פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סיור בפלסטינה, שנת 1695
אבי גולדרייך (שבת, 04/08/2007 שעה 19:31)


סיור בפלסטינה, שנת 1695

אבי גולדרייך



מכונת זמן, זו התחושה המקננת בי כשאני נמצא בחנות הספרים העתיקים של מר הובר בבודפסט.
הובר למד להכיר את שגיונותי, ולאחר ברכת השלום וכוס המיים המינרליים (מר הובר הוא טבעוני-צמחוני) מוביל אותי במדרגות למרתף הענק והמאוורר, לאגף ה''יהודי''.

האגף היהודי הוא חדר ובו ספרים עתיקים בנושאים שנראים למר הובר יהודים. בין הספרים ישנם כאלה שאינם שווים את כריכת העור שלהם אולם לעיתים נדירות אפשר למצוא שם אוצרות תרבות של ממש.

הרבה מאוד הם ספרי קודש ישנים שנגנבו אולי ממרתפי הגניזה שבבתי הכנסת, כרכי תלמוד, תנ''ך, משניות, שולחן ערוך, סידורים ישנים נוסח אשכנז. אני נוהג לפתחם כדי לראות מי הבעלים, מי הנער שקיבל את הספר לבר המצווה לפני מאתיים שנה, ולמי העניק אותו בערוב ימיו. סקרנות.
הרבה מהספרים כתובים בגרמנית, והם ספרי הגות על היהדות שנכתבו בכלל בידי נוצרים או יהודים מתבוללים.

לפעמים מוצאים איזה כרך תלמוד שנכתב בכתב יד, אלה יקרים מאוד, מאות אלפי אירו ומונחים בארון זכוכית מאוּורר. הובר יודע את ערכם. ולפעמים ישנן מציאות כמו הספר Palestina של Hadriani relandi מקורי בשמו ה''מקצועי'', palaestina ex monumentis veteribus illustrata, המו''ל הוא, Trajecti Batavorum: Ex Libraria G. Brodelet, 1714.



ניתן למצוא כמה ספרים מקוריים כאלה במספר מקומות בעולם ואף באוניברסיטת חיפה. אפשר לראות כאן את המקומות בהם הספר נמצא וגם אפשר למצוא פרטים על המחבר ועוד.

הנחיות צפיה במצגת:
לדיפדוף בין התמונות לחץ על החיצים. לחיצה על כל תמונה תגדיל אותה במסגרת נפרדת ולחיצה נוספת תגדיל אותה שוב.
כותרת הספר
 כותרת הספר 
המחבר רילאנדי, איש אשכולות של ממש, גיאוגרף, קרטוגרף ופילולוג ידע על בוריין עברית, ערבית ויוונית עתיקה, בנוסף לשפות האירופאיות. שפת הספר היא לטינית. בשנת 1695 הוא נשלח לסיור בארץ ישראל או בשמה דאז פלסטינה. במסעו הוא סקר כ-‏2500 מקומות יישוב המוזכרים בתנ''ך או במשנה.

שיטת המחקר שלו היתה מעניינת. ראשית, מיפה את ארץ ישראל. שנית, רילאנדי זיהה את כל אחד מהמקומות המוזכרים במשנה או בתלמוד עם מקור שמו. אם מקור השם יהודי, הביא את הפסוק המתאים בכתבי הקודש. אם מקור השם רומי או יווני הביא ביוונית או בלטינית את ההקשר. שלישית הוא אף ערך סקר ומפקד אוכלוסין לכל מקום יישוב.

המסקנות הבולטות הן:
  1. אף ישוב בארץ ישראל אינו בעל מקור שם ערבי. שמות היישובים הם ברובם ממקור עברי, או יווני או לטיני-רומי. עד היום, למעשה, אף ישוב ערבי (להוציא רמלה) אינו נושא שם ערבי מקורי. רוב שמות היישובים הם ממקור עברי או יווני ששובש לערבית חסרת משמעות. אין שום משמעות בערבית לשמות עכו, חיפה, יפו, נבלוס, עזה או ג'נין ושמות ערים כמו רמאללה, אל-חליל ואל-קודס חסרים שורשים היסטוריים או פילולוגיים ערביים. בשנת 1696, שנת הסיור, רמאללה, למשל, נקראה בתא'לה (בית אל), חברון נקראה חברון ומערת המכפלה נקרא על ידי הערבים אל חליל (כינוי לאברהם אבינו).

  2. הארץ היתה ריקה ברובה, שוממה, ותושביה היו מועטים והתרכזו בערים ירושלים, עכו, צפת, יפו, טבריה ועזה. רוב התושבים בערים היו יהודים והאחרים היו נוצרים, היו מעט מאוד מוסלמים שבדרך כלל היו בדואים. יוצאת מהכלל נבלוס, היא שכם שבה ישבו כ-‏120 איש ממשפחת נאטשה המוסלמית וכ-‏70 איש שומרונים.

    בנצרת, בירת הגליל, היו כ-‏700 איש – כולם נוצרים.
    בירושלים כ-‏5000 איש, רובם יהודים ומיעוטם נוצרים.
    המעניין הוא שאת המוסלמים מזכיר רינאלדי כשבטים בדואים נודדים, שהגיעו כפועלים עונתיים כדי לשמש ככח עזר בחקלאות או בבנין. בעזה, למשל, היו כ-‏550 איש; חמישים אחוז מהם יהודים והשאר נוצרים. היהודים עסקו בחקלאות משגשגת של כרמים, זיתים וחיטה (גוש קטיף) והנוצרים עסקו במסחר ובהובלת התוצרת.
    בטבריה ובצפת היה ישוב יהודי, אולם לא מוזכרים העיסוקים להוציא דייג בכנרת, מקצוע טברייני מסורתי. עיר כמו אום אל-פאחם למשל, היתה כפר בן 10 משפחות, כולן נוצריות, כחמישים נפש, וכן כנסייה מרונית קטנה (משפחת שחאדה).

  3. הספר סותר לחלוטין תיאוריות פוסט-מודרניסטיות על ''מורשת פלסטינית'' או עם פלסטיני, ומאשש ומחזק את השייכות של ארץ ישראל ליהודים ואת חוסר שייכותה המוחלט לערבים, ששדדו אפילו את השם הלטיני פלסטינה וניכסו אותו לעצמם.
בספרד למשל, בגרנדה, רואים מורשת ובניה ערבית. ערים ענקיות כמו גרנדה ומדינה כמו אנדלוסיה, הרים, נהרות כמו גוואדאלחארה, מורשת תרבותית ערבית של ממש: ספרות, יצירות פאר, הנדסה, רפואה ועוד.
700 שנות שלטון ערבי הותירו בספרד מורשת שלא ניתן להסתירה או להסוותה.
ואילו כאן כלום, נאדה, לא שמות ערים, לא תרבות, לא אמנות, לא היסטוריה, לא עדויות לשלטון ערבי.
רק שוד וגזל, גזל המקום הקדוש ביותר ליהודים, גזל הארץ המובטחת ליהודים. לאחרונה בחסות כל מיני ישראלים פוסט מודרניסטים – גזל ההיסטוריה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הספר מספר את האמת ההיסטורית
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 19:47)הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש עוד ספרים רבים אחרים, כולל אסופות של מחברים ישראלים שאספו מידע ממקורות היסטוריים על היישוב בארץ. בעקרון כשאומרים שהערבים יושבים כאן מהכיבוש במאה ה-‏7, אז זוהי הכללה לא מדוייקת כי היו גלי הגירה ונטישה בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בארץ ישראל. הדבר הבסיסי הוא שמעולם לא התגבש כאן עם מקומי אחר זולת עם ישראל. וזה מוביל אותנו לויכוח המתמשך בין דוד סיון לביני בעניין מהו העם ''הפלסטיני''. כנראה של דוד סיון ואפילו לא ז'בוטינסקי יבנו את העם הזה, אלא העם הזה יחליט בעצמו אם הוא עם. והוא בתהליך בנייה מזה מספר עשורים מועטים, ויתכן שגם יקרוס בעתיד (ראו משבר ה''עם העיראקי'').

בכל מקרה כל הכבוד לך על ההתגייסות להביא לנו עוד הצצה לתוך ההיסטוריה.
הוספת תגובה



  אתה מקשקש שטויות  (דוד סיון) (13 תגובות בפתיל)
הספר מספר את האמת ההיסטורית
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 19:01)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

The History and the present are two sides of a coin
Strassmann
_new_ הוספת תגובה



  אבי מברוק  (דוד סיון)
  תודה על הפירגון.  (אבי גולדרייך) (11 תגובות בפתיל)
  גולדרייך היקר. עד שאני לא רואה את הספר,  (מיכאל שרון)
  גולדרייך היקר. עד שאני לא רואה את הספר,  (אבי גולדרייך)
מיכאל, הנחותיך מופרכות בסבירות גבוהה מאד
דוד סיון (יום ראשון, 12/08/2007 שעה 7:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הודעתך לא הקדשת דקה לעלעל בטקסט הלטיני שהוצג בפניך. האם זה בגלל שאינך יודע לטינית?

לכן דרישתך שיוצג בפניך הטקסט הלטיני היא קנטרנית ולא מכובדת. בלשון המעטה.
הוספת תגובה



למה הן מופרכות? זה עתה נימקתי מדוע אינן מופרכות ביחס לידע שלי
מיכאל שרון (שבת, 05/07/2008 שעה 7:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מיכאל, הנחותיך מופרכות בסבירות גבוהה מאד''.

וגולדברייך עוד מעז פנים, ומכנה את בקשתי להביא לי את הטקסט הלטיני ''חוצפה'', ומגנה את ''השכלתי המפוקפקת''.

והרי אני אדם שהיקדיש את כל חייו הבוגרים למו''פ, ובניתי גופי ידע חדשניים ומשמעותיים בתחומי. ראה משהו שהוא בבחינת peer review (הערכת אנשי מיקצוע לעבודתי)

Sent: Thursday, November 22, 2007 1:25 PM
נכבדי
ד''ר מיכאל שרון
שלום רב
לפני תקופה קצרה שוחחנו בטלפון וביקשתי רשותך להיעזר בשאלון SMOS שפיתחת, במחקר בתכניתי לערוך.
אני מודה לך על נכונותך לאפשר לי שימוש בשאלון.
אוקיר לך תודה אם תואיל לשלוח אלי עותק מהשאלון. אשמח כמובן לשתפך בממצאים כשיתקבלו.
בתודה
ד''ר --
המגמה למנהיגות וניהול מערכות חינוך
ביה''ס לחינוך
אוניברסיטת בר אילן
רמת גן 52900

_______

Sent: Monday, November 26, 2007 7:57 AM

לד''ר מיכאל שרון
שלום וברכה
אני מוקיר לך מאוד תודה על מאמציך לשלוח את השאלון. סיפרתי אתמול לעמית מחקר - ד''ר --, על ספרך חלוקת קשב ועל התרשמותי מהחשיבה המעמיקה והשיטתית המוצגת בו. ד''ר וייס מתכנן לקרוא את הספר.
בברכה
__________

Sent: Tuesday, November 27, 2007 6:23 AM

שלום -

האם קיבלת אתמול בבוקר את השאלון? מה דעתך בנושא? אגב, איני בעל תואר דוקטור, נעשה בענייני האקדמי מעשה נבלה רחב היקף, שאין לו תקדימים רבים במדע, אף שבישראל, המדורגת על ידי משרד הסחר האמריקני בצמרת המדינות המפרות זכויות קניין רוחני, קיימת מסורת עניפה של גניבת קניין רוחני תוך פגיעה חסרת הכרה בגבולות במקור.

מיכאל שרון

_______

Sent: Tuesday, November 27, 2007 8:27 AM

למיכאל שלום
החומר הגיע באופן מלא, ניכר שטרחת בסריקתו ואני מודה לך על כך מאוד. כפי שציינתי, אני מתחייב להזכירך כמחבר השאלון וכמי שתרם תרומה משמעותית למחקר חלוקת הקשב. כאשר יתקבלו ממצאים, אשמח לשתפך בהם. לא ידוע לי מי פגע בך וכיצד. בכל מקרה, תרומתך למחקר וכישוריך הגבוהים ניכרים היטב גם ללא התואר הפורמאלי.
בכוונתי לשוב לספרך ולהתבונן באמצעותו בשאלון. דומני שהדבר יאפשר להבין טוב יותר את המניעים להיגדים השונים. אגב, האם ניסית, במהלך בניית השאלון לשלב פריטים עם התייחסות גלויה לפיצול קשב? לדוגמה נוחות / אי נוחות עיון בחומר המחייב מיקוד חשיבה תוך כדי האזנה למוסיקה.
בהוקרה רבה

___________

Sent: Tuesday, November 27, 2007 11:08 AM

שלום -,

תודה לך בקרב לב,

- זאת תוכל לקרוא, תוך הסבר מפורט לרציונל, בתת-פרק 2.9 עמ' 110 .

- העברתי בניפרד מהשאלון (המגלם קונספט קוגניטיבי שניתן לכנותו ''מטאפיזיקה יום יומית בזיקה ליכולת לאירגון סימולטני או לאינטליגנצייה סימולטנית'' גם סולמות דרוג המתייחסים לניסיון המלווה את חלוקת הקשב, כגון תחושת רמת אוטומטיות, תחושת רמת מאמץ, תפיסת משך הזמן בזמן חלוקת קשב'' ועוד.

אישית, אכן קיימת בענייני אנומליה זועקת לשמים ממש, וגלוייה לעין לא מעטים.

בכוונתי להשיג את התואר הפורמאלי ומינוי, אולי בחו''ל, תוך קרדיט ו-Acknowledgement על עבודות שעשיתי באוניברסיטה טובה, שעקב רמתה הגבוהה תוכל לעשות זאת, ומהטעם הזה תקטן הסבירות גם למעשי נכלים בקבוצה - שכן כאשר שם המשחק הוא מצויינות אמיתית (ואין המלה הזאת רק רטוריקה למשיכת תקציבים ותרומות), שעשועי נכלים וקידום שלא במשפט אינם נוהגים ויש כלפי ניצניהם הראשונים במידה שיצוצו סנקציות מיידיות.

בברכה,

מיכאל
_______

Sent: Tuesday, November 27, 2007 3:40 PM

למיכאל שלום
תודה על הפנייתי לפרק הקונקרטי בספרך.
באשר להתמחות בחו''ל, אכן לעיתים אין נביא בעירו. מכיוון שקריטריון הגיל משמעותי במקומות מבוקשים, מוצע לשקול מימוש מוקדם ככל האפשר של התכנית.
בהצלחה

___________________

Sent: Monday, March 22, 2004 6:36 AM
Subject: פרטים לגבי שאלון SMOS

שלום מיכאל,

שמי -- וברצוני לברר את האפשרות לקבל את עזרתך בעבודת המחקר שאני מעוניינת בה.

תחילה אקדים במספר משפטי הסבר:

עבודת התזה שלי הייתה בפיתוח חשיבה מערכתית למורים המלמדים היסטוריה, באחת מיחידות הנושא להוראה.

העבודה נעשתה במסגרת המסלול של ''תקשורת ומחשבים בחינוך'' בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. המנחה לעבודת המחקר היה פרופ' דוד חן.

פיתוח החשיבה המערכתית היה בעזרת תוכנת STELLA ‏, תוכנה שפותחה ב- MIT‏. (כתובת האתר של התוכנה, http://www.hps-inc.com).

בחלק בתיאורטי של עבודת התזה שלי כללתי גם מידע מספרך: ''חלוקת קשב'' שהתייחס למיומנויות של החשיבה המערכתית.

בסוף חודש יולי אני מתעתדת לחזור לארץ, לאחר שהות של שנתיים במקסיקו-סיטי בשל שליחות מטעם עבודתו של בעלי.

אני מתארגנת לקראת הרשמתי להמשך לימודי לדוקטוראט, באוניברסיטת תל אביב.

הנושא שאני רוצה להמשיך ולחקור הוא חשיבה מערכתית.

אני מגבשת כעת את הצעת המחקר ומעוניינת מאוד לברר פרטים על השאלון שמוזכר בספרך ''חלוקת קשב''.

S.M.O.S. questionnaire (Sharon & Melamed Organization Scale)

השאלון מוזכר בספרך בעמוד: 290.

אני מבקשת את עזרתך באמצעות תשובות לשאלות הבאות:

האם אני יכולה לקבל פרטים על שאלון זה?

האם קיימים שאלונים נוספים הבודקים מיומנויות זהות?

אני מודה על הקדשת זמנך לקריאת מכתב זה

ומאוד אודה לתשובתך.

בברכה,

____________

Sent: Monday, March 22, 2004 1:48 AM
Subject: Fw: פרטים לגבי שאלון SMOS

- שלום,

שמחתי על ההתייחסות לעבודתי , בפרט בנושא החשיבה המערכתית-אינטגרטיבית. גישתי צמחה מתרומתי התאורטית להבנת תהליכי האירגון הקוגניטיבי והקשב, וספציפית, מתייחסת ליכולת גבוהה לחלוקת קשב ולאירגון שאינו חד מוקדי.

אשר לשאלון, אין הוא נוגע ישירות לאירגון מערכתי דווקא, וגישתו עקיפה ביחס למערכתיות. הוא מתייחס ל''מטפיזיקה טיבעית'' ודפוסי אישיות מבוססי הנטייה לאירגון קשבי במובנים שאיפיינתי. אלה נגזרים מתוך המבנים והתהליכים קוגניטיביים שזיהיתי במחקרי, וראי את ההנחות ביסודו, עמודים 110-111 בספר ''חלוקת קשב''. בהמשך הפרק מפורט הרציונל לבנייתו ואופן גזירת פריטי השאלון.

למיטב ידיעתי, אין שאלונים דומים הבודקים מיומנויות זהות. עבודה זאת היתה חלוצית וחדשנית במונחיה וגישותיה, ובפרט בממצאיה האמפיריים.

בברכה
מיכאל שרון

_____

שלום מיכאל,

תודה רבה על תשובתך המהירה והתייחסותך לשאלתי.
כנראה שאצטרך לבנות כלי מחקרי לבדיקת החשיבה המערכתית. כמובן שזה לא יהיה קל ואצטרך להיעזר במנחה מהאוניברסיטה לבניית השאלון.

במהלך שהותי במקסיקו-סיטי, רכשתי מספר ספרים מעניינים בנושא של חשיבה מערכתית(באמצעות אתר האמזון). ואכן, זה נושא שמבחינה מחקרית חדשני יותר.
הנושא מאוד מעניין אותי ואני מאוד מאמינה בחשיבותן של מיומנויות החשיבה המערכתית. מיומנויות שעל-פי נסיוני המחקרי ניתנות לפיתוח.

ושוב, רוב תודות
בברכה,

___________________________________________________
גיל מאור יועץ מומחה ל- ADHD

''חלוקת קשב''/מיכאל שרון (צ`ריקובר, שנת 1997).
הספר נכתב בעברית ומציג מחקר שערך המחבר בנושא חלוקת קשב ואופן התפתחותה.

המלצה אני מציע לקוראים את הרקע התיאורטי בספר, שמציג מידע מעניין על אופן הפעילות של מנגנון הקשב במצב נורמלי ובמצב של הפרעת קשב.

הספר נכתב ברמה אקדמית. ניתן להשלים מידע על האמור בספר זה מעבודת דוקטוראט של שולמית ארזי, הנמצאת באוניברסיטת בר אילן, בנושא מרכיבי קשב.

http://www.giladd.co.il/48082/ספרות-לאנשי-מקצוע-ואקד...

גיל מאור יועץ מומחה ל- ADHD

דוקטוראנט באוניברסיטת בר אילן, סוציותרפיסט בהכשרתי.
מרצה, מטפל וחוקר בתחום הפרעות קשב וריכוז והשלכותיהם על חיי הפרט בכל מחזור החיים.

משמש כמנהל ומומחה בפורום תמיכה ADHD בפורטל תפוז אנשים.
עובד כמטפל ומנחה בתחומי התמחותו במסגרות פרטות, בית ספריות ובמכונים מובילים בארץ.

עוסק מזה מספר שנים בהדרכת משפחות והעצמת לקוי למידה (וקשב) בכל הגילאים.

משלב בעבודתי – ידע מדעי, ניסיון קליני ומחקרי, רפואה משלימה וניסיון אישי.

____________________

מיכאל שרון. חלוקת קשב, 1997, הוצאת ''גומא - מדע ומחקר'', צ`ריקובר, 327 ע''מ, כולל ביבליוגרפיה של מאות מאמרים וספרים.

ספר חלוצי בגישתו וממצאיו, המביא ממצאי מחקר רב-שלבי שערך המחבר במשך 11 שנה על 680 ניבדקים, במכון מחקר בבי''ח לוינשטיין, בית הספר לרפואה, אונ` ת''א (גומא - מדע ומחקר, צ`ריקובר, 328 ע''מ, כולל ביבליוגרפיה נרחבת):

תפקודי האונה הפרונטאלית והקורטקס הפרה-פרונטאלי בביצוע יעיל של מטלות מורכבות; היכולת להתמקד במספר דברים או כווני מחשבה בו-זמנית; שלושת תצורות הבסיס של אירגון קוגניטיבי; תפקודים מוחיים עילאיים; מערכות מוחיות דופאמינרגיות וכולינרגיות ואופני יצוג מידע בהמיספרות הימנית והשמאלית בתפעול הקשב ופיצולו. חשיבה אינטגרטיבית-מערכתית ותכנון אפקטיבי, מול חשיבה חד-מוקדית וכשלים בביצוע מורכב.

- הספר ב''אקדמון'' - רשת הפצת הספרים של האוניברסיטה העברית
_new_ הוספת תגובה



אז הן היו מופרכות
דוד סיון (שבת, 05/07/2008 שעה 8:08)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבתי בפתיל היותר חדש עדין תופס (תגובה 118662).
_new_ הוספת תגובה



מופרכות אינה תלויית זמן אלא תלויית ידע
מיכאל שרון (שבת, 05/07/2008 שעה 8:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל, הנחותיך מופרכות בסבירות גבוהה מאד
מיכאל שרון (שבת, 05/07/2008 שעה 8:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתי היתה לפי מידת הסבירות, תוך הכרת הז'נר הזה של פיטרס ואחרים והכרה של הביקורת ומופרכות העניין כולו, עסקתי בנושא בהרחבה בתקופת שרותי הצבאי ביחידת דו''צ בשנים 69-71, הרבה לפני פיטרס ואחרים בישראל ובעולם, והייתי בקרבה לכמה אנשים היודעים היטב לטינית, כך שיכולתי בשלב מוקדם לתת הוכחות מוצקות לביזיון הזה.

חשיפה בהמשך בעבודה של ד''ר דוד סיון את מופרכות תאור מר גולדברייך את ספרו של רילאנדי
דיון 4960
_new_ הוספת תגובה



אכן הנחותיך היו מופרכות בסבירות גבוהה מאד
דוד סיון (שבת, 05/07/2008 שעה 10:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הרי מודה כעת שלא ידעת דבר על הספר כאשר טענת אז מה
שטענת ושהסתמכת על ''ניחוש חכם''. בכך מתבטאת המופרכות
של דבריך באותו המועד ולזאת כיוונתי את הביקורת שלי אז.
_new_ הוספת תגובה



כשאתה אומר ''אתה מודה כעת'' אתה משקר כאילו אז אמרתי שאני כן מכיר
מיכאל שרון (יום שני, 07/07/2008 שעה 5:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הספר. למה לשקר וליצור מצג שווא, דוד?

הרי כל הקורא את דברי רואה שכלל לא טענתי שאני מכיר את הספר, אלא ההפך מכך: אמרתי ''כל עוד איני רואה את הספר, עדותך גולדברייך אודות הספר נישמעת לי כעדות שקר, פיברוק''.

על סמך ידיעותי את המציאות ההיסטורית בא''י באותה תקופה אותה מתאר רילאנדי לפי עדותו של גולדברייך, נראה לי סביר שגולדברייך מדווח באופן מוטעה על תוכן הספר. לכן ביקשתי לראות את הראיה evidence הזאת בעצמי - הרי ראיה חייבת להיות פומבית, ולא להסתפק בעדותו של גולדרייך על הספר, עדות היכולה להיות עדות שקר.
_new_ הוספת תגובה



אתה, מיכאל, ממשיך לשקר כדרכך בקודש
דוד סיון (יום שני, 07/07/2008 שעה 7:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על סמך ידיעותיך האפסיות לא יכולת לדעת וגם לא ידעת מה כתוב
בספר. על כן טענתי אז (תגובה 102155), בתאריך 12.8.2007, היתה
נכונה.

לא יעזרו לך אם תכתוב כל מיני שקרים, השמצות ושטויות כהרגלך
כי אלו העובדות הנכונות.
_new_ הוספת תגובה



אתה הופך כל מה שאני כותב. ויוצר יש מאין נושא מפוברק
מיכאל שרון (יום שני, 07/07/2008 שעה 21:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לא היתה לי יומרה לדעת מה כתוב בספר. ידעתי רק מהי המציאות אז ולא מה כתוב בספר. אבל אתה כמוכה שד אומר שוב ושוב שכאילו התיימרתי לדבר על הספר. אבל לא, רק חשדתי שעדות גולדרייך לגבי הספר אינה נכונה.

גישתך מזכירה לי קצת פקידים לא הגונים, המעלים נושא מדומה, ושאר טריקים להוצאת כספים במרמה, אבל זה עניין אחר, השייך לעיסוקי בנושא שחיתות צווארון לבן, ושלל הטקטיקות הנינקטות שם. כנראה שהגישה הזאת של עולם הפשיעה הכלכלית והרטוריקה התכסיסנית הנינקטת שם למטרות לא הגונות, כנראה שהיא מפעפעת למגזרי חיים שונים בישראל.

המשותף - תרבות השקר.
_new_ הוספת תגובה



ברור למה אתה מנאץ אותי. כי הרעיון לבדוק את הספר היה שלי ומיידי
מיכאל שרון (יום שני, 07/07/2008 שעה 21:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(ראו הערתי למעלה: ביקשתי מייד את הספר על מנת לבדוק אותו כשאני מעלה חשד שדיווח גולדרייך מפוברק) גנבת ממני את הרעיון, בחטפנות, וכמו גנבי רעיונות מהסוג השפל, אתה מעלה עניינים מדומים וקורא לי שקרן, וכל זאת על מנת לטשטש את נושא הגניבה הישירה, החטפנית, תוך ניאוצי המיידי, מה שמראה שכבר אז פיתחת כוונה לגנוב ולבצע את העבודה במקומי. נושא טישטוש מקור הרעיון על ידי ניאוץ בעל הרעיון המקורי ותוך הסחת דעת, מוכר היטב בתחום של גניבת קניין רוחני ורעיונות. כמו גנבי רעיונות עצלים הנהנים מעבודתם של אחרים, לקח לך 8 חודשים לבצע את העניין ולכתוב איזה מאמרון קצר.

בושה וחרפה.
_new_ הוספת תגובה



אתה, מיכאל, ממשיך לשקר כדרכך בקודש
דוד סיון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 5:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקריך ('הרעיון שלך...) לא ילבינו מקיטורים ותירוצים.
נתחיל מזה שאף אחד לא חייב להגיש לך ספר לבדיקה. זה
נשאר נכון גם אם היית מבקש בנימוס מה שלא עשית. למרות
בקשותיך המופרכות עדין לא בדקת. אף אחד לא מפריע לך לעשות זאת

דברי אז היו אמת והנה ההסבר שלא הבנת:
על סמך ידיעותיך האפסיות לא יכולת לדעת וגם לא ידעת מה כתוב
בספר. על כן טענתי אז (תגובה 102155), בתאריך 12.8.2007, היתה
נכונה.

לא יעזרו לך אם תכתוב כל מיני שקרים, השמצות ושטויות כהרגלך
כי אלו העובדות הנכונות.
_new_ הוספת תגובה



הרי ביקשתי את הספר לבדיקה.
גד ברגד (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה זורק לי פרובוקציות שקרניות ואבסורדיות להוציאני מגידרי על ידי
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 7:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקרים חצופים ולשון רע מנוולת, שקרנית כל כך.

שקר חצוף ומנאץ כמו זה למשל: ''על סמך ידיעותיך האפסיות לא יכולת לדעת וגם לא ידעת מה כתוב בספר''.

מדבריך משתמע כאילו טענתי שאני יודע מה כתוב בספר. איפוא אתה רואה טענה כזאת בדברים שכתבתי? הרי ביקשתי את הספר לבדיקה מיידית.

מדובר בספר נדיר. גולדרייך היציג זאת כראיה אלא שראיה חייבת להיות פומבית. לכן ביקשתי ממנו את הטקסט הלטיני. אף אחד לא חייב לספק לי ספרים לבדיקה, אלא אם כן מדובר בספר נדיר המוצג כראיה evidence בעניין מרכזי ביותר, שעסקתי בו אישית לא מעט, עוד משנת 1969 בשרותי הצבאי באמ''ן ודו''צ - ענף הסברה.

אמנם לא חייבים, אך זה נוהג קולגיאלי, בפרט בעניין מרכזי. לא ביקשתי את הספר הנדיר על כריכתו, אלא את הטקסט הלטיני, סרוק. שהרי אדרבא, כאילו אמרתי, ''אם אתה, גולדרייך מצביע על טקסט נדיר המהווה הוכחה מדהימה לדבריך לטעון חשוב, חובתך להציג את הראיה הזאת בפומבי, שהרי אין להוציא מכלל אפשרות פיברוק, עקב עמדותיך הפוליטיות ואולי אמונתך שהמטרה מקדשת את האמצעים'' (מה שכיניתי בהודעתי ''השקר הקדוש'', ראה למעלה)
_new_ הוספת תגובה



מספיק לילל בלשון רעה, מנוולת ומחוצפת
דוד סיון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 7:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר רמזתי שלא קראת כראוי את המאמר של גולדרייך (תגובה 118843). כתבתי שם
עוד כמה דברים שכדאי שתחשוב היטב לפני שאתה מגיב עליהם.
_new_ הוספת תגובה



  אבי מברוק  (לוי)
  רק כמה אמיתות היסטוריות  (ע.צופיה) (26 תגובות בפתיל)
  אבי די מענין  (סוריא) (2 תגובות בפתיל)
  תודה אבי על המאמר  (רפי אשכנזי)
  אורי אבנרי  (ע.צופיה) (3 תגובות בפתיל)
  אשכנזי במיטבו...  (עמיש) (8 תגובות בפתיל)
תודה אבי על המאמר
אריק פורסטר (יום שלישי, 07/08/2007 שעה 3:02)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רפי, נניח שאתה צודק בכל טיעוניך. אז מה? יושבים מספר מיליונים ערבים בגדה ובעזה, ואת הבעיות שלהם, גם הכלכליות וגם הפוליטיות, צריך לפתור. מה אתה מציע, לטרנספר אותם?
הוספת תגובה



תודה אבי על המאמר
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 2:19)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן.

הפתרון היחיד הוא להעביר את הערבים מארץ ישראל לערב.

יש 22 מדינות ערב הגדולות מכל שטח אירופה - אז מקום לא יחסר להם...

יש גבול להשתלטות הערבית !

ודרך אגב, מבחינה דמוגרפית - נראה שבעוד פחות מ50 שנה רוב אוכלוסיית אירופה תיהיה מוסלמית !
_new_ הוספת תגובה



אם כבר אז כבר
אריק פורסטר (יום שני, 14/09/2009 שעה 19:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לטרנספר? פתרון יותר זול הוא לשלח את נערי הגבעות בהם וליהד אותם בכח. זה גם פותר את בעייתו של אריה עירן בקשר לגודלו של העם היהודי.

האליטה האשכנזית תתנגד כמובן, היות וגיור המוני כזה יגדיל את מספרם של בני עדות המזרח ב-‏5 מיליון נפשות.
_new_ הוספת תגובה



  הבזיון האינטלקטואלי היחיד כאן הוא האדון אשכנזי  (עמית כריש אדום) (65 תגובות בפתיל)
  תודה רפי אבל יש בעיה עם החכ''ים.  (אבי גולדרייך) (2 תגובות בפתיל)
  אבי  (עמיש) (5 תגובות בפתיל)
  מסקנותיך ילדותיות  (מוקי אדמוני)
  תרגום לאנגלית  (עידן)
  פלסטינה 1695  (מיכאל דימור)
  אבי, כה לחי. להשלמה להלן מצב א''י 200  (נחום שחף) (28 תגובות בפתיל)
  rתרגום מלא  (אייל גרגיר)
  תגובותיו של דר' סיוון לספר המסעות של רינאלדי  (יוסי בלום הלוי) (2 תגובות בפתיל)
  לאיזה צורך ההיסטוריה הזו רלוונטית?  (אורח_יניב) (5 תגובות בפתיל)
  היש עם פלשתינאי?  (גדי איש עם) (30 תגובות בפתיל)
  translation to English of such important notes  (Yair) (23 תגובות בפתיל)
  איפה גולדריך?  (מוקי אדמוני)
  תהיה  (אילנה)
  קיים עם ערבי יחיד מאז מוחמד  (info123) (2 תגובות בפתיל)
  עם פלסטיני? אוי וויי  (יוסלה) (3 תגובות בפתיל)
  suggestion  (Jonathn Meyer)
  http://en.wikipedia.org/wiki/Adriaan_Reland  (Waldi)
אפשר לקבל על זה יותר מידע
סתם אחד (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רכשתי את הספר הזה וזה בלטינית וחלקים ביוונית. אני חוקר בשפה הארמית והיסטורית הארץ אבל הידע שלי בשפות דלעיל הוא מעט. אפשר בבקשה לקבל איפה כתוב בדיוק בספר על אום אל פחם במיוחד ושאר המקומות (אם אפשר לקבל באיזה עמודים המידע הזה כתוב) הספר הזה מיוחד בזה שהערבים אומרים שרובינסון הוא הראשון שביקר וכתב דברים מפרטים על ארץ ישראל. תודה רבה
_new_ הוספת תגובה



מידע מתקן על הספר
דוד סיון (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 11:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסע המופלא של רילאנדי (דיון 4960).
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 23:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה ללכת כל כך רחוק תושבים ותיקים מכפר כנה,עילבון,דיר חנה,נצרת,תרשיחה,טורען,שפרעם ועוד יודעים לומר עד היום כי לפני 50 שנה הרוב המוחלט במקומות אלו היו נוצרים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי