |||
_new_ |
פינוי שטחים והחוק | |||
|
|||
קצת קשה לי להאמין שממשלת ישראל, או חלקים ממנה, תתכנן במודע לרמוס את החוק כדי לפגוע ביהודים - במיוחד ממשלת הימין הנוכחית. לכן אינני חושב שיש במהלך כזה פגיעה בחוק. מצד שני אינני יודע מספיק כדי לקבוע עמדה נחרצת ולכן שאלתי וביקשתי הסברים..... | |||
_new_ |
פינוי שטחים והחוק | |||
|
|||
OK ואם אכן כן ניתן לפנות את עזה מיהודים באופן ''חוקי'' אז מה שזה אומר זה שהחוק לא טוב. כל חוק שניכתב בידי אנשים משקף את הערכים להם הם מחויבים, ממש כשם שהגרמנים חוקקו חוקים להפלות כנגד היהודים. השאלה היא אם מותר לפנות את עזה על פי קרטריונים יותר מוחלטים מסתם חוק. אם ישראל היתה מפנה ערבים בניגוד לרצונם בטענה שצעד כזה היה משפר את ביטחונם שלהם ושל אחרים אז אתה ועוד הרבה כמוך היו קופצים ראשונים מבין המיתנגדים. הממשלה דרך אגב היא לא ימין ולא שמאל אלה סתם אוסף של אנשים שמחליטים דברים על סמך מידע שעומד בירשותם ללא כל היסתמכות על אפילו אלה שבחרו בהם. לדוגמא, אלה שהצביעו בעד שרון לא היצביעו בעבורו כדי שיחזיר את עזה והוא מצידו לא מיתכוון אפילו להיתחשב בתוצאות המישאל. אז איך אפשר להגיד שאין כשל מערכתי? | |||
_new_ |
מאחר ואתה ''יודע'' | |||
|
|||
כמי שמציג לי שאלות ומיד גם את התשובות ''שלי'' (''...אתה ועוד הרבה כמוך היו קופצים ראשונים....'') לא ממש זקוק לתשובה האמיתית שלי. לכן אני מניח שהבירור בקשר לעמדתי הסתיים...... | |||
_new_ |
מאחר ואתה ''יודע'' | |||
|
|||
אני אכן יודע מאחר וכל מה שאמרתה עד עתה לא היתיחס לתוכן אלה רק לסיגנון. כל מה שמענין אותך זה ללמד את פשוטי העם איך להיתוכח ואם הויכוח לא מיתנהל על פי כללי המישחק שלך אז אתה כאילו נעלב. | |||
_new_ |
אתה גם משקר | |||
|
|||
זו לא הפעם הראשונה שאתה קודם ''יודע'' שום דבר ואחר כך גם משקר. בתגובה קודמת קיבלת תשובה שהתייחסה לתוכן: ''פינוי שטחים והחוק'' (תגובה 46266). כרגיל, אתה ממשיך ''לדעת'' בלי לקרוא, ואם זה לא מצליח לשכנע אתה מגייס גם שקרים. | |||
_new_ |
אתה גם משקר | |||
|
|||
לא שיקרתי. אם אותך מענין רק אם פינוי השטחים הוא ''חוקי'' אז כפי שאמרתי כבר, אתה לא מיתיחס למהות ולתוכן אלה רק לגינונים ולסיגנון ולכן ניבצר מבינתך מלהבין את מהות המאמר. דרך אגב, אני לא מיתרגש מזה שאתה קורא לי שקרן. | |||
_new_ |
חוקיות הפינוי היא אחד הנושאים של המאמר | |||
|
|||
העקשנות שלך מדגישה את בורותך. המאמר עוסק בין שאר הדברים בחוקיות פינוי מתיישבים ולכן התייחסותי לכך היא התייחסות לתוכן. המאמר דיבר על בירור הכשלון והצעת פתרון ולכן ההתייחסות שלי לנושאים הללו היא התייחסות לתוכן. מי שטוען אחרת הוא או שקרן, או לא מבין, או לא קרא את הדיון או שכל שלושת התכונות הללו מתארות את הופעתו בפורום. מאחר ואתה מציג טיעונים כאלו לא מהיום (לא רק בדיון הזה) התיאור הזה ממש מתאר את הופעתך בפורום בכלל וכאן בפרט.... זה לא כבוד גדול!! | |||
_new_ |
מאחר ואתה ''יודע'' | |||
|
|||
''אמרתה''? חזי? אתה שוב כאן? | |||
_new_ |
גילוי השכינה | |||
|
|||
מתי תבינו שעם ישראל והעולם כולו נמצאים בשיאו של תהליך מדהים של גילוי השכינה. מה חשבתם, שהקמת המדינה היהודית כמלכות הבית השלישי לאחר גלות ארוכה של אלפיים שנה ושואה נוראית של העם היהודי נועדה על מנת שהנוער היהודי ישתמש בסמים ויקעקע עצמו , דו משמעי !? שלושת הדתות הגדולות עומדות לפני עימות צבאי רב עוצמה כפי שהאנושות טרם חזתה זאת בהיסטוריה האנושית, ובטח לא בחלומותיה המסוייטים !!! נותרו לכולנו מספר חודשים לפני שהנמר האירני ישלוף ציפורניו ויתחיל במלחמתו ב''כופרים'' . התיבה תיפתח והאטום ישלף והאמת תתגלה בעולם כאשר משיח בן דוד יופיע על בימת העולם על מנת להנהיגו לשלום ולאחוות העמים לאחר החורבן העצום !!! בית המקדש יוקם בירושלים החדשה וכל הגויים ינהרו אליו לעבוד את האלהים האחד והיחיד !!! | |||
_new_ |
האם היהדות היא אצלך בין הדתות הגדולות? | |||
|
|||
מאיפב לך המגלומניה הזאת? למיטב ידיעתי יש יותר מאמיני וודו מאשר יהודים. | |||
_new_ |
הוא לא הזכיר יהדות בין הדתות הגדולות | |||
|
|||
כנראה שהולכת להיות מלחמה בין שלוש הדתות הגדולות: איסלם, נצרות ובודהיזם. זה באמת יהיה נס, משום שאינני רואה כיצד ניתן לגייס את האמונה בבודהה למלחמה כלשהי. | |||
_new_ |
ראיתי שלא ולכן שאלתי | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
ליובל רבינוביץ, רוב הבודהיסטים חיים בהודו וכידוע לכל, להודו יש נשק אטומי והם מסוכסכים עם הפקיסטנים שגם הם בעלי נשק אטומי כך שלא קשה לדמין את הבודהיסטים נילחמים. מעבר לזה, יש כיום בהודו 40 מיליון יותר גברים/ילדים מנשים/ילדות. זה כתוצאה ישירה של רצח עוברים ותינוקות ממין נקבה. המסקנה המיתבקשת היא שבודהיזם זה אכן עבודת אלילים שתוצאותיה נוראות. הרושם החיובי שיש לאנשים לגבי בודהיזם הוא תוצאה של יחסי ציבור ותו לא. | |||
_new_ |
מהי הדת הגדולה בהודו? | |||
|
|||
_new_ |
מהי הדת הגדולה בהודו? | |||
|
|||
הינדואיזם (83% מהאוכלוסיה הם הינדואים) , איסלאם (11% מהאוכלוסיה), נצרות (2.6%), ג'ייניזם (כ 5 מיליון) ו בודהיזם (כ4 מיליון) דת ההינדואיזם מכתיבה אורח חיים בהודו, בעיקר בשיטת הכיתות (הקסטות): יש כ-3000 כיתות שונות בחברה ההינדואית. בראש הקסטות עומדת כת הברהמינים, שהם המנהיגים הרוחניים ופרשני כתבי הקודש, הנקראים ''ודות''. אחריה: כת הקשטריה - כת המלכים והלוחמים. הכת השלישית - כת הואישיה, שהיא כת הסוחרים, ואחרונה - כת הסודרה, כת האיכרים ובעלי המלאכה. יש בחברה ההינדואית גם ''טמאים'', שהם אסורים במגע ועובדים בעבודות הבזויות, וסובלים השפלות מצד ההודים האחרים. ההינדים מאמינים באמונת גלגול הנשמות, הטוענת שנשמתו של אדם עוברת גלגולים שנים ולא מוצאת מנוח, עד אשר היא מתמזגת עם האל, ואין היא צריכה לעבור גלגולים נוספים. האלים הראשיים בדת ההינדואיזם הם: ברהמה, שהוא בורא העולם, לפי האמונה ההינדית, וישנו-משמר היקום, שיוה-כח ההרס שבעולם. לפי האמונה ההינדית פרות הן קדושות, ואין לאכול מבשרן. דת האיסלם בהודו | |||
_new_ |
כבר 2000 שנה שאתם מאמינים | |||
|
|||
בזה. כבר 2000 שנה שהאמונה המשיחית הזו מביאה עלינו רק צרות | |||
_new_ |
אני כבר נרשמתי לנוער ''שחר'' | |||
|
|||
אני בהחלט מאמין בשלום שלנו. בלי אמונה באות רק צרות. | |||
_new_ |
רמי אתה עמל | |||
|
|||
עמלק מבטא את כח הטומאה בעולם, כנאמר בתורה ''אשר קרך בדרך, ויזנב בך כל הנחשלים אחריך''. 'קרך' - מלשון קרירות, מקרה וקרי הם המאפיינים של מהותו של עמלק הלוחם נגד הקדושה. אולם עיקר מלחמתו הינה כנגד המקדש, כלשון הפסוק ''כי יד על כס י-ה, מלחמה לד' בעמלק מדר דר''. ידו של עמלק נטויה כנגד כסא ד', עליו אומר הנביא ''השמים כסאי, והארץ הדום רגלי, איזה בית אשר תבנו לי ואיזה מקום מנוחתי[1]'' . כסא ד' בעולם מתגלה בבית המקדש, המכוון כנגד שמי מרום, ובכח מעשינו אנו משרים את השכינה בעולם התחתון. עמלק מרים ידו כנגד כס ד' בעולם, ולכן כל הופעה של עמלק לאורך ההיסטוריה הינה כנגד גילויו של בית מקדשנו. זו הסיבה לכך שמשה רבנו מרים ידיו בעת המלחמה כנגד עמלק, ''ויהי ידיו אמונה עד בא השמש'' - ידיו של משה מבטאות את ידם של ישראל המונפת אל על מתוך אמונה בבורא עולם שכיסאו שבשמים מכוון כנגד הארץ. בכוח שה משפיע משה רבנו אמונה בלבותיהם של ישראל, ואמונה זו היא שממגרת את כוחו של עמלק. עמלק מופיע לראשונה לפני מתן תורה, כשמטרתו הינה לפגום בישראל. לדעת המפרשים פגיעתו של עמלק היא שגרמה לבני ישראל לחטוא בחטא העגל, כאשר שורש הספק שהחל לנקר בלבבות הוא שגרם להם לחטוא. ניסיונו של עמלק לקעקע את אמונתם של ישראל בא לידי ביטוי בדברי חז''ל האומרים כי הוא היה משליך את ערלותיהם של ישראל כלפי מעלה. עמלק מנסה להפר את בריתם של ישראל עם בוראם, הבאה לידי ביטוי בברית המילה. אולם מטרתו אינה רק לפגום באות הטבוע בעם ישראל, אלא לפגום גם באות של כלל ישראל - בבית המקדש. עקב כך אומרים חז''ל כי ''שלש מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ: למנות להם מלך, להכרית זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה''. כל זמן שעמלק קיים בעולם - גילוי השכינה אינו שלם, וזה מעכב את בנינו של המקדש. לכן יש מפרשים המבארים כי לדברי חז''ל יש לקיים מצוות אילו כסדרן: מלך, השמדת עמלק ובנין המקדש. הופעתו השניה של עמלק הינה לפני בנין בית ראשון, כאשר אז שאול מאבד את מלכותו כיון שהוא חס על אגג מלך עמלק. הופעתו השלישית, בדמות המן, הינה לפני בנין בית שני בתקופת מרדכי ואסתר. בגלגולו זה מנסה עמלק לעכב את בנין המקדש מחד, וכיון שישראל ריפו ידיהם מהמאבק למען המקדש - הוא מרים ידו כנגד בורא עולם במטרה להכחיד את עם ישראל. התרדמה הרוחנית בה שרוי אז עם ישראל היא המסייעת לו ללחום כנגד היהודים. הפתרון לתרדמה זו הינה ''קימו וקיבלו'' - בני ישראל מחדשים את בריתם עם בורא עולם, מעין השלמה למעמד הר סיני, מכח עשיתם למען המקדש. שהרי כל ענינו של המן היה בראש ובראשונה ללחום כנגד המקדש. זאת כמבואר בספר עזרא [2] , שהמן הוא ששיגר יחד עם השומרונים כתב פלסתר למען הפסקת בנין בית שני שאושר על-ידי כורש. אדישותם של בני ישראל, המשתתפים במשתה אחשורוש וחוזים במו עיניהם בכלי המקדש המבוזים בידי אחשורוש, היא שגורמת לגזרה הנוראה ''להשמיד להרוג ולאבד''. תשובתם של ישראל, המתענים דווקא בחג הפסח, מבטאת את כריתת הברית המחודשת עם בורא עולם הבאה מתוך עינוי ותענית .[3] גם בדורנו קמו צוררי ישראל, שכל עניינם ללחום כנגד קדושת ישראל וכנגד ד' ומשיחו. בשבת פרשת זכור, בה אנו זוכרים ומזכירים את ענינו ומהותו של עמלק, עלינו להתעורר מתוך כיסופים לגילוי כסא ד' בעולם. מתוך תוקפה של כמיהה זו נוכל לזכות לגילוי יד ד' בעולם במהרה בימינו. | |||
_new_ |
רק אל תגיד לי שהופעתו דווקא בל''ג בעומר | |||
|
|||
מלגלגת את עמלקותו עד אין קץ. האין אני צודק? | |||
_new_ |
אתה הרי יודע בתוך ליבך | |||
|
|||
שאין קדוש ברוך הוא, אין עמלק, אין מצוות אין ברית עם בורא עולם אין ולא היה ולא יהיה משיח וכל מה שאתה מאמין בו הם דברי הבל, סיפורי מעשיות קדמונים שהמציא האדם, לא טובים יותר ולא רעים פחות מהמיתוסים היונניים , הנוצריים , המוסלמים או ההינדים. כך שכל הציטטות שלך עושות עלי רושם בדיוק כמו כישופי וודו של איזה מכשף שבטי בפפואה ניו גיניאה. מה שכן אני אוהב את התנ''ך בתור יצירה ספרותית שעיצבה את דמותו של עם ישראל... | |||
_new_ |
רמי, יצירה ספרותית לא מעצבת | |||
|
|||
את דמותו של עם. לכל היותר יכול להיות ההיפך. התנ''ך, אם תרצה או לא תרצה, הוא יותר מסתם יצירה ספרותית טובה. יש לו מסרים, מצוות, חוקים, כללים, הנחיות ועוד ובכך הוא ספר חזק שמשך אחריו והוביל ציבילזציות שלמות, לאו דווקא את היהודים לבדם. אין מה לעשות שזהו ספר מקורי וייחודי שלא היה לפניו ולא היה אחריו. הברית החדשה והקוראן הם סתם חיקויים של חובבים, גם מן הבחינה הספרותית וגם מן הבחינה ההגותית. | |||
_new_ |
אתה הרי יודע בתוך ליבך | |||
|
|||
אין, אין, אין... אבל רמי נוידרפר יש! | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |