פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
גירוש גזרות וחורבן הן מילים קשות
רמי נוידרפר (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 17:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן המילים החוזרות ונשנות במאמרו של ניסים

גירוש - כאילו מדובר חלילה בפרדיננד ואיזבלה ימ''ש או בשלטון הצארי. לא גירוש כח אם פינוי בפיצוי נאות והעברתם לאזורים שלווים יותר.
גזירות- כאילו מדובה ח''ו בחמלניצקי, אנטיוכוס או אדריאנוס שחיק עצמות. לא גזרות כי אם חקיקה שתזכה לרוב גדול בכנסת.
חורבן - כאילו מדובר חלילה בנאצים או בטיטוס. לא חורבן כי אם העברת הבניינים בשלמותם לידי הפלשתינים.

מילים קשות ניסים, ומילים שאינן מתארות את המצב.

אם לממשלה או לעיריה מותר לפנות אנשים לצורך סלילת מסילת ברזל, או הקמת מחנה צבאי, על אחת כמה וכמה מותר לה לפנות אנשים ממקומם לצרכי ביטחון.

אם (ואינני מאמין שזה יקרה) יתרחש פינוי התנחלויות מעזה , לא יהיה זה גירוש , ל גזרות , ולא חורבן. תהיה זו החלטה מדינית לגיטימית של ממשלה נבחרת במדינה דמוקרטיתף שזכותך להאבק נגדה באמצעים פרלמנטריים , בטענה שהמעשה לא יתרום לביטחון אלא יזיק לו על ידי הפגנות , עצומות , ומכתבי מחאה.

גירוש , גזרות , וחורבן - אלו הם מעשים של צוררים שיש להתקומם נגדם בכל דרך - כולל אחיזה בנשק. אני משוכנע שאינך מתכוון חלילה להטיף למעשים כאלה.

אבקשך ניסים, לחזור בך מהמילים גזרות, גורוש וחורבן, ולומר מעתה - תוכנית הפינוי של הממשלה שאינני מקבל אותה.

ומכיוון שפרשת השבוע משמשת לך ככלי להטיף בו בכל מקום את השקפותיך הפוליטיות - שלך ושל הרב גינצבורג (מחבר קונטרס התמיכה בברוך גודשטיין) רבך, אשער גם אני השערה הנובעת מפרשת השבוע.

פרשת ויקרא עוסקת בהקרבת קורבנות. ייתכן, והקורבנות של ימינו צריכים להיות מוקרבים על ידי תושבי גוש קטיף, גנים, כדים, ושאר המקומות שראש הממשלה מספר לנו כי יפנה, ה''אומללים'' שיאלצו רחמנא ליצלן לילך להתגורר במגורים טובים יותר, באזורים שלווים יותר, וגם להרוויח לא מעט כסף מקרבנם הנורא, אינם קרבנות בעצמם
_new_ הוספת תגובה



גירוש גזרות וחורבן הן מילים קשות
$$$$$$$ (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 5:58)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי,
אני ישראלי בארה''ב כבר זמן רב. אני הייתי מנחש שאתה בודאי מתל אביב או הסביבה.
מכל מקום, כפי שהדברים ניראים מכאן, למה שלא יפנו אותך ואת הכדים שלך ואת המחשב שלך גם ואת אישתך לאזור שליו יותר בעולם ואפילו ניתן לך מעט כסף גם.
ישראל והיהודים יוצרים רק צרות ומבוכה ליהודים באמריקה ולעולם כולו אז אולי תיסתלק כבר מעזה, סליחה, ת''א - בעצם מכאן, שניהם חורים.
_new_ הוספת תגובה



לא ממש בטוח היכן אתה נמצא
דוד סיון (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 6:33)
בתשובה ל$$$$$$$
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בדבריך סתירות:
1. אם אתה נמצא זמן רב בארה''ב אתה כבר לא ישראלי אמיתי - לא חשוב מעמדך הפורמלי.
2. אם אתה אומר ''...תיסתלק.... בעצם מכאן,...'' זה אומר שאתה לא בארה''ב.

אני ועוד רבים שגרים כאן (כולל רמי) דואגים לאינטרסים שלנו לפני האינטרסים ''שלכם.'' לכן המבוכה ''שלכם'' היא לא בעיה שלנו. מה שבטוח אין לך שום זכות לסלק מכאן אף אחד כל עוד אתה יושב שם...........
_new_ הוספת תגובה



מעתה אמור ל-&&&&&&&
בננה ספליט (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 8:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאם יש לו כיסוי לנאמנותו שיחזור ארצה (בהנחה שהוא יורד אמיתי).

ובכל מקרה אזרח ישראלי הוא ישראלי כל עוד לא הוכח אחרת. האזרחות היא לכל החיים אלא אם המירה לאחרת. נדמה לי שהיא גם עוברת בירושה, אבל הפעם לפי האבא.
_new_ הוספת תגובה



ממרחק רואים זוית רחבה יותר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 19:29)
בתשובה ל$$$$$$$
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אמנם אינני אוהב את הסגנון אבל המסר נכון בהחלט לענ''ד.

אינני תושב גוש קטיף ועל כן איני מועמד לגירוש בשלב המיידי, אז מה פתאום אני חש כאילו מדובר בי עצמי ומתערב בעניין לא לי?

ארץ ישראל שייכת ליהודים באשר הם, בעבר בהווה וגם בעתיד. רק מי שעושה אבחנה בין יהודים החיים כאן ליהודים החיים ''שם'', בין יהודים שחיו כאן לפני אלפי שנים לבין יהודים החיים כאן וכאלה שיחיו כאן בעתיד בע''ה, רק הוא יכול לגזור על גירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל.

לכל יהודי יש חלק בארץ ישראל וזה כולל את היהודים שכבר מתו ולהבדיל - את אלה שעוד לא נולדו.

ועוד לא אמרנו מלה על הרעיון לוותר מרצון ולהעניק לגויים את המתנה שהקב''ה נתן לנו, את ארץ ישראל.

בברכה,
נסים
_new_ הוספת תגובה



גירוש גזרות וחורבן הן אכן מילים קשות אבל המציאות קשה יותר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 19:04)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ונתחיל מהסוף כי שם מתברר מקור הטעות.
כתבת: ומכיוון שפרשת השבוע משמשת לך ככלי להטיף בו בכל מקום את השקפותיך הפוליטיות - שלך ושל הרב גינצבורג (מחבר קונטרס התמיכה בברוך גודשטיין) רבך, אשער גם אני השערה הנובעת מפרשת השבוע.

פרשת השבוע מספקת לי, בין היתר, זוית לראיה מדויקת של המציאות הגלויה ושל מה שמסתתר מאחוריה. אין לי השקפות פוליטיות. אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה.

גם למורי ורבי, הרב גינזבורג שליט''א, אין השקפות פוליטיות. שעל כן בעיניו יהודי הוא יהודי ללא כל התייחסות לגוון פוליטי.

אין לי ספק שלא קראת את הקונטרס בו אתה מנפנף אז כדאי שתפסיק לנפנף בו. כדי שהדיון יוכל להיות ענייני צריכים להסתמך על עובדות (ואולי גם על דעות) ולא על דמיונות שווא.

לכל יתר ההערות שכתבת קודם להערה זו - התייחסתי בגוף המאמר.

ספר ויקרא הוא ספר הקורבנות אבל אין בו קרבנות אדם. קורבנות אדם זו המצאה של המערכת הקיימת, ''קורבנות השלום''
זוכר? אגב, במסורת ישראל זו הראיה הכי ברורה שמדובר בעבודת אלילים, כאשר ערך חיי האדם פוחת.

מצטער שאינני יכול להאריך כרגע אבל עוד נדבר בע''ה.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה נסים
דוד סיון (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 19:36)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שבדרך כלל, אתה משתדל וגם מצליח לא לעסוק בפליטיקה של היום יום, המאמר שלך הפעם הוא פוליטי. הרי המשפטים בסוף המאמר מכילים עצה פרקטית של בעל עמדה פוליטית מאד ברורה. מה זה אם לא עיסוק בפוליטיקה?

למרות שבדרך כלל אתה משתדל לא לטעון דברים לא מבוססים, הפעם נפלת גם בכך. הקטע ''אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה,'' הוא לכל הפחות טעות. יש לכך שתי סיבות לפחות:
1. אתה כן משתבץ בפאזל.
2. אני לא מסתכל על כל דבר במשקפיים פוליטיים... אבל גם אני כמוך מוצא את עצמי עוסק בפוליטיקה.

בדרך כלל אתה הרבה יותר זהיר בדבריך על אנשים אחרים....
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה נסים, קורה לפעמים.
נסים ישעיהו (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 19:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

לתורה יש עמדה בכל נושא גם במה שמכנים נושאים פוליטיים. אינני איש פוליטי ואין לי עמדות פוליטיות; אני עובד די קשה למצוא מה התורה אומרת לגבי כל עניין שעל הפרק, לפעמים יוצא שזה מתאים למחנה פוליטי כזה ולפעמים למחנה פוליטי אחר.

לי זה לא משנה דבר; יכולים לזהות אותי עם הימין הקיצוני כי אני מתנגד בחריפות לכל ויתור ואפילו למשא ומתן עם הערבים, אבל אני מתנגד בחריפות גם לרעיון הטרנספר או ''לכסח את הערבים'', ובכך אני שמאל קיצוני. ההבדל ביני לבין השמאל הוא שאני מתנגד בחריפות גם לטרנספר של יהודים.

וזה לא מפני שזו דעתי אלא כי כך אני מבין את התורה. אז אם זו פוליטיקה בהגדרתך - שיהיה. לדעתי אני לא משתבץ בשום פאזל.

ואתה צודק בקשר ל''על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים''. טעות. זו טעות לא רק ביחס אליך אלא בעצם האמירה הכללית. אני מתנצל.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



התנצלות מתקבלת אבל.....
דוד סיון (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 20:02)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי בכל זאת אקבל תשובה על שאלתי.
_new_ הוספת תגובה



אתה שמאל קיצוני
המחפש (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 22:54)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אתה לא בעד לכסח לערבים את הצורה?
בתור אחד שכותב בפורום אחד עם כמה נציגים בולטים של השמאל הקיצוני, הייתי מצפה שלפחות תדע מה זה.
אתה ימין, אמנם לא קיצוני, אבל ימין. בעולם האידיאלי שלך לערבים אין אזרחות, אלא רק נתינות וחוסר יכולת להשתתף במשחק הפוליטי. אתה יודע מה? זה כן ימין קיצוני.
_new_ הוספת תגובה



אדם מקבל דיור חליפי אלו הם
רמי נוידרפר (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 20:33)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרבנות אדם?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי